abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juli 2014 @ 11:31:02 #101
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_142876995
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:20 schreef Onderweg het volgende:
Zo was er eens iemand die zei dat ze het wel dacht, omdat ze mij met skaten niet kon bijhouden. Nee wijffie, jij skate gewoon niet zo goed :P
Je bent fysiek sowieso 1024 keer beter in vorm dan dit hoopje chronisch diciplinegebrek ;(
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_142877129
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:23 schreef Vivie het volgende:
Haha, ja dat heb ik ook wel eens gedacht

Misschien moet ik gewoon maar eens keer halverwege gesprek vragen "Hoe vind je mn foto eigenlijk?"
Ik hoef het eerlijk gezegd niet te weten. Mensen zeggen de meest vreemde dingen en daar kan ik wel om lachen.

Laatst was ik in een poolcentrum en een man die binnen kwam vond het nodig om de opmerking te maken: "Je borsten hangen op de ballen" _O- . Op de weg naar buiten voegde hij er aan toe:"Was een grapje hoor en je bent een mooie vrouw". Ik vind dat wel grappig ;)

Als ik (soms tot mijn eigen verbazing) een moeilijke bal in de pocket laat gaan, is het ineens omdat 'ik het ruimtelijk inzicht van een man heb'. Wat mensen al niet verzinnen om het voor zichzelf goed te praten :P
pi_142877178
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:34 schreef Onderweg het volgende:
"Je borsten hangen op de ballen"
:@ ik las "Je borsten hangen op je ballen" en vroeg me even af wat daar zo grappig aan was :') :@
Ja doei.
pi_142877200
quote:
12s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:31 schreef kELAL het volgende:

[..]

Je bent fysiek sowieso 1024 keer beter in vorm dan dit hoopje chronisch diciplinegebrek ;(
Fijn dat je dat denkt maar mijn conditie is nu 0F . :P
pi_142877242
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:@ ik las "Je borsten hangen op je ballen" en vroeg me even af wat daar zo grappig aan was :') :@
Woehaa _O- . Dat kan ook niet echt meer, tenzij mijn borsten bij het ziekenhuis afval liggen :P
  woensdag 30 juli 2014 @ 11:38:27 #106
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_142877257
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:34 schreef Onderweg het volgende:
buiten voegde hij er aan toe "... en je bent een mooie vrouw"
Ow, dat is een hele nare vind ik. Het is bedoeld als compliment maar tegelijk weet je dat je er eigenlijk "... voor een transgender" achter moet denken. Bij dat soort opmerkingen weet ik nooit goed of ik er nou blij of treurig van moet worden.

Beetje vergelijkbaar met "je bent goed gelukt" :{
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_142877275
Verbazingwekkend ja, ,mensen proberen zich altijd wel ergens onderuit te praten :+
pi_142877292
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:38 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ow, dat is een hele nare vind ik. Het is bedoeld als compliment maar tegelijk weet je dat je er eigenlijk "... voor een transgender" achter moet denken. Bij dat soort opmerkingen weet ik nooit goed of ik er nou blij of treurig van moet worden.

Ja, ik weet het, maar zoals ik al zei, mensen zeggen de gekste dingen terwijl ze denken het goed te doen. Ik lig er niet wakker van iig. Het lijkt wel of mensen in paniek raken als ze iets door hebben ;)
  woensdag 30 juli 2014 @ 11:39:37 #109
296917 Abby79
Being myself!
pi_142877297
quote:
In de context van Onderweg misschien, maar dat is echt niet altijd hoor!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_142877299
Ik ook trouwens ;)
pi_142877332
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:39 schreef Abby79 het volgende:

[..]

In de context van Onderweg misschien, maar dat is echt niet altijd hoor!
Dat heb ik nog niet gehoord...gelukkig maar want ik kan behoorlijk pittig zijn in een gesprek wat me niet bevalt
  woensdag 30 juli 2014 @ 11:43:44 #112
296917 Abby79
Being myself!
pi_142877421
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:40 schreef Vivie het volgende:

[..]

Dat heb ik nog niet gehoord...gelukkig maar want ik kan behoorlijk pittig zijn in een gesprek wat me niet bevalt
Hmm, misschien had ik die laatste zin uit de quote moeten halen. Ik bedoelde juist dat het "je bent een mooie vrouw" echt niet altijd (onuitgesproken) gevolgd wordt door een "... voor een transgender".

Kan me niet voorstellen dat je daar pissig om zou worden, toch? ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_142877453
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:40 schreef Vivie het volgende:

[..]

Ik laat mijn avond echt niet verpesten door iemand die een onhandige opmerking maakt. Ben er voor mn lol, niet op de barricades.
pi_142877635
quote:

[..]

Niet zo slecht denken over de medemens. Als ik zoiets zou zeggen zou ik dat menen én goed bedoelen. Net zoals ik soms ook mensen complimenteer met een leuke outfit of wat dan ook.

Weet je, je voelt je een vrouw, en wilt dat graag ook uitdragen, anders zou je niet het transgenderproces ingaan, me dunkt. Je zorgt ervoor dat je geen baardgroei meer hebt dmv hormonen, dat je stem minder diep wordt, je laat een en ander operationeel verwijderen en/of toevoegen, je werkt toe naar een beeld dat voor in elk geval voor jezelf de waarheid naar buiten brengt, zeg maar. Maar je wilt, neem ik aan, ook dat ánderen je zien voor wat je bent: een vrouw, niet een man, noch een transgender. Een vrouw. Voor velen mensen die NIET zelf zo'n proces doorgaan of iemand kennen die dat doet is dat niet anders te 'bevatten' dan er 'zo vrouwelijk mogelijk uit willen zien, je spiegelbeeld met je innerlijk kunnen verenigen'. 'Goed gelukt', alles kan goed gelukt zijn. Van een taart tot een mooie outfit kiezen of iets anders wat met uiterlijk te maken heeft, een tentamen of de transitie, daar zie ik niet zoveel verschil tussen. Het is de manier van 'het gewone volk' om je te becomplimenteren, dat je een mooie vrouw bent, nu ook van buiten. En ook mensen die denken 'niet goed gelukt', hoeven dat niet per se slecht te bedoelen, omdat, nogmaals, het algemene idee is, lijkt mij, dat je het leven door kan gaan als vrouw, en als anderen nog (duidelijk) kunnen zien dat je lichamelijk een man bent (geweest), kan dat verwarring opleveren, en een soort van, ja, medelijden is niet het goede woord, maar zo van "gut, je doet zo je best om voor jezelf en de buitenwereld als vrouw door 't leven te gaan maar toch is het nog te zien dat je een man was", dat hoeft niet slecht bedoeld te zijn, maar mensen begrijpen dat minder, denk ik, omdat mensen (en ik ook!) zouden verwachten dat je dan ook gewoon bij de kassa van de AH vol voor 'mevrouw' aangesproken wilt worden, in plaats van een ongemakkelijke cassiere die "zegeltjes, mene....ehm...mevrouw?" stammelt. Dat lijkt me namelijk erg vervelend, als ik zelf in die situatie zou zitten. Ik weet niet of ik 't goed uit kan leggen, maar ik zou er niet van uitgaan dat iedereen het slecht bedoelt en je je daar verdrietig om zou moeten voelen. Zeg maar.
Ja doei.
pi_142877668
Snap ik, ik laat alleen niet over me heen lopen...als je niet nadenkt voor je wat zegt attendeer ik je er even op
pi_142877720
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Niet zo slecht denken over de medemens. Als ik zoiets zou zeggen zou ik dat menen én goed bedoelen. Net zoals ik soms ook mensen complimenteer met een leuke outfit of wat dan ook.

Weet je, je voelt je een vrouw, en wilt dat graag ook uitdragen, anders zou je niet het transgenderproces ingaan, me dunkt. Je zorgt ervoor dat je geen baardgroei meer hebt dmv hormonen, dat je stem minder diep wordt, je laat een en ander operationeel verwijderen en/of toevoegen, je werkt toe naar een beeld dat voor in elk geval voor jezelf de waarheid naar buiten brengt, zeg maar. Maar je wilt, neem ik aan, ook dat ánderen je zien voor wat je bent: een vrouw, niet een man, noch een transgender. Een vrouw. Voor velen mensen die NIET zelf zo'n proces doorgaan of iemand kennen die dat doet is dat niet anders te 'bevatten' dan er 'zo vrouwelijk mogelijk uit willen zien, je spiegelbeeld met je innerlijk kunnen verenigen'. 'Goed gelukt', alles kan goed gelukt zijn. Van een taart tot een mooie outfit, een tentamen of de transitie. Het is de manier van 'het gewone volk' om je te becomplimenteren, dat je een mooie vrouw bent, nu ook van buiten. En ook mensen die denken 'niet goed gelukt', hoeven dat niet per se slecht te bedoelen, omdat, nogmaals, het algemene idee is, lijkt mij, dat je het leven door kan gaan als vrouw, en als anderen nog (duidelijk) kunnen zien dat je lichamelijk een man bent (geweest), kan dat verwarring opleveren, en een soort van, ja, medelijden is niet het goede woord, maar zo van "gut, je doet zo je best om voor jezelf en de buitenwereld als vrouw door 't leven te gaan maar toch is het nog te zien dat je een man was", dat hoeft niet slecht bedoeld te zijn, maar mensen begrijpen dat minder, denk ik, omdat mensen (en ik ook!) zouden verwachten dat je dan ook gewoon bij de kassa van de AH vol voor 'mevrouw' aangesproken wilt worden, in plaats van een ongemakkelijke cassiere die "zegeltjes, mene....ehm...mevrouw?" stammelt. Dat lijkt me namelijk erg vervelend, als ik zelf in die situatie zou zitten. Ik weet niet of ik 't goed uit kan leggen, maar ik zou er niet van uitgaan dat iedereen het slecht bedoeld en je je daar verdrietig om zou moeten voelen. Zeg maar.
Ik houd er wel rekening mee dat iemand het bedoelt zoals Joanne35 schrijft. Maar aan de andere kant, blijkbaar keek die man wel naar mn tieten en dat is wel leuk voor iemand die ooit het lichaam van een vent had ;)
pi_142877760
Motorbloempje: Ik kan nog niet reageren via dm, zegt dat ik langer dan een week geregistreerd moet staan
pi_142877801
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:53 schreef Vivie het volgende:
Motorbloempje: Ik kan nog niet reageren via dm, zegt dat ik langer dan een week geregistreerd moet staan
Oh, je 'net geregistreerd melding' was hier weg (dat zien we als mods), dus ik dacht dat het al wel kon, dan moet ik nog maar even wachten :P anders kun je me ook mailen op motorbloempje@fok.nl :)
Ja doei.
pi_142877966
Mail nu wel even anders vergeet ik het 8)7
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:09:00 #120
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_142878295
quote:
Ik denk er ook niet slecht over, ik weet dat het goedbedoeld en als compliment bedoeld is. Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook als compliment ervaren wordt door de ontvanger. Zoals Abby al aangeeft hangt dat van de context af.

Simpele vuistregel: Als je het niet tegen een niet-transgender zou zeggen in dezelfde situatie, zeg het dan ook niet tegen een transgender. Gewoon net als iedereen behandeld worden is voor mij het grootste compliment dat je me kunt geven :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:17:52 #121
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142878634
quote:

[..]

Weet je, je voelt je een vrouw, en wilt dat graag ook uitdragen, anders zou je niet het transgenderproces ingaan, me dunkt. Je zorgt ervoor dat je geen baardgroei meer hebt dmv hormonen, dat je stem minder diep wordt, je laat een en ander operationeel verwijderen en/of toevoegen, je werkt toe naar een beeld dat voor in elk geval voor jezelf de waarheid naar buiten brengt, zeg maar. Maar je wilt, neem ik aan, ook dat ánderen je zien voor wat je bent: een vrouw, niet een man, noch een transgender. Een vrouw. Voor velen mensen die NIET zelf zo'n proces doorgaan of iemand kennen die dat doet is dat niet anders te 'bevatten' dan er 'zo vrouwelijk mogelijk uit willen zien, je spiegelbeeld met je innerlijk kunnen verenigen'. 'Goed gelukt', alles kan goed gelukt zijn. Van een taart tot een mooie outfit kiezen of iets anders wat met uiterlijk te maken heeft, een tentamen of de transitie, daar zie ik niet zoveel verschil tussen. Het is de manier van 'het gewone volk' om je te becomplimenteren, dat je een mooie vrouw bent, nu ook van buiten. En ook mensen die denken 'niet goed gelukt', hoeven dat niet per se slecht te bedoelen, omdat, nogmaals, het algemene idee is, lijkt mij, dat je het leven door kan gaan als vrouw, en als anderen nog (duidelijk) kunnen zien dat je lichamelijk een man bent (geweest), kan dat verwarring opleveren, en een soort van, ja, medelijden is niet het goede woord, maar zo van "gut, je doet zo je best om voor jezelf en de buitenwereld als vrouw door 't leven te gaan maar toch is het nog te zien dat je een man was", dat hoeft niet slecht bedoeld te zijn, maar mensen begrijpen dat minder, denk ik, omdat mensen (en ik ook!) zouden verwachten dat je dan ook gewoon bij de kassa van de AH vol voor 'mevrouw' aangesproken wilt worden, in plaats van een ongemakkelijke cassiere die "zegeltjes, mene....ehm...mevrouw?" stammelt. Dat lijkt me namelijk erg vervelend, als ik zelf in die situatie zou zitten. Ik weet niet of ik 't goed uit kan leggen, maar ik zou er niet van uitgaan dat iedereen het slecht bedoelt en je je daar verdrietig om zou moeten voelen. Zeg maar.
Voor het eerst ben ik het een keer met je eens.

Ik snap even niet waarom er over zo'n opmerking gevallen wordt. Ik zeg vaak genoeg tegen vriendinnen dat ik ze mooi en vrouwelijk vind. Dat zeg ik ook tegen trans vriendinnen wanneer ik dat vind.
Je moet niet altijd negatief denken. Mensen bedoelen het niet altijd negatief.

M'n beste vriendin is ook transgender en ik ben een hele tijd verliefd op haar geweest omdat ze zo leuk en vrouwelijk is. Dat lijkt me wel een compliment voor haar omdat ik pot ben. Ik vergeet soms zelfs dat ze trans is, ondanks dat ze de operatie nog niet achter de rug heeft.
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:22:39 #122
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_142878863
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Je moet niet altijd negatief denken. Mensen bedoelen het niet altijd negatief.
Dat zegt toch ook niemand? :{
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:25:00 #123
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142878956
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:22 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat zegt toch ook niemand? :{
Als je ".... voor een transgender" erachter zegt dan ben je heel erg negatief aan het denken.
pi_142878973
Ik weet inmiddels wel dat ik geen doorsnee vrouw ben, ook niet als ik biovrouw geweest zou zijn. Ik ben vrij lang en redelijk slank. Daardoor val ik op, ook al omdat dit niet echt gebruikelijk is in de leeftijdscategorie waarin ik zit.

Dat merk je zeker als je in de buurt van andere vrouwen bent. Vrouwen zoeken altijd iets om op een ander te kunnen katten, zodat ze zichzelf beter voelen. Maar de reden dat ze in eerste instantie naar je kijken is, omdat ze iets aan jou zien dat ze zelf graag zouden hebben. Dus eigenlijk zijn ze jaloers en gaan van daaruit katten.
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:28:43 #125
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_142879094
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:25 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Als je ".... voor een transgender" erachter zegt dan ben je heel erg negatief aan het denken.
Ja, nogmaals, ik heb het hier over hoe het aankomt, niet over hoe de ontvanger het bedoelt heeft.

Het gaat allemaal om de context. Als iemand op een transgender bijeenkomst zoiets tegen je zegt is het natuurlijk een compliment. Als iemand in een dating setting zegt dat ie je mooi vindt is dat een compliment.

Als een random persoon in een random setting zoiets tegen je zegt terwijl hij dat nooit tegenover een cisgender zou hebben gezegd in diezelfde setting, dan is de context anders. Dan word je met zo'n opmerking opeens in een apart hokje geduwd.

Dat heeft niets te maken met negativiteit, maar meer met realisme over hoe mensen naar transgenders kijken.

Daarom zeg ik ook dat het een groter compliment is als mensen in zo'n setting dat juist niet zeggen. Want dan voel ik me net als iedereen behandeld. En niet als iemand die "anders" is.
pi_142879177
Sorry er ging iets fout. Ik heb blijkbaar een melding verzonden terwijl ik iemand quotte. Is een foutje dus :) Mods negeren aub
pi_142879194
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:25 schreef Onderweg het volgende:
Dus eigenlijk zijn ze jaloers en gaan van daaruit katten.
Als mijn volle lippen reden zijn om mij af te gaan zitten kraken ben je toch wel diep gezonken hoor :')
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:31:07 #128
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142879197
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:28 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja, nogmaals, ik heb het hier over hoe het aankomt, niet over hoe de ontvanger het bedoelt heeft.

Het gaat allemaal om de context. Als iemand op een transgender bijeenkomst zoiets tegen je zegt is het natuurlijk een compliment. Als iemand in een dating setting zegt dat ie je mooi vindt is dat een compliment.

Als een random persoon in een random setting zoiets tegen je zegt terwijl hij dat nooit tegenover een cisgender zou hebben gezegd in diezelfde setting, dan is de context anders. Dan word je met zo'n opmerking opeens in een apart hokje geduwd.

Dat heeft niets te maken met negativiteit, maar meer met realisme over hoe mensen naar transgenders kijken.

Daarom zeg ik ook dat het een groter compliment is als mensen in zo'n setting dat juist niet zeggen. Want dan voel ik me net als iedereen behandeld.
Volgens mij heeft dit alles te maken met negativiteit. Als iemand iets goed bedoelt en jij vat het negatief op, hoezo is dat dan niet negativiteit van jouw kant?

Mijn vraag is, hoe weet jij dat die gene dat nooit tegen een cisgender gezegd zou hebben? Dat is een aanname blijkbaar.

Tuurlijk zijn er mensen die zo naar transgenders kijken. Maar ik vind het alles behalve realistisch om maar aan te nemen dat iedereen je zo ziet.
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:32:50 #129
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142879257
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:25 schreef Onderweg het volgende:
Ik weet inmiddels wel dat ik geen doorsnee vrouw ben, ook niet als ik biovrouw geweest zou zijn. Ik ben vrij lang en redelijk slank. Daardoor val ik op, ook al omdat dit niet echt gebruikelijk is in de leeftijdscategorie waarin ik zit.

Dat merk je zeker als je in de buurt van andere vrouwen bent. Vrouwen zoeken altijd iets om op een ander te kunnen katten, zodat ze zichzelf beter voelen. Maar de reden dat ze in eerste instantie naar je kijken is, omdat ze iets aan jou zien dat ze zelf graag zouden hebben. Dus eigenlijk zijn ze jaloers en gaan van daaruit katten.
Opvallen doe je zeker. Maar in positieve zin hoor. Toen ik bij je op de bank zat zag ik ook alleen maar een vrouw voor me.
pi_142879275
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:28 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat weet je vaak niet en is afhankelijk van jouw perceptie. Mannen voelen zich (terecht of niet) vaak vrij om iets tegen vrouwen te zeggen over hun uiterlijk.
pi_142879312
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:32 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Opvallen doe je zeker. Maar in positieve zin hoor. Toen ik bij je op de bank zat zag ik ook alleen maar een vrouw voor me.
:*
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:35:02 #132
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142879319
Ik vind het gewoon een beetje raar.

Ik geef heel vaak complimentjes. Maar als ik dus een cisvrouw zou zijn dan zou het voor haar overkomen alsof ik het alleen zeg omdat ze transgender is.

Natuurlijk twijfel ik soms ook wel of mensen aardige dingen tegen me zeggen omdat ze aardig willen zijn, of dat ze het menen. Maar ik ga maar gewoon van het goede uit want anders kun je overal wel aan gaan twijfelen.
pi_142879338
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:30 schreef Onderweg het volgende:
Sorry er ging iets fout. Ik heb blijkbaar een melding verzonden terwijl ik iemand quotte. Is een foutje dus :) Mods negeren aub
Ja, nee, te laat. Bans. dit-dat-alles.
Ja doei.
pi_142879363
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:31 schreef Vivie het volgende:

[..]

Als mijn volle lippen reden zijn om mij af te gaan zitten kraken ben je toch wel diep gezonken hoor :')
Welcome to the world of females ;)
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:36:25 #135
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_142879374
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:31 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Volgens mij heeft dit alles te maken met negativiteit. Als iemand iets goed bedoelt en jij vat het negatief op, hoezo is dat dan niet negativiteit van jouw kant?
Ik vat het ook helemaal niet negatief op. Het voelt negatief aan, maar dat wil ook nog niet zeggen dat ik het zo opvat en het de maker van die opmerking kwalijk neem. Dat zijn echt verschillende dingen.

Hoe vaak gebeurt het niet dat mensen pijnlijke dingen vragen aan b.v. iemand die net iets naars heeft meegemaakt? De intentie is goed, het komt pijnlijk aan, maar de ontvanger zal echt wel begrijpen dat het niet slecht bedoeld was. In die trant moet je het zien.

quote:
Tuurlijk zijn er mensen die zo naar transgenders kijken. Maar ik vind het alles behalve realistisch om maar aan te nemen dat iedereen je zo ziet.
Wat de echte intentie is achter zo'n uitspraak is meestal niet zo moeilijk aan te voelen...
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:38:37 #136
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142879438
Weet je, ik denk dat we er maar over op moeten houden. Ik zie ons het nog niet zo snel met elkaar eens zijn.
Laten we het maar over andere dingen hebben :) .
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:40:31 #137
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_142879491
Toen ik een maand of 2 terug op weg naar m'n date was sprak een man me plotseling aan op straat om te zeggen dat ik er leuk uitzag. Wist niet zo goed wat ik ervan moest maken, want in mijn eigen mening zie ik er nog totaal niet vrouwelijk uit. Geen idee of het oprecht bedoeld was of sarcastisch, of dat er een stille "voor een transgender" achter zat of niet.
Uiteindelijk heb ik het maar als ene compliment genomen. Dankjewel gezegd en doorgelopen.
pi_142879514
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:36 schreef Joanne35 het volgende:

Wat de echte intentie is achter zo'n uitspraak is meestal niet zo moeilijk aan te voelen...
Ik weet dat nog niet zo hoor. Ik merk aan mijzelf toch wel regelmatig, dat ik mij erg laat beïnvloeden door het feit dat ik op sommige gebieden nog onzeker ben. Als ik daarna er nog eens aan terugdenk realiseer ik mij, dat mijn gedachte daarover gewoon te negatief was.
pi_142879588
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:40 schreef Naidje het volgende:
Toen ik een maand of 2 terug op weg naar m'n date was sprak een man me plotseling aan op straat om te zeggen dat ik er leuk uitzag. Wist niet zo goed wat ik ervan moest maken, want in mijn eigen mening zie ik er nog totaal niet vrouwelijk uit. Geen idee of het oprecht bedoeld was of sarcastisch, of dat er een stille "voor een transgender" achter zat of niet.
Uiteindelijk heb ik het maar als ene compliment genomen. Dankjewel gezegd en doorgelopen.
Mensen reageren vaak heel primair en zoeken er niet zoveel achter als wij. Wij piekeren er al jaren over, zij doen gewoon iets uit impuls. Complimentje vriendelijk aannemen en je de hele dag sexy voelen, lijkt mij een goede reactie ;)
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:43:37 #140
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_142879590
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:41 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ik weet dat nog niet zo hoor. Ik merk aan mijzelf toch wel regelmatig, dat ik mij erg laat beïnvloeden door het feit dat ik op sommige gebieden nog onzeker ben. Als ik daarna er nog eens aan terugdenk realiseer ik mij, dat mijn gedachte daarover gewoon te negatief was.
Ik heb het idee dat het bij mij juist net andersom is. Een vriendin vertelde me eens dat ze het heel naar vond dat mensen op straat naar me staren, en dat ze ze wel aan wou vliegen. Het was me niet eens opgevallen dat mensen dat deden.

Ik ben dus echt niet zo wantrouwend t.o.v. van andere mensen hoor. Meestal ben ik degene in het gezelschap die als eerste vergeet dat ik trans ben :)
pi_142879675
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:43 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het bij mij juist net andersom is. Een vriendin vertelde me eens dat ze het heel naar vond dat mensen op straat naar me staren, en dat ze ze wel aan wou vliegen. Het was me niet eens opgevallen dat mensen dat deden.

Ik ben dus echt niet zo wantrouwend t.o.v. van andere mensen hoor. Meestal ben ik degene in het gezelschap die als eerste vergeet dat ik trans ben :)
Op straat ontwikkel je een soort filter na een tijdje. Het valt mij ook niet (meer) op. Maar opmerkingen op mij als persoon gericht (of het nu een complimentje is of anders) gaan nog steeds door mijn hersenpan en dan merk ik soms heel goed dat ik het door mijn achtergrond negatiever opvat dan nodig.
pi_142879733
quote:
12s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, nee, te laat. Bans. dit-dat-alles.
Kom maar op ~O> , bitchfight
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:47:45 #143
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142879738
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:40 schreef Naidje het volgende:
Dat is denk ik ook het beste wat je kunt doen. Anders zit je er zelf alleen maar mee als je gaat denken dat het negatief bedoeld is of iets dergelijks.
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:48:04 #144
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142879754
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:47 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Kom maar op ~O> , bitchfight
Hou op, ik krijg mental images _O- .
pi_142879866
c_/
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:51:32 #146
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142879878
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:51 schreef Vivie het volgende:
c_/
Doe mij maar warme chocolademelk :9 .
pi_142879920
het was ook Hot Chocolate (met slagroom, misschien niet iets minder vaak ehhh)....koffie krijg ik er niet in ^^
  woensdag 30 juli 2014 @ 12:54:26 #148
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_142879998
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:52 schreef Vivie het volgende:
het was ook Hot Chocolate (met slagroom, misschien niet iets minder vaak ehhh)....koffie krijg ik er niet in ^^
Mmm, slagroom. Ga mezelf maar eens lekker verwennen vanmiddag. :D
pi_142880743
Heel goed!
pi_142880999
Een deel van communicatie wordt ook gevormd door het referentiekader van de ontvanger. Als je zelf een niet al te positief zelfbeeld hebt (zoals ik) dan is het vaak moeilijk om complimentjes zomaar aan te nemen zonder er een verborgen boodschap in te zoeken. Ik heb daar best last van. Zelfs als de complimenten van naasten komen.
pi_142881050
Ja, herkenbaar...kritiek ben ik ook niet echt gecharmeerd van (wie wel) maar dan snap ik het vaak ook nog wel en ben ik het er mee eens
  woensdag 30 juli 2014 @ 13:37:47 #152
296917 Abby79
Being myself!
pi_142881382
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:24 schreef Fixers het volgende:
Een deel van communicatie wordt ook gevormd door het referentiekader van de ontvanger. Als je zelf een niet al te positief zelfbeeld hebt (zoals ik) dan is het vaak moeilijk om complimentjes zomaar aan te nemen zonder er een verborgen boodschap in te zoeken. Ik heb daar best last van. Zelfs als de complimenten van naasten komen.
Heel herkenbaar inderdaad... hoewel ik wel begin te merken dat ik het een beetje los aan het laten ben op dit moment :).
pi_142882269
Overigens, een kennis van mij is actief in de LBGT scene en ik zag op z'n FB onlangs links naar de 'A'dam TransPride' voorbij komen. Iemand hier die dat leuk zou vinden/er geweest is/in de gaten wil houden voor volgend jaar wellicht?

https://www.facebook.com/amsterdamtranspride
Ja doei.
pi_142882608
Wow, dat is gedurfd. Ik sta er neutraal in maar denk niet dat ik zo snel daar naar toe zou gaan

Hoop dat mensen daar een positievere beeldvorming bij kunnen krijgen dan de GayPride
pi_142883339
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
Overigens, een kennis van mij is actief in de LBGT scene en ik zag op z'n FB onlangs links naar de 'A'dam TransPride' voorbij komen. Iemand hier die dat leuk zou vinden/er geweest is/in de gaten wil houden voor volgend jaar wellicht?

https://www.facebook.com/amsterdamtranspride
Ik ben bij de opening van een fotoexpositie geweest, maar de opkomst is vrij klein hoor. Er is in Adam wel een aktieve trans groep, maar ik moet daarvoor toch altijd weer een stuk reizen en doe het dus niet al te vaak.

Overigens viel mij het op dat het in Adam centrum vrij rustig was voor een Gay Pride week. Ik neem aan dat het zaterdag tijdens de Parade wel poepdruk zal zijn.
pi_142883409
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:17 schreef Vivie het volgende:
Wow, dat is gedurfd. Ik sta er neutraal in maar denk niet dat ik zo snel daar naar toe zou gaan

Hoop dat mensen daar een positievere beeldvorming bij kunnen krijgen dan de GayPride
Ik weet dat het voor transgenders een gotspe is, maar zichtbaarheid laat cisgenders nadenken en dat is de eerste stap naar een vorm van begrip. 'Wij' zakken het liefst weg in de grijze massa, maar dat is eigenlijk contraproductief. Wat overigens niet wil zeggen dat wij niet 'normaal' zijn. Maar wat mensen niet zien of kennen, denken ze ook niet over na, zo eenvoudig is het.
pi_142883648
Klopt...sommige trans/cis mensen waar ik mijn mening tegen uitte vonden het ook raar/stom dat ik er zo over dacht

Dit heeft meer met mijn eigen transitie en geschiedenis( gepest) te maken dan dat ik vind dat het voor elke transgender goed/slecht zou zijn. Voel me er gewoon héél ongemakkelijk bij
pi_142883729
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:46 schreef Vivie het volgende:
Klopt...sommige trans/cis mensen waar ik mijn mening tegen uitte vonden het ook raar/stom dat ik er zo over dacht

Dit heeft meer met mijn eigen transitie en geschiedenis( gepest) te maken dan dat ik vind dat het voor elke transgender goed/slecht zou zijn. Voel me er gewoon héél ongemakkelijk bij
Ik denk dat iedere transgender er wel moeite mee heeft. Het confronteert je toch met jezelf en dat is niet leuk (in 'ons' geval denk ik dan). Maar een vorm van zelfacceptatie zakt wel in na verloop van tijd ;) , waardoor het gemakkelijker wordt.
pi_142883734
Denk aan: marokkaanse/antilliaanse hangjeugd. Heb ik veel vervelende ervaringen mee en zie je ook soms in het nieuws weer terugkomen met anti-homo incidenten
pi_142883755
Sorry als ik discriminerend overkom
pi_142884842
Ik zeg gewoon "dank je wel!" met een big smile ongeacht hoe iets bedoeld is, als ik een opmerking krijg. Is het nl naar bedoeld, dan voelt hij/zij zich/haar er lullig bij als die zo´n reactie krijgt. Of ze denken van "snapt niet eens dat ik het hatelijk bedoel". Hoe dan ook, het glijdt van mij af en zij hebben zelf de ergenis...

Maar een en ander ligt bij mij op transgender gebied natuurlijk wel anders.
Maar zo in het algemeen bij opmerkingen, vangen ze bij mij bot als het niet oprecht was en krijgen ze dus echte dank als het wel oprecht was.
pi_142885426
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:40 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Ik weet dat het voor transgenders een gotspe is, maar zichtbaarheid laat cisgenders nadenken en dat is de eerste stap naar een vorm van begrip. 'Wij' zakken het liefst weg in de grijze massa, maar dat is eigenlijk contraproductief. Wat overigens niet wil zeggen dat wij niet 'normaal' zijn. Maar wat mensen niet zien of kennen, denken ze ook niet over na, zo eenvoudig is het.
Daarom probeer ik er zo open mogelijk over te zijn. Mijn blog is bijvoorbeeld zelfs gelinkt aan Linked In.

Helaas komt de pride week voor heel slecht uit qua werk, anders had ik er wel wat mee gedaan.

Ben wel van mening dat openheid over genderdysforie een persoonlijke keuze is. Ik heb een behoorlijk accepterende omgeving, daardoor is het ook wel makkelijker om er open over te zijn dan waneer je in een klein gereformeerd dorpje woont en werkt.
pi_142887025
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 14:49 schreef Vivie het volgende:
Sorry als ik discriminerend overkom
Mwah je hoeft geen sorry te zeggen. In sommige culturen zijn ze nou eenmaal een stuk minder tolerant.
pi_142907613
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 13:24 schreef Fixers het volgende:
Absoluut waar heb daar zelf ook zeer veel moeite mee. Geen complimenten is een stuk aangenamer voor mij. En dan ben ik gewoon een man die zijn vrouwelijke gevoelens en uitingen niet overduidelijk toont naar de wereld.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  donderdag 31 juli 2014 @ 13:59:34 #165
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_142920261
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:31 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Fixed *) .
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 22:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Nu wel fixed *) .
Jullie snappen me in ieder geval. :7
Kaleidoscopiklimax
pi_142928742
Ik woon tussen de mooiste kanswijken van Den Haag in, maar nog nooit zelf problemen gehad met Marokkanen. Wel met tokkies en zwarten maar dat was niet omdat ik trans was :')

Vandaag mijn id en rijbewijs opgehaald. Fantastische babykinderfoto :') staat erop. En dan heb ik die foto nog als ik 31 ben!!!
  donderdag 31 juli 2014 @ 18:43:41 #167
296917 Abby79
Being myself!
pi_142928804
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 18:40 schreef Nezhi het volgende:
Ik woon tussen de mooiste kanswijken van Den Haag in, maar nog nooit zelf problemen gehad met Marokkanen. Wel met tokkies en zwarten maar dat was niet omdat ik trans was :')
Volgens mij woon je dan niet heel erg ver van mij af :P.
pi_142928830
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 52% gewijzigd door Nezhi op 31-07-2014 18:49:49 ]
  donderdag 31 juli 2014 @ 18:51:08 #169
296917 Abby79
Being myself!
pi_142928967
Nee, toch de andere kant van de slechte wijk :) Rustenburg/Oostbroek.
pi_142930347
Ik in Rdam Zuid...niet echt jé van het, maar ja soms moet je het er maar mee doen :)
  donderdag 31 juli 2014 @ 19:54:49 #171
296917 Abby79
Being myself!
pi_142931172
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:31 schreef Vivie het volgende:
Ik in Rdam Zuid...niet echt jé van het, maar ja soms moet je het er maar mee doen :)
Ach, ik woonde voorheen in de slechtste buurt van Eindhoven. Nooit problemen gehad en een heerlijke twaalf jaar daar gewoond :). Reputatie zegt niet alles! :)
pi_142931723
Ligt ook voor het grootste deel aan mezelf, lekker veel internaliseren en invullen

Twee talenten om niet bepaald trosts op te zijn ;)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 01:32:49 #173
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_142943860
Het is erdoor :) Officieel in de BPR.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_142945732
Hier nog niet volgens mij. Had gisteren nieuw DigiD wachtwoord in de bus en die brief is nog gericht aan de heer fixers.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fixers op 01-08-2014 08:31:22 ]
pi_142946006
Gefelicteerd *O* weer een stap verder
pi_142946269
Ah sinds het versturen van die brief zijn de gegevens inmiddels wel aangepast. Handig dat Mijn Overheid. Vind het nu wel nog raarder dat de wijzigingsinformatie nog op papier van de ene gemeente naar de andere gemeente moet worden gestuurd. Daar zal vast een of ander bureaucratisch regeltje voor zijn.
pi_142947633
Lijkt mij normaal dat niet elke gemeente in elkaars programma kan?
Een bank kan ook niet op de rekening kijken van iemand die niet bij die bank is.
En e-mail is ook al niet privé (merkte ik toen ik een ip nummer natrok en er ook bij stond "e-mails die vanf dit ip nummer verstuurd worden, en daar staat dan naam en toenaam bij).
Op papier komt het tenminste alleen terecht op de afdeling die er mee te maken heeft.
Dus voor mij zit er wel logica in.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:25:09 #178
296917 Abby79
Being myself!
pi_142948110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:00 schreef Alentejana het volgende:
Lijkt mij normaal dat niet elke gemeente in elkaars programma kan?
Een bank kan ook niet op de rekening kijken van iemand die niet bij die bank is.
En e-mail is ook al niet privé (merkte ik toen ik een ip nummer natrok en er ook bij stond "e-mails die vanf dit ip nummer verstuurd worden, en daar staat dan naam en toenaam bij).
Op papier komt het tenminste alleen terecht op de afdeling die er mee te maken heeft.
Dus voor mij zit er wel logica in.
Voor mij niet :P. Maar ik ben dan ook een IT iemand. Zelfs dat medische dossiers altijd via de post gaan vind ik onzin. Post is echt niet veiliger dan digitaal. Hoewel dat voor overheidssystemen misschien niet geldt :P.
pi_142948480
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 01:32 schreef wonderer het volgende:
Het is erdoor :) Officieel in de BPR.
in de wat? gefeliciteerd. ben je nu man of vrouw?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:45:46 #180
296917 Abby79
Being myself!
pi_142948561
quote:
De Basisregistratie Personen ( BRP ) is een samenvoeging van de Gemeentelijke Basisadministratie Personen ( GBA ) en Register Niet Ingezetenen ( RNI ).
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:59:35 #181
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_142959783
Tering, op die nieuwe ID-kaart staat je boeventronie er wel érg groot op.
pi_142960019
En twee keer zelfs
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:11:49 #183
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_142960270
Op de oude ook, maar dan als laserperforatie (die je alleen goed kon zien als je 'm tegen het licht hield). [/zemel]
pi_142971823
Maandag een date..spannend O+
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:35:00 #185
296917 Abby79
Being myself!
pi_142972729
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:11 schreef Vivie het volgende:
Maandag een date..spannend O+
^O^

Heb je die nu zo snel geregeld? :P
pi_142979817
Ja, goede match en direct een klik, veel zitten chatten :) :@

Wie weet dus meer, spannend ^^
pi_142989741
Vraagje over de VU: ik zie dat heel veel mensen een hekel hebben aan de VU. Ze zouden bijv. niet goed voorgelicht worden over bijwerkingen van hormonen of ruzie krijgen met de psychologen. Nou vond ik die van mij niet zo bijzonder nuttig, maar wat is jullie ervaring hiermee? Vind het zo raar dat ik geen problemen heb ervaren maar toch wel heeeeel veel mensen zie die dit wel hadden :P
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 15:17:02 #188
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_142990289
Het is officiëel hoor. Of nouja, al een paar dagen eigenlijk. Sinds donderdag ben ik volgens de gemeente officieel mevrouw en is mijn voornaam Naomi :) .

En nu ben ik best wel uitgeput na twee hele leuke dagen met m'n beste vriendin :D .
pi_142991210
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 15:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Het is officiëel hoor. Of nouja, al een paar dagen eigenlijk. Sinds donderdag ben ik volgens de gemeente officieel mevrouw en is mijn voornaam Naomi :) .

En nu ben ik best wel uitgeput na twee hele leuke dagen met m'n beste vriendin :D .
Gefeliciteerd. ^O^
pi_142994731
Ik vind hier in mijn brievenbus post van mijn woongemeente, gericht aan Mevrouw Fixers. Dat is het eerste offciële poststuk. :) Het is trouwens een brief waarin wordt uitgelegd dat mijn geslacht en voornamen zijn gewijzigd en dat daarom mijn identiteitsbewijzen en paspoort nu ongeldig zijn. Heb nu 4 weken om nieuwe aan te vragen. Ook gelijk een formulier om de historische gegevens te kunnen laten wissen en uitreksels van de GBA/BRP met historische en actuele gegevens. Netjes. ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:56 schreef Nezhi het volgende:
Vraagje over de VU: ik zie dat heel veel mensen een hekel hebben aan de VU. Ze zouden bijv. niet goed voorgelicht worden over bijwerkingen van hormonen of ruzie krijgen met de psychologen. Nou vond ik die van mij niet zo bijzonder nuttig, maar wat is jullie ervaring hiermee? Vind het zo raar dat ik geen problemen heb ervaren maar toch wel heeeeel veel mensen zie die dit wel hadden :P
Behalve het warrige chaotische administratieve wat ze nogal hebben heb ik niet veel te klagen. Meest vervelende vond ik vooral de psychologenwissel. Na mijn diagnose kreeg ik een andere toegewezen en voor haar heb ik ook nog 2 of 3 keer een invaller voor mijn neus gehad. Vind ik met de artsen niet zo'n ramp (volgens mij pas één endocrinoloog al twee keer gezien), maar met psychologen vind ik dat wat minder. Iets van onenigheid heb ik nooit gehad met ze. Ik heb juist heel veel gehad aan de gesprekken.

Ook over de endocrinologen heb ik geen klachten. Ik snap ook echt niet dat Van Trotsenburg zo wordt verguisd op het web. Het is een van de vriendelijkst artsen die ik ooit tegenover me in een spreekkamer zat. Kreeg alle uitleg die ik nodig had, kon vragen stellen en kreeg prima antwoord.
pi_142997763
quote:
Behoorlijk wat negatievelingen in mijn supportgroup in Rotterdam...ik kan me er niet helemaal in vinden: eens met Fixers over het chaotische administratieve deel, soms kan door de drukte de communicatie met ze een beetje onduidelijk verlopen maar verder past het prima bij me.
Dat werkt wel twee kanten op vind ik, zelf investeren en niet zo gaan stampvoeten en onvergelijkt gaan zitten doen.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:08:38 #192
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_143000911
quote:
ik zie dat heel veel mensen een hekel hebben aan de VU. Ze zouden bijv. niet goed voorgelicht worden over bijwerkingen van hormonen of ruzie krijgen met de psychologen.
Dat lijkt mij toch meer dat dat aan de instelling van het persoon ligt. Als je de verwachting hebt dat het VUmc je wel aan je handje door je transitie heenvoert, ja, dan kom je van een koude kermis thuis.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:24 schreef Vivie het volgende:
Dat werkt wel twee kanten op vind ik, zelf investeren en niet zo gaan stampvoeten en onvergelijkt gaan zitten doen.
Dit dus.
quote:
Behoorlijk wat negatievelingen in mijn supportgroup in Rotterdam...ik kan me er niet helemaal in vinden
Ik kan me niet in die groep vinden, dus mij zal je daar ook nooit vinden!
Gelukkig is er een alternatief...

[ Bericht 2% gewijzigd door kELAL op 02-08-2014 22:40:26 ]
pi_143001633
Ja, ik denk ook als je gaat beginnen met hormonen, en je hebt iig minstens een jaar wachttijd gehad, dan heb je dat zelf toch ook op internet opgezocht oid?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:34:26 #194
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_143001814
Plus dat de effecten per persoon behoorlijk kunnen verschillen. Dus aan je vader / moeder / broer / zus vragen hoe hij / zij de effecten in hun puberteit hebben ervaren is ook geen overbodige luxe.
pi_143003207
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:08 schreef kELAL het volgende:

[..]

Dat lijkt mij toch meer dat dat aan de instelling van het persoon ligt. Als je de verwachting hebt dat het VUmc je wel aan je handje door je transitie heenvoert, ja, dan kom je van een koude kermis thuis.

[..]

Dit dus.

[..]

Ik kan me niet in die groep vinden, dus mij zal je daar ook nooit vinden!
Gelukkig is er een alternatief...
Ik ga alleen naar de gemengde groep...en die wordt waarschijnlijk omgezet naar een jongeren groep (waar ik nog net aan kan deelnemen waarschijnlijk) binnen paar maanden, vind ik een goed plan want ik heb daar wel behoefte aan
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:01:23 #196
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143044224
Trouw: Is van geslacht veranderen nog taboe in Nederland?

quote:
De transgender wint aan terrein in Nederland. Sinds 1 juli kunnen transmannen en -vrouwen hun geslacht wettelijk aanpassen zonder een operatie of hormoonbehandeling te ondergaan. Transmodellen maken hun opmars en voor het eerst dit jaar vond er naast de Gaypride een zogenoemde Transpride plaats. Een festival voor en door transgenders. Betekent deze toenemende zichtbaarheid ook een groeiende tolerantie van de gemiddelde Nederlander? Trouw vroeg het twee transvrouwen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:06:17 #197
296917 Abby79
Being myself!
pi_143044327
quote:
Die Nicky, da's Maisnon, of niet?
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:18:52 #198
71919 wonderer
pi_143044582
quote:
Ik hoop dat de verslaggeving ook meeverandert, met de acceptatie :P En dan vooral de details en niet de toon want da's verder wel ok.

Goed dat er artikelen zoals deze geplaatst blijven worden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_143045644
Pff, vind het wel tegenstrijdig hoor. Zeggen dat het allemaal niet zo slecht is maar vervolgens wel anoniem willen blijven (moet iedereen zelf weten hoor, daar gaat het mij niet om). Het zijn vaak de transen 'die er voor door kunnen' die zeggen dat het allemaal geweldig is ....
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:20:54 #200
71919 wonderer
pi_143045817
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:14 schreef Onderweg het volgende:
Pff, vind het wel tegenstrijdig hoor. Zeggen dat het allemaal niet zo slecht is maar vervolgens wel anoniem willen blijven (moet iedereen zelf weten hoor, daar gaat het mij niet om). Het zijn vaak de transen 'die er voor door kunnen' die zeggen dat het allemaal geweldig is ....
Yeah. Maar ze heeft wel een punt: mensen wijzen je veel sneller af als ze je (nog) niet kennen. Juist als je 100% passabel bent heb je dat voordeel, dat mensen je kunnen leren kennen. Da's een goed uitgangspunt om mensen met het fenomeen bekend te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')