Maw: niet kritisch zijn, niet eens nieuwsgierig zijn maar gewoon alles aannemen voor waar (hoe fantastisch de beweringen ook zijn).quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Verbeelding is dat weer een heikel punt en onderhevig aan de intentie van de poster want verbeelding wordt ook wel eens gebruikt als ingang naar je hogere zelf.
In jouw geval zal het in dezelfde lijn zijn als 'drugs is slecht' en niet echt bevorderlijk voor de voortgang van het topic.
het is toch niet moeilijk om te beseffen dat er een tijd en plaats is voor alles en dat er soms ook geen tijd of plaats is voor een bepaalde discussie als dit de beoogde voortgang van het onderwerp in de weg zit?
Idd, als we dit punt kunnen vermijden of als er vanaf hier wordt gemodderd, zou het nog loos kunnen gaan.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:55 schreef R0N1N het volgende:
Dat is meestal het punt waarop men persoonlijk gaat worden. (als men door blijft zagen. (van weerskanten))
quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:56 schreef jogy het volgende:
Ik ben voorstander van banners die door mods in de openingspost gezet kan worden om duidelijk te maken dat in het topic in kwestie de aanname gemaakt wordt dat een situatie is zoals de topicstarter zegt dat het is en dat deze gerespecteerd dient te worden. Beetje wat er in ONZ ook nog wel eens gedaan wordt/werd toen een kwaliteitstopic dreigde te verzanden in slowchatbagger en het als zonde gezien werd door de modjes (meestal met input in het fb topic of via een topicreport.)
Aan de ene kant wel een kunstgreep maar aan de andere kant misschien wel lekker duidelijk voor iedereen die erin post.
Als je geen concrete antwoorden geeft wordt er doorgevraagd ja. Een wollige term verklaren met een andere wollige term (of de term zelfverklarend verklaren) heeft dat effectquote:Op donderdag 31 juli 2014 12:53 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
I love it already![]()
![]()
Dan zou ik antwoorden dat het gebaseerd is op een speciale diepgaande regressiehypnose. Als jij hier dan verder over gaat doorvragen, dwalen we steeds verder af.
Die wildgroei is bijna niet te voorkomen in de praktijk vrees ik.quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:10 schreef R0N1N het volgende:
[..]![]()
Zoals ik al zei: Fatsoen kun je niet iedereen hier bijbrengen, maar wel afdwingen
zolang er geen 'wildgroei' in ontstaat waarbij het te pas en onpas gebruikt wordt.
Daarom laat je het ook door de mods erin zetten, die kunnen beoordelen of het wel of geen geintopic is.quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:10 schreef R0N1N het volgende:
[..]![]()
Zoals ik al zei: Fatsoen kun je niet iedereen hier bijbrengen, maar wel afdwingen
zolang er geen 'wildgroei' in ontstaat waarbij het te pas en onpas gebruikt wordt.
Nee, nu ben je aan het overdrijven. Iets met spijkers en waterquote:Op donderdag 31 juli 2014 13:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maw: niet kritisch zijn, niet eens nieuwsgierig zijn maar gewoon alles aannemen voor waar (hoe fantastisch de beweringen ook zijn).
Maar jij aanvaardt pas iets als het in jouw kraam past, terwijl ik iets aanvaard dat in mijn kraam past.quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je geen concrete antwoorden geeft wordt er doorgevraagd ja. Een wollige term verklaren met een andere wollige term (of de term zelfverklarend verklaren) heeft dat effect.
Mensen zijn nieuwsgierige wezens die willen weten hoe dingen in elkaar zitten.
In dat specifieke topic dan wel ja en het is aan de modjes om te kijken of het topic niet een beetje te wazig/extreem is. de topicstarter geeft de gewenste richting aan, als dit binnen de (toch best ruime lijnen van) TRU zijn dan wordt hier gewoon gehoor aan gegeven maar is het verder geen probleem om er een topic naast te maken die het bestaan ervan aan de kaak stelt zodat men niet het idee hoeft te hebben monddood gemaakt te worden.quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maw: niet kritisch zijn, niet eens nieuwsgierig zijn maar gewoon alles aannemen voor waar (hoe fantastisch de beweringen ook zijn).
Mijn vrij onschuldige voorbeeld over vragen hoe je verbeelding/valse herinneringen onderscheidt van vermeende herinneringen uit een vorig leven wordt onder de voorgestelde regelgeving al 'verboten'.quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:16 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nee, nu ben je aan het overdrijven. Iets met spijkers en water
Die neiging hebben mensen van nature natuurlijk maar persoonlijk sta ik open voor alles wat aannemelijk gemaakt kan worden. Iets wordt alleen niet aannemelijk door te roepen dat de onderbouwing ligt in een niet concrete wollige term.quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar jij aanvaardt pas iets als het in jouw kraam past, terwijl ik iets aanvaard dat in mijn kraam past.
En als wij beiden verschillende kraampjes hebben zitten we met een probleem.
Nee. Je voorbeeld zou mogen, maar ... gaan we ooit een consensus bereiken op dat punt, denk je?quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mijn vrij onschuldige voorbeeld over vragen hoe je verbeelding/valse herinneringen onderscheidt van vermeende herinneringen uit een vorig leven wordt onder de voorgestelde regelgeving al 'verboten'.
Gelijk wat er wordt aangebracht , jij zal nooit geloven in "herinneringen aan vorige levens", of een onsterfelijke ziel of whatever ....quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Die neiging hebben mensen van nature natuurlijk maar persoonlijk sta ik open voor alles wat aannemelijk gemaakt kan worden. Iets wordt alleen niet aannemelijk door te roepen dat de onderbouwing ligt in een niet concrete wollige term.
quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Maar jij aanvaardt pas iets als het in jouw kraam past, terwijl ik iets aanvaard dat in mijn kraam past.
En als wij beiden verschillende kraampjes hebben zitten we met een probleem.
VERSE VIS!!!quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:36 schreef jogy het volgende:
, leuke beeldspraak. Ik zie jullie nu voor me op een vlooienmarkt boos schreeuwend naar elkaar. (uiteraard wel met de posticoontjes als hoofd, maar soit)
quote:
Als zulke zaken aannemelijk gemaakt kunnen worden wel dus. Vandaar dat ik al snel vraag aan mensen die overtuigd zijn van dat soort zaken: hoe werkt het dan en hoe kom je aan die overtuiging? Als dat niet concreet wil worden vraag ik dan ook door en juist dat wordt niet op prijs gesteld is mijn ervaring (vandaag ook weerquote:Op donderdag 31 juli 2014 13:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Gelijk wat er wordt aangebracht , jij zal nooit geloven in "herinneringen aan vorige levens", of een onsterfelijke ziel of whatever ....
Dat is niet wat ik hier uit de reacties proef en ook niet wat mijn ervaringen in het verleden me vertellen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:30 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nee. Je voorbeeld zou mogen, maar ... gaan we ooit een consensus bereiken op dat punt, denk je?
Dan eindigt het gewoon zoals UncleScorp al aangaf, met een patstelling van 300 posts
Heb jij dan nooit eens dat je ergens iets leest en dat je vindt dat dat voor jou best wel aannemelijk klinkt ? Zonder dat je gaat checken of het wetenschappelijk wel verantwoord is ? Of het wel een bewezen feit is ?quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als zulke zaken aannemelijk gemaakt kunnen worden wel dus. Vandaar dat ik al snel vraag aan mensen die overtuigd zijn van dat soort zaken: hoe werkt het dan en hoe kom je aan die overtuiging?
Je kan het ook zo zien. In een topic over het willen herinneren van vorige levens wordt er geacht een bepaald niveau van basiskennis te hebben in het concept reïncarnatie. Heb je dat niet dan ga je maar naar google. Het waarom van hun overtuiging is in zo'n topic niet van belang.quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als zulke zaken aannemelijk gemaakt kunnen worden wel dus. Vandaar dat ik al snel vraag aan mensen die overtuigd zijn van dat soort zaken: hoe werkt het dan en hoe kom je aan die overtuiging? Als dat niet concreet wil worden vraag ik dan ook door en juist dat wordt niet op prijs gesteld is mijn ervaring (vandaag ook weer).
Ben ik met je eens, maar zodra er, for sake of the argument, een aanname wordt gedaan, heeft het toch geen zin dáárover door te vragen ?quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als zulke zaken aannemelijk gemaakt kunnen worden wel dus. Vandaar dat ik al snel vraag aan mensen die overtuigd zijn van dat soort zaken: hoe werkt het dan en hoe kom je aan die overtuiging? Als dat niet concreet wil worden vraag ik dan ook door en juist dat wordt niet op prijs gesteld is mijn ervaring (vandaag ook weer).
Natuurlijk wel maar ik heb ondertussen genoeg ervaring om te weten (en het ook te beséffen) dat zaken die op het eerste gezicht aannemelijk lijken vaak onwaar, halve waarheden of onvolledige waarheden zijn.quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Heb jij dan nooit eens dat je ergens iets leest en dat je vindt dat dat voor jou best wel aannemelijk klinkt ? Zonder dat je gaat checken of het wetenschappelijk wel verantwoord is ? Of het wel een bewezen feit is ?
Iets dat je leest in een boek , zonder dat het uitmaakt of dat boek in de Fictie of Non-Fictie kast staat ?
Wat ik uit de reakties proef en in het verleden ook al, is dat je de vraag best mag stellen, maar dat je geen bevredigend antwoord moet verwachten / eisen en er niet endeloos over door moet gaan.quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat is niet wat ik hier uit de reacties proef en ook niet wat mijn ervaringen in het verleden me vertellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |