Je lijkt op zoek te zijn naar een shortcut. Als je al mensen moet gaan vragen om alsjeblieft tijd met je door te brengen, dan ben je gewoon niet interessant genoeg. Vrienden of vrouwen zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Dertig afwijzingen gaan TS niet helpen nu. Voor jou 500 anderen, dat is hoe het werkt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:29 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je hoeft er ook amper contact mee te hebben om ze uit te vragen. Je vraagt ze juist uit om contact te hebben.
Kan, kan. Je kan ook aangerand worden door vrouwen die graag meer tijd met je door willen brengen. Dat laatste is een stuk plausibeler wanneer je een rich & fulfilling life hebt met een dito ontwikkelde persoonlijkheid en uiterlijk. En dan heb je er nog niet eens actief op gejaagd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:36 schreef Teydelyk het volgende:
Nogmaals, als je amper contact hebt met vrouwen kun je nog zo interessant zijn en toch je hele leven single bljiven.
Dat laatste is onzin. Waarde hebben =/= waarde uitstralenquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:38 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Kan, kan. Je kan ook aangerand worden door vrouwen die graag meer tijd met je door willen brengen. Dat laatste is een stuk plausibeler wanneer je een rich & fulfilling life hebt met een dito ontwikkelde persoonlijkheid en uiterlijk. En dan heb je er nog niet eens actief op gejaagd.
Ik gooi er even een cliché in:quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:36 schreef Teydelyk het volgende:
Nogmaals, als je amper contact hebt met vrouwen kun je nog zo interessant zijn en toch je hele leven single bljiven.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik gooi er even een cliché in:
''Je moet eerst van jezelf houden voordat je van iemand anders kunt houden''
Het heeft, in mijn ogen, helemaal geen zin om als je niet tevreden bent met jezelf en/of onzeker bent over jezelf achter de vrouwen aan te gaan. Het zal zeer waarschijnlijk alleen maar zorgen voor een rits afwijzingen waar je NOG onzekerder van wordt.
Onzekerheid ruiken ''ze'' van kilometers ver, en mocht je toch een vriendin vinden dan zal het waarschijnlijk geen lang leven beschoren zijn in deze toestand.
Waarde hebben =/= waarde uitstralenquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik gooi er even een cliché in:
''Je moet eerst van jezelf houden voordat je van iemand anders kunt houden''
Het heeft, in mijn ogen, helemaal geen zin om als je niet tevreden bent met jezelf en/of onzeker bent over jezelf achter de vrouwen aan te gaan. Het zal zeer waarschijnlijk alleen maar zorgen voor een rits afwijzingen waar je NOG onzekerder van wordt.
Onzekerheid ruiken ''ze'' van kilometers ver, en mocht je toch een vriendin vinden dan zal het waarschijnlijk geen lang leven beschoren zijn in deze toestand.
Verklaar je nader.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:43 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
[..]
Waarde hebben =/= waarde uitstralen
Als Mark Zuckerberg een random club in New York binnenloopt en dames gaat benaderen wordt hij gegarandeerd 100x afgewezen - niemand weet immers dat hij de CEO van FB is.quote:
Onder 'dito ontwikkelde persoonlijkheid en uiterlijk' versta ik dan ook 18 inch arms (cut like diamonds) en de kleding, alpha stride, social skills & body language to go with it. Lijkt me een beetje loos om die dingen proberen op te bouwen terwijl je van binnen maar een grijze muis bent. Mensen voelen die shit ook aan. Andere volgorde.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:42 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin. Waarde hebben =/= waarde uitstralen
En wat als ze dat wel zouden weten? Zou hij gelukkig worden van vrouwen die enkel om die reden geinteresseerd zijn?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:45 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Als Mark Zuckerberg een random club in New York binnenloopt en dames gaat benaderen wordt hij gegarandeerd 100x afgewezen - niemand weet immers dat hij de CEO van FB is.
Van binnen grijze muis =/= nooit je uitstraling kunnen verbeteren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:45 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Onder 'dito ontwikkelde persoonlijkheid en uiterlijk' versta ik dan ook 18 inch arms (cut like diamonds) en de kleding, alpha stride, social skills & body language to go with it. Lijkt me een beetje loos om die dingen proberen op te bouwen terwijl je van binnen maar een grijze muis bent. Mensen voelen die shit ook aan. Andere volgorde.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:45 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Als Mark Zuckerberg een random club in New York binnenloopt en dames gaat benaderen wordt hij gegarandeerd 100x afgewezen - niemand weet immers dat hij de CEO van FB is.
Ah duidelijk, oppervlakkigheid to the max.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:46 schreef Teydelyk het volgende:
Vriend van mij kleedt zich als een pauper terwijl mammie/pappie samen toch tientallen miljoenen hebben. Hij kan niet eens golddiggers aantrekken - omdat niemand aan hem kan zien/merken dat ie geld heeft.
Dat is niet relevant, maar gewoon om aan te geven dat je nog zo'n interessant leven kan leiden, als je eruit ziet als Zuckerberg (kijk ook hoe hij zich kleedt) dan gaat het lastig worden om vrouwen te overtuigen dat je echt zo interessant bent. Ook als je weinig ervaring hebt met het omgaan met vrouwen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:45 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Onder 'dito ontwikkelde persoonlijkheid en uiterlijk' versta ik dan ook 18 inch arms (cut like diamonds) en de kleding, alpha stride, social skills & body language to go with it. Lijkt me een beetje loos om die dingen proberen op te bouwen terwijl je van binnen maar een grijze muis bent. Mensen voelen die shit ook aan. Andere volgorde.
[..]
En wat als ze dat wel zouden weten? Zou hij gelukkig worden van vrouwen die enkel om die reden geinteresseerd zijn?
Ik ben gewoon absoluut geen hosselaar van nature. Ik ben tegen meisjes gewoon zoals ik altijd ben: beleefd en vriendelijk. Hierdoor geraak ik standaard in de friendzone.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:48 schreef DrukkeStudent het volgende:
Financieel gezien ben ik interessant, ook qua carrière. Maar ik heb geen 'hossel'skills.
Nobody gives a fuckquote:Op donderdag 24 juli 2014 16:48 schreef DrukkeStudent het volgende:
Financieel gezien ben ik interessant, ook qua carrière. Maar ik heb geen 'hossel'skills.
Uitstraling is belangrijk, nogmaals, jij kan zo'n leuk leven leiden maar hoe gaan vrouwen daar achter komen als jij niet eens een fatsoenlijk gesprek met ze kunt voeren bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:48 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
[..]
Ah duidelijk, oppervlakkigheid to the max.
Waarom zou je een perfecte uitstraling willen hebben terwijl je van binnen een grijze muis bent? Het een komt gewoon voor het ander.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:47 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Van binnen grijze muis =/= nooit je uitstraling kunnen verbeteren.
Jij zegt dat hij een grijze muis is, maar denk niet dat TS zich daarin herkent.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:49 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Waarom zou je een perfecte uitstraling willen hebben terwijl je van binnen een grijze muis bent? Het een komt gewoon voor het ander.
Natuurlijk kan een beter uiterlijk je zelfvertrouwen en verdere motivatie geven om de rest te verbeteren, maar zou andersom niet veel logischer zijn? Iets met een aap en een gouden ring.
Als jij een leuk leven leidt en tevreden bent met jezelf straal je dat uit.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:49 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Uitstraling is belangrijk, nogmaals, jij kan zo'n leuk leven leiden maar hoe gaan vrouwen daar achter komen als jij niet eens een fatsoenlijk gesprek kunt voeren bij wijze van spreken.
Nope, maar misschien moet je dat nog leren....quote:
Als jij een leuk leven leidt en tevreden bent met jezelf straal je dat uit. Bullshit dus. Niet op je luie reet gaan zitten wachten en dan de restjes op je 30e oppikken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:50 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als jij een leuk leven leidt en tevreden bent met jezelf straal je dat uit.
Een fatsoenlijk gesprek voeren komt dan vanzelf wel, als jij in jezelf gelooft heb je ineens een stuk minder moeite om een gesprek te voeren.
Ik neem aan dat hij een relatief grijze muis is op basis van de informatie en de antwoorden die hij geeft.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:50 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Jij zegt dat hij een grijze muis is, maar denk niet dat TS zich daarin herkent.
Ik heb geen moeite met het voeren van een gesprek. Ik heb moeite met het in contact komen met meisjes en met het interessant gevonden worden..quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:50 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als jij een leuk leven leidt en tevreden bent met jezelf straal je dat uit.
Een fatsoenlijk gesprek voeren komt dan vanzelf wel, als jij in jezelf gelooft heb je ineens een stuk minder moeite om een gesprek te voeren.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:51 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Als jij een leuk leven leidt en tevreden bent met jezelf straal je dat uit. Bullshit dus. Niet op je luie reet gaan zitten wachten en dan de restjes op je 30e oppikken.
Voor het eerste heb je tegenwoordig internet, voor het tweede moet je aan jezelf gaan werken, eens goed nadenken over wat JIJ met je leven wilt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:51 schreef DrukkeStudent het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met het voeren van een gesprek. Ik heb moeite met het in contact komen met meisjes en met het interessant gevonden worden..
Als jij je geld en carriere aan jezelf interessant vindt dan is dat dus opgelost. Maar toch klaag je regelmatig in dit topic over dat je jezelf niet interessant genoeg vindt?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:53 schreef DrukkeStudent het volgende:
[..]
Nee dat zoek ik niet. Maar dat zijn wel dingen die interessant aan mij zijn. Bovendien is mij niet geheel duidelijk wat jij ziet onder interessant zijn? Een clown of wat? Ik ben gewoon wie ik ben en doe mijn ding, dus ik vind het hele 'interessant' zijn heel erg overdreven. Moet ik dan mensen lopen negeren en mysterieus lopen doen, om zodoende interessant gevonden te worden?
Nee dat zoek ik niet, maar wat ik in één van mijn voorgaande posts zei, zijn wel dingen die interessant zijn aan mij. Bovendien is mij niet geheel duidelijk wat jij ziet onder interessant zijn? Een clown of wat? Ik ben gewoon wie ik ben en doe mijn ding, dus ik vind het hele 'interessant' zijn heel erg overdreven. Moet ik dan mensen lopen negeren en mysterieus lopen doen, om zodoende interessant gevonden te worden?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nobody gives a fuck
Oh nee wacht, vrouwen die op je centen azen zullen dat wel leuk vinden, zoek je dat soort vrouwen?
Vraag jezelf eens af wat mensen interessant maakt behalve geld, uiterlijk en status. Iedereen kan tegenwoordig wel 'chill zijn' en 'een goed carriereperspectief' hebben. Denk er gewoon eens verder over na. Je wil te makkelijk doen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:53 schreef DrukkeStudent het volgende:
[..]
Nee dat zoek ik niet. Maar dat zijn wel dingen die interessant aan mij zijn. Bovendien is mij niet geheel duidelijk wat jij ziet onder interessant zijn? Een clown of wat? Ik ben gewoon wie ik ben en doe mijn ding, dus ik vind het hele 'interessant' zijn heel erg overdreven. Moet ik dan mensen lopen negeren en mysterieus lopen doen, om zodoende interessant gevonden te worden?
Dank je.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Vraag jezelf eens af wat mensen interessant maakt behalve geld, uiterlijk en status. Iedereen kan tegenwoordig wel 'chill zijn' en 'een goed carriereperspectief' hebben. Denk er gewoon eens verder over na. Je wil te makkelijk doen.
Je zegt dat je moeite hebt met 'interessant gevonden worden' en wil daar graag tips voor. Wie wil je voor de gek houden? Je zegt dat je zelf niet eens echt weet wat interessant aan je is.
Ga er dan mee aan de slag... zoek een manier om in contact te komen met meisjes, die zijn er genoeg. Maar ik krijg het gevoel dat je het te graag wilt, knock it off, gaat je namelijk niet verder helpen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:51 schreef DrukkeStudent het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met het voeren van een gesprek. Ik heb moeite met het in contact komen met meisjes en met het interessant gevonden worden..
Te graag willen -> vrouwen willen overtuigen van waarde die je eigenlijk (nog niet hebt). Zodra je die wel hebt hoef je maar een beetje je vinger uit te steken en ze blijven eraan hangen. Mensen zijn niet gek.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:57 schreef capsize het volgende:
[..]
Ga er dan mee aan de slag... zoek een manier om in contact te komen met meisjes, die zijn er genoeg. Maar ik krijg het gevoel dat je het te graag wilt, knock it off, gaat je namelijk niet verder helpen.
Klopt, TS komt echter enorm onzeker over dus in zijn geval gaat dat vooralsnog niet lukken vrees ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:00 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Te graag willen -> vrouwen willen overtuigen van waarde die je eigenlijk (nog niet hebt). Zodra je die wel hebt hoef je maar een beetje je vinger uit te steken en ze blijven eraan hangen. Mensen zijn niet gek.
Tja in principe is iedereen 'even' interessant. Geld,status, levensstijl en denkwijze maakt alleen het verschil naar mijn mening.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Vraag jezelf eens af wat mensen interessant maakt behalve geld, uiterlijk en status. Iedereen kan tegenwoordig wel 'chill zijn' en 'een goed carriereperspectief' hebben. Denk er gewoon eens verder over na. Je wil te makkelijk doen.
Je zegt dat je moeite hebt met 'interessant gevonden worden' en wil daar graag tips voor. Wie wil je voor de gek houden? Je zegt dat je zelf niet eens echt weet wat interessant aan je is. Zoek je nu een oplossing of een virtuele uitweg?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:33 schreef DrukkeStudent het volgende:
Op aanraden van een vriend ben ik Tinder eens uit gaan proberen met 1 a 2 foto's en ik heb eens elk meisje 'geliked' om te kijken of ik uberhaupt leuk gevonden werd, maar ik kreeg geen ene match, na 8 maanden Tinderen.
Je wilt helemaal geen vriendin, je wilt gewoon seks. Dat schrijf je namelijk in je TT. Overigens, door aardig te zijn tegen vrouwen en vrienden met ze te worden maak jij je lul niet vochtig. Ik zou wel liegen, doe maar alsof je regelmatig met een paar meiden naar bed gaat. Laat ze maar denken dat je één of andere seksgod bent. Dan komen ze wel en hoef je het alleen niet te verknallen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:33 schreef DrukkeStudent het volgende:
Zelf ben ik nu 19. Het enige wat ik steeds om me heen zie is dat vrienden of mensen die in de omgeving een leuke relatie hebben. Zelf heb ik dit nog nooit mogen ondervinden. Heb zelf in het verleden ook heb ik nog nooit een vriendin gehad. Nu ik steeds ouder word, vind ik dat de drempel steeds hoger wordt. Als je nu tegen een meid zegt dat je nog nooit een relatie hebt gehad, zal dat een hele grote afknapper zijn. Ja, maar het is zo, kan moeilijk gaan liegen etc.
Zelfs heb ik vaak van vrouwelijke collega's en klasgenoten ook een verrassende blikken ontvangen toen zij erachter kwamen dat ik nog nooit een meisje heb gehad en ze vinden het wel eens tijd voor mij.
Ik zou het wel leuk vinden ook aan de vriendin te geraken. Ik ben bang dat een potentiële vriendin het vreemd zal vinden als ik als 19-jarige vertel dat ik nog maagd ben, wat denken de vrouwelijke fokkers hiervan?
Deze FOK!er weet, geld heeft geen invloed op chicks. Tenzij je smerig rijk bent, maar dan wordt je van nature al 'arrogant'. En de chicks vinden arrogante ventjes leuk (voor een avondje)quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nobody gives a fuck
Oh nee wacht, vrouwen die op je centen azen zullen dat wel leuk vinden, zoek je dat soort vrouwen?
Geld en status zijn overrated.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:05 schreef DrukkeStudent het volgende:
[..]
Tja in principe is iedereen 'even' interessant. Geld,status, levensstijl en denkwijze maakt alleen het verschil naar mijn mening.
Nee, je bent gewoon een 'neutrale factor' voor hun leven. Je voegt niets toe. Ze kunnen niet meer/minder doen met hun leven dankzij jou, hun sociale status gaat niet omhoog dankzij jou, ze vinden je niet seksueel spannend (= (biologisch) leuk = waarde), etcetera. Hun leven wordt niet waardevoller/leuker/whatever door de toevoeging van 'jou'.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:49 schreef DrukkeStudent het volgende:
[..]
Ik ben gewoon absoluut geen hosselaar van nature. Ik ben tegen meisjes gewoon zoals ik altijd ben: beleefd en vriendelijk. Hierdoor geraak ik standaard in de friendzone.
Ik kon geen korte en krachtige TT verzinnen, dus koos ik voor deze. Ik ga absoluut niet liegen, aangezien ik gewaardeerd wil worden voor wie ik ben en niet voor het masker dat ik wellicht zal opzetten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:05 schreef Trankilo het volgende:
[..]dat kan niet
[..]
Je wilt helemaal geen vriendin, je wilt gewoon seks. Dat schrijf je namelijk in je TT. Overigens, door aardig te zijn tegen vrouwen en vrienden met ze te worden maak jij je lul niet vochtig. Ik zou wel liegen, doe maar alsof je regelmatig met een paar meiden naar bed gaat. Laat ze maar denken dat je één of andere seksgod bent. Dan komen ze wel en hoef je het alleen niet te verknallen.
Dat weet ik niet zo zeer, maar ik weet wel dat absoluut geen 'relatie'factor is. Status is over te twisten, maar geld brengt je geen relatie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:07 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Geld en status zijn overrated.
Ik zie echt niks onderscheidend. In niemand. Ik zie alleen maar kuddegedrag bij mensen en iedereen is in principe hetzelfde naar mijn mening. Noem jij eens iets wat jou interessant maakt dan, op je baan, carrièreperspectief en levensstijl na.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:11 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Nee, je bent gewoon een 'neutrale factor' voor hun leven. Je voegt niets toe. Ze kunnen niet meer/minder doen met hun leven dankzij jou, hun sociale status gaat niet omhoog dankzij jou, ze vinden je niet seksueel spannend (= (biologisch) leuk = waarde), etcetera. Hun leven wordt niet waardevoller/leuker/whatever door de toevoeging van 'jou'.
Die hosselskills waar je het over hebt? Dat zou voornamelijk neerkomen op gelikte en subtiele misleiding, de aantrekkelijke indruk wekken dat je die waarde wel hebt. Dat is niet de oplossing die je nu zoekt.
Je komt in de friendzone omdat je niet in de fuckzone komt. Niets om trots op te zijn, je koopt er namelijk niets voor. Als je nu ook nog eens een gemeen/vervelend persoon gaat worden, dan laten ze je helemaal links liggen.
Het is maar net wat voor relatie je met mensen zoekt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:13 schreef DrukkeStudent het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zo zeer, maar ik weet wel dat absoluut geen 'relatie'factor is. Status is over te twisten, maar geld brengt je geen relatie.
Dan Bilzerian ken ik ook.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:22 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Het is maar net wat voor relatie je met mensen zoekt.
[ afbeelding ]
Hier, Dan Bilzerian. Die man die al je vrienden zo'n held vinden. Het lijkt mij een oppervlakkige en troubled zak die waarschijnlijk van gekkigheid niet meer weet wat hij met zijn (gekregen) geld moet doen en zich voorlopig nog prima vermaakt. Verwerpelijk? Ik weet het niet. Hij is wel een leuk voorbeeld, hij is 'blij' en de mensen om hem heen ook.
(define 'blij' etc)
Anyway. Wat voegt hij toe aan het leven van de mensen om hem heen? Best wel wat. Spanning, sensatie, uitzonderlijke ervaringen, etcetera. Wat zijn dat voor dingen, en hoe belangrijk/'juist'/whatever zijn die? Dat doet er niet eens toe. Hij voegt op zijn manier meer toe aan het leven van anderen dan jij op dit moment doet. Dat trekt vanzelf (bepaalde) mensen aan.
Kun je deze abstracte uitspraak ook concretiseren met voorbeelden. Wat versta jij onder zinnige dingen die waarde kunnen toevoegen aan je eigen en het leven van anderen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:23 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Wat je wel gaat helpen is zinnige dingen doen, goed worden in zinnige dingen en die 'waarde' uiteindelijk kunnen toevoegen aan het leven van andere mensen. Op zoveel mogelijk denkbare vlakken. Dan komen die vrienden en vrouwen vanzelf op je af.
Dat vraag ik mij dus ook af!quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kun je deze abstracte uitspraak ook concretiseren met voorbeelden. Wat versta jij onder zinnige dingen die waarde kunnen toevoegen aan je eigen en het leven van anderen?
Eens. Komt dan vanzelf wel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:24 schreef Teydelyk het volgende:
Tl;dr ga jezelf verbeteren maar daar hoort ook een stukje leren praten met vrouwen bij (als je daar moeite mee hebt)
quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:14 schreef DrukkeStudent het volgende:
[..]
Ik zie echt niks onderscheidend. In niemand. Ik zie alleen maar kuddegedrag bij mensen en iedereen is in principe hetzelfde naar mijn mening. Noem jij eens iets wat jou interessant maakt dan, op je baan, carrièreperspectief en levensstijl na.
Daadwerkelijk enige persoonlijkheid, karakter en (toepasbare) intelligentie hebben will get you a long way. Kennis en verhalen om te delen, daadwerkelijk kunnen praten met mensen, creativiteit, gedrevenheid, kalmte en wijsheid, nieuwsgierigheid, betrokkenheid, overtuigingskracht en verbeelding, dat soort zaken. Heeft weinig te maken met oppervlakkige properties als je baan, carrièreperspectief of levensstijl. Ja, uiteindelijk heeft iedereen die 'persoonlijkheidsdingen' wel. Een beetje. En daar zit het hem in.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kun je deze abstracte uitspraak ook concretiseren met voorbeelden. Wat versta jij onder zinnige dingen die waarde kunnen toevoegen aan je eigen en het leven van anderen?
Kan gebeuren.quote:
Geeft ook niet, je bent fucking 19.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:41 schreef DrukkeStudent het volgende:
Ik snap er helemaal geen zak van m.b.t. het interessant zijn.
naar: Dale Carnegie, How To Win Friends and Influence Peoplequote:You never read a book on psychology, Tippy. You didn't need to. You knew by some divine instinct that you can make more friends in two months by becoming genuinely interested in other people than you can in two years by trying to get other people interested in you. Let me repeat that. You can make more friends in two months by becoming interested in other people than you can in two years by trying to get other people interested in you.
Yet I know and you know people who blunder through life trying to wigwag other people into becoming interested in them.
Of course, it doesn't work. People are not interested in you. They are not interested in me. They are interested in themselves - morning, noon and after dinner.
The New York Telephone Company made a detailed study of telephone conversations to find out which word is the most frequently used. You have guessed it: it is the personal pronoun "I." "I." I." It was used 3,900 times in 500 telephone conversations. "I." "I." "I." "I." When you see a group photograph that you are in, whose picture do you look for first?
If we merely try to impress people and get people interested in us, we will never have many true, sincere friends. Friends, real friends, are not made that way.
Interessant zijn = iets te bieden hebben behalve een piemel. Een goed lijf, geld, intelligentie/belezenheid, passie, hobby's...quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:41 schreef DrukkeStudent het volgende:
Ik snap er helemaal geen zak van m.b.t. het interessant zijn.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:49 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Interessant zijn = iets te bieden hebben behalve een piemel. Een goed lijf, geld, intelligentie/belezenheid, passie, hobby's...
Als haar vriendinnen aan haar vragen wat jij nou allemaal doet moet dat meer zijn dan "studeren"
Passie, geld, intelligentie, hobby's en belezenheid zijn begrippen die van toepassing zijn bij mij.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:49 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Interessant zijn = iets te bieden hebben behalve een piemel. Een goed lijf, geld, intelligentie/belezenheid, passie, hobby's...
Als haar vriendinnen aan haar vragen wat jij nou allemaal doet moet dat meer zijn dan "studeren"
Dat denk ik niet. Ik loop toch niet halfnaakt..quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:12 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik denk dat het gebrek aan een sixpack zijn probleem is.
Status en/of geld kan je best aan een relatie helpen, met iemand die dus valt voor je status en/of geld.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:13 schreef DrukkeStudent het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zo zeer, maar ik weet wel dat absoluut geen 'relatie'factor is. Status is over te twisten, maar geld brengt je geen relatie.
Ja dat heb ik dus liever ook.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:14 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Status en/of geld kan je best aan een relatie helpen, met iemand die dus valt voor je status en/of geld.
Ik zou dat niet willen iig, heb liever dat ze vallen voor mij als persoon snap je?
Dat was een hint richting Panzer "Hercules" Maus. Jammer dit.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:12 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik denk dat het gebrek aan een sixpack zijn probleem is.
Ik had al zo'n vermoeden, dan heb jij hetzelfde probleem als wat ik ooit heb ervaren: Je hebt wel waarde, maar hoe ga je dat in godsnaam overbrengen op vrouwen? Je wilt eigenlijk hun erkenning, zonder die erkenning heb je geen zelfvertrouwen. Maar zonder zelfvertrouwen krijg je zomaar die erkenning niet - een paradox dus. Fake it till you make it. Ik zag (in mijn ogen) de grootste kneusjes om mij heen meisjes regelen. Gozers even oud als ik, maar wel thuiswonend - terwijl ik zelf 100m2 highrise als student had. Gozers zonder een CV, zonder intelligentie, zonder hobbys... Waarom zij wel en ik niet? En toen ben ik dus begonnen met lezen en onderzoeken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:07 schreef DrukkeStudent het volgende:
quote:
Op donderdag 24 juli 2014 17:49 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Passie, geld, intelligentie, hobby's en belezenheid zijn begrippen die van toepassing zijn bij mij.
Bedankt voor het concretiseren en het geven van voorbeelden. Een aantal van de eigenschappen die je noemt daarmee word je echter geboren, die vallen mijn inziens niet aan te leren. Hierbij denk ik aan dingen als creativiteit, nieuwsgierigheid, gedrevenheid, betrokkenheid en verbeelding.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:38 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Eens. Komt dan vanzelf wel.
[..]
[..]
Daadwerkelijk enige persoonlijkheid, karakter en (toepasbare) intelligentie hebben will get you a long way. Kennis en verhalen om te delen, daadwerkelijk kunnen praten met mensen, creativiteit, gedrevenheid, kalmte en wijsheid, nieuwsgierigheid, betrokkenheid, overtuigingskracht en verbeelding, dat soort zaken. Heeft weinig te maken met oppervlakkige properties als je baan, carrièreperspectief of levensstijl. Ja, uiteindelijk heeft iedereen die 'persoonlijkheidsdingen' wel. Een beetje. En daar zit het hem in.
Het is de reden dat ik zelf ook maar een 'beetje' heb met de meeste mensen. Het zijn vooral een rijkere persoonlijkheid met dito karakter en sociale vaardigheden die je onderscheiden van de kudde. 'Minder gemiddelde' mensen zijn er vanzelfsprekend minder dan 'gemiddelde mensen'. Gelukkig heb je er ook niet 856 van nodig.
[..]
Kan gebeuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |