Hier valt het ook nog wel mee.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:21 schreef Drabit het volgende:
[..]
Dat heb je bij mij niet verkeerd gedaan hoor. Ik kreeg in ieder geval niet het gevoel dat mensen je niet mogen hier.
Geloof je er niet heilig (xd) in.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is gewoon twijfelen aan je eigen geloof.
Dat heb ik ook nooit gesteld. Sterker nog, ik vind het ongezond om niet te twijfelen aan je eigen geloof.quote:
En als we die plek nu hemel noemen?quote:Op zondag 27 juli 2014 04:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
Misschien zijn al onze levens wel een illusie ergens en als we dood gaan keren we terug naar een wereld waar alles duidelijk was hoe het in elkaar steekt.
Als ik even ontevreden ben over mijn leven denk ik even aan hoe het ooit bestaan heeft en hoe armieterig onze levens allemaal zijn eigenlijk, en komt het weer goed. Want als je bedenkt waar we allemaal mee bezig zijn elke dag, gaat echt helemaal nergens over als je bekijkt over het hele universumquote:Op zondag 27 juli 2014 04:22 schreef Drabit het volgende:
[..]
Dit zijn ook typische douche vragen.
Maar het is moeilijk te bevatten, maar toch heeft het niet altijd bestaan.
Dan ben je er nog niet klaar voor. Ooit zal jij je misschien ook klaar zijn hiervoor.quote:
Waarom kan niets niet?quote:Op zondag 27 juli 2014 04:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Niks, maar dat kan ook niet. Maar er kan ook niet iets zijn dat altijd bestaan heeft. Het kan allemaal niet.
Ik ben bang dat deze grootste vraag van mijn leven nooit beantwoordt zal worden
Welk lijstje?quote:
Maar je gaat wel naar de kerk omdat je nu meer in de fase bent dat je geloofd dan dat je atheist bent?quote:Op zondag 27 juli 2014 04:23 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit gesteld. Sterker nog, ik vind het ongezond om niet te twijfelen aan je eigen geloof.
Nee, maar die familielid van mij dus misschien wel.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik zat vannacht in mijn droom in een zombie apocalyps waar ik broodjes met kaas moest smeren voor verwende koters.
Ik denk dat ik nu ga geloven in zombies met kaas
Ligt eraan hoe het daar vergaat. Misschien is het daar sowieso wel nog erger, of is het een soort witte ruimte waar je helemaal alleen bent, een limbo.quote:
Naamquote:
Omdat er niet ooit niets geweest kan zijn. Dan was er dus niks, en opeens wordt het iets door een knal. Wat veroorzaakt die knal dan, er was toch niets?quote:
Misschien is het wel alleen een plek waar we helemaal voldaan zijn, met alle antwoorden. Dat sluit ik niet uit.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe het daar vergaat. Misschien is het daar sowieso wel nog erger, of is het een soort witte ruimte waar je helemaal alleen bent, een limbo.
Ik had ook wel eens kinderen in de klas vroeger die zeiden dat hun overleden oma 's avonds in de kamer kwam. Of dat ze zeggen dat katten geesten kunnen zien. Ja die dingen zie je alleen als je ze wilt zien.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:25 schreef Drabit het volgende:
[..]
Nee, maar die familielid van mij dus misschien wel.
Ohjee, hier heb ik ook al eens over nagedacht.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Misschien zijn al onze levens wel een illusie ergens en als we dood gaan keren we terug naar een wereld waar alles duidelijk was hoe het in elkaar steekt.
Ik krijg hoofdpijn van deze shit
Bij voetbal is het erger?quote:Op zondag 27 juli 2014 04:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hier valt het ook nog wel mee.
[..]
Geloof je er niet heilig (xd) in.
Je begrijpt me verkeerd.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar je gaat wel naar de kerk omdat je nu meer in de fase bent dat je geloofd dan dat je atheist bent?
Inderdaad, met of zonder 1 persoon, wat maakt het uit. Maar toch zal ik misschien ooit wel bijdragen aan de wereld.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als ik even ontevreden ben over mijn leven denk ik even aan hoe het ooit bestaan heeft en hoe armieterig onze levens allemaal zijn eigenlijk, en komt het weer goed. Want als je bedenkt waar we allemaal mee bezig zijn elke dag, gaat echt helemaal nergens over als je bekijkt over het hele universum
Is Etsu er nog? De dramaqueen!? (Niet onaardig, zo noemt hij zichzelf toch?)quote:Op zondag 27 juli 2014 04:26 schreef Fylax het volgende:
[..]
Naam
Leeftijd
religie
burgerlijke staat
hoogst genoten opleiding
woonplaats/province
voetbalclub
favoriete drankje
favoriete film
lievelingsdier
lievelingskleur
politieke voorkeur
speciaal voor Etsu: geaardheid
Dat idee heb ik ook zovaak, dat jullie niet echt kunnen denken en dat andere mensen ook geen situaties kunnen hebben als ik er niet bij ben ofzo. Vreemde shit.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:27 schreef Drabit het volgende:
[..]
Ohjee, hier heb ik ook al eens over nagedacht.
Of, wat als alleen ik echt kan denken en de rest van de wereld een soort NPC's zijn.
Ik weet dat ik besta want: cogito ergus sum.
Maar of jullie bestaan, geen idee.
Daar werd ik een keer bedreigd omdat ik er zogenaamd verantwoordelijk voor was dat de SC dicht gingquote:
Maar het grootste deel ben je dus wel gelovig, en geloof je niet verder in die twijfel.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:28 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd.
Ik ben religieus.
Maar mijn twijfel over alles, ook over god, religie is zo sterk. Dat ik God minstens een aantal keer per dag verwerp. Ook al is het maar voor een paar seconde. Ik denk dat dat er bij hoort. Ik zou het zorgelijk vinden als ik die momenten niet meer heb, omdat ik dan niet meer nadenk.
Hoe wil je wat bijdragen dan? Kijk je kan iets doen wat erg is zoals een Hitler of iets goeds zoals Mandela. Maar ook dat is uiteindelijk heel klein. Want ik denk dat de mensheid over een miljoen jaar wel uitgestorven is en misschien vervangen door een ander ras. Ieder tijdperk kent zijn einde, dus ook dat van de mens.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:28 schreef Drabit het volgende:
[..]
Inderdaad, met of zonder 1 persoon, wat maakt het uit. Maar toch zal ik misschien ooit wel bijdragen aan de wereld.
Maar alles heeft een begin toch? Hoe is het spul begonnen dat voor de knal zorgde?quote:Op zondag 27 juli 2014 04:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Omdat er niet ooit niets geweest kan zijn. Dan was er dus niks, en opeens wordt het iets door een knal. Wat veroorzaakt die knal dan, er was toch niets?
Ik geloof. Maakt dat mijn twijfel minder oprecht?quote:Op zondag 27 juli 2014 04:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
Maar het grootste deel ben je dus wel gelovig, en geloof je niet verder in die twijfel.
Kat van een klasgenoot van mij kan voorspellen wanneer haar buurman doodgaat..quote:Op zondag 27 juli 2014 04:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik had ook wel eens kinderen in de klas vroeger die zeiden dat hun overleden oma 's avonds in de kamer kwam. Of dat ze zeggen dat katten geesten kunnen zien. Ja die dingen zie je alleen als je ze wilt zien.
Prachtig dit. Zelden zo'n goede toevoeging aan deze SC gezien.quote:
Wel omdat je er dus vaak over twijfelt en niet 100% gelooft. Want anders is er geen twijfel, niet dat het slecht is want het is juist gezond. Maar je bent niet 100% ervan overtuigd dat er een God is dus omdat je wel veel twijfelt eroverquote:Op zondag 27 juli 2014 04:33 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik geloof. Maakt dat mijn twijfel minder oprecht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |