'Begint'? Kom je net uit een ei ofzo? In 2004 schoten ze nog gericht een britse fotograaf dood die duidelijk een vest aanhad waaruit bleek dat hij buitenlander was, terwijl hij Palestijnse kinderen probeerde te helpen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:24 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat ze niet ingrijpen. IDF begint echt ziekelijk te handelen.
Het is de laatste jaren stuk erger geworden imo.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
'Begint'? Kom je net uit een ei ofzo? In 2004 schoten ze nog gericht een britse fotograaf dood die duidelijk een vest aanhad waaruit bleek dat hij buitenlander was, terwijl hij Palestijnse kinderen probeerde te helpen.
Ja, vast wel. Al sinds 1948, of zelfs 1900.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is de laatste jaren stuk erger geworden imo.
Nee is niet grappig. Dit is pro-israel inhumane (van 1 kant gericht, want de Palestijnen zijn niks waard in hun ogen) berichtgeving van 'globes', een Israëlische site, die het volk indoctrineert.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij!
Grappig wel, die toevoeging protecting the lives of millions of Israeli citizens. Wat een forse overdrijving is, want er zijn maar 7 miljoen Israeli's, waarvan slechts 6 miljoen joden.
Maar dat die tanks en pantservoertuigen in Gaza miljoenen Gazanen bedreigen, wordt niet eens genoemd. Wel de nadruk op de compleet nieuwe techniek om tanks te beschermen.
Ach ja, zo heeft iedereen zijn visie op de wereld.
Niet zo vreemd dat de nadruk op die nieuwe tech ligt, daar gaat het artikel immers over.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij!
Grappig wel, die toevoeging protecting the lives of millions of Israeli citizens. Wat een forse overdrijving is, want er zijn maar 7 miljoen Israeli's, waarvan slechts 6 miljoen joden.
Maar dat die tanks en pantservoertuigen in Gaza miljoenen Gazanen bedreigen, wordt niet eens genoemd. Wel de nadruk op de compleet nieuwe techniek om tanks te beschermen.
Ach ja, zo heeft iedereen zijn visie op de wereld.
Globes is gewoon een financieel dagblad, zoals het FD dat ook is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:40 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee is niet grappig. Dit is pro-israel inhumane (van 1 kant gericht, want de Palestijnen zijn niks waard in hun ogen) berichtgeving van 'globes', een Israëlische site, die het volk indoctrineert.
Nee, mede door het internet word je er misschien iets makkelijker op attent gemaakt, maar ze gedragen zich al tientallen jaren schandelijk en misdadig.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is de laatste jaren stuk erger geworden imo.
http://www.globes.co.il/ ?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Globes is gewoon een financieel dagblad, zoals het FD dat ook is.
Ik denk dat hij meer doelt op het feit dat maar 1 zijde van het gebruik van die nieuwe tech beschreven worden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dat de nadruk op die nieuwe tech ligt, daar gaat het artikel immers over.
Dat is toch bijna altijd zo met media uit het land zelf?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer doelt op het feit dat maar 1 zijde van het gebruik van die nieuwe tech beschreven worden.
Ja, maar dat is dus het punt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat is toch bijna altijd zo met media uit het land zelf?
Oh, zo.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer doelt op het feit dat maar 1 zijde van het gebruik van die nieuwe tech beschreven worden.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:40 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee is niet grappig. Dit is pro-israel inhumane (van 1 kant gericht, want de Palestijnen zijn niks waard in hun ogen) berichtgeving van 'globes', een Israëlische site, die het volk indoctrineert.
Nee, grappig is het niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dat de nadruk op die nieuwe tech ligt, daar gaat het artikel immers over.
Nee dat is logisch, maar het gaat om de ironie. Niet of de berichtgeving zich snel moet wijzigen in israel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh, zo.
Als het Palestijnse leed in ieder Israëlisch artikel over dit onderwerp benadrukt zou moeten worden zou niemand meer een krant lezen. De meeste weldenkende mensen weten dat wel, overigens.
Bij beide kanten is de haat er wel ingegoten, helaas.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh, zo.
Als het Palestijnse leed in ieder Israëlisch artikel over dit onderwerp benadrukt zou moeten worden zou niemand meer een krant lezen. De meeste weldenkende mensen weten dat wel, overigens.
Met dit systeem wordt niemand gedood. Raketten worden opgevangen voordat zij doel kunnen raken, vandaar de referentie naar Iron Dome in het artikel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Nee, grappig is het niet.
En inderdaad, het gaat over de nieuwe technologie. En die is inderdaad schitterend! Ik kan me heus wel de uitdaging en de bevrediging daarvan voorstellen, indenken en aanvoelen. Het genot van een tegenstander te slim af zijn.
Maar wat is het genot van iemand doden? Of vernederen?
Dat klopt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bij beide kanten is de haat er wel ingegoten, helaas.
Vet van mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh, zo.
Hoe nobel van de VS. Eerst steunen ze de oorlog door miljarden te geven aan de Israëlische defensie en om de slachtoffers een beetje te compenseren krijgen Palestijnse vluchtelingen wat geld.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:08 schreef Adrie072 het volgende:
Zojuist op de radio, dat de VS 47 miljoen aan Gaza schenkt voor gebruik ten behoeve van de vluchtelingen en dat Kerry volhard in het forceren van een wapenstilstand.
Is er nog nieuws omtrent de, onbevestigd, ontvoerde israelische soldaat?
Meeste IDF soldiers zijn/waren ook gewoon conscripts van 19-21 jaar die alleen een basis training hebben gehad. Helemaal opgefocked prob.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:48 schreef Yi-Long het volgende:
Er is zo'n hele serie met 'confessions' van Israelische soldaten die nu achteraf met schaamte terugkijken op hoe zij en hun collega's omgingen met de Palestijnen....
Iron dom zorgt er wel voor dat bijna alle raketten worden onderschept. Snap ook niet dat Hamas maar doorblijft vuren, ze bereiken er niets mee.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Met dit systeem wordt niemand gedood. Raketten worden opgevangen voordat zij doel kunnen raken, vandaar de referentie naar Iron Dome in het artikel.
Misschien wordt er 1tje niet onderscheptquote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:51 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Iron dom zorgt er wel voor dat bijna alle raketten worden onderschept. Snap ook niet dat Hamas maar doorblijft vuren, ze bereiken er niets mee.
Daar heb je wel een punt!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:49 schreef Clashy het volgende:
[..]
Hoe nobel van de VS. Eerst steunen ze de oorlog door miljarden te geven aan de Israëlische defensie en om de slachtoffers een beetje te compenseren krijgen Palestijnse vluchtelingen wat geld.
Monsters!!!quote:Op maandag 21 juli 2014 22:13 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kijk je even mee met een recent filmpje wat naar buiten is gekomen?
[..]
Dit is toch hypocriet!!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt!
Het in stand houden van trammelant!
Ja, en die raakt dan de westelijke jordaanoever, ironisch wel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:51 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Misschien wordt er 1tje niet onderschept
Dat is niet eens waar, 48-67 was een relatief rustige periode, pas na 67' na de 6 daagse oorlog toen de bezetting in werking werd gezet kwam er verzet op deze manier. De israeli's hadden in die periode hun gebied vergroot naar 78%, terwijl de Palestijnen en de omliggende het al niet eens waren met de 56% van 48, geef ze eens ongelijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:53 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, en die raakt dan de westelijke jordaanoever, ironisch wel.
Maarja, is al sinds 1948 aan de gang en de Israeliers worden steeds paranoider.
Ja, dat snap ik wel. Maar wat komen die tanks en pantservoertuigen daar doen? Bloembollen planten, kinderen voorlezen, huizen bouwen? Kortom: komen ze bijdragen een de rijkheid van het menselijk bestaan?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Met dit systeem wordt niemand gedood. Raketten worden opgevangen voordat zij doel kunnen raken, vandaar de referentie naar Iron Dome in het artikel.
Tsjah, het hele midden-oosten is gewoon één grote bende.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel. Maar wat komen die tanks en pantservoertuigen daar doen? Bloembollen planten, kinderen voorlezen, huizen bouwen? Kortom: komen ze bijdragen een de rijkheid van het menselijk bestaan?
Nee! Ze komen moorden en vernielen. En dienen dus buiten de deur gehouden te worden.
Oh jawel, die boeken, met name de Thora, staan vol met moordlust, bedrog, incest, en verder alles wat god verboden en bevolen heeft.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:51 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
En dat allebei/allemaal nog vergoeilijken onder het mom van godsdienst, echt dan heb je beide boeken niet begrepen..... [ link | afbeelding ]
Oh, het Palestijnse leed heeft zeker nieuwswaarde in Israël.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Misschien wel, maar zoals je weet zijn er maar weinig weldenkende mensen en het weldenken wordt je ook lastig gemaakt, als je daar door de media niet in gesteund wordt.
Ik zie niet goed in waarom het Palestijnse leed in Israelische media geen nieuwswaarde zou hebben. En ik herinner me wel een aantal documentaires die best vertoond zouden mogen worden in Israel.
Wat mij betreft waren er allang twee staten geweest, maar ja, ik trek niet aan de touwtjes in de Knesset.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel. Maar wat komen die tanks en pantservoertuigen daar doen? Bloembollen planten, kinderen voorlezen, huizen bouwen? Kortom: komen ze bijdragen een de rijkheid van het menselijk bestaan?
Nee! Ze komen moorden en vernielen. En dienen dus buiten de deur gehouden te worden.
Wat is het idee achter jouw UI?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:58 schreef Smoofie het volgende:
Overigens ben ik niet blind pro-Israël wat mijn UI doet vermoeden .
Ja, was dat Buk of Boek systeem niet in gebruik genomen/ontwikkeld, dan hadden we deze discussie hiernaast ook niet gehad. Hoewel er op wereldniveau weldegelijk afspraken worden gemaakt over de afschaf/niet toestaan van wapentuig, zijn we als samenleving helaas nog niet zover om dit volledig af te wijzen....quote:Nee! Ze komen moorden en vernielen. En dienen dus buiten de deur gehouden te worden.
Nou, wanneer het hier op FOK! wat minder serieus wordt en er mensen met KK joden met hun KK neuzen komen enz ben ik soms zo kinderachtig ze nog meer uit te lokkenquote:
En voorlopig gaat dat ook niet gebeuren. Als het zo doorgaat gaat zelfs de EU wellicht wel weer investeren in defensie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:00 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Ja, was dat Buk of Boek systeem niet in gebruik genomen/ontwikkeld, dan hadden we deze discussie hiernaast ook niet gehad. Hoewel er op wereldniveau weldegelijk afspraken worden gemaakt over de afschaf/niet toestaan van wapentuig, zijn we als samenleving helaas nog niet zover om dit volledig af te wijzen....
Vet van mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:58 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh, het Palestijnse leed heeft zeker nieuwswaarde in Israël.
Maar ik bedoelde te zeggen dat als er bij ieder bericht over de IDF of de Israëlische defensie-industrie (dat zijn er nogal wat, vooral in de Hebreeuwse media) een kopje over het Palestijnse leed zou staan dat al gauw obligaat en hol aan zou doen. Men zou dan ook snel lezers en interesse verliezen.
Er zijn ook israeli's die er tegen zijn hoor. Zie het als Nederland. Je hebt een percentage "tokkies" die blind op de PVV stemmen. De wat minder denkende die blind tegen palestijnen zijn heb je zo ook in Israël.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Hoe dan? Als ik afga op de eerder geplaatste foto van Israeli's die vanaf hun auto de inval volgen, lijkt het me leedvermaak en haat. Zijn er ook andere invalshoeken?
Wat mij betreft ook, maarja het is ook weer geen geheim dat de Palestijnen menig vredesoverleg hebben gesaboteerd.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:59 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat mij betreft waren er allang twee staten geweest, maar ja, ik trek niet aan de touwtjes in de Knesset.
Probleem is ook, beide staten willen wel vrede en twee staten, maar Israël wil Jerusalem niet opgeven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:05 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wat mij betreft ook, maarja het is ook weer geen geheim dat de Palestijnen menig vredesoverleg hebben gesaboteerd.
Zoals in ieder ander land heb je een onderlaag, die natuurlijk ook gevoed wordt door bepaalde media. Denk aan bijvoorbeeld Arutz Sheva.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Hoe dan? Als ik afga op de eerder geplaatste foto van Israeli's die vanaf hun auto de inval volgen, lijkt het me leedvermaak en haat. Zijn er ook andere invalshoeken?
Ja, dat weet ik wel. Dat wil zeggen dat ik af en toe documentaires zie van wat kritische Israeli's of joden. En die autovertrappende popcornvreters zijn natuurlijk ook tokkies en hopelijk een minderheid.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Er zijn ook israeli's die er tegen zijn hoor. Zie het als Nederland. Je hebt een percentage "tokkies" die blind op de PVV stemmen. De wat minder denkende die blind tegen palestijnen zijn heb je zo ook in Israël.
Net zoals dat je RT in RU en FOX in de US hebt voor de onder laagquote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:07 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zoals in ieder ander land heb je een onderlaag, die natuurlijk ook gevoed wordt door bepaalde media. Denk aan bijvoorbeeld Arutz Sheva.
Bekijk eens een kwaliteitskrant als Ha'aretz, die niet zelden zeer kritisch is.
Ja, dat klonk misschien wat botter dan bedoeld. Maar mijn punt is duidelijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Net zoals dat je RT in RU en FOX in de US hebt voor de onder laag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |