Misschien omdat mensen tegenwoordig vaak afgestompt zijn en ze denken dat alleen dat soort foto's hen nog kunnen 'raken'quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:51 schreef byah het volgende:
ik begrijp echt niet waarom hier zoveel mensen zijn die dit soort foto's willen zien
Ik was al aan het testenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je kan het er ook boven zetten.
Gaat er om dat mensen ongeveer weten waar ze op klikken.
Ja dat vraag ik me dus ook wel af. Mijn gevoel zegt, vroeg of laat wel.... Nu is het een momentopname en kan het lijken of alles oké is. Dat kan 3 maanden later ineens anders zijn. Maar goed, dat is een speculatie. Ik waag het er persoonlijk niet op.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:59 schreef Webschip het volgende:
Wat ik me afvraag: kan je later last krijgen als je naar foto's van lichamen kijkt?
Ik denk dat 90% van de mensen die wél naar de wat meer hardcore foto's kijken toch even moet slikken bij de aanblik van kinderen/dieren.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Heb ook veel foto's gezien inmiddels, heel raar misschien maar de foto's die bij mij het meeste indruk maakten waren foto's van een papagaai en van die zwart/witte hond.
Kan alle filmpjes of foto's kijken zoals van die onthoofdingen enzo, doet me niets, maar dieren.... Ik kan er niet naar kijken.
Blijft vreselijk allemaal en hoe bizar moet het zijn dat familieleden hun dierbare zo op internet tegenkomen.
En toch vind ik het goed dat het kan, als mijn kinderen of kleinkinderen dit hadden meegemaakt had ik ook het hele internet afgezocht naar "bewijs/bevestiging".
Hangt ervan af hoe gevoelig je bent denk ik.. echt gezonder zal je geest er niet op worden, maar iets als PTSS loop je toch niet snel op denk ik.. dat is meer voor de echte realiteitquote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:59 schreef Webschip het volgende:
Wat ik me afvraag: kan je later last krijgen als je naar foto's van lichamen kijkt?
Ik mijd het ook liever. Maar ja, ergens ben je natuurlijk wel nieuwsgierig.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:00 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me dus ook wel af. Mijn gevoel zegt, vroeg of laat wel.... Nu is het een momentopname en kan het lijken of alles oké is. Dat kan 3 maanden later ineens anders zijn. Maar goed, dat is een speculatie. Ik waag het er persoonlijk niet op.
Zal natuurlijk per persoon verschillen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:59 schreef Webschip het volgende:
Daar kun je in z'n algemeenheid niets over zeggen. Dat is per individu verschillend.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:59 schreef Webschip het volgende:
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:02 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zal natuurlijk per persoon verschillen.
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Daar kun je in z'n algemeenheid niets over zeggen. Dat is per individu verschillend.
Slik door die pil.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:04 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Maar heb jij dat ook: wel willen kijken maar twijfelen of het niet schadelijk is?
Je kan ook tussen je spleetjes kijken.. dat scheelt 50%quote:Op zondag 27 juli 2014 00:03 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Ergens ben ik nieuwsgierig. Maar iets in me zegt: niet doen.
Las vanavond dat de officiële lezing in Rusland op tv is dat de CIA het vliegtuig neergehaald heeft.quote:
Dan moet je het niet doen.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:03 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Ergens ben ik nieuwsgierig. Maar iets in me zegt: niet doen.
Ik vind het ook bizar dat ze het niet wisten. Andere maatschappijen wisten het wel...Ik kan daar niet bij...quote:Op zondag 27 juli 2014 00:05 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Slik door die pil.
Maar goed, dat vliegtuig had nooit over een oorlogsgebied mogen vliegen. Dat is wat mij betreft de hoofdoorzaak van deze tragedie.
Dan heb je het al gezien.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je kan ook tussen je spleetjes kijken.. dat scheelt 50%
Nou nee, de hoofdoorzaak zijn een stel losgeslagen gekken die zo'n raket afvuren op een vliegtuig waarvan ze niet zeker wisten of het de goede was. Maar ben het wel met je eens, er had veel beter nagedacht moeten worden door alle landen die er over vlogen. Je weet donders goed dat die gekken dergelijke apparatuur hebben, je weet dan ook hoe hoog zo'n raket kan komen enz. enz. Snap dat het achteraf een koe in z'n kont kijken is maar toch..... Het had niet hoeven te gebeuren.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:05 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Slik door die pil.
Maar goed, dat vliegtuig had nooit over een oorlogsgebied mogen vliegen. Dat is wat mij betreft de hoofdoorzaak van deze tragedie.
Nee, ik klik per definitie niet, maar dat heeft andere redenen. Ik heb teveel doden irl gezien en geen enkele behoefte/nieuwsgierigheid om nog meer lijken te zien.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:04 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Maar heb jij dat ook: wel willen kijken maar twijfelen of het niet schadelijk is?
Wat bedoel je hier mee?quote:Op zondag 27 juli 2014 00:05 schreef byah het volgende:
Ik mag hopen dat de mensen die deze foto's "veilig vanachter hun beeldscherm" bekijken, alsnog de gevolgen ervaren van deze gruwelijke beelden.
Is ook dubbel, toen mijn vader overleden was gingen mij broers en zus kijken, ik had daar geen behoefte aan, zij drongen aan om het wel te doen want ik zou er spijt van krijgen, nooit spijt van gehad.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:05 schreef Webschip het volgende:
Maar ja, veel mensen kijken ook naar doden in een kist.
Ook niet zo gezond volgens mij.
Ik doe het maar niet nee.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nee, ik klik per definitie niet, maar dat heeft andere redenen. Ik heb teveel doden irl gezien en geen enkele behoefte/nieuwsgierigheid om nog meer lijken te zien.
Ik kan je alleen maar adviseren om in geval van twijfel het niet te doen.
Dramaqueen eens niet zo, joh.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:05 schreef byah het volgende:
Ik mag hopen dat de mensen die deze foto's "veilig vanachter hun beeldscherm" bekijken, alsnog de gevolgen ervaren van deze gruwelijke beelden.
Dat is waar. Je moet toch bij jezelf blijven met dat soort dingen.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Is ook dubbel, toen mijn vader overleden was gingen mij broers en zus kijken, ik had daar geen behoefte aan, zij drongen aan om het wel te doen want ik zou er spijt van krijgen, nooit spijt van gehad.
Conclusie, hun hadden er baat bij, prima, ik niet, ook prima.
Ieder mens is anders.
quote:Op zondag 27 juli 2014 00:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je kan ook tussen je spleetjes kijken.. dat scheelt 50%
De sancties die we tot nu al ingesteld hebben zijn opmerkelijk: we zetten alle samenwerking stop rond bestrijding van terrorisme, wapenhandel, verspreiding van massavernietigingswapens, georganiseerde misdaad.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:56 schreef agter het volgende:
[..]
Die sancties die er aankomen zijn ook niet mis. De keuze is aan Rusland.
Ik heb in het verleden, studiegerelateeerd, hele gruwelijke foto's gezien, dus ik weet dat ik er tegen kan. Maar ook ik heb er niet naar gekeken. In eerste instantie omdat ik niet het risico wilde lopen er op die manier achter te komen dat er een bekende van mij op de vlucht zat en nu, omdat het voor mij niets meer toevoegt.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:09 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik doe het maar niet nee.
Het kan gewoon niet gezond zijn imo. Maar de ene kan er beter tegen dan de andere.
Maar ja, iedereen ziet denk ik wel eens irl een dode.
Wat een zuur mens ben jij, zeg.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:05 schreef byah het volgende:
Heb dit ook wel een beetje.. je herinnert je iemand liever hoe die was toen hij/zij nog dartel rondliep.. waarom zou je per se iemand moeten zien als lijk.. heb daar ook nooit behoefte aanquote:Op zondag 27 juli 2014 00:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Is ook dubbel, toen mijn vader overleden was gingen mij broers en zus kijken, ik had daar geen behoefte aan, zij drongen aan om het wel te doen want ik zou er spijt van krijgen, nooit spijt van gehad.
Conclusie, hun hadden er baat bij, prima, ik niet, ook prima.
Ieder mens is anders.
Toch nooit last gehad naderhand na het aanschouwen van die gruwelijke foto's?quote:Op zondag 27 juli 2014 00:12 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden, studiegerelateeerd, hele gruwelijke foto's gezien, dus ik weet dat ik er tegen kan. Maar ook ik heb er niet naar gekeken. In eerste instantie omdat ik niet het risico wilde lopen er op die manier achter te komen dat er een bekende van mij op de vlucht zat en nu, omdat het voor mij niets meer toevoegt.
Ik ben ijskoud 1 minuut op dit forum en word van alle kanten bestookt en aangevallen. Wat een lange tenen hebben sommige hier, niet normaal.quote:
Ik hoop dat jij griep krijgt.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:05 schreef byah het volgende:
Maar wat doe je als je op een link klikt en zo foto verschijnt ineens?quote:Op zondag 27 juli 2014 00:13 schreef YazooW het volgende:
Je moet voor jezelf de vraag stellen wat het nut is om foto's van de overledenen te bekijken. Wat bereik je er nu persoonlijk mee met het bekijken van de foto's van de slachtoffers van deze vliegramp? Als je hier geen antwoord op kan geven moet je zeker niet kijken.
Ik weet niet of jij vorige week ook al in het topic was, maar sommige mensen liepen te linkjes te posten met opmerkingen als "deze is nog gruwelijker, moet je kijken" of soortgelijke strekking in elk geval. En bedelen om linkjes in dm. Als hij dat soort mensen dit toewenst, dan begrijp ik dat wel een beetje.quote:
Je kwam op het verkeerde moment binnen, hoor.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:13 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Ik ben ijskoud 1 minuut op dit forum en word van alle kanten bestookt en aangevallen. Wat een lange tenen hebben sommige hier, niet normaal.
Het was niet aan jou gericht.. of ben je een kloon van iemand anders ofzoquote:Op zondag 27 juli 2014 00:13 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Ik ben ijskoud 1 minuut op dit forum en word van alle kanten bestookt en aangevallen. Wat een lange tenen hebben sommige hier, niet normaal.
Ik heb wel de passagierslijst doorgespit toen die openbaar gemaakt was, voor de zekerheid.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:12 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden, studiegerelateeerd, hele gruwelijke foto's gezien, dus ik weet dat ik er tegen kan. Maar ook ik heb er niet naar gekeken. In eerste instantie omdat ik niet het risico wilde lopen er op die manier achter te komen dat er een bekende van mij op de vlucht zat en nu, omdat het voor mij niets meer toevoegt.
Onbewust zal je het een en ander mee krijgen. Snel wegklikken, of blijven kijken. Ieder persoon gaat er anders mee om. Het is verder niet zo dat je opeens een totaal ander mens bent geworden na het zien van een lijk.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:14 schreef Webschip het volgende:
[..]
Maar wat doe je als je op een link klikt en zo foto verschijnt ineens?
Nee, maar dat werd toen ook wel begeleid. Dan kun je het ook beter plaatsen en verwerken denk ik.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:13 schreef Webschip het volgende:
[..]
Toch nooit last gehad naderhand na het aanschouwen van die gruwelijke foto's?
Nee het ging over iets andersquote:Op zondag 27 juli 2014 00:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het was niet aan jou gericht.. of ben je een kloon van iemand anders ofzo
Dat was een beetje anders, daar hebben we ons ook een apentering op lopen modden.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:14 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij vorige week ook al in het topic was, maar sommige mensen liepen te linkjes te posten met opmerkingen als "deze is nog gruwelijker, moet je kijken" of soortgelijke strekking in elk geval. En bedelen om linkjes in dm. Als hij dat soort mensen dit toewenst, dan begrijp ik dat wel een beetje.
Je kunt ook zelf nadenken en die inschatting maken.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:16 schreef Webschip het volgende:
Maar is een foto met lijkzakken op de site ook gruwelijk?
Raar , maar ik weet dat niet.
Dode mensen horen bij het leven he. Niks gruwelijks aan op zich.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:16 schreef Webschip het volgende:
Maar is een foto met lijkzakken op de site ook gruwelijk?
Raar , maar ik weet dat niet.
En dit natuurlijk.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:17 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf nadenken en die inschatting maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |