abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142912520
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 16:44 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Totaal oneens.

The truth is out there.
We zijn op zoek naar 'de waarheid' omtrent geesten, aliens, god, paranormale zaken enz.

... als jij dan die zoektocht eruit wil snijden en alleen maar wil kletsen over gezweef of alleen bevestigd wil worden in je eigen "waarheid", prima, maar DAT heeft niets met TRUTH te maken.
Voor mezelf sprekend zou ik toch niet zeggen dat ik hier kom/kwam om de waarheid te verkondigen.
De meesten komen hier om visies/denkwijzen te delen met anderen. Als ik post dat ik geloof in een ziel is het niet mijn bedoeling om jou daarvan te overtuigen maar mijn gedachten daarover te delen met anderen.
Dus wel een beetje flauw om TRUTH aan te halen omdat het hier TRU noemt o|O

quote:
Ik ben het er enkel mee eens dat er meer is dan 'bewijs', om over te praten en dat het zeker niet de boventoon moet voeren. Zeker niet als mensen het over ervaringen hebben, of over zaken wil speculeren. Bij zaken waarvan we allemaal weten dat het bewijs ontbreekt heeft het ook geen zin dat 100x te melden of de discussie daarmee dood te slaan.
Als ik dus post dat ik geloof in een ziel omdat ik bijv boek gelezen heb waarin iemand door hypnose tot de bevinding kwam dat er wel eens een ziel zou kunnen bestaan enzo, kan je natuurlijk wel je vraag om bewijs gaan doortrekken naar mijn bron, nl het boek, de hypnose. En beginnen discussieren dat het maar een boek is en dat die persoon kan schrijven wat ze wil, of beginnen argumenteren dat hypnose flauwekul is.

Of moeten we bij elk topic of elke post misschien duidelijk bij vermelden dat we puur speculeren ? :P
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 31 juli 2014 @ 08:45:11 #202
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_142912586
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 00:17 schreef NorthernStar het volgende:
Als mensen zo op die titel hangen, wat echt nooit in me opgekomen is als mogelijkheid, stootvoets aangenomen dat iedereen de knipoog naar de x-files wel begreep, zou een naamsverandering misschien niet eens zo gek zijn.

Waarheidsvinding?? Is dat echt serieus wat sommigen voor ogen staat als ze aan TRU denken?

Dit is een bizarre gewaarwording eerlijk gezegd.
Nu je dat zo zegt, zou dat niet eens zo'n slecht idee zijn, een naamswijziging. Voor de 'ouderen' is de naam 'The thruth is out there' een logische en vanzelfsprekende vewijzing naar de X-Files ( _O_ ).
Maar er zullen natuurlijk genoeg Fok!kers zijn, ook hier in TRU misschien, die van een jongere generatie zijn, en derhalve de X-Files nooit mee hebben gekregen.
Zij zullen het woordje 'thruth' idd heel anders op kunnen vatten dan een kwinkslag naar X-Files.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:18:42 #203
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142914420
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 08:40 schreef UncleScorp het volgende:
Voor mezelf sprekend zou ik toch niet zeggen dat ik hier kom/kwam om de waarheid te verkondigen.
"De waarheid verkondigen" is ook niet waar het om draait. Dat laten we wel aan refdag ofzo :P

quote:
De meesten komen hier om visies/denkwijzen te delen met anderen. Als ik post dat ik geloof in een ziel is het niet mijn bedoeling om jou daarvan te overtuigen maar mijn gedachten daarover te delen met anderen.
Dus wel een beetje flauw om TRUTH aan te halen omdat het hier TRU noemt o|O
Het is onderdeel van. 1 van de vele zaken die hier voorbij komen. Niet dat heel TRU draait om het vinden van de waarheid achter van alles en nog wat. Hoewel dat wel meespeelt.

quote:
Als ik dus post dat ik geloof in een ziel omdat ik bijv boek gelezen heb waarin iemand door hypnose tot de bevinding kwam dat er wel eens een ziel zou kunnen bestaan enzo, kan je natuurlijk wel je vraag om bewijs gaan doortrekken naar mijn bron, nl het boek, de hypnose. En beginnen discussieren dat het maar een boek is en dat die persoon kan schrijven wat ze wil, of beginnen argumenteren dat hypnose flauwekul is.
Dat kan, maar lijkt mij niet geheel de bedoeling. Sowieso moet je geloven wat je wil, imho.
Als er mensen zijn die willen beargumenteren dat hypnose flauwekul is, prima, zolang ook dat als persoonlijke mening wordt gebracht. Absolute waarheid bestaat nauwelijks binnen de TRU onderwerpen. Althans, die hebben we nog niet ontdekt :)

De welles/nietes discussies over en weer mogen achterwege gelaten worden.

Je voorbeeld zou voor mij nooit rede zijn om door te zagen over (gebrek aan) bewijs. (iets wat ik sowieso nooit doe.)

quote:
Of moeten we bij elk topic of elke post misschien duidelijk bij vermelden dat we puur speculeren ? :P
Dat zou wel helpen, maar mij lijkt dat vrij evident binnen TRU. Anders zaten we wel in W&T :P

Meer dan waarover gesproken wordt is het probleem de manier waarop.
Het is de toon die de muziek maakt en die toon is (was) hier geregeld behoorlijk vals.

[ Bericht 2% gewijzigd door R0N1N op 31-07-2014 10:27:04 ]
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  donderdag 31 juli 2014 @ 10:23:06 #204
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142914511
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 08:40 schreef UncleScorp het volgende:
Ik ben voor het officieel maken van de [brainfart][/brainfart] tags :). afgekort [bf][/bf] waardoor het duidelijk is dat het pure speculatie is en het ook als zodanig gezien moet worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_142915577
quote:
17s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:23 schreef jogy het volgende:

Ik ben voor het officieel maken van de [brainfart][/brainfart] tags :). afgekort [bf][/bf] waardoor het duidelijk is dat het pure speculatie is en het ook als zodanig gezien moet worden.
Zou mss wel helpen maar zoals RON1N aanhaalt :

quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:18 schreef R0N1N het volgende:

Dat zou wel helpen, maar mij lijkt dat vrij evident binnen TRU. Anders zaten we wel in W&T :P

Meer dan waarover gesproken wordt is het probleem de manier waarop.
Het is de toon die de muziek maakt en die toon is (was) hier geregeld behoorlijk vals.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_142915731
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 23:43 schreef NorthernStar het volgende:

Het is jammer dat het (het gezeik om bewijs) in het belachelijke wordt getrokken "O nu mogen we niks meer zeggen en alleen nog maar ja en amen knikken :') " terwijl dat nergens gezegd is.
Nee, zo is het niet letterlijk gezegd maar dat is wel waar het op neer komt :') .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_142915872
quote:
17s.gif Op donderdag 31 juli 2014 10:23 schreef jogy het volgende:

[..]

En wat schiet je daar dan precies mee op? Gaan we er regeltjes aan hangen als tekst tussen die tags staat? :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 31 juli 2014 @ 11:51:39 #208
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142916657
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En wat schiet je daar dan precies mee op? Gaan we er regeltjes aan hangen als tekst tussen die tags staat? :P
Bij een brainfart/speculatie is er niet veel bewijs te vragen dus zou je inhoudelijk op de speculatie in moeten gaan met de aanname dat die speculatie de daadwerkelijke situatie is. een 'what if' als je wil. Misschien doet dat minder pijn in een (dan wel niet pseudo)sceptisch hart.
Vrijheid
  donderdag 31 juli 2014 @ 11:51:41 #209
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142916659
I.P.V hier te bakkeleien over wat er allemaal moet veranderen aan TRU!
Wat heel leuk en aardig is hoor daar niet van, maar misschien helpt het meer om gewoon weer aanwezig te zijn posten in topics (niet alleen deze) en topics aanmaken, daarvoor bestaat dit forum dacht ik zo.

Bedoel als jullie allemaal zo TRU gezind zijn leef je gewoon uit op het Forum post dingen, open topics plaats filmpjes foto's etc ..

Denk dat het meer helpt dan vanuit dit topic te gaan roepen wat allemaal moet veranderen om topic tot leven te wekken kan je ook gewoon een begin maken :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 31 juli 2014 @ 11:58:33 #210
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142916829
quote:
4s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:51 schreef theguyver het volgende:
Wat heel leuk en aardig is hoor daar niet van, maar misschien helpt het meer om gewoon weer aanwezig te zijn posten in topics (niet alleen deze) en topics aanmaken, daarvoor bestaat dit forum dacht ik zo.

Bedoel als jullie allemaal zo TRU gezind zijn leef je gewoon uit op het Forum post dingen, open topics plaats filmpjes foto's etc ..

Denk dat het meer helpt dan vanuit dit topic te gaan roepen wat allemaal moet veranderen om topic tot leven te wekken kan je ook gewoon een begin maken :P
Daar ben ik het deels wel mee eens. Al ben ik wel bang dat, in het eventuele geval van een structureel probleem, het openen van meer topics enkel een kunstmatig lapmiddel is. Aan de andere kant is deze discussie zelf wel genoeg geweest om het één en ander weer in beeld te krijgen.
Vrijheid
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:08:31 #211
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142917089
quote:
4s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:51 schreef theguyver het volgende:

Ik ben nooit gestopt :P

Verder met je eens, maar de pijnpunten uit het verleden, waardoor mensen wegbleven, moeten wel even ingestraald worden om herhaling in de voorspelbare toekomst te voorkomen :P

quote:
17s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:58 schreef jogy het volgende:
Daar ben ik het deels wel mee eens. Al ben ik wel bang dat, in het eventuele geval van een structureel probleem, het openen van meer topics enkel een kunstmatig lapmiddel is. Aan de andere kant is deze discussie zelf wel genoeg geweest om het één en ander weer in beeld te krijgen.
Indeed. ;)
pi_142917553
quote:
17s.gif Op donderdag 31 juli 2014 11:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Bij een brainfart/speculatie is er niet veel bewijs te vragen dus zou je inhoudelijk op de speculatie in moeten gaan met de aanname dat die speculatie de daadwerkelijke situatie is. een 'what if' als je wil. Misschien doet dat minder pijn in een (dan wel niet pseudo)sceptisch hart.
Dus ja, er regeltjes aan hangen :P

Kom je weer op het punt waar we al eerder waren: iedereen kan de grootste onzin posten waar niet kritisch naar gekeken mag worden. Cirkeltje weer rond.

En nogmaals: dat kán een keuze zijn die je als fok! maakt hè.

Maar goed, ik snap persoonlijk niet zo goed waarom je niet kritisch zou mogen kijken naar speculatie.
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:29:38 #213
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142917732
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Kom je weer op het punt waar we al eerder waren: iedereen kan de grootste onzin posten waar niet kritisch naar gekeken mag worden. Cirkeltje weer rond.

Maar goed, ik snap persoonlijk niet zo goed waarom je niet kritisch zou mogen kijken naar speculatie.
Dan zijn er inderdaad topics waar je in mee moet gaan om mee te posten, het staat jou natuurlijk vrij om een topic te maken met een andere insteek en er zijn genoeg kritisch-spirituele mensen die dan ook topics openen waar over de (on)waarheid van een bepaald onderwerp. Maar als iemand bijvoorbeeld wil posten over vorige levens en hoe je in contact kan komen met je herinneringen daarnaar (regressie shizzle) is het dus niet de bedoeling om over het daadwerkelijke bestaan van reïncarnatie te gaan posten want dat is dan dus offtopic.
Vrijheid
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:35:05 #214
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142917875
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ehm...

[brainfart]Als Roswell echt is gebeurd, komen er binnenkort wellicht meer aliens om hun gestrande maatjes te redden. Hoe zouden die reageren als blijkt dat we ze hebben opengesneden ?[/brainfart]

Nu kun je eindeloos gaan discuzeuren dat Roswell heul niet echt gebeurd is, maar dan sla zelfs ik je met liefde om de oren. :7

Mocht er in de speculatie zelf een misvatting zitten, prima, brand maar los.

Dus: geen belemmering voor je scepsis. Hooguit die tegen de 'aanname' waarvan iedereen al lang weet dat het slechts een aanname is.
pi_142917894
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan zijn er inderdaad topics waar je in mee moet gaan om mee te posten, het staat jou natuurlijk vrij om een topic te maken met een andere insteek en er zijn genoeg kritisch-spirituele mensen die dan ook topics openen waar over de (on)waarheid van een bepaald onderwerp. Maar als iemand bijvoorbeeld wil posten over vorige levens en hoe je in contact kan komen met je herinneringen daarnaar (regressie shizzle) is het dus niet de bedoeling om over het daadwerkelijke bestaan van reïncarnatie te gaan posten want dat is dan dus offtopic.
Dus vragen hoe je zeker weet dat het herrineringen uit een vorig leven zijn en niet het product van je verbeelding mag niet?
pi_142917933
quote:
5s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Dus vragen hoe je zeker weet dat het herrineringen uit een vorig leven zijn en niet het product van je verbeelding mag niet?
[bf]je sluit je eigen verbeelding uit omdat je communiceert met je hoger, universeel bewustzijn[/bf]
:P
pi_142917967
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[bf]je sluit je eigen verbeelding uit omdat je communiceert met je hoger, universeel bewustzijn[/bf]
:P
En omdat die tags er nu staan mag ik zeker niet vragen hoe je dat weet of om een onderbouwing vragen hè?
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:44:07 #218
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142918103
quote:
5s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Verbeelding is dat weer een heikel punt en onderhevig aan de intentie van de poster want verbeelding wordt ook wel eens gebruikt als ingang naar je hogere zelf.

In jouw geval zal het in dezelfde lijn zijn als 'drugs is slecht' en niet echt bevorderlijk voor de voortgang van het topic.

het is toch niet moeilijk om te beseffen dat er een tijd en plaats is voor alles en dat er soms ook geen tijd of plaats is voor een bepaalde discussie als dit de beoogde voortgang van het onderwerp in de weg zit?
Vrijheid
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:51:17 #219
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142918278
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Verbeelding is dat weer een heikel punt en onderhevig aan de intentie van de poster want verbeelding wordt ook wel eens gebruikt als ingang naar je hogere zelf.

In jouw geval zal het in dezelfde lijn zijn als 'drugs is slecht' en niet echt bevorderlijk voor de voortgang van het topic.

het is toch niet moeilijk om te beseffen dat er een tijd en plaats is voor alles en dat er soms ook geen tijd of plaats is voor een bepaalde discussie als dit de beoogde voortgang van het onderwerp in de weg zit?
Vooral dat laatste. Dat bepaalde zaken ter discussie worden gesteld prima, maar op een gegeven moment moet je het ook kunnen loslaten, er even overheen stappen, puur om verder te komen in een discussie i.p.v. te verzanden in een loopgravenoorlog met een hoop gewelles-nietes, jij bakken, calimero's en superioriteitswanen.

Dat is ook precies wat ik bedoel met dat het niet de bedoeling kan/mag zijn dat met discussies over bewijs e.d. hele topics worden doodgeslagen.
pi_142918332
quote:
10s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

En omdat die tags er nu staan mag ik zeker niet vragen hoe je dat weet of om een onderbouwing vragen hè?
I love it already *O*
;)

Dan zou ik antwoorden dat het gebaseerd is op een speciale diepgaande regressiehypnose. Als jij hier dan verder over gaat doorvragen, dwalen we steeds verder af.
Uiteindelijk kan ik niet bewijzen dat het geen verbeelding is en kan jij niet bewijzen dat het wel verbeelding is.
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:55:10 #221
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142918383
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:53 schreef UncleScorp het volgende:
I love it already *O*
;)

Dan zou ik antwoorden dat het gebaseerd is op een speciale diepgaande regressiehypnose. Als jij hier dan verder over gaat doorvragen, dwalen we steeds verder af.
Uiteindelijk kan ik niet bewijzen dat het geen verbeelding is en kan jij niet bewijzen dat het wel verbeelding is.
Dat is meestal het punt waarop men persoonlijk gaat worden. (als men door blijft zagen. (van weerskanten))
  donderdag 31 juli 2014 @ 12:56:35 #222
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142918420
Ik ben voorstander van banners die door mods in de openingspost gezet kan worden om duidelijk te maken dat in het topic in kwestie de aanname gemaakt wordt dat een situatie is zoals de topicstarter zegt dat het is en dat deze gerespecteerd dient te worden. Beetje wat er in ONZ ook nog wel eens gedaan wordt/werd toen een kwaliteitstopic dreigde te verzanden in slowchatbagger en het als zonde gezien werd door de modjes (meestal met input in het fb topic of via een topicreport.)

Aan de ene kant wel een kunstgreep maar aan de andere kant misschien wel lekker duidelijk voor iedereen die erin post.
Vrijheid
pi_142918453
Wat is tru
pi_142918510
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:57 schreef tailfox het volgende:
Wat is tru
TRU : Dit forum is voor diegenen bedoeld die een serieuze interesse hebben in fenomenen van bovennatuurlijke aard en daar onderling in alle respect met elkaar over kunnen praten.
Iedereen is welkom, mits men zich normaal en fatsoenlijk gedraagt en de doelgroep van dit forum respecteert.
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:06:02 #225
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142918673
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:00 schreef UncleScorp het volgende:
TRU : Dit forum is voor diegenen bedoeld die een serieuze interesse hebben in fenomenen van bovennatuurlijke aard en daar onderling in alle respect met elkaar over kunnen praten.
Iedereen is welkom, mits men zich normaal en fatsoenlijk gedraagt en de doelgroep van dit forum respecteert.
_O- Zit net hetzelfde te copy-pasten. Je was me voor :P

... maar het is wel wat sumier als uitleg voor wat TRU is ;)
pi_142918706
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Maw: niet kritisch zijn, niet eens nieuwsgierig zijn maar gewoon alles aannemen voor waar (hoe fantastisch de beweringen ook zijn).
pi_142918768
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:55 schreef R0N1N het volgende:

Dat is meestal het punt waarop men persoonlijk gaat worden. (als men door blijft zagen. (van weerskanten))
Idd, als we dit punt kunnen vermijden of als er vanaf hier wordt gemodderd, zou het nog loos kunnen gaan.
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:10:12 #228
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142918793
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:56 schreef jogy het volgende:
Ik ben voorstander van banners die door mods in de openingspost gezet kan worden om duidelijk te maken dat in het topic in kwestie de aanname gemaakt wordt dat een situatie is zoals de topicstarter zegt dat het is en dat deze gerespecteerd dient te worden. Beetje wat er in ONZ ook nog wel eens gedaan wordt/werd toen een kwaliteitstopic dreigde te verzanden in slowchatbagger en het als zonde gezien werd door de modjes (meestal met input in het fb topic of via een topicreport.)

Aan de ene kant wel een kunstgreep maar aan de andere kant misschien wel lekker duidelijk voor iedereen die erin post.
^O^
Zoals ik al zei: Fatsoen kun je niet iedereen hier bijbrengen, maar wel afdwingen ;)
zolang er geen 'wildgroei' in ontstaat waarbij het te pas en onpas gebruikt wordt.
pi_142918895
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 12:53 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

I love it already *O*
;)

Als je geen concrete antwoorden geeft wordt er doorgevraagd ja. Een wollige term verklaren met een andere wollige term (of de term zelfverklarend verklaren) heeft dat effect :P .

Mensen zijn nieuwsgierige wezens die willen weten hoe dingen in elkaar zitten. :P
pi_142918951
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:10 schreef R0N1N het volgende:

[..]

^O^
Zoals ik al zei: Fatsoen kun je niet iedereen hier bijbrengen, maar wel afdwingen ;)
zolang er geen 'wildgroei' in ontstaat waarbij het te pas en onpas gebruikt wordt.
Die wildgroei is bijna niet te voorkomen in de praktijk vrees ik.
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:16:05 #231
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142918989
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:10 schreef R0N1N het volgende:

[..]

^O^
Daarom laat je het ook door de mods erin zetten, die kunnen beoordelen of het wel of geen geintopic is.

Anders krijg je de plicht om de aanname te doen dat de broodkruimel onder de vriezer van de kerkstraat in Almelo een reïncarnatie van Koning Albert is.
Vrijheid
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:16:34 #232
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142919004
quote:
3s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maw: niet kritisch zijn, niet eens nieuwsgierig zijn maar gewoon alles aannemen voor waar (hoe fantastisch de beweringen ook zijn).
Nee, nu ben je aan het overdrijven. Iets met spijkers en water :P

De basis aanname, die waarop de speculatie is gebaseerd, staat in dat geval niet ter discussie, maar wel ALLE gevolgtrekkingen.
pi_142919084
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je geen concrete antwoorden geeft wordt er doorgevraagd ja. Een wollige term verklaren met een andere wollige term (of de term zelfverklarend verklaren) heeft dat effect :P .

Mensen zijn nieuwsgierige wezens die willen weten hoe dingen in elkaar zitten. :P
Maar jij aanvaardt pas iets als het in jouw kraam past, terwijl ik iets aanvaard dat in mijn kraam past.
En als wij beiden verschillende kraampjes hebben zitten we met een probleem.
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:19:20 #234
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142919088
quote:
3s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In dat specifieke topic dan wel ja en het is aan de modjes om te kijken of het topic niet een beetje te wazig/extreem is. de topicstarter geeft de gewenste richting aan, als dit binnen de (toch best ruime lijnen van) TRU zijn dan wordt hier gewoon gehoor aan gegeven maar is het verder geen probleem om er een topic naast te maken die het bestaan ervan aan de kaak stelt zodat men niet het idee hoeft te hebben monddood gemaakt te worden.
Vrijheid
pi_142919196
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:16 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nee, nu ben je aan het overdrijven. Iets met spijkers en water :P

Mijn vrij onschuldige voorbeeld over vragen hoe je verbeelding/valse herinneringen onderscheidt van vermeende herinneringen uit een vorig leven wordt onder de voorgestelde regelgeving al 'verboten'.
pi_142919276
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Maar jij aanvaardt pas iets als het in jouw kraam past, terwijl ik iets aanvaard dat in mijn kraam past.
Die neiging hebben mensen van nature natuurlijk maar persoonlijk sta ik open voor alles wat aannemelijk gemaakt kan worden. Iets wordt alleen niet aannemelijk door te roepen dat de onderbouwing ligt in een niet concrete wollige term.
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:30:17 #237
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142919428
quote:
3s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mijn vrij onschuldige voorbeeld over vragen hoe je verbeelding/valse herinneringen onderscheidt van vermeende herinneringen uit een vorig leven wordt onder de voorgestelde regelgeving al 'verboten'.
Nee. Je voorbeeld zou mogen, maar ... gaan we ooit een consensus bereiken op dat punt, denk je?
Dan eindigt het gewoon zoals UncleScorp al aangaf, met een patstelling van 300 posts :P
pi_142919547
quote:
4s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Die neiging hebben mensen van nature natuurlijk maar persoonlijk sta ik open voor alles wat aannemelijk gemaakt kan worden. Iets wordt alleen niet aannemelijk door te roepen dat de onderbouwing ligt in een niet concrete wollige term.
Gelijk wat er wordt aangebracht , jij zal nooit geloven in "herinneringen aan vorige levens", of een onsterfelijke ziel of whatever ....
Dus wat boeit het jou dan dat sommige mensen ergens in een topic daar wel over bezig zijn ?

Nogmaals, ik zeg niet dat je niet welkom bent met jouw standpunt, ik informeer gewoon naar je motivatie ...
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:36:33 #239
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142919580
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

O+, leuke beeldspraak. Ik zie jullie nu voor me op een vlooienmarkt boos schreeuwend naar elkaar. (uiteraard wel met de posticoontjes als hoofd, maar soit)
Vrijheid
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:46:59 #240
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142919923
quote:
11s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:36 schreef jogy het volgende:
O+, leuke beeldspraak. Ik zie jullie nu voor me op een vlooienmarkt boos schreeuwend naar elkaar. (uiteraard wel met de posticoontjes als hoofd, maar soit)
VERSE VIS!!!
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:47:30 #241
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142919946
quote:
6s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:46 schreef R0N1N het volgende:

[..]

VERSE VIS!!!

8-)
BEWIJS HET MAAR!!! :(.
Vrijheid
pi_142919960
quote:
9s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:47 schreef jogy het volgende:

[..]

_O-
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:53:44 #243
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142920126
quote:
9s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:47 schreef jogy het volgende:
Dat ken je toch wel ruiken joh. :{w
pi_142920473
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:35 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Gelijk wat er wordt aangebracht , jij zal nooit geloven in "herinneringen aan vorige levens", of een onsterfelijke ziel of whatever ....

Als zulke zaken aannemelijk gemaakt kunnen worden wel dus. Vandaar dat ik al snel vraag aan mensen die overtuigd zijn van dat soort zaken: hoe werkt het dan en hoe kom je aan die overtuiging? Als dat niet concreet wil worden vraag ik dan ook door en juist dat wordt niet op prijs gesteld is mijn ervaring (vandaag ook weer ;) ).
pi_142920523
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 13:30 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nee. Je voorbeeld zou mogen, maar ... gaan we ooit een consensus bereiken op dat punt, denk je?
Dan eindigt het gewoon zoals UncleScorp al aangaf, met een patstelling van 300 posts :P
Dat is niet wat ik hier uit de reacties proef en ook niet wat mijn ervaringen in het verleden me vertellen. ;)
pi_142920783
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als zulke zaken aannemelijk gemaakt kunnen worden wel dus. Vandaar dat ik al snel vraag aan mensen die overtuigd zijn van dat soort zaken: hoe werkt het dan en hoe kom je aan die overtuiging?
Heb jij dan nooit eens dat je ergens iets leest en dat je vindt dat dat voor jou best wel aannemelijk klinkt ? Zonder dat je gaat checken of het wetenschappelijk wel verantwoord is ? Of het wel een bewezen feit is ?
Iets dat je leest in een boek , zonder dat het uitmaakt of dat boek in de Fictie of Non-Fictie kast staat ?
  donderdag 31 juli 2014 @ 14:23:46 #247
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_142920972
quote:

[..]

Als zulke zaken aannemelijk gemaakt kunnen worden wel dus. Vandaar dat ik al snel vraag aan mensen die overtuigd zijn van dat soort zaken: hoe werkt het dan en hoe kom je aan die overtuiging? Als dat niet concreet wil worden vraag ik dan ook door en juist dat wordt niet op prijs gesteld is mijn ervaring (vandaag ook weer ;) ).
Je kan het ook zo zien. In een topic over het willen herinneren van vorige levens wordt er geacht een bepaald niveau van basiskennis te hebben in het concept reïncarnatie. Heb je dat niet dan ga je maar naar google. Het waarom van hun overtuiging is in zo'n topic niet van belang.

Als jij in een topic voor ervaren Linux gebruikers totale newbie vragen blijft stellen en tussen neus en lippen door ook nog gaat zeggen dat Windows beter is dan wordt er op een gegeven moment ook geërgerd op je gereageerd. Ga dan naar een linux voor beginners topic en zaag niet zo door over Windows.
Vrijheid
  donderdag 31 juli 2014 @ 14:39:09 #248
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142921466
quote:
Ben ik met je eens, maar zodra er, for sake of the argument, een aanname wordt gedaan, heeft het toch geen zin dáárover door te vragen ?

Bovendien, velen komen niet via ratio tot hun overtuiging. Goed of niet, het is zo.
Dat gaat dus ook nooit concreet worden (voor een scepticus). Ook dan heeft het dus geen zin door te gaan, maar moet je voor jezelf concluderen dat het in dit geval niet aannemelijk gemaakt gaat worden voor je.
pi_142921904
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:18 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Heb jij dan nooit eens dat je ergens iets leest en dat je vindt dat dat voor jou best wel aannemelijk klinkt ? Zonder dat je gaat checken of het wetenschappelijk wel verantwoord is ? Of het wel een bewezen feit is ?
Iets dat je leest in een boek , zonder dat het uitmaakt of dat boek in de Fictie of Non-Fictie kast staat ?
Natuurlijk wel maar ik heb ondertussen genoeg ervaring om te weten (en het ook te beséffen) dat zaken die op het eerste gezicht aannemelijk lijken vaak onwaar, halve waarheden of onvolledige waarheden zijn. :P

Maar om even terug te gaan naar dat voorbeeld van regressie: zelfs als ik heilig geloof in reïncarnatie en de mogelijkheid om herinneringen terug te halen uit vorige levens dan is mijn vraag nog steeds volledig valide: hoe onderscheidt je echte herinneringen van valse verbeedsels. Het menselijk brein fabriceert er namelijk lustig op los als het op herinneringen aankomt. Je kan mensen zaken die ze 10 seconden geleden met eigen ogen aanschouwd hebben laten ontkennen met wat handige manipulatie. Ons geheugen is zo feilbaar als wat en we zijn ontzettend bevattelijk voor suggestie. Dat is ook meer dan afdoende bewezen.

Toch zijn zulke vragen dan niet gewenst, dat vind ik apart aangezien het dus zelfs voor een 100% believer een heel normale technische vraag zou zijn.
  donderdag 31 juli 2014 @ 14:52:29 #250
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_142921943
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat is niet wat ik hier uit de reacties proef en ook niet wat mijn ervaringen in het verleden me vertellen. ;)
Wat ik uit de reakties proef en in het verleden ook al, is dat je de vraag best mag stellen, maar dat je geen bevredigend antwoord moet verwachten / eisen en er niet endeloos over door moet gaan.

Als het daarmee voor jou niet werkt / geloofwaardig / of wat dan ook is, prima, maar er op doorgaan heeft geen zin.

Men is ook niet verplicht er op in te gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')