Ik doe alle racketsporten (tafeltennis/badminton/squash/tennis) en daar probeer ik nog 2/3 uur sportschool bij te doen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:13 schreef defineaz het volgende:
Als je snel groeit maar normaal eet is het volgens mij normaal om wat dunnetjes te zijn. In ieder geval vind ik 50 kg, 1.80 en er niet mager uitzien een onwaarschijnlijke combinatie. Wat doe je precies voor sport?
Dan sport je wel voldoendequote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:19 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
Ik doe alle racketsporten (tafeltennis/badminton/squash/tennis) en daar probeer ik nog 2/3 uur sportschool bij te doen.
Ik zie wel dunner uit dan de gemiddelde persoon van mijn leeftijd hoor. Maar ik hoor nooit dat ik er te mager uit zie.
(ironisch genoeg zat ik eergister nog naar mijn buik te kijken omdat ik t gevoel had dat ik dik aan t worden ben.)
Ik zit zelf dus vaak met Magnesium en Kalium tekorten, dat merk je in je spieren, weinig kracht in de handen is Kaliumtekort bij mij en een zenuwachtig gevoel in de bovenbenen is magnesium tekort bij mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:15 schreef BvBrMTW het volgende:
Nog nergens anders gevraagd, het enige wat ik lees is dat het echt ondergewicht is.
Zojuist met mijn moeder erover gehad die vind dat ik teveel tussendoor eet (snoep/chips/koekjes etc). Maar zou ik dan niet juist richting overgewicht moeten gaan?
Ik ga morgen helaas weg naar een toernooi t/m zondag dus kan tot dan sowieso niet naar een dokter. Ik hou er niet van om te snel naar de dokter te gaan, maar misschien is dit toch wel een goed idee in dit geval.
@ SiGNe Klinkt logisch maar zou ik dit niet moeten merken ? op zijn minst tijdens het sporten? uitputting etc. Conditie is normaal mijn sterkste punt en ik kan uren door gaan. Moet wel eerlijk zeggen dat ik weinig eet als ik hele dagen sport. Maar heb ook nooit echt behoefte ernaar.
Mafkees.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:19 schreef BvBrMTW het volgende:
(ironisch genoeg zat ik eergister nog naar mijn buik te kijken omdat ik t gevoel had dat ik dik aan t worden ben.)
Een ongericht bloedonderzoek is weinig nuttig. Welke waarden zou je willen bepalen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:07 schreef Imrhien het volgende:
[..]
Mafkees.
Laat sowieso gewoon eens bloed prikken voor je eigen gemoedsrust. Kan je zo bij de huisarts aanvragen, kost je 5 minuten en je weet binnen en week of je een afwijkend bloedbeeld hebt of niet.
Daarbij komt ook dat je in de groei bent he, en volgens mij hoor je ook pas naar je BMI te gaan kijken na je 18e. (Dacht ik, dus pin me dr niet op vast)
Hoe dan ook, zolang jij jezelf lekker in je vel vindt zitten en er ook uit een bloedtest niks komt, hoef je je echt geen zorgen te maken, het zal waarschijnlijk gewoon genetisch zijn en vrijwel zeker nog bijtrekken zodra je uit de pubertijd komt.
Sowieso waarden als ijzer en vitaminentekort. Bloedwaarden die te beïnvloeden zijn dmv voeding of medicatie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:15 schreef dotKoen het volgende:
Een ongericht bloedonderzoek is weinig nuttig. Welke waarden zou je willen bepalen?
Waarom? Zonder aanwijzingen voor een vitaminedeficiëntie zou ik niet weten waarom dat nuttig is: het klinische beeld is veel belangrijker dan een batterij testjes.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:17 schreef Imrhien het volgende:
[..]
Sowieso waarden als ijzer en vitaminentekort. Bloedwaarden die te beïnvloeden zijn dmv voeding of medicatie.
BMI is nóóit een betrouwbare graadmeter van onder of overgewicht. Ja, voor bevolkingsonderzoek, als een hele stad gemiddeld een BMI van 16 heeft moet je misschien eens kijken naar de voedselbevoorrading.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:43 schreef Cat22 het volgende:
Als je je met je huidige eet- en sportpatroon gewoon goed voelt en een goede conditie hebt zul je tijdens je toernooi ook niet omvallen. Tijdens je groei is een BMI ook niet altijd de meest betrouwbare graadmeter.
Dat klinkt toch best wel een beetje eng hoor..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:19 schreef BvBrMTW het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |