Er zijn daar wel regels over. Als een lidstaat het te bont maakt met het inperken van rechtsstaat en democratie, dan kunnen de EU-subsidies worden bevroren en het stemrecht worden opgeschort, zodat het land praktisch gezien nauwelijks EU-lid meer is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:42 schreef rosability het volgende:
Het lijkt me geen goede ontwikkeling, maar de EU kan er vrij weinig aan doen (er bestaan geen Europese wetten over hoe een regeringsstelsel er in een lidstaat zou moeten uitzien). Zolang een lidstaat zich aan de wetten van de EU houdt, is het in principe vrij de staat in te richten zoals die wil.
Dat wist ik niet. Wat ik me dan wel afvraag is of de EU daadwerkelijk ingrijpt voor het te laat is. De financiële toestand van de Grieken bijvoorbeeld was al bekend bij het begin van intreding en daar werd pas ingegrepen toen het eigenlijk al te laat was.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Er zijn daar wel regels over. Als een lidstaat het te bont maakt met het inperken van rechtsstaat en democratie, dan kunnen de EU-subsidies worden bevroren en het stemrecht worden opgeschort, zodat het land praktisch gezien nauwelijks EU-lid meer is.
En daarom geef ik dus aan dat China een slecht voorbeeld is van een groeiende economie.quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Er is daar veel smog en milieuvervuiling ja. Absoluut. Het is ook algemeen bekend dat economische ontwikkeling over het algemeen inhoudt dat er eerst een hoop vervuilende industrie komt en dat later, als de inkomens stijgen, wordt geïnvesteerd technologie om de boel weer schoon te maken. Zo ging het bij ons en zo gaat het ook in China.
Je kan de stap van de industrialisering niet overslaan. Als je in één keer van het boerenbestaan naar de dienstensector probeert over te schakelen, zoals men bijv. in Afrika vaak doet, dan eindig je met een dienstensector die alleen maar uit taxichauffeurs en pizzabakkers bestaat, oftewel met armoede in plaats van een hoogwaardige en moderne economie.
Het ziet er niet naar uit dat de andere EU-landen staan te springen om in te grijpen. Noch om te proberen om het te voorkomen, noch om Orbán te straffen voor alle idiote wetgeving die hij intussen al heeft ingevoerd. Helaas.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:22 schreef rosability het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Wat ik me dan wel afvraag is of de EU daadwerkelijk ingrijpt voor het te laat is. De financiële toestand van de Grieken bijvoorbeeld was al bekend bij het begin van intreding en daar werd pas ingegrepen toen het eigenlijk al te laat was.
En toenquote:
De inkomensverschillen zijn groot maar je krijgt gauw een verkeerd beeld. Juist dankzij de hoge huizenprijzen zijn sommige 'sloppenwijken' in gewone middenklasse-wijken veranderd, waar veel hoogopgeleide mensen wonen die veel meer verdienen dan een fabrieksarbeider. Op het eerste gezicht zie je dat echter niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En toen
Want ik ben er vorig jaar geweest en de inkomensverschillen zijn werkelijk waar om te huilen.
Zelfs in moderne steden zoals shanghai.
Dat kan best.quote:Overigens bouwt men daar ook voor een levensduur van 10 jaar.
Een appartement uit 2002 ziet eruit alsof het in de jaren 70 is gebouwd.
Culturele diversiteit.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:25 schreef DeJori het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat ook al weer de toegevoegde waarde was van dit soort landen in de EU?
Alsof wij in Nederland veel te zeggen hebben.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:25 schreef DeJori het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat ook al weer de toegevoegde waarde was van dit soort landen in de EU?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |