Gemaakt door wie of wat?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:13 schreef Megumi het volgende:
In elk geval is er een ding duidelijk. Denk ik. Ongeveer 13.8 miljard jaar geleden vond er een enorme knal plaats waar in plaats van vernietiging er materie gemaakt werd. Wat daarna gebeurde is geschiedenis.
Dat is een domme vraag. Wat terug reizen in de tijd om het zelf te zien is waarschijnlijk niet mogelijk.quote:
Leg deze opmerking van jou eens naast een andere van jou:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is een domme vraag. Wat terug reizen in de tijd om het zelf te zien is waarschijnlijk niet mogelijk.
Tja en wat die knal de big bang uniek maakte was dat er iets gemaakt werd. In plaats van vernietiging. Wat daarna gebeurde is volgens sommigen aan de goden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:16 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Leg deze opmerking van jou eens naast een andere van jou:
''Ongeveer 13.8 miljard jaar geleden vond er een enorme knal plaats'''
Door het toeval.quote:
Ja. Het had ook niets kunnen worden maar het werd iets. Niet zomaar iets; alles.quote:
De uitvinding van het getal 0 dat er wellicht eerst niets is voor dat er iets is kan een grote ontdekking zijn.quote:
Niets had niets kunnen worden (blijven) maar werd iets (alles). Oke.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:34 schreef bijdehand het volgende:
Ja. Het had ook niets kunnen worden maar het werd iets. Niet zomaar iets; alles.
Dat is nog maar de vraag. Een theorie (met veel aanhang) is dat de totale energetische waarde van het universum precies 0 is. Dan is er niet zozeer "iets" gemaakt, maar meer een "scheiding van het niets"quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja en wat die knal de big bang uniek maakte was dat er iets gemaakt werd.
Wat is jouw verklaring dan? Een godheid die dit alles maakte zodat mensen hem konden aanbidden?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Niets had niets kunnen worden (blijven) maar werd iets (alles). Oke.
Ik heb geen verklaring. Het ontologische argument voor God vind ik wel net zo min of zeer plausibel als deze.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:39 schreef bijdehand het volgende:
Wat is jouw verklaring dan? Een godheid die dit alles maakte zodat mensen hem konden aanbidden?
Ik ben geen fiscus. Ik denk eerder dat ze deze posten of een jaar of 100 vermakelijk lezen hoe dom we nu waren. Als de mensheid dan nog bestaat. Niemand heeft de waarheid in handen. Toen de tijd nog 0 was.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:37 schreef P8 het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag. Een theorie (met veel aanhang) is dat de totale energetische waarde van het universum precies 0 is. Dan is er niet zozeer "iets" gemaakt, maar meer een "scheiding van het niets"
Nou, dat magquote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:40 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb geen verklaring. Het ontologische argument voor God vind ik wel net zo min of zeer plausibel als deze.
Onderkennen wij het intellect van wetenschappers en denkers van bv. voor de 19de eeuw? Nee. We zijn niet vermakelijk dom, hooguit interessant onwetend.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben geen fiscus. Ik denk eerder dat ze deze posten of een jaar of 100 vermakelijk lezen hoe dom we nu waren. Als de mensheid dan nog bestaat. Niemand heeft de waarheid in handen.
Tja het gaat uiteindelijk om het resultaat binnen het geheel der dingen denk ik. Daar ben ik op militair, economisch gebied wat betreft de mensheid niet hoopvol over. Dat er grote denkers en wetenschappers zijn is een feit. Maar daar luistert men zelden naar. Of als het pas te laat is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:43 schreef P8 het volgende:
[..]
Onderkennen wij het intellect van wetenschappers en denkers van bv. voor de 19de eeuw? Nee. We zijn niet vermakelijk dom, hooguit interessant onwetend.
Dat snappen ik geloof dat ik over die wijsheid nooit van me leven zal beschikken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:51 schreef LelijKnap het volgende:
Ik zie niet helemaal in waarom 0 ''niets'' betekent, maar ook weer wel. Snap je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |