abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142674823
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:07:44 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142675307
@Sun, ik heb altijd gegaan: eerste borst tot hij niet meer effectief drinkt, daarna luier verschonen en daarna de andere borst tot hij niet meer wil.
Zo lang je dochter goed groeit, genoeg natte luiers heeft en de kleur van de ontlasting goed is, zou ik daar gewoon op vertrouwen.
KuikenGuppy
  donderdag 24 juli 2014 @ 12:16:20 #3
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_142675578
Ik zou gewoon zo doorgaan en de andere borst aanbieden.
En mocht dit niet voldoende zijn/voelen dan zou ik de tijd verkorten want 4 uur er tussen is best wel veel.

Tussendoor verschonen was hier geen optie ivm reflux dus ik bood gewoon de 2e borst direct aan.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_142675794
Wat je in elk geval niet moet doen is proberen te rekken tussen voedingen. Dus niet proberen er 's nachts zes uur van te maken als je baby na drie of vier uur weer komt. Verder vertrouwen op groei, voldoende natte luiers (minimaal vijf flinke) en gele ontlasting.
pi_142676134
Sun, hier heeft ze altijd ook maar 1 borst gewild, heel lang drinken deed ze ook nooit. Als ze nu al weer bijna terug is op geboortegewicht lijkt het me goed te gaan hoor! Je kraams zijn zo te horen nog van de oude stempel. Geeft niet, maar als je op verzoek wilt voeden heeft je kind erin forceren ook geen zin.

Leg haar wel gewoon aan als ze dat aangeeft, ook als er eens minder dan 3 uur tussen zit. En het komt 's nachts vanzelf goed, echt.
Home is where the O+ is...
pi_142676839
Waardevolle tips, daar heb ik wat aan :)

Sws geef ik voeding als ze komt, laten huilen kan ik niet over mijn hart verkrijgen. 3e nacht was dat om de 2 uur ongeveer.

Gisteravond had ik 22.00 voor het laatst gevoed en ik vond dat te vroeg voor als laatste voeding voor de nacht. Dus opgebleven tot 00.30 en nog geprobeerd te voeden. Maar mevrouw was zo in dromenland, ik kreeg het niet voor elkaar.
Toen maakte ik me idd wel zorgen of ze dan nog wel zou komen voor een nachtvoeding en vooral hoe laat. Zou er meer als 6 uur tussen zitten? Maar gelukkig ging het goed. Ze kwam om 2 uur en daarna rond 4 uur.

Gelukkig houdt vriend het bij in boek want ik kan me smorgens nog nauwelijks herinneren dat ik voedingen gegeven heb :')
pi_142678116
Franny wat een ontzettend lompe vent zeg. Van zulke opmerkingen kan ik zo boos worden. :*
  donderdag 24 juli 2014 @ 13:58:47 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142679081
Sun, ik zou met een baby van 5 dagen het concept "laatste voeding voor de nacht" proberen los te laten... Zo'n kleintje maakt nog niet echt verschil tussen dag en nacht, ze heeft gewoon honger als ze honger heeft en slaapt als ze moe is.
Dus ook niet gaan opblijven voor de "laatste voeding", of haar op een bepaalde tijd proberen te voeden terwijl ze slaapt (tenzij daar echt lang tussen zit natuurlijk)... ga lekker samen slapen, ze wordt vanzelf wakker voor een volgende voeding.
Vooral zo in het begin zou ik niet te veel gaan 'rommelen' met haar ritme, dat komt later wel dat dat kan. Voor nu is het juist belangrijk om op elkaar ingespeeld te raken, om haar signalen te leren kennen en om samen te ontdekken hoe dat eigenlijk gaat, buiten de buik. Laat haar maar aangeven wat ze nodig heeft en wanneer. Je zit nog in de kraamweek, die tijd is er voor. En andere dingen zijn ook nog totaal niet belangrijk (toch?) ;).
KuikenGuppy
pi_142687188
Herkenbaar, Sun. Het 's ochtends niet meer precies weten hoe het zat met de voedingen 's nachts. Klinkt alsof het gewoon goed gaat zo! En verder sluit ik me aan bij de rest. Lekker voeden op verzoek en niet teveel bezig zijn met schema's. En tussendoor zelf proberen te slapen. :) .

Ja Omen, echt lomp. En op zo'n moment ben ik ook zo van mijn stuk dat ik niet echt een antwoord had. Heb I. maar in de draagdoek gedaan en ben wat heen en weer gaan lopen voor afleiding. Later op bankje buiten gevoed.

Wupwup, ik ga tijdens de vakantie nog even goed bij mijzelf na wat ik nu precies wil en wat wel/niet mogelijk is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142688539
Wat een idioot Franny!!! laat aub niet zo'n kl*** jou beslissing beïnvloeden!!
Ik heb wat dat betreft niks te klagen, ik voed al 2.5 jaar overal zonder echt over na te denken. Toen ze 18 maanden was heb ik haar op een drukke politie bureau in Lissabon gevoed (tel gestolen) en kreeg alleen maar lieve opmerkingen.
:* :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_142710229
Het is ook wel de eerste vervelende reactie die ik heb gekregen tot nu toe, en ik heb toch ook al op veel verschillende plaatsen gevoed. En heel vaak/vrijwel altijd krijg ik blikken of opmerkingen van mensen die juist positief zijn, dat ze het mooi vinden.

En misschien daarom juist kwam dit zo onverwacht en hard aan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142710753
Franny, wat bizar! Niks van aantrekken hoor!

Hmmm... Hier ineens geen tsr meer te bekennen, en de boel voelt ook nogal leeg... Nu drinkt Ellie minder vaak omdat ze het te warm vindt, maar we komen toch nog op 9-10 voedingen per dag, waarvan ca 4 lange. Daar stort m'n productie met 11 maanden toch niet van in? :?
pi_142712370
Zou nu juist echt stabiel moeten zijn, toch?

Is Ellie wel tevreden aan de borst?
pi_142712805
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:58 schreef Franny_G het volgende:
Zou nu juist echt stabiel moeten zijn, toch?

Is Ellie wel tevreden aan de borst?
Beetje onrustig, maar ze is sowieso heel actief deze periode. Ze moppert niet na het drinken ofzo.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:38:02 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142713385
Ik kom even heel ego tussendoor jompelen.

1,5 jaar borstvoeding en daar ben ik eigenlijk best wel trots op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142713387
Cwen nu ben ik totaal geen bv expert, maar zou het niet kunnen dat jouw borsten niet zo vol voelen, omdat de vraag en aanbod nu helemaal op elkaar afgestemd is
Vooral als ze niet moppert na het drinken kan het niet zo zijn dat je te weinig hebt :*
pi_142713405
Kyara mag je ook trots op zijn *O*
pi_142714005
Lol kyara :P ke hebt er gewoon 1 bijgephotoshopt volgens mij ;)
pi_142715617
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 09:47 schreef Cwen het volgende:
Franny, wat bizar! Niks van aantrekken hoor!

Hmmm... Hier ineens geen tsr meer te bekennen, en de boel voelt ook nogal leeg... Nu drinkt Ellie minder vaak omdat ze het te warm vindt, maar we komen toch nog op 9-10 voedingen per dag, waarvan ca 4 lange. Daar stort m'n productie met 11 maanden toch niet van in? :?
Plast ze goed?
pi_142715725
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:56 schreef WupWup het volgende:

[..]

Plast ze goed?
ik lees dit en denk ineens: drink je zelf wel genoeg met dit weer?
(Mijn moeder denkt nog steeds dat je veel melk moet drinken als je voedt, haha)
pi_142718002
Ik heb zoveel bewondering voor de moeders die zo lang door kunnen en blijven voeden.
Vrees dat het hier werktechnisch gezien gedaan is met voeden na mn verlof. Maar daar kom ik andere keer op terug qua vragen.

Voor nu andere vraag:
Wanneer mag je eigenlijk de tijden tussen de voedingen een beetje loslaten?

Ik voed mijn mannetje van 3 weken (morgen precies) in principe op verzoek.
In de avond/ nacht hebben we al een ritme erin.
Om 22/23u, dan om 3/4u en dan om 6/7u weer. Die tijden lijken erin te zitten en daar tussen slaapt meneer heerlijk. Ik laat hem dan echt zelf komen want wakker maken voor een voeding kan ik vergeten in de nacht.

Maar ik zit nog een beetje met overdag. Dat a 3 uur regime zit er nog in en ben dan bang dat als ik er te lang tussen laat hij in de avond bij gaat clusteren.
Zoals nu heb ik al 2x na ruim 3,5 uur hem toch maar wakker maak.

Wil ook niet te krampachtig ermee omgaan. Maar meneer drinkt meestal 1 borst per keer. Soms 2e als toetje maar dat is vaak maar even.
En de eerste borst soms maar voor 8a10 minuutjes.
Wel een tevreden mannetje met goeie plasluiers.

Volgen jullie m'n warrige verhaal nog? :@
  vrijdag 25 juli 2014 @ 14:30:32 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142718628
Ja hoor ;) het is ook lastig...
Ik denk dat je die tijden wel een beetje los kunt laten intussen, hij kan het zelf prima aangeven (dat doet hij 's nachts immers ook). Wel zijn groei en luiers in de gaten houden.
Slaapt hij trouwens veel overdag?
KuikenGuppy
pi_142719268
Ik heb een tevreden slaap cq mamaplak jochie.
Krijg ook steeds de vraag van anderen of hij wel eens wakker is.
Dat is hij absoluut wel, maar slapen overheerst nog.
Of tevreden om zich heen kijken op mijn buik/borst
  vrijdag 25 juli 2014 @ 15:43:53 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142720945
Oh maar zulke kleintjes slapen ook veel :)
Fijn he, zo'n tevreden hummeltje O+.
KuikenGuppy
  vrijdag 25 juli 2014 @ 15:50:43 #25
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_142721203
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:38 schreef Kyara het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Is ook haske knap! En nu op naar de 2 jaar, neem ik dan zomaar aan?
Lientje stopte met anderhalf jaar zelf, voornamelijk omdat ik zwanger was, denk ik. Ik hoop dat mijn ventje gewoon tot rond zijn tweede verjaardag blijft drinken, hij kan het goed gebruiken. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 25-07-2014 16:16:11 ]
pi_142721815
Ritme van avond/nacht is mooi, Blue! Misschien overdag ook slaperig door de warmte?

En *O* voor Kyara!!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 16:11:54 #27
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142721936
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:50 schreef Juud79 het volgende:

[..]

*O* Ik ook haske knap! En nu op naar de 2 jaar, neem ik dan zomaar aan?
Lientje stopte met anderhalf jaar zelf, voornamelijk omdat ik zwanger was, denk ik. Ik hoop dat mijn ventje gewoon tot rond zijn tweede verjaardag blijft drinken, hij kan het goed gebruiken. O+
Yup, op naar de WHO norm. Tenzij ze er eerder klaar mee zijn natuurlijk.
pi_142722966
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 12:56 schreef WupWup het volgende:

[..]

Plast ze goed?
Jazeker, daar is niets mis mee. Ze drinkt wel water uit een beker door de dag heen, maar komt daardoor niet minder vaak.

Ik drink zelf mss wel te weinig... Of wellicht raakt de boel eindelijk afgestemd - ik ben gewend aan volle borsten en een sterke tsr, natuurlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cwen op 25-07-2014 17:23:58 ]
pi_142753116
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:12 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb zoveel bewondering voor de moeders die zo lang door kunnen en blijven voeden.
Vrees dat het hier werktechnisch gezien gedaan is met voeden na mn verlof. Maar daar kom ik andere keer op terug qua vragen.

Voor nu andere vraag:
Wanneer mag je eigenlijk de tijden tussen de voedingen een beetje loslaten?

Ik voed mijn mannetje van 3 weken (morgen precies) in principe op verzoek.
In de avond/ nacht hebben we al een ritme erin.
Om 22/23u, dan om 3/4u en dan om 6/7u weer. Die tijden lijken erin te zitten en daar tussen slaapt meneer heerlijk. Ik laat hem dan echt zelf komen want wakker maken voor een voeding kan ik vergeten in de nacht.

Maar ik zit nog een beetje met overdag. Dat a 3 uur regime zit er nog in en ben dan bang dat als ik er te lang tussen laat hij in de avond bij gaat clusteren.
Zoals nu heb ik al 2x na ruim 3,5 uur hem toch maar wakker maak.

Wil ook niet te krampachtig ermee omgaan. Maar meneer drinkt meestal 1 borst per keer. Soms 2e als toetje maar dat is vaak maar even.
En de eerste borst soms maar voor 8a10 minuutjes.
Wel een tevreden mannetje met goeie plasluiers.

Volgen jullie m'n warrige verhaal nog? :@
Ik heb dat ook wel een beetje overdag. Ik moet van kraam 3 a 3.5 uur tussen de voedingen hebben zitten. Maar de mijne slaapt ook zoveel, moet r af en toe ook wakker maken. En daar heb ik dan zo'n moeite mee. Als ik haar zo lief zie slapen O+ Verschil is wel dat de mijne nog net geen week oud is :P
pi_142755523
*O* *O* Kyara!! 1,5 jaar en dat dubbel! Super hoor!

Hier een jompel voor mezelf en mijn ventje, 8 maanden bv vandaag *G*
pi_142755615
Kyara O+ *O* Mabawa O+ *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_142758565
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 17:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb dat ook wel een beetje overdag. Ik moet van kraam 3 a 3.5 uur tussen de voedingen hebben zitten. Maar de mijne slaapt ook zoveel, moet r af en toe ook wakker maken. En daar heb ik dan zo'n moeite mee. Als ik haar zo lief zie slapen O+ Verschil is wel dat de mijne nog net geen week oud is :P
Echt?! Wat een achterhaald advies! :o Er zullen heus kindjes zijn die het daar goed op doen (en als jouwe tevreden is en goed groeit zit het wel goed), maar het gros van de borstgevoede baby's heeft wel vaker een voeding nodig. Mijne wilde heel lang elke 1,5 uur drinken en als ik daar niet aam toegegeven had, was zijn groei en mijn productie echt achtergebleven. Ik schrik echt van dergelijke adviezen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142758611
En een jompel voor alle prachtige mijlpalen *O*.

En nog een speciaal voor Kyara, 1,5 jaar een tweeling voeden _O_ *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 26 juli 2014 @ 20:42:01 #34
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_142758798
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Echt?! Wat een achterhaald advies! :o Er zullen heus kindjes zijn die het daar goed op doen (en als jouwe tevreden is en goed groeit zit het wel goed), maar het gros van de borstgevoede baby's heeft wel vaker een voeding nodig. Mijne wilde heel lang elke 1,5 uur drinken en als ik daar niet aam toegegeven had, was zijn groei en mijn productie echt achtergebleven. Ik schrik echt van dergelijke adviezen...
Misschien bedoelde ze max 3,5 uur? Wellicht zijn ze bang voor een stille hongeraar.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_142758874
Afgelopen week in de sauna iemand na het honing-ritueel tegen vriendin: nu krijg ik haar helemaal nooit meer van de borst af :+
Ik: ze stoppen vanzelf..... hoewel.... die van mij nog niet.... ;)
Zij: en hoe oud is die?
Ik: na de zomer twee
Zij: jup, nog minstens een half jaar te gaan dus.... ik zei toch dat ze nooit zou stoppen (weer stegen vriendin)

Whaha :P ze leek er niet mee te zitten hoor, was gewoon grappig.
pi_142760313
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:42 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Misschien bedoelde ze max 3,5 uur? Wellicht zijn ze bang voor een stille hongeraar.
Dat denk ik ook ja. Dat het niet bedoeld is als strenge minimumeis voor een baby zodat er niet te vaak gevoed wordt, maar juist als vinger aan de pols voor de moeder die op verzoek voedt bij een baby die lekker slaapt :)

Mooie mijlpalen dames!
pi_142760656
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Als maximum hè. Ik voed ook vaak genoeg na anderhalf uur :)
  zaterdag 26 juli 2014 @ 21:57:00 #38
73386 Fazz
onderweg
pi_142761199
Wat mooi om te lezen dat velen van jullie al zolang voeden O+ Wie weet ga ik het ook wel zo lang volhouden, ik heb er eigenlijk nog niet zo over nagedacht; zo lang het goed gaat, gaat het goed :)

Wel een vraagje hier, F is nu 10 weken en ik voed op verzoek. Vandaag kom ik maar op 5 voedingen uit terwijl het er de laatste weken 6 zijn. Is dit een 'probleem'? Is er eigenlijk iets van een minimum aantal keer dat een baby moet drinken of is het echt afhankelijk van hoeveel er per keer gedronken wordt? :?
pi_142761636
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 21:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als maximum hè. Ik voed ook vaak genoeg na anderhalf uur :)
Gelukkig! Dan las ik het gewoon verkeerd :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142771916
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:38 schreef Kyara het volgende:

SPOILER
Wow wat knap *O*
Dit zijn gewoon 3 borstvoedingsjaren. Voor mij zien ze er echt hetzelfde uit. Vind die lurkfoto's aan de borst en toch de camera inkijkend zo leuk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_142771948
Blue Eyes, je kunt het misschien eventje loslaten om te kijken hoe vaak hij later komt en hoeveel later. Daarnaast zou je extra kunnen gaan wegen op het cb om te kijken of hij met langere tussenpozen voldoende groeit. De tijd dat een baby drinkt zegt volgens niet veel: elke baby is anders en dus ook hoeveel hij uit de borst haalt in dezelfde tijd als een andere baby.

Cwen, dat zou geen probleem moeten zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_142772319
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 21:57 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat mooi om te lezen dat velen van jullie al zolang voeden O+ Wie weet ga ik het ook wel zo lang volhouden, ik heb er eigenlijk nog niet zo over nagedacht; zo lang het goed gaat, gaat het goed :)

Wel een vraagje hier, F is nu 10 weken en ik voed op verzoek. Vandaag kom ik maar op 5 voedingen uit terwijl het er de laatste weken 6 zijn. Is dit een 'probleem'? Is er eigenlijk iets van een minimum aantal keer dat een baby moet drinken of is het echt afhankelijk van hoeveel er per keer gedronken wordt? :?
Ik vind 5 persoonlijk wat weinig voor een jonge baby. Welke tijden komt 'ie? Komt 'ie zelf of moet je 'm wakker maken? En hoe zijn z'n plasluiers?
pi_142772769
Tel je dan alleen overdag of bedoel je echt 5-6 per 24 uur?
  zondag 27 juli 2014 @ 11:45:08 #44
73386 Fazz
onderweg
pi_142773784
Cwen & Wup, de laatste 2 weken is het gemiddeld 6x per dag (24H). Hij drinkt dan uit beide borsten. Op de extreem warme dagen van vorige week lag het wel anders, soms maar 1 borst en dan een uur, anderhalf uur later de volgende.

Ik maak hem af en toe wel wakker in de middag, als er al 3 uur voorbij is. De plasluiers zijn naar mijn idee wel oke. Ik vind dit wel moeilijk in te schatten want ik verschoon hem ook nog wel eens tussendoor, als we de deur uit gaan of hij de nacht in gaat.

De afgelopen dagen was dit ons ritme:
Woensdag: 7:30 - 11 - 13:30 - 16 - 18:30 - 22:30
Donderdag: 7 - 10 - 12:30 - 16:30 - 19 - 23:30
Vrijdag: 6 - 10 - 13 - 14 - 17 - 19 (op mijn verzoek ivm avondje uit) - 23 flesje 80cc
Zaterdag: 8 - 12 - 14 - 17:30 - 21:30
Zondag: 7 - 10:30

Hij is wel z'n vrolijke zelf gelukkig. Op de curve (WHO) zie ik wel dat z'n gewicht meer naar gemiddeld gaat, terwijl zijn lengte wel boven het gemiddelde zit.
pi_142776617
Fazzoletti, wij zaten rond die tijd ook op 6 voedingen per 24u (beide kanten idd). Hij meldde zichzelf eigenlijk niet echt, dus voeden op verzoek was in de praktijk op mijn verzoek. Ik vind het dus normaal klinken :) Wel heb ik m nog lang wakker gemaakt voor een late voeding als ik zelf ging slapen omdat ik hem te klein/jong vond vijf voedingen. Pas met een half jaar heb ik dat losgelaten en hem zelf laten komen (of niet).

Zolang hij goeie plasluiers heeft, alert is en goed groeit zou ik me geen zorgen maken! Een keertje vijf kan best, maar ik zou het zelf wel op zes willen houden.
pi_142777206
Als je bang bent dat je productie het nog niet trekt, zou je een kolfmoment in de ochtend kunnen inlassen als extra stimulatiemoment. Kan dat daarna de vriezer in om een voorraadje op te bouwen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142791431
Ik ben wel benieuwd naar de gewichtscurve. Het maakt niet uit waar in de curve hij zit, het is de bedoeling dat hij met de curve meegroeit. Dus dat hij niet zakt van de p80 naar de p40 in twee maanden zeg maar.
Als ik je ritme zie, zou ik vooral inzetten op een nachtvoeding. Ik vind zelf de tijd tussen de laatste voeding en de ochtend wel heel erg lang voor zo'n kleintje.
  zondag 27 juli 2014 @ 22:16:15 #48
73386 Fazz
onderweg
pi_142793794
Dank voor jullie reacties :)

Mineola, fijn om te horen dat jij ook op 6 voedingen per dag zat. 5 vind ik inderdaad ook te weinig, vandaag waren het er gelukkig wel 'gewoon' 6. :)

Phaidra, met m'n productie zit het volgens mij wel goed. Ik probeer wel regelmatig in de ochtend te kolven, maar vaak val ik weer in slaap na die 1e voeding rond 7/8 :@ nu kan het nog ;)

Wup, deze lange nachten doet hij nu een week of 2. Ik ga morgen weer wegen bij het cb, ik ben ook benieuwd hoe zijn curve er nu uit ziet. Voor mij zijn deze nachten echt heerlijk maar als het een negatief effect heeft op zijn groei dan wil ik daar wel wat aan doen ja :)
pi_142811928
Cwen, je hoeft niet toevallig ongesteld te worden?

Kyara mooie mijlpaal!

Kan ik eigenlijk zojuist afgekolfde melk bewaren, ik lig ziek op bed (griep). En het punt is dat de melk niet voor L. is want die hoeft helemaal geen melk meer (alleen live voedingen), maar dit ga ik doneren aan een vriendin die later dit jaar bevalt... Gevoelsmatig zou ik het liever niet geven, maar ik heb geen idee...
  maandag 28 juli 2014 @ 14:19:06 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142812075
Ik vond dit er over:
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/subjects.asp?id=244875

Beterschap iig Sull :*.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: