quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:25 schreef Dale__Cooper het volgende:
hoe zou het in Nederlands gaan heten? De windende scheetjes van winter![]()
?
Uh dat lees ik nu tochquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:23 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Beginnen met Game of Thrones?
De Engelse versiequote:Op maandag 4 augustus 2014 11:27 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Uh dat lees ik nu toch?
Of bedoel je de serie, want die heb ik ook al 3x gezien
Nah het gaat me vooral om het verhaal en de karakters.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:30 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De Engelse versie![]()
Gewoon van voren af aan beginnen.
Nee dat zal wel niet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:43 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Nah het gaat me vooral om het verhaal en de karakters.
Ik neem aan dat dat niet anders is in de Engelse boeken, behalve de namen ?
Die soms wel echt verschrikkelijk vertaald zijn, snap echt niet waarom ze die niet gewoon origineel laten.
Ik ken alleen de NL'se namenquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:39 schreef Young_David het volgende:
Ergens ook wel weer begrijpelijk. Littlefinger slaat nergens op als bijnaam als alles in het Nederlands is. Pinkje klinkt dan weer nergens naar.
Gelukkig zijn de Nederlandse namen niet zo ingeburgerd als bij Harry Potter. Hoor je mensen ineens over Zweinstijn, Zwerkbal, Perkamentus en Hermelien. Heel irritant als je de boeken alleen in het Engels kent.
Dat ga je toch niet vragen!quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:55 schreef So_Surreal het volgende:
Ramsey Bolton: Rammert Bolton
Maar komen er nog grote verrassingen aan in het 2e deel van A dance with dragons (waar ik nu net in begonnen ben) al a de Red Wedding?
[ afbeelding ]
Ja maar dan weet ik hoe snel ik moet lezenquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:04 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat ga je toch niet vragen!![]()
Gewoon doorlezen dan kom je er vanzelf achter.
Dune is ook alleen maar het eerste boek leukquote:
http://www.tvguide.com/Ne(...)-Father-1085113.aspxquote:Asked about the theory that Jon Snow isn't actually Ned Stark's bastard, actor Kit Harrington gave a joke answer, while George R.R. Martin responded, "I'm still writing the books, so if they reveal too much, I kill their character."
Ik had het juist andersom. Ik las het als Damphair maar begon te twijfelen of het niet Damp"f"air was.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:42 schreef JackHerrer het volgende:
De Greyjoys vond ik nadat ik even in had gelezen wie nou precies wie was ook heel tof. Het heeft wel even geduurd dat ik doorhad dat Damphair geen Dam-phair was, maar Damp-hair.
bquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:21 schreef HamburgerHenk het volgende:
[..]
Ik had het juist andersom. Ik las het als Damphair maar begon te twijfelen of het niet Damp"f"air was.
Wie?quote:
Aeron greyjoyquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
b
Ik lees dit en heb überhaupt geen idee wie het is
Die weet ik welquote:
... je hebt dingen uit het boek geskipped omdat je het niet begreep?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:48 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wie?![]()
Ik heb de helft geskipped.
Ik kon het allemaal niet volgen, ik zie het straks in de serie wel.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:15 schreef ems. het volgende:
[..]
... je hebt dingen uit het boek geskipped omdat je het niet begreep?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |