abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142649386
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:03 schreef beerten het volgende:
Ik wordt kotsmisselijk van dat schijnheilige gejank. De ribbons, foto's, plaatjes, nieuws, minuut stilte, vlaggen halfstok bla bla bla.
En als ieder ander denkbaar mens een dierbare verliest gaat het leven gewoon verder. Maar dat mag je nu niet zeggen want oh oh, wat erg.
Ik word nog misselijker van dat verzuurde gelul.

Laat mensen toch gaan man, jij hebt er geen behoefte aan, iemand anders wel.

Leven en laten leven!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_142649402
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:06 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ja, maar dat gezeik over even 1 minuut geen radio/tv e.d. vind ik ook weer zo'n gezeik. Kom op zeg, alles wat er wordt gevraagd is of je alsjeblieft ff 60 seconden je mond dicht wilde houden, voor de rest moet je het ook helemaal zelf weten.
Ja hoor, maar er zullen altijd wel mensen zijn die daar anders over denken. Zo gaat het . :P
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_142649431
Je toont pas medeleven in NL als je je profielfoto op FB aanpast in een zwart lint met een vliegtuig erdoor heen :')

Flikker toch op, bah. Medeleven anno 2014 is het wijzigen van een profielfoto.
U MAD?
pi_142649495
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:06 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ja, maar dat gezeik over even 1 minuut geen radio/tv e.d. vind ik ook weer zo'n gezeik. Kom op zeg, alles wat er wordt gevraagd is of je alsjeblieft ff 60 seconden je mond dicht wilde houden, voor de rest moet je het ook helemaal zelf weten.
Met die redenatie kan je al dat soort zaken wel afdoen als gezeik van anderen die het maar dom vinden dat het uberhaupt zo is. Bij dit soort zaken gaat het er toch om dat je je irriteert eraan dat het zo overdreven wordt. Niet eraan an sich dat je een minuut stil moet zijn. Maar de achterliggende reden.
pi_142649550
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:03 schreef beerten het volgende:
Ik wordt kotsmisselijk van dat schijnheilige gejank. De ribbons, foto's, plaatjes, nieuws, minuut stilte, vlaggen halfstok bla bla bla.
En als ieder ander denkbaar mens een dierbare verliest gaat het leven gewoon verder. Maar dat mag je nu niet zeggen want oh oh, wat erg.
Kijk, jij bent dan weer gewoon sneu. Een minuut stilte is volledig terecht en dat de vlag halfstok hangt ook. Als iemand anders een dierbare verliest dan hou je daar ook rekening mee (althans, ik doe dat. En ik vraag naderhand ook hoe het met ze gaat e.d.).
pi_142649584
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:07 schreef de_boswachter het volgende:
Je toont pas medeleven in NL als je je profielfoto op FB aanpast in een zwart lint met een vliegtuig erdoor heen :')

Wat is daar zo erg aan?
pi_142649635
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:07 schreef de_boswachter het volgende:

Dit of op nationale radio bij serious request vertellen dat je wel 20 euro over hebt voor arme negerkindjes als je de nieuwe plaat van Coldplay even mag horen.
pi_142649689
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:12 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dit of op nationale radio bij serious request vertellen dat je wel 20 euro over hebt voor arme negerkindjes als je de nieuwe plaat van Coldplay even mag horen.
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:10 schreef complicate het volgende:

[..]

Wat is daar zo erg aan?
pi_142649702
Ik denk dat TS zich er vooral aan irriteert dat men zo openlijk moet laten zien hoe erg ze meeleven, en persoonlijk ben ik het daar ook wel een beetje mee eens. Niet dat ik me er aan erger, of er uberhaupt aan gedacht had, maar sommige mensen zien het weer als een kans om even de aandacht op zich te vestigen.

'k Weet niet, rouw zelf altijd in stilte en zonder mensen daarmee lastig te willen vallen.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2014 19:13:58 ]
pi_142649753
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:10 schreef Myrr het volgende:

[..]

Een minuut stilte is volledig terecht

Als iemand anders een dierbare verliest dan hou je daar ook rekening mee (althans, ik doe dat. En ik vraag naderhand ook hoe het met ze gaat e.d.).
Hoezo is dat volledig terecht.

En jij houdt er rekening mee zoals ieder ander. Maar moeten anderen dan ook een minuut stil zijn. Of moet dat als die is doodgegaan bij een ramp pas met meer anderen. Er is geen connectie tussen de 2 zaken die je vertelt.
pi_142649824
quote:
7s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:12 schreef complicate het volgende:

[..]

[..]

Er bij stilstaan is imo niet zo erg, maar het gaat hier vooral om aan de buitenwereld laten zien hoeveel je er om geeft. Zo van kijk mij meelevend zijn, beetje afkopen van het geweten.
pi_142649895
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:15 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Er bij stilstaan is imo niet zo erg, maar het gaat hier vooral om aan de buitenwereld laten zien hoeveel je er om geeft. Zo van kijk mij meelevend zijn, beetje afkopen van het geweten.
Ja en? dat is toch met alles zo in de media? Alles wat goed of slecht is. Niet per se dit geval, lijkt me.
pi_142649910
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:13 schreef Myrr het volgende:
Ik denk dat TS zich er vooral aan irriteert dat men zo openlijk moet laten zien hoe erg ze meeleven, en persoonlijk ben ik het daar ook wel een beetje mee eens. Niet dat ik me er aan erger, of er uberhaupt aan gedacht had, maar sommige mensen zien het weer als een kans om even de aandacht op zich te vestigen.

'k Weet niet, rouw zelf altijd in stilte en zonder mensen daarmee lastig te willen vallen.
Dat is nou eenmaal de huidige tijd toch? Veel mensen willen hun leven delen via o.a. social media.

De ene dag is het een foto van een baby, de volgende dag een uiting van medeleven of rouw.

Natuurlijk zitten er mensen bij die het vooral voor de aandacht doen maar er zullen veel meer mensen zijn die gewoon meeleven met de slachtoffers en nabestaanden en dit dan uiten door bv hun FB profielfoto een dag op zwart te zetten.

quote:

[..]

Ja echt heel bizar he, dat "kijk mij..." op een site als Facebook.. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_142649949
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:17 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal de huidige tijd toch? Veel mensen willen hun leven delen via o.a. social media.

De ene dag is het een foto van een baby, de volgende dag een uiting van medeleven of rouw.

Natuurlijk zitten er mensen bij die het vooral voor de aandacht doen maar er zullen veel meer mensen zijn die gewoon meeleven met de slachtoffers en nabestaanden en dit dan uiten door bv hun FB profielfoto een dag op zwart te zetten.
Ja precies en bovendien kan je het sowieso niet tegenhouden. Ga dan weg van Facebook , kijk dan geen tv etc. Het is 2014 dat hoort er gewoon bij.
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:19:45 #45
224960 highender
Travellin' Light
pi_142649985
Lastig, ik voel wel de pijn, maar niet meer of minder dan bij andere ellende. Maar goed, men moet zelf weten of men aan dit soort georganiseerde emoties mee doet, maar of men oprecht is...
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:23:16 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_142650124
quote:

[..]

Ach en jij moet er hier op het forum een beetje uit de hoogte er over doen om jezelf weer superieur te laten voelen aan die mensen. Zo is de cirkel weer rond.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_142650162
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:14 schreef spelletjesman het volgende:

[..]

Hoezo is dat volledig terecht.

En jij houdt er rekening mee zoals ieder ander. Maar moeten anderen dan ook een minuut stil zijn. Of moet dat als die is doodgegaan bij een ramp pas met meer anderen. Er is geen connectie tussen de 2 zaken die je vertelt.
Klopt, ik reageerde echter op iemand die dat erbij betrok.

Op een (niet Nederlandse, want echt die crematies/begrafenissen hier zijn om te janken zo slecht) begrafenis wordt ook stilte gehouden. Natuurlijk vraag je dan anderen niet, maar nu is het gvd een internationaal iets waar ontzettend veel mensen (in)direct bij betrokken zijn geweest. Het is een massamoord man.

Als hier in NL een kind word vermoord, wordt daar ook gewoon bij stil gestaan.
pi_142650250
Het gaat mij er vooral om dat totaal niet betrokken mensen nu hun tuintje lijken aan te vegen.

Hey X, kan je binnenkort even helpen stratentoernoei? We hebben nog iemand nodig voor hapjes en wellicht een scheidsrechter? Nee man kan niet druk (keer op keer).

Hey Y, aanstaande zatedagmiddag kan ik geen bar draaien bij de voetbal, kan je mij wellicht een keer overnemen. Nee man geen zin in.

Vervolgens zijn het juist dit soort mensen die helemaal los gaan op Facebook met 2-3 plaatjes per dag om hun betrokkenheid te laten zien. En hoe erg ze het wel allemaal vinden.

Daarnaast is er een soort sociale druk eraan mee te doen om er maar bij te horen. Waardoor het in mijn ogen meer een soort trend wordt te rauwen dan werkelijk stil te staan bij de slachtoffers. Een soort verflipposering van het rauwen! Ik mis nog een rauwplaatje heb jij die al?
pi_142650510
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:23 schreef Myrr het volgende:

[..]

Klopt, ik reageerde echter op iemand die dat erbij betrok.

Op een (niet Nederlandse, want echt die crematies/begrafenissen hier zijn om te janken zo slecht) begrafenis wordt ook stilte gehouden. Natuurlijk vraag je dan anderen niet, maar nu is het gvd een internationaal iets waar ontzettend veel mensen (in)direct bij betrokken zijn geweest. Het is een massamoord man.

Als hier in NL een kind word vermoord, wordt daar ook gewoon bij stil gestaan.
Lol?
pi_142650730
Ben het wel eens. Alleen dit roept dus ook weer mensen op die heel hard moeten verkondigen dat ze de emotionele betrokkenheid onzin vinden.
Als ik een nabestaande was las ik dan liever dat iedereen er veel om geeft wat er gebeurd is, dan dat mensen het afdoen als onzin en 'nep-gedrag'.

Verder vind ik de steunbetuigingen op Facebook en andere social media inderdaad onzin. Ik heb zelf onverwacht veel 'last' van de gebeurtenis, denk er veel aan en vooral aan de achterblijvende familie/vrienden. Maar ik deel dit niet op social media, dat vind ik aandachtgetrek en zelfs een beetje respectloos om wat jij beschrijft. "Kijk mij betrokken zijn!!"
Mensen maken er hun eigen verdriet van. Beetje hetzelfde als wat er gebeurd wanneer iemand zelfmoord geeft gepleegd, dan opeens kennen heel veel mensen die persoon en weten ze allemaal wel iets over hem te vertellen. Erg irritant.

Maar wel eens en een terecht topic :)
pi_142650774
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:47 schreef Kandijfijn het volgende:

Tenslotte de vraag, ben ik nu een harteloze klootzak omdat het mij allemaal heel weinig kan deren?

Nee, het is ook allemaal zwaar over the top zoals het momenteel gaat. Er wordt gedaan alsof er helden binnen worden gehaald die ons land behoed hebben voor de ondergang, terwijl het "slechts" slachtoffers zijn van een ramp.

Blijkbaar is er steeds vaker behoefte om toch iets van collectivisme te kunnen delen in onze steeds verder individualiserende samenleving. Zelfde als Oranje voetbalt (waar we allemaal samen juichen) en blijkbaar willen er velen ook velen samen rouwen, ook al hebben ze geen enkele directe of indirecte betrokkenheid.

Zoals er mensen zijn die niet van voetbal houden zijn er ook mensen die geen behoefte hebben aan drama en collectief rouwen. Niets mis mee verder. Enige probleem is dat je er haast niet omheen komt, maar dat is binnenkort ook wel weer voorbij.
pi_142651231
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:06 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik word nog misselijker van dat verzuurde gelul.

Laat mensen toch gaan man, jij hebt er geen behoefte aan, iemand anders wel.

Leven en laten leven!
Val mij er niet mee lastig
pi_142651779
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:10 schreef Myrr het volgende:

[..]

Kijk, jij bent dan weer gewoon sneu. Een minuut stilte is volledig terecht en dat de vlag halfstok hangt ook. Als iemand anders een dierbare verliest dan hou je daar ook rekening mee (althans, ik doe dat. En ik vraag naderhand ook hoe het met ze gaat e.d.).
Ik doe dat ook. En als ik mensen zou kennen die geliefden hebben verloren daar in de Oekraine zou ik ze oprecht condoleren, met alles er op en er aan wat te doen gebruikelijk is.Je hebt vrienden in voor en tegenspoed. Lachen en huilen.

Maar dit zijn mijn vrienden niet. Ik ken niemand, heb niets met niemand. Ontzettend kut voor deze mensen. Het zal je maar gebeuren. je zoon uit de lucht geschoten door een of andere bezopen oostbloklul die dood en verderf zaait omdat ie zich verveelt.
Maar het zal me verder aan mijn reet roesten dit. Er gebeuren in de wereld iedere veel gekkere dingen. Palestijnen die hun eigen kinderen als levend schild gebruiken. Maar dat vergelijk mag ik niet trekken van al die politiek correcte schijnheilige burgers. Want oh oh, dit is zo erg en ze konden er niets aan doen. 99% van alle andere oorlogslachtoffers ook niet. Maar dta mag ik niet zeggen, is niet correct.

Zoals TS reeds getikt heeft: 1 dag huilen we lekker in de massa mee omdat het sociaal wenselijk is. En de rest van het jaar gaat ieder zijn eigen egoïstische gang maar en kijken we niet naar elkaar om.
En daar doe ik wel iets aan. De medemens, gedurende het gehele jaar. Zonder ribbon, profielfoto, retweet of weet ik wat.

Ik ben niet onmenselijk. Ik heb alleen een enorme pleurishekel aan politiek correct neuzelende mensen.
pi_142652234
Nee hoor, je bent geen klootzak. Er zijn genoeg mensen die zo denken. Ik ook. Het is heel erg wat er is gebeurd, dat zal niemand ontkennen, maar het is allemaal wel een beetje overtrokken. Een minuut stilte? Prima, geen problemen mee (al was één keer wel genoeg geweest). Maar verder moet ieder voor zich bepalen hoe en of hij of zij er bij stil wil staan en voor hoelang. Dat kan en moet niemand voor een ander willen bepalen.

En net als wat er mee zeggen; social media. Al die lintjes er dergelijke. Ik kan me er niet heel erg aan ergeren; over een week is het weer voorbij.
pi_142652857
Ik sluit mij aan.

Heel erg triest dat dit is gebeurd, maar betrek mij er niet bij om te gaan rauwen. (Zoals de TV doet; Heel NL leeft mee)
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:27:21 #56
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_142653144
Ik moet helemaal huilen van dit zulke berichten.

quote:
Giel Beelen herdenkt slachtoffers MH17

van onze redactie
3FM-dj Giel Beelen brengt een muzikaal eerbetoon aan de 298 slachtoffers van vliegramp MH17.
"De wereld heeft vandaag extra veel liefde nodig. Dat kan met een knuffel, dat kan met een lief berichtje, dat kan door een liedje aan te vragen", schrijft Giel op zijn website.
De dj wil een "muzikaal monument" opstellen met 298 liedjes. Hij gaat elke dag een nummer draaien om stil te staan bij de ramp en roept al zijn luisteraars op om liedjes door te geven die steun bieden.
Het eerste nummer van het eerbetoon, I Say A Little Prayer For You (Aretha Franklin), is door Giel zelf gekozen.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  PR en moderator woensdag 23 juli 2014 @ 20:28:58 #57
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_142653237
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:27 schreef Terreros85 het volgende:
Ik moet helemaal huilen van dit zulke berichten.

[..]

Giel :')
Fuck the EBU.
pi_142653291
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:35 schreef vera166 het volgende:

Ik heb zelf onverwacht veel 'last' van de gebeurtenis, denk er veel aan en vooral aan de achterblijvende familie/vrienden.
Denk je zelf dat er een verband is tussen de extreme aandacht die dit allemaal krijgt in de media en het feit dat jij er onverwacht veel "last" van hebt?
pi_142653414
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:30 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Denk je zelf dat er een verband is tussen de extreme aandacht die dit allemaal krijgt in de media en het feit dat jij er onverwacht veel "last" van hebt?
Misschien een beetje. Maar aan de andere kant; iemand die zijn/kind verliest vind ik ook altijd ontzettend erg. En wel zo erg dat ik er regelmatig bij stil sta zegmaar. Dat krijgt veel minder/geen media aandacht.

Aan de andere kant heb ik nog geen traan gelaten om de Palestijnse mensen of de Israëlische. En dat kan wel te makken hebben met de weinige aandacht die het krijgt..
pi_142654139
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:21 schreef CookieSlikker het volgende:
Ik sluit mij aan.

Heel erg triest dat dit is gebeurd, maar betrek mij er niet bij om te gaan rauwen. (Zoals de TV doet; Heel NL leeft mee)
Valt anders wat rouw op je dak ;)?

Maar, ik ben het voor een heel groot deel met TS eens. Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is, écht, en ik volg het nieuws eromheen ook wel. Maar toen ik vanmiddag op mijn universiteit (in het VK) door een andere internationale student werd 'gecondoleerd' moest ik écht even vragen waarvoor dan. Hij wist dat 't nationale rouw was, in NL, en dat er zoveel mensen om waren gekomen. Ja, dat was inderdaad verschrikkelijk. Heb hem maar bedankt. Gezegd dat ik niemand kende. "Maar toch", zei hij. "Sterkte..".
Ik vond het vreemd. Mij sterkte wensen. Ik ken niemand. Niemand, gelukkig. Maar toch wenste men mij sterkte.

Ik kwam net thuis en keek even wat beelden van de landing. Tijdens de minuut stilte was ik toevallig aan het presenteren, want hier ging het leven gewoon door. Ik krijg ook een brok in m'n keel als ik die beelden zie. Potdomme zeg, het zal je familie, geliefde, vriend voor het leven maar zijn, of niet, want je weet niet wat of wie er in zo'n kist ligt. Echt, ik vind het kut.

Dat men er met elkaar over praat vind ik ook normaal. Het is niet niets. Zoveel verdriet zien van zovelen. Het gehannis met de lichamen, het onderzoek... Maar dat het aangegrepen wordt door zovelen, door bekende mensen, dj's, andere mensen (de categorie "het komt zo wel heel dichtbij, ik was ook een keer naar bali.."), van een andermans verlies jouw moment van 'shinen' maken. Laten zien dat jij OOK zielig bent en verdriet hebt, laten zien dat jij het ook had kunnen zijn, het op JOUW leven betrekken. Het gaat niet om jou. Punt. En dat is wat mij zo tegenstaat aan dit soort dingen.

Meeleven, prima. De aandacht op JOUW meeleven vestige: nope nope nope.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')