abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142540221
Laatste updates
De trein met de lichamen van ongeveer 200 slachtoffers staat nog steeds stil in de buurt van Torez. Onbekend is wanneer de trein zal vertrekken of waar de trein heengaat. Rebellen wachten de komst van een internationaal team van experts af voor inspectie alvorens toestemming te geven.

Rutte hield om 18.45 een toespraak:
• Nederland leidt momenteel het identificeren en bergen van de slachtoffers
• Militair vliegtuig met forensisch experts onderweg naar Oekraïne om een onderzoekscentrum in te richten
• Rutte spreekt later op de avond opnieuw met Poetin om druk op de zaak te houden
• Timmermans is onderweg naar New York voor overleg met de VN veiligheidsraad
• Rutte ziet geen rol voor de NAVO en zal vooralsnog niet militair ingrijpen

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Waar de trein heengaat is nog niet bekend en is nog niet vertrokken.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Video Persconferentie 20 juli 17.50 uur (geluid ontbreekt eerste paar sec.)

Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gegevens van FlightRadar24
Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.

Toespraak Rutte rond 18.00 op 19 juli

Video Persconferentie 17 juli 22.30 uur
NOS Video Persco: Zeker 154 Nederlanders aan boord neergestort vliegtuig

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video's
SPOILER
  maandag 21 juli 2014 @ 01:26:05 #2
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142540226
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:24 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Dat bij een ramp de eerste berichten vol met foute informatie staan is niets nieuws :{w
Natuurlijk, maar dat mag elke ramp toch nog wel aangekaart worden? :P Maar het is waarschijnlijk wel goed dat de media enigszins worden "gewantrouwd". Zo neemt niet iedereen klakkeloos alles over en wordt er veel realistischer naar artikelen en berichten gekeken. ^O^
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_142540278
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:21 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Dit zijn fouten, geen bewuste misleidingen. Daarnaast heb je nu voor 3 dagen tijd 3 items uitgelicht, 'etc' en 'etc' zijn niks, dus de vraag is: Zelfs als je fouten als misleidend zou laten gelden, in hoeverre kan je dan stellen dat al het nieuws misleidend is?
Ik stel niet dat al het nieuws misleidend is. Ik stel dat nieuws vanuit een bepaald perspectief binnen een gemaakte context gepresenteerd wordt. En dat dat niet erg of gek is, maar wel de waarheid.
quote:
Je zal toch uiteindelijk zelf een afweging moeten maken en open staan voor verder informatie op een later tijdstip, ik heb je eerder al betrapt op het verdraaien of in ieder geval verkeerd opvatten van informatie en dat heb ik er toen uitgelicht en toen was je inderdaad even weg en nu kom je weer hetzelfde verkopen.
Ja bla bla bla verdraaid betrapt, stoere praat, maar dat doet alsnog niks af aan dat onze mening, ons beeld, onze ideeën bepaald worden door de toestroom van informatie waarop wij op de allereerste plaats totaal geen controle hebben. De informatie wordt ons hapklaar gepresenteerd, binnen een, naar de inzichten van de informatiegever, passende context.
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:23 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Kom je weer met deze onzin? Dat ze lege portemoneen in een gemeentehuis wegleggen maakt het geld niet minder gestolen, ik heb je hier eerder al bronnen voor gegeven en toen 'verdween' je ook maar in 1 keer uit het topic.

Als jij vindt dat tussen hier en het oosten van Oekraine ruis optreedt raad ik je aan deze reddit post even te lezen van iemand uit oost-oekraine:

http://www.reddit.com/r/I(...)rently_lives_on_the/
Een mens moet ook af en toe eten, excuses daarvoor.

Voer je nu echt als tegen argument aan een bron van iemand die zich anoniem uitgeeft als iemand die daar woont? Dat is toch de discussie niet? Ik geloof best dat het een rotzooi is daar, dat er fouten gemaakt worden en dat mensen die een lijnvlucht uit de lucht knallen, al dan niet per ongeluk, zijn per definitie compleet loco. Het punt is dat de toestroom van informatie beheerst wordt door subjectieve instellingen. Jij kiest er voor de westerse media als waarheid aan te nemen. Als de Russische media als waarheid zou aannemen zou jouw beeld van de situatie compleet anders zijn.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_142540288
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, het vliegtuig is in de Oekraïne door Russen uit de lucht geschoten en het is een wereld van verschil of er dan wel of geen 25 Amerikanen inzitten.
Dat heeft niks te maken met het misleidende gehalte. Bij het begin van een ramp is het grootste gedeelte van de informatie die naar buiten komt incorrect.
Er was gewoon bekend dat er die dag een X aantal Amerikanen vanuit Amsterdam naar Maleisie zouden reizen met Malaysia Airline en dan zal je inderdaad te lezen krijgen dat er misschien 25 Amerikanen op die vlucht zitten.

Verkeerde informatie bij een ramp is normaal en al zo oud als dat er informatie bij een ramp naar buiten komt, nu zelfs nog wat meer door het tempo waarin het nieuws naar buiten gebracht moet worden met het internet erbij.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:28:20 #5
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142540291
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:17 schreef TBakkert het volgende:

[..]

En eerst een bericht dat het om maximaal 60 Nederlanders zou gaan of zo. :')
Die 60 was volgens mij het aantal dat had geboekt via d-reizen en ik heb nergens maximaal gelezen.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:29:16 #6
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142540315
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:28 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Die 60 was volgens mij het aantal dat had geboekt via d-reizen en ik heb nergens maximaal gelezen.
D-reizen waren er minder, maar voor al die reisorganisaties aan het woord kwamen, werd er volgens mij wel degelijk gesproken over een heel klein aantal Nederlanders aan boord...
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_142540320
Mensen die willen stelen gaan niet alles op de foto zetten.
pi_142540337
Nederland staat er voornamelijk alleen voor, en dat gaat "niet zo heel erg goed".
pi_142540341
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:28 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Dat heeft niks te maken met het misleidende gehalte. Bij het begin van een ramp is het grootste gedeelte van de informatie die naar buiten komt incorrect.
Er was gewoon bekend dat er die dag een X aantal Amerikanen vanuit Amsterdam naar Maleisie zouden reizen met Malaysia Airline en dan zal je inderdaad te lezen krijgen dat er misschien 25 Amerikanen op die vlucht zitten.

Verkeerde informatie bij een ramp is normaal en al zo oud als dat er informatie bij een ramp naar buiten komt, nu zelfs nog wat meer door het tempo waarin het nieuws naar buiten gebracht moet worden met het internet erbij.
En hoe herkent men het moment waarop de incorrecte informatie die inherent is aan een ramp overgaat in correcte informatie?
pi_142540349
De bevolking daar is in net zo'n grote shock.
pi_142540350
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:22 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Als Fortuyn zichzelf waar had kunnen maken was 'ie ook tegen gevallen, zo gaat dat altijd met mensen die vooraan staan. Wij oordelen nu ook achteraf met extra informatie. Als de stoffelijke overschotten nu in NL waren had iedereen Rutte geprezen.
Sure, Fortuyn had ook wel weer tegen kunnen vallen. Maar kun jij je (binnen deze context) een situatie voorstellen waarin hij het slechter gedaan zou hebben dan Rutte? Ik vind het keer op keer moeilijk om de kwaliteiten van Rutte te zien. Ik krijg vaak de indruk dat de gemiddelde huisvader het nog beter zou doen, en dat is inderdaad pijnlijk.

Iemand als Pim zou waarschijnlijk ook niet alle oplossingen hebben, en ook hij zou zeker wel eens onderuit gaan. Maar voor een functie als deze... ik denk dat hij in ieder geval een aanzienlijke verbetering was geweest. :)
pi_142540355
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:16 schreef Leandra het volgende:
Dit wordt uiteindelijk, net als bij Lockerbie, gewoon het mannetje met de vinger op de knop die veroordeeld wordt, en naar Nederlands recht wellicht slechts voor doodslag.

Als een bewuste aanslag als Lockerbie niet verder kwam dan één man een paar jaar in de gevangenis (en op basis van een valse prognose van de levensduur, vervroegd vrij kwam), dan gaat dit "ongeluk" zeker geen enorme "straffen" opleveren.
Wat bedoel je nou precies?
Incelfrikandel
  maandag 21 juli 2014 @ 01:31:06 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142540360
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:30 schreef riazop het volgende:
Nederland staat er voornamelijk alleen voor, en dat gaat "niet zo heel erg goed".
Owh? Ik zie anders aardig wat steunbetuigingen en lui die hetzelfde roepen als Rutte. VS, VK, Frankrijk, Duitsland etc..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 21 juli 2014 @ 01:31:13 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142540369
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:24 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Beetje voorbarige conclusie, er blijken daar ook mensen te wonen die liever bij Rusland willen horen.
Dat ontken ik ook niet ;)

Maar als er in Limburg mensen wonen die bij België willen horen, en de Belgen leveren die Limburgers vervolgens oorlogstuig waarmee ze een paar Fransen om zeep helpen, dan hebben de Belgen ook een probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 21 juli 2014 @ 01:31:22 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142540375
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Sinds deze man vertrouw ik niets meer. :{w

[ afbeelding ]
Wat dacht je van de "weapons of mass destruction" die er niet waren ;)
Behalve op de presentatie van de VS?
pi_142540411
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh? Ik zie anders aardig wat steunbetuigingen en lui die hetzelfde roepen als Rutte. VS, VK, Frankrijk, Duitsland etc..
Voor "steunbetuigingen" koop je geen reet.
pi_142540415
Het hooi is bijna droog en flikkert er ineens een boet rotzooi naar beneden. :(
  maandag 21 juli 2014 @ 01:32:56 #18
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142540421
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:30 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Sure, Fortuyn had ook wel weer tegen kunnen vallen. Maar kun jij je (binnen deze context) een situatie voorstellen waarin hij het slechter gedaan zou hebben dan Rutte? Ik vind het keer op keer moeilijk om de kwaliteiten van Rutte te zien. Ik krijg vaak de indruk dat de gemiddelde huisvader het nog beter zou doen, en dat is inderdaad pijnlijk.

Iemand als Pim zou waarschijnlijk ook niet alle oplossingen hebben, en ook hij zou zeker wel eens onderuit gaan. Maar voor een functie als deze... ik denk dat hij in ieder geval een aanzienlijke verbetering was geweest. :)
dat gevoel hebben wel meer mensen bij Rutte, maar ik denk dat dat toch te maken heeft met de manier waarop hij informatie overbrengt, want inhoudelijk is hij echt niet heel slecht bezig. Zeker niet tijdens dit conflict. :P
kortom:
  maandag 21 juli 2014 @ 01:33:03 #19
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
  maandag 21 juli 2014 @ 01:33:10 #20
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142540431
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:30 schreef voederbietel het volgende:

[..]

En hoe herkent men het moment waarop de incorrecte informatie die inherent is aan een ramp overgaat in correcte informatie?
Het moment waarop ze woorden als bevestigd in de mond nemen. Dat die 60 of daarna 170 Nederlanders niet klopte was geen fout, maar slechts de laatste informatie die bij de pers binnenkwam. Iets wat ook consequent werd herhaald.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:33:26 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142540442
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou precies?
Dat er uiteindelijk maar 1 of 2 verantwoordelijken veroordeeld zullen worden, en dat zullen waarschijnlijk alleen degenen zijn die het feitelijk uitvoerden.
Ongeacht wie er achter de schermen werkelijk verantwoordelijk is.

We kunnen roepen om van alles en nog wat (militair ingrijpen enz.), maar uiteindelijk mag je blij zij als alle lichamen geborgen en geïdentificeerd worden en er een rechtszaak volgt waarin een paar man veroordeeld wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 juli 2014 @ 01:34:39 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142540484
quote:

[..]

Rutte doet het prima (en ik ben bepaald geen fan). Houdt het hoofd koel en pakt het diplomatiek aan en door het zoeken van medestanders.

We hebben er helemaal niks aan om daar nu alleen of met bondgenoten binnen te stormen en de dodenaantallen (ook onder NL-ers nog hoger te maken). Prio 1 is de lichamen van de overledenen repatriëren (zodat de nabestaanden ze kunnen begraven). Militair binnenstormen minimaliseert de kans om deze mensen naar huis te brengen.
pi_142540487
quote:

[..]

Ik heb niet zo'n goed beeld van Fortuyn omdat ik toen niet zo politiek bewust was, dus daar durf ik niet zoveel over te zeggen. Wat mij wel opvalt is dat, ook jij, mensen vaak refereren naar Fortuyn als Pim. Ik hou er niet van als mensen met een grote functie tot een allemansvriendje worden vermaakt.

Ik denk daarentegen dat de kracht van Rutte, in een situatie als deze, zijn terughoudendheid is. Waar een andere leider zichzelf verliest in emoties, en daar zijn er nu genoeg van (Abbot, Cameron) zorgt Rutte ervoor dat hij afstand neemt van al het gedrang en zichzelf niet verliest in het doen van grote uitspraken die 1) nergens op slaan, 2) niet waar te maken zijn en 3) contra productief zijn. Hierdoor lijkt het alsof hij soft is, het conflict uit de weg gaat en over zich heen laat lopen, maar ondertussen stelt dit hem wel in staan Poetin de wind van voren te geven over de procesmatige kant, ik vind dat erg sterk van 'en.
pi_142540488
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:27 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik stel niet dat al het nieuws misleidend is. Ik stel dat nieuws vanuit een bepaald perspectief binnen een gemaakte context gepresenteerd wordt. En dat dat niet erg of gek is, maar wel de waarheid.
Je omschrijft nu misleidend in meer woorden, jouw omschrijving is niet hetzelfde als verkeerde informatie naar buiten brengen en jouw voorbeelden waren van verkeerde informatie. Het ontbreken van context of het anders presenteren van context moet je me even uitleggen bij '25 Amerikanen aan boord', '104 Wetenschappers aan boord'

quote:
Ja bla bla bla verdraaid betrapt, stoere praat, maar dat doet alsnog niks af aan dat onze mening, ons beeld, onze ideeën bepaald worden door de toestroom van informatie waarop wij op de allereerste plaats totaal geen controle hebben. De informatie wordt ons hapklaar gepresenteerd, binnen een passende context.
Volgens jouw gedachtengang kan je het internet beter uit ztten, gelukkig kan je ook nog informatie uit meerdere bronnen krijgen. Gelukkig kunnen mensen later nog altijd hun mening bijstellen mocht er betere informatie beschikbaar zijn maar het is zeker niet zo erg als jij ons graag wil doen geloven.

quote:
Een mens moet ook af en toe eten, excuses daarvoor.

Voer je nu echt als tegen argument aan een bron van iemand die zich anoniem uitgeeft als iemand die daar woont? Dat is toch de discussie niet? Ik geloof best dat het een rotzooi is daar, dat er fouten gemaakt worden en dat mensen die een lijnvlucht uit de lucht knallen, al dan niet per ongeluk, zijn per definitie compleet loco. Het punt is dat de toestroom van informatie beheerst wordt door subjectieve instellingen. Jij kiest er voor de westerse media als waarheid aan te nemen. Als de Russische media als waarheid zou aannemen zou jouw beeld van de situatie compleet anders zijn.
Jij klaagt over ruis, ik geef je een bron van iemand uit oost-oekraine dus geen ruis (zijn locatie wordt geverifieerd in het topic maar goed zo'n persoon als jij wil enkel bronnen accepteren die in lijn liggen met je gedachtegang).
Probleem is dat jij gewoon stelt dat Westerse media per definitie misleid en liegt, daar is niks mee te beginnen. Ik neem niet iets aan als waarheid omdat de media vanuit een bepaald deel van de wereld is, ik ben best in staat om filmpjes en foto's te kijken.
pi_142540497
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:32 schreef TBakkert het volgende:

[..]

dat gevoel hebben wel meer mensen bij Rutte, maar ik denk dat dat toch te maken heeft met de manier waarop hij informatie overbrengt, want inhoudelijk is hij echt niet heel slecht bezig. Zeker niet tijdens dit conflict. :P
Onzin

Vrijdag was zijn 1e doel DE DADERS VINDEN

Zondag was zijn 1e doel: LIJKEN TERUGHALEN

Wat is het nou Mark?
pi_142540507
quote:

[..]

Ik ben het wel met je eens dat Rutte niet echt een natuurlijke leider is. Het is moeilijk om achter hem te staan en hem echt te respecteren eveneens te bewonderen. Alleen vergeet niet dat Rutte een erg slimme man is en naar mijn mening goed is in politiek voeren. Politiek an sich is gewoon smerig en dat is het eigenlijk altijd al geweest. Politiek in de regering, politiek in sporten, etc. etc.
If not now, then when.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:36:03 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142540518
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Voor "steunbetuigingen" koop je geen reet.
Ze zetten ook druk op Poetin etc.. En een invasie is alleen maar contraproductief. We willen de overledenen bij de nasbestaanden krijgen.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:36:06 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142540520
quote:

[..]

Al even afgezien van het feit dat dat geen optie meer zou zijn geweest, zelfs als hij niet vermoord was.... dan had zijn maximale termijn als MP er namelijk al opgezeten.

Om de het over zijn vermeende daadkrachtige optreden nog maar niet te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_142540523
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:30 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Dat is geen discreet proces maar een continu proces, dus wat je vraagt kan moeilijk beantwoord worden. Overigens is je vraag ook weinig relevant voor het verschil tussen misleidende informatie en incorrecte informatie.
pi_142540534
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
thomaswright08 twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 15:28:25 London Times editorial cartoon on Putin and #MH17 http://t.co/6PnVfgoEwg reageer retweet
[ afbeelding ]

:')
Edgy :')
:')
If not now, then when.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:36:56 #31
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142540545
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:35 schreef riazop het volgende:

[..]

Onzin

Vrijdag was zijn 1e doel DE DADERS VINDEN

Zondag was zijn 1e doel: LIJKEN TERUGHALEN

Wat is het nou Mark?
Ìn het begin spreken wel meer mensen altijd in krachtigere termen, dat is vooral om de bevolking meteen even het gevoel te geven dat het heel serieus wordt genomen. Vervolgens, als de massa wat tot bedaren is gekomen, kun je je realistische doelen gaan uiten. ;)
kortom:
pi_142540552
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:33 schreef Leandra het volgende:

en er een rechtszaak volgt waarin een paar man veroordeeld wordt.
Die zitten in Rusland en zijn ineens zoek.
pi_142540587
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze zetten ook druk op Poetin etc..
Welnee.

zolang daar GAS uit de grond komt hebben de zogenaamde bondgenoten schijt aan Nederland
  maandag 21 juli 2014 @ 01:39:30 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142540632
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:37 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die zitten in Rusland en zijn ineens zoek.
Daarom zei ik al: Er wordt indien nodig wel een Pjotr van dienst uitgeleverd.
Die een paar jaar later dan als held binnengehaald wordt, en de rest van z'n leven als koning in Frankrijk leeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_142540644
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:34 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Je omschrijft nu misleidend in meer woorden, jouw omschrijving is niet hetzelfde als verkeerde informatie naar buiten brengen en jouw voorbeelden waren van verkeerde informatie. Het ontbreken van context of het anders presenteren van context moet je me even uitleggen bij '25 Amerikanen aan boord', '104 Wetenschappers aan boord'
Ik hoef je toch zeker niet uit te leggen wat de variabele 'Amerikaanse slachtoffers' doet in een kwestie als deze? :') .
quote:
Volgens jouw gedachtengang kan je het internet beter uit ztten, gelukkig kan je ook nog informatie uit meerdere bronnen krijgen. Gelukkig kunnen mensen later nog altijd hun mening bijstellen mocht er betere informatie beschikbaar zijn maar het is zeker niet zo erg als jij ons graag wil doen geloven.
Meerdere bronnen, daar zeg je wat, de links die je eerder vandaag poste waren allemaal artikelen die geschreven waren met hetzelfde bronartikel. Dat zijn niet meerdere bronnen, dat zijn echo's. Daarmee is niet gezegd dat de informatie onjuist is overigens.
quote:
Jij klaagt over ruis, ik geef je een bron van iemand uit oost-oekraine dus geen ruis (zijn locatie wordt geverifieerd in het topic maar goed zo'n persoon als jij wil enkel bronnen accepteren die in lijn liggen met je gedachtegang).
Probleem is dat jij gewoon stelt dat Westerse media per definitie misleid en liegt, daar is niks mee te beginnen. Ik neem niet iets aan als waarheid omdat de media vanuit een bepaald deel van de wereld is, ik ben best in staat om filmpjes en foto's te kijken.
Ik stel dat iedere media per definitie subjectief is. Dat jij er voor kiest om de foto's die jij te zien krijgt ook berusten op de waarheid, het onderschrift wat er bij staat ook daadwerkelijk weerspiegeld wat er op dat moment gebeurt, is weer een heel ander verhaal.

Naar mijn idee mist er gewoon veel nuance in de berichtgeving. Er wordt een foto van een trein gepost waarop geen bewakers te zien zijn: de trein wordt niet bewaakt. Er wordt een foto gepost waarop een deel van de brokstukken opgetakeld wordt: de rebellen wissen sporen uit. Er wordt een foto gepost met daarop persoonlijke spullen: de lijken worden bestolen.

En je weet het simpel weg niet, je kiest ervoor de context die je aangeboden wordt de accepteren. Maar goed, dit is een discussie waar we niet uit gaan komen en die niks toevoegt aan dit topic.
pi_142540650
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:36 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Ìn het begin spreken wel meer mensen altijd in krachtigere termen, dat is vooral om de bevolking meteen even het gevoel te geven dat het heel serieus wordt genomen. Vervolgens, als de massa wat tot bedaren is gekomen, kun je je realistische doelen gaan uiten. ;)
Dus de daders vinden is onrealistisch? Dan weten we dat alvast.
pi_142540678
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:36 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Ok volgens goed Nederlands gebruik gaat het dan nog wel even duren.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:40:32 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142540684
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:34 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik heb niet zo'n goed beeld van Fortuyn omdat ik toen niet zo politiek bewust was, dus daar durf ik niet zoveel over te zeggen. Wat mij wel opvalt is dat, ook jij, mensen vaak refereren naar Fortuyn als Pim. Ik hou er niet van als mensen met een grote functie tot een allemansvriendje worden vermaakt.

Ik denk daarentegen dat de kracht van Rutte, in een situatie als deze, zijn terughoudendheid is. Waar een andere leider zichzelf verliest in emoties, en daar zijn er nu genoeg van (Abbot, Cameron) zorgt Rutte ervoor dat hij afstand neemt van al het gedrang en zichzelf niet verliest in het doen van grote uitspraken die 1) nergens op slaan, 2) niet waar te maken zijn en 3) contra productief zijn. Hierdoor lijkt het alsof hij soft is, het conflict uit de weg gaat en over zich heen laat lopen, maar ondertussen stelt dit hem wel in staan Poetin de wind van voren te geven over de procesmatige kant, ik vind dat erg sterk van 'en.
Ik vind jou behoorlijk goede analyses hebben hier (of misleidende info in de media en nu weer) ^O^

En zoals altijd komt het weer neer op emoties (onderbuik). Verontwaardigd raken door misleidende berichtgeving en verontwaardigd raken over de "softheid" van Rutte. Men wordt overspoeld door emoties en zet geen vraagtekens meer of denk niet meer (logisch) na.
pi_142540698
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens dat Rutte niet echt een natuurlijke leider is. Het is moeilijk om achter hem te staan en hem echt te respecteren eveneens te bewonderen. Alleen vergeet niet dat Rutte een erg slimme man is en naar mijn mening goed is in politiek voeren. Politiek an sich is gewoon smerig en dat is het eigenlijk altijd al geweest. Politiek in de regering, politiek in sporten, etc. etc.
Vooral dat, inderdaad. Hij is gewoon geen leider. Ik ben dat van mening, omdat ik amper iemand ken die hem echt als leider ziet. Dat vind ik toch wel van groot belang voor het 'zijn' van een leider. Veel mensen zien hem vanwege <zo'n beetje alles> als een slapjanus, een praatjesmaker, een ondergeschikte politieke holmaat van de rest van de internationale gemeenschap. Vaak gewoon een awkward aanfluiting. Ik vind dat oprecht jammer voor Nederland.

Ik zie op zijn positie liever een leider die mensen dat gevoel niet geeft, ongeacht van het feit of hij daadwerkelijk wel/geen slapjanus is. Want laten we niet doen alsof er geen Nederlanders zijn die niet aan beide criteria voldoen. :) "Hij kan er mee door" vind ik niet genoeg.
pi_142540704
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:40 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ok volgens goed Nederlands gebruik gaat het dan nog wel even duren.
jaja Timmermans is al aan het bedelen bij de VN. Morgen heeft hij een afspraak! Dat schiet alvast lekker op.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:42:02 #41
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142540724
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:39 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel...
kortom:
pi_142540732
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:41 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Vooral dat, inderdaad. Hij is gewoon geen leider. Ik ben dat van mening, omdat ik amper iemand ken die hem echt als leider ziet. Dat vind ik toch wel van groot belang voor het 'zijn' van een leider. Veel mensen zien hem vanwege <zo'n beetje alles> als een slapjanus, een praatjesmaker, een ondergeschikte politieke holmaat van de rest van de internationale wereld. Vaak gewoon een awkward aanfluiting. Ik vind dat oprecht jammer voor Nederland.

Ik zie op zijn positie liever een leider die mensen dat gevoel niet geeft, ongeacht van het feit of hij daadwerkelijk wel/geen slapjanus is. Want laten we niet doen alsof er geen Nederlanders zijn die niet aan beide criteria voldoen. :)
Inderdaad. Het wordt echt per uur genanter.

Ondertussen rotten veel kadavers vrolijk door.
pi_142540742
quote:

[..]

Wie er op de knop geduwd heeft is toch al duidelijk?
  maandag 21 juli 2014 @ 01:42:52 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142540746
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:36 schreef Leandra het volgende:
maximale termijn als MP
Hebben wij maximale termijnen voor MP's dan? Nooit van gehoord :N

Niet dat ik denk dat Fortuyn het beter had gedaan dan Rutte overigens.
pi_142540754
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:42 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Pjotr :Y
...
  maandag 21 juli 2014 @ 01:43:39 #46
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142540765
http://ukraine.usembassy.gov/statements/asmt-07192014.html
Rebels done did it!
quote:

[..]

Hoe groot schat jij de kans dat de rebellen als doel hadden om een burgervliegtuig uit de lucht te knallen? Als we iemand op moeten pakken dan zouden dat de mensen van die vliegtuigmaatschappij moeten zijn die voor een paar euro's kostenvermindering over een oorlogsgebied met dit soort geschut vlogen.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:43:52 #47
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_142540773
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hebben wij maximale termijnen voor MP's dan? Nooit van gehoord :N

Niet dat ik denk dat Fortuyn het beter had gedaan dan Rutte overigens.
Waarom hebben jullie het in godsnaam over Fortuyn in deze kwestie? Dan sla je de plank wat mij betreft behoorlijk mis.
AFCA!
  maandag 21 juli 2014 @ 01:44:11 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142540779
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:38 schreef riazop het volgende:

[..]

Welnee.

zolang daar GAS uit de grond komt hebben de zogenaamde bondgenoten schijt aan Nederland
Ik zie andere dingen, maar misschien moet ik een betere bril kopen.. Daarnaast: er zijn meer landen wiens onderdanen daar liggen en wiens lichamen ze terug willen he?
  maandag 21 juli 2014 @ 01:44:21 #49
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_142540785
Oeps verkeerd topic
AFCA!
pi_142540788
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:42 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Nee. Alleen waar de knop vandaan komt.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:44:50 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142540799
quote:

[..]

Nee (toen nog niet iig), maar het is niet prio 1.
pi_142540802
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:43 schreef sacha het volgende:

[..]

Het heeft wel iets van een vage Italiaanse film dit.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:45:51 #53
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142540819
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:44 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee. Alleen waar de knop vandaan komt.
Zelfs dat niet. Er waren berichten dat ze dit systeem van een veroverde basis hebben naast de berichten over mogelijke leveranties uit Rusland.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:45:57 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142540824
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:41 schreef riazop het volgende:

[..]

jaja Timmermans is al aan het bedelen bij de VN. Morgen heeft hij een afspraak! Dat schiet alvast lekker op.
Goed jonguh, Nederland doet niks en de regering en alle ministers zijn ruk en incompetent ^O^
pi_142540850
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:43 schreef Brum_brum het volgende:

Als we iemand op moeten pakken dan zouden dat de mensen van die vliegtuigmaatschappij moeten zijn die voor een paar euro's kostenvermindering over een oorlogsgebied met dit soort geschut vlogen.
Laten we het daar maar niet over hebben. :{w

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2014 01:47:56 ]
pi_142540852
quote:

[..]

Dat er uiteindelijk maar 1 of 2 verantwoordelijken veroordeeld zullen worden, en dat zullen waarschijnlijk alleen degenen zijn die het feitelijk uitvoerden.
Er zijn de laatste jaren behoorlijk wat aanwijzingen opgedoken waaruit blijkt dat Megrahi onschuldig is, en twijfels of Libië er überhaupt wel wat mee te maken had. En ik ben er behoorlijk zeker van dat het waar is. Tijdens het proces bleek er al behoorlijk wat te rommelen aan de bewijslast.

Ik vind het een beetje een vreemde vergelijking, want als iets een clusterfuck was, is het lockerbie wel. Ik mag toch niet hopen dat we daar een herhaling van krijgen.

quote:
We kunnen roepen om van alles en nog wat (militair ingrijpen enz.), maar uiteindelijk mag je blij zij als alle lichamen geborgen en geïdentificeerd worden en er een rechtszaak volgt waarin een paar man veroordeeld wordt.
Daar ben ik het mee eens.
Incelfrikandel
pi_142540855
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee (toen nog niet iig), maar het is niet prio 1.
Rutte draait dus.

Niet dat me dat verbaast.
Hij mat zichzelf ook al een harder toontje aan toen hij merkte dat het volk de zaak (ongelukje met 200 NL doden) ietsje serieuzer opnam als hijzelf.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:47:12 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142540858
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:43 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Waarom hebben jullie het in godsnaam over Fortuyn in deze kwestie? Dan sla je de plank wat mij betreft behoorlijk mis.
Dat heb ik ook niet, dat is en terzijde. Ik zag iets over een maximale termijn als MP, en daar haak ik op in. Want daar heb ik werkelijk waar nog nooit van gehoord (in NL).
pi_142540892
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Goed jonguh, Nederland doet niks en de regering en alle ministers zijn ruk en incompetent ^O^
Er zijn al 100 journalisten op de plaats ramp geweest en NIET 1 Nederlandse expert.

Goed bezig , de regering!!
pi_142540896
quote:

[..]

Lijken bergen en waarheidsbevinding. Daar houdt het wel mee op. Ik vraag me sowieso af of je het moet willen, een specifiek persoon als schuldige aanwijzen.
pi_142540910
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:39 schreef voederbietel het volgende:

Ik hoef je toch zeker niet uit te leggen wat de variabele 'Amerikaanse slachtoffers' doet in een kwestie als deze? :') .
Dat is geen antwoord op de vraagstelling, er wordt namelijk nog steeds geen context aangepast en het is nog steeds incorrecte informatie, iets wat heel normaal is net na een ramp.

quote:
Meerdere bronnen, daar zeg je wat, de links die je eerder vandaag poste waren allemaal artikelen die geschreven waren met hetzelfde bronartikel. Dat zijn niet meerdere bronnen, dat zijn echo's. Daarmee is niet gezegd dat de informatie onjuist is overigens.
De reddit pagina is er nog, dan hebben we het over dit specifieke artikel doet niks af aan het feit dat jij een vertekend beeld hebt van wat wij aan informatie beschikbaar hebben.

quote:
Ik stel dat iedere media per definitie subjectief is. Dat jij er voor kiest om de foto's die jij te zien krijgt ook berusten op de waarheid, het onderschrift wat er bij staat ook daadwerkelijk weerspiegeld wat er op dat moment gebeurt, is weer een heel ander verhaal.
Iedere media is subjectief dat is inherent dat doet echter niks af aan de waarheid van een gebeurtenis die je af kan lezen op een foto of kan zien in een filmpje. Maar als ik het goed begrijp zit jij dus de hele dag met je ogen dicht want volgens jouw redenatie kan je geen enkele foto geloven. Context is belangrijk maar jij vergeet dat een hoop mensen de context juist wel kennen maar nog steeds bij hun eerdere standpunt blijven omdat de rest er eigenlijk weinig toe deed (zoals bij het aapje het geval was).

quote:
Naar mijn idee mist er gewoon veel nuance in de berichtgeving. Er wordt een foto van een trein gepost waarop geen bewakers te zien zijn: de trein wordt niet bewaakt. Er wordt een foto gepost waarop een deel van de brokstukken opgetakeld wordt: de rebellen wissen sporen uit. Er wordt een foto gepost met daarop persoonlijke spullen: de lijken worden bestolen.

En je weet het simpel weg niet, je kiest ervoor de context die je aangeboden wordt de accepteren. Maar goed, dit is een discussie waar we niet uit gaan komen en die niks toevoegt aan dit topic.
Hier gaan wij inderdaad niet uitkomen, het zou je echter wel sieren als je dan voor de rest ophoudt met het continu afkraken van alle media en het proberen over te laten komen alsof niks is gestolen en alles veilig in een gemeentehuis ligt als je weet dat dat enkel tot een discussie leidt die nergens naartoe gaat en niets toevoegend is.
pi_142540917
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:48 schreef riazop het volgende:

[..]

Er zijn al 100 journalisten op de plaats ramp geweest en NIET 1 Nederlandse expert.

Was inderdaad beter geweest als alle Nederlandse experts zonder enige voorbereiding daarheen gegaan waren om vervolgens weer rechtsomkeert te maken om wat spullen op te halen.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:49:54 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142540930
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:47 schreef riazop het volgende:

[..]

Rutte draait dus.

Niet dat me dat verbaast.
Hij mat zichzelf ook al een harder toontje aan toen hij merkte dat het volk de zaak (ongelukje met 200 NL doden) ietsje serieuzer opnam als hijzelf.
Nee, hij draait niet (waarom verdedig ik een VVD-er???). Hij laat eerst zijn woede blijken (waar het volk behoefte aan heeft want die zijn ook woedend) en gaat vervolgens realistisch te werkt en stelt prio's.
Hij heeft op donderdag ook NIET gezegd dat het vinden dat de daders prio 1 was. Slechts gezegd dat ze gevonden zouden worden (ook niet per se realistisch, maar ok..)
pi_142540949
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:47 schreef riazop het volgende:

[..]

pr heet dat
...
pi_142540957
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Was inderdaad beter geweest als alle Nederlandse experts zonder enige voorbereiding daarheen gegaan waren om vervolgens weer rechtsomkeert te maken om wat spullen op te halen.
Want die mannen hebben 4 dagen nodig om iets in hun koffer te doen volgens jou??

Dan is dat zootje daar nog incompetenter dan ik al vermoedde.
pi_142540960
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:29 schreef TBakkert het volgende:

[..]

D-reizen waren er minder, maar voor al die reisorganisaties aan het woord kwamen, werd er volgens mij wel degelijk gesproken over een heel klein aantal Nederlanders aan boord...
Bij het eerste Extra journaal had met het over 20% Nederlanders en 80% mensen uit het buitenland.
pi_142540964
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:49 schreef BorusBulldog het volgende:
Ok man.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:51:09 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142540970
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:48 schreef riazop het volgende:

[..]

Wel experts van Maleisië, het VK, etc? Goed bezig, de regering van die landen!!!
  maandag 21 juli 2014 @ 01:52:10 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142540995
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:50 schreef riazop het volgende:

[..]

Want die mannen hebben 4 dagen nodig om iets in hun koffer te doen volgens jou??

Sorry dat ik het zeg, maar je denkt met je onderbuik ipv je hersens.. -O-
pi_142540997
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:50 schreef riazop het volgende:

[..]

Er moest van 200 man identificatie informatie verzameld worden, een locatie worden gevonden om 200 lijken te koelen, de uitrusting en middelen voor alles en iedereen bij elkaar gebracht worden. Het is niet dat die mensen daar heen gaan met pen en papier heh, het is een compleet bedrijf dat even aan de andere kant van Europa opgezet moet worden, in een oorlogsgebied nota bene. Bovendien waren die lijken nog niet eens verzameld, denk maar niet dat de identificatie teams zich bezig houden met zulk werk, dat is hun taak helemaal niet.
pi_142541010
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wel experts van Maleisië, het VK, etc? Goed bezig, de regering van die landen!!!
Ook zoiets ja, die van Maleisië zijn twee dagen geleden al vertrokken, maar heb er nooit meer iets van gehoord.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:53:16 #72
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142541036
WAT IS HET LAATSTE NIEUWS?
pi_142541047
Dat vind ik wel een puntje: ik dacht dat de experts in ieder geval al op Oekraïens grondgebied waren, klaar om te starten wanneer mogelijk. Blijken die vanavond nog te moeten vertrekken uit Nederland. Vier dagen na de aanslag, dat lijkt me wat traag.

Waren er tot vanavond helemaal geen internationale experts in Oekraine? Dat blijft onduidelijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_142541048
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij laat eerst zijn woede blijken (waar het volk behoefte aan heeft want die zijn ook woedend) en gaat vervolgens realistisch te werkt en stelt prio's.
Hij heeft op donderdag ook NIET gezegd dat het vinden dat de daders prio 1 was. Slechts gezegd dat ze gevonden zouden worden (ook niet per se realistisch, maar ok..)
Rutte was helemaal niet kwaad bij de eerste speech. Hij was VERDRIETIG. Als een lulletje stond ie daar. Als een jurist. Nee hij wist nog niet zeker of het een aanslag was: Dat moest allemaal nog maar bewezen worden.

Verder vraag je je dan af waarom hij niet direct zei dat het ophalen van de lijken prioriteit 1 was. Toen waren ze nog warm.

Hoi spindokter!
pi_142541050
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:52 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ook zoiets ja, die van Maleisië zijn twee dagen geleden al vertrokken, maar heb er nooit meer iets van gehoord.
moeten ze maar niet over oorlogsgebied vliegen :+

sorry
...
pi_142541051
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
WAT IS HET LAATSTE NIEUWS?
Poetin gaat meewerken :') Alweer.
pi_142541065
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:53 schreef riazop het volgende:

[..]

Rutte was helemaal niet kwaad bij de eerste speech. Hij was VERDRIETIG. Als een lulletje stond ie daar. Als een jurist. Nee hij wist nog niet zeker of het een aanslag was: Dat moest allemaal nog maar bewezen worden.

Verder vraag je je dan af waarom hij niet direct zei dat het ophalen van de lijken prioriteit 1 was. Toen waren ze nog warm.

Hoi spindokter!
Ik moet ook altijd huilen als ik kwaad ben, ik identificeer mij met Rutte.
pi_142541067
ik ga geen pics plaatsen, maar kan iemand mij uitleggen waarom veel slachtoffers naakt zijn of de onderbroek half naar beneden getrokken?
pi_142541068
quote:
12s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:54 schreef sacha het volgende:

[..]

moeten ze maar niet over oorlogsgebied vliegen :+

sorry
_O-
pi_142541074
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:54 schreef mapima het volgende:
ik ga geen pics plaatsen, maar kan iemand mij uitleggen waarom veel slachtoffers naakt zijn of de onderbroek half naar beneden getrokken?
Drukgolf.
pi_142541080
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:54 schreef mapima het volgende:
In een filmpje hadden ze het erover dat de kleren afgerukt waren door de vrije val.
pi_142541093
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:55 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

In een filmpje hadden ze het erover dat de kleren afgerukt waren door de vrije val.
oohnzo,,icm een drukgolf?
  maandag 21 juli 2014 @ 01:56:24 #83
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142541102
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:52 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Er moest van 200 man identificatie informatie verzameld worden, een locatie worden gevonden om 200 lijken te koelen, de uitrusting en middelen voor alles en iedereen bij elkaar gebracht worden. Het is niet dat die mensen daar heen gaan met pen en papier heh, het is een compleet bedrijf dat even aan de andere kant van Europa opgezet moet worden, in een oorlogsgebied nota bene. Bovendien waren die lijken nog niet eens verzameld, denk maar niet dat de identificatie teams zich bezig houden met zulk werk, dat is hun taak helemaal niet.
16 jarigen hebben nog nooit logistiek aan de gang gezien. Dan is het best lastig snappen dat een camera van 500 gram meenemen en rondlopen met toestemming wat anders is dan zonder toestemming van dronken gewapende gekken slepen met lijken die een dag in de zon hebben gelegen.
pi_142541104
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:34 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Voor mij is het ook iets van de laatste tijd, daarvoor kon politiek me niets interesseren en zat ik alleen maar achter de computer. Ik vind het vooral interessant dat veel mensen zo graag refereren naar Fortuyn met 'Pim'. Eigenlijk vind ik dat niet eens een kwalijke zaak. Wisten meer politici die genegenheid nog maar te creëren bij mensen, je schijnt er veel mensen blij mee te kunnen maken en het aanwenden van 'support', uiteraard voor goede intenties, lijkt ook makkelijker te zijn. Zie daarvoor ook (niet geheel verrassend) Farage van UKIP.

Ik moet het allemaal nog maar zien met die Farage, maar een aanzienlijk (en groeiend) deel van het volk draagt hem geheel op handen. Dat 'vertrouwen' in een leider is (hoe dan ook) ontzettend belangrijk. Als zo'n iemand nu ook nog eens verstandig en beheerst is in zijn daden, dan mag hij van mij 4 jaar president worden. _O_ Know of any?

Want yup, dan hoorde je mij niet. Ook al gaat die klotetrein morgenavond pas rijden. Blijkbaar is dat dan het maximale dat erin zit, zolang ik dat vertrouwen maar krijg, so be it. Ook in dat geval vind ik een 8.5 nog altijd beter dan een 6.0.

Nu moet ik godverdomme mezelf tot 2:00 's nachts op internet inlezen alvoor ik weet hoe de vork echt in de steel zit. Waar zijn dan die persconferenties voor? :P
pi_142541113
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:52 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Goh een hele logistieke keten dus.

Dan weet jij vast wel waarom we ook na 4 dagen nog geen Nederlandse verzamel -en koelbrigades hebben gezien. Dachten ze heel misschien dat die lijken niet zouden gaan rotten daar?
  maandag 21 juli 2014 @ 01:57:19 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142541121
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:43 schreef sacha het volgende:

[..]

Zie... ik zei het toch.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_142541129
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Dan weet jij vast wel waarom we ook na 4 dagen nog geen Nederlandse verzamel -en koelbrigades hebben gezien. Dachten ze heel misschien dat die lijken niet zouden gaan rotten daar?
Gokje. Omdat die dronken terroristen daar geen toestemming voor gaven?
pi_142541143
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:55 schreef mapima het volgende:

[..]

oohnzo,,icm een drukgolf?
Dat heb ik ze niet letterlijk horen zeggen, maar de plotselinge decompressie zal er wel mee te maken hebben ja.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:58:25 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541144
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:52 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Er zijn ook al dagen geleden Nederlandse functionarissen vertrokken, en vanavond inderdaad weer een stel. Die eerder vertrokkenen (ook uit andere landen) zitten in Kiev omdat ze het gebied niet in mogen van de rebellen. Wat Rutte, Timmermans, Cameron,etc nu aan het doen zijn, zijn verwoede (diplomatieke) pogingen dat alsnog voor elkaar te krijgen (toegang tot het gebied en de lichamen).

Maar dat is niet stoer genoeg kennelijk, er moet binnengevallen worden met groot militait vertoon!! Dat dat contraproductief werkt, mogelijk nog veel meer doden oplevert en ons (en bondgenoten) in een nieuwe oorlog/conflict stort boeit niet :N
Als we maar ferm optreden ^O^

En vervolgens weer lopen zeiken dat "de Nederlandse regering"ons in een conflict heeft gestort met nog meer Nederlandse doden tot gevolg. Hoe belachelijk dom dat wel niet was enzo...

Echt mensen, denk met je hersens, niet met je onderbuik!
  maandag 21 juli 2014 @ 01:59:00 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541158
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:53 schreef marcodej het volgende:
Dat vind ik wel een puntje: ik dacht dat de experts in ieder geval al op Oekraïens grondgebied waren, klaar om te starten wanneer mogelijk. Blijken die vanavond nog te moeten vertrekken uit Nederland. Vier dagen na de aanslag, dat lijkt me wat traag.

Waren er tot vanavond helemaal geen internationale experts in Oekraine? Dat blijft onduidelijk.
Ziitten ook al deels in Kiev. Ander deel van vanavond (gisteravond feitelijk) vertrokken.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:59:11 #91
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142541162
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:57 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

Dan sneaken die vrachtwagens toch langs de checkpoints die om de 5km zijn? Dat is me ook gelukt met COD!
pi_142541172
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:59 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dan sneaken die vrachtwagens toch langs de checkpoints die om de 5km zijn? Dat is me ook gelukt met COD!
Zo lijken sommige er hier wel over te denken inderdaad.
pi_142541177
quote:

[..]

Dan weet jij vast wel waarom we ook na 4 dagen nog geen Nederlandse verzamel -en koelbrigades hebben gezien.
heb jij de ijscoman vandaag niet gezien?

krijg je van mij een raketje :*

...
pi_142541196
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:00 schreef sacha het volgende:

[..]

heb jij de ijscoman vandaag niet gezien?

krijg je van mij een raketje :*

[ afbeelding ]
zin in
pi_142541208
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zie... ik zei het toch.
daarom zei ik het ook tegen Piet, jij bent een betrouwbare bron :)
...
pi_142541232
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:57 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

En waarom zie ik daar dan al drie dagen journalisten van tien verschillende tv stations? Hebben die een speciaal rebellenpasje of zo?
  maandag 21 juli 2014 @ 02:03:14 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541248
quote:

[..]

Je hebt (neem ik aan) hersens. Gebruik ze! ^O^
Volg het nieuws. Denk na over wat er allemaal nodig is voor bepaalde operaties. En ga vragen stellen als het je dan nog niet duidelijk is.

Cynisch sneren naar een ander/de regering kan iedereen. Je hersens gebruiken en zelf nadenken is wat lastiger voor sommigen..
  maandag 21 juli 2014 @ 02:03:36 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142541256
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:01 schreef sacha het volgende:

[..]

daarom zei ik het ook tegen Piet, jij bent een betrouwbare bron :)
En zo werkt waarheidsbevinding in dit soort zaken....
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 juli 2014 @ 02:03:38 #99
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_142541259
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:56 schreef Panzermaus het volgende:

Ik moet het allemaal nog maar zien met die Farage, maar een aanzienlijk (en groeiend) deel van het volk draagt hem geheel op handen. Dat 'vertrouwen' in een leider is (hoe dan ook) ontzettend belangrijk. Als zo'n iemand nu ook nog eens verstandig en beheerst is in zijn daden, dan mag hij van mij 4 jaar president worden. _O_ Know of any?

Ja kom, die Farage kan alleen maar mensen belachelijk maken, zoals hij bij Van Rompuy deed, gemakkelijk doelwit, de lachers op zijn hand. Pestgedrag van op de middelbare school.

Vervolgens diende Verhofstadt hem een tijdje later eens van repliek in het Europese Parlement (minder vaak uitgezonden), waarbij hij even haarfijn opsomde hoeveel functies Farage in Europese commissies had, maar dat hij nooit kwam opdagen (bv. in de commissie over visserij).

Wat dit met het onderwerp te maken heeft weet ik ook niet meer, maar die Farage is in ieder geval een clown. :')
  maandag 21 juli 2014 @ 02:03:40 #100
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142541261
is er nog wat gebeurd mensen? iemand een update?
het weeshuis staat in de brand, weg wezen
pi_142541262
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:56 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Voor mij is het ook iets van de laatste tijd, daarvoor kon politiek me niets interesseren en zat ik alleen maar achter de computer. Ik vind het vooral interessant dat veel mensen zo graag refereren naar Fortuyn met 'Pim'. Eigenlijk vind ik dat niet eens een kwalijke zaak. Wisten meer politici die genegenheid nog maar te creëren bij mensen, je schijnt er veel mensen blij mee te kunnen maken en het aanwenden van 'support', uiteraard voor goede intenties, lijkt ook makkelijker te zijn. Zie daarvoor ook (niet geheel verrassend) Farage van UKIP.

Zulke politici doen ook allemaal wat jij begin deze avond ook deed: een heel slap verhaal neerzetten als een enorm schokkend feit waarmee niemand het oneens kan zijn. Door te roepen dat je meer menselijkheid in de politiek wil, maak je geen vijanden, maar het klinkt op zich wel super stoer. Die populisten doen dat ook allemaal, ze presenteren een situatie waarin iedereen hoe dan ook beter wordt, het verdraaien van feiten wordt daarin niet geschuwd. Echter wanneer blijkt dat ze dingen niet kunnen waarmaken vallen ze als een baksteen. Is de invloed van Wilders na zijn gedoog constructie niet ook feitelijk afgenomen tot 0?
Daarentegen is het Mark Rutte gelukt om, in mijn ogen, het grootste politiek debacle van de afgelopen jaren, de mislukking van de inkomstenafhankelijke ziektekostenpremie te overleven. Hij presenteerde een plan waarvan iedereen wist dat zijn achterban het zou vergruizen, hij nam het terug en heeft niks ingeleverd qua populariteit. Ik vind dat best een natuurlijke leider.

Overigens sta ik politiek loodrecht tegenover de VVD, ik keur niet mijn eigen vlees in deze :P .
  maandag 21 juli 2014 @ 02:03:52 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541267
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zie... ik zei het toch.
Maar vertel nou eens iets over die maximale termijn voor een MP. Ik heb er echt nog nooit van gehoord.
pi_142541270
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:02 schreef riazop het volgende:

[..]

En waarom zie ik daar dan al drie dagen journalisten van tien verschillende tv stations? Hebben die een speciaal rebellenpasje of zo?
Je denkt dat die overal zo rond mogen lopen? Of zal er misschien zo'n vriendelijke dronken meneer met een bivakmuts en ak47 achter de camera staan die precies vertellen waar ze wel en niet mogen komen?
  maandag 21 juli 2014 @ 02:04:11 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142541277
quote:

[..]

En wat mogen die dan volgens jou allemaal onderzoeken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_142541292
quote:

[..]

omdat 'ze' misschien denken daar zelf wat mee te winnen?
...
pi_142541296
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die eerder vertrokkenen (ook uit andere landen) zitten in Kiev omdat ze het gebied niet in mogen van de rebellen.
Want ze hadden even gebeld met de "rebellen' ? Welke groep dan?

O ja, de journalisten die daar rondlopen zijn allemaal via Rusland naar binnen gegaan, uiteraard niet via Oekraine. Hoe dom zijn ze daar op BZ?
  maandag 21 juli 2014 @ 02:05:02 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142541298
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar vertel nou eens iets over die maximale termijn voor een MP. Ik heb er echt nog nooit van gehoord.
Nee, die blijkt er idd niet te zijn, my bad.... maar het lijkt me sterk dat Fortuyn de ambtsperiodes van Drees en Lubbers overtroffen zou hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_142541305
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:56 schreef riazop het volgende:Dan weet jij vast wel waarom we ook na 4 dagen nog geen Nederlandse verzamel -en koelbrigades hebben gezien.
We hebben ze nog niet gezien omdat ze er nog niet zijn.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:06:19 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541318
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:04 schreef riazop het volgende:

[..]

Want ze hadden even gebeld met de "rebellen' ? Welke groep dan?

O ja, de journalisten die daar rondlopen zijn allemaal via Rusland naar binnen gegaan, uiteraard niet via Oekraine. Hoe dom zijn ze daar op BZ?
Lees je wel wat ik schrijf? Ik heb het helemaal niet over journalisten. Ik heb het over de experts.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:07:52 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541347
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, die blijkt er idd niet te zijn, my bad.... maar het lijkt me sterk dat Fortuyn de ambtsperiodes van Drees en Lubbers overtroffen zou hebben.
Niet erg hoor, maar ik ging heel even twijfelen ;)
Ik persoonlijk denk dat ook niet inderdaad, maar goed laten we maar niet bij Fortuyn blijven hangen.
pi_142541355
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ziitten ook al deels in Kiev. Ander deel van vanavond (gisteravond feitelijk) vertrokken.
Volgens de separatisten is het nu wachten op de experts. De leider vroeg zich of ze soms per voet uit Kiev moesten komen.

Waarom duurt dat zo lang? Volgens mij zitten er helemaal nog geen experts in de Oekraïne.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:09:09 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142541369
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet erg hoor, maar ik ging heel even twijfelen ;)
Ik persoonlijk denk dat ook niet inderdaad, maar goed laten we maar niet bij Fortuyn blijven hangen.
Ik ben niet degene die er iedere keer op terugkomt, dus laten we dat vooral niet doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_142541376
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat mogen die dan volgens jou allemaal onderzoeken?
Dat is toch geen prioriteit meer volgens Rutte! Onderzoeken.

Het gaat nu om lijken repatrieren. Rutte heeft het gezegd vandaag he.
Je had vandaag kunnen zien dat lokale hulpgroepen alvast aan de slag zijn gegaan met het verzamelen van lijken en onderdelen daarvan. Verbaasd over waar die buitenlandse "experts"toch bleven...
  maandag 21 juli 2014 @ 02:11:12 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541394
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:08 schreef marcodej het volgende:

[..]

Volgens de separatisten is het nu wachten op de experts. De leider vroeg zich of ze soms per voet uit Kiev moesten komen.

Waarom duurt dat zo lang? Volgens mij zitten er helemaal nog geen experts in de Oekraïne.
Die zitten er wel, en idd in Kiev. En er zijn er meer onderweg nu (iig uit NL). En ze zitten niet bij de rebellen omdat dat niet veilig zou zijn (veiligheid kan niet gegarandeerd worden) of het niet zou zijn toegestaan door de rebellen.

Ik kan vanaf hier niet bepalen wie de waarheid spreekt overigens (rebellen of anderen).
pi_142541415
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lees je wel wat ik schrijf? Ik heb het helemaal niet over journalisten. Ik heb het over de experts.
Nee jij hebt het over onze expert-eikels die via KIEV de plek probeerden te bereiken. Dat is dus het allerdomste vertrekpunt van die gasten. Dat blijkt ook want elke andere individu was vanaf de Russisch grens in anderhalf uur op de rampplaats.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:13:35 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541428
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die er iedere keer op terugkomt, dus laten we dat vooral niet doen.
Nou niet flauw gaan doen he? Ik kwam slechts terug op de maximale termijn van een MP. In jouw reactie daarop stond iets over F. dus reageerde ik daar ook nog even op (het verzoek het te laten rusten).
  maandag 21 juli 2014 @ 02:13:47 #117
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142541432
quote:

[..]

Lees even annex 12 van de conventie van Chicago. Daar in staat uitgestippeld wie verantwoordelijk is voor search and rescue en onderzoek. Komt erop neer dat het eigenlijk Oekraïne en Maleisië is. Het is duidelijk waarom de Oekraïne het niet kan doen. Dat het nu Nederland geworden is eigenlijk uitzonderlijk. Maar goed, de Britten, Duitsers, Maileisen, Australiërs en het team van de ICAO zijn er ook nog allemaal niet. Nederland mag nu in ieder geval een centrum inrichten die ze allemaal gaat aansturen.

Zonder toestemming van de Oekraïne mag je het land niet in, maar goed dat is niet helemaal relevant want de rebellen hebben hun eigen republiek uitgeroepen en die zijn uiteraard nog niet aangesloten bij ICAO.

Maar goed jij wil natuurlijk dat het leger binnen 12 uur daar is om een groot gebied met burgers in te nemen. Daar is natuurlijk veel mankracht en materiaal voor nodig, inlichtingen en logistiek. Dat gaat dus niet gebeuren in zo'n korte tijd. De luchtmobiele brigade kan binnen 5 tot 20 dagen ergens zijn bijvoorbeeld.

Maar goed laat het team wat plaatselijke ijscowagens inpikken en dan lekker met de rebellen vechten zonder wapens. Dat schiet op.

Misschien moet je gewoon geen mening vormen over iets waar je geen verstand van hebt.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:14:36 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541445
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:09 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat is toch geen prioriteit meer volgens Rutte! Onderzoeken.

Het gaat nu om lijken repatrieren. Rutte heeft het gezegd vandaag he.
Je had vandaag kunnen zien dat lokale hulpgroepen alvast aan de slag zijn gegaan met het verzamelen van lijken en onderdelen daarvan. Verbaasd over waar die buitenlandse "experts"toch bleven...
Dat IS ook de logische prio 1. Zorgen dat je de lichamen van je landgenoten terughebt. Daarom kunnen prio 2 en 3 nog wel onderzoek van de ramp en vinden van de daders zijn.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:15:05 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142541449
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee jij hebt het over onze expert-eikels die via KIEV de plek probeerden te bereiken. Dat is dus het allerdomste vertrekpunt van die gasten. Dat blijkt ook want elke andere individu was vanaf de Russisch grens in anderhalf uur op de rampplaats.
Maar elk ander individu heeft verder geen toestemming/medewerking van zowel Russen als de Oekraïners nodig...
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 juli 2014 @ 02:15:30 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541457
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Niet ONZE experts. ALLE experts. Er is nog geen enkele expert op de rampplek geweest. Slechts waarnemers en journalisten.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:16:04 #121
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_142541463
Dit is toch niet te filmen? Is dit een Russische zieke grap op het thema ' mañana' ?

WATDEFUCK moeten we verdomme doen om die trein te laten rijden? Wagons vol met lijkvocht, nee, respectvolle benadering vriend Vladimir, dankjewel. 'Eerst internationale experts arriveren', me reet, ze weten donders goed dat hun matties dichtbij Charkov daar de experts niet doorlaten. Misselijke kutbende is het. Godverdomme!!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_142541468
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:08 schreef marcodej het volgende:

[..]

Omdat Nederland per se wil dat via Oekraine wordt gereisd en niet via Rusland.

Dat zou politiek namelijk een verkeerd signaal betekenen.

De prioriteit is dan ook nooit echt geweest om die lijken te bergen. Maar dat wisten de meeste Rutte-watchers ook wel
  maandag 21 juli 2014 @ 02:17:07 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541484
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:13 schreef Tweek het volgende:

[..]

Lees even annex 12 van de conventie van Chicago. Daar in staat uitgestippeld wie verantwoordelijk is voor search and rescue en onderzoek. Komt erop neer dat het eigenlijk Oekraïne en Maleisië is. Het is duidelijk waarom de Oekraïne het niet kan doen. Dat het nu Nederland geworden is eigenlijk uitzonderlijk. Maar goed, de Britten, Duitsers, Maileisen, Australiërs en het team van de ICAO zijn er ook nog allemaal niet. Nederland mag nu in ieder geval een centrum inrichten die ze allemaal gaat aansturen.

Zonder toestemming van de Oekraïne mag je het land niet in, maar goed dat is niet helemaal relevant want de rebellen hebben hun eigen republiek uitgeroepen en die zijn uiteraard nog niet aangesloten bij ICAO.

Maar goed jij wil natuurlijk dat het leger binnen 12 uur daar is om een groot gebied met burgers in te nemen. Daar is natuurlijk veel mankracht en materiaal voor nodig, inlichtingen en logistiek. Dat gaat dus niet gebeuren in zo'n korte tijd. De luchtmobiele brigade kan binnen 5 tot 20 dagen ergens zijn bijvoorbeeld.

Maar goed laat het team wat plaatselijke ijscowagens inpikken en dan lekker met de rebellen vechten zonder wapens. Dat schiet op.

Misschien moet je gewoon geen mening vormen over iets waar je geen verstand van hebt.
Nederland is het slechts geworden (leider/coördinator) voor wat betreft de identificatie van de slachtoffers en alles daaromheen. Niet voor de rest/het hele onderzoek/
  maandag 21 juli 2014 @ 02:17:21 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142541488
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou niet flauw gaan doen he? Ik kwam slechts terug op de maximale termijn van een MP. In jouw reactie daarop stond iets over F. dus reageerde ik daar ook nog even op (het verzoek het te laten rusten).
Je doet zelf flauw en drammerig, niet mijn reactie daarop, de termijn van de MP ging over Fortuyn, daarna bleef jij er op terugkomen.

Maar ik heb geen zin in je gebruikelijke spelletje over en weer drammen, verdraaien en miepen, en telkens toch weer op terugkomen als je zelf begon voor te stellen er niet op door te gaan, terwijl je zelf begon er op door te gaan.

Veel plezier met je feestje :W
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 juli 2014 @ 02:17:33 #125
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142541489
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:16 schreef Andromache het volgende:
Dit is toch niet te filmen? Is dit een Russische zieke grap op het thema ' mañana' ?

WATDEFUCK moeten we verdomme doen om die trein te laten rijden? Wagons vol met lijkvocht, nee, respectvolle benadering vriend Vladimir, dankjewel. 'Eerst internationale experts arriveren', me reet, ze weten donders goed dat hun matties dichtbij Charkov daar de experts niet doorlaten. Misselijke kutbende is het. Godverdomme!!
Precies. Vladimir heeft alle separatisten zo in zijn macht dat letterlijk alles wat hij wil wordt uitgevoerd. Hij zal dan ook wel persoonlijk opdracht gegeven hebben voor het neerhalen van een passagiersvliegtuig en nu wil hij persoonlijk niet dat die trein gaat rijden.

Denk nou eens na voor je je emoties laat spreken. :')
kortom:
pi_142541496
quote:

[..]

Lees even annex 12 van de conventie van Chicago. Daar in staat uitgestippeld wie ....
Hoe komt het toch dat Frnakrijk, Israel en Ameika dat soort conventies niet lezen als er een probleempje moet worden opgelost?
pi_142541497
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:03 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Ja kom, die Farage kan alleen maar mensen belachelijk maken, zoals hij bij Van Rompuy deed, gemakkelijk doelwit, de lachers op zijn hand. Pestgedrag van op de middelbare school.

Vervolgens diende Verhofstadt hem een tijdje later eens van repliek in het Europese Parlement (minder vaak uitgezonden), waarbij hij even haarfijn opsomde hoeveel functies Farage in Europese commissies had, maar dat hij nooit kwam opdagen (bv. in de commissie over visserij).

Wat dit met het onderwerp te maken heeft weet ik ook niet meer, maar die Farage is in ieder geval een clown. :')
Farage mag graag de draak steken met van alles en nog wat. Beetje populair doen, beetje ranten, retoriekewieken, beetje op de man spelen. Maar ook buiten bovenstaande acties om heeft die man in mijn ogen meer gezond verstand laten zien dan zijn 'slachtoffers'. Ik ben van mening dat hij in ieder geval geen verslechtering zou zijn en ik ben dan ook benieuwd waar hij over een jaar staat. Voor de rest verschillen we waarschijnlijk van mening, hoewel ik ook stond te kijken wat betreft die Visserijcommissie enzo. :P

quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:03 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Zulke politici doen ook allemaal wat jij begin deze avond ook deed: een heel slap verhaal neerzetten als een enorm schokkend feit waarmee niemand het oneens kan zijn. Door te roepen dat je meer menselijkheid in de politiek wil, maak je geen vijanden, maar het klinkt op zich wel super stoer. Die populisten doen dat ook allemaal, ze presenteren een situatie waarin iedereen hoe dan ook beter wordt, het verdraaien van feiten wordt daarin niet geschuwd. Echter wanneer blijkt dat ze dingen niet kunnen waarmaken vallen ze als een baksteen. Is de invloed van Wilders na zijn gedoog constructie niet ook feitelijk afgenomen tot 0?
Daarentegen is het Mark Rutte gelukt om, in mijn ogen, het grootste politiek debacle van de afgelopen jaren, de mislukking van de inkomstenafhankelijke ziektekostenpremie te overleven. Hij presenteerde een plan waarvan iedereen wist dat zijn achterban het zou vergruizen, hij nam het terug en heeft niks ingeleverd qua populariteit. Ik vind dat best een natuurlijke leider.

Overigens sta ik politiek loodrecht tegenover de VVD, ik keur niet mijn eigen vlees in deze :P .
Met alle respect voederbietel, maar zo slap vond ik mijn verhaal van eerder vanavond niet. De 'verborgen' negatieven zie ik ook niet, dus als je die nog eens aan zou willen duiden, dan zou dat helemaal super zijn. :P (en ja, de terechte opmerking over het lynchen van Rutte indien hij open kaart zou spelen over de handelsrelaties, die heb ik gelezen)

Over Wilders wil ik het verder ook niet hebben, die man is verre van mijn ideale politicus en van mij mogen ze hem ruilen. Ik zie op dit moment juist geen ideale politici op de juiste posities en veel van de energie achter mijn rant had daar ook mee te maken. Over Rutte en 'inleveren qua populariteit' moeten we het ook maar niet hebben denk ik. :D
pi_142541502
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die zitten er wel, en idd in Kiev. En er zijn er meer onderweg nu (iig uit NL). En ze zitten niet bij de rebellen omdat dat niet veilig zou zijn (veiligheid kan niet gegarandeerd worden) of het niet zou zijn toegestaan door de rebellen.

Ik kan vanaf hier niet bepalen wie de waarheid spreekt overigens (rebellen of anderen).
Die gasten zitten ons gewoon te fucken. Er staat nu verdimme een trein met rottende mensen, die kan zo naar Charkov.

En wanneer kan de veiligheid wel gegarandeerd worden? Wat moet daarvoor gebeuren? Mij lijkt een beperkte militaire delegatie als back up, de beste garantie daar voor.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:19:07 #129
138876 Andromache
pi_142541505
Ik ben woedend en zoek daar een platform voor. Niks geks aan.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:19:30 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541510
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:16 schreef riazop het volgende:

[..]

Omdat Nederland per se wil dat via Oekraine wordt gereisd en niet via Rusland.

Dat zou politiek namelijk een verkeerd signaal betekenen.

De prioriteit is dan ook nooit echt geweest om die lijken te bergen. Maar dat wisten de meeste Rutte-watchers ook wel
Je lult ongelofelijk uit je nek. Er is nog geen enkele expert in dat gebied geweest. Ook niet van andere landen die burgers verloren zijn.
pi_142541521
quote:

[..]

Maar goed jij wil natuurlijk dat het leger binnen 12 uur daar is om een groot gebied met burgers in te nemen.
Hoe kom je daar toch bij?

Nederland heeft bijna geen serieus leger meer. Dat wist je toch?
pi_142541524
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:19 schreef Andromache het volgende:
Je kan beter accepteren dat het gaat zoals het gaat.
  Admin maandag 21 juli 2014 @ 02:22:12 #133
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_142541532
quote:
^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_142541535
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Precies, alles maar accepteren. En daar ligt nou precies het probleem.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:22:29 #135
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142541536
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:18 schreef riazop het volgende:

[..]

Hoe komt het toch dat Frnakrijk, Israel en Ameika dat soort conventies niet lezen als er een probleempje moet worden opgelost?
Zowel Frankrijk als Israel hebben zich aan die conventies gehouden bij soortgelijke incidenten.
pi_142541544
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Wellicht. Een bak kwark leegeten is ook geen gek idee nu. _O_

quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:22 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

:D
  maandag 21 juli 2014 @ 02:23:21 #137
138876 Andromache
pi_142541551
Accepteren? Dit gesol met mensenlevens? Nooit!

Ik schaam me voor de apathie.
pi_142541552
quote:

[..]

Een oorlog met Rusland ga je niet winnen als Nederland zijnde dus is accepteren de beste optie.
pi_142541565
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:23 schreef Nober het volgende:

[..]

Een oorlog met Rusland ga je niet winnen als Nederland zijnde dus is accepteren de beste optie.
Er zit een wereld van verschil tussen accepteren zoals het is en een war mongen.
pi_142541577
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er is nog geen enkele expert in dat gebied geweest.
Dat zeg jij. Het enige dat we heel zeker weten is dat er na 4 dagen GEEN NL experts van welke "competentie"dan ook te zien zijn geweest, terwijl we daar inmiddels meer dan 100 buitenlanders op de plaats ramp rond hebben zien lopen.
Allemaal via Rusland gereisd trouwens.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:25:10 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541580
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:18 schreef riazop het volgende:

[..]

Oh, heb ik gemist dat ze al in het rampgebied zijn?
En heb ik de "invasie" van de VS gemist toen die vlucht van Korean Airlines (met VS-passagiers aan boord) werd neergeschoten?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Korean_Air-vlucht_007
pi_142541581
quote:
^O^ ^O^
pi_142541588
quote:

[..]

Oorlog met Rusland :')
pi_142541593
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:22 schreef Tweek het volgende:

[..]

Zowel Frankrijk als Israel hebben zich aan die conventies gehouden bij soortgelijke incidenten.
Kijk even naar Mali en Gaza aub
pi_142541595
Ze zouden gewoon meer macht naar Frans Timmermans moeten toeschuiven. Die man spreekt zijn talen en nu zit hij een beetje kauwgom te kauwen op vluchten van hot naar her. (en terug)
pi_142541612
quote:
9s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:26 schreef Panzermaus het volgende:
Frans Timmermans moeten toeschuiven. Die man spreekt zijn talen
Nederengels!
pi_142541621
Ik lach me kapot als er over een week nog die 11 "experts" uit Nederland in hun hotel in Kiev zitten.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:28:33 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541626
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:23 schreef Andromache het volgende:
Accepteren? Dit gesol met mensenlevens? Nooit!

Ik schaam me voor de apathie.
Er is geen apathie, er word hard aan gewerkt. Alleen via diplomatieke weg en niet met grof geweld. Grof geweld doet eea alleen maar escaleren en maakt de kans dat de lichamen naar de nabestaanden terug kunnen keren alleen maar kleiner.
pi_142541629
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:28 schreef riazop het volgende:
Ik lach me kapot als er over een week nog die 11 "experts" uit Nederland in hun hotel in Kiev zitten.
Is idd lache ja :o
pi_142541632
quote:

[..]

Kwestie van perspectief denk ik. Je kan je wel hele dagen druk gaan lopen maken om deze verschrikkelijke situatie, maar dat is allemaal niet zo goed voor je hoofd. Daarbij kan jij sowieso al niks betekenen in deze situatie, net zoals ik, helaas.
If not now, then when.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:29:15 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541638
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:24 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat zeg jij. Het enige dat we heel zeker weten is dat er na 4 dagen GEEN NL experts van welke "competentie"dan ook te zien zijn geweest, terwijl we daar inmiddels meer dan 100 buitenlanders op de plaats ramp rond hebben zien lopen.
Allemaal via Rusland gereisd trouwens.
Journalisten en de OVSE-waarnemers. En dan nog heel beperkt. Geen experts.
pi_142541639
quote:

[..]

Wat een gelul, je ken gewoon met wat bluf operatie daar doen en Rusland doet helemaal niks.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:29:21 #153
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_142541641
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:26 schreef riazop het volgende:

[..]

Kijk even naar Mali en Gaza aub
http://en.wikipedia.org/wiki/UTA_Flight_772
http://en.wikipedia.org/wiki/Libyan_Arab_Airlines_Flight_114

Beide onder leiding van ICAO uitgezocht. Dus ze hebben zich aan die conventies gehouden.

Je betrekt er nu iets compleet anders bij.

http://nl.wikipedia.org/w(...)hankelijkheidsstrijd Dus Nederland heeft het dat ook gedaan.
pi_142541643
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:28 schreef riazop het volgende:
-nee-

[ Bericht 2% gewijzigd door timmmmm op 21-07-2014 02:33:01 ]
pi_142541645
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er is geen apathie, er word hard aan gewerkt. Alleen via diplomatieke weg en niet met grof geweld. Grof geweld doet eea alleen maar escaleren en maakt de kans dat de lichamen naar de nabestaanden terug kunnen keren alleen maar kleiner.
Militaire inzet is wat anders dan grof geweld.
pi_142541655
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Kwestie van perspectief denk ik. Je kan je wel hele dagen druk gaan lopen maken om deze verschrikkelijke situatie, maar dat is allemaal niet zo goed voor je hoofd. Daarbij kan jij sowieso al niks betekenen in deze situatie, net zoals ik, helaas.
Had vannacht nog gedroomd dat ik had ingebroken bij het Pentagon ( :') ) ofzo. Alles exposed en ik wilde de hele rimram naar het wereldweb lekken, maar dat lukte niet. Frustrerend. :')
pi_142541662
*btw nu is het te laat, zoiets moet je gelijk doen.
pi_142541671
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Journalisten en de OVSE-waarnemers.
Eindelijk. Je geeft dus toe dat je daar kunt komen.
pi_142541679
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:30 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Had vannacht nog gedroomd dat ik had ingebroken bij het Pentagon ( :') ) ofzo. Alles exposed en ik wilde de hele rimram naar het wereldweb lekken, maar dat lukte niet. Frustrerend. :')
:') brb dreaming about being a love child from Tom Clancy and Snowden.
If not now, then when.
pi_142541689
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:31 schreef riazop het volgende:

[..]

Er moet uiteraard eerst over vergaderd worden.
pi_142541694
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:29 schreef Tweek het volgende:

[..]

Je betrekt er nu iets compleet anders bij.

http://nl.wikipedia.org/w(...)hankelijkheidsstrijd Dus Nederland heeft het dat ook gedaan.
Inderdaad. Ik stel vast dat andere landen zich niet achter regeltjes verschuilen als hun burgers worden aangevallen.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:33:51 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541711
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:31 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik heb het de hele tijd alléén over de experts gehad (zoals je heel goed weet en ik je meermaals verteld heb).
pi_142541715
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:32 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Er moet uiteraard eerst over vergaderd worden.
En toestemming van Kiev. Ook heel belangrijk! Ook al hebben die over dat gebied geen zak meer te vertellen.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:34:14 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541718
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:32 schreef riazop het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik stel vast dat andere landen zich niet achter regeltjes verschuilen als hun burgers worden aangevallen.
Maar dat klopt dus aantoonbaar niet.
pi_142541732
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb het de hele tijd alléén over de experts gehad (zoals je heel goed weet en ik je meermaals verteld heb).
Die volgens jou daar niet konden komen.
Wat onzin is, want anderen kunnen daar wel komen.
pi_142541737
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:34 schreef riazop het volgende:

[..]

En toestemming van Kiev. Ook heel belangrijk! Ook al hebben die over dat gebied geen zak meer te vertellen.
Het moet diplomatiek allemaal wel in orde zijn natuurlijk.
pi_142541755
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:35 schreef riazop het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het te begrijpen dat die mensen die er rondlopen toestemming hebben van die terroristen en dat journalisten en waarnemers niet te vergelijken zijn met de experts...
pi_142541768
Jarenlang zijn ze nu al aan het oefenen met hun helikopters en wanneer ze dan een keer nuttig konden zijn, mochten ze niet.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:37:46 #169
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541769
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:35 schreef riazop het volgende:

[..]

Mochten komen. En wat klopt daar niet aan?
Er is nog geen enkele expert (van geen enkel land) geweest, want geen toestemming. Er zijn wel journalisten en OVSE-waarnemers geweest want wel toestemming (en dan nog zeer berperkt).
pi_142541774
quote:
12s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het moet diplomatiek allemaal wel in orde zijn natuurlijk.
En Rutte sinds vandaag maar gillen dat de prioriteit de repatriering van de lijken is.
Tegen de tijd dat alles juridisch waterdicht is afgeklaard, mogen we nog van geluk spreken als we nog wat botjes in een Samsonite kunnen proppen.
pi_142541794
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

:') brb dreaming about being a love child from Tom Clancy and Snowden.
:')! Heb trouwens een koelkast en een stel awesome nieuwe gordijnen in huis, .

quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:38 schreef riazop het volgende:

[..]

En Rutte sinds vandaag maar gillen dat de prioriteit de repatriering van de lijken is.
Tegen de tijd dat alles juridisch waterdicht is afgeklaard, mogen we nog van geluk spreken als we nog wat botjes in een Samsonite kunnen proppen.
Nou en, dan hebben we alles tenminste volgens de regels gedaan. Dat is ook wat waard.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:39:42 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541803
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:38 schreef riazop het volgende:

[..]

Ja, want de andere landen die daar burgers hadden liggen hebben er wél experts, hun doden zijn reeds huiswaarst en ze zijn druk bezig met het onderzoek. Alleen NL heeft daar geen voet aan de grond. Toch??

Wat een onzin zeg -O-
pi_142541808
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:37 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het te begrijpen dat die mensen die er rondlopen toestemming hebben van die terroristen en dat journalisten en waarnemers niet te vergelijken zijn met de experts...
Ah het zijn ineens al terroristen, welke nieuwe waarnemingen komen er nu weer op ons af?
pi_142541838
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mochten komen. En wat klopt daar niet aan?

Weer die formele faalbenadering dus.

Want je gaat toestemming vragen om daar te zijn? Aan wie dan precies? Welke observator , journalist of lokale hulpverlener heeft daar netjes gevraagd of die mocht komen? Niemand dus.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:42:02 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541840
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:39 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[..]

Nou en, dan hebben we alles tenminste volgens de regels gedaan. Dat is ook wat waard.
Ook aan jou dan maar: welke landen die daar burgers hadden liggen hebben er wél experts, hun doden reeds huiswaarts en zijn druk bezig met het onderzoek.?
pi_142541851
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:40 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ah het zijn ineens al terroristen, welke nieuwe waarnemingen komen er nu weer op ons af?
Noem ze hoe jij wil ( rebellen, separatisten, idioten, kutrussen enz. ) van mijn mogen ze uitgerookt worden door de NAVO.
pi_142541854
quote:

[..]

Dan krijg je later geen juridische problemen he.

dat moeten we allemaal niet willen.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:44:17 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541877
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:41 schreef riazop het volgende:

[..]

Want je gaat toestemming vragen om daar te zijn? Aan wie dan precies? Welke observator , journalist of lokale hulpverlener heeft daar netjes gevraagd of die mocht komen? Niemand dus.
Natuurlijk hebben ze dat wél. Heb je het nieuws niet gevolgd? Heb je niet gezien dat er voortdurend gewapende pro-Russische separatisten bij waren? Heb je niet gezien/gelezen/gehoord dat de journalisten en de OVSE-waarnemers de eerste dag amper mochten rondkijken ze er weggejaagd zijn en dat er zelfs (in de lucht ter onderstreping) geschoten is door die lui?
pi_142541878
quote:

FIY, Rutte denkt nu wel 4, 5, 6 stappen vooruit.
pi_142541882
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:41 schreef riazop het volgende:

[..]

Lekker onderzoek doen daar zonder toestemming..zal uitstekend gaan ja. Stop nou ook eens met het op gelijke voet zetten van journalisten / lokale hulpverleners en experts die de toedracht en alles gaan onderzoeken en de lichamen gaan identificeren.

Misschien even naar de Pearl, zo blind zie ik ze zelden..
pi_142541886
riazop, kun je je domme bek niet houden? Dank u.
pi_142541893
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:42 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Noem ze hoe jij wil ( rebellen, separatisten, idioten, kutrussen enz. ) van mijn mogen ze uitgerookt worden door de NAVO.
Dan is de NAVO nog wel even druk of hebben deze prioriteit omdat er zoveel Nederlanders om het leven zijn gekomen?
pi_142541901
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ook aan jou dan maar: welke landen die daar burgers hadden liggen hebben er wél experts, hun doden reeds huiswaarts en zijn druk bezig met het onderzoek.?
Moet ik daar een antwoord op hebben ofzo? Zeg poezemans, wat zijn dit voor malle discussiemethodieken. Het is gewoon een puinzooi daar en we kunnen (voorlopig) nog niet veel doen. Het volk vindt dat niet zo leuk. De regering zou meer prioriteit kunnen moeten geven aan het daadwerkelijk & begrijpelijk communiceren van het hoe en waarom daarachter, dan zaten er ook niet zoveel gefrustreerde loonies op de internetpanelen om godbetert kwart voor drie 's nachts.
pi_142541908
quote:

[..]

[..]

Whahaha, gotta love that semi-bumlyfe.
If not now, then when.
pi_142541919
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Laatste voor vannacht:

1) we weten niet welke mensen andere landen daar ter plekke hebben gebracht. Het zou mij niet verbazen dat er al Britse veiligheidsmensen rondlopen bv.
2) Nederland krijgt hier een rol die haar niet ligt. Leiderschap. Ballen. Eer. Moed. Doorpakken. Jarenlang hebben we gratis mee mogen rijden met de Amerikanen. Maar nu kijkt de wereld naar ons.

En het is BESCHAMEND.
pi_142541925
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:44 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Heb sterk mijn twijfels of hij dat zelf doet, beetje damage control enzo zolang die man nog op die positie zit.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:49:39 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541944
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:45 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Moet ik daar een antwoord op hebben ofzo? Zeg poezemans, wat zijn dit voor malle discussiemethodieken. Het is gewoon een puinzooi daar en we kunnen (voorlopig) nog niet veel doen. Het volk vindt dat niet zo leuk. De regering zou meer prioriteit kunnen moeten geven aan het daadwerkelijk & begrijpelijk communiceren van het hoe en waarom daar achter, dan zaten er ook niet zoveel gefrustreerde loonies op de internetpanelen om godbetert kwart voor twee 's nachts.
Poezemans? Maar dat terzijde: jij verwijt het slechts de NL-regering toch? Terwijl betreffende andere (en grotere) landen net zo ver zijn en nota bene hetzelfde doen?

En het is en wordt uitgelegd. Dat je het daar niet mee eens bent en leiver andere (en m.i. contraproductievere) actie ziet is een ander verhaal.
pi_142541961
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:44 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

Ik ga zo ook dromen.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:50:55 #189
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_142541965
Bij gebrek aan nieuws :')

Even gekeken waar Nederland het tegenop zou moeten nemen als het op een 1 op 1 duel zou eindigen :P . Onrealistisch scenario natuurlijk maar zo zie je ook wat de machtsverhoudingen zijn op militair vlak.

Bron Globalfirepower

*Hosselcopter*
pi_142541975
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Poezemans? Maar dat terzijde: jij verwijt het slechts de NL-regering toch? Terwijl betreffende andere (en grotere) landen net zo ver zijn en nota bene hetzelfde doen?

En het is en wordt uitgelegd. Dat je het daar niet mee eens bent en leiver andere (en m.i. contraproductievere) actie ziet is een ander verhaal.
Neem nog wat kattenkruid, je roept steeds meer dingen die hier helemaal niet gezegd zijn.

En die leider staat er evenmin. Sowieso niet op Nederlands gebied.
pi_142541983
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:50 schreef Dibble het volgende:

Even gekeken waar Nederland het tegenop zou moeten nemen als het op een 1 op 1 duel zou eindigen :p. Onrealistisch scenario natuurlijk maar zo zie je ook wat de machtsverhoudingen zijn op militair vlak.

Bron Globalfirepower

[ afbeelding ]
Holy shit, 15.000 tanks. Hoe sick zou dat eruit zien als ze allemaal op 1 plek zouden staan.
If not now, then when.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:53:29 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142541994
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:47 schreef riazop het volgende:

[..]

Laatste voor vannacht:

1) we weten niet welke mensen andere landen daar ter plekke hebben gebracht. Het zou mij niet verbazen dat er al Britse veiligheidsmensen rondlopen bv.
2) Nederland krijgt hier een rol die haar niet ligt. Leiderschap. Ballen. Eer. Moed. Doorpakken. Jarenlang hebben we gratis mee mogen rijden met de Amerikanen. Maar nu kijkt de wereld naar ons.

En het is BESCHAMEND.
1) Dat weten wel wél. Er zijn alleen journalisten en OVSE-waarnemers geweest.
2) NL-regering doet precies hetzelfde als die van de andere landen. En NL heeft NIET de leiding. NL heeft de leiding/coördinatie over de identificatie van de slachtoffers zodra die vrijgegeven zijn. Niets meer en niets minder.

Er zijn dingen beschamend ja, maar daar hoort het optreden van de NL -regering niet bij.
pi_142542003
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:50 schreef Dibble het volgende:

Even gekeken waar Nederland het tegenop zou moeten nemen als het op een 1 op 1 duel zou eindigen :p. Onrealistisch scenario natuurlijk maar zo zie je ook wat de machtsverhoudingen zijn op militair vlak.

Dat is helemaal verkeerde vergelijking, Rusland doet helemaal niets wanneer NL daar de crash plek gaat veiligstellen alleen is het nu te laat.
pi_142542008
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:48 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Heb sterk mijn twijfels of hij dat zelf doet, beetje damage control enzo zolang die man nog op die positie zit.
Of dat Samsom premier was geworden in 2012 en dan nu die Witteveen die is omgekomen.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:54:47 #195
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542016
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:51 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Neem nog wat kattenkruid, je roept steeds meer dingen die hier helemaal niet gezegd zijn.

En die leider staat er evenmin. Sowieso niet op Nederlands gebied.
:?
pi_142542030
quote:
13s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:54 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is helemaal verkeerde vergelijking, Rusland doet helemaal niets wanneer NL daar de crash plek gaat veiligstellen alleen is het nu te laat.
Mijn gedachten, hadden ze vrijdag al moeten doen. Gewoon vol gas met zes transporthelikopters op dat veld, Rode Kruis logo eroverheen, het veld op rennen en ledematen rapen zo snel als ze kunnen. Tegen die tijd dat die likeurneuzen het doorhebben waren ze allang weer vertrokken.
pi_142542032

gr gr
If not now, then when.
pi_142542046
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:55 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Mijn gedachten, hadden ze vrijdag al moeten doen. Gewoon vol gas met zes transporthelikopters op dat veld, Rode Kruis logo eroverheen, het veld op rennen en ledematen rapen zo snel als ze kunnen. Tegen die tijd dat die likeurneuzen het doorhebben waren ze allang weer vertrokken.
Ambitieus wel.
If not now, then when.
pi_142542047
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Holy shit, 15.000 tanks. Hoe sick zou dat eruit zien als ze allemaal op 1 plek zouden staan.
Een groot deel staat al op 1 plek. Weg te rotten.
pi_142542057
quote:

[..]

Dat dus maar dan is er iets meer nodig dan de bestuurders die we hier hebben.
  maandag 21 juli 2014 @ 02:59:17 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542075
quote:

[..]

Je ziet echt niet dat dat totaal onrealistisch en contraproductief is?
pi_142542076
quote:

[..]

Zoals in Libïe zeker :')
Woord.
pi_142542080
Tatcher ging gewoon bezette eilanden terug halen.
pi_142542086
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:56 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

pics
If not now, then when.
pi_142542089
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:56 schreef Raptor1985 het volgende:

[..]

pi_142542090
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ambitieus wel.
Vond het ook zo'n schattig idee dat Nederland gewoon stockpiles met atoomwapens heeft liggen. Anno 2014 hebben ze letterlijk geen tanks meer over en zijn ze al bang voor 50 man met bivakmutsen en aanvalsgeweren. Ook op die kazernes hoeven ze niets meer te doen nu, beetje optrekken, prison squats, stoer kiek'n en benedendekens ravotten met vaderlandse freules als Whiskers2069. Onze jongens.
pi_142542102
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

pics
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:59 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hey, stop eens met dat mindreading brah.
If not now, then when.
pi_142542109
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

pics

pi_142542117
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je ziet echt niet dat dat totaal onrealistisch en contraproductief is?
Waarom? Het is oorlogsgebied daar, er zijn NL belangen te verdedigen, gelijk ingrijpen dan.
pi_142542140
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 02:59 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Vond het ook zo'n schattig idee dat Nederland gewoon stockpiles met atoomwapens heeft liggen. Anno 2014 hebben ze letterlijk geen tanks meer over en zijn ze al bang voor 50 man met bivakmutsen en aanvalsgeweren. Ook op die kazernes hoeven ze niets meer te doen nu, beetje optrekken, prison squats, stoer kiek'n en benedendekens ravotten met vaderlandse freules als Whiskers2069. Onze jongens.
Was gisteren ook al een 'discussie' over, maar Nederand moet het tegenwoordig vooral hebben van slimme efficiente oorlogsvoering i.t.t. harde kracht zoals Moeder Rusland. Daarbij heeft Nederland sowieso weinig aan tanks gezien ze tot de NATO behoort, en ook al had Nederland een grote legermacht; het zal nooit genoeg zijn tegen grotere landen zoals bijv. Moeder Rusland.
If not now, then when.
pi_142542154
quote:
Gewoon even door de tankwash en het werkt weer.
If not now, then when.
pi_142542157
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Was gisteren ook al een 'discussie' over, maar Nederand moet het tegenwoordig vooral hebben van slimme efficiente oorlogsvoering i.t.t. harde kracht zoals Moeder Rusland. Daarbij heeft Nederland sowieso weinig aan tanks gezien ze tot de NATO behoort, en ook al had Nederland een grote legermacht; het zal nooit genoeg zijn tegen grotere landen zoals bijv. Moeder Rusland.
Ik zou bijna over de voorgestelde defensieplannen van de heer Fortuyn beginnen. Stof tot nadenken.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:04:10 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542159
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:01 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Waarom? Het is oorlogsgebied daar, er zijn NL belangen te verdedigen, gelijk ingrijpen dan.
Ik geef het op -O- *handdoek in ring smijt*
pi_142542167
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Een goed georganiseerde en snelle actie om het gebied tijdelijk over te nemen was goed mogelijk geweest.
Nu niet meer.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:04:52 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542168
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:03 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik zou bijna over de voorgestelde defensieplannen van de heer Fortuyn beginnen. Stof tot nadenken.
Niet wéér F. aub. Heeft niks met deze zaak te maken.
pi_142542173
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Gewoon even door de tankwash en het werkt weer.

Nee :')
pi_142542183
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:03 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend met 'Pim:')' Wat waren zijn plannen? ( en nee, Rutte doet het prima in mijn ogen! )

Iemand deze al gezien?
https://www.facebook.com/groups/Mr.Fixer/

Lokaal persoon die filmpjes en foto's plaatst.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:07:07 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542189
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:06 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend met 'Pim:')' Wat waren zijn plannen?

Iemand deze al gezien?

Heb geen FB, dus geen idee..
pi_142542195
quote:

[..]

Ik ben niet bekend met 'Pim:')' Wat waren zijn plannen? ( en nee, Rutte doet het prima in mijn ogen! )

Iemand deze al gezien?

Hij wilde alle Joint Strike Fighters vervangen met blikken hogesnelheidstreinen en die op vliegdekschepen bij Hoek van Holland zetten.
pi_142542196
quote:

[..]

Iemand deze al gezien?

Ik heb geen FB account. -O-
pi_142542201
Nederland kan haar fopkrijgsmacht wel opdoeken.

En maar stoer doen op de landmachtdagen, "jongens als ze ons iets aandoen dan zijn we er klaar voor, we zijn er om de burger (ook de dode) te beschermen".

Maar als het te gevaarlijk is dan gaan we niet! :{w

pi_142542205
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:08 schreef Mr.Ping het volgende:

En maar stoer doen op de landmachtdagen, "jongens als ze ons iets aandoen dan zijn we er klaar voor, we zijn er om de burger (ook de dode) te beschermen".

[ afbeelding ]
Ze willen wel maar mogen niet.
pi_142542216
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:04 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een goed georganiseerde en snelle actie om het gebied tijdelijk over te nemen was goed mogelijk geweest.
Nu niet meer.
Daar zat ik net ook aan te denken, maar wellicht had het voor doden gezorgd en een groter conflict ontketend?
If not now, then when.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:11:32 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542221
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:08 schreef Mr.Ping het volgende:

[ afbeelding ]
Wie gaat er wel dan?
  maandag 21 juli 2014 @ 03:12:01 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542228
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Daar zat ik net ook aan te denken, maar wellicht had het voor doden gezorgd en een groter conflict ontketend?
pi_142542229
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

De 1e klap is een daalder waard heb ik geleerd en denk dat het wel klopt.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:13:11 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542241
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:12 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De 1e klap is een daalder waard heb ik geleerd en denk dat het wel klopt.
Het is ons conflict niet, we willen alleen onze doden terug en de schuldigen berechten.
pi_142542242
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wie gaat er wel dan?
pi_142542247
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heb geen FB, dus geen idee..
Filmpje waarop bijvoorbeeld te zien is dat ze grote stukken van het vliegtuig verplaatsen..(waarbij hij wel zegt dat ze anders niet bij de lichamen kunnen komen..
  maandag 21 juli 2014 @ 03:14:17 #230
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_142542257
De schuldigen worden sowieso nooit gepakt. Ja hooguit twee mannen die ze daar dan voor opofferen. Maar de hele groepering pak je toch nooit.
AFCA!
pi_142542258
quote:
9s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:13 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
so de goffedomme wa een lekker wief! :9~
If not now, then when.
pi_142542265
quote:
9s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:13 schreef MMGYMCMB het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heb letterlijk nog niets van die apenzool gehoord, zal wel gereserveerd zijn voor moslimconflicten.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:15:42 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542269
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:13 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Filmpje waarop bijvoorbeeld te zien is dat ze grote stukken van het vliegtuig verplaatsen..(waarbij hij wel zegt dat ze anders niet bij de lichamen kunnen komen..
Dat zou zo maar kunnen.

Daar ging het in dit topic al eerder over (dit of vorig deel): is het bewijsmateriaal weghalen of lichamen bergen? Ik kan het niet zeggen zonder er met mijn neus bovenop gestaan te hebben..
pi_142542293
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is ons conflict niet, we willen alleen onze doden terug en de schuldigen berechten.
Er is een conflict en oorlog daar, vliegtuig gaat er overheen en wordt uit de lucht geschoten.
Het regent NL slachtoffers en geen land gaat moeilijk doen wanneer onze militairen daar gelijk luchtlanding hadden gedaan.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:19:14 #235
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542303
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:15 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Heb letterlijk nog niets van die apenzool gehoord, zal wel gereserveerd zijn voor moslimconflicten.
Wat moet ze zeggen dan? Is vooralsnog geen Defensie-aangelegenheid. Overigens heb ik wel gelezen dat ze gebeld was door de VS (Kerry?).
pi_142542306
quote:

[..]

^O^
  maandag 21 juli 2014 @ 03:20:14 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542308
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:18 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Er is een conflict en oorlog daar, vliegtuig gaat er overheen en wordt uit de lucht geschoten.
Het regent NL slachtoffers en geen land gaat moeilijk doen wanneer onze militairen daar gelijk luchtlanding hadden gedaan.
Daar denk ik dus totaal anders over. En de NL-regering (en de regeringen van de andere landen wiens burgers daar liggen/lagen) kennelijk ook.
pi_142542318
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat moet ze zeggen dan? Is vooralsnog geen Defensie-aangelegenheid. Overigens heb ik wel gelezen dat ze gebeld was door de VS (Kerry?).
Dat gelul van jou is nu precies de reden waarom er niets gebeurd.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:22:27 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542328
quote:
2s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:21 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat gelul van jou is nu precies de reden waarom er niets gebeurd.
_O- _O- _O- MIJN schuld? WOW, wat heb ik een macht _O- _O- _O-
  maandag 21 juli 2014 @ 03:22:52 #240
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142542332
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

denk dat hij meer bedoeld door conservatieve mensen zoals jij
pi_142542344
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De rol van dramaqueen bevalt je wel?
  maandag 21 juli 2014 @ 03:24:17 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542352
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:22 schreef Fapsalon het volgende:

[..]

Ah, dus alle regeringen die daar burgers hebben liggen zijn zo bang voor "conservatieve" lui als ik dat ze niks doen?

Of zou het een andere reden hebben?
  maandag 21 juli 2014 @ 03:24:19 #243
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142542353
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De rol van rambo bevalt je wel?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_142542362
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:22 schreef Fapsalon het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het gaat doordringen. ;)
  maandag 21 juli 2014 @ 03:25:11 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542364
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zeg, ik herhaal wat JIJ zegt. :D
  maandag 21 juli 2014 @ 03:25:48 #246
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_142542369
Is de luchtverkeersleiding in Oekraine niet verplicht de gegevens aan Nederland te overhandigen? Niks niks daarvan gehoord.
*Hosselcopter*
  maandag 21 juli 2014 @ 03:26:22 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542374
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:25 schreef Dibble het volgende:
Is de luchtverkeersleiding in Oekraine niet verplicht de gegevens aan Nederland te overhandigen?
Waarom? Wij leiden het onderzoek niet.
pi_142542382
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:24 schreef twiFight het volgende:

[..]

De rol van rambo bevalt je wel?
Wat is er mis met een goed georganiseerde en gerichte actie?
  maandag 21 juli 2014 @ 03:27:42 #249
297168 Kikopuz
I like goats
pi_142542389
Gasten, het is half 4. Moeten jullie zo niet opstaan? :O :z
pi_142542404
quote:
10s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ah, dus alle regeringen die daar burgers hebben liggen zijn zo bang voor "conservatieve" lui als ik dat ze niks doen?

Of zou het een andere reden hebben?
  maandag 21 juli 2014 @ 03:29:23 #251
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142542409
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:27 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat is er mis met een goed georganiseerde en gerichte actie?
Realisme. Dat actie gewenst was ben ik wel eens hoor, maar welke actie precies en hoe de Fokkers hier dat voor zich zien heeft weinig met realisme te maken. Meer met teveel (Amerikaanse) actiefilms kijken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_142542416
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:27 schreef Kikopuz het volgende:
Dat dere vakantie. Wordt wel tijd om te gaan slapen ja. :Z
If not now, then when.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:30:37 #253
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142542420
quote:
5s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:27 schreef Kikopuz het volgende:
ja het is zo tyfus warm ik kan gwn niet slapen ;(
pi_142542427
Vakantie :D
  maandag 21 juli 2014 @ 03:32:02 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542433
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:30 schreef Fapsalon het volgende:

[..]

Blijft enorm in huis hangen idd.. Buiten is het koel.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:32:52 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542442
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:29 schreef twiFight het volgende:

[..]

Realisme.
Dat.
pi_142542449
quote:

[..]

Realisme. Dat actie gewenst was ben ik wel eens hoor, maar welke actie precies en hoe de Fokkers hier dat voor zich zien heeft weinig met realisme te maken. Meer met teveel (Amerikaanse) actiefilms kijken.
Het gebied daar is wel onder controle van de aanhangers die bij Rusland willen horen maar die kwamen ook pas na een dag kijken wat ze precies uit de lucht geschoten hadden.
pi_142542454
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:18 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Want wat Oekraine met z'n leger, national guard en bevolking niet lukt, dat kan Nederland wel?
  maandag 21 juli 2014 @ 03:34:06 #259
297168 Kikopuz
I like goats
pi_142542455
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:30 schreef Fapsalon het volgende:

[..]

Zelfde hier ;(
Maar ik ga nu wel slapen, althans proberen :)

Weltesnurken!
pi_142542476
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:33 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Want wat Oekraine met z'n leger, national guard en bevolking niet lukt, dat kan Nederland wel?
Ze trainen al jaren om zo'n actie uit te voeren, het is geen land bezetten. Tijdelijk een plek veilig stellen dat is wel een verschil.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:39:45 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142542507
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ze trainen al jaren om zo'n actie uit te voeren, het is geen land bezetten. Tijdelijk een plek veilig stellen dat is wel een verschil.
Binnen een actief conflictgebied? Waar we verder geen rol in spelen? Het leger gaat echt geen conflicten opzoeken :N
pi_142542519
quote:
3s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat is het bereik van de GRADs en artillerie van de rebellen? Stel 15 km, dan ga je een gebied van 700 km² moeten controleren.

edit: lees dat de nieuwe GRADs 30 tot 45 km halen, dat is een gebied van 3000 tot 6000 km²...
pi_142542534
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Binnen een actief conflictgebied? Waar we verder geen rol in spelen? Het leger gaat echt geen conflicten opzoeken :N
De kans is inmiddels ook verkeken.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:42:51 #264
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:44:12 #265
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142542552
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:42 schreef Drugshond het volgende:
Blijft een tragedie waarbij de afwikkeling i.m.o. te traag verloopt. Hier zijn alleen verliezers.
dat valt nog te bezien. Als Oekraine dalijk hulp van de EU krijgt hebben zij wel degelijk baat gehad bij de hele situatie
pi_142542558
Hier in New York leeft het niet enorm, maar er wordt onderling wel overgesproken en bij het Nederlandse consulaat liggen er wat bloemen en teksten uit voornamelijk Oekraïne en Nederland.

maandag 21 juli 2014 @ 03:45:47 #267
89730 Drugshond
pi_142542560
quote:
12s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:42 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De kans is inmiddels ook verkeken.
Oekraine is een niemandsland. Waar niemand echt zijn vingers aan wil branden. Poetin niet alsook de Navo niet. Het is slechts een pion op het schaakbord (om te kijken hoe de geo-politieke verhoudingen liggen).
  maandag 21 juli 2014 @ 03:48:47 #268
89730 Drugshond
pi_142542575
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:44 schreef Fapsalon het volgende:

[..]

dat valt nog te bezien. Als Oekraine dalijk hulp van de EU krijgt hebben zij wel degelijk baat gehad bij de hele situatie
Dat zie ik niet zo snel gebeuren...in dat wespennest. Het ligt te dicht bij Rusland (die dat als een provokatie oppakken, en in hun optiek hebben ze een punt). En het ligt voor de Navo economsch/stategisch te ver weg of te gevoelig.
pi_142542578
De Koninklijke Landmacht draagt op de grond bij aan vrijheid, veiligheid en welvaart in Nederland en daarbuiten. De landmacht doet dit met professionele en goed getrainde militairen. Zij gaan door waar anderen moeten stoppen. Onder de zwaarste omstandigheden voeren zij gevechtsoperaties uit, bieden humanitaire hulp of ondersteunen bij rampen.

http://www.defensie.nl/organisatie/landmacht

Leg de gemiddelde burger maar eens uit waarom deze jongens thuiszitten. Want zij snappen het niet.
pi_142542592
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:44 schreef Fapsalon het volgende:

[..]

De EU die Oekraine helpt in de strijd tegen burgers die niet bij de EU willen... Dat wordt een mijlpaal in de geschiedenis van de Unie.
  maandag 21 juli 2014 @ 03:55:36 #271
89730 Drugshond
pi_142542603
"Wij zijn de Borg. Wij zullen uw biologische en technologische eigenschappen aan de onze toevoegen. Uw samenleving wordt aangepast om de onze te dienen. Verzet is zinloos."
  maandag 21 juli 2014 @ 04:00:23 #272
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142542620
quote:
15s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:52 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De EU die Oekraine helpt in de strijd tegen burgers die niet bij de EU willen... Dat wordt een mijlpaal in de geschiedenis van de Unie.
gewoon wat nieuwe sancties verzinnen waar Rusland dan vervolgens weer lak aan kan hebben :')
  maandag 21 juli 2014 @ 04:00:51 #273
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142542624
-weggejorist-
  maandag 21 juli 2014 @ 04:01:27 #274
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_142542629
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:50 schreef Panzermaus het volgende:
De Koninklijke Landmacht draagt op de grond bij aan vrijheid, veiligheid en welvaart in Nederland en daarbuiten. De landmacht doet dit met professionele en goed getrainde militairen. Zij gaan door waar anderen moeten stoppen. Onder de zwaarste omstandigheden voeren zij gevechtsoperaties uit, bieden humanitaire hulp of ondersteunen bij rampen.

Leg de gemiddelde burger maar eens uit waarom deze jongens thuiszitten. Want zij snappen het niet.
Gezien het commentaar van die "gemiddelde burgers" de afgelopen dagen heb ik hun denkvermogen ook niet bijster hoog zitten.
pi_142542653
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:55 schreef Drugshond het volgende:
"Wij zijn de Borg. Wij zullen uw biologische en technologische eigenschappen aan de onze toevoegen. Uw samenleving wordt aangepast om de onze te dienen. Verzet is zinloos."
Moslims ander topic.
I´m back.
  maandag 21 juli 2014 @ 04:05:57 #276
89730 Drugshond
pi_142542730
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 04:01 schreef twiFight het volgende:

[..]

Gezien het commentaar van die "gemiddelde burgers" de afgelopen dagen heb ik hun denkvermogen ook niet bijster hoog zitten.
Dat is dan weer wat voor een nieuw topic.
pi_142542745
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 04:05 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nee assimilatie van de EU richting het Oosten.
Tot nu verloopt dat nog niet erg succesvol.
  maandag 21 juli 2014 @ 04:34:13 #279
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142542817
quote:

[..]

Ja er is letterlijk een speciaal rebellenpasje voor goedgekeurde pers.
  maandag 21 juli 2014 @ 04:45:58 #280
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142542868
MH had gewoon 3 grote crashes kunnen hebben in 1 jaar, als MH066 niet op tijd de emergency landing maakte in maart.
pi_142542965
De russen zijn klaar, nu mogen de internationale experts aan het werk.

quote:
The tragic Malaysian MH17 flight crash must not be politicised and the international experts on the scene should be able to carry out their work in complete safety, Russian President Vladimir Putin said.
http://rt.com/news/174268-ukraine-mh17-crash-putin/
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 21 juli 2014 @ 06:39:07 #282
138876 Andromache
pi_142543006
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 06:06 schreef bedachtzaam het volgende:
De russen zijn klaar, nu mogen de internationale experts aan het werk.

[..]

http://rt.com/news/174268-ukraine-mh17-crash-putin/
Dit hoorden we gisteravond half tien ook al. We schijten in onze broek terwijl Poetin en de rebellen over de lijken pissen. Nog NIETS aangekomen in Charkov. Om te janken.
  maandag 21 juli 2014 @ 06:48:08 #283
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142543045
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 06:39 schreef Andromache het volgende:

[..]

Dit hoorden we gisteravond half tien ook al. We schijten in onze broek terwijl Poetin en de rebellen over de lijken pissen. Nog NIETS aangekomen in Charkov. Om te janken.
ik las zelfs dat ze nog niet eens onderweg zijn omdat het gebied niet veilig is
raar dat er wel gewoon journalisten rond banjeren daar
  maandag 21 juli 2014 @ 06:49:03 #284
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_142543050
quote:

[..]

Iemand deze al gezien?

Tekenend: er staan daar foto's op van een eerder, iets kleiner vliegtuig wat ze ook neergehaald hebben en waar de locals zo te zien trots naast poseren. Ze hebben dus eerst 'geoefend' op kleinere doelen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 21 juli 2014 @ 06:52:45 #285
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142543062
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 06:48 schreef Fapsalon het volgende:

[..]

ik las zelfs dat ze nog niet eens onderweg zijn omdat het gebied niet veilig is

wel raar dat er wel gewoon journalisten rond banjeren daar
en de koeltrein is uitgezet en staat daar in 35c
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 21 juli 2014 @ 06:54:37 #286
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_142543068
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 06:39 schreef Andromache het volgende:

[..]

En de hele handel ligt nota bene in Oekraine, niet in Rusland zelf.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 21 juli 2014 @ 06:55:50 #287
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_142543077
quote:

[..]

Ik vind dat we bij het eerste teken dat er met bewijs+lichamen gerommeld ging worden, prima een kleinschalige Europese militaire ingreep hadden kunnen plegen. Geleid door Nederland.

We hebben heus wel genoeg materieel en manschappen om het gebied rondom de crash af te zetten, beveiligen en via een beveiligde corridor toegankelijk te maken voor onafhankelijke experts. Daarnaast hebben we setrke bondgenoten die ook burgers hebben verloren. Het gaat potverdorie om een paar vierkante kilometer. Dat kan echt wel.

Oekraïne hoef je je niet druk om te maken; die zijn maar al te blij met wat Europese manschappen op de grond. Rusland houdt zijn handjes ook wel thuis, zolang je maar initiatief neemt en het claimt voordat zij het doen. Die rebellen gaan hun vingers er ook niet aan branden, wnat die zitten ook niet te wachten op een all out conflict met Europa.

[ Bericht 2% gewijzigd door star_gazer op 21-07-2014 07:11:07 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_142543109
Europa moet de Oekraïne gewoon behandelen alsof het een onderdeel is van de Sovjet Unie, het zijn broeders en zusters in crime van elkaar, allemaal even verantwoordelijk.
pi_142543168
Wat denken jullie dat er gaat gebeuren mbt evt. veto Rusland?
  maandag 21 juli 2014 @ 07:29:18 #290
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_142543190
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 07:23 schreef Logician2.0 het volgende:
''Gewapende Rebellen'' ? - VETO
pi_142543256
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 07:23 schreef Logician2.0 het volgende:
Die zullen doen alsof ze van niks weten en gewoon stemmen voor het aannemen van de resolutie.
Woord.
  maandag 21 juli 2014 @ 07:43:26 #292
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142543272
Waarom doen we niks?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 21 juli 2014 @ 07:50:04 #293
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_142543295
quote:
14s.gif Op maandag 21 juli 2014 03:50 schreef Panzermaus het volgende:

Dit.
pi_142543308
Mensen die alleen maar roepen om schijnoplossingen :')
  maandag 21 juli 2014 @ 08:03:31 #295
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142543354
Denken mensen nou echt dat het zin heeft om daar onze soldaten heen te sturen?
Naast het feit dat die dan zich mengen in een actief oorlogsgebied en het dus wel vechten wordt aangezien de separatisten dat niet zullen accepteren met nog meer slachtoffers tot gevolg, is dit hét excuus voor Rusland om ook troepen over de grens te sturen.

And that's when the defacation really hits the ventilation!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 21 juli 2014 @ 08:06:03 #296
54408 Parzival
Where it happens
pi_142543366
ik ben al blij dat ze eindelijk die hercules die kant op sturen met kistjes erin..

toch denk ik dat ze nog meer druk hadden kunnen uitoefenen.. als dat ER team gelijk in een hercules was gestap en in Kiev of Rusland had gewacht is de internationale druk NOG groter om hun toegang te verschaffen.. ipv eerst onderhandelen en daarna pas die kant op te vliegen om te merken dat je nog niets kan..

ik snap dat die mensen daar dan niets doen.. maar dan is er wel druk en kun je tegen de media vertellen.. "wij staan klaar om ons werk te doen, maar de rebellen zeggen nee.. "
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  maandag 21 juli 2014 @ 08:06:46 #297
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142543368
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 07:09 schreef MakkieR het volgende:
Europa moet de Oekraïne gewoon behandelen alsof het een onderdeel is van de Sovjet Unie, het zijn broeders en zusters in crime van elkaar, allemaal even verantwoordelijk.
Ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 21 juli 2014 @ 08:07:40 #298
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_142543371
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 07:09 schreef MakkieR het volgende:
doe niet zo raar, Sovjet Unie bestaat niet meer, als men vrije keuze heeft en voor de NAVO en Europa kiest dan mag dat

Dan zou Roemenie en Tsjechie , Slowakije en Hongarie en Oost-Duitsland ook weer bij de Hr Poetin moeten aankloppen
  maandag 21 juli 2014 @ 08:09:22 #299
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_142543376
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 08:03 schreef DustPuppy het volgende:
Denken mensen nou echt dat het zin heeft om daar onze soldaten heen te sturen?
Ja. Om de perimeter af te sluiten en niet-geautoriseerd personeel weg te houden.

quote:
Naast het feit dat die dan zich mengen in een actief oorlogsgebied en het dus wel vechten wordt aangezien de separatisten dat niet zullen accepteren met nog meer slachtoffers tot gevolg,
Stel je voor je moet vechten voor gerechtigheid. Nee dat liever niet.

quote:
is dit hét excuus voor Rusland om ook troepen over de grens te sturen.

And that's when the defacation really hits the ventilation!
Rusland kan niet vergoeilijken dat ze troepen over de grens sturen om een perimeter van een vliegtuigramp aan te vallen. Je kijkt de veel Marvel films.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 21 juli 2014 @ 08:10:27 #300
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_142543383
Ik zeg zo snel mogelijk de gas en aardolie (Energie) elders halen, zodat we niet meer afhankelijk zijn van Rusland
  maandag 21 juli 2014 @ 08:12:39 #301
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142543396
quote:
7s.gif Op maandag 21 juli 2014 08:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ja. Om de perimeter af te sluiten en niet-geautoriseerd personeel weg te houden.

[..]

Stel je voor je moet vechten voor gerechtigheid. Nee dat liever niet.

[..]

Rusland kan niet vergoeilijken dat ze troepen over de grens sturen om een perimeter van een vliegtuigramp aan te vallen. Je kijkt de veel Marvel films.
Nee hoor, Rusland zegt al maanden (zo niet jaren) dat het geen Westerse troepen zo dicht tegen zijn landsgrenzen zal accepteren. Daar kunnen ze bij NAVO landen zoals Polen inmiddels niks meer aan veranderen, maar ga er maar niet vanuit dat je dit ongestraft in een 'ongelieerd' land kunt flikken.

Dan heb je pas echt teveel films gekeken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')