abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 18:17:36 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142688686
Ik vroeg me ineens af hoeveel landen moeten aan de oorlog meedoen om iets een wereld oorlog te noemen?

Je zou zeggen dat als tegenwoordig de VN zich met een oorlog bemoeid het eigenlijk automatisch een wereld oorlog is...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 18:19:06 #2
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_142688727
450
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 18:19:39 #3
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_142688748
Lijkt me landen over de hele wereld
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 18:19:45 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142688751
quote:
1s.gif
Op donderdag 24 juli 2014 18:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
450
dat lijkt me wat fantastisch
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:20:00 #5
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_142688757
Lijkt me niet dat daar hele precieze regels om bestaan, zeker ook omdat het niet in elk land een 'wereldoorlog' wordt genoemd
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_142688780
Een wereldoorlog is een oorlog die niet beperkt is tot een land, regio of werelddeel maar wereldwijd, over een groot deel van de Aarde, wordt uitgevochten. Aldus Wikipedia.
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:21:01 #7
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_142688805
Als het aantal landen evenredig is aan het aantal landen van de vorige wereldoorlog plus een.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:22:04 #9
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_142688823
meer dan 50%
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 18:22:50 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_142688842
quote:
0s.gif
Op donderdag 24 juli 2014 18:21 schreef Erasmo het volgende:
Om te beginnen is wereldoorlog aan elkaar.

Een wereldoorlog is een oorlog die niet beperkt is tot een land, regio of werelddeel maar wereldwijd, over een groot deel van de Aarde, wordt uitgevochten.
  donderdag 24 juli 2014 @ 18:23:18 #11
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_142688860
Elk werelddeel minimaal 1 land werd me altijd verteld, minus antarctica natuurlijk
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_142689352
Er is geen definitie voor, maar volgens mij kun je het wel omschrijven als "een oorlog die op meerdere werelddelen woedt en een wereldwijde impact heeft".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_142691138
Waren de WOI en WOII niet voornamelijk wereldoorlogen omdat er nog veel koloniën waren? Mocht er weer een grote oorlog uitbreken, dan zal die denk voornamelijk in Europa en het Midden-Oosten plaatsvinden denk ik en misschien nog een stuk Azië/Noord-Afrika... zou er dan nog sprake zijn van een wereldoorlog?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 24 juli 2014 @ 19:33:27 #14
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_142691222
quote:
2s.gif
Op donderdag 24 juli 2014 19:30 schreef teknomist het volgende:
Waren de WOI en WOII niet voornamelijk wereldoorlogen omdat er nog veel koloniën waren? Mocht er weer een grote oorlog uitbreken, dan zal die denk voornamelijk in Europa en het Midden-Oosten plaatsvinden denk ik en misschien nog een stuk Azië/Noord-Afrika... zou er dan nog sprake zijn van een wereldoorlog?
Denk het wel. De US zal dan aan de Europese kant staan (ga ik even vanuit) waarmee zij ook oorlog verklaren aan whoever oorlog aan Europa heeft verklaard.
pi_142691609
quote:
2s.gif
Op donderdag 24 juli 2014 19:30 schreef teknomist het volgende:
WOI en WOII zijn ook begonnen in Europa en ik verwacht dat WOIII dat ook zal doen.

Waarom? Ik denk dat geen één land Amerika of Rusland direct zal aanvallen. Aziatische landen bemoeien wij ons intern eigenlijk niet mee en Afrika moet het zelf maar uitzoeken. Het Midden Oosten verklaren we de oorlog niet maar vallen we binnen met vredestroepen.
Blijft Europa over. Bondgenoot en bakermat van Amerika, buurman van Rusland met zijn bondgenoot China en verafschuwd door het Midden Oosten.
pi_142691705
Ik denk dat de kans op een wereldoorlog gering is. Door de globalisering zijn economieën redelijk met elkaar verwoven, er zijn veel internationale instituties en diplomatie die toezien op vrede en stabiliteit. Er zijn ook geen grote ideologische conflicten meer. Ik zou eerder een soort van Koude Oorlog verwachten met veel lokale conflicten in het Midden-Oosten en Oost-Europa of een gewapend conflict op de Noordpool.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_142691729
quote:
2s.gif
Op donderdag 24 juli 2014 19:47 schreef teknomist het volgende:
Ik denk dat de kans op een wereldoorlog gering is. Door de globalisering zijn economieën redelijk met elkaar verwoven, er zijn veel internationale instituties en diplomatie die toezien op vrede en stabiliteit. Er zijn ook geen grote ideologische conflicten meer. Ik zou eerder een soort van Koude Oorlog verwachten met veel lokale conflicten in het Midden-Oosten en Oost-Europa of een gewapend conflict op de Noordpool.
Noordpool? Dan denk ik eerder Zuidpool. Daar is nog iets te halen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 24 juli 2014 @ 19:49:39 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142691787
quote:
0s.gif
Op donderdag 24 juli 2014 19:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat is er op de zuidpool te halen dan?

In WO1 was er toch alleen een loopgravenoorlog in frankrijk/belgie? Of heb ik niet goed opgelet met geschiedenis :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_142691819
quote:
0s.gif
Op donderdag 24 juli 2014 19:49 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er op de zuidpool te halen dan?
Olie, gas, mineralen, edelmetalen, etc etc
pi_142691919
quote:
0s.gif
Op donderdag 24 juli 2014 19:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De global warming heeft vooral effect op de Noordpool; dus daar valt eerder iets te halen dan de Zuidpool; daarnaast liggen de grote mogendheden zoals de VS, Rusland, Europa en China dichter bij de Noordpool dan de Zuidpool.
pi_142691948
quote:
2s.gif
Op donderdag 24 juli 2014 19:53 schreef teknomist het volgende:
De global warming heeft vooral effect op de Noordpool; dus daar valt eerder iets te halen dan de Zuidpool;
Wat valt er op de Noordpool te halen dan?
pi_142692031
quote:
0s.gif
Op donderdag 24 juli 2014 19:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat valt er op de Noordpool te halen dan?
Grote hoeveelheden olie en gas die door het smelten binnen bereik komen.

http://nieuwsuur.nl/onder(...)om-de-noordpool.html
pi_142692069
quote:
2s.gif
Op donderdag 24 juli 2014 19:55 schreef teknomist het volgende:
Grote hoeveelheden olie en gas die door het smelten binnen bereik komen.
Zuidpool is makkelijker.
pi_142692103
Die is er volgens mij niet echt.
pi_143056747
1 + 1 = 11, 50% van 11 is de helft. De helft van de wereld moet dus in oorlog zijn.

slotje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop