IntroductieDe dramaserie Sons of Anarchy wordt vanaf 2008 in de VS uitgezonden door FX in HD1080. In Nederland wordt Sons of Anarchy door RTL 7 uitgezonden.
Sons of AnarchySons of Anarchy gaat over SAMCRO (Sons of Anarchy (SOA) Motorcycle Club, Redwood Original Chapter), een motorbende in het Amerikaanse stadje Charming (Californië). Naast legale activiteiten, zoals de Teller-Morrow garage, hebben de Sons ook illegale bezigheden zoals wapenhandel.
De Sons rivaliseren met andere gangs en de Amerikaanse autoriteiten, die op zijn beurt weer regelmatig corrupt blijken te zijn. De serie kent naast een hoog dramagehalte veel geweld, doden en manipulatie. Bij vlagen heeft Sons of Anarchy ook een dosis humor.
Sons of Anarchy-hoofdpersonenSAMCROJackson 'Jax' Teller![LJ2Fa.png]()
Vice-President (VP) van SAMCRO.
Clarence 'Clay' Morrow![3ohuX.png]()
President van SAMCRO.
Gemma Teller Morrow![AtOJB.png]()
Moeder van Jax en vrouw van Clay.
Tara Knowles![kDm3l.png]()
Arts bij de St. Thomas Hospital en (oude) liefde van Jax.
Piermont 'Piney' Winston, Harry 'Opie' / 'Ope' Winston, Filip 'Chibs' Telford en Robert 'Bobby' / 'Elvis' Munson
Alex 'Tig' Trageropie, Jean-Carlos 'Juice' Ortiz, Herman Kozik en Happy![MPDJz.png]()
SAMCRO-leden.
Andere gangsMarcus Álvarez![214z3gy.png]()
President van de Mayans, een Mexicaans-Amerikaanse motorbende.
Laroy Wayne![nxm3ok.png]()
Leider van de Afro-Amerikaanse bende de One-Niners (aka Niners).
Ernest Darby![24q1dur.png]()
Leider van de Nordics (aka Nords), een neonazistische bende.
Romero 'Romeo' Parada![2eey1w0.png]()
Eén van de leiders van de invloedrijke Gallindo drug cartel.
De autoriteiten - Season 1-3
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De autoriteiten - Season 4
SPOILER
Ik volg de serie al vanaf aflevering 1, een van de weinige biker serie's films die smerig dicht bij de werkelijkheid zit.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
op Netflix hebben ze nu ook seizoen 5 toegevoegd
Waarom Juice Gemma 'hielp' is me een raadsel.. De eerste seizoenen kon ik altijd om 'm lachen maar op een gegeven moment is ie veranderd in een depressieve jankzak

Heel irritant.
Kan me ook niet voorstellen dat Gemma ook hier weer goed vanaf komt.. Het zal al te veel zijn om haar tot s07e13 in leven te laten.. Wat zij wel niet allemaal heeft kunnen flikken..
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
quote:
Ik erger me er alleen nu al aan dat Gemma wéér een seizoen lang iedereen kan blijven bespelen en ermee kan en wil leven.
Ik zie zelfs nog wel een einde waarin Gemma overleeft, Jax dood is, en Abel aan tafel zit. Soort van cirkel.. Maar laten we nog maar niet te vroeg te hard van stapel lopen..
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
koenes
Linkmichel
quote:
Ook met al met Engelse ondertitels? Want het gaat me soms net iets te snel
'Elke wasbeer heb een staart, maar niet elke staart heb een wasbeer,'
SOA.. de GTST op motoren.
StefanW
It's all about the game..
quote:
Ik heb net even snel dat verhaaltje van Variety gelezen.
Volgens mij heeft hij nog niets meer gezien van S7 dan de trailers.

Sowieso is dit een serie die je pas kunt beoordelen op een volledig seizoen. Er wordt op- en doorgebouwd gedurende het seizoen. Dat kun je niet beoordelen op één enkele aflevering.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
StefanW
It's all about the game..
quote:
Op dinsdag 9 september 2014 12:25 schreef Jivis het volgende:[..]
Ik geloof wel dat critici altijd meerdere afleveringen te zien krijgen, maar opzich heb je gelijk ja. Hoewel ik ook hele sterke season premieres van SoA gezien heb.
Ik weet dat dat vaak gebeurt, ik betwijfel alleen of dat hier ook het geval is (iig bij deze specifieke meneer).
Dat, of hij probeert zo spoilervrij te schrijven dat het lijkt alsof hij zelf nog niets van S7 heeft gezien.
Ik zou normaal zeggen, lees het Variety-stukje vooral. Ik weet alleen hoe allergisch FOK!kers zijn voor spoilers
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
Ooooh morgenochtend weer, heb er zin in
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
Nog 3 uurtjes! Mooi moment om in Amerika te zijn nu! Have fun all!