abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142566438
Ik heb altijd een slecht gebit gehad.
In december is er een kies afgebroken naast een vrij groot gat, ik heb op nog twee plekken in mijn mond open plekken doordat er kiezen getrokken moesten worden.
Deze recent afgebroken kies moest er eigenlijk in januari al uit, maar die afspraak heb ik afgezegd uit angst.
Er werd mij gezegd dat ik dan een plaatje moest om dan al die lege plekken op te vullen. Maar dat associeer ik eigenlijk met oude mensen -O-

Ben ik te jong (32) voor iets dergelijks, of stel ik me gewoon een beetje aan? Hoe werkt zoiets eigenlijk?
Doe je hem iedere nacht uit, kleppert het, kun je er gewoon mee eten?

Ik hoop dat er hier ervaringsdeskundigen zijn die me gerust kunnen stellen.

(Ik stel deze vraag omdat de kies naast de afgebroken kies van de week ook is afgebroken. Doet onwijs veel zeer maar ik durf dus gewoon niet naar de tandarts. Heb wel een afspraak gemaakt voor aankomende donderdag.)
Mokkel met stuntstok
pi_142566795
plaatjes zijm nuet heel vervelend, zien er natuurlijk uit en het maakt je een stuk zelfverzekerder! En je bent daar echt niet te oud voor. *)
pi_142566829
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:38 schreef DjeDje het volgende:
plaatjes zijm nuet heel vervelend, zien er natuurlijk uit en het maakt je een stuk zelfverzekerder! En je bent daar echt niet te oud voor. *)
Heb je er zelf 1? Hoe bevalt het je? Hoe verzorg je het, en je eigen gebit?
Mokkel met stuntstok
pi_142566872
Wat is een plaatje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142566915
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:39 schreef Ludd het volgende:
Wat is een plaatje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een gedeeltelijke tand-prothese.
Ik hoop dat ik de topictitel zo wat duidelijker heb gemaakt :D
Mokkel met stuntstok
pi_142566930
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:39 schreef Ludd het volgende:
Wat is een plaatje?

SPOILER
Oke, ik ben dus niet de enige die dat dacht... :')
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_142566987
Is een kroon geen optie?
Silence can mock
pi_142567046
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:41 schreef BuffaloJill het volgende:
Is een kroon geen optie?
Nee, om meerdere redenen niet. Financieel, ik heb daar al een erg groot gat dus het zou een brug moeten worden, en de tand ernaast is te zwak dus zal ook binnenkort afbreken, en dan moet ik alsnog aan een plaatje.
Mokkel met stuntstok
pi_142567063
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:40 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Een gedeeltelijke tand-prothese.
Ik hoop dat ik de topictitel zo wat duidelijker heb gemaakt :D
Is dat zo'n ding wat aan je gehemelte zit zeg maar?

Is dat niet erg ouderwets?
pi_142567104
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:42 schreef Ludd het volgende:

[..]

Is dat zo'n ding wat aan je gehemelte zit zeg maar?

Is dat niet erg ouderwets?
Ja, een half kunstgebit zeg maar, het vult de ruimte op tussen je nog bestaande tanden.

Verder, geen idee.
Ikzelf vind van wel maar ben niet goed genoeg op de hoogte van andere mogelijkheden en opties.
Mokkel met stuntstok
pi_142567161
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ja, een half kunstgebit zeg maar, het vult de ruimte op tussen je nog bestaande tanden.
Ja, ik ken iemand die dat had vroeger. Maar ik dacht dat dat de techniek van de 20e eeuw was, en dat ze tegenwoordig implantaten of bruggen gebruikte voor dat soort situaties.
pi_142567203
Gewoon een plaatje nemen. Het is wennen in het begin, logisch, maar snel weet je bijna niet beter meer.
Je kan weer gewoon lachen, alles eten en het is onzichtbaar. Goed voor het zelfvertrouwen.

Aldus iemand met een volledige boven prothese.
pi_142567226
Implantaten? Ook duur maar misschien vergoed de verzekering een gedeelte? Overigens lijkt me pijn in de mond en gaten in je gebit veel erger dan een plaatje. Daar zie je niets van volgens mij.
pi_142567374
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:44 schreef ADQ het volgende:
Gewoon een plaatje nemen. Het is wennen in het begin, logisch, maar snel weet je bijna niet beter meer.
Je kan weer gewoon lachen, alles eten en het is onzichtbaar. Goed voor het zelfvertrouwen.

Aldus iemand met een volledige boven prothese.
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik zie vooral op tegen het gevoel, bang dat er dingen tussenkomen, en dat je het iedere avond in een bakje moet bewaren? -O-
Mokkel met stuntstok
pi_142567396
Ik vond zo'n plaatje echt kut, ben blij dat ik een implantaat heb nu.
pi_142567414
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:38 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Heb je er zelf 1? Hoe bevalt het je? Hoe verzorg je het, en je eigen gebit?
Allebei mijn ouders hebben het, gewoon poetsen met afwas voordat je ze in doet. Ziet er gek uit, maar als je ze in hebt is het net echt!
pi_142567417
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:42 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Nee, om meerdere redenen niet. Financieel, ik heb daar al een erg groot gat dus het zou een brug moeten worden, en de tand ernaast is te zwak dus zal ook binnenkort afbreken, en dan moet ik alsnog aan een plaatje.
Ai, dat is kut. Ze hebben vokgens mij ook van die plaatjes waar niet zo een gehemelte deel aan zit zeg maar, die maken ze vast aan de naastliggende tanden. Dat is misschien al iets prettiger dan het idee van zo'n ouderwets plaatje ;)
Silence can mock
pi_142567474
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:47 schreef BuffaloJill het volgende:

[..]

Ai, dat is kut. Ze hebben vokgens mij ook van die plaatjes waar niet zo een gehemelte deel aan zit zeg maar, die maken ze vast aan de naastliggende tanden. Dat is misschien al iets prettiger dan het idee van zo'n ouderwets plaatje ;)
Ja, dat scheelt erg qua idee, maar is ook een stuk duurder volgens mij. Daar zal ik dus naar moeten informeren denk ik.
Mokkel met stuntstok
pi_142567531
Ja je hebt van die klikgebitjes. Een soort kunstgebit dat je vastklikt op een paar implantaten.
  maandag 21 juli 2014 @ 19:52:19 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_142567662
Plaatje kost iets van ¤200-350
1 brug ¤1500
Brug op implantaten ¤5000
ff grove prijsschattingen.

Je zou misschien ook nog een frame kunnen maken. Gedeeltelijk metaal; heb je veel meer aan mbt. kauwen/eten veel meer aan dan aan een plaatje. ¤600-900

Meer info: http://m.allesoverhetgebit.nl/menu/1859?device=mobile&cid=1
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_142567720
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:47 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik zie vooral op tegen het gevoel, bang dat er dingen tussenkomen, en dat je het iedere avond in een bakje moet bewaren? -O-
Drie weken van 53 af, maar ik heb de prothese nu... Ik denk 18 jaar?

Oh, en geen bakjes. :) Ik heb hem alleen uit om te poetsen, en als ik mijn maaginhoud het toilet in slinger om wat voor reden dan ook.
pi_142567761
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:52 schreef Hyperdude het volgende:
1 brug ¤1500

Je zou misschien ook nog een frame kunnen maken. Gedeeltelijk metaal; heb je veel meer aan mbt. kauwen/eten veel meer aan dan aan een plaatje. ¤600-900
Dat zijn forse prijsverschillen. Is het een optie om eerst het plaatje te proberen, en daarna alsnog iets anders te proberen mocht het echt niet te doen zijn?
pi_142567789
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:52 schreef Hyperdude het volgende:
1 brug ¤1500

Zie je wat een verschil? :@
Tuurlijk vergoedt mijn verzekering een gedeelte, maar we hebben nu gewoonweg de middelen niet voor prijzige ingrepen -O-
Een frame zou dan een goede optie zijn denk ik..
Mokkel met stuntstok
  maandag 21 juli 2014 @ 19:59:09 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_142568025
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:54 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

...
Een frame zou dan een goede optie zijn denk ik..
I
Als er nog genoeg stevige tanden/kiezen zijn, zou je dat kunnen overwegen.
Vaak vergoeden verzekeraars de kosten van de tandtechniek niet; toch snel de grote helft van de totaalkosten bij een plaatje of frame.
pi_142568140
Ik mocht voor mijn kroon (compleet afgebroken kies, dus kroon en geen verzekering :X ) 1800 euro in gedeelten betalen. Is dat nog een optie om te bespreken? Betalen in delen dus.
pi_142568211
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:59 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Als er nog genoeg stevige tanden/kiezen zijn, zou je dat kunnen overwegen.
Vaak vergoeden verzekeraars de kosten van detandtechniet niet; toch snel de grote helft van de totaalkosten bij een plaatje of frame.
Ik heb even gezocht, 75% tot maximaal 500 euro. Daarboven alles zelf lappen denk ik.
Qua kosten zou het dan een plaatje moeten worden, maar qua wensen wil ik veel liever een frame.
Meh.
quote:
De maximale vergoeding is inclusief materiaal en techniekkosten en voor al uw tandheelkundige behandelingen samen.
Mokkel met stuntstok
pi_142568537
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:02 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ik heb even gezocht, 75% tot maximaal 500 euro. Daarboven alles zelf lappen denk ik.
Qua kosten zou het dan een plaatje moeten worden, maar qua wensen wil ik veel liever een frame.
Meh.

[..]

Hoe lang gaat zo'n frame mee? Als het lang is, is het een lening misschien het overwegen waard?
  maandag 21 juli 2014 @ 20:09:56 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_142568581
Als je die 500 volledig wil benutten heb je een budget van 666 (toeval? :P Begint een niet al te groot frame in de buurt te komen. Maar er zullen ook nog wel kosten gemaakt moeten worden om afgebroken dingen te trekken ed. ?
Kan je eea. niet uitsmeren over twee kalender jaren? Dit jaar slechte zooi er uit, volgend jaar plaatje/ frame. :)
  maandag 21 juli 2014 @ 20:24:07 #29
430565 Florentius
Too old for this shit :)
pi_142569293
Trekken vs werk aan je kiezen valt verschrikkelijk mee, heel snel klaar.
Ben wat kiespijn echt een enorme pussy, maar dat is vs werk aan kiezen ook verwaarloosbaar.

Ik zou vooral het verwijderen wat gewoon verloren is niet uitstellen.
pi_142570408
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:24 schreef Florentius het volgende:
Trekken vs werk aan je kiezen valt verschrikkelijk mee, heel snel klaar.
Ben wat kiespijn echt een enorme pussy, maar dat is vs werk aan kiezen ook verwaarloosbaar.

Ik zou vooral het verwijderen wat gewoon verloren is niet uitstellen.
Of een second opinion van een andere tandarts. Misschien is er nog wat te redden.
  maandag 21 juli 2014 @ 20:57:42 #31
244933 trovey
Nachtoele
pi_142571012
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ja, ik ken iemand die dat had vroeger. Maar ik dacht dat dat de techniek van de 20e eeuw was, en dat ze tegenwoordig implantaten of bruggen gebruikte voor dat soort situaties.
Weet je wel hoe duur implantaten en complete bruggen zijn? :P Kennis heeft vorig jaar 1 implantaat laten plaatsen....2000 euro. :') Plaatje is een stuk goedkoper. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_142571168
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:57 schreef trovey het volgende:

[..]

Weet je wel hoe duur implantaten en complete bruggen zijn? :P Kennis heeft vorig jaar 1 implantaat laten plaatsen....2000 euro. :') Plaatje is een stuk goedkoper. ;)
Zoveel ja? Als je alle tanden door implantaten wil laten vervangen dan ben je meer dan 60.000 euro kwijt. Dat lijkt me wel heel veel.
  maandag 21 juli 2014 @ 21:02:44 #33
244933 trovey
Nachtoele
pi_142571292
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:00 schreef Ludd het volgende:

[..]

Zoveel ja? Als je alle tanden door implantaten wil laten vervangen dan ben je meer dan 60.000 euro kwijt. Dat lijkt me wel heel veel.
Dat is het ook. :P De techniek is er maar helaas is het allemaal erg duur en voor veel mensen onbetaalbaar, zeker omdat die implantaten ook niet voor eeuwig zijn als je ze eenmaal hebt. :P
Optimist tot in de kist
pi_142578943
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:57 schreef trovey het volgende:

[..]

Het schijnt dat je beter naar buitenland kan gaan en vakantie en tandarts kan combineren, in het buitenland is tandartskosten flink stuk lager dan hier. Weet alleen niet meer welke land dit was. Turkije?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 00:50:10 #35
244933 trovey
Nachtoele
pi_142582669
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 23:26 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Het schijnt dat je beter naar buitenland kan gaan en vakantie en tandarts kan combineren, in het buitenland is tandartskosten flink stuk lager dan hier. Weet alleen niet meer welke land dit was. Turkije?
Ik waag mijn tanden daar niet aan. :P
Optimist tot in de kist
pi_142585950
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 00:50 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik waag mijn tanden daar niet aan. :P
Net ff gegoogeld, is idd Turkije. Voorbeeldje: http://www.medicaltravels(...)n-in-het-buitenland/
pi_142586559
Ik denk dat je niet teveel moet gaan denken aan het gevoel wat een plaatje bij je oproept, ik ga ervan uit dat niemand dat ziet/weet behalve jij en je partner. En in dat geval is toch alles beter dan met pijn blijven rondlopen? Die prijzen zijn om naar van te worden, maar dat is misschien iets wat wel in de toekomst mogelijk gaat zijn voor je. Dan zou je misschien wel een tijdje met een plaatje rondlopen, en ja, misschien ervaar je dat als vervelend, maar tandpijn... brrrr :X

Ik heb zelf geen ervaring met een plaatje, maar heb wel vroeger beugels gehad, waaronder een beugel met zo'n plaatje tegen m'n hele gehemelte. Dat is wel iets anders, maar daar was ik zo aan gewend. Het lijkt me dat zo'n plaatje wat jij bedoelt, ook iets is waar je qua mondgevoel zo aan gewend bent.
En nee, voor mijn gevoel ben je daar niet te jong voor, sommige mensen hebben nou eenmaal enorm veel pech met hun gebit. Kun je niks aan doen, en is gewoon enorm balen (nog even los van de enorme kosten die zulke dingen met zich meebrengen). Tis hier al een aantal jaren goed nu *even afkloppen*, maar ik heb er ook al aardig wat ellende mee gehad toen ik jonger was.

Ik zou zeker wel gaan morgen, je zult er toch 'n keer doorheen moeten lijkt me, hoe eng het ook is. Maar hoe sneller je van de pijn af bent, hoe beter, toch? Probeer daar aan te denken, dat je van die pijn af gaat zijn, en wat er dan daarna als (tijdelijke) oplossing komt, is voor later zorg. Geef het wel bij je tandarts aan dat je het zo eng vindt, daar kunnen ze echt wel rekening mee houden! Heel veel sterkte :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')