Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Iedereen een fijne, gezegende ramadanquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Hahaha wtf.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:41 schreef Crip het volgende: Vorige ramadan keek ik dit continu. Ik kreeg hier zo'n honger van altijd hhhh
655 afleveringen. Pfff. Ga ik echt niet aan beginnen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:45 schreef Crip het volgende:
Dit is DE BESTE ANIME OOIT. OOOOOIT.
De opening <3333333333333
Pics or it didnt happenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:46 schreef Crip het volgende:
Ik ken die eerste openingsong van OP gewoon helemaal uit volle borst meezingen.
Weetje hoe verslaafd je gaat raken. Ik keek 20 afleveringen op een dag vaak.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:46 schreef mrstylo het volgende:
[..]
655 afleveringen. Pfff. Ga ik echt niet aan beginnen.
Ja daarom juist. Ik ben niet iemand die maar 2/3 afleveringen per dag kan kijken. Daarom neem ik mezelf nu in bescherming.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:47 schreef Crip het volgende:
[..]
Weetje hoe verslaafd je gaat raken. Ik keek 20 afleveringen op een dag vaak.
Hhhhhhh, dan is het niet slim. Toen ik One piece begon was ik contact kwijt met de normale wereld. Mensen smste, appte mij etc ik reageerde nooit. Ik keek altijd OP dag en nacht als ik ging eten als ik ging koken als ik in bad ging. Was echt erg.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:50 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ja daarom juist. Ik ben niet iemand die maar 2/3 afleveringen per dag kan kijken. Daarom neem ik mezelf nu in bescherming.
Ff kijken. Of Cowboy Bepop.quote:
Dat had ik serieus bij Himym. Heb gewoon 5 seizoenen achterelkaar gekeken. Met echt weinig pauze.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:52 schreef Crip het volgende:
[..]
Hhhhhhh, dan is het niet slim. Toen ik One piece begon was ik contact kwijt met de normale wereld. Mensen smste, appte mij etc ik reageerde nooit. Ik keek altijd OP dag en nacht als ik ging eten als ik ging koken als ik in bad ging. Was echt erg.
Is het echt zo goed? Gaat over een bokser zie ik.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:54 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Nee serieus ga season 1 van hajime no ippo kijken
Hmmm. Ik zal het op mijn shortlist zetten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:54 schreef Crip het volgende:
Mrstylo, hajime no ippo ga jij vet vinden als je into die oldscool achtige animes bent.
emma watson speelt daarin tochquote:Op zaterdag 26 juli 2014 05:20 schreef Santello het volgende:
[..]
Dooie film aan t kijken.
Noah. Niet aan beginnen.
kijk harry potter dan, alle 8quote:Op zaterdag 26 juli 2014 05:24 schreef Santello het volgende:
[..]
Ja. Maar dat compenseert nauwelijks.
Cool!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 05:08 schreef Crip het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)U9GbCOQBaD0.facebook
quote:Yesterday, a brother from Xinjiang, China, who is working in my city came up to me with a question. He told me that his relatives back home were asking: would their fast count if they were forced to eat and drink by the government during the day?
I asked him how the government does this. He replied that there is a public luncheon (for example his relative is a schoolteacher) and the Muslims are monitored to see if they eat or drink. So there are people whose job it is to check whether Muslims are eating or not.
I said, 'Is there any way for them to pretend to eat but not actually eat?' He replied, 'Not really, since the government monitors are checking to see if they are actually eating.'
I asked what were the consequences if they refused. He said that best case scenario is that they would eventually lose their jobs, and worst case scenario, jail and imprisonment and fines.
He told me that he had called his mother a few days ago to wish her Ramadan Mubarak, to which his mother, a very elderly lady, became agitated, changed the topic, and hinted at him not to even mention the word 'Ramadan' over the phone for fear of repercussion and harassment.
I told him that in such a case, a Muslim who is forced to eat and drink by a tyrant will NOT have his fast broken, and that he should continue the fast for the rest of the day and break it at its proper time, since Allah forgives that which someone has been forced to do. And losing one's livelihood, or threat of torture, is a legitimate excuse in the Shariah to make the impermissible (in this case, breaking the fast) permissible.
The brother thanked me profusely and left. But I felt such an intense feeling of emptiness. I just sat there in a whirlwind of emotions. Thankfulness that I am able to fast without such pressure. Anger at such tyrants for forcing people to break their fast. Sympathy with those Muslims that have to live under such harsh conditions. Bewilderment at how any human could be so full of hatred towards another religion that he would want to force others to break their fasts. Anxiety at the state of the Ummah: Gaza, Syria, Myanmar, Xinjiang...and the list goes on.
O Allah! To you we complain of our weakness and inability to protect those in need of protection! Forgive us for our own shortcomings and sins, and accept whatever meager good we have done.
https://www.facebook.com/yasir.qadhi/posts/10152369192583300
Triestquote:
Moslims die niet-moslims dwingen te vasten? Waar gebeurt dat dan?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:08 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Triest
Overigens zoals iemand in de comments terecht opmerkt is het omgekeerde - moslims die niet-moslims dwingen te vasten - natuurlijk bijna net zo triest.
vmbo middelbare scholen missquote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Moslims die niet-moslims dwingen te vasten? Waar gebeurt dat dan?
Ik heb zin om al die pipo chinezen die me nu ramadan mubarak mailen zoiets terug te sturen.quote:
dat groene?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
KLB / Turken die denken dat baklawa van hun is
[ afbeelding ]
Hoe heet die tatli links onder? Die vind ik echt zo lekker
hoe zijn je ouders in godsnaam daar terecht gekomenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Echt irritant dat ik in Zeeland woon. Ik kan hier niet eens een beetje fatsoenlijke baklava halen en om nou naar Amsterdam te gaan...
Mijn opa en oma kwamen hier wonen. Geen idee hoe ze hier terecht zijn gekomen, misschien omdat het dicht aan zee was. Ecte karadenizli.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
hoe zijn je ouders in godsnaam daar terecht gekomen
Sarma baklava.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
KLB / Turken die denken dat baklawa van hun is
[ afbeelding ]
Hoe heet die tatli links onder? Die vind ik echt zo lekker
ik wilde bijna 'beter dan friesland!' zeggen, maar nehquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mijn opa en oma kwamen hier wonen. Geen idee hoe ze hier terecht zijn gekomen, misschien omdat het dicht aan zee was. Ecte karadenizli.
Weinig Turken ja, door de jaren zo nu en dan met een Turk in de klas gezeten (vaak dezelfde gozerquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
ik wilde bijna 'beter dan friesland!' zeggen, maar neh
wel lekker rustig daar denk ik, weinig turken (en buitenlanders?)
Duitsers zijn geen buitenlanders?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Weinig Turken ja, door de jaren zo nu en dan met een Turk in de klas gezeten (vaak dezelfde gozer).
En in vergelijking met grote steden ja heeeel weinig buitenlanders. Er zijn hier in de zomer meer Duitsers op vakantie dan buitenlanders
Stoer.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:43 schreef Bortecinem het volgende:
Over een paar weken heb ik baklava uit Adana.Ekte baklava. Niet dat mierzoete, papachtige spul wat ze hier als baklava verkopen.
Pfff.. ik wilde maken toen dacht ik laat zitten. Nu je dit zegt denk ik er weer aan..toch maar maken danquote:
Maak iets lekkers.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
Pfff.. ik wilde maken toen dacht ik laat zitten. Nu je dit zegt denk ik er weer aan..toch maar maken dan
Doenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
Pfff.. ik wilde maken toen dacht ik laat zitten. Nu je dit zegt denk ik er weer aan..toch maar maken dan
Dat is lekkerquote:
Speltip 1: altijd zorgen dat je wings en vlees in huis hebtquote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:30 schreef Crip het volgende:
[..]
DoenIk wil ook ;[ Maar geen wings in huis.
Eet slakken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het is fisitk ezmesi.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Fıstıklı dürüm – fıstık Sarma
http://www.merakhersey.co(...)atlilarin-resimleri/
Gisteren ergens baklava gegeten, helemaal zompig. Bovenkant hoort toch beetje crunchy te zijn?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:43 schreef Bortecinem het volgende:
Over een paar weken heb ik baklava uit Adana.Ekte baklava. Niet dat mierzoete, papachtige spul wat ze hier als baklava verkopen.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:43 schreef Bortecinem het volgende:
Baklava komt uit Gaziantep. Adana da acili kebab ye.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:43 schreef Bortecinem het volgende:
Dit.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Baklava komt uit Gaziantep. Adana da acili kebab ye.
Baklava hoort helemaal niet zompig te zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:34 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Gisteren ergens baklava gegeten, helemaal zompig. Bovenkant hoort toch beetje crunchy te zijn?
thought so. Toch gegeten want ik was gierig voor de zoete smaak.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Baklava hoort helemaal niet zompig te zijn.
Baklava komt niet uit Gaziantep. Iemand uit Antep heeft ooit de prijs gewonnen voor de beste baklava en sindsdien bestaat het idee dat baklava uit Antep zou komen. Alleen het gebruiken van pistache in plaats van walnoten is typisch Antep.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Baklava komt uit Gaziantep. Adana da acili kebab ye.
Ik vind het veel lekkerder als de baklava wat harder is en minder zoet. Jammer dat ze die soort hier niet verkopen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:52 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
thought so. Toch gegeten want ik was gierig voor de zoete smaak.
Die verkopen ze hier en vind k viesquote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vind het veel lekkerder als de baklava wat harder is en minder zoet. Jammer dat ze die soort hier niet verkopen.
Kan niet. Dan heb jij geen goede gehad!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Die verkopen ze hier en vind k vies
Wow ik heb deze nog nooit gezien. Wat is het?quote:
Gewoon (Antep) fistik ezmesi.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:28 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Wow ik heb deze nog nooit gezien. Wat is het?
Kennissen uit Antep hadden dat eens meegenomen; ik geloof dat het met roomboter was, maar het was een stuk lichter en iets knapperiger dan gewone baklava.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vind het veel lekkerder als de baklava wat harder is en minder zoet. Jammer dat ze die soort hier niet verkopen.
Maar is alle baklava niet met roomboter?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:32 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kennissen uit Antep hadden dat eens meegenomen; ik geloof dat het met roomboter was, maar het was een stuk lichter en iets knapperiger dan gewone baklava.
Aiiii. Nirdeeeeeequote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:46 schreef Bortecinem het volgende:
STIMO IK HEB DE ROK GEVONDEN OMG!!!
Was de laatste en ook nog in mijn maat.
*edit, iets te enthousiast.
Ik bedoel, het was niet doordrenkt in şerbet, zoals met verse baklava, maar meer gedroogd. Zoiets wat je als cadeau zou kunnen doen. En de smaak van roomboter was echt merkbaar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Maar is alle baklava niet met roomboter?
Jaaaa, perfecte omschrijving!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik bedoel, het was niet doordrenkt in şerbet, zoals met verse baklava, maar meer gedroogd. Zoiets wat je als cadeau zou kunnen doen. En de smaak van roomboter was echt merkbaar.
Geen idee meer hoe heette though.
Ik ben al sinds gisteren bezig met zoeken. Hoor dit, bij Zalando kun je je aanmelden voor een notificatie bij uitverkochte artikelen. Nu had ik dat gedaan bij die rok van Vila en blijkbaar was die er na een uur of zo al weer in de webshop, want ik heb ongeveer 20 uur geleden een mail ontvangen dat de rok er weer was.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 19:50 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Aiiii. Nirdeeeeee
Ik wilde vandaag shoppen maar ik ben skeer.
Nicequote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:20 schreef Che_ het volgende:
Crip, ik had de kip vorige x gefrituurd. Dit keer in oven net als in dat filmpje
Hallo deze shoarma smaakt gewoon precies naar rund. Fucking eng hoor.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:24 schreef Bortecinem het volgende:
Even serieus, hoe kun je rund en kalkoen nou door elkaar halen?
Gewoon zo. Alleen zout en peper en olijfolie. De smaak komt van die sausquote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:24 schreef Crip het volgende:
[..]
Nicegefrituurd met beslag/tempura/whatever? of gewoon zo?
Ik doe mijn wings gewoon altijd in de pan bakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |