Hadden wij ook nodig....in de middeleeuwen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Twiitch het volgende:
Wat bizar dat ze geleerden nodig hebben om dat te vertellen.
Nederland wordt door geleerden gerund en niet door tokkies.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Twiitch het volgende:
Wat bizar dat ze geleerden nodig hebben om dat te vertellen.
In de huidige islam ja. Niet in de oer-islam. Daarin stond (een menselijke, niet-goddelijke) Jezus centraal. Daar heb je ook meteen de verklaring waarom Jezus zo vaak in de koran wordt genoemd. Hij is de centrale figuur in de koran.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:26 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Mohammed (vzmh) staat op #1 in de islam, klopt. Volgens mij is hij in de war met:
Jesus is mentioned more times than Muhammad in the Qur’an. And we consider him to be the Messiah (which simply means “anointed” in either Hebrew or Arabic). In Surat-Aal Imran we read: Behold! the angels said: "O Mary! Allah giveth thee glad tidings of a Word from Him: his name will be Christ Jesus, the son of Mary, held in honour in this world and the Hereafter and of (the company of) those nearest to Allah. (3:45)
Dat valt in veel gevallen wel tegen, helaas.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:32 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nederland wordt door geleerden gerund en niet door tokkies.
Jezus zal terugkeren in Damascus en zich bij de moslims voegen voor het gebed. Profeet Mohammed is de beste en laatste profeet van Allah.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:33 schreef Quiche_lorraine het volgende:
In de huidige islam ja. Niet in de oer-islam. Daarin stond (een menselijke, niet-goddelijke) Jezus centraal. Daar heb je ook meteen de verklaring waarom Jezus zo vaak in de koran wordt genoemd. Hij is de centrale figuur in de koran.
Tsja, dat is dus niet de oorspronkelijke islam.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:34 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jezus zal terugkeren in Damascus en zich bij de moslims voegen voor het gebed. Profeet Mohammed is de beste en laatste profeet van Allah.
Wasda: shirk? Leuk woord wel. Maar wat betekent het?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:58 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Christenen worden hoogstens geduld maar niet geaccepteerd lijkt me?
Wat ik wel begrijp want ze plegen openlijk shirk door Jezus te vergoddelijken.
En daar hebben we er nog een: wat is een dajjal?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:38 schreef aspirantspierbundel het volgende:
Jezus gaat de dajjal gewoon keihard vernederen.
Afgoderij/Polytheďsmequote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:21 schreef Kees22 het volgende:
Wasda: shirk? Leuk woord wel. Maar wat betekent het?
Anti-Christquote:En daar hebben we er nog een: wat is een dajjal?
Ik citeer voor de medelezers:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:44 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Afgoderij/Polytheďsme
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjirk
Masih ad-Dajjal (Arabisch: المسيح الدّجّال) wordt gezien als de valse messias of als de anti-christ en de grootste beproeving in de islamitische eschatologie. Volgens de leer zal hij verschijnen op het eind der tijden en zal hij als eerst beweren dat hij een profeet is en daarna zal hij beweren dat hij God zelf is. Hij is te vergelijken met de christelijke vorm Antichrist.quote:
De christenversie van het verhaal is shirk, in de islam heeft Jezus geen goddelijke eigenschappen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 00:18 schreef Kees22 het volgende:
Dus jezus-christus is een shirk maar gaat desondanks wel de dajjal flink dissen.
Uhh, niet alleen dat, de Koerden beschermen deze Christenen. In Arabische gebieden worden deze Christenen alsnog vervolgd door de lokale bevolking. Ze gaan naar het Koerdisch gebied, omdat Koerden in tegenstelling tot Arabieren, mensen gewoon als mensen zien. De Koerden zijn de enige in dat gebied die een beetje normaal zijn..quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
bron en bron
[..]
Waarempel! Toch moslims die het voor hun christelijke landgenoten opnemen.
Lieg niet man, je weet dondersgoed dat die vredelievende teksten zijn vervangen door de oorlogsteksten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 00:30 schreef Kees22 het volgende:
Het verdrijven van elke ongelovige of andersdenkende is onislamitisch. De qoran meldt herhaaldelijk dat men vijanden niet moet bestrijden als zij zelf niet agressief zijn. Ook is het niet nodig andersdenkenden te bekeren. Na uitleg van het ware geloof moet je zeggen: "Wacht, wij wachten met U."
De soera's van de qoran zijn gesorteerd op lengte: de langste eerst, de kortste laatst. Nadrukkelijk niet op chronologische volgorde. M.u.v. Al Faatihah, die bestaat uit 7 verzen en als voorwoord fungeert.quote:Op zondag 27 juli 2014 00:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Lieg niet man, je weet dondersgoed dat die vredelievende teksten zijn vervangen door de oorlogsteksten.
dus?quote:Op zondag 27 juli 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De soera's van de qoran zijn gesorteerd op lengte: de langste eerst, de kortste laatst. Nadrukkelijk niet op chronologische volgorde. M.u.v. Al Faatihah, die bestaat uit 7 verzen en als voorwoord fungeert.
Als ik gelijk zou hebben? Het is gewoon zo, kan ik ook niks aan doen/veranderen.quote:Maar als je al gelijk zou hebben (wat lastig te controleren is) dan zouden de oorspronkelijke vredelievende teksten dus in de loop van de tijd vervangen zijn door meer oorlogszuchtige teksten. Wat zou daarvan dan de oorzaak of reden kunnen zijn, denk je? Of meervoud waarschijnlijk: oorzaken en redenen?
Is het lastig om te controleren of, zoals jij zegt, de vredelievende teksten vervangen zijn door oorlogszuchtigere teksten. Mij viel het niet echt op.quote:
Een leger in Mekka? Had hij dan een leger in Mekka? Hij is verdreven uit Mekka door ongelovigen en andersgelovigen. Of vergis ik me nou? Pas in Medina formeerde hij een leger. Of niet dan? Ik vraag maar, want ik las de qoran maar weet verder amper iets over het leven van Mohammed.quote:[..]
Als ik gelijk zou hebben? Het is gewoon zo, kan ik ook niks aan doen/veranderen.
De oorzaak/redenen? Dat zou jij niet weten?
Het antwoord ligt in het leven Mohammed. Eerst was zijn leger in Mekka klein (als je het al een leger kan noemen) en moest hij Joden/etc allemaal te vriend houden. Later werd zijn leger in Medina groter en hoefde hij niemand meer te vriend houden en kon hij gewoon de Joden/etc vermoorden.
Toch belangrijk om je ook daarin te verdiepen ipv alleen de Koran te lezen.quote:Op zondag 27 juli 2014 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Is het lastig om te controleren of, zoals jij zegt, de vredelievende teksten vervangen zijn door oorlogszuchtigere teksten. Mij viel het niet echt op.
[..]
Een leger in Mekka? Had hij dan een leger in Mekka? Hij is verdreven uit Mekka door ongelovigen en andersgelovigen. Of vergis ik me nou? Pas in Medina formeerde hij een leger. Of niet dan? Ik vraag maar, want ik las de qoran maar weet verder amper iets over het leven van Mohammed.
Ja "Overtuigd van eigen gelijk en eigen goede bedoelingen" en vervolgens andersdenkenden vermoorden.quote:Laat hij zo actief zijn geweest als een Jehovahs Getuige, overtuigd als hij was van zijn eigen gelijk. Laat hij zo bevlogen zijn geweest als Paulus na zijn bekering. Overtuigd van eigen gelijk en eigen goede bedoelingen. Wat zullen de reacties geweest zijn?
Zet dan eens de historische gebeurtenissen en de inhoud van de soera's op een rij.
Ik ben benieuwd wat dat oplevert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |