abonnement Unibet Coolblue
pi_142715875
Hallo,

Mijn auto heeft geen reservewiel, ik heb op marktplaats gekeken en voor mijn auto kan ik er echt niet veel vinden of ze zijn echt ver weg van mij.

Mijn vraag was, waar kan ik een nieuwe halen ipv gebruikte? Op google kom ik niet ver, ik zat eerst te denken aan om op de site van continental te bestellen, maar als ik dat doe, krijg ik dan alleen de band of ook het mechanisme (velg?) om hem op mijn auto vast te maken mocht ik hem moeten vervangen?

mvg,

DP
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:07:10 #2
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142715956
Welke auto? Is je wielkuip groot genoeg voor een originele of past alleen een thuiskomer?
pi_142715959
Rij langs een bandenboer (kwikfit, euromaster, profile) en koop een band op een stalen velg.

Die weten ook welke steekmaat e.d. je nodig hebt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142716626
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:07 schreef DroogDok het volgende:
Rij langs een bandenboer (kwikfit, euromaster, profile) en koop een band op een stalen velg.

Die weten ook welke steekmaat e.d. je nodig hebt.
En zorg ervoor dat hij wel in de ruimte onder je kofferbak past of ga je rondrijden met een los wiel op de achterbank?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_142716781
Ga gewoon langs de sloop, daar hebben ze nog wel thuiskomertjes.
pi_142717300
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:05 schreef Doublepain het volgende:
Hallo,

Mijn auto heeft geen reservewiel, ik heb op marktplaats gekeken en voor mijn auto kan ik er echt niet veel vinden of ze zijn echt ver weg van mij.

Mijn vraag was, waar kan ik een nieuwe halen ipv gebruikte? Op google kom ik niet ver, ik zat eerst te denken aan om op de site van continental te bestellen, maar als ik dat doe, krijg ik dan alleen de band of ook het mechanisme (velg?) om hem op mijn auto vast te maken mocht ik hem moeten vervangen?

mvg,

DP
Dan krijg je alleen de band, niet de velg. De velg is namelijk verschillend per merk en type. Wat voor auto is het?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:54:55 #7
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_142717393
Gewoon langs de sloop en dan trek je een wiel af van hetzelfde type auto dat je rijdt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_142719190
Zorg dan ook dat je een passende krik erbij hebt en moersleutel ;) En let op als je grote remschijven hebt (zoals sommige sportievere auto's) dat een thuiskomertje daar niet omheen past.

Zit er zelf voor mijn 2014 Seat Leon ook wel eens aan te denken om een reservewiel aan te schaffen. Want in geval van nood (wordt case scenario: stranden op een afgelegen plek zonder telefoonbereik terwijl je haast hebt ;)) heb ik niet echt vertrouwen in dat flaconnetje met pompje dat bij mijn auto zit ;) Alleen kost zo'n thuiskomertje e.d. bij de dealer wel meer dan 200 euro. Aangezien het een leaseauto is heb ik dat er niet echt voor over. Misschien es tweedehands kijken.
pi_142723134
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:07 schreef penny-wise het volgende:
Welke auto? Is je wielkuip groot genoeg voor een originele of past alleen een thuiskomer?
Voor een originele volgensmij, heb een Audi A3
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:07 schreef DroogDok het volgende:
Rij langs een bandenboer (kwikfit, euromaster, profile) en koop een band op een stalen velg.

Die weten ook welke steekmaat e.d. je nodig hebt.
Net gedaan en 1 voor goedkoop weten te halen ^O^
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:29 schreef Deetch het volgende:

[..]

En zorg ervoor dat hij wel in de ruimte onder je kofferbak past of ga je rondrijden met een los wiel op de achterbank?
Nee daar is al voor gezorgd :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ga gewoon langs de sloop, daar hebben ze nog wel thuiskomertjes.
Done ^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dan krijg je alleen de band, niet de velg. De velg is namelijk verschillend per merk en type. Wat voor auto is het?
Audi A3, maar ik had ze gebelden ze zeiden idd dat je de band erbij kreeg, vervolgens werd me verteld dat ze nieuwe mooie velgen hadden bla bla bla koopverhaaltje
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:54 schreef monsterd. het volgende:
Gewoon langs de sloop en dan trek je een wiel af van hetzelfde type auto dat je rijdt.
Ook een optie ja
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:49 schreef Palomar het volgende:
Zorg dan ook dat je een passende krik erbij hebt en moersleutel ;) En let op als je grote remschijven hebt (zoals sommige sportievere auto's) dat een thuiskomertje daar niet omheen past.

Zit er zelf voor mijn 2014 Seat Leon ook wel eens aan te denken om een reservewiel aan te schaffen. Want in geval van nood (wordt case scenario: stranden op een afgelegen plek zonder telefoonbereik terwijl je haast hebt ;)) heb ik niet echt vertrouwen in dat flaconnetje met pompje dat bij mijn auto zit ;) Alleen kost zo'n thuiskomertje e.d. bij de dealer wel meer dan 200 euro. Aangezien het een leaseauto is heb ik dat er niet echt voor over. Misschien es tweedehands kijken.
Klopt, nieuw is alles reteduur, maar tweedehands zelf is ook tricky maar het is een reserveband, misschien gebruik je hem nooit dan is 150 euro goedkoper een betere optie :P
pi_142727934
Thuiskomertje. :-) altijd goed.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:08:49 #11
53151 T42
Pinball Wizard
pi_142732953
als je 4x100 hebt dan heb ik nog thuiskomertjes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')