abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142582255
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 00:33 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Laatste twee seizoen staan er niet op.
Damn twee zelfs. Ik dacht die stoppen wel nadat ze het bekend hebben gemaakt lol. Waar kan ik die laatste twee seizoenen zien? Downloaden doe ik niet aan..
pi_142582291
Tm, ik wist dat er iets mis was met dat woord. Het zag er niet 'logisch' uit haha.
pi_142582325
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 00:39 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Damn twee zelfs. Ik dacht die stoppen wel nadat ze het bekend hebben gemaakt lol. Waar kan ik die laatste twee seizoenen zien? Downloaden doe ik niet aan..
Je hebt serieus niets gemist.
Watchseries.it?
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_142582441
Maakt niet uit. Ik moet het zien!
pi_142582477
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 00:43 schreef Bortecinem het volgende:
Maakt niet uit. Ik moet het zien!
Sowieso wel kijken. En daarna Chuck. :)
pi_142582774
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 00:38 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

ik kan het niet vinden misschien dat triggershot het weet
Je moet dan specifiek zoeken naar Witr, want daarin kun je wel de rakaat op verschillende manieren aan elkaar verbinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mathemaat op 22-07-2014 02:15:53 ]
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_142582840
Echt jammer dat Friends niet op Netflix is. Echt een leuke serie. ;(
pi_142583559
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 00:38 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

ik kan het niet vinden misschien dat triggershot het weet
hmm?
pi_142583638
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hmm?
weet jij waarom turken 2x 10 rakaah bidden in bij taraweeh?
pi_142583660
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:35 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

weet jij waarom turken 2x 10 rakaah bidden in bij taraweeh?
Dat is niet altijd zo, bij Diyanet wordt dat vaak gedaan, bij andere moskeeen Mili Gorus bijv altijd 4x5, lang geen norm van wat ik heb gezien?
pi_142583675
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is niet altijd zo, bij Diyanet wordt dat vaak gedaan, bij andere moskeeen Mili Gorus bijv altijd 4x5, lang geen norm van wat ik heb gezien?
oh oke is niet milli gorus dan, weet jij of dat toegestaan is?
pi_142583688
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:39 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

oh oke is niet milli gorus dan, weet jij of dat toegestaan is?
Lastig, Taraweeh hoor je eigenlijk niet in de moskee te bidden zoals we het vandaag de dag doen, denk dat het gewoon een manier is waar zij voor hebben gekozen, zou niet weten waarom het niet zou toegestaan zijn als je toch al met gemeenschap in moskee bidt.
pi_142583700
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lastig, Taraweeh hoor je eigenlijk niet in de moskee te bidden zoals we het vandaag de dag doen, denk dat het gewoon een manier is waar zij voor hebben gekozen, zou niet weten waarom het niet zou toegestaan zijn als je toch al met gemeenschap in moskee bidt.
had nooit gehoord van 10 rakaah gebed, dus was beetje vreemd
pi_142583727
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:42 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

had nooit gehoord van 10 rakaah gebed, dus was beetje vreemd
Ik kom het ook niet vaak tegen, niet in de moskeeen waar ik kom. Lijkt me erg onpraktisch en on doordacht, maar kan me niet herinneren dat er een specifiek verbod op is.
pi_142583748
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik kom het ook niet vaak tegen, niet in de moskeeen waar ik kom. Lijkt me erg onpraktisch en on doordacht, maar kan me niet herinneren dat er een specifiek verbod op is.
waarom moet je eigelijk taraweeh niet bidden in moskee?
pi_142583767
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat we nu als taraweeh kennen was toch eigenlijk een nachtelijk gebed dat Allah alleen aan de Profeet (s.a.w.) had toegeschreven, maar die hij ook buiten de Ramadan om, alle dagen van het jaar uitvoerde? Taraweeh zoals we die nu kennen is toch eigenlijk pas na de Profeet tot stand gekomen, omdat de Profeet op een nacht waarin hij dit gebed uitvoerde, zag dat moslims zich achter hem gingen voegen voor het gebed en dat hij de derde nacht zijn huis niet is uitgekomen omdat hij vreesde dat Allah dit gebed ook farz zou maken?
pi_142583792
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:46 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

waarom moet je eigelijk taraweeh niet bidden in moskee?
Zie TheMagnificent's aanvulling.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:47 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Wat we nu als taraweeh kennen was toch eigenlijk een nachtelijk gebed dat Allah alleen aan de Profeet (s.a.w.) had toegeschreven, maar die hij ook buiten de Ramadan om, alle dagen van het jaar uitvoerde? Taraweeh zoals we die nu kennen is toch eigenlijk pas na de Profeet tot stand gekomen, omdat de Profeet op een nacht waarin hij dit gebed uitvoerde, zag dat moslims zich achter hem gingen voegen voor het gebed en dat hij de derde nacht zijn huis niet is uitgekomen omdat hij vreesde dat Allah dit gebed ook farz zou maken?
Jup.

Het is met name ten tijde van Umar r.a. tot gezamenlijk gebed gemaakt, niets mis mee natuurlijk, maar, zo was het niet in de tijd van de profeet saws.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 01:52:30 #95
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_142583829
Haa huu
pi_142583834
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:47 schreef TheMagnificent het volgende:
Taraweeh zoals we die nu kennen is toch eigenlijk pas na de Profeet tot stand gekomen..
Omar ibn al-Khattab kwam ermee op de wijze zoals het vandaag de dag bekend is als tarawih-gebed.....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142583849
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:52 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Omar ibn al-Khattab kwam ermee op de wijze zoals het vandaag de dag bekend is als tarawih-gebed.....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bid'ah!!!
pi_142583951
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:54 schreef Triggershot het volgende:
Bid'ah!!!
Inderdaad, maar juist uit dit voorbeeld kan je wel een belangrijke les uit trekken. Zolang een praktijk (dit geval gezamelijke tarawih) niet als verplicht (fardh) wordt voorgedaan en het toch niet exact zo terugkwam in leven van de profeet (dus na zijn dood tot stand is gekomen) kan het gewoon toegestaan in de Islamitische jurisprudentie. Zeker als het overeenkomt met principes die in verschillende teksten worden benadrukt zoals in dit geval de bekende stelregel dat "in groep bidden beter is dan alleen", en daar voldoet tarawih aan.

Kortgezegd: níet beschouwd als verplichting + wél na dood van profeet ontstaan + overeenkomstig met bepaalde principes uit vele teksten = toegestaan volgens de meerderheidsopinie *O*.
En dit standpunt hebben de meeste scholen altijd gehad in soennisme. Sommigen noemen het "goede innovatie (bid'ah)", andere minderheid stelt "is geen innovatie omdat gewoon met principes overeenkomt". Dit gaat ook vaak op voor andere kwesties waarover men soms controverse maakt. Gezamelijk tarawih-gebed zal geen Moslim als verplichting (fardh) bestempelen bijv, zodra men dat wel doet is het foute boel omdat het geen verplicht voorgeschreven aanbidding is.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142583989
Maar als je nog farz gebeden in te halen hebt, wordt taraweeh of een ander gebed sowieso niet aangeraden, toch? Ik weet dat de hanafieten hierin wat soepeler zijn, maar bij andere wetscholen is het volgens mij strikt haram, toch?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 02:08:22 #100
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142583995
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:03 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Inderdaad, maar juist uit dit voorbeeld kan je wel een belangrijke les uit trekken. Zolang een praktijk (dit geval gezamelijke tarawih) niet als verplicht (fardh) wordt voorgedaan en het toch niet exact zo terugkwam in leven van de profeet (dus na zijn dood tot stand is gekomen) kan het gewoon toegestaan in de Islamitische jurisprudentie. Zeker als het overeenkomt met principes die in verschillende teksten worden benadrukt zoals in dit geval de bekende stelregel dat "in groep bidden beter is dan alleen", en daar voldoet tarawih aan.

Kortgezegd: níet beschouwd als verplichting + wél na dood van profeet ontstaan + overeenkomstig met bepaalde principes uit vele teksten = toegestaan volgens de meerderheidsopinie *O*.
En dit standpunt hebben de meeste scholen altijd gehad in soennisme. Sommigen noemen het "goede innovatie (bid'ah)", andere minderheid stelt "is geen innovatie omdat gewoon met principes overeenkomt". Dit gaat ook vaak op voor andere kwesties waarover men soms controverse maakt. Gezamelijk tarawih-gebed zal geen Moslim als verplichting (fardh) bestempelen bijv, zodra men dat wel doet is het foute boel omdat het geen verplicht voorgeschreven aanbidding is.
Op 1 woord een heel verhaal reageren. :P
Jij steekt wel altijd veel tijd in je posts he :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')