Husky Blue is aan het begin van El Pianista. Zowel Martina, de indiaanse als Oliva als Lorenzo maken geen melding van een hont. Dus toen was Blue al omgedraaid.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was naar ik dacht de trail die ze eerder die dag liepen (waar ze weer omgekeerd zijn)?
Al dacht ik ook dat bij die eerdere trail een hond met ze meeliep, maar dat blijkt husky Blue op El Pianista te zijn geweest (of er waren bij beide trails honden die meeliepen).
Noodgedwongen zonder ook maar een matje om op te liggen of een handdoekje voor een beetje warmte (al dekentje), maar de volgende ochtend helemaal fris en fruitig en heppie de peppie op de foto? Hmm, ligt m.i. niet heel erg voor de hand.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:10 schreef Domnivoor het volgende:
Ik schreef al eerder: de foto moet de volgende ochtend gemaakt zijn.
Ze kwamen veel te laat op de top en hebben daar noodgedwongen overnacht.
En daar was géén hond die meeliep?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Husky Blue is aan het begin van El Pianista. Zowel Martina, de indiaanse als Oliva als Lorenzo maken geen melding van een hont. Dus toen was Blue al omgedraaid.
Die eerdere trail is de Alto Lino, die ligt iets naar het westen van de El Pianista, daar zijn ze maar ~15 min (totale tijd heen en terug) opgelopen, volgens de getuige aldaar (zie OP).
Dat dus. Maar goed, we weten niet wanneer deze foto gemaakt is en op welke locatie.. wellicht loopt er gewoon een weg naast waar ze eerder op hun vakantie langs gereden zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Noodgedwongen zonder ook maar een matje om op te liggen of een handdoekje voor een beetje warmte (al dekentje), maar de volgende ochtend helemaal fris en fruitig en heppie de peppie op de foto? Hmm, ligt m.i. niet heel erg voor de hand.
Dan lijkt het er eerder op dat ze ergens overnacht hebben bij iemand vóór de Mirador en de volgende ochtend pas het laatste stuk geklommen hebben en die ochtend ook de foto gemaakt hebben.b Maar ook dat is een beetje vreemd. Dan zo degene(en) waarbij ze overnacht hebben zich hebben moeten (nou ja moeten) melden.
Nee, die hond is alleen bij het begin van El Pianista.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En daar was géén hond die meeliep?
Dan heb ik die 2 verhalen voor wat betreft het hondgedeelte kennelijk omgedraaid in mijn hoofd
Onmogelijk, sorry.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:15 schreef StaceySinger het volgende:
dit zegt mij contact uit Boquete over die foto :
Intressant, Boquete ligt rechts achter Lisanne en de foto zal omstreeks half 5 genomen zijn. Ze wisten dus dat Boquete achter hun lag.
Half 5 in de middag? Maar toen konden ze - voor zover we nu weten - toch nog helemaal niet in de buurt zijn van de Mirador? Of zaten die getuigen zo verschrikkelijk mis met het tidstip waarop ze de dames gezien hebben (nou staan getuigen over het algemeen niet als erg betrouwbaar te boek, maar toch..)? Of waren het andere dames die misschien wel redelijk snel omgekeerd zijn en teruggekeerd naar Boquete?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:15 schreef StaceySinger het volgende:
dit zegt mij contact uit Boquete over die foto :
Intressant, Boquete ligt rechts achter Lisanne en de foto zal omstreeks half 5 genomen zijn. Ze wisten dus dat Boquete achter hun lag.
vandaag zijn ze weer gaan zoeken
daarom klopt er iets niet aan de fotoquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onmogelijk, sorry.
Zie het zonlicht dan, dat schijnt van boven, dus rond het middaguur (ik zeg iets ervoor, ~11:00). Jij was het zelf die met die goeie website kwam, daarom maakte ik dat kaartje. De zon schijnt juist "recht" van voren (langs de Baru) om 16:30.
Volgens mij is "photoshop 3.0" een default waarde voor allerlei camera's. Heb het vaker gezien in exif dataquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:32 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
bovendien is de foto bewerkt met photoshop 3 ( die is heel oud -kwam in 1994 uit ,in 1996 kwam PS4 uit )
Één kanttekening bij je verhaal: wanneer moeten de meiden tijd hebben gehad? Ze waren net aangekomen en daarnaast zouden ze die berg later met een gids bewandelen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:32 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
daarom klopt er iets niet aan de foto
mijn contact uit Boquete herkende dat huis op de foto en
de omgeving natuurlijk .
kan zijn dat die foto op een ander tijdstip of op
een andere dag gemaakt is
(of wat ik denk dat er met die foto geklooid is)
als ik inzoom zie ik plukken haar die weg zijn - de linkerarm is sterk geblurrrd & onscherp
,terwijl andere delen weer wel scherp zijn.
bovendien is de foto bewerkt met photoshop 3 ( die is heel oud -kwam in 1994 uit ,in 1996 kwam PS4 uit )
Thanks!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:44 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Volgens mij is "photoshop 3.0" een default waarde voor allerlei camera's. Heb het vaker gezien in exif data
kan ja, iemand anders kwam dat hier meldenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:44 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Volgens mij is "photoshop 3.0" een default waarde voor allerlei camera's. Heb het vaker gezien in exif data
http://fileformats.archiveteam.org/wiki/Photoshop_Image_Resources
Zie onderaan; is een marker voor het format van de metadata.
De oude gezamenlijke site is/gaat dicht en er is/komt (site bestaat al) een site voor alleen Kris inderdaad. De ouders van Lisanne willen kennelijk geen site meer voor (ook) Lisannne.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:56 schreef Yaaar het volgende:
Heeft die familie nou alleen een site voor Kris en niet oor Lisanne?
Die foto met 1 meid erop? Hoezo dat dan?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:48 schreef kurk_droog het volgende:
Als deze foto echt is en ik zie eigenlijk niet waarom niet dan is dat wel een reden dat die ouders er een raar gevoel over hebben nog. Maar dan zouden er misschien nog wel meer foto's moeten zijn.
Ja en?quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:15 schreef StaceySinger het volgende:
haha
kijk
ze vragen aan de Gids Baru uit Boquete
Baru, can you take a look at the picture of Lisanne? Do you know if this is on the top of El Sendero Pianista or somewhere at the trail at all?
Baru: (This picture was taked for a Rescue team at 14.April)
This is South´s direction. Palo Alto, Los Jaramillos in background.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:10 schreef ik:
De foto moet de volgende ochtend gemaakt zijn.
Ze kwamen veel te laat op de top en hebben daar noodgedwongen overnacht.
Improviserenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:13 schreef El_Matador het volgende:
Hoe en waar dan? Er staan daar volgens mij geen refugios.
Ze gingen toch naar boven. En toen ze op de top waren was het te laat om voor donker beneden te komen.quote:OP:
• ~16:15 - getuige Oliva de Kam - waarschuwde ze NIET naar boven te gaan
Gezonde jonge meiden kunnen echt wel een nachtje doorhalen. En de foto is niet 's morgens vroeg gemaakt maar pas rond 11:00, zeg je zelf.quote:En als ze daar overnacht hebben, dan ziet Lisanne er wel bijzonder fris en schoon uit. En vrolijk. Dat zou heul vreemd zijn als je noodgedwongen overnacht op die verlaten (en koude!) plek...
Bijkomen van een koude nacht op een verlaten plek, opwarmen in de zon, energie verzamelen om op pad te gaan.quote:En als je dan om ~11:00 daar staat, wat hebben ze dan van zonsopgang tot 11:00 gedaan?
Misschien vonden ze wel een matje of handdoekje ofzo, of hebben ze idd bij iemand overnacht. Het blijft vreemd. Maar ze moeten ergens hebben overnacht.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Noodgedwongen zonder ook maar een matje om op te liggen of een handdoekje voor een beetje warmte (al dekentje), maar de volgende ochtend helemaal fris en fruitig en heppie de peppie op de foto? Hmm, ligt m.i. niet heel erg voor de hand.
Dan lijkt het er eerder op dat ze ergens overnacht hebben bij iemand vóór de Mirador en de volgende ochtend pas het laatste stuk geklommen hebben en die ochtend ook de foto gemaakt hebben.b Maar ook dat is een beetje vreemd. Dan zo degene(en) waarbij ze overnacht hebben zich hebben moeten (nou ja moeten) melden.
quote:Ondertussen, het milieu en de lokale expert Ezequiel Miranda, vertelde verslaggevers vandaag dat belangrijk is geweest dat de vervolging heeft genomen onderzoeken, want op deze manier is er de mogelijkheid van het vinden van nieuw bewijsmateriaal om te helpen bij het onderzoek.
Miranda zei dat de situatie is "heel moeilijk te begrijpen," omdat de rivier niet groeien op het moment dat de vermeende verdwijning werd opgenomen, zodat het niet mogelijk is om te denken dat de lichamen van de twee jonge mensen waren weggevaagd door stromingen.
Het zei ook dat als Kris en Lisanne is genomen door de sector van de berg anderhalve dag over om de rivier te bereiken had uitgesteld, en steek het zonder problemen omdat het in zijn "minimum"-niveau.
"Het is heel vreemd de mogelijkheid dat de rivier echt heeft gereden," voegde hij eraan toe.
Een totaal van 20 personen, bestaande uit leden van de nationale grenswacht Dienst (SENAFRONT), civiele bescherming (SINAPROC) en officieren van justitie hervat om 07.45 lokale tijd (12.45 GMT) vandaag de operatie, verdeeld in twee groepen, verklaarde een bron rechtbank.
De eerste, bestaande uit 12 personen, ging het pad The Pianist, per sector Boquete, en acht deden de jungle regio van de provincie Bocas del Toro.
Young kwam naar Boquete op 29 maart, en volgens getuigen opgeroepen door het openbaar ministerie, werden het laatst gezien op 1 april in de namiddag Cueing het pad The Pianist, een bosachtige omgeving, nat weer, wat leidt tot andere paden waar rivieren en watervallen, waar wilde katten, en bereiken de naburige provincie Bocas del Toro in overvloed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |