De mens zorgt m.i. voor slechte dingen.quote:Op zondag 27 juli 2014 03:51 schreef Drabit het volgende:
[..]
Ook een kut heeft waarschijnlijk rond de 50%.
Maar nee, zo moet je dan niet denken (denk ik), de duivel zorgt voor de slechte dingen, niet God. (Zo heb ik het begrepen.)
En wie heeft die Duivel en God dan bedacht?quote:Op zondag 27 juli 2014 03:51 schreef Drabit het volgende:
[..]
Ook een kut heeft waarschijnlijk rond de 50%.
Maar nee, zo moet je dan niet denken (denk ik), de duivel zorgt voor de slechte dingen, niet God. (Zo heb ik het begrepen.)
Een week geleden zou ik gezegd hebben dat vrije wil niet bestaat. Ik ben er toch weer over gaan denken door een filmpje van Veristasium.quote:Op zondag 27 juli 2014 03:51 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
De mens zorgt m.i. voor slechte dingen.
God gaf de mens vrije wil.
Hij gaf ons dus ook gebrek aan empathie op sommige momenten en gebrek aan medeleven voor de rest van de wereld. Hij bracht ook allemaal ziektes in die niks te maken hebben met vrije wil maar alleen maar om mensen pijn te laten lijden (want ze hoeven niet eens dood te gaan aan die ziektes)quote:Op zondag 27 juli 2014 03:51 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
De mens zorgt m.i. voor slechte dingen.
God gaf de mens vrije wil.
Moeilijke vragen ja, ik heb werkelijk geen idee. Daarom weet ik het met geloof ook allemaal niet goed wat ik moet geloven.quote:Op zondag 27 juli 2014 03:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En wie heeft die Duivel en God dan bedacht?
Of hij laat een jongen op een spijker trappen waardoor hij veel pijn heeft en niet kan slapenquote:Op zondag 27 juli 2014 03:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hij gaf ons dus ook gebrek aan empathie op sommige momenten en gebrek aan medeleven voor de rest van de wereld. Hij bracht ook allemaal ziektes in die niks te maken hebben met vrije wil maar alleen maar om mensen pijn te laten lijden (want ze hoeven niet eens dood te gaan aan die ziektes)
Ik denk er niet te veel over na. Omdat te veel voer zulke dingen nadenken zeer slechte episodes bij mij kunnen triggeren. Maar ik denk dat het beste is om in ieder geval te denken dat we vrije wil hebben zolang het niet onomstotelijk is bewezen dat we dat niet hebbenquote:Op zondag 27 juli 2014 03:52 schreef Drabit het volgende:
[..]
Een week geleden zou ik gezegd hebben dat vrije wil niet bestaat. Ik ben er toch weer over gaan denken door een filmpje van Veristasium.
Als je daar diep over nadenkt kom je vrij snel tot de conclusie dat het onmogelijk is. Eerst was er niks en toen poefff kwam een groot mythisch figuur en die bedacht om even een universum en wat planeetjes in elkaar te knutselen. Dan ook nog dieren erop gooienquote:Op zondag 27 juli 2014 03:54 schreef Drabit het volgende:
[..]
Moeilijke vragen ja, ik heb werkelijk geen idee. Daarom weet ik het met geloof ook allemaal niet goed wat ik moet geloven.
Ja, teveel erover nadenken kan ook niet goed zijn inderdaad.quote:Op zondag 27 juli 2014 03:56 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik denk er niet te veel over na. Omdat te veel voer zulke dingen nadenken zeer slechte episodes bij mij kunnen triggeren. Maar ik denk dat het beste is om in ieder geval te denken dat we vrije wil hebben zolang het niet onomstotelijk is bewezen dat we dat niet hebben
Ik zou een schadevergoeding eisen in de kerk.quote:Op zondag 27 juli 2014 03:55 schreef Drabit het volgende:
[..]
Of hij laat een jongen op een spijker trappen waardoor hij veel pijn heeft en niet kan slapen
De bijbel moet je niet letterlijk nemen denk ik. Misschien combineren? Misschien is God wel alle antimaterie die is verdwenen tijdens de big bangquote:Op zondag 27 juli 2014 03:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als je daar diep over nadenkt kom je vrij snel tot de conclusie dat het onmogelijk is. Eerst was er niks en toen poefff kwam een groot mythisch figuur en die bedacht om even een universum en wat planeetjes in elkaar te knutselen. Dan ook nog dieren erop gooien. Dat kan niet eens als je ziet hoe de aarde zich ontwikkeld heeft
Jij wilt het geloven en wilt er niet verder over nadenken. Ik wil het niet geloven en denk er dus verder over na om tot de conclusie te komen dat het inderdaad crap is.quote:Op zondag 27 juli 2014 03:57 schreef Insomnia_ het volgende:
Grappig om te zien hoe JR mijn religie op een totaal andere manier invuld dan ik hem zelf voor mzelf invul.
Goed idee!quote:Op zondag 27 juli 2014 03:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik zou een schadevergoeding eisen in de kerk.
Sorry, dat vind ik op z'n minst een zeer disrespectvolle opmerking.quote:Op zondag 27 juli 2014 03:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
Jij wilt het geloven en wilt er niet verder over nadenken.
Maar God is toch zo machtig en laat zich toch niet uit het veld slaan door een suf ontploffinkje.quote:Op zondag 27 juli 2014 03:59 schreef Drabit het volgende:
[..]
De bijbel moet je niet letterlijk nemen denk ik. Misschien combineren? Misschien is God wel alle antimaterie die is verdwenen tijdens de big bang
Ik postte vaak, toen kwam er ruzie in het JNG gedeelte. Kwam ik een hele tijd niet meer en toen ik weer eens keek was het helemaal weg. Daarna had ik geen vertrouwd plekje meer.quote:Op zondag 27 juli 2014 03:59 schreef Insomnia_ het volgende:
zeer goede user drabit
jij moet vaker hier posten
Eens welquote:Op zondag 27 juli 2014 03:59 schreef Insomnia_ het volgende:
zeer goede user drabit
jij moet vaker hier posten
Moeten ze maar in de middag open doen.quote:
En wat denk je dan van de evolutietheorie? En de dingen die ik net zeiquote:Op zondag 27 juli 2014 04:00 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Sorry, dat vind ik op z'n minst een zeer disrespectvolle opmerking.
Ik denk dat er weinig dingen zijn waar ik minder over nadenk.
Ik denk daar weinig over.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
En wat denk je dan van de evolutietheorie? En de dingen die ik net zei
Er zijn dingen die God niet kan hoorquote:Op zondag 27 juli 2014 04:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar God is toch zo machtig en laat zich toch niet uit het veld slaan door een suf ontploffinkje.
Dit is de vervanging voor JNG sowieso.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:01 schreef Drabit het volgende:
[..]
Ik postte vaak, toen kwam er ruzie in het JNG gedeelte. Kwam ik een hele tijd niet meer en toen ik weer eens keek was het helemaal weg. Daarna had ik geen vertrouwd plekje meer.
(Al werd ik net ook beetje genegeerd toen ik ineens weer begon.)
is wel chill hier hoor maar duurt even voordat je geaccepteerd bentquote:Op zondag 27 juli 2014 04:01 schreef Drabit het volgende:
[..]
Ik postte vaak, toen kwam er ruzie in het JNG gedeelte. Kwam ik een hele tijd niet meer en toen ik weer eens keek was het helemaal weg. Daarna had ik geen vertrouwd plekje meer.
(Al werd ik net ook beetje genegeerd toen ik ineens weer begon.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |