abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142948566
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:42 schreef rosability het volgende:
Het lijkt me geen goede ontwikkeling, maar de EU kan er vrij weinig aan doen (er bestaan geen Europese wetten over hoe een regeringsstelsel er in een lidstaat zou moeten uitzien). Zolang een lidstaat zich aan de wetten van de EU houdt, is het in principe vrij de staat in te richten zoals die wil.
Er zijn daar wel regels over. Als een lidstaat het te bont maakt met het inperken van rechtsstaat en democratie, dan kunnen de EU-subsidies worden bevroren en het stemrecht worden opgeschort, zodat het land praktisch gezien nauwelijks EU-lid meer is.
pi_142948754
Orban zegt dus eigenlijk gewoon hardop wat men in Brussel zelf ook denkt; men heeft een broertje dood aan de Hongaarse/Europese burgerbevolking en laat zijn of haar oren liever naar lobbyisten van multinationals hangen vanwege de heilig verklaarde economische "groeicijfers". En daar offert men de welvaart van diezelfde burgerbevolking maar wát graag voor op...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_142949665
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Er zijn daar wel regels over. Als een lidstaat het te bont maakt met het inperken van rechtsstaat en democratie, dan kunnen de EU-subsidies worden bevroren en het stemrecht worden opgeschort, zodat het land praktisch gezien nauwelijks EU-lid meer is.
Dat wist ik niet. Wat ik me dan wel afvraag is of de EU daadwerkelijk ingrijpt voor het te laat is. De financiële toestand van de Grieken bijvoorbeeld was al bekend bij het begin van intreding en daar werd pas ingegrepen toen het eigenlijk al te laat was.
I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way.
pi_142949749
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 18:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Er is daar veel smog en milieuvervuiling ja. Absoluut. Het is ook algemeen bekend dat economische ontwikkeling over het algemeen inhoudt dat er eerst een hoop vervuilende industrie komt en dat later, als de inkomens stijgen, wordt geïnvesteerd technologie om de boel weer schoon te maken. Zo ging het bij ons en zo gaat het ook in China.

Je kan de stap van de industrialisering niet overslaan. Als je in één keer van het boerenbestaan naar de dienstensector probeert over te schakelen, zoals men bijv. in Afrika vaak doet, dan eindig je met een dienstensector die alleen maar uit taxichauffeurs en pizzabakkers bestaat, oftewel met armoede in plaats van een hoogwaardige en moderne economie.
En daarom geef ik dus aan dat China een slecht voorbeeld is van een groeiende economie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_142951336
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:22 schreef rosability het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Wat ik me dan wel afvraag is of de EU daadwerkelijk ingrijpt voor het te laat is. De financiële toestand van de Grieken bijvoorbeeld was al bekend bij het begin van intreding en daar werd pas ingegrepen toen het eigenlijk al te laat was.
Het ziet er niet naar uit dat de andere EU-landen staan te springen om in te grijpen. Noch om te proberen om het te voorkomen, noch om Orbán te straffen voor alle idiote wetgeving die hij intussen al heeft ingevoerd. Helaas.
pi_142957051
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 18:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, ik ben er laatst zelf geweest.
En toen :?

Want ik ben er vorig jaar geweest en de inkomensverschillen zijn werkelijk waar om te huilen.
Zelfs in moderne steden zoals shanghai.
Overigens bouwt men daar ook voor een levensduur van 10 jaar.

Een appartement uit 2002 ziet eruit alsof het in de jaren 70 is gebouwd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_142958395
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En toen :?

Want ik ben er vorig jaar geweest en de inkomensverschillen zijn werkelijk waar om te huilen.
Zelfs in moderne steden zoals shanghai.
De inkomensverschillen zijn groot maar je krijgt gauw een verkeerd beeld. Juist dankzij de hoge huizenprijzen zijn sommige 'sloppenwijken' in gewone middenklasse-wijken veranderd, waar veel hoogopgeleide mensen wonen die veel meer verdienen dan een fabrieksarbeider. Op het eerste gezicht zie je dat echter niet.
quote:
Overigens bouwt men daar ook voor een levensduur van 10 jaar.

Een appartement uit 2002 ziet eruit alsof het in de jaren 70 is gebouwd.
Dat kan best.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:20:51 #158
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_142965913
Ik ben het gedeeltelijk wel met deze kerel eens. Ik vind namelijk dat we hier in Nederland zijn doorgeslagen met zogenaamde vrijheden.

Haatbaarden hebben het recht om antisemitische leuzen op de proppen te komen, Haatvlaggen te wapperen, en tegen alles waar wij in geloven in te gaan. En dat kan allemaal onder het mom van liberalisme en democratische waarden :r
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:23:22 #159
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_142965973
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:25 schreef DeJori het volgende:

[..]

Kan iemand mij uitleggen wat ook al weer de toegevoegde waarde was van dit soort landen in de EU?
Culturele diversiteit. :')
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:26:29 #160
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_142966052
Ik ben het ook eens met de gedachte van een onliberale staat. De neo-liberale krachten hebben geleid tot wantoestanden in vele sectoren van de economie.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_142966079
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:25 schreef DeJori het volgende:

[..]

Kan iemand mij uitleggen wat ook al weer de toegevoegde waarde was van dit soort landen in de EU?
Alsof wij in Nederland veel te zeggen hebben. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')