En hoe de aarde is ontstaat. Dat er dino's hebben bestaan. Allemaal niet te ontkennen. En toch denken religieuzen dan dat ze opeens de dino's van de tekentafel gooiden en er gekleide mensen neerzetten. Terwijl allemaal evolutie en natuurgeweld is.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:02 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik denk daar weinig over.
Evolutietheorie is niet te ontkennen m.i.
God kan inderdaad nog steeds niet bewijzen dat hij bestaat, na al die jaren dat mensen daar smachtend op gewacht hebben.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:02 schreef Drabit het volgende:
[..]
Er zijn dingen die God niet kan hoor![]()
Dat ontploffinkje was misschien niet zo suf :p
Oh, ja toen het weg was zag ik een aantal users hier ook posten ja. Wist nietdat dit werd gezien als de vervanging ervoor.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dit is de vervanging voor JNG sowieso.
Al posten Inso en ik ook in de VBL SC
Dat denken niet alle religieuzen, JR. Echt niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En hoe de aarde is ontstaat. Dat er dino's hebben bestaan. Allemaal niet te ontkennen. En toch denken religieuzen dan dat ze opeens de dino's van de tekentafel gooiden en er gekleide mensen neerzetten. Terwijl allemaal evolutie en natuurgeweld is.
Moet je hier geaccepteerd worden dan?quote:Op zondag 27 juli 2014 04:02 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
is wel chill hier hoor maar duurt even voordat je geaccepteerd bent
Ik post hier normaal ook niet veel hoor. Alleen als het in VBL rustig is kom ik hier buurten.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:04 schreef Drabit het volgende:
[..]
Oh, ja toen het weg was zag ik een aantal users hier ook posten ja. Wist nietdat dit werd gezien als de vervanging ervoor.
Ben nu terug omdat ik een nieuwe telefoon wilde, die ik inmiddels heb kunnen kopen door Fok! (Moest een uitnodiging hebben om hem te kunnen kopen.)
Dan ben ik wel benieuwd naar jouw theorie over hoe dat alles samenloopt?quote:Op zondag 27 juli 2014 04:04 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dat denken niet alle religieuzen, JR. Echt niet.
Zeker ik niet.
Dat heb ik inderdaad gemerkt toen in JNG. Uiteindelijk mag je meedoen en gaan mensen antwoorden op je berichtenquote:Op zondag 27 juli 2014 04:02 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
is wel chill hier hoor maar duurt even voordat je geaccepteerd bent
Steen maken die hij zelf niet op kan tillen.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
God kan inderdaad nog steeds niet bewijzen dat hij bestaat, na al die jaren dat mensen daar smachtend op gewacht hebben.
Ik heb al bewijs genoeg in dat de natuur het gewoon zelf geregeld heeft. Ze hebben daar niet een fantasiefiguur voor nodig die voor zijn natuurkundeproject een aarde in elkaar moest flansen.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:06 schreef Drabit het volgende:
[..]
Steen maken die hij zelf niet op kan tillen.
Die van jou is ook goed, als hij bewijst dat hij er is zal wel handig zijn. Dan is wel het hele idee van: "Je moet geloven" weg, want er is dan bewijs.
Gewoon iets tegendraads roepen, dan reageren mensen vanzelf wel.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:06 schreef Drabit het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad gemerkt toen in JNG. Uiteindelijk mag je meedoen en gaan mensen antwoorden op je berichten
Mijn visie lijkt nog het meest op Christelijk deïsme.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
Dan ben ik wel benieuwd naar jouw theorie over hoe dat alles samenloopt?
Ik snap wel hoe je denktquote:Op zondag 27 juli 2014 04:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb al bewijs genoeg in dat de natuur het gewoon zelf geregeld heeft. Ze hebben daar niet een fantasiefiguur voor nodig die voor zijn natuurkundeproject een aarde in elkaar moest flansen.
Niet helemaal mijn ding hahaquote:Op zondag 27 juli 2014 04:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Gewoon iets tegendraads roepen, dan reageren mensen vanzelf wel.
Waar komt die God dan vandaan?quote:Op zondag 27 juli 2014 04:10 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Mijn visie lijkt nog het meest op Christelijk deïsme.
Ik geloof dat er een God is die alles als het ware in werking heeft gesteld (mogelijk door middel van de big bang) en daarna geen invloed meer heeft uitgeoefend.
Maar ik kan geen zekerheid bieden. Kon ik dat maar.
Is het een optie dat hij gewoon altijd al bestond?quote:
Hoe bewijs je dat er geen magische kiezelsteen is. Alle kiezelstenen ter wereld moet je dan onderzoeken of er eentje magisch is. Iets bewijzen dat er niet is, is volkomen zinloos. Geldt voor alles.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:10 schreef Drabit het volgende:
[..]
Ik snap wel hoe je denkt![]()
Maar hoe bewijs je dat hij er niet is? Dat kan toch niet?
Nee dat is geen optie, want er moet altijd een begin zijn ergens van. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat iets of iemand altijd bestaan heeft. Dat kan echt niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:11 schreef Drabit het volgende:
[..]
Is het een optie dat hij gewoon altijd al bestond?
Ja precies, het kan niet. Daarom geloven er nog zoveel mensen.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hoe bewijs je dat er geen magische kiezelsteen is. Alle kiezelstenen ter wereld moet je dan onderzoeken of er eentje magisch is. Iets bewijzen dat er niet is, is volkomen zinloos. Geldt voor alles.
Ik ben Drabit.quote:
Maar kijk zoals jij het bekijkt kan nog, jij laat het in het midden en houdt de opties open. Maar mensen die daadwerkelijk iets aanbieden waarvan ze helemaal niet weten of het bestaat, ja die kan ik echt niet serieus nemen.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:13 schreef Drabit het volgende:
[..]
Ja precies, het kan niet. Daarom geloven er nog zoveel mensen.
Nee? Tijd heeft niet altijd bestaan, dat is bewezen, maar een God misschien toch wel?quote:Op zondag 27 juli 2014 04:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nee dat is geen optie, want er moet altijd een begin zijn ergens van. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat iets of iemand altijd bestaan heeft. Dat kan echt niet.
Als je het zo zegt klinkt het heel verkeerd.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ben jij die gozer die gisteren zat te cammen met nog twee andere dudes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |