abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2014 @ 12:58:58 #1
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_142549846
Laatste updates
De trein met de lichamen van ongeveer 200 slachtoffers staat nog steeds stil in de buurt van Torez. Onbekend is wanneer de trein zal vertrekken of waar de trein heengaat. Rebellen wachten de komst van een internationaal team van experts af voor inspectie alvorens toestemming te geven.

samenvatting briefing Tweede Kamer in de ochtend van 21 juli:

• Prioriteit blijft bij het bergen, identificeren en repatriëren van de slachtoffers
• Rutte en andere internationale leiders proberen de druk hoog te houden om internationaal onafhankelijk onderzoek te bewerkstelligen
• Een dag van nationale rouw zal waarschijnlijk niet afgekondigd worden, maar eventuele nationale herdenkingen gaan in overleg met de nabestaanden
• Rutte benadrukt dat militair ingrijpen nog steeds niet aan de orde is, omdat het gebied politiek instabiel is
• De berechting zal waarschijnlijk via nationale rechtbanken gaan in plaats van het Internationaal Gerechtshof

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Igor Bezler

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Waar de trein heengaat is nog niet bekend en is nog niet vertrokken.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Video Persconferentie 20 juli 17.50 uur (geluid ontbreekt eerste paar sec.)

Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Gegevens van FlightRadar24
Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.

Toespraak Rutte rond 18.00 op 19 juli

Video Persconferentie 17 juli 22.30 uur
NOS Video Persco: Zeker 154 Nederlanders aan boord neergestort vliegtuig

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video's
SPOILER

[ Bericht 37% gewijzigd door Frutsel op 21-07-2014 13:15:51 ]
Dit is gewoon raar :l
pi_142549878
Is het niet zo dat bij zo'n vliegtuigramp op de eerste plaats het land van de ramp en het land van de luchtvaartmaatschappij het onderzoek leiden?
Dus Oekraine en Malysie zouden het eerst aan zet zijn.

Dat NL er dus wat later bij betrokken is, is volledig logisch. Dat we nu het onderzoek gaan leiden, is alleen maar mooi, maar niet direct vanzelfsprekend op de eerste dag.
Make my day!
  maandag 21 juli 2014 @ 13:00:05 #3
3542 Gia
User under construction
pi_142549881
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:53 schreef Snowballed het volgende:

1 dragen er heel weinig mensen papieren op hun lichaam

2 je zag in de rookwolken de papieren door de lucht waaien

3 dat is dus verzameld om verdwijning tegen te gaan

4 ja het is niet gegaan zoals het hoort, maar in dit soort situaties gebeurt dat nooit...
Helemaal mee eens.
Sommigen vinden dat er niets ondernomen had mogen worden voordat de westerse experts er waren, maar dan zou er juist veel geplunderd worden. Plus dat die lichamen daar dan dagenlang out in the open lagen.

Ik denk dat de rebellen naar beste weten gehandeld hebben, maar het probleem aan beide zijden is dat ze 'vijanden' van elkaar zijn.

Dan zie je een foto van iemand met een knuffel alsof hij een trofee omhoog houdt. Terwijl hij de knuffel neerlegde en een kruis sloeg.
  maandag 21 juli 2014 @ 13:00:11 #4
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142549887
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:55 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar ringen waaien niet van een lichaam.
En ik hoop oprecht dat die ringen daadwerkelijk aan de Nederlanders worden overgedragen, maar denk je het écht?
Er zal best een hoop verdwenen zijn... maar het lokale volk bestaat niet enkel uit rovers..

En ik vind persoonlijk dat een ring nou niet iets is om je heel hard aan vast te klampen in deze situatie...

Ik weet zeker dat er een deel terugkomt, (die mijnwerkers en dorpsbewoners zijn vrij normale en veel aardigere mensen dan het meeste NL volk)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 21 juli 2014 @ 13:00:14 #5
163650 Greys
pi_142549889
Dat was inderdaad (nog even uit vorige topic) wel een ultiem voorbeeld van vertekenende beelden ja. Die foto van de rebel met het knuffelaapje. Wat zag dat er op die foto walgelijk uit, maar in de video was het bijna het tegenovergestelde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142549892
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:22 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat is een AMA? :@
Ask Me Anything.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142549902
Huh, is er een heel stuk aan de onderkant van de OP verdwenen?
  maandag 21 juli 2014 @ 13:00:56 #8
338108 SecretStoryWous
pi_142549911
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:59 schreef agter het volgende:
Is het niet zo dat bij zo'n vliegtuigramp op de eerste plaats het land van de ramp en het land van de luchtvaartmaatschappij het onderzoek leiden?

Dat NL er dus wat later bij betrokken is, is volledig logisch. Dat we nu het onderzoek gaan leiden, is alleen maar mooi, maar niet direct vanzelfsprekend op de eerste dag.
Wou Oekraine zelf volgensmij
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 21 juli 2014 @ 13:01:19 #9
163650 Greys
pi_142549923
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:00 schreef Snowballed het volgende:
En ik vind persoonlijk dat een ring nou niet iets is om je heel hard aan vast te klampen in deze situatie...
Dat is inderdaad persoonlijk.
Als je na zo'n tragisch verlies nog zoiets tastbaars terug zou krijgen zou dat wellicht toch 'fijn' zijn. Niemand had het over 'heel hard vastklampen' :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 21 juli 2014 @ 13:01:48 #10
54408 Parzival
Where it happens
pi_142549935
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:59 schreef agter het volgende:

in principe wel.. maar daar mag van afgeweken worden.. blijkbaar hebben ze in onderling overleg besloten dat NL de leiding gaat nemen..

denk dat NL gewoon keihard heeft staan brullen en MY daaraan toegegeven heeft.. ik snap sowieso niet dat het bergen en thuisbrengen van die lichamen vanaf moment 1 de absolute top prio heeft.. normaal gesproken is dat aan ondergeschikt belang bij vliegtuig ongelukken.. omdat de oorzaak veel meer van waarde is..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  maandag 21 juli 2014 @ 13:01:49 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_142549936
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:00 schreef superniger het volgende:

[..]

Ask Me Anything.
Alleenstaande Minderjarige Asielzoeker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Frontpage maandag 21 juli 2014 @ 13:02:29 #12
145738 superworm
is erbij
pi_142549953
16m ago

About 70km away from the crash site in Torez, a series of explosions have been reported in the centre of Donetsk.

My colleague Shaun Walker in Donetsk reports:

I was driven around the area close to the train station by a man with Donetsk People's Republic accreditation who said he was doing "intelligence work" for the rebels.

The streets are eerily deserted, rebel fighters blocking off roads around the station. We saw an apartmnet building where some kind of shell had fallen in the courtyard, windows in all the first 9 floors of the block were smashed out and parked cars destroyed. There were no deaths there, residents said, but elsewhere deaths have been reported.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 21 juli 2014 @ 13:02:42 #13
145738 superworm
is erbij
pi_142549963
41m ago

My colleague, Hatty Collier, reports that the nephew of Glenn Thomas, one of the British passengers on board MH17, has attacked Malaysia Airlines over its "awful" handling of the disaster.

Jordan Withers told BBC Breakfast that he felt the dead had been treated inhumanely and with a lack of respect:

Some of the images we’ve had to see, and had to face, and had to deal with, have been really tough. There’s been videos of people emptying bags. The thought of my uncle still being out there, he deserves more respect than that. We’ve seen reports this morning that they are being loaded on to trains. It’s good that they are being refrigerated but is that dignity being chucked on to a train? They have been treated so inhumanely. There needs to be something done about it, as quickly and peacefully as possible.

Withers said his parents tried for hours to get through to Malaysia Airlines to find out if Glenn was on the flight and were told to call back every half an hour.

I can’t speak for other families but Malaysia Airlines have been awful. They really have been very unhelpful.

When they did eventually get through to Malaysia Airlines it was a gentleman on the phone who couldn’t speak very good English, the line was really poor and they just said he was on the flight. Malaysia Airlines offered no apology, or explanation at the time.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_142549966
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:00 schreef Greys het volgende:
Dat was inderdaad (nog even uit vorige topic) wel een ultiem voorbeeld van vertekenende beelden ja. Die foto van de rebel met het knuffelaapje. Wat zag dat er op die foto walgelijk uit, maar in de video was het bijna het tegenovergestelde.
Gebruikt voor propaganda om te laten zien hoe menselijk de rebellen wel niet zijn. Blijft walgelijk. Hij hoort niet de spullen van andere mensen te gebruiken voor zijn eigen ego.
  maandag 21 juli 2014 @ 13:02:52 #15
338108 SecretStoryWous
pi_142549968
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:00 schreef Inaithnir het volgende:
Huh, is er een heel stuk aan de onderkant van de OP verdwenen?
Klopt, weet ook niet hoe dat kan :o
pi_142549998
quote:
Of een inscriptie van een trouwring.
Ging erom dat ze hulp van de nabestaanden nodig hadden. Weet niet of het dan zo handig is trouwringen van de slachtoffers af te halen. Weet je nog niet welk sieraad bij welk slachtoffer hoort. Afwachten maar. Misschien dat uiteindelijk de nabestaanden va de slachtoffers hier ooit nog iets over kwijt willen.
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:02 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Klopt, weet ook niet hoe dat kan :o
Ik zie geen verschil met het vorige topic
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 21 juli 2014 @ 13:05:18 #17
163650 Greys
pi_142550023
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:02 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Gebruikt voor propaganda om te laten zien hoe menselijk de rebellen wel niet zijn. Blijft walgelijk. Hij hoort niet de spullen van andere mensen te gebruiken voor zijn eigen ego.
Dat is je eigen interpretatie.
Kan ook zijn dat een journalist riep 'hou dat aapje even omhoog' en hij het daarna terug legde.
Geen idee. Als het pure propaganda was, hebben ze er slecht rekening mee gehouden hoe die foto zou overkomen en werkte het juist averechts.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142550035
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:02 schreef superworm het volgende:
We’ve seen reports this morning that they are being loaded on to trains. It’s good that they are being refrigerated but is that dignity being chucked on to a train? They have been treated so inhumanely.
Ik vraag me wel echt af de verwachtingen zijn bij de mogelijkheden 300 lijken op te slaan. Hier in Nederland zouden ze in een of ander koelhuis van een vleesverwerkingsbedrijf oid opgeslagen worden denk ik, er zijn immers niet zo heel veel particulieren die een dergelijke gekoelde opslagcapaciteit hebben.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_142550042
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:04 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik zie geen verschil met het vorige topic
Deel 78 had nog de volledige OP
  Redactie Frontpage maandag 21 juli 2014 @ 13:06:43 #20
145738 superworm
is erbij
pi_142550059
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:05 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik vraag me wel echt af de verwachtingen zijn bij de mogelijkheden 300 lijken op te slaan. Hier in Nederland zouden ze in een of ander koelhuis van een vleesverwerkingsbedrijf oid opgeslagen worden denk ik, er zijn immers niet zo heel veel particulieren die een dergelijke gekoelde opslagcapaciteit hebben.
Ik vond het juist al bewonderenswaardig dat Oekraïne blijkbaar koeltreinen heeft.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_142550069
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat is je eigen interpretatie.
Kan ook zijn dat een journalist riep 'hou dat aapje even omhoog' en hij het daarna terug legde.
Geen idee. Als het pure propaganda was, hebben ze er slecht rekening mee gehouden hoe die foto zou overkomen en werkte het juist averechts.
Ja dat sowieso, westerse media hebben het nu voor hun kant gebruikt.
pi_142550079
Dat filmpje van Rutte in de OP heeft geen geluid (of is dat alleen bij mij zo?)
Fuck being broke or middle class, go get it all!
pi_142550086
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:07 schreef The_Yakuza het volgende:
Alleen de eerste paar seconden.
pi_142550093
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:06 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik vond het juist al bewonderenswaardig dat Oekraïne blijkbaar koeltreinen heeft.
Inderdaad, en ook nog redelijk snel door een oorlogsgebied heen op locatie. Het is daar een beetje prairie-achtig volgens mij, erg dun bevolkt en ongetwijfeld slechte infrastructuur.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  maandag 21 juli 2014 @ 13:08:02 #25
338108 SecretStoryWous
pi_142550095
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:07 schreef The_Yakuza het volgende:
Wat staat er boven? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')