Ah ja, je kwam op BNW samen met Pete, Jogy is toen op jouw plaats op TRU gekomen samen met Lillith_wicca (als ik het goed schrijf)quote:Op maandag 28 juli 2014 14:06 schreef Rica het volgende:
[..]
Yep. Ik had een jaartje ofzo op TRU gezeten. Collega-mod had de brui er al aan gegeven en ik zelf stond ook op punt van kappen. Vond niet dat ik iets opgeschoten was er een beter discussieforum van te maken. Veel discussies achter, vooral met ITeejer, een beetje de vader van TRU, en men stond uiteindelijk wel open voor het idee. Zo gezegd, zo gedaan. De naam die ik had bedacht, BNW, vond Danny maar niks maar Yvonne (maidenfan) wel.
Jeetje dit voelt echt lang geleden allemaal.
quote:Op maandag 28 juli 2014 13:43 schreef Rica het volgende:
[..]
Dit was een andere account van mij
De reden waarom ik me hard heb gemaakt voor splitsing was omdat het goede manier leek om de problemen waar TRU mee kampte aan te pakken. Meer ruimte voor beide groepen onderwerpen, alles een duidelijke eigen plek en een eigen smoel. In die tijd was feedback het meest actieve topic en het was nogal een chaos waarbij alles door elkaar liep. Onmogelijk onderwerpen ontopic te houden.
Dat doel is wel bereikt vind ik. Vooral het on-topic houden ging daarna stukken beter.
Alleen TRU een goede smoel te geven is minder gelukt. Tenminste niet eentje die aanspreekt op dit moment. Terwijl het echt leuke onderwerpen zijn die veel mensen stiekem best interessant vinden.
Steeds nieuwe topics maken kan erg gekunsteld voelen maar dat is eigenlijk de enige manier om het nieuw leven in te blazen. Hou nieuws op dit gebied in de gaten (zijn wel sites die daar handig voor zijn) en posten die hap.
If you build it they will come!
Jij was mod op TRU? Als NorthernStar? In welke periode was dat dan? Ik heb Muus en Iteejer nog meegemaakt als mods..quote:Op maandag 28 juli 2014 14:06 schreef Rica het volgende:
[..]
Yep. Ik had een jaartje ofzo op TRU gezeten. Collega-mod had de brui er al aan gegeven en ik zelf stond ook op punt van kappen. Vond niet dat ik iets opgeschoten was er een beter discussieforum van te maken. Veel discussies achter, vooral met ITeejer, een beetje de vader van TRU, en men stond uiteindelijk wel open voor het idee. Zo gezegd, zo gedaan. De naam die ik had bedacht, BNW, vond Danny maar niks maar Yvonne (maidenfan) wel.
Jeetje dit voelt echt lang geleden allemaal.
Soma.. Het lijkt een foute maatschappij die Huxley neerzet in zijn boek. Maar als mensen gelukkig zijn, wat is er dan eigenlijk mis mee?quote:Op maandag 28 juli 2014 14:42 schreef R0N1N het volgende:
"Brave New World" is inderdaad perfect gekozen![]()
Zodra er gratis soma uitgedeeld wordt kom ik daar ook posten
2006/2007 ongeveer geloof ikquote:Op maandag 28 juli 2014 14:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[..]
Jij was mod op TRU? Als NorthernStar? In welke periode was dat dan? Ik heb Muus en Iteejer nog meegemaakt als mods..
Wat is soma? Ik weet het weer.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:42 schreef R0N1N het volgende:
"Brave New World" is inderdaad perfect gekozen![]()
Zodra er gratis soma uitgedeeld wordt kom ik daar ook posten
ehm... heb je het boek gelezen ?quote:Op maandag 28 juli 2014 14:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Soma.. Het lijkt een foute maatschappij die Huxley neerzet in zijn boek. Maar als mensen gelukkig zijn, wat is er dan eigenlijk mis mee?
Ghehe maar hij heeft wel een punt verder. Als men gelukkig is (ook al komt het door zware indoctrinatie en gemanipuleerde embryo's) dan valt er wel een argument te maken dat het niet geheel slecht is. 1984 is in ieder geval een veel naardere dystopiequote:
Ok dan.. Kan ik me niets van herinneren. Nou ja, zal mss. net een periode zijn geweest dat ik iets minder op TRU was..quote:
... en de werkelijkheid zit er ergens tusseninquote:Op maandag 28 juli 2014 15:10 schreef jogy het volgende:
Ghehe maar hij heeft wel een punt verder. Als men gelukkig is (ook al komt het door zware indoctrinatie en gemanipuleerde embryo's) dan valt er wel een argument te maken dat het niet geheel slecht is. 1984 is in ieder geval een veel naardere dystopie.
Goed geheugen!quote:
quote:Op maandag 28 juli 2014 16:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
TRU heeft betere tijden gekend, maar laten we ons richten op de toekomst.
Kan me er iets bij voorstellenquote:Op maandag 28 juli 2014 16:02 schreef Rica het volgende:
Goed geheugen!
MED / NorthernStar op Truth.
(kwam net van NWS MED / NorthernStar stopt op NWS. )
Na splitsing nog een tijdje BNW en toen een beetje vervelend opgestapt helaas.
Allemaal oude koeien en niet relevant behalve dat mijn vertrek mede te maken had dat ik vond dat ik als mod te weinig middelen had iets te kunnen doen. Ik weet niet of het nog zo extreem is maar destijds stond vrijheid van meningsuiting (mede door de tijdsgeest ws. Denk aan Fortuyn/Van Gogh) tot in het belachelijke boven alles. Eén policy voor alle fora. I kid you not. Dezelfde regels voor ONZ en KLB als TRU en NWS wilde men. Dus je hebt als mods amper middelen, krijgt steeds te horen dat je alles maar moet laten gaan en forumspecifieke regels schaffen we af.
Het gaat niet om wat beter of slechter is maar die keuzes hebben wel invloed op het soort topics en users (gehad) en fora als TRU zullen daar het eerst en het meest van lijden.
Dit is eigenlijk feedback ja, maar toch goed dat het ter sprake wordt gebracht. Kennelijk leeft TRU toch nog onder een aantal van ons.quote:Op maandag 28 juli 2014 17:51 schreef R0N1N het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt, maar het (huidige deel van het) feedback topic van TRU is al 2 jaar oud & staat pas op exact 100 posts. Dat was ooit wel anders(het deeltje daarvoor ging één maand mee en die daarvoor 2 maanden.)
Bovendien is daar het onderwerp voor 75% gelijk aan dit topic.
Tegen wie heb je het nu ?quote:Op maandag 28 juli 2014 17:51 schreef R0N1N het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt, maar het (huidige deel van het) feedback topic van TRU is al 2 jaar oud & staat pas op exact 100 posts. Dat was ooit wel anders(het deeltje daarvoor ging één maand mee en die daarvoor 2 maanden.)
Bovendien is daar het onderwerp voor 75% gelijk aan dit topic.
Zeker. Niets mis met dit topic. Zolang het wat gemoedelijker aan toe gaat dan in die FB deeltjes. (heb ze weer eens vluchtig tot 3 delen terug doorgelezen, wat een geOHquote:Op maandag 28 juli 2014 18:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit is eigenlijk feedback ja, maar toch goed dat het ter sprake wordt gebracht. Kennelijk leeft TRU toch nog onder een aantal van ons.
Ja, klinkt leuk, maar ... hoe & op welke toekomst is nou juist de prangende vraag in dit topic.quote:Op maandag 28 juli 2014 16:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
TRU heeft betere tijden gekend, maar laten we ons richten op de toekomst.
Ja, vandaar dus.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:23 schreef R0N1N het volgende:
Ja, klinkt leuk, maar ... hoe & op welke toekomst is nou juist de prangende vraag in dit topic.
Suggesties niet, maar omtrent wat TRU is en inhoud heb ik ooit een post in die 'flamewar' op de feedback gezet waar Yvonne zelfs "Amen" op antwoordequote:Op maandag 28 juli 2014 20:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ja, vandaar dus.
En suggesties zijn welkom.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 01:28 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Beste Vogeltjesdans (& Bastard) mensen, we zijn binnen dit sub-forum ALLEMAAL "believers".
Pro & Contra.
Het zijn dan ook gewoonlijk de "extremisten" die elkaar in de haren vliegen.
Waar jij & Bastard sommigen aan refereren als "believers" is slechts 1 geloof. 1 van de vele.
Dat terwijl er helemaal niet één soort TRU "believer" bestaat.
Onzinnig dus om daar over te zeuren, tenzij je van de moderatie liever een soort inquisitie maakt die ieder afwijkend geluid op de banstapel gooit.
TRU is gewoon een forum met (controversiele (!!!) & per definitie onbewezen) onderwerpen & mensen met verschillende standpunten. Dat daar (emotionele) discussies en meningsverschillen bij komen kijken, is onvermijdelijk. Vooral omdat het een kwestie van (afwijkend) geloof is, waarbij dus emoties & "gevoel" de boventoon voeren. Het is aan iedere deelnemer om, in ieder geval, zijn/haar persoonlijke fatsoen te bewaren. (& Het is aan de mods om dat te bewaken.)
Je hebt alleen jezelf ermee om je steeds weer druk te maken over dezelfde "stoorzenders". Bovendien vinden die dat alleen maar leuk.
De discussie an sich of dingen uberhaubt wel kunnen of (mogelijkerwijs) bestaan, hoort wel degelijk in TRU thuis. Het is geen "thee kransje" voor "gelijk gezinden".
TRUth gaat over "wat is er nu werkelijk 'out there' ?".
Dan moet je ook "wie, wat, waar, waarmee, waarom" durven & kunnen vragen.
Dat is althans hoe ik het zie, maar jullie zien liever wel een besloten thee kransje (?), waar iedereen z'n ervaring met "geesten" of "aliens" kan delen, maar iedere verdere, werkelijk diepere (!!!), discussie over hoe dat dan werkt, in elkaar steekt, de mogelijkheden maar ook onmogelijkheden, implicaties enz, zoveel mogelijk uit de weg gaat.
Zodra je namelijk verder gaat dan dat delen van ervaringen, zul je zien dat zelfs binnen dat groepje "gelijk gezinden" men elkaar naar de strot gaat vliegen over details waar men van mening verschilt.
Inclusief exact dezelfde soort "toestanden" als je nu ook al hebt.
Wil je een forum over wat vermeende geesten/aliens zoals doen, of wil je een forum over onverklaarbare dingen waarbij geesten/aliens een mogelijke verklaring is ?
Alleen dat laatste forum is de term: "the truth is out there" waard, dat eerste niet. IMHO.
Een pleidooi tegen de 'onzin'roepers en voor een beschaafde discussie. Maar dat is allang aan de orde. Hoewel je dat nooit helemaal tegenhoudt wordt daar consequent op gemodereerd.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:19 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Suggesties niet, maar omtrent wat TRU is en inhoud heb ik ooit een post in die 'flamewar' op de feedback gezet waar Yvonne zelfs "Amen" op antwoorde
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |