abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142706447
Laatste updates

• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers.
• Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven.
Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden.
Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.

De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door timmmmm op 25-07-2014 01:51:30 ]
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 01:24:43 #2
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142706490
-Genoeg-

[ Bericht 49% gewijzigd door Specularium op 25-07-2014 01:25:53 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:25:19 #3
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142706501
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:19 schreef Claudia_x het volgende:
Bij het bepalen van verdere sancties is er iets over het hoofd gezien, vrees ik:

karatelpokaraet twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 00:57:42 Tiesto he still goes to Moscow to earn money!!! @tiesto #MH17 #dayofmourning reageer retweet
The show must go on, niet waar? :{ Ik verbaas me wel omdat hij toch wel kan inschatten dat 'ie daar toch wel veel kritiek op kan verwachten.
2019: The Great Awakening
pi_142706506
Op CNN nu: een interview met een of andere generaal waarin de vraag wordt gesteld of de foto van de BUK-installatie met één ontbrekende raket echt is en daarmee bewijs vormt voor de Russische betrokkenheid. Hij draait er aardig omheen, maar zijn antwoord komt er als ik het goed begrijp op neer dat (1) Amerika onweerlegbaar bewijs heeft dat Rusland betrokken is, en (2) dat dat bewijs nog wel bekend wordt gemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:26:52 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142706529
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:25 schreef Claudia_x het volgende:
Op CNN nu: een interview met een of andere generaal waarin de vraag wordt gesteld of de foto van de BUK-installatie met één ontbrekende raket echt is en daarmee bewijs vormt voor de Russische betrokkenheid. Hij draait er aardig omheen, maar zijn antwoord komt er als ik het goed begrijp op neer dat (1) Amerika onweerlegbaar bewijs heeft dat Rusland betrokken is, en (2) dat dat bewijs nog wel bekend wordt gemaakt.
Ik heb die Amerikanen wel vaker met irreputable evidence zien komen. Zegt me niks.
The End Times are wild
pi_142706531
Exclusive: U.N. aviation body to hold safety meeting with IATA, others - sources
het kost ze dus 4 vliegtuigen (MH370, MH17, die in Taiwan en die in Algiers) voordat ze aan tafel gaan zitten om de diverse veiligheids maatregelen te bespreken? :? 8)7
pi_142706534
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb die Amerikanen wel vaker met irreputable evidence zien komen. Zegt me niks.
True thing.
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 01:27:23 #8
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142706537
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:25 schreef MangoTree het volgende:

[..]

The show must go on, niet waar? :{ Ik verbaas me wel omdat hij toch wel kan inschatten dat 'ie daar toch wel veel kritiek op kan verwachten.
Free money is a bliss. En het is niet zo dat heel de Russische bevolking verantwoordelijk is voor wat de politiek met de rest van de wereld doet.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:27:27 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142706538
quote:
Maar voor nu vertrouwen op hun blauwe ogen?
Laffe huichelaar
pi_142706547
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:20 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Mooi om te horen dit hoor, ook mijn aandacht heb je! Ik heb de indruk dat er aardig wat mensen daar zijn die geholpen hebben met het bergen van de lichamen, en het waren geen professionals. Volgens mij zijn er ook mijnwerkers voor opgeroepen.
Klopt, en die traumatische verhalen (mijnwerkers die met harken lichaamsdelen uit tuinen visten, lichamen die door daken vielen, in tuinen bijvoorbeeld) zullen waarschijnlijk verzameld en samengevat worden om er een FP-artikel van te kunnen maken die naar dit initiatief refereert, maar zoals ik al zei, het is allemaal nog prematuur. :) , dank je voor je enthousiasme though ^O^
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142706556
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]

meh, men wil nu eerst bewijzen zien van de US, maar de US wil dit niet vrijgeven vanwege de mogelijke geopolitieke gevolgen?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:28:41 #12
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142706561
http://www.playlivenews.com/2010/08/watch-cnn-news-live/

Gaat nog verder nu, Russian Troops move closer to Ukr. border
2019: The Great Awakening
pi_142706568
Wat verwachten wij eigenlijk wanneer we denken aan 'bewijs'? Wat willen we zien of horen? Ik denk 'zien' vooral... Maar wat?
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 01:29:24 #14
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142706570
quote:
Bnw gehalte is high, mostly higher..
pi_142706573
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:27 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat zullen we altijd moeten, zeker omdat bewijs inmiddels allang gefabriceerd kan zijn.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_142706587
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is irrefutable.
Denk je niet dat ze juist om die reden voorzichtiger zijn met hun verklaringen?
Woord.
pi_142706589
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:26 schreef mschol het volgende:
Exclusive: U.N. aviation body to hold safety meeting with IATA, others - sources
het kost ze dus 4 vliegtuigen (MH370, MH17, die in Taiwan en die in Algiers) voordat ze aan tafel gaan zitten om de diverse veiligheids maatregelen te bespreken? :? 8)7
Die rampen hebben waarschijnlijk helemaal niets gemeen, er is dus niet iets systematisch mis.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:30:26 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142706591
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:28 schreef mschol het volgende:

[..]

meh, men wil nu eerst bewijzen zien van de US, maar de US wil dit niet vrijgeven vanwege de mogelijke geopolitieke gevolgen?
Zoals? Zeggen dat ze het gedaan hebben en je het zeker weet maar ik zeg lekker niet waarom ik dt zeker weet heeft toch hetzelfde effect?

Of men gelooft de VS en dan zijn die geopolitieke gevolgen er toch, of ze men gelooft de VS niet.
Laffe huichelaar
pi_142706602
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:25 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Wat een onzin, moet Campina/Philips dan ook maar stoppen met de hun Russische afdelingen?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_142706617
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:29 schreef LelijKnap het volgende:
Wat verwachten wij eigenlijk wanneer we denken aan 'bewijs'? Wat willen we zien of horen? Ik denk 'zien' vooral... Maar wat?
Er is al veel bewijs gepost in deze topicreeks, maar helaas niet opgenomen in de op. Dus zoek ze?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_142706618
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:29 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Bnw gehalte is high, mostly higher..
:D

Deze presentatrice stelt goede vragen, pijnlijke vragen. Ze vraagt alleen niet echt door, jammer genoeg.

De vraag die daarna kwam (als ik het goed volg): Denkt u dat Amerika al voor het neerhalen van MH17 wist dat de rebellen dit type raket hadden? Het antwoord kon ik alleen ook niet echt volgen. Misschien kan iemand zeggen wat het antwoord was?
pi_142706657
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zoals? Zeggen dat ze het gedaan hebben en je het zeker weet maar ik zeg lekker niet waarom ik dt zeker weet heeft toch hetzelfde effect?

Of men gelooft de VS en dan zijn die geopolitieke gevolgen er toch, of ze men gelooft de VS niet.
ik weet niet waarom, maar stel dat b.v. de schuld bij de separatisten komt te liggen, en de EU+VS willen die dus asap weg hebben, en rusland wil niet meewerken want dan komt de NAVO te dicht bij, wat dan? (ik noem even snel een zijstraat die bij mij opkomt zo om 1:30)

een aaneenschakeling van dat soort incidenten kan misschien wel leiden tot een burgeroorlog in dat gebied, mensen starten oorlogen om minder volgens mij :{
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 01:35:46 #23
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142706669
Ach ik interpreteer alles wat "irrefutable" voor de Amerikaanse nieuwszenders is als "inconclusive". Dat gebeurd zo vaak. Heel veel schreeuwen weinig bewijzen. "Innocent until proven guilty". Maar ondertussen kei hard vingertje lopen wijzen zonder dat er ook maar echt glasharde bewijzen getoond zijn. Heel dat ophitserige toontje bevalt me niet...
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:37:35 #24
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142706686
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:29 schreef LelijKnap het volgende:
Ik ga er zomaar vanuit dat er een intelligenter brein nodig is dan dat van 90% van de FOK!kers, waaronder ik, om de geldigheid van eventueel bewijs vast te stellen.

Ik verwacht dat er ergens iets van een rapport of dossier in de publiciteit gebracht wordt met daarin al die zogenaamde bewijzen. Zodat experts zich erover kunnen buigen en de mensen die er wel verstand van hebben tot een consensus betreffende de interpretatie daarvan kunnen komen. Dat vind ik betrouwbaar. Niet de VS die zeggen dat ze het allemaal zeker weten maar niets laten zien wat daartoe aan de basis ligt
Laffe huichelaar
pi_142706687
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ach ik interpreteer alles wat irrefutable voor de Amerikaanse nieuwszenders is als inconclusive. Dat gebeurd zo vaak. Heel veel schreeuwen weinig bewijzen. "Innocent until proven guilty". Maar ondertussen kei hard vingertje lopen wijzen zonder dat er ook maar echt glasharde bewijzen getoond zijn. Heel dat ophitserige toontje bevalt me niet...
Jouw hele argument kun je eigenlijk samenvatten in dit plaatje:

Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:38:21 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142706694
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:34 schreef mschol het volgende:

[..]

ik weet niet waarom, maar stel dat b.v. de schuld bij de separatisten komt te liggen, en de EU+VS willen die dus asap weg hebben, en rusland wil niet meewerken want dan komt de NAVO te dicht bij, wat dan? (ik noem even snel een zijstraat die bij mij opkomt zo om 1:30)

een aaneenschakeling van dat soort incidenten kan misschien wel leiden tot een burgeroorlog in dat gebied, mensen starten oorlogen om minder volgens mij :{
Hoe voorkom je dt door precies hetzelfde te zeggen als je met bewijs zegt, maar dn zonder bewijs te leveren?
Laffe huichelaar
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 01:39:01 #27
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142706707
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:37 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Jouw hele argument kun je eigenlijk samenvatten in dit plaatje:

[ afbeelding ]
Ik vind het een mooi land, maar die mensen ik kan echt niet uitstaan.. :{
pi_142706715
quote:
16s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ach ik interpreteer alles wat "irrefutable" voor de Amerikaanse nieuwszenders is als "inconclusive". Dat gebeurd zo vaak. Heel veel schreeuwen weinig bewijzen. "Innocent until proven guilty". Maar ondertussen kei hard vingertje lopen wijzen zonder dat er ook maar echt glasharde bewijzen getoond zijn. Heel dat ophitserige toontje bevalt me niet...
Als ik het goed begreep, had de generaal het erover dat Amerika beeldmateriaal moeten hebben van het afvuren van de raket, van de explosie zelf. Maar hij zei volgens mij ook dat hij niet dacht dat Amerika voor de ramp al wist dat de rebellen dit raketsysteem hadden. Hij voegde er iets aan toe over een radar die misschien nog niet aanstond (dat deel van het verhaal begreep ik niet zo).
pi_142706721
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:37 schreef timmmmm het volgende:
Ik ga er zomaar vanuit dat er een intelligenter brein nodig is dan dat van 90% van de FOK!kers, waaronder ik, om de geldigheid van eventueel bewijs vast te stellen.

Ik verwacht dat er ergens iets van een rapport of dossier in de publiciteit gebracht wordt met daarin al die zogenaamde bewijzen. Zodat experts zich erover kunnen buigen en de mensen die er wel verstand van hebben tot een consensus betreffende de interpretatie daarvan kunnen komen. Dat vind ik betrouwbaar. Niet de VS die zeggen dat ze het allemaal zeker weten maar niets laten zien wat daartoe aan de basis ligt
Dus het komt te liggen bij validatie gegeven door 'experts'. En ook die mogen geen Amerikanen zijn, me dunkt? Moeten ze ergens in geschoold zijn? Onafhankelijk van een instituut (universiteit), bedrijf...?
pi_142706734
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Er is voor de hand liggende logica......

Maar om iets internationaals juridisch onderbouwd te krijgen heb je een compleet ervaren team van deskundigen nodig inderdaad, en niet 3 1/2 tieners die complete wereldoorlogen bij elkaar verzinnen.
pi_142706754
Wat is ''internationaal juridisch''?
pi_142706766
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoe voorkom je dt door precies hetzelfde te zeggen als je met bewijs zegt, maar dn zonder bewijs te leveren?
mensen zijn geneig je minder snel te geloven en minder snel actie te ondernemen zonder keihard, onomstotelijk bewijs?
geen idee.. ik ben geen politiek genie ofzo :P
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 01:43:29 #33
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142706769
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als ik het goed begreep, had de generaal het erover dat Amerika beeldmateriaal moeten hebben van het afvuren van de raket, van de explosie zelf. Maar hij zei volgens mij ook dat hij niet dacht dat Amerika voor de ramp al wist dat de rebellen dit raketsysteem hadden. Hij voegde er iets aan toe over een radar die misschien nog niet aanstond (dat deel van het verhaal begreep ik niet zo).
Dat zou kunnen. Ik zag trouwens vandaag iemand op een Hongaarse site klikken voor een heuse BUK simulator. Kort kwam het erop neer dat elke klapjosti binnen 10 stappen een raket kon afvuren en daar hoefde de radar niet voor aan te staan... :{
pi_142706781
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:42 schreef LelijKnap het volgende:
Wat is ''internationaal juridisch''?
Even uit mijn losse hand.....denk ik in dit geval aan Navo-juristiek.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:45:26 #35
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142706789
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dus het komt te liggen bij validatie gegeven door 'experts'. En ook die mogen geen Amerikanen zijn, me dunkt? Moeten ze ergens in geschoold zijn? Onafhankelijk van een instituut (universiteit), bedrijf...?
Er zijn op het gebied van dit soort calamiteiten gewoon deskundigen. Ik wil er als het minder laat is best een paar voor je opzoeken.

Die deskundigen mogen natuurlijk wel Amerikanen zijn. Het is immers voor iedereen, niet alleen Amerikanen controleerbaar. Als er zo'n rapport komt, met controleerbare feiten, steekhoudende bewijzen etc en je openbaart dat, kan iedereen erop schieten. Nooit zal iedereen het met een bepaald standpunt eens zijn, maar die deskundigen komen toch wel vaak tot een bepaalde consensus. Zo gaat dat met zo'n beetje elk onderzoek.
Laffe huichelaar
pi_142706791
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:44 schreef ellevehC86 het volgende:
Een belanghebbende partij dus?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:46:13 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142706800
quote:

[..]

Ik denk via de VN, daar Oekraine geen lid is van de NAVO
Laffe huichelaar
pi_142706811
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik denk via de VN, daar Oekraine geen lid is van de NAVO
Uit de losse hand dus, internationaal recht is mijn expertise absoluut niet ;)
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 01:48:11 #39
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142706821
quote:

[..]

En wat doet dit in een land van chaos wat nu geen bestuurlijke macht meer heeft en het vliegtuig eigenlijk neergestort is in stukje "niemandsland". Die soevereine staat die de rebellen volksrepubliek noemen is natuurlijk ook een perfect uit de duim gezogen titel voor een stelletje Russische huurlingen die vroeger voor de FSB gewerkt hebben.
pi_142706823
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:45 schreef timmmmm het volgende:
Die deskundigen mogen natuurlijk wel Amerikanen zijn. Het is immers voor iedereen, niet alleen Amerikanen controleerbaar. Als er zo'n rapport komt, met controleerbare feiten, steekhoudende bewijzen etc en je openbaart dat, kan iedereen erop schieten.
Ben wat in de war. Zit hier weinig of geen ruimte in voor manipulatie?
pi_142706826
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Een belanghebbende partij dus?
Natuurlijk, er zijn daders en slachtoffers, dan is er altijd een belanghebbende partij als aanklager.
pi_142706833
Toch raar dat de BNW types alleen maar naar de anti-VS propaganda luisteren en niet zelf op onderzoek gaan. <BNW- mode on>alsof ze zelf geplante Russen zijn!<BNW-mode off>

Ik luister niet naar de VS, ik luister niet naar Rusland, Ik zoek zelf naar de waarheid....

....en dan komt die vanzelf bovendrijven.

If it looks like a duck, quacks like a duck, behaves like a duck....goddamn, it must be a duck!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_142706847
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:48 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

En wat doet dit in een land van chaos wat nu geen bestuurlijke macht meer heeft en het vliegtuig eigenlijk neergestort is in stukje "niemandsland". Die soevereine staat die de rebellen volksrepubliek noemen is natuurlijk ook een perfect uit de duim gezogen voor een stelletje Russische huurlingen die vroeger voor de FSB gewerkt hebben.
Kan, in mijn logica (en niet meer dan mijn logica) hebben we het nog steeds over Oekrains grondgebied, gedestabiliseerd door seperatisten met een vermoedelijk Russische agenda.

Maar met bovenstaande beargumentatie kan ik geen waterdichte aanklacht maken, laat staan onderbouwen met feiten, zoiets red ik nooit in mijn eentje.
pi_142706878
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:48 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Natuurlijk, er zijn daders en slachtoffers, dan is er altijd een belanghebbende partij als aanklager.
Oke, dan is ''internationaal juridisch onderbouwen'' van de zaak, door het slachtoffer zelf, de eerste stap. Of nee, eerst moet de ''politie'' ook nog eens feiten verzamelen. In dit geval is dat ook de NAVO zelf. Maar ook de andere partij (Rusland), lijkt mij. Dus er is een grote kans dat die juridische onderbouwing (aan beide kanten) gemanipuleerd zal zijn, mochten er belang zijn bij een bepaalde uitkomst. Maar goed, dan heb je pas een zaak en bij wie leg je die voor? Want daar komen we weer terug bij waar het om draait; de validiteit van de bewijzen die geleverd worden moeten nog door een onafhankelijke partij bewezen worden...

Edit; excuus voor de warboel, 't is laat en ik snap er de ballen van :N

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2014 01:55:46 ]
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:56:53 #45
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142706906
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ben wat in de war. Zit hier weinig of geen ruimte in voor manipulatie?
Enigszins. Maar met een grote(re) onderzoeksgroep, die toch wel nodig is als je iets goed wil onderzoeken en onderbouwen, is dat wel lastig. Je neemt toch ook je onderzoeksproces mee in de verslaggeving. En als je een onderoeksgroep hebt die en beetje divers is, is frauderen zeer riskant. Niet iedereen zal daarachter staan. Daarbij zijn er ook bewijzen waar gewoon haast onmogelijk mee te knoeien valt
Laffe huichelaar
  vrijdag 25 juli 2014 @ 01:57:07 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_142706909
Maar dat laatste kan mijn eigen naiviteit zijn
Laffe huichelaar
  Redactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 01:57:15 #47
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142706910
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:51 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Kan, in mijn logica (en niet meer dan mijn logica) hebben we het nog steeds over Oekrains grondgebied, gedestabiliseerd door seperatisten met een vermoedelijk Russische agenda.

Maar met bovenstaande beargumentatie kan ik geen waterdichte aanklacht maken, laat staan onderbouwen met feiten, zoiets red ik nooit in mijn eentje.
Naja, bedenk je even dit wat denk je dat die Russische rebellen denken als je met je vingertje gaat lopen wapperen, dat ze in overtreding zijn met het verdrag van Genève? Zouden ze zich er überhaupt iets van aantrekken? Wat dat betreft hebben de "rebellen" het land goed gedestabiliseerd met het creëren van deze ongecontroleerde chaos.
pi_142706913
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:54 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Oke, dan is ''internationaal juridisch onderbouwen'' van de zaak, door het slachtoffer zelf, de eerste stap. Of nee, eerst moet de ''politie'' ook nog eens feiten verzamelen. In dit geval is dat ook de NAVO zelf. Maar ook de andere partij (Rusland), lijkt mij. Dus er is een grote kans dat die juridische onderbouwing (aan beide kanten) gemanipuleerd zal zijn, mochten er belang zijn bij een bepaalde uitkomst. Maar goed, dan heb je pas een zaak en bij wie leg je die voor? Want daar komen we weer terug bij waar het om draait; de validiteit van de bewijzen die geleverd worden moeten nog door een onafhankelijke partij bewezen worden...
Nu onderbouw je dus de stelling waar ik mee begon, dat de hele situatie veel te groot is voor een enkel individu tot waterdichte conclusies te komen, ongeacht of je realist, BNW-gekkie of zelfs een ervaren specialist in recht bent.
pi_142706918
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 01:56 schreef timmmmm het volgende:
Enigszins. Maar met een grote(re) onderzoeksgroep, die toch wel nodig is als je iets goed wil onderzoeken en onderbouwen, is dat wel lastig. Je neemt toch ook je onderzoeksproces mee in de verslaggeving. En als je een onderoeksgroep hebt die en beetje divers is, is frauderen zeer riskant. Niet iedereen zal daarachter staan. Daarbij zijn er ook bewijzen waar gewoon haast onmogelijk mee te knoeien valt
Oke, en dan kom ik dus weer terug op mijn eerste vraag; wat voor een bewijzen zijn dat? Waar moet je aan denken?
pi_142706920
Wel interessant: "International officials have told Fairfax Media that the United States said that it was prepared to contribute if asked, but the Dutch and Australians have decided not to ask for an American contribution."

In: MH17: Five-nation 'coalition of the grieving' set to supply forces to secure crash site
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')