abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2014 @ 19:37:51 #51
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_142650852
Waarom liet je eigenlijk de wijzerplaat schoonmaken?
pi_142654297
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:37 schreef Woelwater het volgende:
Waarom liet je eigenlijk de wijzerplaat schoonmaken?
Heb ik niet laten doen. Ik heb expliciet dit gevraagd (staat in mijn mail voor ik het horloge wegbracht):

quote:
ik zou graag alleen het uurwerk laten schoonmaken, oliën en afstellen (en een nieuwe 'main spring').Geen werk aan wijzers/lume/wijzerplaat/plexiglas of de behuizing.

Met vriendelijke groeten ..
Lijkt me weinig ter interpretatie overhouden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Skv op 23-07-2014 20:53:39 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:12:24 #53
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_142655470
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 20:48 schreef Skv het volgende:
Lijkt me weinig ter interpretatie overhouden.
Dat is inderdaad vrij duidelijk ja. Helaas geeft hij niet in zijn mail aan de wijzerplaat schoongemaakt te hebben, anders had je gewoon zwart op wit gehad dat het onderhoud niet conform de afspraak is gebeurd.
pi_142656025
Om welk horloge gaat het? (ben zelf ook een horloge verzamelaar, en kan je misschien wel helpen aan een nieuwe kroon en verwijzen naar de wat betere horlogemakers)

Het is al een paar keer gezegd maar na 2 maanden ben je wel echt laat met dit.....
pi_142656249
quote:
18s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:26 schreef Brenmar het volgende:
Om welk horloge gaat het? (ben zelf ook een horloge verzamelaar, en kan je misschien wel helpen aan een nieuwe kroon en verwijzen naar de wat betere horlogemakers)

Het is al een paar keer gezegd maar na 2 maanden ben je wel echt laat met dit.....
Ik heb al eerder contact gehad over die kroon. Lume begon ik me later pas aan te ergeren en de horlogemaker rept in zijn mail niet over termijnen, maar over dat het snel mis gaat.

Verder dank voor je aanbod maar het is niet te repareren en ik heb de oude kroon teruggeplaatst.
pi_142656307
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:12 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vrij duidelijk ja. Helaas geeft hij niet in zijn mail aan de wijzerplaat schoongemaakt te hebben, anders had je gewoon zwart op wit gehad dat het onderhoud niet conform de afspraak is gebeurd.
Volgens mij schreeuwt mijn mail "blijf met je poten van alles af en verschoon alleen het uurwerk en doe er olie op".
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:39:07 #57
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_142656610
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:32 schreef Skv het volgende:

[..]

Volgens mij schreeuwt mijn mail "blijf met je poten van alles af en verschoon alleen het uurwerk en doe er olie op".
Overduidelijk.. En hij geeft aan dat bij het stof afblazen van de wijzerplaat, wat mij logisch lijkt na het openen van een horloge, de lume al kan beschadigen.. Als je perfectie had verlangd had je hem dus beter naar Omega(?) zelf op kunnen sturen.
pi_142656825
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:39 schreef Woelwater het volgende:
Als je perfectie had verlangd had je hem dus beter naar Omega(?) zelf op kunnen sturen.
Als de horlogemaker geen perfect werk kan afleveren dan moet hij dat aangeven.
Wil je de foto's eens plaatsen, skv? Ben wel benieuwd.
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:54:30 #59
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_142657398
Nu vraag ik me trouwens af bij wie je hem uiteindelijk hebt gebracht als je maar ¤125 daarvoor hebt betaald.

quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 16:22 schreef Skv het volgende:
Vraagje over een servicebeurt voor mijn 'Connie'. Ik heb drie offertes opgevraagd voor een service van het uurwerk, het opnieuw olieën en afstellen. Expliciet aangegeven dat ik geen werk wil hebben gedaan aan de kast/wijzerplaat etc. Alleen het uurwerk servicen.

Ik heb de volgende reacties:
Ferrie Schweitzer: E210,- excl onderdelen.
Nico Rijsman (Culemborg): E145,- excl onderdelen. Nieuwe mainspring kost E32 en nieuwe kroon E38.
Peter Klemann (Haarlem): E85,- excl. onderdelen.

Op horlogeforum lees ik over alledrie de heren goede reacties:

Schweitzer: http://www.horlogeforum.nl/read.php?20,183214,183214#msg-183214
Rijsman: http://www.horlogeforum.nl/read.php?20,296155,296155#msg-296155
Klemann: http://www.horlogeforum.nl/read.php?20,837322,837322#msg-837322

Wel wat minder reacties van Klemann, maar die is dan wel weer een heel stuk goedkoper. Iemand ervaring met deze laatste meneer? Ik ben al wel een paar keer in de winkel geweest en heb er wel een goed gevoel bij. Maar het gaat om de kwaliteit natuurlijk.
pi_142658292
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:54 schreef Woelwater het volgende:
Nu vraag ik me trouwens af bij wie je hem uiteindelijk hebt gebracht als je maar ¤125 daarvoor hebt betaald.

[..]

Wie het is lijkt me nu even niet relevant.
pi_142658339
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:39 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Overduidelijk.. En hij geeft aan dat bij het stof afblazen van de wijzerplaat, wat mij logisch lijkt na het openen van een horloge, de lume al kan beschadigen.. Als je perfectie had verlangd had je hem dus beter naar Omega(?) zelf op kunnen sturen.
Als je hem naar Omega opstuurt dan refinishen ze elk authentiek detail, waardoor hij er weer als nieuw uitziet en enorm daalt in (verzamel)waarde. Iedereen waarschuwt daarvoor.
pi_142658571
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:43 schreef erikkll het volgende:

[..]

Als de horlogemaker geen perfect werk kan afleveren dan moet hij dat aangeven.
Wil je de foto's eens plaatsen, skv? Ben wel benieuwd.
Voor:

Direct na reparatie:

Je ziet duidelijk de verdwenen lume bij 4 en 6 uur. Bij 1 en 2 uur is het beschadigd, minder zichtbaar oo de foto. Het valt me nu ook op dat het deukje op de lug links onder er eerst ook nog niet zat. Godver..
pi_142658740
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:19 schreef Skv het volgende:

[..]

Voor:
[ afbeelding ]

Direct na reparatie:

[ afbeelding ]

Je ziet duidelijk de verdwenen lume bij 4 en 6 uur. Bij 1 en 2 uur is het beschadigd, minder zichtbaar oo de foto. Het valt me nu ook op dat het deukje op de lug links onder er eerst ook nog niet zat. Godver..
Ja ik vind dat je wel een punt hebt. Zonde, dit.
pi_142659517
Goed, maar waar kan ik hiermee, ik heb geen idee wat mijn rechten zijn. Mailtje terugsturen dat ik een schadevergoeding verwacht? Consuwijzer?
  donderdag 24 juli 2014 @ 03:51:40 #65
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_142668965
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Wie het is lijkt me nu even niet relevant.
Je moet nog even melden hoe de service is afgelopen :+

http://www.horlogeforum.nl/read.php?20,837322,2371672#msg-2371672

Maar het komt een beetje over alsof je met je Rolls bij de Kwikfit bent geweest.
pi_142669126
Is ondanks dat de reperatie niet helemaal perfect is verlopen wel een heel mooi horloge. Dat de kroon wat afwijkt van het orgineel vind ik afgaande op de foto niet eens zo'n bezwaar

Die lumen is een soort radio actieve stof Tritium (voorheen Radium) die groen achtig oplicht en werd vooral in de jaren 40 t.m de jaren 60 veelvuldig gebruikt in allerij aparaten. Heb zelf ook ooit een horloge gehad met oplichtende cijfers die inderdaad na verloop van jaren minder oplichte en zelfs geheel vervaagde. Dus wat de horlogemaker schreef dat het door de jaren heen afbrokkeld en minder wordt door ouderdom kan ik zelf beamen.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_142669738
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 22:19 schreef Skv het volgende:
Je ziet duidelijk de verdwenen lume bij 4 en 6 uur.
Uh nee, niet echt eigenlijk. :)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142670445
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:29 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dan moet je de foto's even wat groter bekijken. Punt is dat het beschadigd is en dat ik me er aan erger en andere verzamelaars ook.
pi_142670465
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 04:31 schreef -Hakuna- het volgende:
Is ondanks dat de reperatie niet helemaal perfect is verlopen wel een heel mooi horloge. Dat de kroon wat afwijkt van het orgineel vind ik afgaande op de foto niet eens zo'n bezwaar

