BRONquote:Op 30 juli gaat de korte film De Beslissing in première. Die gaat over homoseksualiteit en de islam.
De Beslissing is geregisseerd door Wahid Sanouji, die ook het script schreef. Hassan Slaby (bekend uit Spangas) en Majoub Benmoussa spelen de hoofdrollen. De première van De Beslissing in de Oude Lutherse Kerk is onderdeel van een debat over seksuele diversiteit in Marokkaanse kring.
Boris Dittrich is gespreksleider tijdens de discussie na de première. Ook zijn de initiatiefnemers van de Marokkaanse Gay Pride-boot aanwezig. De toegang is gratis, maar geïnteresseerden moeten zich wel even aanmelden.
Nee, want bepaalde lieden hebben het verheven tot bashtopic - en lijken daar uiterst trots op te zijn ook.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:19 schreef Semisane het volgende:
De vraag is natuurlijk of het in dit deel wel over de film zal gaan.
Cry me a riverquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want bepaalde lieden hebben het verheven tot bashtopic - en lijken daar uiterst trots op te zijn ook.
Niets cry me a river. Een feitelijke constatering. Dus ga maar verder met je monologen.quote:
dan gaan we daar niet verder op in of open een ander topic en laten we het verder wel over de film hebbenquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want bepaalde lieden hebben het verheven tot bashtopic - en lijken daar uiterst trots op te zijn ook.
JANKENquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niets cry me a river. Een feitelijke constatering.
Valt te merken dat de FP je intelligentieniveau wel heeft aangetast. Je begrijpt dat dit soort opmerkingen daar thuishoren.quote:
mwah zaid vroeg er wel om, die op de eerste pagine vertelde dat alle homoseksuelen de gevangenis in moetenquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en? Dat vraagt om een religiebashtopic.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:22 schreef Tyron het volgende:
[..]
mwah zaid vroeg er wel om, die op de eerste pagine vertelde dat alle homoseksuelen de gevangenis in moeten
De film is een waste of time, propaganda.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:19 schreef Semisane het volgende:
De vraag is natuurlijk of het in dit deel wel over de film zal gaan.
als iemand tegen mij gaat vertellen dat alle homoseksuelen de gevangenis in moeten omdat islam dat zegt, ja dan ga ik de islam bashen maar dan specifiek gericht op die userquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en? Dat vraagt om een religiebashtopic.
Een zeer groot deel zal hier uiterst conservatief tegenover staan. Dat is niet zo moeilijk te raden natuurlijk. Hoewel er hier en daar steeds meer 'outings' zijn. Maar goed, de manier waarop er met die outings om wordt gegaan is nog alles behalve goed te noemen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:22 schreef N.icka het volgende:
ben best beniuwd hoe het in de marokkaanse gemeenschap nu staat mbt homofilie
De islam bashen gericht op die user zie ik hier niet gebeuren. Maar goed, je bent dan naar mijn mening geen haar beter dan zo'n zaid.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:23 schreef Tyron het volgende:
[..]
als iemand tegen mij gaat vertellen dat alle homoseksuelen de gevangenis in moeten omdat islam dat zegt, ja dan ga ik de islam bashen maar dan specifiek gericht op die user
Maar hoe stel jij voor dat we deze uiting, die op z'n positiefst e.e.a. realiseert mbt acceptatie van homoseksualiteit, los zien van de factoren die maakt dat die acceptatie momenteel zo ver te zoeken is?quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:21 schreef N.icka het volgende:
[..]
dan gaan we daar niet verder op in of open een ander topic en laten we het verder wel over de film hebben
ik spreek dan ook niet voor iedereenquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De islam bashen gericht op die user zie ik hier niet gebeuren. Maar goed, je bent dan naar mijn mening geen haar beter dan zo'n zaid.
de film moet dus aazetten tot verdere bewustwording, ik vind dat een moedige poging !quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een zeer groot deel zal hier uiterst conservatief tegenover staan. Dat is niet zo moeilijk te raden natuurlijk. Hoewel er hier en daar steeds meer 'outings' zijn. Maar goed, de manier waarop er met die outings om wordt gegaan is nog alles behalve goed te noemen.
Dat kan, maar geforceerde bewustwording levert vaak niets op. Denk aan de shouf shouf films, die middels humor de vooroordelen tracht weg te nemen. Dat kwam op een bepaalde manier geforceerd over en heeft voor de acceptatie weinig tot niets uitgemaakt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:25 schreef N.icka het volgende:
[..]
de film moet dus aazetten tot verdere bewustwording, ik vind dat een moedige poging !
Werkelijk! Het zijn me toch ook een stelletje doerakken!quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
tuurlijk kan je dat niet los zien , ik ga me misschien wel aanmelden voor dat debat. Beter daar discusieren dan helemaal niets doenquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:24 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar hoe stel jij voor dat we deze uiting, die op z'n positiefst e.e.a. realiseert mbt acceptatie van homoseksualiteit, los zien van de factoren die maakt dat die acceptatie momenteel zo ver te zoeken is?
Op figuren zoals jij is elke ratio "waste of time", dat is verder weinig verbazingwekkend. De film zal verder wel een doelgroep hebben, enkel niet jij.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:23 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De film is een waste of time, propaganda.
Dat zou mooi zijn, al denk ik niet dat je dit onderwerp teveel moet forceren. Dat kan namelijk ook tegenwerken. Maar goed, ik heb de film nog niet gezien, dus kan er ook weinig over zeggen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:25 schreef N.icka het volgende:
[..]
de film moet dus aazetten tot verdere bewustwording, ik vind dat een moedige poging !
Het zijn doorgaans mensen die enige afwijking überhaupt niet tolereren. Hun wil is wet en al het andere - vergeet het maar. En dat betreft dus niet alleen homoseksuelen. Maar ook als je een afwijkende opinie over een politiek aspect of iets dergelijks hebt. Het zijn zeer behoudende mensen die elke vorm van verandering angstig aanschouwen. Je zou het kunnen vergelijken met mensen die hysterisch doen als ze een hoofddoek tegenkomen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:27 schreef Semisane het volgende:
[..]
Werkelijk! Het zijn me toch ook een stelletje doerakken!![]()
Na ja, serieus dan maar...de film zal wel oke zijn, maar ben er verder niet zo in geïnteresseerd en de discussie er om heen zal vrij wollig worden lijkt me. Degene die je wilt bereiken zullen er niet zijn en diegene die open zijn over het onderwerp zullen de boventoon voeren verwacht ik.
Het is jammer dat bepaalde figuren zo verkrampt zijn als het aankomt op homoseksualiteit, maar ja dat zijn dan vaak niet de types die zich ook af gaan vragen waarom ze zo verkrampt zijn.
je kan er bij voorbaat van uitgaan dat het niets gaat worden maar daar schieten we niets mee op. Het is echt nog niet zo lang geleden dat de nederlandse homos ook niet vruit konden zijn wie ze wilden. Acceptatie gaat soms geforceerd , soms lukt het , soms niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan, maar geforceerde bewustwording levert vaak niets op. Denk aan de shouf shouf films, die middels humor de vooroordelen tracht weg te nemen. Dat kwam op een bepaalde manier geforceerd over en heeft voor de acceptatie weinig tot niets uitgemaakt.
Je kan daar inderdaad niet bij voorbaat van uitgaan, dat is zeker zo. Een dergelijke film moet dan ook (vanzelfsprekend) gewoon gemaakt en getoond worden. Daar is helemaal niets mis mee - wat dat betreft geldt het principe niet geschoten is altijd mis. Ik vind het wel erg bewonderenswaardig van de acteurs, want je hebt hier toch te maken met een doelgroep waarvan een klein deel toch erge moeite heeft met het (op een normale manier) uiten van emotie of gevoelens.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:30 schreef N.icka het volgende:
[..]
je kan er bij voorbaat van uitgaan dat het niets gaat worden maar daar schieten we niets mee op. Het is echt nog niet zo lang geleden dat de nederlandse homos ook niet vruit konden zijn wie ze wilden. Acceptatie gaat soms geforceerd , soms lukt het , soms niet.
Misschien wel, maar het mag ook best een beetje schuren vind ik anders zou alles ook kunnen blijven zoals het is. Tenminste, het lijkt me dat dat de opzet is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:29 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, al denk ik niet dat je dit onderwerp teveel moet forceren. Dat kan namelijk ook tegenwerken. Maar goed, ik heb de film nog niet gezien, dus kan er ook weinig over zeggen.
eensquote:Op donderdag 24 juli 2014 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je kan daar inderdaad niet bij voorbaat van uitgaan, dat is zeker zo. Een dergelijke film moet dan ook (vanzelfsprekend) gewoon gemaakt en getoond worden. Daar is helemaal niets mis mee - wat dat betreft geldt het principe niet geschoten is altijd mis. Ik vind het wel erg bewonderenswaardig van de acteurs, want je hebt hier toch te maken met een doelgroep waarvan een klein deel toch erge moeite heeft met het (op een normale manier) uiten van emotie of gevoelens.
Tja, dat verbaast me niks en ik snap ook best dat het lastig is om buiten je opvoeding en cultuur om naar andere aspecten binnen een maatschappij te kijken, met name als er binnen je opvoeding en cultuur toch een hoge druk ligt om je te conformeren aan die opvoeding en cultuur, maar het is niet onmogelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zijn doorgaans mensen die enige afwijking überhaupt niet tolereren. Hun wil is wet en al het andere - vergeet het maar. En dat betreft dus niet alleen homoseksuelen. Maar ook als je een afwijkende opinie over een politiek aspect of iets dergelijks hebt. Het zijn zeer behoudende mensen die elke vorm van verandering angstig aanschouwen.
Het gaat vaak wel een stukje dieper dan dat, ben ik bang.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:29 schreef Mutant01 het volgende:Je zou het kunnen vergelijken met mensen die hysterisch doen als ze een hoofddoek tegenkomen.
Het staat wat mij betreft nog relatief los van opvoeding (immers het is per definitie een onderwerp waar helemaal niet over gesproken wordt, in z'n totaliteit niet). Wel met opleidingsniveau. Ik denk dat hogeropgeleiden over het algemeen een veel tolerantere houding zullen hebben jegens homoseksualiteit of homoseksuelen. Zij zullen ook een wat laconiekere houding hebben ten aanzien van eventuele groepsdruk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:40 schreef Semisane het volgende:
Tja, dat verbaast me niks en ik snap ook best dat het lastig is om buiten je opvoeding en cultuur om naar andere aspecten binnen een maatschappij te kijken, met name als er binnen je opvoeding en cultuur toch een hoge druk ligt om je te conformeren aan die opvoeding en cultuur, maar het is niet onmogelijk.
Was dat maar waar Semisane, was dat maar waar. Die hysterie wordt vaak afgedaan als oppervlakkig en wordt snel weggestopt als tokkiegedrag, maar dat is alles behalve waar. Ook die intolerantie steekt erg diep bij een groot deel van de bevolking. Het is diezelfde krampachtige houding jegens verandering. Maar goed, dat is een ander onderwerp en daar gaat dit topic weer niet over.quote:Het gaat vaak wel een stukje dieper dan dat, ben ik bang.
Dat kan je best van mening zijn én ondertussen toch tolereren. Zoals in de meeste moslimgebieden het geval is, denk aan prostitutie of het consumeren van alcohol.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:49 schreef Charismatisch het volgende:
Onderzoek van PEW 2013 laat zien dat de meerderheid van de moslims:
Roughly eight-in-ten or more consistently say prostitution, homosexuality and suicide are morally wrong.
[ afbeelding ]
..en welke conclusie trek je daar dan uit?quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:49 schreef Charismatisch het volgende:
Roughly eight-in-ten or more consistently say prostitution, homosexuality and suicide are morally wrong.
[ afbeelding ]
Islamisering is een succes.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:55 schreef DonJames het volgende:
..en welke conclusie trek je daar dan uit?
Nee, dat volgt daar niet uit nee. Dat is een cirkelredenatie. Jij hebt nogal moeite met logische redenaties merk ik, dit is de zoveelste fout die je daarmee maakt. Daar moet je je echt wat beter in gaan verdiepen.quote:
Dat zal wel, opleiding is belangrijk om je te weten los te rukken van dogmatisch denken, in dele verklaard het wat je hieronder aangeeft over de hysterie over hoofddoeken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het staat wat mij betreft nog relatief los van opvoeding (immers het is per definitie een onderwerp waar helemaal niet over gesproken wordt, in z'n totaliteit niet). Wel met opleidingsniveau. Ik denk dat hogeropgeleiden over het algemeen een veel tolerantere houding zullen hebben jegens homoseksualiteit of homoseksuelen. Zij zullen ook een wat laconiekere houding hebben ten aanzien van eventuele groepsdruk.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:44 schreef Mutant01 het volgende:Was dat maar waar Semisane, was dat maar waar. Die hysterie wordt vaak afgedaan als oppervlakkig en wordt snel weggestopt als tokkiegedrag, maar dat is alles behalve waar. Ook die intolerantie steekt erg diep bij een groot deel van de bevolking. Het is diezelfde krampachtige houding jegens verandering. Maar goed, dat is een ander onderwerp en daar gaat dit topic weer niet over.
Wishful thinking.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:03 schreef Semisane het volgende:
Dat zal wel, opleiding is belangrijk om je te weten los te rukken van dogmatisch denken
Dat een meerderheid ergens het over eens is met elkaar, wilt nog niet zeggen dat waar men het over eens is ook juist is of de waarheid.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:49 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]
Hoef je niet aan een moslim uit te leggen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:07 schreef Semisane het volgende:
Dat een meerderheid ergens het over eens is met elkaar, wilt nog niet zeggen dat waar men het over eens is ook juist is of de waarheid.
Het zal niet de eerste keer zijn dat de meerderheid het verkeerd heeft, sterker nog, het komt vaker voor dan wellicht gedacht. Wij mensen hebben het vaker fout, dan juist. Vooral kennis vanuit dogmatisch denken is vaker onjuist dan dat het een goede weerspiegeling is van de realiteit.
Toch vreemd dan dat jij constant het over meerderheden hebt en aankomt met cijfers waaruit blijkt dat de meerderheid een bepaalde mening heeft en daarmee wilt aangeven dat anderen verkeerd zitten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:08 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hoef je niet aan een moslim uit te leggen.
Qur'an 6.116. And if you pay heed to the majority of those on the earth, they will lead you astray from God's way. They follow only conjecture (not knowledge), and they themselves do nothing but make guesses (they pronounce and act according to their fancies, selfish interests, and personal value judgments).
Heb ik gezegd dat de meerderheid gelijk heeft? Ik heb alleen feiten weergegeven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:10 schreef Semisane het volgende:
Toch vreemd dan dat jij constant het over meerderheden hebt en aankomt met cijfers waaruit blijkt dat de meerderheid een bepaalde mening heeft en daarmee wilt aangeven dat anderen verkeerd zitten.
Je claimt dat islamisering een succes is (wat een feitelijke statement is) op basis van cijfers die een mening van de meerderheid van een bepaalde bevolkingsgroep weergeeft.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:11 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat de meerderheid gelijk heeft? Ik heb alleen feiten weergegeven.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:33 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Allah is de Barmhartige, de meest Vergevingsgezinde. Maar dit forum is een bolwerk van atheïsten, totaal niet representatief voor 84% van de wereldpopulatie (gelovigen).
Omdat het handig is om een meerderheid te hebben als je bepaalde wetten erdoorheen wilt drukken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:14 schreef Semisane het volgende:
Je claimt dat islamisering een succes is (wat een feitelijke statement is) op basis van cijfers die een mening van de meerderheid van een bepaalde bevolkingsgroep weergeeft.
Als je daarmee niet bedoelde dat de meerderheid gelijk heeft wat wil je dan wel aantonen met die cijfers en hoe kom jij anders aan de conclusie dat islamisering een succes is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |