Beetje onrustig, maar ze is sowieso heel actief deze periode. Ze moppert niet na het drinken ofzo.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:58 schreef Franny_G het volgende:
Zou nu juist echt stabiel moeten zijn, toch?
Is Ellie wel tevreden aan de borst?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plast ze goed?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:47 schreef Cwen het volgende:
Franny, wat bizar! Niks van aantrekken hoor!
Hmmm... Hier ineens geen tsr meer te bekennen, en de boel voelt ook nogal leeg... Nu drinkt Ellie minder vaak omdat ze het te warm vindt, maar we komen toch nog op 9-10 voedingen per dag, waarvan ca 4 lange. Daar stort m'n productie met 11 maanden toch niet van in?
ik lees dit en denk ineens: drink je zelf wel genoeg met dit weer?quote:
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:38 schreef Kyara het volgende:
Ik kom even heel ego tussendoor jompelen.
1,5 jaar borstvoeding en daar ben ik eigenlijk best wel trots op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is ook haske knap! En nu op naar de 2 jaar, neem ik dan zomaar aan?
Lientje stopte met anderhalf jaar zelf, voornamelijk omdat ik zwanger was, denk ik. Ik hoop dat mijn ventje gewoon tot rond zijn tweede verjaardag blijft drinken, hij kan het goed gebruiken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 25-07-2014 16:16:11 ]
Yup, op naar de WHO norm. Tenzij ze er eerder klaar mee zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:50 schreef Juud79 het volgende:
[..]Ik ook haske knap! En nu op naar de 2 jaar, neem ik dan zomaar aan?
Lientje stopte met anderhalf jaar zelf, voornamelijk omdat ik zwanger was, denk ik. Ik hoop dat mijn ventje gewoon tot rond zijn tweede verjaardag blijft drinken, hij kan het goed gebruiken.
Jazeker, daar is niets mis mee. Ze drinkt wel water uit een beker door de dag heen, maar komt daardoor niet minder vaak.quote:
Ik heb dat ook wel een beetje overdag. Ik moet van kraam 3 a 3.5 uur tussen de voedingen hebben zitten. Maar de mijne slaapt ook zoveel, moet r af en toe ook wakker maken. En daar heb ik dan zo'n moeite mee. Als ik haar zo lief zie slapenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:12 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb zoveel bewondering voor de moeders die zo lang door kunnen en blijven voeden.
Vrees dat het hier werktechnisch gezien gedaan is met voeden na mn verlof. Maar daar kom ik andere keer op terug qua vragen.
Voor nu andere vraag:
Wanneer mag je eigenlijk de tijden tussen de voedingen een beetje loslaten?
Ik voed mijn mannetje van 3 weken (morgen precies) in principe op verzoek.
In de avond/ nacht hebben we al een ritme erin.
Om 22/23u, dan om 3/4u en dan om 6/7u weer. Die tijden lijken erin te zitten en daar tussen slaapt meneer heerlijk. Ik laat hem dan echt zelf komen want wakker maken voor een voeding kan ik vergeten in de nacht.
Maar ik zit nog een beetje met overdag. Dat a 3 uur regime zit er nog in en ben dan bang dat als ik er te lang tussen laat hij in de avond bij gaat clusteren.
Zoals nu heb ik al 2x na ruim 3,5 uur hem toch maar wakker maak.
Wil ook niet te krampachtig ermee omgaan. Maar meneer drinkt meestal 1 borst per keer. Soms 2e als toetje maar dat is vaak maar even.
En de eerste borst soms maar voor 8a10 minuutjes.
Wel een tevreden mannetje met goeie plasluiers.
Volgen jullie m'n warrige verhaal nog?
Echt?! Wat een achterhaald advies!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel een beetje overdag. Ik moet van kraam 3 a 3.5 uur tussen de voedingen hebben zitten. Maar de mijne slaapt ook zoveel, moet r af en toe ook wakker maken. En daar heb ik dan zo'n moeite mee. Als ik haar zo lief zie slapenVerschil is wel dat de mijne nog net geen week oud is
Misschien bedoelde ze max 3,5 uur? Wellicht zijn ze bang voor een stille hongeraar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Echt?! Wat een achterhaald advies!Er zullen heus kindjes zijn die het daar goed op doen (en als jouwe tevreden is en goed groeit zit het wel goed), maar het gros van de borstgevoede baby's heeft wel vaker een voeding nodig. Mijne wilde heel lang elke 1,5 uur drinken en als ik daar niet aam toegegeven had, was zijn groei en mijn productie echt achtergebleven. Ik schrik echt van dergelijke adviezen...
Dat denk ik ook ja. Dat het niet bedoeld is als strenge minimumeis voor een baby zodat er niet te vaak gevoed wordt, maar juist als vinger aan de pols voor de moeder die op verzoek voedt bij een baby die lekker slaaptquote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:42 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Misschien bedoelde ze max 3,5 uur? Wellicht zijn ze bang voor een stille hongeraar.
Als maximum hè. Ik voed ook vaak genoeg na anderhalf uurquote:Op zaterdag 26 juli 2014 20:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Echt?! Wat een achterhaald advies!Er zullen heus kindjes zijn die het daar goed op doen (en als jouwe tevreden is en goed groeit zit het wel goed), maar het gros van de borstgevoede baby's heeft wel vaker een voeding nodig. Mijne wilde heel lang elke 1,5 uur drinken en als ik daar niet aam toegegeven had, was zijn groei en mijn productie echt achtergebleven. Ik schrik echt van dergelijke adviezen...
Gelukkig! Dan las ik het gewoon verkeerdquote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als maximum hè. Ik voed ook vaak genoeg na anderhalf uur
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:38 schreef Kyara het volgende:
Ik kom even heel ego tussendoor jompelen.
1,5 jaar borstvoeding en daar ben ik eigenlijk best wel trots op.Wow wat knapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn gewoon 3 borstvoedingsjaren. Voor mij zien ze er echt hetzelfde uit. Vind die lurkfoto's aan de borst en toch de camera inkijkend zo leuk.Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Ik vind 5 persoonlijk wat weinig voor een jonge baby. Welke tijden komt 'ie? Komt 'ie zelf of moet je 'm wakker maken? En hoe zijn z'n plasluiers?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 21:57 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat mooi om te lezen dat velen van jullie al zolang voedenWie weet ga ik het ook wel zo lang volhouden, ik heb er eigenlijk nog niet zo over nagedacht; zo lang het goed gaat, gaat het goed
![]()
Wel een vraagje hier, F is nu 10 weken en ik voed op verzoek. Vandaag kom ik maar op 5 voedingen uit terwijl het er de laatste weken 6 zijn. Is dit een 'probleem'? Is er eigenlijk iets van een minimum aantal keer dat een baby moet drinken of is het echt afhankelijk van hoeveel er per keer gedronken wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |