• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers. • Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven. Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden. Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door timmmmm op 25-07-2014 01:51:30 ]
Op CNN nu: een interview met een of andere generaal waarin de vraag wordt gesteld of de foto van de BUK-installatie met één ontbrekende raket echt is en daarmee bewijs vormt voor de Russische betrokkenheid. Hij draait er aardig omheen, maar zijn antwoord komt er als ik het goed begrijp op neer dat (1) Amerika onweerlegbaar bewijs heeft dat Rusland betrokken is, en (2) dat dat bewijs nog wel bekend wordt gemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Op vrijdag 25 juli 2014 01:25 schreef Claudia_x het volgende: Op CNN nu: een interview met een of andere generaal waarin de vraag wordt gesteld of de foto van de BUK-installatie met één ontbrekende raket echt is en daarmee bewijs vormt voor de Russische betrokkenheid. Hij draait er aardig omheen, maar zijn antwoord komt er als ik het goed begrijp op neer dat (1) Amerika onweerlegbaar bewijs heeft dat Rusland betrokken is, en (2) dat dat bewijs nog wel bekend wordt gemaakt.
Ik heb die Amerikanen wel vaker met irreputable evidence zien komen. Zegt me niks.
Op vrijdag 25 juli 2014 01:25 schreef Claudia_x het volgende: Op CNN nu: een interview met een of andere generaal waarin de vraag wordt gesteld of de foto van de BUK-installatie met één ontbrekende raket echt is en daarmee bewijs vormt voor de Russische betrokkenheid. Hij draait er aardig omheen, maar zijn antwoord komt er als ik het goed begrijp op neer dat (1) Amerika onweerlegbaar bewijs heeft dat Rusland betrokken is, en (2) dat dat bewijs nog wel bekend wordt gemaakt.
Mooi om te horen dit hoor, ook mijn aandacht heb je! Ik heb de indruk dat er aardig wat mensen daar zijn die geholpen hebben met het bergen van de lichamen, en het waren geen professionals. Volgens mij zijn er ook mijnwerkers voor opgeroepen.
Klopt, en die traumatische verhalen (mijnwerkers die met harken lichaamsdelen uit tuinen visten, lichamen die door daken vielen, in tuinen bijvoorbeeld) zullen waarschijnlijk verzameld en samengevat worden om er een FP-artikel van te kunnen maken die naar dit initiatief refereert, maar zoals ik al zei, het is allemaal nog prematuur. , dank je voor je enthousiasme though
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Bnw gehalte is high, mostly higher..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Op vrijdag 25 juli 2014 01:29 schreef LelijKnap het volgende: Wat verwachten wij eigenlijk wanneer we denken aan 'bewijs'? Wat willen we zien of horen? Ik denk 'zien' vooral... Maar wat?
Er is al veel bewijs gepost in deze topicreeks, maar helaas niet opgenomen in de op. Dus zoek ze?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Deze presentatrice stelt goede vragen, pijnlijke vragen. Ze vraagt alleen niet echt door, jammer genoeg.
De vraag die daarna kwam (als ik het goed volg): Denkt u dat Amerika al voor het neerhalen van MH17 wist dat de rebellen dit type raket hadden? Het antwoord kon ik alleen ook niet echt volgen. Misschien kan iemand zeggen wat het antwoord was?
Zoals? Zeggen dat ze het gedaan hebben en je het zeker weet maar ik zeg lekker niet waarom ik dt zeker weet heeft toch hetzelfde effect?
Of men gelooft de VS en dan zijn die geopolitieke gevolgen er toch, of ze men gelooft de VS niet.
ik weet niet waarom, maar stel dat b.v. de schuld bij de separatisten komt te liggen, en de EU+VS willen die dus asap weg hebben, en rusland wil niet meewerken want dan komt de NAVO te dicht bij, wat dan? (ik noem even snel een zijstraat die bij mij opkomt zo om 1:30)
een aaneenschakeling van dat soort incidenten kan misschien wel leiden tot een burgeroorlog in dat gebied, mensen starten oorlogen om minder volgens mij
Ach ik interpreteer alles wat "irrefutable" voor de Amerikaanse nieuwszenders is als "inconclusive". Dat gebeurd zo vaak. Heel veel schreeuwen weinig bewijzen. "Innocent until proven guilty". Maar ondertussen kei hard vingertje lopen wijzen zonder dat er ook maar echt glasharde bewijzen getoond zijn. Heel dat ophitserige toontje bevalt me niet...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Op vrijdag 25 juli 2014 01:29 schreef LelijKnap het volgende: Wat verwachten wij eigenlijk wanneer we denken aan 'bewijs'? Wat willen we zien of horen? Ik denk 'zien' vooral... Maar wat?
Ik ga er zomaar vanuit dat er een intelligenter brein nodig is dan dat van 90% van de FOK!kers, waaronder ik, om de geldigheid van eventueel bewijs vast te stellen.
Ik verwacht dat er ergens iets van een rapport of dossier in de publiciteit gebracht wordt met daarin al die zogenaamde bewijzen. Zodat experts zich erover kunnen buigen en de mensen die er wel verstand van hebben tot een consensus betreffende de interpretatie daarvan kunnen komen. Dat vind ik betrouwbaar. Niet de VS die zeggen dat ze het allemaal zeker weten maar niets laten zien wat daartoe aan de basis ligt
Op vrijdag 25 juli 2014 01:35 schreef Mr.Noodle het volgende: Ach ik interpreteer alles wat irrefutable voor de Amerikaanse nieuwszenders is als inconclusive. Dat gebeurd zo vaak. Heel veel schreeuwen weinig bewijzen. "Innocent until proven guilty". Maar ondertussen kei hard vingertje lopen wijzen zonder dat er ook maar echt glasharde bewijzen getoond zijn. Heel dat ophitserige toontje bevalt me niet...
Jouw hele argument kun je eigenlijk samenvatten in dit plaatje:
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
ik weet niet waarom, maar stel dat b.v. de schuld bij de separatisten komt te liggen, en de EU+VS willen die dus asap weg hebben, en rusland wil niet meewerken want dan komt de NAVO te dicht bij, wat dan? (ik noem even snel een zijstraat die bij mij opkomt zo om 1:30)
een aaneenschakeling van dat soort incidenten kan misschien wel leiden tot een burgeroorlog in dat gebied, mensen starten oorlogen om minder volgens mij
Hoe voorkom je dt door precies hetzelfde te zeggen als je met bewijs zegt, maar dn zonder bewijs te leveren?
Op vrijdag 25 juli 2014 01:35 schreef Mr.Noodle het volgende: Ach ik interpreteer alles wat "irrefutable" voor de Amerikaanse nieuwszenders is als "inconclusive". Dat gebeurd zo vaak. Heel veel schreeuwen weinig bewijzen. "Innocent until proven guilty". Maar ondertussen kei hard vingertje lopen wijzen zonder dat er ook maar echt glasharde bewijzen getoond zijn. Heel dat ophitserige toontje bevalt me niet...
Als ik het goed begreep, had de generaal het erover dat Amerika beeldmateriaal moeten hebben van het afvuren van de raket, van de explosie zelf. Maar hij zei volgens mij ook dat hij niet dacht dat Amerika voor de ramp al wist dat de rebellen dit raketsysteem hadden. Hij voegde er iets aan toe over een radar die misschien nog niet aanstond (dat deel van het verhaal begreep ik niet zo).
Op vrijdag 25 juli 2014 01:37 schreef timmmmm het volgende: Ik ga er zomaar vanuit dat er een intelligenter brein nodig is dan dat van 90% van de FOK!kers, waaronder ik, om de geldigheid van eventueel bewijs vast te stellen.
Ik verwacht dat er ergens iets van een rapport of dossier in de publiciteit gebracht wordt met daarin al die zogenaamde bewijzen. Zodat experts zich erover kunnen buigen en de mensen die er wel verstand van hebben tot een consensus betreffende de interpretatie daarvan kunnen komen. Dat vind ik betrouwbaar. Niet de VS die zeggen dat ze het allemaal zeker weten maar niets laten zien wat daartoe aan de basis ligt
Dus het komt te liggen bij validatie gegeven door 'experts'. En ook die mogen geen Amerikanen zijn, me dunkt? Moeten ze ergens in geschoold zijn? Onafhankelijk van een instituut (universiteit), bedrijf...?
Ik ga er zomaar vanuit dat er een intelligenter brein nodig is dan dat van 90% van de FOK!kers, waaronder ik, om de geldigheid van eventueel bewijs vast te stellen.
Er is voor de hand liggende logica......
Maar om iets internationaals juridisch onderbouwd te krijgen heb je een compleet ervaren team van deskundigen nodig inderdaad, en niet 3 1/2 tieners die complete wereldoorlogen bij elkaar verzinnen.