Wel van Griekse oorsprong.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb wel eens gehoord, dat Grieken vloeiend Grieks spreken en schrijven. En voor zover ik weet is Zoë geen Griekse naam.
En dat is van belang omdat?quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:41 schreef DroogDok het volgende:
Je bent in elk geval niet heel origineel:
http://forum.latijnengrieks.com/viewtopic.php?p=152807
Ik zat al te zoeken waar die letters stonden.quote:
Tweede schrijfwijze is voor zover ik weet sowieso geen Grieks.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:40 schreef DroogDok het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zo%C3%AB_Porphyrogenita
Staan alleen twee schrijfwijzen in het artikel
De link of mijn impliciete waardeoordeel?quote:
De reden voor de tattoo is omdat het de naam van mijn dochter is, ongeacht de taal. Iets met begrijpend lezen en zoquote:Op donderdag 24 juli 2014 11:39 schreef kanovinnie het volgende:
Ik spreek geen grieks maar wat een belachelijke reden zeg.
"volgens mij is de naam Grieks dus ik neem een tattoo in het Grieks"
Zoek dat dan eerst uit.
Dan moet je je OP eens even wat duidelijk maken, want net als deze post is het moeilijk om er een touw aan vast te knopen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:50 schreef YubYub het volgende:
[..]
De reden voor de tattoo is omdat het de naam van mijn dochter is, ongeacht de taal. Iets met begrijpend lezen en zo. Uitzoeken of de naam idd van Griekse oorsprong is...hmmm... misschien ben ik daar nu mee bezig?? Door het te vragen aan iemand die Grieks spreekt en schrijft?
Blatende schapen die zomaar wat roepen heb ik niets aan.
Bedankt. Dat is dus in kleine letters. Is het in het Grieks gebruikelijk dat je, net als in vele andere talen, de eerste letter van de naam in hoofdletters schrijft en de rest niet? Dus: Z + omega + èta?quote:
Lullig dat dat vooral iets over jou zegt, aangezien alle andere Fokkers mijn vraag wel direct begrepen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan moet je je OP eens even wat duidelijk maken, want net als deze post is het moeilijk om er een touw aan vast te knopen.
Dat hoeft ook niet ;-)quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:41 schreef DroogDok het volgende:
Je bent in elk geval niet heel origineel:
http://forum.latijnengrieks.com/viewtopic.php?p=152807
Ik ben niet degene die straks met een plakplaatje rondloopt. Over lullig gesprokenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:02 schreef YubYub het volgende:
[..]
Lullig dat dat vooral iets over jou zegt, aangezien alle andere Fokkers mijn vraag wel direct begrepen.
Ojee, komt 'ie weer met zijn antipathie jegens tattoo'squote:Op donderdag 24 juli 2014 12:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die straks met een plakplaatje rondloopt. Over lullig gesproken
Wanneer was de vorige keer dan?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Ojee, komt 'ie weer met zijn antipathie jegens tattoo'sBooooooriiiiiiiing
Ik zou het niet doen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:58 schreef YubYub het volgende:
[..]
Bedankt. Dat is dus in kleine letters. Is het in het Grieks gebruikelijk dat je, net als in vele andere talen, de eerste letter van de naam in hoofdletters schrijft en de rest niet? Dus: Z + omega + èta?
Nogal. Hij schiet ook zeker gelijk in de stress als iemand in zijn dorp een andere kleur broek aan heeftquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Ojee, komt 'ie weer met zijn antipathie jegens tattoo'sBooooooriiiiiiiing
Waaom laat je niet gewoon 'Zoë' tatoeëren? Zo heet ze toch?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:08 schreef YubYub het volgende:
[..]
Nogal. Hij schiet ook zeker gelijk in de stress als iemand in zijn dorp een andere kleur broek aan heeft. Best bijzonder dat er nog zulke simpele zielen rondlopen.
Kan, maar vind ik minder mooi.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waaom laat je niet gewoon 'Zoë' tatoeëren? Zo heet ze toch?
Ja man. Als er iemand niet tegen stress kan ben ik het wel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:08 schreef YubYub het volgende:
[..]
Nogal. Hij schiet ook zeker gelijk in de stress als iemand in zijn dorp een andere kleur broek aan heeft. Best bijzonder dat er nog zulke simpele zielen rondlopen.
Waarom geef je haar die naam danquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |