Ben je jarig?quote:Op zondag 27 juli 2014 03:21 schreef Crip het volgende:
[..]
Dat ik te snel ouder word. Heb ik geen behoefte aan.
Is toch leuk.quote:
Jawel, en ik ga ook nog naar de Mondial om een one night stand te scoren.quote:Op zondag 27 juli 2014 03:57 schreef zarGon het volgende:
Het vieren van een verjaardag valt onder imiteren en is dus niet toegestaan binnen de islaam. Ik hoop dat je geen zondes begaat, zuster. Haram is zo gepleegd.
Ben jij een voorstander van verkrachting?quote:Op zondag 27 juli 2014 03:57 schreef zarGon het volgende:
Het vieren van een verjaardag valt onder imiteren en is dus niet toegestaan binnen de islaam. Ik hoop dat je geen zondes begaat, zuster. Haram is zo gepleegd.
Dankjewelquote:
Dankjewel beste vriend!quote:Op zondag 27 juli 2014 03:50 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Crip, van je beste vriend Isaac
Meh ik heb al heel lang niets meer met mijn verjaardag. Doe er niet veel mee, alleen terugdenken aan de jonge jaren. Hoewel ik niet oud ben.quote:Op zondag 27 juli 2014 03:54 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is toch leuk.
Hoe jong ben je geworden?
Heb ik ook. Vroeger ging ik vaak met vrienden naar stad of kwamen zij langs, maar nu boeit me dat echt niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
![]()
[..]
Dankjewel beste vriend!
[..]
Meh ik heb al heel lang niets meer met mijn verjaardag. Doe er niet veel mee, alleen terugdenken aan de jonge jaren. Hoewel ik niet oud ben.
Nog jong!
Astagfirullah zuster, astagfirullah. Wat zijn dit voor nare 'grappen'.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:00 schreef Crip het volgende:
[..]
Jawel, en ik ga ook nog naar de Mondial om een one night stand te scoren.
Pff, herinneringen als kind zijn altijd awesum.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:05 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Heb ik ook. Vroeger ging ik vaak met vrienden naar stad of kwamen zij langs, maar nu boeit me dat echt niet.
Ben nu bij aflevering 7 van Gundam Wings. De herinneringen waren toch beter.
#YOLOquote:Op zondag 27 juli 2014 04:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Astagfirullah zuster, astagfirullah. Wat zijn dit voor nare 'grappen'.
Maar je kijkt er nu ook op een andere manier naar. Ik weet nu bijvoorbeeld waarom Japanners gek op Manga zijn. En met dat gedachtengang naar een serie als Gundam Wings kijken wordt alles wel bijzonderder. Helemaal als je ziet waar Gundam Wings overgaat.quote:Op zondag 27 juli 2014 04:10 schreef Crip het volgende:
[..]
Pff, herinneringen als kind zijn altijd awesum.
Ik was net funny moments van One piece aan het terug kijken toevallig. Echt mijn humor.
[..]
#YOLO
Nederland 28-31, Marokko 28/29-31 geloof ikquote:Op zondag 27 juli 2014 09:13 schreef Bart het volgende:
Er is hier vast iemand die mij kan vertellen of voor de Marokkaanse gemeenschap het suikerfeest is begonnen? Heb begrepen dat dat ligt aan de maan, of die zichtbaar is in Saudi Arabië? Nou ken ik daar niemand dus geen idee of dat gisteravond het geval was.
Dat wordt vanavond bekend gemaakt in Mekkah.quote:Op zondag 27 juli 2014 09:13 schreef Bart het volgende:
Er is hier vast iemand die mij kan vertellen of voor de Marokkaanse gemeenschap het suikerfeest is begonnen? Heb begrepen dat dat ligt aan de maan, of die zichtbaar is in Saudi Arabië? Nou ken ik daar niemand dus geen idee of dat gisteravond het geval was.
Ramadan is 29 of 30 dagen, dus het Suikerfeest voor Marokkanen is morgen of overmorgen en voor Turken is het morgen.quote:Op zondag 27 juli 2014 09:13 schreef Bart het volgende:
die mij kan vertellen of voor de Marokkaanse gemeenschap het suikerfeest is begonnen? Heb begrepen dat dat ligt aan de maan, of die zichtbaar is in Saudi Arabië? Nou ken ik daar niemand dus geen idee of dat gisteravond het geval was
True, elhamdullilah.quote:Op zondag 27 juli 2014 08:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wees blij. Je had ook dood kunnen zijn nu.
Thankyouuu KBquote:Op zondag 27 juli 2014 10:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Gefeliciteerd criiiiipsel!
[..]
nee vind het prachtig om te horen juisttttzo leukkk
Thankyou!quote:
Waarschijnlijk ook morgenquote:Op zondag 27 juli 2014 09:13 schreef Bart het volgende:
Nee, er is niks bekend nogquote:Op zondag 27 juli 2014 16:24 schreef Blocko het volgende:
Zijn we allemaal voorbereidingen aan het treffen ofzo?
Wordt jij het klonen niet zatquote:Op zondag 27 juli 2014 16:32 schreef helitt het volgende:
[..]
Morgen waarschijnlijk...
In Indonesië schijnt de nieuwe maan te zijn waargenomen
Waar komt dat "waarschijnlijk" toch vandaan ? Het exacte moment uitrekenen kon men 2000 jaar geleden al...quote:
Omdat ze het vanavond pas exact kunnen uitrekenen. Dus dat weten we nu niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:23 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Waar komt dat "waarschijnlijk" toch vandaan ? Het exacte moment uitrekenen kon men 2000 jaar geleden al...
In sha Allaah. ^^quote:Op zondag 27 juli 2014 15:55 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
mooi weer ook en miss laatste dag ramadanlucky crip
Dat is onzin. De maanstand op ieder gewenst punt op aarde op ieder gewenst moment in de nabije toekomst kan probleemloos worden uitgerekend.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:25 schreef Crip het volgende:
[..]
Omdat ze het vanavond pas exact kunnen uitrekenen.
Gast het word vanuit Mekkah bepaald. Pas als het maghreb is in Saudi Arabie dan kunnen we het zien. En het is bijna Maghreb daar dus we zullen het zo wel weten.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:28 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dat is onzin. De maanstand op ieder gewenst punt op aarde op ieder gewenst moment in de nabije toekomst kan probleemloos worden uitgerekend.
Maar ik gok dat het vooral symbolisch bedoeld is ? Dat een gelovig mens ipv een machine het bepaalt ?
En Mekka is een magische plaats waar simpele wiskunde niet meer werkt ofzoquote:Op zondag 27 juli 2014 17:38 schreef Crip het volgende:
[..]
Gast het word vanuit Mekkah bepaald. Pas als het maghreb is in Saudi Arabie dan kunnen we het zien. En het is bijna Maghreb daar dus we zullen het zo wel weten.
Heb je er last van?quote:Op zondag 27 juli 2014 17:40 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
En Mekka is een magische plaats waar simpele wiskunde niet meer werkt ofzo?
Maar goed. Het is dus ritueel en ceremonie. Prima
Iedereen vast verschillend. Meeste Turken volgens Turkije en andere weer volgens Iraq.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:40 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel. Maar ken veel soennieten uit Turkije die gewoon met Turkije mee vasten.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:00 schreef Peunage het volgende:
Huh, werkt het bij alle soennieten zo, dat je afhankelijk van SA bent?
En ja, Mekka is magisch.quote:Op zondag 27 juli 2014 17:40 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet. Veel doen met SA. andere doen met het dichtbijzijnde islamitische land. Andere weer Turkije. Het verschilt.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:00 schreef Peunage het volgende:
Nee die ISIS vlaggen waren bij een eerdere demonstratie.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:20 schreef Crip het volgende:
''Isis vlaggen'' UGH HET ZIJN GEEN ISIS VLAGGEN.
http://m.nos.nl/artikel/6(...)a-protest-r-dam.html
Nope. http://nl.wikipedia.org/w(...)e_tijden_van_ramadan.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:00 schreef Peunage het volgende:
In Den Haag. Eentjequote:Op zondag 27 juli 2014 18:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee die ISIS vlaggen waren bij een eerdere demonstratie.
Arabische soennieten in Europa wellicht en vooral Marokkanen, maar niet-Arabische niet tot minder. Zoals Turken, Indonesiers, Pakistanen etc. Deze volgen meestal land van herkomst, Indonesische moskee waar ik in NL ging had eerder vandaag al ied aangekondigd van morgen. Maar in de Soenitische landen zelf volgt men eigen land gewoon en meesten met zien van de maan met blote oog ipv betekingen (wetschool-dingetje dit).quote:Op zondag 27 juli 2014 18:00 schreef Peunage het volgende:
Hmm, hoe gaan ze dat dan doen in de noordelijke landen, waar soms de zon niet onder gaat ?quote:Op zondag 27 juli 2014 18:28 schreef Aloulou het volgende:
Verdeeldheid in NL komt omdat moslims migranten zijn en elke zijn eigen moskee en land volgt. Mocht er ooit een overkoepelen Islam-instituut komen en minder directe banden met thuisland zijn heb je wel kans dat men volledig eigen Nederlandse tijden en bezichtiging van de maan gaat aanhouden en aankondigen. Alleen zal dat wel effe duren nog, mocht het uberhaupt gebeuren.
Hier in NL zie je meestal alleen Turken bij Turkse moskee en bij Marokkaanse moskee veel gemixt: Marokkanen, Somaliers, Afghanen, Koerden, Egyptenaren. Die volgen meestal de moskee waar ze heengaan en die zijn veelal hetzelfde. Vaak is het gebaseerd op SA, uiteindelijk.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:28 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Arabische soennieten in Europa wellicht en vooral Marokkanen, maar niet-Arabische niet tot minder. Zoals Turken, Indonesiers, Pakistanen etc. Deze volgen meestal land van herkomst, Indonesische moskee waar ik in NL ging had eerder vandaag al ied aangekondigd van morgen. Maar in de Soenitische landen zelf volgt men eigen land gewoon en meesten met zien van de maan met blote oog ipv betekingen (wetschool-dingetje dit).
Verdeeldheid in NL komt omdat moslims migranten zijn en elke zijn eigen moskee en land volgt. Mocht er ooit een overkoepelen Islam-instituut komen en minder directe banden met thuisland zijn heb je wel kans dat men volledig eigen Nederlandse tijden en bezichtiging van de maan gaat aanhouden en aankondigen. Alleen zal dat wel effe duren nog, mocht het uberhaupt gebeuren.
koerden nietnaar turkse moskeeen voornamelijk? Of bedoel je Iraakse koerden? Marokkaanse Moskeeen hebben met Arabisch groter bereik dan Turks natuurlijk, hoewel NLs ideaalste zou zijn. Maar das wel kwestie van tijd.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:36 schreef Che_ het volgende:
Hier in NL zie je meestal alleen Turken bij Turkse moskee en bij Marokkaanse moskee veel gemixt: Marokkanen, Somaliers, Afghanen, Koerden, Egyptenaren. Die volgen meestal de moskee waar ze heengaan en die zijn veelal hetzelfde. Vaak is het gebaseerd op SA, uiteindelijk.
Niet-Turkse Koerden ja. Soms ook Turkse Koerden.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]
koerden nietnaar turkse moskeeen voornamelijk? Of bedoel je Iraakse koerden? Marokkaanse Moskeeen hebben met Arabisch groter bereik dan Turks natuurlijk, hoewel NLs ideaalste zou zijn. Maar das wel kwestie van tijd.
Had ik gezien jaquote:Op zondag 27 juli 2014 18:47 schreef mrstylo het volgende:
Che, dit is een aanrader om een te kijken:
Echt mooie documentaire. Op een gegeven moment huilde zelf de reporter voor de gestorven Koerdische militairen.quote:
Ik ken alleen Marokkaanse moskeeen in R'dam en daar heb je zowel waar (flink) NLs naast Arabisch wordt gesproken (bijv essalem moskee bij de kuip) als niet (ennasr in west bijv, ook groot). Maar de Turken spreken naar mijn weten idd enkel Turks. Zijn er eigenlijk Koerdische moskeeen? Arnhem wellicht?quote:Op zondag 27 juli 2014 19:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
Niet-Turkse Koerden ja. Soms ook Turkse Koerden.
Er wordt ook veel Nederlands gesproken, vaak ook lezingen in het Nederlands in tegenstelling tot Turkse moskeeën waar enkel Turks wordt gesproken.
Daar gaat het me niet om. Het gaat me om het feit dat ze het een isis vlag noemen. Dat is het niet.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee die ISIS vlaggen waren bij een eerdere demonstratie.
Flasher.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:04 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik was net bij het gaza protest in Rotterdam. Echt tof
Geen idee eigenlijk.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik ken alleen Marokkaanse moskeeen in R'dam en daar heb je zowel waar (flink) NLs naast Arabisch wordt gesproken (bijv essalem moskee bij de kuip) als niet (ennasr in west bijv, ook groot). Maar de Turken spreken naar mijn weten idd enkel Turks. Zijn er eigenlijk Koerdische moskeeen? Arnhem wellicht?
Mode trend.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:04 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Dankjewel!quote:
Thanks! Negentien.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Gefeliciteerd, Crip! Hoe oud ben je geworden?
Was jij de Hitlergroetbrenger of de oorlogsmonumentbeklimmer ?quote:Op zondag 27 juli 2014 19:04 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Rare naam af en toequote:Op zondag 27 juli 2014 19:39 schreef Crip het volgende:
[..]
Thanks bruh ( ik wil je naam niet typen beetje raar om daar dankjewel tegen te zegen)
Hele tijd reacties proberen uit te lokken, lukt niet hequote:Op zondag 27 juli 2014 19:40 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Was jij de Hitlergroetbrenger of de oorlogsmonumentbeklimmer ?
19 jaar en gisteren zeggen dat je te oud bent geworden?quote:
wat moet de rest dan zeggen..quote:Op zondag 27 juli 2014 19:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nog zo jong en je voelt je al oud(er worden)...
De vragen over de tijdsbepaling van Ramadan (zowel het einde als mbt nachtloze regios) kwamen voort uit oprechte interesse - en ik vond het jammer om te zien dat de reactie neerkwam op "je moet er niet over nadenken".quote:Op zondag 27 juli 2014 19:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hele tijd reacties proberen uit te lokken, lukt niet he
Viel ontzettend meequote:Op zondag 27 juli 2014 19:45 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
De vragen over de tijdsbepaling van Ramadan (zowel het einde als mbt nachtloze regios) kwamen voort uit oprechte interesse - en ik vond het jammer om te zien dat de reactie neerkwam op "je moet er niet over nadenken".
De vraag die je citeert is m.i. logisch, aangezien dat protest nogal uit de hand liep en het negatieve beeld van moslims weer eens bevestigd heeft. Zeggen dat je het tof vond is dus nogal raar.
Onzin ditquote:Op zondag 27 juli 2014 19:45 schreef Aanstootgevend het volgende:
De vraag die je citeert is m.i. logisch, aangezien dat protest nogal uit de hand liep en het negatieve beeld van moslims weer eens bevestigd heeft. Zeggen dat je het tof vond is dus nogal raar.
Jij vindt moslims die een oorlogsmonument letterlijk onderschijten "best meevallen" ? Bij een "vredesdemonstratie" nog wel ?quote:
Je bent zelf erg full of shit.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:48 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Jij vindt moslims die een oorlogsmonument letterlijk onderschijten "best meevallen" ?
Ik vond persoonlijk het opruimen van jullie moslimstront uit eerbied voor oorlogsslachtoffers redelijk kut om te doen.
Laat ik er maar van uitgaan dat je het werkelijk niet hebt meegekregen dan.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:49 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Je bent zelf erg full of shit.
Huh... srs?quote:Op zondag 27 juli 2014 19:48 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Jij vindt moslims die een oorlogsmonument letterlijk onderschijten "best meevallen" ? Bij een "vredesdemonstratie" nog wel ?
Ik vond persoonlijk het opruimen van jullie moslimstront uit eerbied voor oorlogsslachtoffers redelijk kut om te doen.
Tijdens de demonstratie van vandaag vonden een paar gemaskerde jochies het een leuk idee om een oorlogsmonument te beklimmen en dat onder te schijten.quote:
Heb je beelden?quote:Op zondag 27 juli 2014 19:51 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Tijdens de demonstratie van vandaag vonden een paar gemaskerde jochies het een leuk idee om een oorlogsmonument te beklimmen en dat onder te schijten.
In alle eerlijkheid moet ik er wel bijzeggen dat meerdere aanwezige (oudere) moslims achteraf hielpen met het opruimen
NOS met hun framing altijd eindigen ze het artikel met iets wat niet eens slaat op rotterdamquote:Op zondag 27 juli 2014 18:20 schreef Crip het volgende:
''Isis vlaggen'' UGH HET ZIJN GEEN ISIS VLAGGEN.
http://m.nos.nl/artikel/6(...)a-protest-r-dam.html
En daarom ga je van 1 incident gelijk het hele protest als 'uit de hand gelopen' en 'negatieve beeld van moslims bevestigd' bestempelen?quote:Op zondag 27 juli 2014 19:51 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Tijdens de demonstratie van vandaag vonden een paar gemaskerde jochies het een leuk idee om een oorlogsmonument te beklimmen en dat onder te schijten.
In alle eerlijkheid moet ik er wel bijzeggen dat meerdere aanwezige (oudere) moslims achteraf hielpen met het opruimen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |