We kunnen het ergens anders wel vandaan halen, dat is waar maar het is geen doen om stante pede alles op elektra te laten lopen en de elektra zelf wordt hoofdzakelijk door gas verwekt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:48 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
We gingen pas in 2000 over op Russisch gas. Daarvoor hadden we ook geen schaarste. We hebben nog het midden oosten en Noorwegen.
Belangrijke reden dat we goedkoop gas uit Rusland halen is dat we het relatief duur weer verkopen.
Dat is nou een omroepinstallatie uit de sovjet tijd..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:51 schreef Rianne84 het volgende:
wat is dat voor trompet op de nos livestream?
Klopt. Door de spanningen aldaar gingen we over op Rusland. Nu zijn er nieuwe spanningen. Nederland zou tot 2025 kunnen leven met eigen gas uit Groningen en de Noordzee. Tijd voor Amerikaans gas of innovativiteit.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:51 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik zou niet te afhankelijk worden van gas uit het MO. Dan rol je van het ene probleem in het andere. In Noord Amerika hebben ze momenteel zoveel gas dat ze van gekkigheid niet weten wat ze er mee aan moeten. Vandaar de aanleg van LNG terminals in Europa.
Ik erger me ook steeds aan die zinquote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:53 schreef Parzival het volgende:
U kijkt naar beelden van de trein met lichamen van de slachtoffers van de vliegramp
dat hadden ze korter kunnen beschrijven
Wachten tot ze alles gedaan hebben en de lichamen naar Nederland komen.quote:
quote:
Dank je.quote:
Dat is peanuts, zelfs als die export helemaal weg zou vallen. Het is ongeveer 1% van onze export, vergelijkbaar met wat we naar Denemarken, Finland of Tsjechië exporteren.quote:Wij exporteren trouwens voor 7 miljard naar Rusland. Dat is enkel Nederland.
Als we stoppen met Rusland stijgen onze gasprijzen enorm en missen we maar liefst 7 miljard op de balans.
Ja, want al dat spul in de bodem levert alleen wat op als je een koper hebt.quote:Maar nee hoor, een enorm land als Rusland, wat compleet zelfvoorzienend kan zijn en van alles in de bodem heeft, is afhankelijk van Europa.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |