appartementen in Tolsteeg zijn populair bij starters... dicht bij centrum en redelijk dicht bij het stationquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:43 schreef Maryn. het volgende:
Deze week toch maar even kijken bij kop van lombok. Ik zie voor de rest weinig huizen te koop staan van na '90 in Utrecht en beetje bij station
Genoeg bakkers op de Kanaalstraatquote:Op zondag 3 augustus 2014 08:22 schreef The6thgate het volgende:
Is er een bakker open op zondag? *ontbijt vergeten![]()
Ik wil het liefst in nieuwbouw wonen of bestaande bouw nog niet zo oud, dus vanaf jaren 90 zegmaar. Ik moet elke dag naar Amsterdam Zuid, max 10 min fietsen (+5min fiets wegzetten) en minimaal 65m2.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:55 schreef Naamah het volgende:
[..]
Waarom na '90? En wat is je definitie van 'een beetje bij station'? En wat zijn je verdere eisen/wensen qua prijs en ruimte en zo?
Zuilen? Vanaf station Zuilen kun je naar Amsterdam. Genoeg recente woningen te vinden in Zuilen, met name in de buurt van voetbalclub Elinkwijkquote:Op zondag 3 augustus 2014 15:11 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Ik wil het liefst in nieuwbouw wonen of bestaande bouw nog niet zo oud, dus vanaf jaren 90 zegmaar. Ik moet elke dag naar Amsterdam Zuid, max 10 min fietsen (+5min fiets wegzetten) en minimaal 65m2.
Budget is ongeveer 225k.
Dank voor het meedenken
Dan zijn er écht veel leukere dingen te vinden dan de Kop van Lombok. Zeker met dat budget. Daarmee kun je zelfs echt in het centrum kijken, bijvoorbeeld rond de Twijnstraat. Of de Vogelenbuurt (bijvoorbeeld deze: http://www.funda.nl/koop/(...)k-33-b/fotos/#foto-1). Of die Noorderlichttoren, maar volgens mij staat daar nu even niets te koop, wel iets om in de gaten te houden.quote:Op zondag 3 augustus 2014 15:11 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Ik wil het liefst in nieuwbouw wonen of bestaande bouw nog niet zo oud, dus vanaf jaren 90 zegmaar. Ik moet elke dag naar Amsterdam Zuid, max 10 min fietsen (+5min fiets wegzetten) en minimaal 65m2.
Budget is ongeveer 225k.
Dank voor het meedenken
Wat is er mis met taart als ontbijt?quote:
Schijnt tevens ook vrij veel voor te komen dat de indeling nogal raar is met schuine muren etc. Maar ik vond het ook dure en kleine appartementen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:10 schreef Blik het volgende:
Die Noorderlichttoren vind ik wel erg overpriced als je het mij vraagt.
Dan zou ik eens kijken in het wijkje Moreelsepark en dan met name de Arthur van Schendelstraat en Hartingstraat. Begin jaren '90 gebouwd, modern, rond jouw budget, groot genoeg en echt vlakbij het station. Verder erg rustig maar je zit zo op de Oudegracht.quote:Op zondag 3 augustus 2014 15:11 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Budget is ongeveer 225k.
Dank voor het meedenken
Leuk wijkje, zou ik ook wel willen wonen. Zou eerste keus zijn als ik een kans had om mijn huidige woning te verkopen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan zou ik eens kijken in het wijkje Moreelsepark en dan met name de Arthur van Schendelstraat en Hartingstraat. Begin jaren '90 gebouwd, modern, rond jouw budget, groot genoeg en echt vlakbij het station. Verder erg rustig maar je zit zo op de Oudegracht.
Enige nadeel is dat er niet echt een supermarkt "om de hoek" zit. Je moet dan toch weer op de fiets stappen naar de AH in HC. Amper plek voor je fiets enzo.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:32 schreef Q. het volgende:
[..]
Leuk wijkje, zou ik ook wel willen wonen. Zou eerste keus zijn als ik een kans had om mijn huidige woning te verkopen.
Die nieuwe wijk die ze gaan bouwen zeg maar vanaf de gamma tot de draaiweg is ook belachelijk duurquote:Op zondag 3 augustus 2014 20:10 schreef Blik het volgende:
Die Noorderlichttoren vind ik wel erg overpriced als je het mij vraagt.
Hoezo? Begint al vanaf 600.000quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die nieuwe wijk die ze gaan bouwen zeg maar vanaf de gamma tot de draaiweg is ook belachelijk duur
Ik ben dit jaar maar 1x naar de (kinder)parade geweest, op een zondagmiddag met neefje & nichtje van mn vriendin. Dat was best leuk, leuke voorstellingen ook!quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:23 schreef Nielsch het volgende:
Zo, alle schapen weer in de zweefmolen op de Parade geweest?
Dat is loopbaar. M'n huidige supermarkt zit verder weg.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Enige nadeel is dat er niet echt een supermarkt "om de hoek" zit. Je moet dan toch weer op de fiets stappen naar de AH in HC. Amper plek voor je fiets enzo.
okee, das mooi...quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is loopbaar. M'n huidige supermarkt zit verder weg.
Herkenbaarquote:Op maandag 4 augustus 2014 09:55 schreef Nielsch het volgende:
Is ook niks mis met de Parade, maar wel met al die mensen die dan toch even een foto op FB moeten zetten dat ze in de fucking zweefmolen zijn gegaan.
ik herken me daar totaal niet inquote:Op maandag 4 augustus 2014 09:55 schreef Nielsch het volgende:
Is ook niks mis met de Parade, maar wel met al die mensen die dan toch even een foto op FB moeten zetten dat ze in de fucking zweefmolen zijn gegaan.
nou whooptiefuckingdoo gefeliciteerd hee, heel veel cultuur om je heen maar jouw hoogtepunt was de zweefmolen![]()
Regelmatig meegemaakt dat de cultuur die ik zag zo bagger was dat de zweefmolen idd het hoogtepunt was.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:55 schreef Nielsch het volgende:
nou whooptiefuckingdoo gefeliciteerd hee, heel veel cultuur om je heen maar jouw hoogtepunt was de zweefmolen![]()
Ik vind dat daar zo doods... het lijkt leidsche rijn wel. Totaal sfeerloos en geen karakter. Maar ja ieder zijn smaakquote:Op maandag 4 augustus 2014 09:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan zou ik eens kijken in het wijkje Moreelsepark en dan met name de Arthur van Schendelstraat en Hartingstraat. Begin jaren '90 gebouwd, modern, rond jouw budget, groot genoeg en echt vlakbij het station. Verder erg rustig maar je zit zo op de Oudegracht.
Ik vind de parade sowieso overpriced en Overgewaardeerd. Veel te weinig echt leuk toneel en veel te hoog 'kijk-mij-eens' gehalte. De flessen rosé en de zweefmolen zijn daar inderdaad het toppunt van.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Regelmatig meegemaakt dat de cultuur die ik zag zo bagger was dat de zweefmolen idd het hoogtepunt was.
Dit jaar niet geweest.
Genoeg karakter hoor. En daarbij, je zit op 2 minuten lopen van de binnenstad zonder het lawaai wat er bij hoort. Perfect toch?quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:40 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik vind dat daar zo doods... het lijkt leidsche rijn wel. Totaal sfeerloos en geen karakter. Maar ja ieder zijn smaak
Oh dat vind ik dan vaak juist de enige leuke dingen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:43 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik vind de parade sowieso overpriced en Overgewaardeerd. Veel te weinig echt leuk toneel en veel te hoog 'kijk-mij-eens' gehalte. De flessen rosé en de zweefmolen zijn daar inderdaad het toppunt van.
Maak je borst maar nat, ik ben dit jaar met jr. in Troy geweest, de MP-express en binnenkort moet ik de Wodan in dan stelt een draaimolen niet echt meer wat voorquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:13 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben dit jaar in de Efteling in een zweefmolen geweest.
Snap wel wat Zatoichi bedoelt. Heb net een half jaartje op de Justus van Effenstraat gewoond, qua ligging is het PERFECT. Mooie huizen, maar in het wijkje zelf leeft het niet echt. Althans, er is geen straatleven. Hoeft voor mij overigens ook niet echt, maar als je daar iets leuks kan krijgen ben je gek als je het niet doet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Genoeg karakter hoor. En daarbij, je zit op 2 minuten lopen van de binnenstad zonder het lawaai wat er bij hoort. Perfect toch?
Veel herrie daar 's nachts... het balkon van mijn vriendin die in de kloksteeg woont zit aan die kant, er is altijd wel wat.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:00 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik ga over een maandje een studio betrekken in de Keizerstraat, zijstraat van de Nobelstraat. Prima locatie, midden in de stad maar geen doorgaand verkeer door je straat.
Zweven is leven tochquote:Op maandag 4 augustus 2014 09:55 schreef Nielsch het volgende:
Maar geen verkeer.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:02 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Veel herrie daar 's nachts... het balkon van mijn vriendin die in de kloksteeg woont zit aan die kant, er is altijd wel wat.
Rustige straatjes in dat gebied leiden vaak tot onfrisse praktijken kan ik uit ervaring vertellenquote:
hogedrukspuit erop. Kan je lachenquote:Op maandag 4 augustus 2014 20:12 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Rustige straatjes in dat gebied leiden vaak tot onfrisse praktijken kan ik uit ervaring vertellen
Paar sleutelpuntjes mdma en gaan ja toch niet dan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:13 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben dit jaar in de Efteling in een zweefmolen geweest.
Dat zegt dan ook genoeg over de parade niet?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh dat vind ik dan vaak juist de enige leuke dingen.
Ik was dit weekend met mijn kleine in Kopenhagen. De draaimolen vond madam al saai maar gelukkig mocht ze daar nog niet in de zweefmolen...quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:14 schreef bork het volgende:
[..]
Maak je borst maar nat, ik ben dit jaar met jr. in Troy geweest, de MP-express en binnenkort moet ik de Wodan in dan stelt een draaimolen niet echt meer wat voor
Leidsche Rijn in het centrum... prima tochquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:40 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik vind dat daar zo doods... het lijkt leidsche rijn wel. Totaal sfeerloos en geen karakter. Maar ja ieder zijn smaak
hihi, kijk aan, ik ben in de meivakantie 3x in Daamon (rode) geweest, die droptower in de achtergrond vond ik niksquote:Op maandag 4 augustus 2014 21:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik was dit weekend met mijn kleine in Kopenhagen. De draaimolen vond madam al saai maar gelukkig mocht ze daar nog niet in de zweefmolen...
[ afbeelding ]
Ik werk in deze wijk, en fiets er een flink stuk doorheen elke dag. Zalige sfeer, mooie huizen en appartementen en op een toplocatie tov OV en binnenstad. Als ik het geld er voor had...quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
bedankt voor deze info, hoorde ook dat het ook mooi is rond Wilhelminapark? En wat vinden jullie van Diamantweg (9)?quote:
Rond het wilhelminapark is het ook mooi. Diamantweg is best prima, maar wel heel een andere buurt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:55 schreef Maryn. het volgende:
[..]
bedankt voor deze info, hoorde ook dat het ook mooi is rond Wilhelminapark? En wat vinden jullie van Diamantweg (9)?
Welnee, ik zit 900 meter van het Wilhelminapark (dat is toch nog rondom?) en ik doe er precies 7 minuten over naar het CS. Iedere dag.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:15 schreef Silenus het volgende:
Rond het Wilhelminapark is het schitterend, maar dan is het wel zeker een kwartier fietsen naar het station. En ik weet niet hoe het met je salaris zit maar de meeste huizen gaan daar weg voor boven de 650K, haha.
In 3 tot 6 minuten is dat makkelijk te doen. Weg oversteken, naar boven, roltrap naar beneden en ik ben er.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:27 schreef d4v1d het volgende:
In 3 minuten vanaf je fiets de trein in vind ik toch knap
Ah, ik moest 'n tijdje geleden paar weken lang ook elke ochtend met de trein, fiets neerzetten bij de jaarbeursstalling (omdat die gratis isquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:28 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
In 3 tot 6 minuten is dat makkelijk te doen. Weg oversteken, naar boven, roltrap naar beneden en ik ben er.
Dan kan je beter omfietsen naar de nieuwe tijdelijke stalling bij de oude tramhalte.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ah, ik moest 'n tijdje geleden paar weken lang ook elke ochtend met de trein, fiets neerzetten bij de jaarbeursstalling (omdat die gratis is) en dan naar spoor 1
Ben blij dat dat niet meer hoeft
Maar dan moet je ook nog 'n stukje lopenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:35 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan kan je beter omfietsen naar de nieuwe tijdelijke stalling bij de oude tramhalte.
oude of nieuwe busstation?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:39 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ik zet hem bij de bussen neer... ik ben vroeg genoeg om hem fatsoenlijk vast te kunnen ketenen.
Niet bij de elite horen die in Utrecht zijn geborenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:39 schreef Q. het volgende:
http://www.duic.nl/nieuws(...)t&utm_medium=twitter
About bloody time. Ik wacht al op dat ding sinds ik in Utrecht woon, 2005.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2014 12:55:18 ]
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:54 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Niet bij de elite horen die in Utrecht zijn geboren
üntermensch.Zwollywood!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
For great justice!
Waarom denk je dat die koning is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben opgegroeid op het platteland, dan waardeer je een stad als Utrecht extra goed.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:33 schreef The6thgate het volgende:
Ben zelfs blij dat ik hier niet ben geboren, heb het idee daardoor af en toe meer van de stad te kunnen genietenIn Maastricht, wat ik ook nog steeds een prachtige stad vind, vond ik het niet meer echt bijzonder.
ow, dacht even dat het om een nieuwe bioscoop ging.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:39 schreef Q. het volgende:
http://www.duic.nl/nieuws(...)t&utm_medium=twitter
About bloody time. Ik wacht al op dat ding sinds ik in Utrecht woon, 2005.
Een maand? Da's toch gewoon vakantiequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:26 schreef MaJo het volgende:
Utrecht![]()
Iemand hier nog kennissen die op zoek zijn naar een tijdelijke woning? Ik verhuur mijn huis in Pijlsweerd van eind augustus tot eind september. Stuur even een pm als je meer wil weten
Dat is wel heel kort inderdaad, ga je op vakantie?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:26 schreef MaJo het volgende:
Utrecht![]()
Iemand hier nog kennissen die op zoek zijn naar een tijdelijke woning? Ik verhuur mijn huis in Pijlsweerd van eind augustus tot eind september. Stuur even een pm als je meer wil weten
Ja ik verhuur het terwijl ik op vakantie benquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een maand? Da's toch gewoon vakantie
Mag niet van Mitrosquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is wel heel kort inderdaad, ga je op vakantie?
Zet hem op Airbnb
Mag onderverhuren wel van Mitros?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja ik verhuur het terwijl ik op vakantie ben
[..]
Mag niet van Mitros
Ja dat mag welquote:
Echt wat?quote:
Volgens mij mag onderverhuren alleen als je het via mitros regelt en ik kan me moeilijk voorstellen dat die al die moeite gaan doen voor 1 maand.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja dat mag wel
[..]
Echt wat?
Er zijn zat mensen die voor een maandje een kamer zoeken, omdat ze beginnen met studeren in Utrecht en nog niets hebben. Kunnen jullie cynisch lopen doen, mij heb je er niet mee hoor
Welk risico? Ik denk niet dat Mitros voor de deur staat zomaarquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
Tja, als jij dat risico wil lopen voor een maand...
Je hoort het eigenlijk officieel aan te vragen ja. Maar als ik een nicht ofzo een maandje laat logeren, weten zij toch niet dat ik er geld voor krijgquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij mag onderverhuren alleen als je het via mitros regelt en ik kan me moeilijk voorstellen dat die al die moeite gaan doen voor 1 maand.
Maar goed, ik heb me al vaker verbaasd over mitros.
Het mag dus nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Welk risico? Ik denk niet dat Mitros voor de deur staat zomaarBovendien weten de buren ervan, die vinden het ook prima.
[..]
Je hoort het eigenlijk officieel aan te vragen ja. Maar als ik een nicht ofzo een maandje laat logeren, weten zij toch niet dat ik er geld voor krijg
Thanks, past goed bij jouw usernamequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Je hebt wel een leuke ondertitel.
Mits je het officieel aanvraagt wel. Maar je zegt zelf ook dat dat veel gedoe is voor een maandjequote:
Ik dacht meer aan het risico van een persoon in je huis waar al je spullen nog staan. Zijn die nog heel, staan ze er nog, gaat ie echt weg etc. En als je het aan je nichtje wilde verhuren hoefde je het niet hier op fok te benoemen, dat zou ik ook een andere situatie vinden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Welk risico? Ik denk niet dat Mitros voor de deur staat zomaarBovendien weten de buren ervan, die vinden het ook prima.
Ja, gedoe van de kant van mitros, daarom denk ik niet dat ze je toestemming geven (en mag het dus net zoals airbnb niet)quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mits je het officieel aanvraagt wel. Maar je zegt zelf ook dat dat veel gedoe is voor een maandjeAls het moet doe ik dat, geen probleem. Maar vooralsnog hebben we niet eens een huurder dus dan is het sowieso niet nodig
Ja dat risico heb je natuurlijk altijd. Ik zal dan ook wel de waardevolle spullen weghalen. Sowieso wil ik niet verhuren aan een totale onbekende, alleen maar via via. Wat dat betreft vertrouw ik op julliequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan het risico van een persoon in je huis waar al je spullen nog staan. Zijn die nog heel, staan ze er nog, gaat ie echt weg etc. En als je het aan je nichtje wilde verhuren hoefde je het niet hier op fok te benoemen, dat zou ik ook een andere situatie vinden.
[..]
Mja dat laatste heb je wel gelijk in. Het is meer zo dat ik het ook zonde vind dat ons huis een maand leegstaat terwijl iemand anders het misschien goed kan gebruiken. En het centje is voor ons mooi meegenomen natuurlijkquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, gedoe van de kant van mitros, daarom denk ik niet dat ze je toestemming geven (en mag het dus net zoals airbnb niet)
Kijk, ik snap ook best waarom je het doet en het gaat 9 van de 10 keer goed, maar de keer dat het niet goed gaat ben je gelijk de pineut ook. En dat kan al in iets heel onschuldigs zitten, denk aan je onderhuurder laat de kraan per ongeluk open staan oid.
Voorstraat zit een goede zaak vwb vloeren, Overdevloer heet die. Heeft onze waterschade toendertijd ook goed opgelostquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:25 schreef zatoichi het volgende:
Vorige week maandag is er bij mij bij die hevige regenval water mijn keuken ingelopen. Het gevolg is uitzetten, kromtrekken en omhoog staan van de houtenplanken die daar liggen.
Van de verzekering moet ik op zoek naar een goede vloerenboer die zowel waterschade zou kunnen aanpakken als een nieuwe vloer leggen mocht dat nodig zijn.
Internet is niet heel behulpzaam hebben jullie hier goede ervaringen/tips?
Ja, ik heb alweer een paar bijna-aanrijdingen gehad met van die kinderen die niet weten hoe een fietspad er uit ziet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:37 schreef The6thgate het volgende:
Weer gestruikeld over de UIT-lopers in de stad. Elk jaar denk ik met steeds meer nostalgie terug aan m'n eigen start in Utrecht. Begin verdorie echt oud te worden
Ik heb zelf erg goeie ervaringen met apoera vloeren in houten, en met de Bree parket uit edequote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:25 schreef zatoichi het volgende:
Internet is niet heel behulpzaam hebben jullie hier goede ervaringen/tips?
Of juist op de fiets met z'n tienen stoppen op t fietspad bij dat lillike konijnenbeeld omdat ze niet weten waar ze heen moetenquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:47 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, ik heb alweer een paar bijna-aanrijdingen gehad met van die kinderen die niet weten hoe een fietspad er uit ziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |