Heb je er zelf 1? Hoe bevalt het je? Hoe verzorg je het, en je eigen gebit?quote:Op maandag 21 juli 2014 19:38 schreef DjeDje het volgende:
plaatjes zijm nuet heel vervelend, zien er natuurlijk uit en het maakt je een stuk zelfverzekerder! En je bent daar echt niet te oud voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 juli 2014 19:39 schreef Ludd het volgende:
Wat is een plaatje?Een gedeeltelijke tand-prothese.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat ik de topictitel zo wat duidelijker heb gemaakt
Mokkel met stuntstok
quote:Op maandag 21 juli 2014 19:39 schreef Ludd het volgende:
Wat is een plaatje?Oke, ik ben dus niet de enige die dat dacht...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
Nee, om meerdere redenen niet. Financieel, ik heb daar al een erg groot gat dus het zou een brug moeten worden, en de tand ernaast is te zwak dus zal ook binnenkort afbreken, en dan moet ik alsnog aan een plaatje.quote:
Is dat zo'n ding wat aan je gehemelte zit zeg maar?quote:Op maandag 21 juli 2014 19:40 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Een gedeeltelijke tand-prothese.
Ik hoop dat ik de topictitel zo wat duidelijker heb gemaakt
Ja, een half kunstgebit zeg maar, het vult de ruimte op tussen je nog bestaande tanden.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:42 schreef Ludd het volgende:
[..]
Is dat zo'n ding wat aan je gehemelte zit zeg maar?
Is dat niet erg ouderwets?
Ja, ik ken iemand die dat had vroeger. Maar ik dacht dat dat de techniek van de 20e eeuw was, en dat ze tegenwoordig implantaten of bruggen gebruikte voor dat soort situaties.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Ja, een half kunstgebit zeg maar, het vult de ruimte op tussen je nog bestaande tanden.
Mag ik vragen hoe oud je bent?quote:Op maandag 21 juli 2014 19:44 schreef ADQ het volgende:
Gewoon een plaatje nemen. Het is wennen in het begin, logisch, maar snel weet je bijna niet beter meer.
Je kan weer gewoon lachen, alles eten en het is onzichtbaar. Goed voor het zelfvertrouwen.
Aldus iemand met een volledige boven prothese.
Allebei mijn ouders hebben het, gewoon poetsen met afwas voordat je ze in doet. Ziet er gek uit, maar als je ze in hebt is het net echt!quote:Op maandag 21 juli 2014 19:38 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Heb je er zelf 1? Hoe bevalt het je? Hoe verzorg je het, en je eigen gebit?
Ai, dat is kut. Ze hebben vokgens mij ook van die plaatjes waar niet zo een gehemelte deel aan zit zeg maar, die maken ze vast aan de naastliggende tanden. Dat is misschien al iets prettiger dan het idee van zo'n ouderwets plaatjequote:Op maandag 21 juli 2014 19:42 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Nee, om meerdere redenen niet. Financieel, ik heb daar al een erg groot gat dus het zou een brug moeten worden, en de tand ernaast is te zwak dus zal ook binnenkort afbreken, en dan moet ik alsnog aan een plaatje.
Ja, dat scheelt erg qua idee, maar is ook een stuk duurder volgens mij. Daar zal ik dus naar moeten informeren denk ik.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:47 schreef BuffaloJill het volgende:
[..]
Ai, dat is kut. Ze hebben vokgens mij ook van die plaatjes waar niet zo een gehemelte deel aan zit zeg maar, die maken ze vast aan de naastliggende tanden. Dat is misschien al iets prettiger dan het idee van zo'n ouderwets plaatje
Drie weken van 53 af, maar ik heb de prothese nu... Ik denk 18 jaar?quote:Op maandag 21 juli 2014 19:47 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik zie vooral op tegen het gevoel, bang dat er dingen tussenkomen, en dat je het iedere avond in een bakje moet bewaren?
Dat zijn forse prijsverschillen. Is het een optie om eerst het plaatje te proberen, en daarna alsnog iets anders te proberen mocht het echt niet te doen zijn?quote:Op maandag 21 juli 2014 19:52 schreef Hyperdude het volgende:
Plaatje kost iets van ¤200-350
1 brug ¤1500
Brug op implantaten ¤5000
ff grove prijsschattingen.
Je zou misschien ook nog een frame kunnen maken. Gedeeltelijk metaal; heb je veel meer aan mbt. kauwen/eten veel meer aan dan aan een plaatje. ¤600-900
Zie je wat een verschil?quote:Op maandag 21 juli 2014 19:52 schreef Hyperdude het volgende:
Plaatje kost iets van ¤200-350
1 brug ¤1500
Brug op implantaten ¤5000
ff grove prijsschattingen.
Je zou misschien ook nog een frame kunnen maken. Gedeeltelijk metaal; heb je veel meer aan mbt. kauwen/eten veel meer aan dan aan een plaatje. ¤600-900
Iquote:Op maandag 21 juli 2014 19:54 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
...
Een frame zou dan een goede optie zijn denk ik..
Ik heb even gezocht, 75% tot maximaal 500 euro. Daarboven alles zelf lappen denk ik.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als er nog genoeg stevige tanden/kiezen zijn, zou je dat kunnen overwegen.
Vaak vergoeden verzekeraars de kosten van detandtechniet niet; toch snel de grote helft van de totaalkosten bij een plaatje of frame.
quote:De maximale vergoeding is inclusief materiaal en techniekkosten en voor al uw tandheelkundige behandelingen samen.
Hoe lang gaat zo'n frame mee? Als het lang is, is het een lening misschien het overwegen waard?quote:Op maandag 21 juli 2014 20:02 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht, 75% tot maximaal 500 euro. Daarboven alles zelf lappen denk ik.
Qua kosten zou het dan een plaatje moeten worden, maar qua wensen wil ik veel liever een frame.
Meh.
[..]
Of een second opinion van een andere tandarts. Misschien is er nog wat te redden.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:24 schreef Florentius het volgende:
Trekken vs werk aan je kiezen valt verschrikkelijk mee, heel snel klaar.
Ben wat kiespijn echt een enorme pussy, maar dat is vs werk aan kiezen ook verwaarloosbaar.
Ik zou vooral het verwijderen wat gewoon verloren is niet uitstellen.
Weet je wel hoe duur implantaten en complete bruggen zijn?quote:Op maandag 21 juli 2014 19:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, ik ken iemand die dat had vroeger. Maar ik dacht dat dat de techniek van de 20e eeuw was, en dat ze tegenwoordig implantaten of bruggen gebruikte voor dat soort situaties.
Zoveel ja? Als je alle tanden door implantaten wil laten vervangen dan ben je meer dan 60.000 euro kwijt. Dat lijkt me wel heel veel.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Weet je wel hoe duur implantaten en complete bruggen zijn?Kennis heeft vorig jaar 1 implantaat laten plaatsen....2000 euro.
Plaatje is een stuk goedkoper.
Dat is het ook.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zoveel ja? Als je alle tanden door implantaten wil laten vervangen dan ben je meer dan 60.000 euro kwijt. Dat lijkt me wel heel veel.
Het schijnt dat je beter naar buitenland kan gaan en vakantie en tandarts kan combineren, in het buitenland is tandartskosten flink stuk lager dan hier. Weet alleen niet meer welke land dit was. Turkije?quote:Op maandag 21 juli 2014 20:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Weet je wel hoe duur implantaten en complete bruggen zijn?Kennis heeft vorig jaar 1 implantaat laten plaatsen....2000 euro.
Plaatje is een stuk goedkoper.
Ik waag mijn tanden daar niet aan.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:26 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het schijnt dat je beter naar buitenland kan gaan en vakantie en tandarts kan combineren, in het buitenland is tandartskosten flink stuk lager dan hier. Weet alleen niet meer welke land dit was. Turkije?
Net ff gegoogeld, is idd Turkije. Voorbeeldje: http://www.medicaltravels(...)n-in-het-buitenland/quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |