abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142567040
Laatste updates
De trein met de stoffelijke overschotten van de slachtoffers zou rond 18.00 uur Nederlandse tijd vertrokken zijn. De bestemming is nog steeds niet officieel bekend, hoewel Nederland en andere politici aangeven dat ze de trein naar Kharkiv willen hebben.

De OVSE en andere experts zouden niet aan boord van de trein zijn.

Samenvatting persconferentie Rutte op 21 juli 19:20:

• De trein met lichamen is inderdaad vertrokken, gaat eerst naar Donetsk, zal daarna hopelijk verder rijden naar Kharkiv (10-12 uur reistijd)
• Op de trein zijn ongeveer 200 lichamen
• Eenmaal in Kharkiv zullen de lichamen zo snel mogelijk naar Nederland gebracht worden voor onderzoek en identificatie

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Inaithnir op 21-07-2014 20:09:39 ]
  maandag 21 juli 2014 @ 19:42:59 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142567094
quote:
9s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Let op, dadelijk is de trein ook ineens "verdwenen" en wijzen de Oekraïners naar de separatisten en de separatisten naar de Oekraïners.

Geen zwarte doos, geen overblijfselen met eventueel raketfragmenten en de belangrijkste bewijsstukken op de crash site zijn de eerste dagen al weggehaald.
pi_142567099
v_solohub twitterde op maandag 21-07-2014 om 19:37:08 Malaysian experts arrive to #Donetsk - spotted in one of local hotels #MH17 #MalaysiaAirlines #UkraineCrisis http://t.co/76oVcNafce reageer retweet
Nu eerst, biertje!
  maandag 21 juli 2014 @ 19:43:24 #4
148471 DJ90
*Pluk de dag*
pi_142567116
Op Geenstijl staat het filmpje van EenVandaag.
Bah :r
  maandag 21 juli 2014 @ 19:43:39 #5
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142567131
Dus de trein rijdt via Donetsk en de Nederlanders zitten niet aan boord. Ik geloof het pas als de trein in Charkov staat.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142567162
Waar bemoeit de US zich mee eigenlijk? Zij hadden niemand aan boord. We kunnen hun kennis en intelligence gebruiken, maar hun optredens in de media zorgt alleen maar voor ruis op de lijn.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Frontpage maandag 21 juli 2014 @ 19:44:22 #7
145738 superworm
is erbij
pi_142567170
Allemaal een grote bek over (veelal goedbedoelende) Oekraieners die door rampgebied lopen en spullen oppakken, blijken NL'ers geen haar beter :')
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 21 juli 2014 @ 19:44:43 #8
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142567201
Zou me inderdaad niet verbazen als de trein in Donetsk wordt tegengehouden door de separatisten.. Pas als ze Donetsk voorbij zijn geloof ik het
pi_142567220
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:44 schreef superworm het volgende:
Allemaal een grote bek over (veelal goedbedoelende) Oekraieners die door rampgebied lopen en spullen oppakken, blijken NL'ers geen haar beter :')
Dit is wel erg kort door de bocht :')
pi_142567229
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef DJ90 het volgende:
Dochter van Aad van den Heuvel trouwens.
pi_142567230
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef DJ90 het volgende:
Echt walgelijk. :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Redactie Frontpage maandag 21 juli 2014 @ 19:45:15 #12
145738 superworm
is erbij
pi_142567242
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:44 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Dit is wel erg kort door de bocht :')
Dat zal. Die trut heeft van de spullen af te blijven.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_142567248
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef DeJori het volgende:
Dus de trein rijdt via Donetsk en de Nederlanders zitten niet aan boord. Ik geloof het pas als de trein in Charkov staat.
Ja ik ook. Dit lijkt me een onnodige tussenstop waar alleen maar meer gerommel en vertraging kan ontstaan.
Woord.
pi_142567252
quote:
Generaliseer er lekker op los :')
Dat soort domme tokkies heb je overal rondlopen.
  maandag 21 juli 2014 @ 19:45:25 #15
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142567258
quote:
Vind dat stelen toch een tikkeltje erger
pi_142567274
Er was toch ook zo'n kerel van Skynews die ook door die spullen zat te bladeren?
Rossoneri siamo noi.
pi_142567283
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:45 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat zal. Die trut heeft van de spullen af te blijven.
Ja natuurlijk, 100% mee eens. Maar om nou te stellen dat Nederlanders gelijk net zo erg zijn :')
  maandag 21 juli 2014 @ 19:45:46 #18
361691 DeJori
pi_142567285
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:44 schreef marcodej het volgende:
Waar bemoeit de US zich mee eigenlijk? Zij hadden niemand aan boord. We kunnen hun kennis en intelligence gebruiken, maar hun optredens in de media zorgt alleen maar voor ruis op de lijn.
Een passagier met een dubbele nationaliteit, de Nederlandse en Amerikaanse.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  maandag 21 juli 2014 @ 19:45:50 #19
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_142567288
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef DeJori het volgende:
Welke Nederlanders zitten niet in die trein? Volgens die Boroday van de separatisten gaat de trein naar Mariupol.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Redactie Frontpage maandag 21 juli 2014 @ 19:46:09 #20
145738 superworm
is erbij
pi_142567304
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:45 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Dat bleek iig deels later ook gewoon netjes verzamelen te zijn. Ik bedoel vooral: onze media hebben meteen een grote bek en trekken conclusies die vaak neit eens kloppen, zie man met aapje, terwijl ze dit dus ook gewoon doen.
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 21 juli 2014 @ 19:46:48 #21
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_142567343
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:45 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Welke Nederlanders zitten niet in die trein? Volgens die Boroday van de separatisten gaat de trein naar Mariupol.
NL experts gok ik zo. Rutte zei dat hij bevestiging had dat de trein naar Donetsk gaat en daarna direct doorgaat naar Charkov
  maandag 21 juli 2014 @ 19:47:02 #22
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142567354
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:46 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat bleek iig deels later ook gewoon netjes verzamelen te zijn. Ik bedoel vooral: onze media hebben meteen een grote bek en trekken conclusies die vaak neit eens kloppen, zie man met aapje, terwijl ze dit dus ook gewoon doen.
Rutte erkende dat net toch ook min of meer, dat het toch niet zo erg was als het eerst leek...al hield hij 300 slagen om zijn arm.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 21 juli 2014 @ 19:47:04 #23
361691 DeJori
pi_142567355
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:45 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Welke Nederlanders zitten niet aan boord? Volgens die Boroday van de separatisten gaat de trein naar Mariupol.
Er zouden volgens Rutte Nederlanders meereizen, maar die zitten volgens RTL in het hotel.
pi_142567362
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:46 schreef superworm het volgende:

[..]

Die man moet gewoon met z'n poten van dat aapje afblijven, net als die Nederlandse met haar poten van dat boekje af moet blijven. Dat hij daarna een kruisje slaat is alleen maar lachwekkend wat mij betreft, lekker sympathiek doen voor de camera's.
pi_142567390
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:45 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Mwah, oorlogstijd, oorlogsgebied, armoede. Ik keur het niet goed, maar het is wel begrijpelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')