Hij zou niet de enige zijn!!!quote:
Prima toch, als het maar compleet is.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:22 schreef Valerie. het volgende:
Granen gaat bij mij niet om een eventuele allergie, ik wil gewoon dat mijn hond voornamelijk vlees krijgt
Q zit nog niet in het Noord-Europese panel als een allergeen, dus daar kunnen wij niet op testen....quote:
Kan, als een aanvullend koolhydraatbron. Wel eerst koken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:31 schreef oh-oh het volgende:
Tapioca ja? Ik heb nog veel liggen, kan ik daar iets mee voor die beesten??
Wat zij zegt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:22 schreef Valerie. het volgende:
Granen gaat bij mij niet om een eventuele allergie, ik wil gewoon dat mijn hond voornamelijk vlees krijgt
Ooit, ga ik zelf barfen. Maar dat is me echt teveel werk momenteelquote:Op woensdag 23 juli 2014 15:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Prima toch, als het maar compleet is.
Maar voor eventuele allergische Link is misschien niet handig als hij rundvlees ed naar binnen gaat werken.
Ik heb Qwea wel voorgesteld om een uitsluitingsdieet met paardenvlees te doen. Je koop paardenvlees, kg of 40 voor 8 weken, denk ik. Of je koop 40 kg konijnenvlees, als Link dat nog nooit gegeten heeft. Je koop een vleesmolen. En gaat zelf lekker KVV maken. Een beetje gekookte aardappels erbij als koolhydratenbron. Of tapioca. Hele huis ruikt heerlijk, houdt de bazin van de straat, wat wil je nog meerMaar je moet niet van een uitsluitingsdieet op andere springen! Gewoon 8 weken uitzitten! Als het werkt, dan begint het pas na week of 3 te werken. Geduld dus.
Nee hoor, kerngezond team hier.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:20 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Bij katten meestal rundvlees, lamsvlees, melk en vis. Minder vaak kip, gluten en voedseladditieven.
Heb je allergische katten dan? Wij praten hier over echte voedselallergie waar een officiele diagnose gesteld is bij een dierenarts. Niet elke jeuk is voedselallergie. Niet elke jeuk is allergie om te beginnen.
Ik zit nog eens over je antwoord na te denken, maar als ik hem iets koop, stel konijn... dan moet ik hem toch ook karkas gaan bijgeven? En groente?quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Prima toch, als het maar compleet is.
Maar voor eventuele allergische Link is misschien niet handig als hij rundvlees ed naar binnen gaat werken.
Ik heb Qwea wel voorgesteld om een uitsluitingsdieet met paardenvlees te doen. Je koop paardenvlees, kg of 40 voor 8 weken, denk ik. Of je koop 40 kg konijnenvlees, als Link dat nog nooit gegeten heeft. Je koop een vleesmolen. En gaat zelf lekker KVV maken. Een beetje gekookte aardappels erbij als koolhydratenbron. Of tapioca. Hele huis ruikt heerlijk, houdt de bazin van de straat, wat wil je nog meerMaar je moet niet van een uitsluitingsdieet op andere springen! Gewoon 8 weken uitzitten! Als het werkt, dan begint het pas na week of 3 te werken. Geduld dus.
Ja, tof.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:53 schreef oh-oh het volgende:
Mijn honden eten nooit groenten, het zijn geen mensen
(film Mo's reactie voor ons)quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zit nog eens over je antwoord na te denken, maar als ik hem iets koop, stel konijn... dan moet ik hem toch ook karkas gaan bijgeven? En groente?
Stel :
Konijnen vlees
Rijst als KH
Wat geef ik dan bij als vitamine? Geen Bloemkool, wortel, broccoli, spitskool, boontjes.
Tauge, Andijvie, Rode kool, Pastinaak, Asperges i.c.m fruit zou wel kunnen.
Hmm. Ik vind het eigenlijk niet zo'n heel erg slecht idee. Ik ga eens kijken of MP een vleesmolen heeft. Want blender gaat niet zeker?
Nee, maar wolven eten niet voor niets de maag van hun prooi op...groente.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:53 schreef oh-oh het volgende:
Mijn honden eten nooit groenten, het zijn geen mensen
Het zijn ook al lang geen wolven meerquote:Op woensdag 23 juli 2014 15:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, maar wolven eten niet voor niets de maag van hun prooi op...groente.
quote:
Als ze verwilderen blijken ze nog heel "wolfs" te zijn.quote:
Mijn chinchillaervaring: Na een week kom je thuis en is de kooi een grote puinhoop. Een paar chins kijken je diep beledigd aan of slapen gewoon door onder hun wijnkist. Daarna eissen ze een rozijntje en nemen je dan weer op proef aan als personeel. (Een beetje zoals katten)quote:Op woensdag 23 juli 2014 22:50 schreef Big-B het volgende:
Ik heb een vraag hopelijk kan iemand hem beantwoorden :-)
Ik heb dus 2 tamme chinchilla's binnenkort ga ik op vakantie voor een week, iemand uit de familie past dus op de chinchilla's (geeft eten en drinken enz,). het enige nadeel is dat de chinchilla's niet ui de kooi mogen en ik bang ben dat als ik thuis kom ze niet meer tam zijn en aan mij gewend zijn.
mijn vragen zijn:
1. zijn mijn Chinchilla's nog tam na een week en herkennen ze mij nog?
2. kan het kwaad als ze een week niet uit de kooi mogen?
thnx voor je reactie, het is dus niet zo dat de Chinchilla's weer mens schuw zijn?quote:Op woensdag 23 juli 2014 23:02 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Mijn chinchillaervaring: Na een week kom je thuis en is de kooi een grote puinhoop. Een paar chins kijken je diep beledigd aan of slapen gewoon door onder hun wijnkist. Daarna eissen ze een rozijntje en nemen je dan weer op proef aan als personeel. (Een beetje zoals katten)
Als de kooi ruim genoeg kan het geen kwaad als ze er tijdelijk niet uitmogen. Misschien kun je ze een plezier doen met een loopwiel of flying saucer zodat ze toch kunnen bewegen.
Een nieuw speeltje of wc rollen met proppen papier en een kikkererwtje (of chinchillasnoepje) kan ze een tijdje bezig houden en geeft ze ook afleiding. Als je er een paar vantevoren klaar maakt kan de oppas ze in de kooi leggen en hebben ze toch elke dag iets nieuws.
Ow ja, pic van je chinnies.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |