Liveblog Al Jazeeraquote:Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekrane
NOVEMBER
* Nov 21: Kiev suddenly announces suspension of trade and association talks with the EU and opts to revive economic ties with Moscow, triggering months of mass rallies in Kiev.
* Nov 30: Riot police try to break up the Kiev demonstration by force. Protest turns against Yanukovich and his government.
DECEMBER
Protests continue with crowds of up to 800,000. Some clashes with police. Opposition forms bloc called Maidan. Yanukovich and Putin meet, Putin agrees to buy $15 billion of Ukrainian debt and to slash by a third the price of Russian gas supplies to Ukraine.
JANUARY
* Jan 22: Three people die in protests in Kiev. EU threatens action over crisis. Talks between opposition, Yanukovich fail.
* Jan 23: Washington threatens sanctions over violence.
* Jan 26: Unrest spreads to pro-Yanukovich east.
FEBRUARY
Anti-government protests turn increasingly violent. At least 77 people killed in clashes between demonstrators and police.
* Feb 21: Opposition leaders sign EU-mediated peace pact with Yanukovich.
* Feb 22: Ukraine's parliament votes to remove Yanukovich, who flees. Arch-rival Yulia Tymoshenko released from jail.
* Feb 26: Ukraine appoints new government. Angry Russia puts 150,000 troops on high alert.
* Feb 27-28: Armed men seize Crimea parliament, raise Russian flag. Militia take control of two airports in Crimea.
MARCH
* March 1: Putin wins parliamentary approval to invade Ukraine, angering the White House. Russian forces fan out in Crimea.
* March 6: Crimea's leadership votes to join Russia. U.S. President Barack Obama orders sanctions on those responsible for Moscow's actions in Ukraine.
EU leaders hold emergency summit to find ways to pressure Russia to back down and accept mediation.
* March 15: Two killed in clashes between pro-Russian demonstrators and Ukrainian nationalists.
* March 16: Referendum held in Crimea, shows overwhelming support for joining the Russian Federation.
* March 21: Putin signs laws completing annexation of Crimea. The U.S. imposes sanctions on Putin's close allies, EU follows with similar measures.
* March 23: NATO says Russia has amassed a large force at Ukraine's border.
* March 24: Ukraine pulls troops from Crimea.
APRIL
* April 2: NATO suspends cooperation with Russia.
* April 7: Pro-Russia activists in eastern Ukraine proclaim the creation of the "Donetsk People's Republic".
* April 12: Separatists take control of city of Slaviansk in eastern Ukraine. Kiev prepares troops.
* April 13: One Ukrainian state security officer killed and five wounded in operation against separatists.
* April 14: Obama warns Putin in phone call that Moscow would face further costs for its actions in Ukraine.
* April 17: Pro-Russian separatists seize armored vehicles of Ukraine forces trying to recapture rebel-controlled town.
* April 18: The United States, Russia, Ukraine and the EU reach deal for illegal armed groups to disarm and end occupations of public buildings and spaces.
* April 19: Separatists say they will not sign deal until the Kiev government steps down.
* April 24: Ukraine sends in troops again to try to expel the separatists in Slaviansk, kill five rebels.
* April 25: Ukrainian forces mount full blockade of Slaviansk. Separatists detain group of international observers, say a Kiev "spy" among them.
* April 26: G7 leaders agree to impose extra sanctions on Russia over Ukraine. Yatsenyuk cuts short a Vatican trip to see Pope Francis, saying Russian warplanes violated Ukraine's airspace seven times overnight. Russia denies the claim.
* April 27: Rebels say the OSCE observers are "prisoners of war" and present them in front of the press, where they say they have not been mistreated.
* April 28: West imposes new sanctions on Moscow. Russia vows a "painful" response. Russia says troops have returned to barracks after conducting exercises on the border with Ukraine. The West says there is no sign of this pull-back. Russia assures the US it will not invade Ukraine.
* April 29: Russia accuses Washington of seeking to revive Iron Curtain policies. Putin warns sanctions could harm Western interests in Russia's lucrative energy sector, denies there are Russian forces in eastern Ukraine.
* April 30: Kiev says its armed forces are on "full combat alert" against a possible Russian invasion. Interim president Oleksandr Turchynov admits Kiev is "helpless" to prevent rebels over-running towns. Rebels storm the regional police building and town hall in Gorlivka. The International Monetary Fund approves $17-billion aid deal for the beleaguered Ukrainian economy.
MAY
* May 1: Some 300 pro-Russian militants seize prosecutor's office in Donetsk amid violent clashes with police. Conscription reintroduced for all Ukrainian men aged 18-25.
* May 2: Ukrainian commandos launch pre-dawn raid to retake Slavyansk. Rebels shoot down two helicopters and two servicemen are killed.
* May 3: Slavyansk rebels free OSCE inspectors after Kremlin envoy intervenes. Two days of mourning proclaimed over Odessa deaths. Fierce firefights around Slavyansk and nearby towns as military seeks to retake control.
* May 4: Kiev vows to expand "anti-terrorism" operations. Yatsenyuk launches probe into security forces in Odessa over the deaths.
May 5: A fresh assault begins on Slovyansk. The interior minister says more than 30 rebels are killed. Four servicemen are also killed. Russia warns Europe's peace is at risk. UN chief Ban Ki-moon offers to mediate personally as the West launches new diplomatic push.
May 6: Russia rejects a German-led move for a new peace meeting. Germany says Ukraine is on the verge of war.
May 7: In a surprise announcement, Putin calls for rebel independence referendums to be pushed back and endorses Ukraine's planned presidential election. He says Russian troops pulled back from border. The new overall toll from Ukrainian military operations stands at 14 servicemen dead.
May 8: Rebels vow to press on with referendums despite Putin's call. Russia conducts military exercises, test-fires several missiles, and says nuclear capabilities are on "constant combat alert." NATO says there is no sign of a Russian troop pull-back.
May 9: Putin flies to annexed Crimea after overseeing a display of military might in the Red Square where he paid tribute to Russia's "all-conquering patriotic force." Clashes break out in Mariupol that the interior minister says leave 21 dead.
May 10: France and Germany threaten to step up sanctions against Russia if the May 25 election is disrupted and urge Kiev to cease "offensive" operations before the vote.
May 11: "Referendums" are held in the provinces of Luhansk and Donetsk. Fighting is reported around Slovyansk as rebels try to retake TV tower.
May 12: Pro-Russia activists declare resounding victory in a twin referendum on sovereignty for eastern Ukraine. The provinces of Donetsk and Luhansk voted on Sunday to secede from Ukraine. Russian gas giant Gazprom gives Ukraine until June 3 to pay $1.6bn for natural gas. The EU ramps up sanctions on Moscow.
May 13: Seven Ukrainian soldiers killed in rebel ambush in the deadliest single loss of life for the military since the start of the uprising.
May 14: Ukraine hosts "national unity" talks based on an OSCE roadmap but rebels are not invited.
twitter:myroslavapetsa twitterde op maandag 28-07-2014 om 12:59:14#Russia bans import of canned fish, vegetables and fruit from #Ukraine - Itar-Tass reageer retweet
twitter:myroslavapetsa twitterde op maandag 28-07-2014 om 13:07:34#Ukraine's Prosecutor General's Office charges Oleksandr #Yefremov, leader of ex-#Yanukovych's Party of the Regions with corruption reageer retweet
twitter:NSDC_ua twitterde op maandag 28-07-2014 om 12:02:03In #Gorlivka, #terrorists blew up 2km tracks leading to Mykytivka-Bairak, ruined a car bridge in the direction of Mykytivka. reageer retweet
twitter:BBCDanielS twitterde op maandag 28-07-2014 om 15:21:05Vladimir Antyufeyev says Alexander Borodai has left Donetsk for Russia. It's not clear if he is going back reageer retweet
twitter:BBCDanielS twitterde op maandag 28-07-2014 om 15:24:01Vladimir Antyufeyev said he is now Donetsk "People's Republic"'s acting Prime Minister and acting Commander in Chief reageer retweet
twitter:dnrpress twitterde op maandag 28-07-2014 om 15:34:46Высота Саур-Могила находится под полным контролем ополчения ДНР. Информация СНБО Украины о взятии высоты украинской армией - ложь. reageer retweet
quote:The height of the Saur-grave is under the complete control of the militia of DND. Information about the capture of high national security and Defense Council of Ukraine the Ukrainian army is a lie.
http://rt.com/news/176120-fake-ukraine-images-defence/quote:Russia’s Defense Ministry has stated that “fake” satellite images of alleged shelling of Ukraine from Russian territory were created by US counselors “with close links to Ukraine’s Security Council.”
Jaja. Nog zo'n pareltje:quote:Op maandag 28 juli 2014 15:41 schreef DeJori het volgende:
[..]twitter:dnrpress twitterde op maandag 28-07-2014 om 15:34:46Высота Саур-Могила находится под полным контролем ополчения ДНР. Информация СНБО Украины о взятии высоты украинской армией - ложь. reageer retweet
twitter:A_J_S_B twitterde op maandag 28-07-2014 om 11:00:54MAP : Status Quo - Begin of July 28 http://t.co/kGoAEJvuzU reageer retweet
Kan die Iraakse minister van informatie nog een puntje aan zuigen.twitter:MiddleEast_BRK twitterde op zondag 27-07-2014 om 22:24:35#BreakingFootage An Ukrainian army convoy passes #Stizhkove today.https://t.co/8VdpTLqMWiRussians better armed?!... http://t.co/AlNeSA8ZWX reageer retweet
twitter:maxseddon twitterde op maandag 28-07-2014 om 15:48:31How did Borodai make it to Moscow if the only obvious way out of Donetsk that doesn't go through Ukrainian territory is through a firefight? reageer retweet
twitter:maxseddon twitterde op maandag 28-07-2014 om 17:16:07Rebels only admitting Russian media to Strelkov presser. reageer retweet
twitter:maxseddon twitterde op maandag 28-07-2014 om 17:20:32Strelkov says Ukrainian army used "an unexpected amount of artillery today, even for me." http://t.co/lRAkOsJk7n reageer retweet
twitter:maxseddon twitterde op maandag 28-07-2014 om 17:23:39Strelkov: "I did not have any BUK systems under my control. I could not have given the order to shoot the plane." #MH17 reageer retweet
twitter:maxseddon twitterde op maandag 28-07-2014 om 17:24:21Strelkov asked about rumors psychotic commander Igor Bezler has fled Horlivka. Refuses to comment. reageer retweet
twitter:maxseddon twitterde op maandag 28-07-2014 om 17:57:41Presumably Strelkov called that presser to show that the rebels haven't fled, even with Borodai in Moscow, Bezler unaccounted for.. reageer retweet
Blijkbaar is 'ie vragen om 'humanitaire hulp' uit Rusland.quote:
twitter:dnrpress twitterde op maandag 28-07-2014 om 19:15:07Игорь Стрелков: "После боя под н.п Дубровка нами были обнаружены тела наемников негроидной расы. Мы можем их предъявить журналистам". reageer retweet
quote:Igor Strelkov: "after the battle under the NP Dubrovka us mercenaries were found dead the black race. We can present the journalists ".
Ik denk dat Poetin best wel link is op die stommeling , het doel was om Oekrane op stelten te zetten / onbestuurbaar maken, niet een verkeersvliegtuig neerhalenquote:
twitter:markknoller twitterde op maandag 28-07-2014 om 19:16:54Blinken says Russia feeling impact of US/European sanctions. Says Russia is "headed to economic contraction, not growth." reageer retweet
twitter:markknoller twitterde op maandag 28-07-2014 om 19:19:14Blinken says US expects further European sanctions against Russia to be agreed upon this week. http://t.co/CmdzvcWm9B reageer retweet
twitter:markknoller twitterde op maandag 28-07-2014 om 19:23:03Blinken expects new European sanctions to target Russian sectors including energy and armaments. reageer retweet
Meanwhile in Ukraine:twitter:markknoller twitterde op maandag 28-07-2014 om 19:23:03Blinken expects new European sanctions to target Russian sectors including energy and armaments. reageer retweet
twitter:parfitt_tom twitterde op maandag 28-07-2014 om 19:20:22Deserted road 2 Shakhtarsk today. Grad in bushes, sniper checking sights at checkpoint by stacks of grenade launchers http://t.co/lW07u78tLy reageer retweet
twitter:MiddleEast_BRK twitterde op maandag 28-07-2014 om 19:17:56#BREAKINGNEWS 23 UKRAINIAN SOLDIERS WERE KILLED BY RUSSIAN INVADERS ON THE LAST 24 HOURS IN EASTERN #UKRAINE. reageer retweet
(twitter:maxseddon twitterde op maandag 28-07-2014 om 19:01:06Kiev is planning to introduce quotas for Russian books and have "expert inspections" of Russian movies before they hit theaters. Priorities. reageer retweet
Waar heb je vandaan dat ze hier Amerikanen bedoelen als ik vragen mag?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:17 schreef DeJori het volgende:
Игорь Стрелков: "После боя под н.п Дубровка нами были обнаружены тела наемников негроидной расы. Мы можем их предъявить журналистам
Omdat ze die beschuldiging al vaker hebben geuit, dat er Amerikanen meevochten?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:55 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Waar heb je vandaan dat ze hier Amerikanen bedoelen als ik vragen mag?
twitter:StateOfUkraine twitterde op maandag 28-07-2014 om 21:38:04Ukrainian forces are now clearing Avdiivka, a northern suburb of #Donetsk #Ukraine. Russian fighters are reportedly fleeing south. reageer retweet
Wat een tegenvallend artikel. Natuurlijk vinden "we" de MH17 belangrijker. Dat zijn onze eigen volstrekt onschuldige landgenoten. En het is ook zo gratuit om moord en brand te roepen over burgerslachtoffers en vervolgens n van beide partijen eruit te pikken en de les te lezen, zonder aan te geven hoe die partij dan wl had moeten handelen, gegeven dat de tegenpartij ook het spel niet volgens de regels speelt.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:45 schreef deelnemer het volgende:
New York Times
Enmity and Civilian Toll Rise in Ukraine as World’s Attention Is Diverted
Het is een verdelingskwestie. De lasten worden ongelijk verdeeld. Degene die betalen met hun leven krijgen een slechte deal. Kiev is daarover niet eerlijk en ontkent dat hun mortieren, raketten en luchtaanvallen ook burgers treffen. De luchtaanval op Snizhne is door het Oekrainse leger uitgevoerd.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat een tegenvallend artikel. Natuurlijk vinden "we" de MH17 belangrijker. Dat zijn onze eigen volstrekt onschuldige landgenoten. En het is ook zo gratuit om moord en brand te roepen over burgerslachtoffers en vervolgens n van beide partijen eruit te pikken en de les te lezen, zonder aan te geven hoe die partij dan wl had moeten handelen, gegeven dat de tegenpartij ook het spel niet volgens de regels speelt.
De VS is een immigratie land. Ze doen niet moeilijk over multiculturalisme. Inmiddels spreken 50 miljoen Amerikanen Spaans.quote:(Maar het is niet helemaal onverwacht voor de NYT. Ze vonden het bijv. ook al eens nodig om het als "ethnic cleansing" te bestempelen, dat de Vlamingen proberen verdere verfransing tegen te houden. Wat dat betreft is het bij vlagen een beetje een wereldvreemde geitenwollensokken-krant.)
Ja en? Het is oorlog, dan vallen er slachtoffers. Zo is het nou eenmaal.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:25 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Het is een verdelingskwestie. De lasten worden ongelijk verdeeld. Degene die betalen met hun leven krijgen een slechte deal. Kiev is daarover niet eerlijk en ontkent dat hun mortieren, raketten en luchtaanvallen ook burgers treffen. De luchtaanval op Snizhne is door het Oekrainse leger uitgevoerd.
Zoals meth1745 hier al zegt:quote:Op maandag 28 juli 2014 19:55 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Waar heb je vandaan dat ze hier Amerikanen bedoelen als ik vragen mag?
Ik ga uit van de vertaling die ik via twitter krijg (via bingquote:Op maandag 28 juli 2014 20:04 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Omdat ze die beschuldiging al vaker hebben geuit, dat er Amerikanen meevochten?
Of omdat ie de us (нами) in de vertaling interpreteerde als U.S. ?
Dus waarschijnlijk ben ik wat voorbarig geweest. Het is me echter nog steeds niet duidelijk wat er wordt bedoeld met 'blacks'.quote:Igor Gunmen: "After the Battle of NP Dubrovka we discovered the body of mercenaries blacks. We can show them journalists
Herinner me 2 - 3 maand eerder al eens beelden van een zwarte dode soldaat gezien te hebben, maar niet helemaal zeker of dat beelden van oekraine waren, kunnen oude beelden van georgi geweest zijn, waar zulke claims ook opdoken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:54 schreef DeJori het volgende:
[..]
Zoals meth1745 hier al zegt:
[..]
Ik ga uit van de vertaling die ik via twitter krijg (via bing) omdat ik geen Russisch spreek, en daar staat 'us mercenaries'. Us in de letterlijke zin lijkt me onwaarschijnlijk in deze context, dus ik ga er vanuit dat er US wordt bedoeld. Als ik dat verkeerd interpreteer moet je het me zeggen, maar hoe moet ik het anders lezen?
Edit: Google geeft de volgende vertaling:
[..]
Dus waarschijnlijk ben ik wat voorbarig geweest. Het is me echter nog steeds niet duidelijk wat er wordt bedoeld met 'blacks'.
Blacks slaat volgens mij op gemaskerde mannen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:54 schreef DeJori het volgende:
[..]
[..]
Ik ga uit van de vertaling die ik via twitter krijg (via bing) omdat ik geen Russisch spreek, en daar staat 'us mercenaries'. Us in de letterlijke zin lijkt me onwaarschijnlijk in deze context, dus ik ga er vanuit dat er US wordt bedoeld. Als ik dat verkeerd interpreteer moet je het me zeggen, maar hoe moet ik het anders lezen?
[..]
Dus waarschijnlijk ben ik wat voorbarig geweest. Het is me echter nog steeds niet duidelijk wat er wordt bedoeld met 'blacks'.
Ik gebruik die ookquote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:54 schreef DeJori het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://www.nytimes.com/20(...)ation-of-treaty.htmlquote:The United States has concluded that Russia violated a landmark arms control treaty by testing a prohibited ground-launched cruise missile, according to senior American officials, a finding that was conveyed by President Obama to President Vladimir V. Putin of Russia in a letter on Monday.
It is the most serious allegation of an arms control treaty violation that the Obama administration has leveled against Russia and adds another dispute to a relationship already burdened by tensions over the Kremlin’s support for separatists in Ukraine and its decision to grant asylum to Edward J. Snowden, the former National Security Agency contractor.
Negroidnoj ras staat daar in cyrillisch.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 02:19 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Ik gebruik die ook![]()
Maar ik had dat "us" gelijk als "ons" gelezen dus snapte ook niet hoe je erbij kwam dat het Amerikanen zouden zijn.
Ik denk trouwens dat 'ie letterlijk zwarte huurlingen bedoelt.
"негроидной расы" vertaalt Google als zwarten, "расы" alleen wordt vertaald als ras.
Omdat het er een corrupte bende is?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 07:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat leger daar gaat orde op zaken stellen en daarna kunnen ze gelijk bij de EU, Bulgarije en Roemeni kan ook dus waarom niet?
Er was in het Oekrainse nieuws ook een verhaal, dat er Nigeriaanse studenten waren ontvoerd om ze in de Russische media voor te stellen als zwarten, die vechten aan Oekrainse zijde. Het betekent enerzijds dat zwarten geen echte Oekrainers zijn (bewijs voor buitenlandse inmenging). Maar heeft het ook een racistische ondertoon, die volgens mij bedoeld is om de Russische nationalisten extra op te hitsen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 02:02 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Herinner me 2 - 3 maand eerder al eens beelden van een zwarte dode soldaat gezien te hebben, maar niet helemaal zeker of dat beelden van oekraine waren, kunnen oude beelden van georgi geweest zijn, waar zulke claims ook opdoken.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 05:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Negroidnoj ras staat daar in cyrillisch.
twitter:maxseddon twitterde op maandag 28-07-2014 om 17:34:13Weirdest moment of six-minute Strelkov presser was when he claimed rebels had killed mercenaries "of the negroid race." But it was all weird reageer retweet
29 Juli 12:00twitter:MiddleEast_BRK twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 11:45:50#Just_out: Today's optimistic official #ATO #map http://t.co/y40N0V8RCw reageer retweet
Ja dat ook.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 05:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Negroidnoj ras staat daar in cyrillisch.
Die had ik dus nog niet gezienquote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:03 schreef deelnemer het volgende:
[..]twitter:maxseddon twitterde op maandag 28-07-2014 om 17:34:13Weirdest moment of six-minute Strelkov presser was when he claimed rebels had killed mercenaries "of the negroid race." But it was all weird reageer retweet
eerst de Baltische staten danquote:Op dinsdag 29 juli 2014 07:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat leger daar gaat orde op zaken stellen en daarna kunnen ze gelijk bij de EU, Bulgarije en Roemeni kan ook dus waarom niet?
ja het is weer een strijd van de eerlijke blanke Russische ras tegen de zwarte untermenschen uit de USA hequote:Op dinsdag 29 juli 2014 02:02 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Herinner me 2 - 3 maand eerder al eens beelden van een zwarte dode soldaat gezien te hebben, maar niet helemaal zeker of dat beelden van oekraine waren, kunnen oude beelden van georgi geweest zijn, waar zulke claims ook opdoken.
Nou nee, gaat er gewoon om dat je aan een blanke soldaat niet kan zien of ie buitenlander is, maar aangezien er in het leger ginder geen zwarte soldaten te vinden zijn(?) weet je dat een zwarte elders vandaan komt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:36 schreef homme7 het volgende:
[..]
ja het is weer een strijd van de eerlijke blanke Russische ras tegen de zwarte untermenschen uit de USA he
Dus uit de USAquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:20 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Nou nee, gaat er gewoon om dat je aan een blanke soldaat niet kan zien of ie buitenlander is, maar aangezien er in het leger ginder geen zwarte soldaten te vinden zijn(?) weet je dat een zwarte elders vandaan komt.
Die tweet had ik nog niet gezien. Verklaart wel een hoopquote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:03 schreef deelnemer het volgende:
[..]twitter:maxseddon twitterde op maandag 28-07-2014 om 17:34:13Weirdest moment of six-minute Strelkov presser was when he claimed rebels had killed mercenaries "of the negroid race." But it was all weird reageer retweet
Heb het gelezen. Een complex stukje politiek als dit waar is.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:44 schreef meth1745 het volgende:
opinie in de Moscow Times: Als Putin de rebellen in de steek zou laten krijg je een "Maidan" opstand, met Putin in de rol van Yanukovych.
http://www.themoscowtimes(...)s-heroes/504127.html
nou dat lijkt me overdrevenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:44 schreef meth1745 het volgende:
opinie in de Moscow Times: Als Putin de rebellen in de steek zou laten krijg je een "Maidan" opstand, met Putin in de rol van Yanukovych.
http://www.themoscowtimes(...)s-heroes/504127.html
twitter:StateOfUkraine twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 08:21:25Levada Center poll: majority of Russians aren't worried about Western sanctions & think they mostly affect the elite http://t.co/AY1d0YZgIK reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 09:55:10Putin's off-ramp? Journo close to Kremlin: Putin will abandon (pro) Russians in #Ukraine if they shot down #MH17 jet http://t.co/t1GqBdj8P9 reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 13:24:28Tymchuk: RU shelled bus with children who were being evacuated from ATO area, evacuation was agreed with RU leaders.1 child was killed, 10 injured reageer retweet
twitter:lennutrajektoor twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 16:34:39#Ukraine officials say #Bezler aka #Bes has fled to #Russia at least a week ago.Anyway the news of his absent is real http://t.co/6v8Q92PtHQ reageer retweet
quote:European Officials Approve Tougher Sanctions on Moscow
LONDON — The European Union on Tuesday approved a package of expanded sanctions against Russia over the conflict in eastern Ukraine, where Moscow has been widely accused of supporting separatist rebels.
The new sanctions target Russia’s state-owned banks, and will restrict sales of arms, some kinds of technology and some equipment used by the oil industry. European diplomats also drew up a list of Russian oligarchs who will face individual sanctions.
European governments were moving in lock step with the United States on the new round of sanctions, despite concerns that they would pay an economic price for confronting the Kremlin more aggressively.
Secretary of State John Kerry said at a news conference in Washington on Tuesday that the West would continue to impose sanctions “if that is what we must do,” though he called once again for the separatists to agree to a cease-fire “now, not in the future” and reach a peace agreement that would make the sanctions unnecessary.
On Monday, leaders of the European Union’s four largest economies — Germany, Britain, France and Italy — agreed during a video conference with President Obama that additional action was necessary after Russia built up its forces along the border with Ukraine. Mr. Kerry reiterated on Tuesday that there was “clear evidence” of artillery and rocket fire into Ukraine from Russia and that Russia and its “so-called volunteers” were continuing to supply the rebels in Ukraine with fighters and munitions. By contrast, he said, there was “not a shred of evidence” that Russia was making any serious effort to rein in the rebels and resolve the conflict.
[...]
http://www.nytimes.com/20(...)anctions-russia.html
quote:
Kerry: US preparing new sanctions against Russia
The United States is preparing new sanctions against Russia over the situation in eastern Ukraine, Secretary of State John Kerry has said.
http://www.kyivpost.com/c(...)t-russia-358488.html
Ik kan begrijpen dat voor Oekraine het rampgebied van de MH17 geen prioriteit heeft. De Nederlandse regering heeft ook teveel ingezet op deze politiemissie, zonder zich rekenschap te geven van de situatie daar.twitter:vlad_the_small twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 16:06:06Dutch public broadcaster now literally running headline: "Parliament's patience with *Ukraine* running out" #Bizarrohttp://t.co/kBjcQRrJZ6 reageer retweet
Maar je maakt geen vrienden door te schelden op iedereen die niet in je straatje past, zoals sommige nationalistische Oekrainers doen. Deze retweet van lennutrajektoor is lomp.twitter:PeterGrnlund1 twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 16:31:53@Stary_Wiarus @vlad_the_small WHo gives the rats ass about some stinky Dutch cowards coming with threats?, Go Chew on a Tulip or something! reageer retweet
Tweets als die je post daargelaten kan ik wel begrijpen dat de Oekraners niet happig zijn op het stilleggen van hun ATO. Op z'n zachts gezegd vind ik de retoriek vanuit Nederland daarover naef.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:15 schreef deelnemer het volgende:
Ik kan begrijpen dat voor Oekraine het rampgebied van de MH17 geen prioriteit heeft. De Nederlandse regering heeft ook teveel ingezet op deze politiemissie, zonder zich rekenschap te geven van de situatie daar.twitter:vlad_the_small twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 16:06:06Dutch public broadcaster now literally running headline: "Parliament's patience with *Ukraine* running out" #Bizarrohttp://t.co/kBjcQRrJZ6 reageer retweet
Meer onderzoek is niet nodig want wat er is gebeurd is wel bekend. Naar restanten van de lichamen van de slachtoffers kan later nog worden gezocht, als het geen oorlogsgebied meer is.
Er wordt momenteel gevochten in en rond het rampgebied zelf. Nederland wil een staakt het vuren afdwingen, en wil daarmee dat de oorlog zich voegt naar de politiemissie. Daar begrijpen de Oekrainers niets van.Maar je maakt geen vrienden door te schelden op iedereen die niet in je straatje past, zoals sommige nationalistische Oekrainers. Deze retweet van lennutrajektoor is lomp.twitter:PeterGrnlund1 twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 16:31:53@Stary_Wiarus @vlad_the_small WHo gives the rats ass about some stinky Dutch cowards coming with threats?, Go Chew on a Tulip or something! reageer retweet
quote:Lavrov, Kerry agree to take additional efforts to implement Geneva agreements on Ukraine
MOSCOW, July 29./ITAR-TASS/. Lavrov, Kerry agree to take additional efforts to create conditions to implement Geneva agreements on Ukraine, Russian Foreign Ministry.
http://en.itar-tass.com/russia/742760
Dutch Foreign Minister Franciscus Timmermansquote:Economic sanctions against Russia will have far-reaching effects — Dutch FM
THE HAGUE, July 29. /ITAR-TASS/. The European Union’s economic sanctions against Russia will come into force immediately and will have far-reaching effects, Dutch Foreign Minister Franciscus Timmermans said on Tuesday.
He said sanctions were to send Moscow a clear signal that it was on the wrong path.
Earlier on Tuesday, the Council of the European Union at the level of permanent representatives from the 28 EU member states preliminarily agreed economic sanctions against Russia to be imposed in the sphere of financial services, supplies of military and dual use products and energy sector innovation technologies exchange.
Speaking at a meeting dedicated to the crash of the Malaysian Boeing-777 in eastern Ukraine, Timmermans said that the number of Dutchmen killed in this crash had increased to 195 when it had been found out that one girl was travelling with Indonesian being a Dutch citizen.
A Boeing-777 of the Malaysia Airlines (flight MH17) en route from Amsterdam to Kuala Lumpur crashed on July 17 in Ukraine’s eastern Donetsk Region 60 km from the Russian border, in the zone of combat operation between the Donetsk self-defence forces and the Ukrainian army. All the passengers and crewmembers onboard the plane - 298 people - died.
http://en.itar-tass.com/world/742779
Lomp ? Dat is wel heel netjes gezegd.... Als een separatist of een Rus het had geschreven zou het wrs wel anders genoemd worden. Dan sloegen de vlammen uit de reactie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:15 schreef deelnemer het volgende:
Maar je maakt geen vrienden door te schelden op iedereen die niet in je straatje past, zoals sommige nationalistische Oekrainers doen. Deze retweet van lennutrajektoor is lomp.twitter:PeterGrnlund1 twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 16:31:53@Stary_Wiarus @vlad_the_small WHo gives the rats ass about some stinky Dutch cowards coming with threats?, Go Chew on a Tulip or something! reageer retweet
Fransiscusquote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:29 schreef DeJori het volgende:
Meanwhile:
[..]
Dutch Foreign Minister Franciscus Timmermans
http://nos.nl/artikel/680738-doema-reageert-op-sancties.htmlquote:Doema reageert op sancties
dinsdag 29 jul 2014, 16:48 (Update: 29-07-14, 16:56)
Het Russische parlement komt morgen met een antwoord op de verwachte verscherping van de Amerikaanse en Europese sancties. Verscheidene leden dienen een wetsvoorstel in waarin het aan grote accountants- en adviesbedrijven uit landen die sancties instellen tegen Rusland verboden wordt om nog in Rusland actief te zijn.
In het wetsvoorstel wordt een nieuwe juridische term gentroduceerd: agressor-land. Daarmee wordt een land bedoeld dat sancties oplegt aan Rusland, Russische burgers, organisaties of bedrijven.
Accountants
Volgens het wetsvoorstel mag de Russische regering bepalen welke bedrijven niet meer welkom zijn. De namen van KPMG, Deloitte, Ernst & Young, Pricewaterhousecoopers, Boston Consulting Group en McKinsey worden al genoemd.
Het wetsvoorstel zal voor de herfst door de Doema worden behandeld, maar het kabinet kan er al versneld naar handelen. Econoom Tim Ash van de Standard Bank heeft zo zijn twijfels of Rusland echt deze kant opgaat. Talloze Russische ondernemingen worden door de accountantsbedrijven gecontroleerd, anders voldoen ze niet aan de internationale afspraken. Als dit wetsvoorstel wordt aangenomen snijdt Rusland zich volgens Ash af van de internationale kapitaalmarkten.
Moskou heeft al maatregelen genomen om de Russische interne markt te beschermen. In het vervolg mag de overheid grote aanbestedingen voor bijvoorbeeld trams, autobussen, graafmachines en straatveegmachines alleen nog in Rusland zelf doen. In sommige gevallen mogen die producten nog wel in Wit-Rusland of Kazachstan gekocht worden. Met die landen vormt Rusland een douane-unie.
Stevige isolatie van de Russen dus. Dit doet ze pijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:44 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Fransiscus![]()
Maar tot nu toe is dit dus het enige resultaat van die sancties:
[..]
http://nos.nl/artikel/680738-doema-reageert-op-sancties.html
Dit is de nekslag voor de, al kwakkelende, Russische economie nu bedrijven en overheden geen geld meer kunnen lenen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:44 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Fransiscus![]()
[..]
Het is sowieso twijfelachtig of sancties werken:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:44 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Fransiscus![]()
[..]
Wat we wel weten is dat de sancties de 'inner-circle' van Poetin raken en dat de machtsstructuur in een land als Rusland anders is dan in de westerse wereld. Ik ben benieuwd wat de reactie is wanneer Gazprom bijvoorbeeld erg veel last gaan krijgen van de sancties.quote:A study by Gary Hufbauer, Jeffrey Schott, and Kimberly Ann Elliot (HSE) first promulgated "key evidence that sanctions can achieve ambitious foreign policy goals." In their study, the reviewed 115 cases between 1914 and 1990 where sanctions were used, and found that 40 cases, or 34% were successful.
In a seminal paper for International Security, titled "Why Economist Sanctions Do Not Work," Robert A. Pape writes that sanctions were in fact only effective 5% of the time, not 34%.
http://www.businessinsider.com/why-sanctions-wont-work-2014-3
Gecombineerd met het snel verdwijnende vertrouwen van investeerders.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:55 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dit is de nekslag voor de, al kwakkelende, Russische economie nu bedrijven en overheden geen geld meer kunnen lenen.
Ben erg benieuwd wat de prijs is die Poetin bereid is te betalen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:55 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dit is de nekslag voor de, al kwakkelende, Russische economie nu bedrijven en overheden geen geld meer kunnen lenen.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Stevige isolatie van de Russen dus. Dit doet ze pijn.
Tsja, eerlijk gezegd weet ik het niet. Poetin mag dan rare dingen doen, volgens mij is hij absoluut niet achterlijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:55 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Ja klopt die inner circle wordt goed geraakt door dat pakket sancties. Onder hen zal het enthousiasme voor Poetin wel wat dalen. Maar successen in Oekrane zal support voor Poetin weer doen toenemen net zoals dat gebeurde bij dat gedoe op de Krim.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:58 schreef DeJori het volgende:
[..]
Het is sowieso twijfelachtig of sancties werken:
[..]
Wat we wel weten is dat de sancties de 'inner-circle' van Poetin raken en dat de machtsstructuur in een land als Rusland anders is dan in de westerse wereld. Ik ben benieuwd wat de reactie is wanneer Gazprom bijvoorbeeld erg veel last gaan krijgen van de sancties.
Plus dit:
[..]
Gecombineerd met het snel verdwijnende vertrouwen van investeerders.
Support bij de normale mensen, niet bij de rijke elite.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:11 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
[..]
Tsja, eerlijk gezegd weet ik het niet. Poetin mag dan rare dingen doen, volgens mij is hij absoluut niet achterlijk.
[..]
Maar successen in Oekrane zal support voor Poetin weer doen toenemen net zoals dat gebeurde bij dat gedoe op de Krim.
Ik ben vooral benieuwd wat de Russische reactie tov onze bedrijven zal zijn ...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:11 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
[..]
Tsja, eerlijk gezegd weet ik het niet. Poetin mag dan rare dingen doen, volgens mij is hij absoluut niet achterlijk.
[..]
Ja klopt die inner circle wordt goed geraakt door dat pakket sancties. Onder hen zal het enthousiasme voor Poetin wel wat dalen. Maar successen in Oekrane zal support voor Poetin weer doen toenemen net zoals dat gebeurde bij dat gedoe op de Krim.
Ben idd ook benieuwd hoe ze gaan reageren wanneer de echt grote (staats)bedrijven getroffen worden.
Ik heb alleen het idee dat die populariteitsstatistiekjes niet zo veel waarde hebben in Rusland. Wat uitmaakt is hoe populair je bent bij de oligarchen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:11 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja klopt die inner circle wordt goed geraakt door dat pakket sancties. Onder hen zal het enthousiasme voor Poetin wel wat dalen. Maar successen in Oekrane zal support voor Poetin weer doen toenemen net zoals dat gebeurde bij dat gedoe op de Krim.
Ben idd ook benieuwd hoe ze gaan reageren wanneer de echt grote (staats)bedrijven getroffen worden.
De waarde daarvan weet ik niet, maar ik vermoed dat Poetin zelf ook wel rekening houdt met het tweede punt wat je daar noemt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:22 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik heb alleen het idee dat die populariteitsstatistiekjes niet zo veel waarde hebben in Rusland. Wat uitmaakt is hoe populair je bent bij de oligarchen.
Van wat ik begrepen heb uit diverse documentaires is dat Putin niet bang voor de oligarchen en hen gewoon onteigend als ze een bedreiging vormen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:47 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
De waarde daarvan weet ik niet, maar ik vermoed dat Poetin zelf ook wel rekening houdt met het tweede punt wat je daar noemt.
Ja, daarom hebben ze een boete van 50 miljard gehadquote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:51 schreef Nintex het volgende:
[..]
Van wat ik begrepen heb uit diverse documentaires is dat Putin niet bang voor de oligarchen en hen gewoon onteigend als ze een bedreiging vormen.
Daar zijn zelfs beelden van:
Ja ik ben daar bekend mee. Maar dat geintje kan 'ie niet te vaak flikken natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:51 schreef Nintex het volgende:
[..]
Van wat ik begrepen heb uit diverse documentaires is dat Putin niet bang voor de oligarchen en hen gewoon onteigend als ze een bedreiging vormen.
Daar zijn zelfs beelden van:
Volgens mij begrijpt CNN het niet. Oekraine is niet uit op een compromis met de rebellen. Volgens het vredesplan mogen de rebellen vertrekken, zo niet dan worden ze eruit geschoten.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:32 schreef doge het volgende:
Meanwhile: Oekraine vuurt ballistische raketten af.
http://edition.cnn.com/vi(...)d-at-rebels.cnn.html
Google maps API is niet zo snel met zoveel data, even op het klokje onderaan klikken om de datum op 29 juli te zetten en hij doet het weer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:53 schreef Midnight_snack het volgende:
http://liveuamap.com/ Is 'ie stuk of hebben ze een nuke op LNR gegooid?
Waarop?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:32 schreef doge het volgende:
Meanwhile: Oekraine vuurt ballistische raketten af.
http://edition.cnn.com/vi(...)d-at-rebels.cnn.html
Edit:
Deze dus...
[ afbeelding ]
Ah thanksquote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:55 schreef Nintex het volgende:
[..]
Google maps API is niet zo snel met zoveel data, even op het klokje onderaan klikken om de datum op 29 juli te zetten en hij doet het weer.
Pardon? Een nuke?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:53 schreef Midnight_snack het volgende:
http://liveuamap.com/ Is 'ie stuk of hebben ze een nuke op LNR gegooid?
Dat was niet serieus bedoelt. Die kaart laadt blijkbaar niet zo lekker waardoor LNR niet te zien is.quote:
Lomp? Lees nog eens dat twitterbericht, het is ronduit beledigend en onrespectvol wat daar wordt gezegd.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:15 schreef deelnemer het volgende:
Meer onderzoek is niet nodig want wat er is gebeurd is wel bekend. Naar restanten van de lichamen van de slachtoffers kan later nog worden gezocht, als het geen oorlogsgebied meer is.
Er wordt momenteel gevochten in en rond het rampgebied zelf. Nederland wil een staakt het vuren afdwingen, en wil daarmee dat de oorlog zich voegt naar de politiemissie. Daar begrijpen de Oekrainers niets van.Maar je maakt geen vrienden door te schelden op iedereen die niet in je straatje past, zoals sommige nationalistische Oekrainers doen. Deze retweet van lennutrajektoor is lomp.twitter:PeterGrnlund1 twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 16:31:53@Stary_Wiarus @vlad_the_small WHo gives the rats ass about some stinky Dutch cowards coming with threats?, Go Chew on a Tulip or something! reageer retweet
Wat de strijd betreft, rebellen laten trots een overwinning zien:twitter:olgatokariuk twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 23:37:375 big car manufacturers, including Volkswagen, Hyundai, Ford suspend operation of their factories in #Russia http://t.co/sZ7UjCQyxI reageer retweet
quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:00 schreef betyar het volgende:
Heeft de EU nu nog niet door dat ze als marionet worden gebruikt door Amerika? Dankzij de sancties die worden opgelegd kunnen we de euro in onze portemonnee straks straks weer drie keer omdraaien voordat we ze uitgeven, Er is maar een land dat zich kapot lacht en dat is Amerika. Rusland wordt getroffen en de EU, beide worden zwakker en zwakker. Rusland haalt het wel met de andere BRIC-landen, de EU kan straks enkel naar Amerika........ We lopen lekker in de rattenval van onze grote "vriend". Amerika wil onafhankelijk zijn van andere landen en gaat proberen zijn grondstoffen aan de EU te slijten, uiteraard met de nodige kostenverhoging.
Stel jij eens wat anders voor zou ik zeggen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:00 schreef betyar het volgende:
Heeft de EU nu nog niet door dat ze als marionet worden gebruikt door Amerika? Dankzij de sancties die worden opgelegd kunnen we de euro in onze portemonnee straks straks weer drie keer omdraaien voordat we ze uitgeven, Er is maar een land dat zich kapot lacht en dat is Amerika. Rusland wordt getroffen en de EU, beide worden zwakker en zwakker. Rusland haalt het wel met de andere BRIC-landen, de EU kan straks enkel naar Amerika........ We lopen lekker in de rattenval van onze grote "vriend". Amerika wil onafhankelijk zijn van andere landen en gaat proberen zijn grondstoffen aan de EU te slijten, uiteraard met de nodige kostenverhoging.
Waarom doet iedereen nu of die Bric landen zulke goede vriendjes met elkaar zijnquote:Op woensdag 30 juli 2014 09:00 schreef betyar het volgende:
Ons niet bemoeien met het conflict daar, ik zie het probleem niet waarom "wij" moeten optreden tegen Rusland.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:51 schreef .Exe het volgende:
[..]
Stel jij eens wat anders voor zou ik zeggen.
In de maat lopen bij het Rusland van Putin misschien?
Dat is Rusland vrij spel geven. Dan pakken ze binnen de kortste keren het volgende stuk land.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Ons niet bemoeien met het conflict daar, ik zie het probleem niet waarom "wij" moeten optreden tegen Rusland.
Graag een bron. Onderbuikgevoelens hebben we niks aan.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:35 schreef .Exe het volgende:
[..]
Dat is Rusland vrij spel geven. Dan pakken ze binnen de kortste keren het volgende stuk land.
Als Rusland vrij spel heeft dan zullen ze de grenzen steeds meer oprekken, wanneer dat hun uitkomt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Graag een bron. Onderbuikgevoelens hebben we niks aan.
Graag een bron, gebrabbel uit je toetsenbord rammen is natuurlijk nutteloos, het enig wat Rusland heeft gedaan is hun vloot veilig stellen en hebben ervoor gezorgd dat de NAVO niet tegen hun grenzen staan te stampen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:41 schreef .Exe het volgende:
[..]
Als Rusland vrij spel heeft dan zullen ze de grenzen steeds meer oprekken, wanneer dat hun uitkomt.
Realiteitszin noem ik dat.
Bron: Georgi, Oekrane.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Graag een bron, gebrabbel uit je toetsenbord rammen is natuurlijk nutteloos, het enig wat Rusland heeft gedaan is hun vloot veilig stellen en hebben ervoor gezorgd dat de NAVO niet tegen hun grenzen staan te stampen.
Ik heb geen bron voor toekomstige gebeurtenissen net zoals ze dat voor 40 - 45 niet haddenquote:Op woensdag 30 juli 2014 10:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Graag een bron, gebrabbel uit je toetsenbord rammen is natuurlijk nutteloos, het enig wat Rusland heeft gedaan is hun vloot veilig stellen en hebben ervoor gezorgd dat de NAVO niet tegen hun grenzen staan te stampen.
Oekrane reporter en dit zijn niet echt objectieve of betrouwbare bronnen. Alleen Oekrane reporter al heeft de dagen na de ramp zoveel berichten en propaganda de wereld in geslingerd waar helemaal niks van klopte, dat je ze niet serieus kan nemen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 10:31 schreef deelnemer het volgende:
Dmitry Tymchuk’s Military Blog: Summary – July 29, 2014
Dat het Oekraense leger onnauwkeurige grad raketten op steden en woonwijken afvuurde waarbij in 1 dag alleen al 16 onschuldige burgers omkwamen werd daar niet vermeld. (http://www.hrw.org/news/2(...)ts-killing-civilians)quote:"Terrorist from the DNR [Donetsk People’s Republic] killed a child after intentionally firing at one of the minivans in a convoy of local residents who attempted to take their children out of Donbas [in Horlivka]."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |