Ik zit nu even afbeeldingen van spruw te kijken en mijn dochtertje heeft ook een witte tong. Ze hapt wel goed aan, drinkt goed, niet onrustig. Slaapt goed ook. Zou dat dan gewoon melk kunnen zijn? Of is dit een beginfase (voor zover je dat bij spruw kunt hebben)?quote:
Melk zou je kunnen wegvegen met een gaasje of wattenstaafje, spruw is een dikkige witte plakkaat en veeg je niet weg.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zit nu even afbeeldingen van spruw te kijken en mijn dochtertje heeft ook een witte tong. Ze hapt wel goed aan, drinkt goed, niet onrustig. Slaapt goed ook. Zou dat dan gewoon melk kunnen zijn? Of is dit een beginfase (voor zover je dat bij spruw kunt hebben)?
Ja, ik las het ook. Zal het eens proberen weg te vegen als ze wakker is.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:45 schreef Sull het volgende:
[..]
Melk zou je kunnen wegvegen met een gaasje of wattenstaafje, spruw is een dikkige witte plakkaat en veeg je niet weg.
Even een caveat: ik kreeg bij Ellie melkresren nooit echt weggeveegd, toch was 't geen spruw.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, ik las het ook. Zal het eens proberen weg te vegen als ze wakker is.
Oh/ Ik zal het wel goed in de gaten houden dan. Tot dusver geen klachten en ik las ergens dat het ook vanzelf overgaat mocht het spruw zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:57 schreef Cwen het volgende:
[..]
Even een caveat: ik kreeg bij Ellie melkresren nooit echt weggeveegd, toch was 't geen spruw.
Dank voor het meedenken. Cwen, jij ook!quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:21 schreef WupWup het volgende:
[..]
Aanleggen zoals je gewend bent. Borst goed leegmaken en -houden, ik zou in elk geval elke twee uur doen. Borst voorverwarmen en zo mogelijk ook tijdens het voeden warmhouden. Bijvoorbeeld met een pamper met goed warm water om je borst heen gevouwen. Heb je een duidelijke verstopping? Melkblaar?
Door de pap? (Of zeg ik nu iets heel domsquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:48 schreef Cwen het volgende:
Ellie weigert (weer) alle afgekolfde melk. Toch zou ik graag willen dat ze tot een jaar ook als ik er niet ben nog wat bv binnenkrijgt. Warm, koud, fles, beker of rietje, ontdooid of vers - het maakt niet uit, ze wil het níet. Heeft iemand tips?
Ze is bijna 1 toch? Kan je het dan niet laten zitten? (ik weet niet hoeveel je weg bent). Mijne hoefde vanaf een maand of elf geen gekolfde melk meer en ik werkte vier dagen. 's Ochtends en 's avonds dronk hij bij mij. Overdag werd de diepvriesmelk nog wel aangeboden in kleine hoeveelheden, maar het meeste is opgemaakt voor pannenkoeken geloof ik. Gewone melk wil hij niet dus sindsdien drinkt hij overdag water, thee en diksap. Hij eet graag yoghurt dus dat geven we 2x per dag.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:48 schreef Cwen het volgende:
Ellie weigert (weer) alle afgekolfde melk. Toch zou ik graag willen dat ze tot een jaar ook als ik er niet ben nog wat bv binnenkrijgt. Warm, koud, fles, beker of rietje, ontdooid of vers - het maakt niet uit, ze wil het níet. Heeft iemand tips?
En dat 30 keer!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 07:13 schreef Tinuviel het volgende:
Wow evenstar, wat een prestatie: 30 dagen zeg!
quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:47 schreef _evenstar_ het volgende:
Na 30 maanden en 3 dagen is het hier denk ik voorbij.. sinds vrijdag ochtend niet meer bij mij gedronken.
Ik heb er vrede mee! Al zal ik het heus ook wel gaan missen.. maar hij heeft bepaald! En we zijn door zoveel dalen gegaan en beiden gevochten. Wel jammer dat ik geen afscheidsfoto heb
Maar wat ben ik trots op hem en op mezelf.
30 maanden is een mooie tijd. Mijn kleine krielkip is klaar om zich wat losser te maken en de grote wereld zelf te ontdekken. Ipv aan de borst kroelt hij nu door mijn haar met slapen of aait hij nog de borsten soms maar drinken wil hij niet.
Ik ging voor hopen dat ik het kon..en we haalden 30 maanden..
Was blijkbaar nog niet goed wakkerquote:
Mooi gezegd. Vooral de laatste zinquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Thanks ja hij eet steeds wat beter ook zelf, het is nog steeds wel lastig en het is een iele dat zijn wel mijn zorgen. Dat ik nu die weiger pwriodes (door zijn sensoriek stoornis) niet meer op kan vangen. Maar goed hij heeft bepaald!
Hij heeft dat vertrouwen nu zelf en hij heeft zolang op mij vertrouwd dat ik nu dan ook op hem moet vertrouwen.
Heb je niet iemand hier, die jullie af en toe worstenbroodjes kan sturen? Heel veel succes met de boel aanpassen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Met eten gaat het nu vrij goed. In de vakantie wel weer duidelijk gemerkt wat verandering voor hem doet. Hij had gewoon 5 dagen niets gegeten maar wel veel gedronken . Ook snoepjes/koekjes etc wou hij niet. Zoveel indrukken dat hij echt een dag alleen met mij nodig had om te ontprikkelen en toen at hij weer.
Wel jammer dat hij dol op worstebroodjes is en ze dat hier niet kennenmaar ach ja had 2 grote pakken mee terug genomen.
Hij is wel iets kwijt aan gewicht 9.9 nu maar hij eet nu weer redelijk. Komt allemaal goed als we maar een beetje boel aanpassen
Heerlijk he? Wij ook gisteren in Beekse bergen. Voeden in de doek, aan een tafel, in de bus en in de autoquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:06 schreef WupWup het volgende:
Ik ben vandaag een dagje naar de dierentuin geweest met m'n meiden: voeden in een restaurant, voeden aan een picknicktafel, voeden in de autoZo relaxed!
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:18 schreef L-E het volgende:
Vandaag was het hele OK-team (waaronder de anesthesist van de keizersnede, weten jullie nog?) onder de indruk dat ik meer dan 15 maanden na de bevalling nog borstvoeding geef, echt zo leuk
Wat een heerlijk borstvoedingvriendelijk ziekenhuis heb ik toch
Tssssk, dat dit zomaar KANquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik wilde deze vakantiefoto nog even delen:
[ link | afbeelding ]
In de (denk ik) 16e eeuw deden ze dus niet zo moeilijk over borstvoedingDit was prominent in een Franse kerk te zien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gevoel herken ik wel. Bij mij kan het toeschieten soms zo voelen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:15 schreef LadyBlack het volgende:
Wat voor pijn is het Roomsnoes? Stekend, trekkend...? Hier voelt t soms alsof ze rechtstreeks aan een pees richting mn oksel trekt ofzo![]()
Bij mij voelde het bij (beetje) stuwing en dan drinken ook zo. Alsof er een draadje door je borst getrokken werd, van oksel naar tepel. Heel naar gevoel.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:15 schreef LadyBlack het volgende:
Wat voor pijn is het Roomsnoes? Stekend, trekkend...? Hier voelt t soms alsof ze rechtstreeks aan een pees richting mn oksel trekt ofzo![]()
Kan het een vorm van stuwing zijn? Of inderdaad een verstoppinkje; drinkt ze rechts wel goed leeg?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |