De Bijbel is geen roman. Het tweede, daar ben ik wel met je eens.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:43 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Het is nogal droge kost, stijlelementen om te huilen, geen spanningsboog etc etc
waarom denk je dat ze in een kinderbijbel grote delen weglaten en alleen de 'tophits' gebruiken?
Je hebt het waarschijnlijk over de twee scheppingsverhalen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Omdat Genesis nogal een warboel is van willekeurige zinnen, opsommingen, tegenstrijdige miniverhaaltjes, willekeurige slachtpartijen, kinderlijke climaxen en ander gekluns, terwijl de werken van Tolkien ongeloofwaardig zijn, maar in ieder geval structuur, diepgang en literaire kwaliteiten hebben.
Nee, eigenlijk over heel Genesis.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:48 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
Je hebt het waarschijnlijk over de twee scheppingsverhalen.
Doe jij dat maar, ik ga hier niet lopen knippen en plakken. Ik heb meer te doen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk over heel Genesis.
Maar bewijs mijn ongelijk. Plak een stukje tekst uit Genesis van een regel of tien waarin geen van bovengenoemde zaken voorkomen.
Sorry. Ik had nog een edit gedaan. Het is misschien zinniger om het daarover te hebben.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:50 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
Wat voor tegenstrijdige miniverhaaltjes staan er nog meer in dan.
Dat hoeft ook niet. Mijn stelling is dat Genesis een belachelijk geschreven warboel is die nergens op slaat. Jij wil het tegenovergestelde bepleiten. Als je dat toch liever niet doet, dan is dat ook prima.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:51 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
Doe jij dat maar, ik ga hier niet lopen knippen en plakken. Ik heb meer te doen.
He? Wat doe je dan op een forum?quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:55 schreef Grietje-tit het volgende:
Ik wil helemaal niks bepleiten. Ieder zijn smaak. Als jij het een zooitje vindt, nou prima toch? Wat interesseert mij dat nou?
Ja, doeegg!
Dan moet je het grote plaatje zien.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:58 schreef Grietje-tit het volgende:
Je avatar zit ook weinig structuur in.
dat is nog eens een mooi antwoord!!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dan moet je het grote plaatje zien.
Het is nooit te laat voor een goed antwoord.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:01 schreef Grietje-tit het volgende:
[..]
dat is nog eens een mooi antwoord!!
Die had ik eerder in mijn hoofd moeten hebben.
Tof!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:08 schreef Grietje-tit het volgende:
Oh jawel hoor, ik wil daar best verder in gaan, maar wanneer ik meer tijd heb.
Welterusten!quote:
God kan op die manier wel grootse dingen in gang zetten. Ik vind een bepaalde gebeurtenis wel een goed voorbeeld. Mijn vader droeg toen hij nog jong was geen helm op zijn brommer. Een keer besloot hij zomaar een helm op te doen 'gewoon omdat het kon', en dat was de dag dat hij een ongeluk kreeg en met z'n hoofd op de straattegels belandde.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Beetje magertjes hoor, voor een almachtige god.
[..]
Jouw gevoel? Of God?
[..]
Dat lukt je heel goed. Ik heb geenszins het idee met een evangelist te praten.
Me gevoel G. Me gevoel.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:20 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ok je geloofde (nog) niet in een god en toen maakte je kennis met het christelijke geloof. Je kreeg bijbelverhalen te horen of las ze zelf. Wat zorgde ervoor dat je die verhalen op een andere manier ging zien dan bijvoorbeeld de verhalen van Tolkien of JK Rowling? Of om het meer in de antieke wereld te houden, de mythen en sagen van de Grieken en Romeinen?
En als hij een dag eerder was gevallen en het niet had overleefd, is dat dan ook Gods werk?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:37 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
God kan op die manier wel grootse dingen in gang zetten. Ik vind een bepaalde gebeurtenis wel een goed voorbeeld. Mijn vader droeg toen hij nog jong was geen helm op zijn brommer. Een keer besloot hij zomaar een helm op te doen 'gewoon omdat het kon', en dat was de dag dat hij een ongeluk kreeg en met z'n hoofd op de straattegels belandde.
Ik zie het als Gods werk dat hij op die dag zijn helm op deed.
God zegt het mij d.m.v. mijn gevoel.
Mooizo. Ben ik blij om.
Ja.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En als hij een dag eerder was gevallen en het niet had overleefd, is dat dan ook Gods werk?
absoluut.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, dan zal God het wel druk hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |