abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142747071
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost - IDF blog

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:24:23 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142747105
quote:
[quote]0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:22 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat heet subjectiviteit. De reden waarom je dan het Israel-Palestina conflict kiest zal ik maar in het midden laten.
.... nee, dat heet je niet in discussies mengen wanneer je er geen reet vanaf weet.

Hoe moeilijk is dat voor je om zoiets te snappen!? Oh wacht, zoiets begrijp jij dus idd niet.Letterlijk niet.
pi_142747120
12:30 P.M. U.S. Secretary of State John Kerry begins talks with the foreign ministers of Qatar, Turkey, France, Britain, Germany and Italy, as well as EU foreign policy chief Catherine Ashton, over a cease-fire in Gaza. Earlier, Kerry met with Turkish Foreign Minister Ahmet Davutoglu. The latter criticized Israel on Twitter over its rejection of Kerry's cease-fire proposal. "Israel's stance clearly indicates how disingenuous they are about the peace efforts," he wrote. (Barak Ravid)

ha'aretz
pi_142747134
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

David Icke :')
Ik wist niet wie dat was, dus ik keek op wiki...

quote:
Vervolgens publiceerde David Icke in 1999 het boek The Biggest Secret, waarin hij beweerde dat een aantal machtige leiders in de wereld zouden afstammen van de zogenaamde Reptilians, een bepaald ras van buitenaardse wezens.
Dit soort mensen quoten is gewoon haatzaaien. De enige hoop op een oplossing is zelf beschaafd te blijven, je te onthouden van geweld, haatzaaien, propaganda etc. Het enige wat dat als resultaat heeft is een escalatie. Wat we nu al zien in Europa waar sommige gewone mensen bedreigd, vermoord en beschermd moeten worden. Dit gaat echt veel te ver.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:27:10 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142747144
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:26 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik wist niet wie dat was, dus ik keek op wiki...

[..]

Dit soort mensen quoten is gewoon haatzaaien. De enige hoop op een oplossing is zelf beschaafd te blijven, je te onthouden van geweld, haatzaaien, propaganda etc. Het enige wat dat als resultaat heeft is een escalatie. Wat we nu al zien in Europa waar sommige gewone mensen bedreigd, vermoord en beschermd moeten worden. Dit gaat echt veel te ver.
Het ging me meer om de quote die er staat, dan om wie het zegt.
pi_142747149
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:24 schreef Yi-Long het volgende:
.... nee, dat heet je niet in discussies mengen wanneer je er geen reet vanaf weet.

Hoe moeilijk is dat voor je om zoiets te snappen!? Oh wacht, zoiets begrijp jij dus idd niet.Letterlijk niet.
Iemand met zoveel haat in zich kan mij niet kwetsen. Selectief een conflict kiezen is subjectiviteit en in jouw geval is de motivatie haat.
pi_142747172
Awwwww, twee mensen zonder nuance krijgen een forum-fitty...

O+ O+ O+
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:29:04 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142747187
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Iemand met zoveel haat in zich kan mij niet kwetsen. Selectief een conflict kiezen is subjectiviteit en in jouw geval is de motivatie haat.
Jij gaat je mengen in iedere discussie waar je inhoudelijk te weinig vanaf weet... ?

Blijkbaar wel dus.

Tja, ik niet. Ik vind Syrië heel erg, vooral wat betreft de onschuldige slachtoffers, maar meer kan ik er niet over zeggen, behalve dat ik hoop dat de schuldigen gestraft worden. Maar goed, dat is Jip en Janneke posting, en daar doe ik liever niet aan...
pi_142747202
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:29 schreef Yi-Long het volgende:
Jij gaat je mengen in iedere discussie waar je inhoudelijk te weinig vanaf weet... ?

Blijkbaar wel dus.

Tja, ik niet. Ik vind Syrië heel erg, vooral wat betreft de onschuldige slachtoffers, maar meer kan ik er niet over zeggen, behalve dat ik hoop dat de schuldigen gestraft worden. Maar goed, dat is Jip en Janneke posting, en daar doe ik liever niet aan...
Nee, jij post liever quotes van mensen die in Reptilians geloven, kom op zeg.
pi_142747231
IDF propaganda is vaak wel mooi...

zaterdag 26 juli 2014 @ 13:33:18 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142747260
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De quote klopt. Kan me niet schelen of dat door Icke, Ghandi, of Bassie de Clown wordt gezegd.
pi_142747274
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:33 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

De quote klopt. Kan me niet schelen of dat door Icke, Ghandi, of Bassie de Clown wordt gezegd.
Hoe denk jij over Hamas?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:34:24 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142747285
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

..... waarschijnlijk post jij voornamelijk quotes van mensen die in een idioot sprookjesboekwezen genaamd 'God' geloven'.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:36:50 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142747332
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe denk jij over Hamas?
De politieke tak of de terroristische tak?

Ik zie dat Hamas al vele jaren probeert om puur politiek te strijden voor een beter en onafhankelijk Palestijns gebied. Uiteraard zullen er binnen die organisatie ook extremisten zitten, maar tegenwoordig wordt zo'n beetje alles in de schoenen geschoven van Hamas, zelfs wanneer dat dan achteraf niet blijkt te kloppen...

pi_142747383
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:36 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

De politieke tak of de terroristische tak?

Ik zie dat Hamas al vele jaren probeert om puur politiek te strijden voor een beter en onafhankelijk Palestijns gebied. Uiteraard zullen er binnen die organisatie ook extremisten zitten, maar tegenwoordig wordt zo'n beetje alles in de schoenen geschoven van Hamas, zelfs wanneer dat dan achteraf niet blijkt te kloppen...

Hamas is niets meer dan een terroristische organisatie he.

Ze richten raketten op burgerdoelen, gebruiken kinderen als menselijk schild enz.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:41:34 #16
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142747426
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze richten raketten op burgerdoelen, gebruiken kinderen als menselijk schild enz.
Tot nog toe heb ik alleen maar Israel en Zionisten horen beweren dat Hamas kinderen als levend schild gebruikt. Kom maar eens met bewijs. Niet met simpele cartoons, maar met foto's en video!

Want hulpverleners in het gebied geven aan dat ze dat nog nooit hebben zien gebeuren.

WEL zijn er meerdere foto's en video's te vinden dat ISRAEL Palestijnse kinderen gebruikt als levend schild. Gebonden aan de voorkant van hun auto/jeep, of om huizen te doorzoeken.

Dus kom nou maar eens met bewijs dat Hamas kinderen als levend schild gebruikt.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:44:24 #17
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142747488
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:41 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tot nog toe heb ik alleen maar Israel en Zionisten horen beweren dat Hamas kinderen als levend schild gebruikt. Kom maar eens met bewijs. Niet met simpele cartoons, maar met foto's en video!

Want hulpverleners in het gebied geven aan dat ze dat nog nooit hebben zien gebeuren.

WEL zijn er meerdere foto's en video's te vinden dat ISRAEL Palestijnse kinderen gebruikt als levend schild. Gebonden aan de voorkant van hun auto/jeep, of om huizen te doorzoeken.

quote:

[..]

Haaretz is geen bron voor jou ben ik bang, het is een gegeven feit dat Hamas wapendepots in scholen heeft etc.
Hoe wil je dat goed praten ?
Ik ben nieuw hier! play it fair!
pi_142747490
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:34 schreef Yi-Long het volgende:
..... waarschijnlijk post jij voornamelijk quotes van mensen die in een idioot sprookjesboekwezen genaamd 'God' geloven'.
Het wordt een beetje vermoeiend. Je grossiert in domme aannames, ik ben zo atheïstisch als de pest.
pi_142747493
quote:

[..]

http://www.dagelijksestan(...)oorlog-voert-in-gaza

http://likud.nl/2014/07/hamas-brengt-mensenoffers/

http://www.eo.nl/magazine(...)e-gezicht-van-hamas/
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:44:50 #20
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142747497

Michael Schreuer vanaf 3.03, ook wel vrij duidelijk. Ex CIA. Niet alleen over Israel-Gaza, maar meer de hele regio daar.... en onze vijanden en hun beweegredenen.
pi_142747537
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bewijs dat eens ???

Volgens mij hadden de pallesteinen 28 militairen gedood en 3 burgers

De mensen uit israel hadden iets van 175 burgers ofzo na een 5 dagen
pi_142747541
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:46 schreef klawie het volgende:

[..]

Bewijs dat eens ???

De hoeveelheid burgerslachtoffers als argument gebruiken.. _O- _O-
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:47:09 #23
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142747544
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:44 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

[..]

Haaretz is geen bron voor jou ben ik bang, het is een gegeven feit dat Hamas wapendepots in scholen heeft etc.
Hoe wil je dat goed praten ?
Ik gaf aan, foto's en video. Arme Palestijnen hebben steeds genoeg bewijsmateriaal dat Israel kinderen gebruikt als levend schild. Je gaat nnu beweren dat een rijk modern land/leger als Israel dan die bewijzen niet heeft...?

Geen cartoons. Geen retoriek.

En Gaza is een zeer klein compact gebied, waar zeer veel mensen wonen, en daaronder dus tunnels. Dan zal er vast wel eens wat opgeslagen worden ergens in een ruimte waar daar plek voor is. Ze hebben nu niet bepaald een legerbasis ofzo.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:47:49 #24
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142747563
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Effectiviteit als argument gebruiken.. _O- _O-
Niet effectiviteit: Ratio. De verhouding burgers en militairen.
  zaterdag 26 juli 2014 @ 13:49:23 #25
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142747592
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:46 schreef klawie het volgende:

[..]

Bewijs dat eens ???

:')
Wat een non argumentatie, dat zegt toch helemaal niks die statistiek!
Dat Hamas een terroristische organistatie is, is een feit.
Dat zij raketten puur op burgerdoelen vuren is een feit.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')