[ afbeelding ]

Die lumen is een soort radio actieve stof Tritium (voorheen Radium) die groen achtig oplicht en werd vooral in de jaren 40 t.m de jaren 60 veelvuldig gebruikt in allerij aparaten. Heb zelf ook ooit een horloge gehad met oplichtende cijfers die inderdaad na verloop van jaren minder oplichte en zelfs geheel vervaagde. Dus wat de horlogemaker schreef dat het door de jaren heen afbrokkeld en minder wordt door ouderdom kan ik zelf beamen.
Hier kan je de kroon beter zien. Steekt veel te ver uit, is alleen goud ipv staal/goud (en een afwijkende kleur goud tov de kast) en heeft het verkeerde (nieuwe) logo. Ziet er toch niet uit :')

donderdag 24 juli 2014 @ 09:05:58 #70
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_142670680
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:50 schreef Skv het volgende:

[..]

Hier kan je de kroon beter zien. Steekt veel te ver uit, is alleen goud ipv staal/goud (en een afwijkende kleur goud tov de kast) en heeft het verkeerde (nieuwe) logo. Ziet er toch niet uit :')

[ afbeelding ]
Skv, je hebt wel gelijk en dat beaamt iedereen hier. Maar doe daar in het vervolg iets aan als je aan de balie staat of op zijn minst in de week na ontvangst!
Chaos is a ladder.
pi_142671621
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:05 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Skv, je hebt wel gelijk en dat beaamt iedereen hier. Maar doe daar in het vervolg iets aan als je aan de balie staat of op zijn minst in de week na ontvangst!
Heb je geliji in, maar ik had even niet door wat het met de waarde doet. Besides, hij erkent dat de schade tijdens zijn service is ontstaan. (althans, dat maak ik op uit zijn laatste mail)

[ Bericht 3% gewijzigd door Skv op 24-07-2014 10:31:00 ]
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:17:03 #72
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_142672092
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:53 schreef Skv het volgende:

[..]

Heb je geliji in, maar ik had even niet door wat het met de waarde doet. Besides, hij erkent dat de schade tijdens zijn service is ontstaan.
Nou als hij de schuld op zich neemt dan wordt het tijd om die 'schade' concreet te maken in de vorm van euro's, die hij dan vergoedt.

Hoe jij het schadebedrag met betrekking tot waardebepaling bepaalt kan ik je ook niet vertellen; het meest logische lijkt me een verklaring van een expert/taxateur. Plus dat geld van die kroon, want die voldeed ook niet aan je eisen.
Chaos is a ladder.
pi_142674494
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:29 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dat witte bolletje dat mist bij de 4 en 6

quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 08:49 schreef Skv het volgende:

[..]

Dan moet je de foto's even wat groter bekijken. Punt is dat het beschadigd is en dat ik me er aan erger en andere verzamelaars ook.
Jij ergert je er vooral aan dat je er nu minder voor kan beuren. Je ergerde je er niet dusdanig aan dat je er mee terug ging naar de horlogemaker.
pi_142674507
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:41 schreef OnePlusOne het volgende:

[..]

Oja, nu zie ik het inderdaad. Behoorlijk lomp schoongemaakt dan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_142675061
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 11:41 schreef OnePlusOne het volgende:

[..]

En bij 1 en 2.
quote:
[..]

Jij ergert je er vooral aan dat je er nu minder voor kan beuren. Je ergerde je er niet dusdanig aan dat je er mee terug ging naar de horlogemaker.
..en de reden dat ik er uberhaupt iets voor wil beuren en 'm niet zelf houd is omdat ik me er aan erger en het horloge bijna niet draag. Anders had ik 'm zelf gehouden (wat ik nu waarschijnlijk ook maar doe omdat ik er anders flink op verlies).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')