abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142663392
Even verder vanaf hier: WGR / EMG opgelegd

Dit topic is niet voor mezelf, maar voor een huisgenoot van me!

Mijn huisgenoot heeft een paar weken geleden z'n auto op Stratumseind neergezet en is aan het eind van de avond in de auto gekropen. De politie hield hem aan vanwege zijn verneukte kentekenplaten en hij mocht gelijk even blazen: 350 ugl.

Nu kreeg hij gisteren een dikke vette brief van het CBR waarin hem een EMG opgelegd werd, en iedereen weet dat die dingen zo'n 850 euro kosten en dat je er 2-3 dagen mee zoet bent.

Hij is heus geen voorbeeldige automobilist, die EMG is ontzettend terecht, maar dat weet het CBR niet. Volgens hem is dit namelijk zijn eerste geregistreerde overtreding. Hij heeft wel een paar snelheidsbekeuringen (< 30 km/u) en rood licht ofzo.

Even een opsomming:

- Huisgenootje krijgt EMG opgelegd
- Slechts één geregistreerde overtreding (of verkeersmisdrijf), gepakt met 350 ugl.

Nu wil hij bezwaar aantekenen tegen die EMG. Kun je niet gewoon de schikking van de OvJ afwijzen en de hele zaak voor de rechter laten komen? Kan de rechter dan niet beoordelen of zo'n EMG noodzakelijk is, of kun je daarvoor alleen in bezwaar gaan bij het CBR?

Enfin, was is nu wijs om te doen?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_142663435
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als we even alleen kijken naar de feiten dan heb je iemand die niet beoordeeld is op rijvaardigheid (geen rijbewijs) of iemand die is beoordeeld en ongeschikt bevonden om te rijden met zo'n voertuig (rijbewijs ongeldig verklaard/rijverbod). Dan vind ik het logisch dat het laatste zwaarder wordt gestraft omdat de maatregel dus is opgelegd na beoordeling van de rijgeschiktheid of als strafmaatregel.
Really? Dus jij hebt liever een vrachtwagenchauffeur naast/achter je rijden die zonder instructeur aan zijn eerste 10 kilometer bezig is, dan iemand die al een miljoen km weg heeft met een vrachtwagen, maar op zijn motor wat te hard reed? (Of waarvan wegens het niet kunnen betalen van een boete voor bv. wildplassen zijn rijbewijs is ingevorderd door het CJIB?)

Het probleem is dat het rijbewijs allang niks meer zegt over iemands rijvaardigheid en/of rijgeschiktheid omdat het rijbewijs misbruikt wordt als straf c.q. dwangmaatregel.

Je kunt of rijden, of je kunt het niet. Klaar. Niet: Hahaha, jij hebt ff geen geld, dus we pakken je rijbewijs af. Daarmee verliest het rijbewijs alle geloofwaardigheid.
pi_142664069
Precies zoals je zelf zegt, maar kenbaar net niet ziet: het is een schikking. Een voorstel om zonder tussenkomst van de rechter de zaak af te handelen. Je kunt dus bezwaar aantekenen voor een rechter.
  donderdag 24 juli 2014 @ 00:23:19 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_142664969
Bivlagenzinvol stemt SP zeker?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_142665265
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:02 schreef beerten het volgende:
Precies zoals je zelf zegt, maar kenbaar net niet ziet: het is een schikking. Een voorstel om zonder tussenkomst van de rechter de zaak af te handelen. Je kunt dus bezwaar aantekenen voor een rechter.
Ik ben niet de TS he... Wel even een topic lezen voor je reageert aub.
pi_142665296
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:23 schreef Catch22- het volgende:
Bivlagenzinvol stemt SP zeker?
Nog zo 1....
  donderdag 24 juli 2014 @ 01:13:13 #7
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_142666467
EMG, bij alcohol?

Niet toevallig een EMA?
Tics van je petten.
pi_142670160
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 14:39 schreef Amoeba het volgende:
En laat dit het einde van de discussie zijn. We zijn compleet offtopic gegaan en een verder vervolg lijkt me weinig zinvol.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142670163
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 01:13 schreef nattermann het volgende:
EMG, bij alcohol?

Niet toevallig een EMA?
Als je het deel 1 had gelezen, is het natuurlijk een EMA. Daar was men binnen 5 posts al achter ;)
  Official ESF Kreviewer donderdag 24 juli 2014 @ 08:27:32 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_142670199
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ben niet de TS he... Wel even een topic lezen voor je reageert aub.
Flikker dan op met je deel 2 openen. Laat dat over aan de TS.
pi_142674150
quote:
13s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:27 schreef Kreator het volgende:

[..]

Flikker dan op met je deel 2 openen. Laat dat over aan de TS.
Nou ja... iets andere bewoordingen, maar inderdaad.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')