- Eerste slachtoffer is geïdentificeerd; Nederlandse nationaliteit - Donderdag stemt het Oekrainse parlement over inzet gewapende internationale troepen in rampgebied - Nederlandse marechaussees aangekomen in Oekraïne maar nog niet ingezet - Voorlopig laatste vlucht met stoffelijke resten geland in Eindhoven - Volgens de zwarte doos is er een enorm drukverlies geweest, en is dat de oorzaak van de crash. Drukverlies op deze schaal wijst op een raketinslag.
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Zwarte doos bevestigt raketinslag MH17'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerst slachtoffer is geïdentificeerd;
Op zondag 27 juli 2014 00:33 schreef Trebo het volgende: Vriend van mij werkt bij de brandweer en moet af en toe weer een lijk van het spoor schrapen. Doet hem vrij weinig, gaat bij zijze van spreken een uur later gewoon lekker slapen.
De ene persoon is de andere niet..
Hij zal daar als brandweerman ook ongetwijfeld wel begeleiding bij krijgen om daarmee te dealen, mocht hij dat nodig achten dan natuurlijk. Zelfmoord op het spoor is echt een trend van de laatste jaren, dus daar wordt de laatste jaren extra veel aandacht aan besteed door slachtofferhulp en andere instanties die mensen moeten begeleiden als het gaat om het verwerken van een dergelijk voorval. Medewerkers van de NS krijgen ook extra cursussen schijnbaar over hoe ze om moeten gaan als er weer een maniak voor een trein springt.
Respect voor jouw vriend overigens. Het lijkt mij vreselijk werk. Ooit eens foto's gezien die notabene waren gemaakt door een paar schoolkinderen die toevallig op een perron stonden toen er een vent voor een trein sprong. Dat zal ik nooit meer vergeten, en ik ben toch ook wel aardig afgestompt door het internet, dacht ik tenminste.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Ik zie mezelf niet als 'sterk', niet eens 'sterker dan gemiddeld'. Het is iets waar je mee leert dealen.
En er zijn dingen waar je nooit mee om leert gaan. Kinderen, man. Onschuldige, lieve kindertjes.
Tja, het is ook maar net wat je zwaar vind hé. De een vind het moeilijk om leraar te zijn, de ander om in een TBS-kliniek te werken. Maar om kleine kindertjes dood te zien is natuurlijk afschuwelijk. Mijn broer is begrafenisondernemer heb daar wel respect voor hoor. Hij is 27 wel erg jong maar iemand moet het doen.
Hij zal daar als brandweerman ook ongetwijfeld wel begeleiding bij krijgen om daarmee te dealen, mocht hij dat nodig achten dan natuurlijk. Zelfmoord op het spoor is echt een trend van de laatste jaren, dus daar wordt de laatste jaren extra veel aandacht aan besteed door slachtofferhulp en andere instanties die mensen moeten begeleiden als het gaat om het verwerken van een dergelijk voorval. Medewerkers van de NS krijgen ook extra cursussen schijnbaar over hoe ze om moeten gaan als er weer een maniak voor een trein springt.
Respect voor jouw vriend overigens. Het lijkt mij vreselijk werk. Ooit eens foto's gezien die notabene waren gemaakt door een paar schoolkinderen die toevallig op een perron stonden toen er een vent voor een trein sprong. Dat zal ik nooit meer vergeten, en ik ben toch ook wel aardig afgestompt door het internet, dacht ik tenminste.
Ja leuk, cursus hier, cursus daar.. als je er als persoon niet tegen kan maakt dat ook geen fuck meer uit.
Ik kreeg meer een brok in m'n keel toen ik die Friese Stabij zag.. Dieren man.. die zijn zo fucking onschuldig.
Gelukkig weten dieren niet wat dood is, in tegenstelling tot mensen. Als mens weet je dat je -toch zeer waarschijnlijk- de impact van de crash op de grond niet gaat overleven. Als dier weet je dat niet.
Klopt. Daarom zitten er ook genoeg machinisten en conducteurs thuis met angststoornissen en depressies.
Die krijgen ook direct te maken met de meest gruwelijke ongelukken. Weet niet of het nog steeds de regel is dat de machinist als eerste moet kijken bij een aanrijding.
Tja, het is ook maar net wat je zwaar vind hé. De een vind het moeilijk om leraar te zijn, de ander om in een TBS-kliniek te werken. Maar om kleine kindertjes dood te zien is natuurlijk afschuwelijk. Mijn broer is begrafenisondernemer heb daar wel respect voor hoor. Hij is 27 wel erg jong maar iemand moet het doen.
Ik wilde ook de begrafenis-branche in, tot ik besefte dat je ook kinderen moet behandelen.
Die krijgen ook direct te maken met de meest gruwelijke ongelukken. Weet niet of het nog steeds de regel is dat de machinist als eerste moet kijken bij een aanrijding.
Misschien moet dat anders eens veranderen.
Nee, de machinist mag zijn trein nooit onbeheerd verlaten. Het is de taak van de conducteur om te kijken wie of wat er aangereden is, en vanuit die observatie wordt er overgegaan tot het contacteren van de hulpdiensten. Naast het geweld jegens conducteurs komen er de laatste jaren dus ook nog dit soort geintjes bij. Dit soort mensen mogen van mij een stuk meer verdienen dan ze nu doen, gezien alle schijt die ze over zich heen krijgen.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Die krijgen ook direct te maken met de meest gruwelijke ongelukken. Weet niet of het nog steeds de regel is dat de machinist als eerste moet kijken bij een aanrijding.
Misschien moet dat anders eens veranderen.
Ik dacht dat het de conducteur moest doen. Maar of dat dit zo is, ik weet het niet.
Dat je jezelf niet als sterk ziet, wil niet zeggen dat je niet sterk bent.
Waarom zou je je zelf sterk zien als je dat werk doet? Het is wel zwaar werk ja, maar daar word je niet sterker door. Ook al ben je vuilnisman kun je je zelf ook sterk vinden..
nou weer effe ontopic zijn die marechaussee al in ukrain
Waarom zou je je zelf sterk zien als je dat werk doet? Het is wel zwaar werk ja, maar daar word je niet sterker door. Ook al ben je vuilnisman kun je je zelf ook sterk vinden..
nou weer effe ontopic zijn die marechaussee al in ukrain
Op zondag 27 juli 2014 00:53 schreef empa1010 het volgende: Als het veilig genoeg is gaan ze morgen aan de slag... schrijft Timmermans op z'n Facebook.
Hou me hart vast hoor. Geen eens wapens zelfde als je naar school gaat zonder boeken
Is ook niet zo verstandig. Merk wel dat het topic veeeel rustiger is. Komt dat omdat al die slachtoffers al zijn. Wat ik vanmiddag ook had dat het beeld met die vliegtuigen gewoon normaal word. Wat eigenlijk best wel erg is. En ik persoonlijk vind het ook wel goed dat het afgelopen is. Duurde wat te lang 4/3 dagen?
Op zondag 27 juli 2014 01:04 schreef Fokker101 het volgende: Is ook niet zo verstandig. Merk wel dat het topic veeeel rustiger is. Komt dat omdat al die slachtoffers al zijn. Wat ik vanmiddag ook had dat het beeld met die vliegtuigen gewoon normaal word. Wat eigenlijk best wel erg is. En ik persoonlijk vind het ook wel goed dat het afgelopen is. Duurde wat te lang 4/3 dagen?
Ik vind het heel goed dat iedereen dezelfde ceremonie krijgt en ik hoop dat als ze de resterende resten hebben het ook met dezelfde eer en respect gaat. Maar inderdaad, de ceremonie met het taxieen, de taptoe, minuut stilte begon wel aan kracht te verliezen. Het dragen van de kisten blijft een vreselijk beeld en ontzettend indrukwekkend. Zo voel ik het in elk geval.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Ik heb de foto's niet gezien en hoef deze ook niet te zien maar las een opmerking over twee honden. Zaten die ook op de vlucht dan of zijn die ter plekke geraakt? Omgekomen diertjes vind ik ook zo sneu
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Op zondag 27 juli 2014 01:07 schreef MaJo het volgende: Ik heb de foto's niet gezien en hoef deze ook niet te zien maar las een opmerking over twee honden. Zaten die ook op de vlucht dan of zijn die ter plekke geraakt? Omgekomen diertjes vind ik ook zo sneu
Op zondag 27 juli 2014 01:07 schreef MaJo het volgende: Ik heb de foto's niet gezien en hoef deze ook niet te zien maar las een opmerking over twee honden. Zaten die ook op de vlucht dan of zijn die ter plekke geraakt? Omgekomen diertjes vind ik ook zo sneu
Nee, zaten op de vlucht. Maar worden wel gerepatrieerd en gecremeerd. De vogels zouden niet terugkomen, maar misschien dat die niet van particulieren waren.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Nog even over foto's van lichamen.. het zou best kunnen dat de voornaamste reden voor veel mensen om die foto's niet te zien is dat zij de confrontatie niet aankunnen met een beeld dat zij zelf hadden kunnen zijn.
Waarom zou je ook een vogel meenemen op vakantie Ja effe serieus hoor, toch niks voor zon beest.
Als je emigreert, kun je hem wel meenemen. Vergeet niet, zo'n ara die er lag, kan makkelijk 60-80 jaar worden, dus voor veel mensen echt deel van het gezin. Maar ze kunnen bijvoorbeeld ook op weg zijn geweest naar een dierentuin.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Nee, zaten op de vlucht. Maar worden wel gerepatrieerd en gecremeerd. De vogels zouden niet terugkomen, maar misschien dat die niet van particulieren waren.
hoe weet je dit? Had er nog niks over gehoord.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Op zondag 27 juli 2014 01:14 schreef MaJo het volgende: Nu denk ik aan dooie hondjes ik ben ook veel te gevoelig voor dit soort informatie
Toen ik de foto van de dode ara zag, zat mijn eigen papegaaitje op schoot. Die heb ik toen maar even heel hard geknuffeld. Beest dacht dat ik gek geworden was overigens.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op zondag 27 juli 2014 01:14 schreef MaJo het volgende: Nu denk ik aan dooie hondjes ik ben ook veel te gevoelig voor dit soort informatie
nou ik vind 350 mensen ofzo erger als 2 hondjes. Tja ik ben een hele grote dierenvriend heb zelf een teckel. Maar dan kies je toch eerder er voor dat 350 mensen of hoeveel het ook waren. Als 2 hondjes... wat ook wel sneu is natuurlijk. Maar zo'n ara word echt zo oud? Dus die kan een gemiddeld mens gewoon overleven dus. Vet, zijn wel agressieve beesten volgens mij. Houden meestal alleen maar van het ''baasje''.
Toen ik de foto van de dode ara zag, zat mijn eigen papegaaitje op schoot. Die heb ik toen maar even heel hard geknuffeld. Beest dacht dat ik gek geworden was overigens.
Moest wel lachen mijn nichtje van 5. Die er nog vrij weinig van snapt zei de papegaai overleeft het wel die kan wel vliegen.
nou ik vind 350 mensen ofzo erger als 2 hondjes. Tja ik ben een hele grote dierenvriend heb zelf een teckel. Maar dan kies je toch eerder er voor dat 350 mensen of hoeveel het ook waren. Als 2 hondjes... wat ook wel sneu is natuurlijk. Maar zo'n ara word echt zo oud? Dus die kan een gemiddeld mens gewoon overleven dus. Vet, zijn wel agressieve beesten volgens mij. Houden meestal alleen maar van het ''baasje''.
tuurlijk is dat erger maar dat was mij al bekend. Dit is voor mij nieuwe info. Eigenlijk zie ik het dan als 293 doden + een aantal dieren.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Toen ik de foto van de dode ara zag, zat mijn eigen papegaaitje op schoot. Die heb ik toen maar even heel hard geknuffeld. Beest dacht dat ik gek geworden was overigens.
dat snap ik, zou ik ook hebben
Ik ga slapen, dromen over een mooie wereld zonder dode mensen of dieren
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Op zondag 27 juli 2014 00:46 schreef Blistering het volgende: Nee, de machinist mag zijn trein nooit onbeheerd verlaten. Het is de taak van de conducteur om te kijken wie of wat er aangereden is
Is niet geheel waar. Een machinist mag gerust de cabine verlaten en er zijn zelfs machinsten die helpen met afdekken als een conducteur het niet alleen aan kan.
nou ik vind 350 mensen ofzo erger als 2 hondjes. Tja ik ben een hele grote dierenvriend heb zelf een teckel. Maar dan kies je toch eerder er voor dat 350 mensen of hoeveel het ook waren. Als 2 hondjes... wat ook wel sneu is natuurlijk. Maar zo'n ara word echt zo oud? Dus die kan een gemiddeld mens gewoon overleven dus. Vet, zijn wel agressieve beesten volgens mij. Houden meestal alleen maar van het ''baasje''.
Je moet zo'n vogel wel opvoeden natuurlijk....maar da's teveel offtopic, kom daarvoor maar naar F&F.
Tuurlijk zijn de mensen erger, maar zoals mijn moeder vanmiddag zei: als jij op het vliegtuig had gezeten en ik wist niet of ik iets terug zou krijgen van je en ik zou weten dat jouw vogel daar in een veld lag, zou ik hem ook terugeisen. Gewoon omdat het iets persoonlijks is, waarvan ik weet dat jij er van gehouden hebt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Gelukkig weten dieren niet wat dood is, in tegenstelling tot mensen. Als mens weet je dat je -toch zeer waarschijnlijk- de impact van de crash op de grond niet gaat overleven. Als dier weet je dat niet.
Massieve decompressie maakt het erg onwaarschijnlijk dat iemand de impact van die raket lang genoeg heeft overleefd om zelfs maar te begrijpen wat er gebeurde.
Massieve decompressie maakt het erg onwaarschijnlijk dat iemand de impact van die raket lang genoeg heeft overleefd om zelfs maar te begrijpen wat er gebeurde.
Deze "discussie" is vaker langs geweest. Er zijn echter voorbeelden van vliegtuigen op grote hoge die ook een Uncontrolled decompression hebben gehad waarbij de mensen het overleefd hebben en konden navertellen. Ik hoop natuurlijk dat niemand iets meegekregen heeft van de val/crash, maar echt uitsluiten zou ik het niet.
Deze "discussie" is vaker langs geweest. Er zijn echter voorbeelden van vliegtuigen op grote hoge die ook een Uncontrolled decompression hebben gehad waarbij de mensen het overleefd hebben en konden navertellen. Ik hoop natuurlijk dat niemand iets meegekregen heeft van de val/crash, maar echt uitsluiten zou ik het niet.
Tja, onderzoek naar de slachtoffers van TWA 800 heeft bij niemand zeewater in de longen kunnen vinden. Wat dus betekent dat ze allemaal dood waren toen ze in de zee terecht kwamen.
Ik kwam deze tekst vandaag tegen op Twitter, en die vond ik wel aardig:
O JA, ik maak graag gebruik van dit unieke,éénmalige aanbod van Stichting Rutte, om lichamen te gaan zoeken in een oorlogsgebied, met een grote kans dit te betalen met mijn eigen leven.
Ik zou ook niet echt blij zijn met die actie van Rutte. Ik snap de reden wel, maar het blijft een risico en als onbewapend persoon sta jij daar wel in opdracht van 'hem'. Ik hoop van harte voor hem dat er geen gewonden of doden gaan vallen want Rutte gaat dat niet uit kunnen leggen aan zijn burgers.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity. He named this world: Forbidden Paradise
"The alleged MH17 was the same plane model as MH-370f" Oh noes Really?
Dat soort figuren. Ik weet nooit helemaal zeker of ze proberen leuk te zijn of dat ze het zelf echt geloven.
In het eerste geval vind ik het zwaar respectloos.
In het tweede geval... tja...Sorry hoor, privacywetten voor alles normaal gesproken, maar dit soort mensen zou je toch naar aanleiding van zo'n artikel psychologische hulp moeten kunnen bieden? Met en "one time aanbod" voor gedwongen opname als ze weigeren.
Reality is for people who can't imagine anything better. -------------------------------------------------------------------- Feel free to insult me.
Een Nederlands team van ongeveer dertig forensische experts is onderweg naar de rampplek in Oekraïne. Naar verwachting komen ze daar aan het eind van de ochtend aan.
De experts waren al een paar dagen geleden naar Oekraïne gereisd, maar ze mochten uit veiligheidsoverwegingen nog niet naar het rampgebied toe. Nu heeft de Nationaal Coördinator Terrorisme en Veiligheid toestemming gegeven.
Het besluit is genomen na overleg tussen de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) en de pro-Russische separatisten, die in het gebied de dienst uitmaken. Dat overleg werd door bronnen aan de NOS eerder omschreven als "een heel ingewikkeld proces".
Gisteren werden zeven politie-experts tegengehouden toen ze de rampplek wilden bezoeken. Ze zouden daar mensen van het Landelijk Team Forensische Opsporing gaan aflossen.
RTL Nieuwscorrespondent Jeroen Akkermans heeft veel foto's gemaakt toen hij op de plek was van de vliegramp in Oekraïne. Akkermans legt uit waarom hij zo veel mogelijk probeert vast te leggen: "Je hoopt op iets van gerechtigheid, meer kun je ook niet doen."
"Vanaf de eerste confrontatie met brokstukken in het gebied heb ik gefotografeerd", zegt de correspondent. "Er was geen onderzoeker in de buurt te bekennen en het terrein was niet afgebakend. Als je de oorzaak wilt achterhalen is het zaak zo snel mogelijk met het (foto-)onderzoek te beginnen. Dat is hier haast onmogelijk. De brokstukken liggen soms kilometers van elkaar verspreid in een oorlogsgebied. De veiligheid van professionele onderzoekers is in het geding."
"Aanvankelijk was ik, tussen het filmen voor de reportages door, alleen aan het documenteren. Maar toen ik een vleugelstuk zag met daarop duidelijk tekenen van een mogelijke inslag ging ik gerichter zoeken. Ik heb hierin enige ervaring. Sinds de vijfdaagse oorlog tussen Georgië en Rusland in augustus 2008 heb ik veel onderzoek gedaan naar de Russische raket met een clusterbom waarbij cameraman Stan Storimans en 12 Georgiërs om het leven kwamen."
"De Russen ontkennen tot op de dag van vandaag iets met de dood van Stan te maken te hebben. Daar wilde ik me niet bij neerleggen en ben zelf op onderzoek uitgegaan. Mijn onderzoeksfilm met het onomstotelijke bewijs van een Russische SS-26 Iskanderraket wordt meegenomen in de rechtszaak van nabestaanden bij het Europese Hof voor de Mensenrechten. Dankzij veel foto- en videomateriaal van kort na de inslag van die raket, zijn er veel bewijsstukken voorhanden. Je hoopt op iets van gerechtigheid, meer kun je ook niet doen. Waarheidsvinding is bovendien mijn werk."
"We hebben nu in Oekraïne opnieuw met de verdenking van een raketinslag te maken zonder dat iemand de verantwoordelijkheid daarvoor opeist. Des te belangrijker dat er zo snel mogelijk zoveel mogelijk bewijsmateriaal op tafel komt."
"De meest duidelijke aanwijzing voor een inslag ben ik in het dorp Petropavlovka tegengekomen", aldus Akkermans. "Daar ligt een doorzeefd, niet eens zo groot stuk plaat van de cockpit. De randen zijn gekarteld, het plaatwerk vertoont een patroon van kogelronde gaten. Ik heb het plaatwerk met de vage rood wit blauwe strepen van de luchtvaartmaatschappij van alle kanten gefotografeerd. Het gaat dan vooral om de details, zo heeft de ervaring geleerd."
"Het vleugelstuk dat ik als eerste ben tegengekomen lijkt geschampt te zijn door een projectiel. De oppervlakkige 'schampschade' wordt omringd door ronde diepere inslagen. De inslagen in dit vleugelstuk hebben een groene afdruk. De verdenking van experts gaat in de richting van een SA-11 BUK-raket. Die is van Russische makelij. Deze raket is groen met wit gekleurd."
Voor de foto's van Akkermans is veel belangstelling: van journalisten, onderzoekers en analisten in binnen- en buitenland. "Dat is belangrijk voor verder onderzoek, dat vooral door de oorlogsomstandigheden zo langzaam op gang komt", zegt de correspondent. "Via mijn pagina op Flickr.com heeft iedereen makkelijk toegang tot honderden foto's van de wrakstukken. Meer dan 140.000 keer zijn de opnames al bekeken. Wall Street Journal heeft specifieke foto's opgevraagd net als het Finse nieuwsagentschap STT. TV-collega's van het Oostenrijkse ORF wilden meer weten over de locatie van een van de 'bewijsfoto's'."
"Ik werk samen met een collega van de Duitse publieke omroep om specifiek materiaal op bepaalde stoffen nader te analyseren. Ik ben in contact met de Brit Eliot Higgins, één van de internationale experts op het gebied van wapens en wapensystemen. Hij zegt dat de beelden uitstekend zijn om meer te weten te komen. Het Duitse Luftfahrt Bundesamt in Braunschweig heeft zich bij mij gemeld met specifieke onderzoeksvragen. Zij zitten er ook met een klein onderzoeksteam bovenop."
Ondanks dat die rampplek een vreselijke plek moet zijn hoop ik het wel voor ze. Het lijkt me zo frustrerend om daar te moeten blijven wachten tot de Oekraïense bewindslieden donderdag misschien zin hebben om te vergaderen.
Reality is for people who can't imagine anything better. -------------------------------------------------------------------- Feel free to insult me.
Goed dat hij dat doet, maar manmanman wat een narcistisch stukje, ik heb ervaring met, ik ben bezig zus, ik heb contact zo, die omroepen vragen MIJN foto's op, mijn werk zo.
Ah, we zijn niet de enigen die donderdag rijkelijk (te) laat vinden;
quote:
Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken en zijn Australische collega Julie Bishop gaan mogelijk maandag terug naar Oekraïne. Ze willen in Kiev proberen het parlement zover te krijgen dat ze al op dinsdag een besluit nemen over een grote politiemissie in het gebied waar het toestel van Malaysia Airlines neerstortte. Dat zei minister Bishop in een interview met de Herald Sun. Het Oekraïense parlement wil eigenlijk donderdag praten over de missie van Nederland en Australië, die erop is gericht menselijke resten en persoonlijke bezittingen terug te halen. 'Dat vinden we te laat', aldus Bishop.
Ondanks dat die rampplek een vreselijke plek moet zijn hoop ik het wel voor ze. Het lijkt me zo frustrerend om daar te moeten blijven wachten tot de Oekraïense bewindslieden donderdag misschien zin hebben om te vergaderen.
Kmar mensen hebben niets met die vergadering te maken. Dat gaat om de politiemissie met bewapend personeel. De kmar mensen zijn hier als onderzoeker, dus heel goed mogelijk dat ze bij de 30 zitten.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Meh, het is een nogal langdradig betoog waarin de schrijver pretendeert in tegenstelling tot de media zich onpartijdig op te stellen, maar slechts wat berichtgeving onderuit haalt, overigens terecht, maar de overweldigende bewijzen voor schuld van de rebellen en invloed van de Russen negeert. Daarnaast haalt hij een hoop oude koeien uit de sloot die weliswaar belangrijk zijn voor het conflict in Oekraïne maar niets te maken hebben met deze vliegramp. Als hij aan het eind van het artikel tenslotte de schuld bij de regering in Kiev legt is hij alle geloofwaardigheid kwijt. Dat hij aan het eind zijn betoog nuanceert en goed, maar mag ook wel verwacht worden als je zijn redenatiepatroon aanhoudt; een deel van de bewijzen voor theorie X klopt niet of is onvolledig, dus is het theorie Y.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
ik persoonlijk vind het behoorlijk storend dat er nog steeds geen berging op de rest van de lichamen is gedaan ik begrijp dat ze terug gestuurd worden vanwege onveilige situatie ( raar dat dat iedere x is als er Nederlanders willen gaan kijken en de rest er *vrij* rond kan wandelen) persoonlijke bezittingen ook belangrijk ,tuurlijk ,maar eerst de lichamen