abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142877141
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Even controleren op spruw.
Ik zit nu even afbeeldingen van spruw te kijken en mijn dochtertje heeft ook een witte tong. Ze hapt wel goed aan, drinkt goed, niet onrustig. Slaapt goed ook. Zou dat dan gewoon melk kunnen zijn? Of is dit een beginfase (voor zover je dat bij spruw kunt hebben)?
pi_142877470
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zit nu even afbeeldingen van spruw te kijken en mijn dochtertje heeft ook een witte tong. Ze hapt wel goed aan, drinkt goed, niet onrustig. Slaapt goed ook. Zou dat dan gewoon melk kunnen zijn? Of is dit een beginfase (voor zover je dat bij spruw kunt hebben)?
Melk zou je kunnen wegvegen met een gaasje of wattenstaafje, spruw is een dikkige witte plakkaat en veeg je niet weg.
pi_142877494
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:45 schreef Sull het volgende:

[..]

Melk zou je kunnen wegvegen met een gaasje of wattenstaafje, spruw is een dikkige witte plakkaat en veeg je niet weg.
Ja, ik las het ook. Zal het eens proberen weg te vegen als ze wakker is.
pi_142880134
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, ik las het ook. Zal het eens proberen weg te vegen als ze wakker is.
Even een caveat: ik kreeg bij Ellie melkresren nooit echt weggeveegd, toch was 't geen spruw.
Home is where the O+ is...
pi_142880909
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 12:57 schreef Cwen het volgende:

[..]

Even een caveat: ik kreeg bij Ellie melkresren nooit echt weggeveegd, toch was 't geen spruw.
Oh/ Ik zal het wel goed in de gaten houden dan. Tot dusver geen klachten en ik las ergens dat het ook vanzelf overgaat mocht het spruw zijn.
pi_142882510
Spruw gecheckt, ben daar al heel alert op, geen plekker in mond of bij billen. Tepels doen ook niet zeer.

Lipbandje kan nog wel eens een issue zijn, heb zelf ook te strak en geknipt lipbandje gehad (was toen alleen 7 of 8)
Laat daar maandag even CBarts naar kijken (en desnoods bevriende KNO-arts) Vind zelf dat het lipbandje laag zit op zn kaakje. Alleen bijzonder als dat nu pas opspeelt met aanhappen.

Denk dat het teveel aan melk is als ik hem nu ook steeds zie herkauwen en slikken.
Vind het iig niet reflux-waardig.
pi_142890972
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juli 2014 11:21 schreef WupWup het volgende:

[..]

Aanleggen zoals je gewend bent. Borst goed leegmaken en -houden, ik zou in elk geval elke twee uur doen. Borst voorverwarmen en zo mogelijk ook tijdens het voeden warmhouden. Bijvoorbeeld met een pamper met goed warm water om je borst heen gevouwen. Heb je een duidelijke verstopping? Melkblaar?
Dank voor het meedenken. Cwen, jij ook!

Heb dit allemaal gedaan vandaag. Wat betreft duidelijke verstopping; ik heb geen pijn bij aanhappen ook niet tijdens het voeden, geen melkblaar. Wel een rodige plek boven de tepel. En een harde en pijnlijke schijf aan de bovenkant van mijn borst. Die plek masseer ik tijdens het voeden. Het wordt niet erger, maar ook niet minder.

Ik heb geen koorts, maar voel me wel wat slapjes.

Binnen welke termijn moet het minder worden ivm naar de huisarts gaan?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142912776
Even update: gisteravond heeft I nog lang gedronken aan de ontstoken borst en het voelt sindsdien veel beter. Ook na een nacht zonder voedingen. Soepel, minder hard en pijnlijk. Ik heb voor straks wel een afspraak met de huisarts omdat we morgen op vakantie gaan en ik er voor mijn eigen geruststelling naar wil laten kijken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142916354
Fijn, Franny! Hopelijk trekt 't zo weg! *O*
pi_142920239
Als er na 24 uur geen verbetering is ondanks het goed blijven ledigen van de borst, is een antibioticakuur geïndiceerd... Ik hoop voor je dat het niet nodig is.
pi_142920570
Ik heb nu met de huisarts afgesproken dat ik het vandaag nog aankijk. De huisarts voelde ook dat er nog kleine verharde plekjes zitten en zag ook de beetje rode plek boven de tepel. Ik heb geen koorts en het voelt stukken beter dan gisteren. Ik heb antibiotica meegekregen ivm mijn vakantieplannen. Als ik morgenochtend geen verbetering meer merk/als het toch weer erger wordt, of als ik ineens wel koorts krijg, dan beginnen met die kuur. Ik voel me wel gerustgesteld dat ik het mee heb gekregen, want onderweg of tijdens de vakantie in het buitenland hiermee alsnog naar een dokter moeten, lijkt me erg vervelend. Vandaag nog even goed aan de slag ermee, maar ik heb zelf het idee dat het wel goed gaat komen.
  donderdag 31 juli 2014 @ 14:29:17 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142921134
Fijn Franny, dan ga je ook wat rustiger op vakantie. (Waar gaan jullie naartoe?)

Ik had laatst bij een verstopt melkkanaaltje midalgan (warmtezalf) er op gedaan. Geen idee of dat officieel wel mag, maar de volgende ochtend was het over.
KuikenGuppy
pi_142946424
Ellie weigert (weer) alle afgekolfde melk. Toch zou ik graag willen dat ze tot een jaar ook als ik er niet ben nog wat bv binnenkrijgt. Warm, koud, fles, beker of rietje, ontdooid of vers - het maakt niet uit, ze wil het níet. Heeft iemand tips?
pi_142946966
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:48 schreef Cwen het volgende:
Ellie weigert (weer) alle afgekolfde melk. Toch zou ik graag willen dat ze tot een jaar ook als ik er niet ben nog wat bv binnenkrijgt. Warm, koud, fles, beker of rietje, ontdooid of vers - het maakt niet uit, ze wil het níet. Heeft iemand tips?
Door de pap? (Of zeg ik nu iets heel doms :@ )
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:26:21 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_142947009
Pannenkoeken maken?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_142956116
Pap wil ze niet ermee, helaas.

Pannenkoeken zou kunnen, maar ik betwijfel of m'n (schoon)ouders daar zin in hebben...
pi_142956240
Heb je gepasteuriseerd eens geprobeerd?
pi_142956259
Of als ijsje?
pi_142956468
Is het melk uit de vriezer? Lust ze het wel gekoeld uit de koelkast?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_142957075
Nee, ook niet uit de koelkast, of zelfs vers afgetapt en in een fles/beker/bord gestopt. Ze wil het niet.

Gepasteuriseerd al geprobeerd, moet ze ook niet... IJs kan ik nog wel proberen. Dan heb ik een speen nodig hè?
pi_142958249
Ja of gewoon een vormpje met een stokje. zou het in de zoku kunnen? :D
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:18:04 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142960474
Je kunt er ook yoghurt van maken: http://www.zwangerschapsp(...)en-borstvoeding.html
KuikenGuppy
pi_142962476
Oei, ik ga een gewaagde opmerking maken:

Gemixt met gewone melk?

;)
pi_142963096
Hoezo gewaagd?
pi_142964016
Niks gewaagds aan... Is wel de moeite waard om te proberen :).
pi_142984158
Ik kan via mn verzekering een leuk bedrag vergoed krijgen in de aanschaf van een borstkolf.
Maar nu kom ik op kolfsets uit die mij niks zeggen.
Iemand van jullie bekend met de volgende kolfsets en me voor of nadelen ervan kan vertellen?
- Spectra 9 Plus
- Lansinoh Affinity Pro
- Ameda Lactaline volautomatisch

(Staan op deze site: http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d274.html )
pi_142984406
Ik heb de Ameda. Over de kolfsets (flesjes enzo) kan ik niets zeggen want ik heb er Ardo-setjes op.
Ik ben er niet heel erg blij mee. Ik had eerst een Ardo-calypso en die vond ik erg fijn, dus ik vergelijk ook steeds daarmee.
Nadeel is gewoon dat het mi geen hele krachtige kolf is. Bovendien ook niet snel in de cycles en waar ik bij de Ardo beide standen op max zette komt het bij de Ameda totaal niet in de buurt. Hij maakt ook veel herrie vind ik.
Voordeel voor mij is dat het handzaam is, zowel dubbel als enkel te gebruiken en er een autokabel voor de krijgen is zodat je ook onderweg kunt kolven.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:07:25 #108
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142984500
ik gebruik zelf geen van die kolfsets maar ik hoor echt geweldige verhalen over de lansinoh :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 11:23:04 #109
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_142984758
Ik heb alleen ervaring met de Ameda en die is hetzelfde als Mabawa. Voor deze keer staat er de Ardo Calypso klaar.
pi_142986710
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:48 schreef Cwen het volgende:
Ze is bijna 1 toch? Kan je het dan niet laten zitten? (ik weet niet hoeveel je weg bent). Mijne hoefde vanaf een maand of elf geen gekolfde melk meer en ik werkte vier dagen. 's Ochtends en 's avonds dronk hij bij mij. Overdag werd de diepvriesmelk nog wel aangeboden in kleine hoeveelheden, maar het meeste is opgemaakt voor pannenkoeken geloof ik. Gewone melk wil hij niet dus sindsdien drinkt hij overdag water, thee en diksap. Hij eet graag yoghurt dus dat geven we 2x per dag.
pi_142986891
:W
Mijn lieve mini is nu 8 dagen oud. BV is erg pijnlijk geweest de eerste dagen en door knudde begeleiding had ik al op dag 3 bloeduitstortingen. Dus nu kolf ik en geven we melk in een cupje en laten we haar opnieuw de borst verkennen. Mijn tepels zijn groot maar worden echt niet gevormd helaas dus het is lastig aanhappen voor haar kleine mondje.
Heeft iemand tips voor het vormen van mijn tepels? De melk stroomt prima maar mini komt dus niet verder dan sabbelen aan mount Fuji :{
pi_142987090
Je woont niet in NL toch? Heb je toegang tot lactatiekundigen?
In principe is het niet de bedoeling dat je je tepels vormt, maar dat je je baby begeleidt met aanhappen zeg maar. Dus zorgen dat ze haar mond goed open doet, dan borst erin en dan aanzuigen. Soms helpt het om tijdens het aanhappen even met je vinger of duim op haar kin te drukken, zodat de mond nog iets verder open gaat. Ook kan de nipple flip net het verschil maken (YouTube).
Kolven en cupfeeding zijn idd een goede beslissing als je de eerste dagen niet (goed) kunt voeden! Heb je een goede kolf tot je beschikking?
pi_142987423
We zijn dinsdag bijna 1,5 u bij een lk binnen geweest en hebben super hulp gehad. We hebben dus besloten om te kolven om mijn tepels te laten herstelllen en te zorgen dat mini goed at en daar zijn we nu. Nu laat ik mini op eige tempo de borst verkennen maar ze heeft er echt moeite mee (nog). We duwen haar kin af en toe zachtjes open idd. En die nipple flip gaan we straks eens proberen! En misschien moeten we het gewoon tijd geven. Gelukkig drinkt ze nu veel dus de stress of ze wel at is gelukkig over.

We hebben een dubbelzijdige medela gehuurd en die werkt super. 130 ml in 20 min zonet <3
pi_143051164
Ik heb een medela freestyle te koop trouwens. Wil je meer info, stuur maar een pm/dm
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:47:35 #115
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_143072584
Na 30 maanden en 3 dagen is het hier denk ik voorbij.. sinds vrijdag ochtend niet meer bij mij gedronken.
Ik heb er vrede mee O+! Al zal ik het heus ook wel gaan missen.. maar hij heeft bepaald! En we zijn door zoveel dalen gegaan en beiden gevochten. Wel jammer dat ik geen afscheidsfoto heb ;(

Maar wat ben ik trots op hem en op mezelf.
30 maanden is een mooie tijd. Mijn kleine krielkip is klaar om zich wat losser te maken en de grote wereld zelf te ontdekken. Ipv aan de borst kroelt hij nu door mijn haar met slapen of aait hij nog de borsten soms maar drinken wil hij niet.

Ik ging voor hopen dat ik het kon..en we haalden 30 maanden..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_143072646
Wow evenstar, wat een prestatie! Terecht trots hoor O+
pi_143078082
Wow evenstar, wat een prestatie: 30 dagen zeg!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:06:08 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143081389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:13 schreef Tinuviel het volgende:
Wow evenstar, wat een prestatie: 30 dagen zeg!
En dat 30 keer!
KuikenGuppy
pi_143081480
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

En dat 30 keer!
:D
pi_143081561
quote:
17s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:47 schreef _evenstar_ het volgende:
Na 30 maanden en 3 dagen is het hier denk ik voorbij.. sinds vrijdag ochtend niet meer bij mij gedronken.
Ik heb er vrede mee O+! Al zal ik het heus ook wel gaan missen.. maar hij heeft bepaald! En we zijn door zoveel dalen gegaan en beiden gevochten. Wel jammer dat ik geen afscheidsfoto heb ;(

Maar wat ben ik trots op hem en op mezelf.
30 maanden is een mooie tijd. Mijn kleine krielkip is klaar om zich wat losser te maken en de grote wereld zelf te ontdekken. Ipv aan de borst kroelt hij nu door mijn haar met slapen of aait hij nog de borsten soms maar drinken wil hij niet.

Ik ging voor hopen dat ik het kon..en we haalden 30 maanden..
O+
Wat een topprestatie!
pi_143084166
Bijzonder evenstar, echt weer zo'n afsluiting, een stukje loslaten. Jullie hebben in elk geval een prachtige score behaald en wat fijn voor je manneke om ondanks alle voedselproblemen toch zo'n fantastische start te mogen hebben gehad!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:49:23 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143088613
Wow Evenstar _O_
30 maanden, echt supergoed!
Want jullie hebben ook echt wel je dalen gehad maar wat doet hij het goed op jouw melk! En dat hij het zelf heeft aangegeven is ook super.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:54:12 #123
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_143092537
Thanks ja hij eet steeds wat beter ook zelf, het is nog steeds wel lastig en het is een iele dat zijn wel mijn zorgen. Dat ik nu die weiger pwriodes (door zijn sensoriek stoornis) niet meer op kan vangen. Maar goed hij heeft bepaald :)!

Hij heeft dat vertrouwen nu zelf en hij heeft zolang op mij vertrouwd dat ik nu dan ook op hem moet vertrouwen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:55:21 #124
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_143092576
quote:

[..]

En dat 30 keer!
:D
pi_143096430
Evenstar. Mooie periode. En wat fijn dat hij het zelf heeft aangegeven om te stoppen. O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:29:29 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143097490
Mooi hoe dat zo 'natuurlijk' gaat O+
KuikenGuppy
pi_143098448
quote:

[..]

En dat 30 keer!
Was blijkbaar nog niet goed wakker :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_143098550
Wow, 30 maanden! Wat een prestatie!!
Tralalalaaa
pi_143099091
Mooi, dat je 30 maanden hebt kunnen voeden en dat hij zijn eigen moment heeft kunnen kiezen om te stoppen! ^O^
pi_143103759
Wow evenstar, mooi zeg! En wat extra bijzonder dat hij zelf is gestopt, dat hij het vertrouwen heeft om het nu zelf te doen O+ Geniet van je extra 'vrijheid' ;)

Hoe gaat het met eten, kan ik dat ergens (bij)lezen?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:05:30 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_143104129
Met eten gaat het nu vrij goed. In de vakantie wel weer duidelijk gemerkt wat verandering voor hem doet. Hij had gewoon 5 dagen niets gegeten maar wel veel gedronken . Ook snoepjes/koekjes etc wou hij niet. Zoveel indrukken dat hij echt een dag alleen met mij nodig had om te ontprikkelen en toen at hij weer.

Wel jammer dat hij dol op worstebroodjes is en ze dat hier niet kennen :( maar ach ja had 2 grote pakken mee terug genomen.
Hij is wel iets kwijt aan gewicht 9.9 nu maar hij eet nu weer redelijk. Komt allemaal goed als we maar een beetje boel aanpassen ;)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:11:05 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143104428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:54 schreef _evenstar_ het volgende:
Thanks ja hij eet steeds wat beter ook zelf, het is nog steeds wel lastig en het is een iele dat zijn wel mijn zorgen. Dat ik nu die weiger pwriodes (door zijn sensoriek stoornis) niet meer op kan vangen. Maar goed hij heeft bepaald :)!

Hij heeft dat vertrouwen nu zelf en hij heeft zolang op mij vertrouwd dat ik nu dan ook op hem moet vertrouwen.
Mooi gezegd. Vooral de laatste zin O+
pi_143113843
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Met eten gaat het nu vrij goed. In de vakantie wel weer duidelijk gemerkt wat verandering voor hem doet. Hij had gewoon 5 dagen niets gegeten maar wel veel gedronken . Ook snoepjes/koekjes etc wou hij niet. Zoveel indrukken dat hij echt een dag alleen met mij nodig had om te ontprikkelen en toen at hij weer.

Wel jammer dat hij dol op worstebroodjes is en ze dat hier niet kennen :( maar ach ja had 2 grote pakken mee terug genomen.
Hij is wel iets kwijt aan gewicht 9.9 nu maar hij eet nu weer redelijk. Komt allemaal goed als we maar een beetje boel aanpassen ;)
Heb je niet iemand hier, die jullie af en toe worstenbroodjes kan sturen? Heel veel succes met de boel aanpassen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:00:13 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_143117578
Oh dat zou in theorie best kunnen maar niet te betalen.

Kom er net trouwens achter dt het 32 mnd was... kan niet meer tellen :')
pi_143118230
Wauw evenstar, wat een prachtige lange periode en wat fijn dat hij het zelf heeft kunnen aangeven zo! O+
Lijkt me echt wel raar en emotioneel om na zo'n lange tijd niet meer te voeden. Ik word er zelf al bijna emo van als ik het lees :').
pi_143119174
Ik vind dat zo knap om langere tijd bv te geven. Vooral als je erbij werkt :)

Ik ga zo een kolf kopen. Bij prenatal 20% korting juist op degene die ik wilde. Alleen... wanneer kan je het beste kolven zodat je ook genoeg melk over hebt voor je kindje?
pi_143119462
'S ochtends heb je het meeste melk. Maar in principe hoef je niet zo bang te zijn dat je te weinig overhoudt. Als je baby van mening is dat hij/zij niet genoeg heeft, komt 'ie gewoon wat vaker.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:11:06 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143119476
Wat Wup zegt :). Ik kolf 's ochtends tussen twee voedingen in (lekker tijdens het ontbijten :9 :') )
KuikenGuppy
pi_143133839
Ik kolfde s'ochtends tussen de eerste en tweede of tweede en derde ochtendvoeding. Dat viel een tijdje ook mooi samen met zijn slaapje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_143144692
Ik ga dat ook eens proberen. Ik ben benieuwd!
pi_143189151
Dat je 's nachts een klein mannetje hebt dat met melk over z'n hele snoetje blij glimlachend naar je borst kijkt en dan in slaap ziet vallen met zijn ene handje ontspannen op je borst O+

Mennn, wat vind ik het geven van bv speciaal. Eerst kan ik 9mnd een kindje in m'n buik laten groeien en nu er buiten kan ik dat nogsteeds met mijn eigen lichaam.
(Met 2 P2 lijnen op de curve van mijn 4 weken oude kleutertje :') )
pi_143191471
Ik heb 5 bv bh's over. Zo tussen de 80E en 75f. Niet meer supermooi, maar echt nog wel prima en het waren allemaal goede en mooie.
1 cariwell maat 4, zo goed als nieuw, 1 bravadol zgan en verder prenatals en een livera.

Bravadol en cariwell voor 2,50, de anderen een euro. Iemand belang bij? Ff pmmen :)

Ik ben er zat van :+ na bijna twee jaar klap ik mn eigen gewone bh wel omlaag ;)
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:09:40 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143191937
Oeh freecell, je krijgt zo pm!

BlueEyes dat is te schattig! O+
pi_143209029
Vandaag was het hele OK-team (waaronder de anesthesist van de keizersnede, weten jullie nog? ;) ) onder de indruk dat ik meer dan 15 maanden na de bevalling nog borstvoeding geef, echt zo leuk :) Wat een heerlijk borstvoedingvriendelijk ziekenhuis heb ik toch O+
pi_143213391
Ik ben vandaag een dagje naar de dierentuin geweest met m'n meiden: voeden in een restaurant, voeden aan een picknicktafel, voeden in de auto :D Zo relaxed!
pi_143213466
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:06 schreef WupWup het volgende:
Ik ben vandaag een dagje naar de dierentuin geweest met m'n meiden: voeden in een restaurant, voeden aan een picknicktafel, voeden in de auto :D Zo relaxed!
Heerlijk he? Wij ook gisteren in Beekse bergen. Voeden in de doek, aan een tafel, in de bus en in de auto ^O^
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:18:05 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143218855
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 19:18 schreef L-E het volgende:
Vandaag was het hele OK-team (waaronder de anesthesist van de keizersnede, weten jullie nog? ;) ) onder de indruk dat ik meer dan 15 maanden na de bevalling nog borstvoeding geef, echt zo leuk :) Wat een heerlijk borstvoedingvriendelijk ziekenhuis heb ik toch O+
^O^

Ik wilde deze vakantiefoto nog even delen:

In de (denk ik) 16e eeuw deden ze dus niet zo moeilijk over borstvoeding :D Dit was prominent in een Franse kerk te zien!
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 23:23:54 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143219129
En hierom is wakker worden elke ochtend weer fijn:

O+
pi_143221489
Zie je, vroeger was alles beter! :P

Die foto O+
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 08:18:21 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143225748
Vergat ik t wéér te vragen; doe ik iets verkeerd als ik 2x op dezelfde plek een melkblaartje krijg?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 09:23:09 #151
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_143226128
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 23:18 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

^O^

Ik wilde deze vakantiefoto nog even delen:
[ link | afbeelding ]
In de (denk ik) 16e eeuw deden ze dus niet zo moeilijk over borstvoeding :D Dit was prominent in een Franse kerk te zien!
Tssssk, dat dit zomaar KAN :o

Heerlijk he, die vrijheid om overal en altijd te kunnen voeden O+
Nu het zomervakantie is en we veel en vaak de hort op zijn, is het ook zo makkelijk!
Je hoeft je niet druk te maken of je wel genoeg drinken mee hebt, of die wel genoeg vocht binnen krijgt met het warme weer...
Ik vind het echt het ultieme gevoel van vrijheid :Y
En we hebben een indrukwekkende lijst aan bijzondere wildvoedplekjes inmiddels!
.... met gevoel voor drama....
pi_143228300
Volgens mij zijn melkblaartjes gewoon vette pech en heeft het niet zoveel te maken met wat je doet. Heb je iets veranderd?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:18:57 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143241751
Hm, ik voed tegenwoordig 's ochtends nog maar op 1 zij, dus links wordt wat anders aangehapt.... maar volgens mij had ik voordat ik dat deed de eerste melkblaar al te pakken.

Maargoed, pech is natuurlijk ook een factor ja :D heb er ook weinig last van.
pi_143255671
Onze lieve mini heeft 's avonds veel zuigbehoefte. Aangezien mijn rechterborst vaak pijn doet, willen we het voeden beperken tot voeden en de zuigbehoefte 's avonds aan een speen gaan overlaten.
Overal wordt aangeraden om pas met een speen te beginnen als de bv goed loopt. Ik geef nu precies een week alle voedingen aan de borst. Dat gaat goed - voor mini in elk geval. Die groeit als kool. Voor mij is het helaas vaak nog pijnlijk aan mijn rechterborst.
Is dat het moment dat je een speen kan introduceren?

Ik snap overigens niet waarom het rechts zo'n pijn blijft doen. Ik leg haar op dezelfde manier aan als links. In het begin gaat het nog wel maar na 5 minuten wordt het irritant. Ze hapt mooi aan, de melk stroomt goed en haar lippen zijn mooi gekruld. Er zit wel een klein bobbeltje net onder het puntje van mijn tepel, waar ik het vermoeden van heb dat de pijn vandaan komt. Verstopt melkkliertje misschien? Als dit zo blijft ga ik van de week weer lang een lk. :?
  zondag 10 augustus 2014 @ 12:38:20 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143256394
Wat voor kleur heeft het bobbeltje? Is het geen melkblaar?
Wij gaven altijd een pinkje. Een speen hebben wij pas heel laat gegeven, toen wilde hij niet meer :P.
KuikenGuppy
pi_143257301
Heeft gewoon de kleur van mijn tepel. Het roze gedeelte dus. Het ziet er niet echt uit als een blaad vind ik. Maar het rare is dat de pijn door de hele borst zit, en niet alleen op de tepel :S
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:15:01 #157
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143257578
Wat voor pijn is het Roomsnoes? Stekend, trekkend...? Hier voelt t soms alsof ze rechtstreeks aan een pees richting mn oksel trekt ofzo :')

Kan het een vorm van stuwing zijn? Of inderdaad een verstoppinkje; drinkt ze rechts wel goed leeg?
pi_143258429
Het steekt, alsof een naald met weerhaakjes in en uit mijn tepel wordt getrokken :X en dat trekt een soort door mijn hele borst. Ik denk niet zat ze m altijd goed leegdrinkt, want ik moet stoppen na 8 minuten max omdat het dan voor mij echt op is. Misschien kan ik eens nakolven op die borst..
pi_143270010
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:15 schreef LadyBlack het volgende:
Wat voor pijn is het Roomsnoes? Stekend, trekkend...? Hier voelt t soms alsof ze rechtstreeks aan een pees richting mn oksel trekt ofzo :')

Dat gevoel herken ik wel. Bij mij kan het toeschieten soms zo voelen.
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:04:49 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_143271839
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:15 schreef LadyBlack het volgende:

Kan het een vorm van stuwing zijn? Of inderdaad een verstoppinkje; drinkt ze rechts wel goed leeg?
Bij mij voelde het bij (beetje) stuwing en dan drinken ook zo. Alsof er een draadje door je borst getrokken werd, van oksel naar tepel. Heel naar gevoel.

Roomsnoes, heb je niet last van tsr? Die kan ook best pijnlijk zijn :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')