Op sommige foto's zagen sommige lichamen er nog redelijk gaaf uit van de buitenkant anders...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:28 schreef Collide het volgende:
Er is trouwens geen een lichaam helemaal in tact.
Ja, maar als niets compleet was. Geen idee wat hiermee precies bedoeld word. Moeten ze bij iedereen een lichaam bij elkaar puzzelen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Op sommige foto's zagen sommige lichamen er nog redelijk gaaf uit van de buitenkant anders...
idd.. maar mss. dat er een vinger mist ofzo. Dan is het al niet meer in takt... Aan de andere kant wil ik best geloven dat een groot deel van de lichamen er slecht aan toe is....quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Op sommige foto's zagen sommige lichamen er nog redelijk gaaf uit van de buitenkant anders...
Dat was een dag na de crash, je weet niet wat er met de lichamen gebeurd is na 3 brandende dagen in de zon gelegen te hebben en pas na bijna een week in Nederland aangekomen waren.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
link?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:40 schreef Andromache het volgende:
Ik zag op die schokkende/mooie fotoserie die Yvonne postte, een mevrouw liggen die er helemaal gaaf uit zag, alleen haar nek lag raar en die is misschien gebroken. Dat noem ik nog wel intact, gebroken botten.
Nope, die houden proberen te voorkomen dat oekraine verder oprukt. Oekraine moet effe dimmen en pas weer oorlogje gaan voeren op die plek als de werkzaamheden zijn afgerond.quote:
Volgens dit artikel gaat die internationale politiemissie dus wel om tientallen onbewapende agenten. Die KMAR's zijn dus gestuurd voor die internationale missie en gaan ze de komende dagen eerst in kleinere teams op pad.quote:Mogelijk donderdag besluit over politiemissie rampgebied
Donderdag wordt er, naar verwachting, een besluit genomen door Oekraïne over een grote politiemissie in het rampgebied, waar de MH17 vorige week neerstortte.
Dat bleek zaterdag tijdens een persconferentie door Jan Tuinman van het Landelijk Team Forensische Opsporingen (LTFO) in Charkov.
Nederland, Oekraïne en Australië onderhandelen over een grootschalige politiemissie in Oost-Oekraïne, die uit vele tientallen ongewapende politiemensen moet gaan bestaan. De missie is gericht op het vinden van menselijke resten en persoonlijke bezittingen van de slachtoffers.
In eerste instantie is er sprake van Nederlandse politiemensen, marechaussees en forensische experts. Waarschijnlijk komen er ook Australische politiemensen naar het gebied, maar volgens het LTFO is nog niet duidelijk hoeveel dat er zullen zijn en wanneer zij aankomen.
Tot donderdag zullen kleine teams van het LTFO en de marechaussee proberen toegang tot het gebied te krijgen. Zaterdag is dat nog niet gelukt, maar zondag wordt dat opnieuw geprobeerd.
Instabiel
Zaterdag, eerder op de dag, kwam naar buiten dat zeven Nederlandse onderzoekers van het LFTO zouden zijn tegengehouden op weg naar Donetsk.
Het ministerie van Veiligheid en Justitie liet zaterdag weten dat Nederland zelf heeft besloten de LTFO'ers niet het rampgebied in te laten gaan. De OVSE gaf aan dat het gebied door gevechten te instabiel was. De Nationaal coördinator terrorismebestrijding en veiligheid (NCTV) heeft toen besloten de teams niet te laten gaan.
De NCTV maakt dagelijks de afweging of het gebied veilig genoeg is. Vrijdag zijn er wel LTFO'ers op de plaats van de crash geweest, onder begeleiding van de OVSE.
Timmermans
Minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans benadrukt zaterdag ook dat Nederlandse onderzoekers geen toestemming nodig hebben van de Oekraïense overheid. "Laat er geen misverstand over bestaan: als het veilig genoeg is, kunnen onze mensen ook morgen al gewoon aan de slag", schrijft hij op zijn Facebookpagina.
De minister verzekert dat iedereen die is afgereisd naar de plek in Oost-Oekraïne waar vorige week vlucht MH17 neerstortte 'niets liever willen dan meteen aan de slag gaan'.
De gesprekken over een gewapende politiemissie naar Oost-Oekraïene belemmert de forensische onderzoekers en marechaussees in het land die zoeken naar stoffelijke overschotten niet, zo benadrukt Timmermans.
"Wij willen allemaal dat alle slachtoffers zo snel mogelijk thuis komen, waar ter wereld "thuis" ook mag zijn", aldus de minister.
Bagage
De rebellen in Donetsk zouden naar eigen zeggen bagage uit het neergestorte toestel hebben overgedragen aan Nederlandse functionarissen.
Navraag bij het ministerie van Veiligheid en Justitie wijst uit dat het gaat om kleinere spullen, bijvoorbeeld paspoorten, die in het bezit zijn gekomen van de Nederlanders
quote:
SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Specularium op 26-07-2014 23:43:53 ]
Wat is daar apart aan?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 22:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens dit artikel gaat die internationale politiemissie dus wel om tientallen onbewapende agenten. Die KMAR's zijn dus gestuurd voor die internationale missie en gaan ze de komende dagen eerst in kleinere teams op pad.
En belangrijker, Nederland heeft vandaag zelf besloten niet te gaan vanwege de schijnbaar onveilige situatie. Apart.
Omdat vandaag het beeld was dat de rebellen ze tegen hielden. En het is nog aparter omdat journalisten en nabestaanden wel het gebied in konden,quote:
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]Thanks, inderdaad erg indrukwekkende foto's!SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie alleen geen vrouw waarover eerder werd gesproken, maar wel redelijk intacte lichamen ja.
[ Bericht 9% gewijzigd door Specularium op 26-07-2014 23:44:10 ]
De meeste verslaggevers hebben meerdere conflicten meegemaakt, zoals de Balkan-oorlog, Georgie/Rusland-oorlog, Irak en of Afghanistan oorlog. Het klinkt luguber, maar het geeft deze journalisten ook wel een soort van 'kick' om verslag te doen van dit soort verhalen en de onderste steen boven te krijgen (zie ook hoe Jeroen Akkermans foto's maakt om de onderzoekers mee te helpen). Je kiest er toch wel bewust voor om verslaggever te worden van dit soort gebeurtenissen.quote:[quote]
[b]Op zaterdag 26 juli 2014 23:26 schreef empa1010 het volgende:
Wel denk ik dan, zou bijv. zo'n Olaf Koens daar geen last van krijgen later. En andere journalisten aldaar en bewoners enz. Nu kun je het misschien handelen maar over een jaar misschien ineens niet.
Née hoor, journalisten en deze nabestaanden gingen op eigen risico. Dat de staat andere veiligheidsafwegingen maakt is toch logisch?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:11 schreef marcodej het volgende:
[..]
Omdat vandaag het beeld was dat de rebellen ze tegen hielden. En het is nog aparter omdat journalisten en nabestaanden wel het gebied in konden,
Slaap je dan 's nachts nog wel 'normaal' zeg maar? Ik vrees zelf van niet, dus ik kijk ook maar niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:35 schreef Messina het volgende:
Er zijn overigens veel ergere foto's van MH17 slachtoffers online.
Niet dat deze foto's niet 'erg' zijn (al zouden ze netjes aangekleed keurig op een rij liggen alsof ze lagen te slapen, dat is nóg erg), maar ik bedoel... echt compleet ravage.
De foto die mij tot nu toe het diepst heeft geraakt is een foto van een baby/peuter. Naakt in een veld. Compleet intact, geen (zichtbare) verwondingen. Toen ik dat zag was ik er echt even klaar mee.
Klopt ja.. heb het maar kort gezien, maar zou me niet verbazen als het de baby was van dat stel bestaande uit Nederlandse man en Maleisische vrouw (dacht ik). halfbloedkindje.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:35 schreef Messina het volgende:
De foto die mij tot nu toe het diepst heeft geraakt is een foto van een baby/peuter. Naakt in een veld. Compleet intact, geen (zichtbare) verwondingen. Toen ik dat zag was ik er echt even klaar mee.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]Kan deze ook verwijderd worden aub?SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Specularium op 26-07-2014 23:44:50 ]
Dat merkte ik vooral aan de tweets van Olaf Koens.. en aan de acties van de verslaggevers die gingen rommelen in spullen van overledenen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:32 schreef Nintex het volgende:
[..]
De meeste verslaggevers hebben meerdere conflicten meegemaakt, zoals de Balkan-oorlog, Georgie/Rusland-oorlog, Irak en of Afghanistan oorlog. Het klinkt luguber, maar het geeft deze journalisten ook wel een soort van 'kick' om verslag te doen van dit soort verhalen
Ik slaap sowieso al niet normaal, maar ik heb die nacht wel langer wakker gezeten dan normaal.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:36 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Slaap je dan 's nachts nog wel 'normaal' zeg maar? Ik vrees zelf van niet, dus ik kijk ook maar niet.
Kan best. Zaten natuurlijk wel meer kindjes in het vliegtuig. Ik heb er liever geen levend, lachend gezichtje bij om eerlijk te zijn. Nu ik er weer aan denk voel ik weer die "knoop in de maag". Tussen haakjes.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Klopt ja.. heb het maar kort gezien, maar zou me niet verbazen als het de baby was van dat stel bestaande uit Nederlandse man en Maleisische vrouw (dacht ik). halfbloedkindje.
Waar precies is het onzin? Als dit vliegtuig niet DAAR had gevlogen, was DEZE ramp nooit gebeurd.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:27 schreef barthol het volgende:
[..]
Onzin. Er waren die dag een heleboel vliegtuigen die over datzelfde gebied vlogen. In beide richtingen. Ook nog grotere vliegtuigen als Boeings747 en Airbus A380. Toestellen van allerlei luchtvaartmaatschappijen, Behalve toestellen van Malaysian Airlines en Singapore Airlines en LuftHansa bijvoorbeeld ook toestellen van Witrusland (Belavia) en Kazachstan (Air Astana) en Turkmenistan.
Het neergeschoten toestel (9M-MRD) had het zelfde gebied die vroege morgen nog overvlogen
(01:30 UTC) als MAS16/Mh-16 Op zijn vlucht van Kuala Lumpur naar Amsterdam.
Minimaal een beschrijving van een link is niet overdreven in dit topic hoor.quote:
Nee.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:38 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Kan deze ook verwijderd worden aub?
Dat danken we de Telegraaf.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:42 schreef Rabieluh het volgende:
Iemand nieuwsuur nog gezien? Waarbij verteld werd dat 9 op de 10 russen denkt dat de NATO ieder moment Rusland binnen kan vallen.
What.
Die krant laat zich weer van z'n beste kant zien ja, man man man wat een smerig stuk schijt is die bende toch.quote:
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee.
Jij komt je speciaal aanmelden om hier verkapt wat namen te kunnen noemen.
Mag je ergens anders doen.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:38 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Kan deze ook verwijderd worden aub?
Uitstekende bijdragen ... !quote:
quote:
Sorry, besefte niet dat dit voor anderen een stap te ver is. Er zijn geen lichamen te zien.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:42 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Minimaal een beschrijving van een link is niet overdreven in dit topic hoor.
Niet respectloos bedoeld, maar hier zijn geen lichamen te zien. Vond het juist erg krachtige foto's.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:46 schreef Specularium het volgende:
Linkjes met foto's van lichamen onder een NSFW spoiler graag.
Ik heb die van Olaf weer ontspoilerd.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Niet respectloos bedoeld, maar hier zijn geen lichamen te zien. Vond het juist erg krachtige foto's.
Dank!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik heb die van Olaf weer ontspoilerd.
En dit. Dit benadrukt het verlies. Up-front lijkenfoto's hoef ik ook niet te zien. Maar de foto's van een rampplekquote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:53 schreef Messina het volgende:
Tussen 'willen' en 'in your face' zit een groot verschil, byah.
Zeker de eerste dag stonden de meest smakeloze foto's tussen de normale.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:42 schreef Rabieluh het volgende:
Iemand nieuwsuur nog gezien? Waarbij verteld werd dat 9 op de 10 russen denkt dat de NATO ieder moment Rusland binnen kan vallen.
What.
Heb ook veel foto's gezien inmiddels, heel raar misschien maar de foto's die bij mij het meeste indruk maakten waren foto's van een papagaai en van die zwart/witte hond.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:35 schreef Messina het volgende:
Er zijn overigens veel ergere foto's van MH17 slachtoffers online.
Niet dat deze foto's niet 'erg' zijn (al zouden ze netjes aangekleed keurig op een rij liggen alsof ze lagen te slapen, dat is nóg erg), maar ik bedoel... echt compleet ravage.
Die Friese Stabij heb ik ook gezien.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Heb ook veel foto's gezien inmiddels, heel raar misschien maar de foto's die bij mij het meeste indruk maakten waren foto's van een papagaai en van die zwart/witte hond.
Kan alle filmpjes of foto's kijken zoals van die onthoofdingen enzo, doet me niets, maar dieren.... Ik kan er niet naar kijken.
Blijft vreselijk allemaal en hoe bizar moet het zijn dat familieleden hun dierbare zo op internet tegenkomen.
En toch vind ik het goed dat het kan, als mijn kinderen of kleinkinderen dit hadden meegemaakt had ik ook het hele internet afgezocht naar "bewijs/bevestiging".
Je kan het er ook boven zetten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 23:55 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe die te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |