abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149057790
http://vault.fbi.gov/adolf-hitler/adolf-hitler-part-01-of-04/view
quote:
Ancilla Tilia ‏@ncilla 8m8 minutes ago
Well, hello! According to newly released FBI documents, Hitler escaped to Argentina in 1945 http://
  zondag 25 januari 2015 @ 22:24:48 #52
104871 remlof
Europees federalist
pi_149057816
Nu is ie sowieso dood.
pi_149058362
quote:
Op zondag 25 januari 2015 18:48 schreef Solo7609 het volgende:
(...)
Any thoughts?
Ik denk dat ik dit topic al 's eerder voorbij heb zien komen.
  Moderator zondag 25 januari 2015 @ 22:51:49 #54
249559 crew  Lavenderr
pi_149059079
quote:
6s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:37 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dit topic al 's eerder voorbij heb zien komen.
Daarom heb ik ook een merge aangevraagd.
pi_149059202
quote:
Op zondag 25 januari 2015 22:51 schreef Lavenderr het volgende:
Daarom heb ik ook een merge aangevraagd.
Oeh, als dat maar goed gaat. Ik ben nogal gauw wagenziek. ;(
  Moderator zondag 25 januari 2015 @ 22:56:12 #56
249559 crew  Lavenderr
pi_149059263
quote:
6s.gif Op zondag 25 januari 2015 22:54 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Oeh, als dat maar goed gaat. Ik ben nogal gauw wagenziek. ;(
Vast wel. Even doorzetten en flink zijn :7
pi_149060121
Ik geloof het wel nadat ik de YouTube video bekeken heb, maja hij heeft verder toch niet meer Duitsland kunnen besturen na de oorlog omdat de Amerikanen en Rusland Duitsland ingenomen hadden.
pi_149060226
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik geloof het wel nadat ik de YouTube video bekeken heb, maja hij heeft verder toch niet meer Duitsland kunnen besturen na de oorlog omdat de Amerikanen en Rusland Duitsland ingenomen hadden.
YouTube, uw basis voor keiharde feiten.
  Moderator zondag 25 januari 2015 @ 23:34:57 #59
249559 crew  Lavenderr
pi_149061102
quote:
10s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

YouTube, uw basis voor keiharde feiten.
:D
pi_149061206
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

:D
Ik dacht Fok! was dat ;)
  Moderator zondag 25 januari 2015 @ 23:38:37 #61
249559 crew  Lavenderr
pi_149061276
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:36 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik dacht Fok! was dat ;)
Oók!
  zondag 25 januari 2015 @ 23:56:13 #62
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149061774
Het lijkt me sterk dat het dit klopt..
Maar goed er is nog altijd veel onduidelijkheid over zijn dood, op wat getuigen verklaringen na..
Is er na genoeg weinig bewijs dat hij echt zelfmoord heeft gepleegd.
Forensisch bewijs is er niet, aangezien het matriaal een stuk schedel en een kaak niet van hem afkomstig waren..

Wat een aantal mogelijkheden zijn.
- Een mogelijke dubbelganger bevond zich de laatste maand in de furher bunker.
- Hij is inderdaad gevlucht
- Omgekomen bij gevechten in de stad zelf.
- zelfmoord en het lichaam is inderdaad vernietigd.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_149061844
Al vaker deze theorie gehoord, maar ik kan me niet serieus voorstellen dat geheime diensten van bijvoorbeeld de Sovjet-Unie of Israel hem levend daar hadden laten zitten als ze wisten waar hij was. Die was bij de eerste beste poging omgelegd.
  maandag 26 januari 2015 @ 00:08:58 #64
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_149062073
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:58 schreef Romanus het volgende:
Al vaker deze theorie gehoord, maar ik kan me niet serieus voorstellen dat geheime diensten van bijvoorbeeld de Sovjet-Unie of Israel hem levend daar hadden laten zitten als ze wisten waar hij was. Die was bij de eerste beste poging omgelegd.
Als ze daar vanaf wisten hadden ze dat ook zeker wel gedaan..
Maar goed dit is FBI info he...
Nu pas openbaar gemaakt.
Denk niet dat deze info gedeeld werd met Rusland, of Israel!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_149064580
Nou ja, zelfs als 'ie gevlucht was naar Argentinië (waar ik niets van geloof), hebben we daarna niks meer van hem gehoord en heeft 'ie ook geen invloed meer gehad. Dus, boeie verder.
pi_149066807
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 07:54 schreef Wombcat het volgende:
Nou ja, zelfs als 'ie gevlucht was naar Argentinië (waar ik niets van geloof), hebben we daarna niks meer van hem gehoord en heeft 'ie ook geen invloed meer gehad. Dus, boeie verder.
Dat lijkt me ook niet zo heel relevant. Hij had de oorlog verloren en sowieso politiek dood, maar het idee dat zo'n persoon daarna nog lekker 30 jaar (?) kan chillen in Zuid-Amerika, terwijl de FBI daar aan meegeholpen heeft, is niet te verkroppen.

Note: ik geloof er overigens niet in.
pi_149071866
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:56 schreef theguyver het volgende:

Of een dubbelganger bevond zich in Argentinië.
Conscience do cost.
pi_149073690
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 23:56 schreef theguyver het volgende:
Het lijkt me sterk dat het dit klopt..
Maar goed er is nog altijd veel onduidelijkheid over zijn dood, op wat getuigen verklaringen na..
Is er na genoeg weinig bewijs dat hij echt zelfmoord heeft gepleegd.
Forensisch bewijs is er niet, aangezien het matriaal een stuk schedel en een kaak niet van hem afkomstig waren..

- Hij is inderdaad gevlucht
- Omgekomen bij gevechten in de stad zelf.
- zelfmoord en het lichaam is inderdaad vernietigd.
De BBC of National Geographic heeft er ooit een documentaire aan gewijd, echt harde bewijzen zijn er niet maar er was een cafe waar nogal veel Nazi leiders kwamen in Argentinië en een serveerster zweert erbij dat Hitler één van hen was. Maar goed, hard bewijs ontbreekt inderdaad. Wat wel bekend is dat veel Nazi's richting Zuid-Amerika zijn gegaan. De slimsten lig, de meest naïvelingen zaten in Noord Duitsland in een plaatsje en dachten dat ze hun leven van voor de oorlog wel weer konden oppakken. Allemaal ter dood veroordeeld..
  maandag 26 januari 2015 @ 14:50:02 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149073735
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:48 schreef Beathoven het volgende:

Wat wel bekend is dat veel Nazi's richting Zuid-Amerika zijn gegaan.
Met hulp van het vaticaan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149073821
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met hulp van het vaticaan
inderdaad

Uit goede bron:

quote:
After World War Two, thousands of Nazis and wartime collaborators from France, Croatia, Belgium and other parts of Europe were looking for a new home: preferably as far away from the Nuremberg Trials as possible. Argentina welcomed hundreds if not thousands of them: the Juan Domingo Perón regime went to great lengths to get them there, sending agents to Europe to ease their passage, providing travel documents and in many cases covering expenses. Even those accused of the most heinous crimes, such as Ante Pavelic (whose Croatian regime murdered hundreds of thousands of Serbs, Jews and Gypsies), Dr. Josef Mengele (whose cruel experiments are the stuff of nightmares) and Adolf Eichmann (Adolf Hitler's architect of the Holocaust) were welcomed with open arms. It begs the question: Why on Earth would Argentina want these men? The answers may surprise you.

[...]

They still had many friends in Europe

It's not like World War Two ended one day in 1945 and suddenly everyone realized how horrible the Nazis had been. Even after Germany was defeated, there were many powerful men in Europe who had favored the Nazi cause and continued to do so. Spain was still ruled by the fascist Francisco Franco and had been a de facto member of the Axis alliance; many Nazis would find safe, if temporary, haven there. Switzerland had remained neutral during the war, but many important leaders had been outspoken in their support of Germany: these man retained their positions after the war and were in a position to help out. Swiss bankers, out of greed or sympathy, helped the former Nazis move and launder funds. The Catholic Church was extremely helpful: several high-ranking church officials (including Pope Pius XII) actively helped the Nazis escape.
http://latinamericanhisto(...)er-World-War-Two.htm
  maandag 26 januari 2015 @ 14:56:12 #71
45206 Pietverdriet
pi_149073898
pi_149075161
De FBI is op zoek naar een 125 jarige Argentijn van Duitse komaf...
pi_149075212
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 15:35 schreef Beathoven het volgende:
Je zou toch denken dat die wel op zou vallen (8>
  maandag 26 januari 2015 @ 15:39:32 #74
45206 Pietverdriet
pi_149075275
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 15:35 schreef Beathoven het volgende:
Wie zou dat moeten zijn dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 26 januari 2015 @ 15:47:36 #75
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_149075482
Mochten ze wel weten te onvluchten naar welk oord dan ook, dan twijfel ik er niet aan dat hij lang zou hebben geleefd,aangezien hij in Duitsland al allerlei medicatie gebruikte voor diverse ziektes en kwaaltjes.

Maar de kans kan aanwezig zijn dat ze wel gevlucht zouden zijn. Dat is vaak zo met complottheorieën :)
pi_149075506
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2015 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wie zou dat moeten zijn dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Detail ':)
pi_149153814
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 15:47 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Mochten ze wel weten te onvluchten naar welk oord dan ook, dan twijfel ik er niet aan dat hij lang zou hebben geleefd,aangezien hij in Duitsland al allerlei medicatie gebruikte voor diverse ziektes en kwaaltjes.

Nu op Nat Geo, een docu over Hilter en zijn medische kwalen en medicijnen die hij nam.
Een lijst van ruim 70 medicijnen die hij tijdens WO2 nam.
pi_149155306
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nu op Nat Geo, een docu over Hilter en zijn medische kwalen en medicijnen die hij nam.
Een lijst van ruim 70 medicijnen die hij tijdens WO2 nam.
Hitler de Junkie is geen verkeerd gekozen titel :o
Allemachtig wat slikte die veel. Uppers en downers bij de vleet.
pi_149155431
Dr. Morell was zijn dealer.
pi_149155957
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hitler de Junkie is geen verkeerd gekozen titel :o
Allemachtig wat slikte die veel. Uppers en downers bij de vleet.
Niet alleen hij.
http://m.spiegel.de/inter(...)tps://www.google.nl/
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_149156052
quote:
Morell heeft Hitler psychologisch helemaal afhankelijk van hem gemaakt. Hij gaf hem chrystal meth (onder andere)
pi_149162148
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 22:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Morell heeft Hitler psychologisch helemaal afhankelijk van hem gemaakt. Hij gaf hem chrystal meth (onder andere)
Ik geloof niet dat Hitler nog lang geleefd had op deze manier. Hij had hart- en maagklachten en leed mogelijk aan Parkinson. Met die lading medicijnen die hij slikte, lijkt me dat nou niet echt een garantie voor een lang leven.
Dus zelfs als hij naar Argentinië was gevlucht, dan was hij denk ik binnen 10 jaar overleden, waarschijnlijk eerder.
pi_149162190
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 08:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat Hitler nog lang geleefd had op deze manier. Hij had hart- en maagklachten en leed mogelijk aan Parkinson. Met die lading medicijnen die hij slikte, lijkt me dat nou niet echt een garantie voor een lang leven.
Dus zelfs als hij naar Argentinië was gevlucht, dan was hij denk ik binnen 10 jaar overleden, waarschijnlijk eerder.
Dat bedacht ik me ook. En waarschijnlijk nog wel eerder dan 10 jaar ook zo zonder zijn dealer in de buurt.
pi_149162199
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 08:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat bedacht ik me ook. En waarschijnlijk nog wel eerder dan 10 jaar ook zo zonder zijn dealer in de buurt.
10 jaar is een hoge schatting idd.
Een jaar of 2-3 lijkt me waarschijnlijker.
pi_149164438
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 08:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

10 jaar is een hoge schatting idd.
Een jaar of 2-3 lijkt me waarschijnlijker.
Als die foto eerder in dit topic Hitler moet voorstellen dan is hij toch wel wat ouder geworden.
pi_149220790
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2015 10:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als die foto eerder in dit topic Hitler moet voorstellen dan is hij toch wel wat ouder geworden.
Ja, dat dacht ik ook :D Maar bizar veel medicijnen inderdaad! En van crystal meth word je toch knettergek en gaat je haar/gebit/gezicht er ook aan.

Maar op zich wel bijzonder dat er meer bewijs wordt vrijgegeven en gevonden over de mogelijkheid dat H&A naar Argentinië zijn gevlucht.
pi_149223538
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 21:07 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook :D Maar bizar veel medicijnen inderdaad! En van crystal meth word je toch knettergek en gaat je haar/gebit/gezicht er ook aan.

Maar op zich wel bijzonder dat er meer bewijs wordt vrijgegeven en gevonden over de mogelijkheid dat H&A naar Argentinië zijn gevlucht.
Het is moeilijk om het bewijs te noemen. Het zijn voornamelijk documenten die mensen citeren die zeker weten dat ze 'm gezien hebben. Vermoedelijke aanwijzingen en heel erg lastig te verifieren. De status staat al vrij lang op 'mogelijk' maar 100% zekerheid is er niet en zal vermoedelijk ook niet snel komen. Dubbelgangers en mensen die enigszins op 'm lijken zijn er natuurlijk wel. Zonder snor en dat kapsel blijft er een vrij algemeen gezicht over.

Die documenten waren ook al lang ter inzage maar recent heeft iemand waarschijnlijk moeite gestoken in het scannen en online zetten. Volgens mij heeft t FBI archief niet zoveel grote geheimen ook qua verborgenheid, maar mensen duiken niet zo snel archieven in, het stoffige veldwerk is slechts voor een enkeling interessant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')