Je bent fysiek sowieso 1024 keer beter in vorm dan dit hoopje chronisch diciplinegebrekquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:20 schreef Onderweg het volgende:
Zo was er eens iemand die zei dat ze het wel dacht, omdat ze mij met skaten niet kon bijhouden. Nee wijffie, jij skate gewoon niet zo goed
Ik hoef het eerlijk gezegd niet te weten. Mensen zeggen de meest vreemde dingen en daar kan ik wel om lachen.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:23 schreef Vivie het volgende:
Haha, ja dat heb ik ook wel eens gedacht
Misschien moet ik gewoon maar eens keer halverwege gesprek vragen "Hoe vind je mn foto eigenlijk?"
quote:
Fijn dat je dat denkt maar mijn conditie is nu 0F .quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:31 schreef kELAL het volgende:
[..]
Je bent fysiek sowieso 1024 keer beter in vorm dan dit hoopje chronisch diciplinegebrek
Woehaaquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]ik las "Je borsten hangen op je ballen" en vroeg me even af wat daar zo grappig aan was
![]()
Ow, dat is een hele nare vind ik. Het is bedoeld als compliment maar tegelijk weet je dat je er eigenlijk "... voor een transgender" achter moet denken. Bij dat soort opmerkingen weet ik nooit goed of ik er nou blij of treurig van moet worden.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:34 schreef Onderweg het volgende:
buiten voegde hij er aan toe "... en je bent een mooie vrouw"
Ja, ik weet het, maar zoals ik al zei, mensen zeggen de gekste dingen terwijl ze denken het goed te doen. Ik lig er niet wakker van iig. Het lijkt wel of mensen in paniek raken als ze iets door hebbenquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:38 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ow, dat is een hele nare vind ik. Het is bedoeld als compliment maar tegelijk weet je dat je er eigenlijk "... voor een transgender" achter moet denken. Bij dat soort opmerkingen weet ik nooit goed of ik er nou blij of treurig van moet worden.
Beetje vergelijkbaar met "je bent goed gelukt"
In de context van Onderweg misschien, maar dat is echt niet altijd hoor!quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:38 schreef Joanne35 het volgende:
Ow, dat is een hele nare vind ik. Het is bedoeld als compliment maar tegelijk weet je dat je er eigenlijk "... voor een transgender" achter moet denken. Bij dat soort opmerkingen weet ik nooit goed of ik er nou blij of treurig van moet worden.
Dat heb ik nog niet gehoord...gelukkig maar want ik kan behoorlijk pittig zijn in een gesprek wat me niet bevaltquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:39 schreef Abby79 het volgende:
[..]
In de context van Onderweg misschien, maar dat is echt niet altijd hoor!
Hmm, misschien had ik die laatste zin uit de quote moeten halen. Ik bedoelde juist dat het "je bent een mooie vrouw" echt niet altijd (onuitgesproken) gevolgd wordt door een "... voor een transgender".quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:40 schreef Vivie het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet gehoord...gelukkig maar want ik kan behoorlijk pittig zijn in een gesprek wat me niet bevalt
Ik laat mijn avond echt niet verpesten door iemand die een onhandige opmerking maakt. Ben er voor mn lol, niet op de barricades.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:40 schreef Vivie het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet gehoord...gelukkig maar want ik kan behoorlijk pittig zijn in een gesprek wat me niet bevalt
Niet zo slecht denken over de medemens. Als ik zoiets zou zeggen zou ik dat menen én goed bedoelen. Net zoals ik soms ook mensen complimenteer met een leuke outfit of wat dan ook.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:38 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Beetje vergelijkbaar met "je bent goed gelukt"
Ik houd er wel rekening mee dat iemand het bedoelt zoals Joanne35 schrijft. Maar aan de andere kant, blijkbaar keek die man wel naar mn tieten en dat is wel leuk voor iemand die ooit het lichaam van een vent hadquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Niet zo slecht denken over de medemens. Als ik zoiets zou zeggen zou ik dat menen én goed bedoelen. Net zoals ik soms ook mensen complimenteer met een leuke outfit of wat dan ook.
Weet je, je voelt je een vrouw, en wilt dat graag ook uitdragen, anders zou je niet het transgenderproces ingaan, me dunkt. Je zorgt ervoor dat je geen baardgroei meer hebt dmv hormonen, dat je stem minder diep wordt, je laat een en ander operationeel verwijderen en/of toevoegen, je werkt toe naar een beeld dat voor in elk geval voor jezelf de waarheid naar buiten brengt, zeg maar. Maar je wilt, neem ik aan, ook dat ánderen je zien voor wat je bent: een vrouw, niet een man, noch een transgender. Een vrouw. Voor velen mensen die NIET zelf zo'n proces doorgaan of iemand kennen die dat doet is dat niet anders te 'bevatten' dan er 'zo vrouwelijk mogelijk uit willen zien, je spiegelbeeld met je innerlijk kunnen verenigen'. 'Goed gelukt', alles kan goed gelukt zijn. Van een taart tot een mooie outfit, een tentamen of de transitie. Het is de manier van 'het gewone volk' om je te becomplimenteren, dat je een mooie vrouw bent, nu ook van buiten. En ook mensen die denken 'niet goed gelukt', hoeven dat niet per se slecht te bedoelen, omdat, nogmaals, het algemene idee is, lijkt mij, dat je het leven door kan gaan als vrouw, en als anderen nog (duidelijk) kunnen zien dat je lichamelijk een man bent (geweest), kan dat verwarring opleveren, en een soort van, ja, medelijden is niet het goede woord, maar zo van "gut, je doet zo je best om voor jezelf en de buitenwereld als vrouw door 't leven te gaan maar toch is het nog te zien dat je een man was", dat hoeft niet slecht bedoeld te zijn, maar mensen begrijpen dat minder, denk ik, omdat mensen (en ik ook!) zouden verwachten dat je dan ook gewoon bij de kassa van de AH vol voor 'mevrouw' aangesproken wilt worden, in plaats van een ongemakkelijke cassiere die "zegeltjes, mene....ehm...mevrouw?" stammelt. Dat lijkt me namelijk erg vervelend, als ik zelf in die situatie zou zitten. Ik weet niet of ik 't goed uit kan leggen, maar ik zou er niet van uitgaan dat iedereen het slecht bedoeld en je je daar verdrietig om zou moeten voelen. Zeg maar.
Oh, je 'net geregistreerd melding' was hier weg (dat zien we als mods), dus ik dacht dat het al wel kon, dan moet ik nog maar even wachtenquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:53 schreef Vivie het volgende:
Motorbloempje: Ik kan nog niet reageren via dm, zegt dat ik langer dan een week geregistreerd moet staan
Ik denk er ook niet slecht over, ik weet dat het goedbedoeld en als compliment bedoeld is. Maar dat wil nog niet zeggen dat het ook als compliment ervaren wordt door de ontvanger. Zoals Abby al aangeeft hangt dat van de context af.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
Niet zo slecht denken over de medemens. Als ik zoiets zou zeggen zou ik dat menen én goed bedoelen. Net zoals ik soms ook mensen complimenteer met een leuke outfit of wat dan ook.
Voor het eerst ben ik het een keer met je eens.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Weet je, je voelt je een vrouw, en wilt dat graag ook uitdragen, anders zou je niet het transgenderproces ingaan, me dunkt. Je zorgt ervoor dat je geen baardgroei meer hebt dmv hormonen, dat je stem minder diep wordt, je laat een en ander operationeel verwijderen en/of toevoegen, je werkt toe naar een beeld dat voor in elk geval voor jezelf de waarheid naar buiten brengt, zeg maar. Maar je wilt, neem ik aan, ook dat ánderen je zien voor wat je bent: een vrouw, niet een man, noch een transgender. Een vrouw. Voor velen mensen die NIET zelf zo'n proces doorgaan of iemand kennen die dat doet is dat niet anders te 'bevatten' dan er 'zo vrouwelijk mogelijk uit willen zien, je spiegelbeeld met je innerlijk kunnen verenigen'. 'Goed gelukt', alles kan goed gelukt zijn. Van een taart tot een mooie outfit kiezen of iets anders wat met uiterlijk te maken heeft, een tentamen of de transitie, daar zie ik niet zoveel verschil tussen. Het is de manier van 'het gewone volk' om je te becomplimenteren, dat je een mooie vrouw bent, nu ook van buiten. En ook mensen die denken 'niet goed gelukt', hoeven dat niet per se slecht te bedoelen, omdat, nogmaals, het algemene idee is, lijkt mij, dat je het leven door kan gaan als vrouw, en als anderen nog (duidelijk) kunnen zien dat je lichamelijk een man bent (geweest), kan dat verwarring opleveren, en een soort van, ja, medelijden is niet het goede woord, maar zo van "gut, je doet zo je best om voor jezelf en de buitenwereld als vrouw door 't leven te gaan maar toch is het nog te zien dat je een man was", dat hoeft niet slecht bedoeld te zijn, maar mensen begrijpen dat minder, denk ik, omdat mensen (en ik ook!) zouden verwachten dat je dan ook gewoon bij de kassa van de AH vol voor 'mevrouw' aangesproken wilt worden, in plaats van een ongemakkelijke cassiere die "zegeltjes, mene....ehm...mevrouw?" stammelt. Dat lijkt me namelijk erg vervelend, als ik zelf in die situatie zou zitten. Ik weet niet of ik 't goed uit kan leggen, maar ik zou er niet van uitgaan dat iedereen het slecht bedoelt en je je daar verdrietig om zou moeten voelen. Zeg maar.
Dat zegt toch ook niemand?quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:17 schreef AdoraBelle het volgende:
Je moet niet altijd negatief denken. Mensen bedoelen het niet altijd negatief.
Ja, nogmaals, ik heb het hier over hoe het aankomt, niet over hoe de ontvanger het bedoelt heeft.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:25 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Als je ".... voor een transgender" erachter zegt dan ben je heel erg negatief aan het denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |