abonnement Unibet Coolblue
pi_143069240
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:25 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Wat vond je de lekkerste?
Om makkelijk bij te houden wat je hebt gedronken moet je eens Untappd downloaden voor je telefoon.
De Manke Monnik was erg lekker. Dat was in een kroegje in Amsterdam.
Erdinger en Vedett blond kan ik in mijn "eigen" speciaalkroeg krijgen en zijn denk ik favo uit het lijstje.
Vedett wit vind ik wel lekker maar heeft, zoals ik vaker vind bij witbier, een beetje een afwaswatersmaak. :@
Karmeliet is lekker op z'n tijd en de Amerillo Sun 's zomers maar ook een beetje afwaswater.

Heb Untappd laatst wel gedownload, maar ik geloof dat ik het niet helemaal snap. :')
Edit: Nog eens naar gekeken, dus ZO werkt het. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_143069432
Hebben jullie ook in Untappd gezet wat je ooit al eens gehad hebt?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_143069494
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:31 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De Manke Monnik was erg lekker. Dat was in een kroegje in Amsterdam.
Erdinger en Vedett blond kan ik in mijn "eigen" speciaalkroeg krijgen en zijn denk ik favo uit het lijstje.
Vedett wit vind ik wel lekker maar heeft, zoals ik vaker vind bij witbier, een beetje een afwaswatersmaak. :@
Karmeliet is lekker op z'n tijd en de Amerillo Sun 's zomers maar ook een beetje afwaswater.

Heb Untappd laatst wel gedownload, maar ik geloof dat ik het niet helemaal snap. :')
Edit: Nog eens naar gekeken, dus ZO werkt het. :7
Als je de Erdinger kan waarderen moet je eens gaan voor de Weihenstephaner. De normale is goed te krijgen en als je ergens de Vitus vindt moet je hem zeker nemen.

Vedett blond heb ik al een tijd niet gedronken, maar is vooral hipster pils toch?
pi_143069524
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:34 schreef Lonaa het volgende:
Hebben jullie ook in Untappd gezet wat je ooit al eens gehad hebt?
Sinds dit jaar houd ik het bij, niet met terugwerkende kracht. Kan nooit meer terughalen wat nu goed was en wat niet.
pi_143069549
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:36 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Als je de Erdinger kan waarderen moet je eens gaan voor de Weihenstephaner. De normale is goed te krijgen en als je ergens de Vitus vindt moet je hem zeker nemen.

Vedett blond heb ik al een tijd niet gedronken, maar is vooral hipster pils toch?
Ik zal het onthouden.

De Vedett blond herken ik niet als hipsterbier, eigenlijk.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 07:41:04 #131
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_143078200
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:24 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Dank, buiten Gulden Draak die ik zeker lekker vind heb ik deze bieren nooit gedronken. Ik ga hem dan maar laten staan.
Kun je voor die 7/8 euro beter wat anders lekkers halen :Y hop met de gijt of straffe hendrik wild al eens gehad? Aanraders imho. Zeker die wild.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_143078351
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:34 schreef Lonaa het volgende:
Hebben jullie ook in Untappd gezet wat je ooit al eens gehad hebt?
De speciaalbieren zet ik er wel in, sinds begin dit jaar ongeveer geloof ik. Pilsjes e.d. niet. Behalve als ze buitenlands zijn en ik ze dus eigenlijk nooit drink. :)
Schip ahoy!
pi_143078369
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:05 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

De speciaalbieren zet ik er wel in, sinds begin dit jaar ongeveer geloof ik. Pilsjes e.d. niet. Behalve als ze buitenlands zijn en ik ze dus eigenlijk nooit drink. :)
Oh, that reminds me. Ik had 2 weken geleden een Argentijns biertje. Wel lekker. Smaakte lekker licht.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:47:17 #134
408930 Chandos
The General
pi_143078785
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 21:18 schreef opperkleurder het volgende:
Vandaag bij het Kompaan FASTival geweest.

Kompaan 39 Jack Daniels BA
Kompaan Hopped Up Weizen
Het Uiltje Dwerguil
Het Uiltje Velduil
Two Chefs Brewing Happy Cyborg
Two Chefs Brewing Funky Falcon
Kaapse Brouwers Harrie
Kaapse Brouwers Jaapie

Verder voor thuis nog Kompaan 20,39, 45 en Hopped Up Weizen.
Support your locals _O_
Leuk, dan waren we daar allebei. Was gezellig minifestival! Redelijke prijzen ook wel. Die Jaapie van Kaapse Brouwers was die vrij sterke amber toch? Die vond ik wel erg geslaagd. Wel een sluipmoordenaar qua alcohol :). Kompaan vind ik ook allround redelijk goed bezig zijn, hoewel die Hopped Up Weizen me niet echt kon bekoren - vond het vooral hopped up en weinig weizen :).

Ik heb wat Moinettes en Saison Duponts ingeslagen:



En een Mein Nelson Sauvin uit 2012 geprobeerd, die absoluut niet vies was, maar ben geloof ik toch enthousiaster over de reguliere weizener/aventinus/hopfenweizen.

  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:58:22 #135
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_143078937
http://www.pint.nl/festivals/36e-pint-bockbierfestival.aspx

lijkt me leuk :Y

Ik vroeg me af, is er eigenlijk animo voor een proefdag? Ergens wellicht in Amsterdam oid? Misschien leuk om dat eens met wat mensen uit dit topic te doen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:44:06 #136
408930 Chandos
The General
pi_143079595
Ik ben er nog nooit geweest, maar m'n vriendin wel en die was laaiend enthousiast, dus lijkt me leuk een keer heen te gaan. Dus animo = aan.
pi_143080326
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:41 schreef Qwea het volgende:

[..]

Kun je voor die 7/8 euro beter wat anders lekkers halen :Y hop met de gijt of straffe hendrik wild al eens gehad? Aanraders imho. Zeker die wild.
Als ik ze eens tegen kom zal ik er aan denken.
pi_143080480
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:47 schreef Chandos het volgende:

[..]

Leuk, dan waren we daar allebei. Was gezellig minifestival! Redelijke prijzen ook wel. Die Jaapie van Kaapse Brouwers was die vrij sterke amber toch? Die vond ik wel erg geslaagd. Wel een sluipmoordenaar qua alcohol :). Kompaan vind ik ook allround redelijk goed bezig zijn, hoewel die Hopped Up Weizen me niet echt kon bekoren - vond het vooral hopped up en weinig weizen :).
Was zeker leuk en gezellig. Ook goede worst!

Die Jaapie is inderdaad een amber van 10,1%. Kompaan is een leuke brouwerij, heb een tijdje geleden nog een lezing bijgewoond van een van de oprichters. Was echt inspirerend hoe hij vertelde dat hij van zijn hobby zijn beroep heeft kunnen maken en hoe lastig het is als kleine brouwerij op te boksen tegen de grote brouwerijen. Flesjes verkopen in winkels lukt wel, maar ergens op tap komen is bijzonder lastig. De Weizen vond ik voor een weizen ook niet zo bijzonder, de 39 (zeker de JD versie) is wel heerlijk. De 070 is een van de betere pilsener die ik heb gedronken.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:29:54 #139
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_143080503
Ik ben zondag bij Brouwerij Maallust geweest en heb de dag ervoor (was in een hotel in Groningen) een Weisen op en daar zelf de blond.
De Weisen was wel goed te doen.
De blonde was vrij gemiddeld, niet eruit springend maar ook niet vies.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:39:43 #140
408930 Chandos
The General
pi_143080693
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:28 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Was zeker leuk en gezellig. Ook goede worst!

Die Jaapie is inderdaad een amber van 10,1%. Kompaan is een leuke brouwerij, heb een tijdje geleden nog een lezing bijgewoond van een van de oprichters. Was echt inspirerend hoe hij vertelde dat hij van zijn hobby zijn beroep heeft kunnen maken en hoe lastig het is als kleine brouwerij op te boksen tegen de grote brouwerijen. Flesjes verkopen in winkels lukt wel, maar ergens op tap komen is bijzonder lastig. De Weizen vond ik voor een weizen ook niet zo bijzonder, de 39 (zeker de JD versie) is wel heerlijk. De 070 is een van de betere pilsener die ik heb gedronken.
Dat hoor ik vaker (het verhaal over op tap komen). De broer van mijn vriendin is brouwer bij een kleine brouwerij in het noorden van het land. Ik had het een keer met hem over het belang van imago/marketing (ik vind dat zij goed bier maken maar suffe etiketten hebben en te weinig aan branding doen) waarop hij stelde dat voor veel microbrouwerijen het bier op fles verkopen praktisch enkel voor de naamsbekendheid is en de marge erop vaak verschrikkelijk klein. Het zijn de fusten waar je winstmarge veel beter op is. Dit zal vast niet voor elke microbrouwer gelden maar vond het wel een ontnuchterende opmerking. Hij vertelde dat bijvoorbeeld die flesjes van De Leckere (die groene met regulier pilsner er in) met ingebrand etiket echt reetteduur zijn om te produceren.
pi_143080874
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:39 schreef Chandos het volgende:

[..]

Dat hoor ik vaker (het verhaal over op tap komen). De broer van mijn vriendin is brouwer bij een kleine brouwerij in het noorden van het land. Ik had het een keer met hem over het belang van imago/marketing (ik vind dat zij goed bier maken maar suffe etiketten hebben en te weinig aan branding doen) waarop hij stelde dat voor veel microbrouwerijen het bier op fles verkopen praktisch enkel voor de naamsbekendheid is en de marge erop vaak verschrikkelijk klein. Het zijn de fusten waar je winstmarge veel beter op is. Dit zal vast niet voor elke microbrouwer gelden maar vond het wel een ontnuchterende opmerking. Hij vertelde dat bijvoorbeeld die flesjes van De Leckere (die groene met regulier pilsner er in) met ingebrand etiket echt reetteduur zijn om te produceren.
Ik moet ook zeggen dat ik ongeveer 80% van het fust drink en maar 20% uit fles. Fust heeft altijd mijn voorkeur, maar als het meest bijzondere een La Trappe Wit of een de Konick van de tap is bestel ik sneller een flesje.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:35:34 #142
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_143082287
Poll: Biertjes proeven meet (animo-check)
Leuk!
Rot op!
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:02:22 #143
244673 Psjentje
Je weet wel, die ene baas
pi_143083025
Delerium Brussel, houder van het wereldrecord: cafe met de meeste verschillende, opent spoedig een vestiging in Amsterdam.
Volgens de planning in een week of 4.
Bij de opening willen ze 500 bieren kunnen schenken, ben echt benieuwd naar de tap lijst.


Bronnen: http://www.deliriumcafeamsterdam.nl/ & https://www.facebook.com/deliriumamsterdam
Signatures are overrated
pi_143083696
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:56 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Gisteren bij Plan B geweest op de 's-Gravendijkwal 135. Zijn pas een week open, mooi assortiment (veel Amerikaans en veel van de Molen o.a.) met redelijke prijzen.

Iemand al bij de Lidl geweest voor het Belgisch bier dat ze hebben? O.a. Gulden Draak en een pakketje met Piraat, Gulden Draak, Leute en 3 verschillende Augustijn voor 7,49. De moeite waard toch wel?
Over wat voor prijzen heb je het dan? Neem een (onbekende) amerikaanse goede ipa oid? (Westcoast ipa ofzo). En wat kosten bijv de bekendere nederlandse bieren?
Wil er wel eens naartoe maar is 40 minuten rijden. Als alles bij wijze 3,50+ is ga ik er niet speciaal voor naartoe maar kijk ik wel ff als ik in de buurt ben.
pi_143086840
Om mijn schoonpa te bedanken wil ik wat verschillende biertjes voor hem halen.

Ik wil richting de donkere bieren gaan. Zo is hij wel erg fan van Guinness & Grand Prestige (Hertog Jan). En niet te populaire bieren halen, Ik heb al een fles rode Chimay gehaald en wil daarnaast wat uit de haaagse regio halen ( deze staat op het programma: http://monasticstore.nl/haagsche-broeder-prior.html ).

Heeft iemand daarnaast nog een leuke tip?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:15:10 #146
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_143087520
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:54 schreef CaLeX het volgende:
Om mijn schoonpa te bedanken wil ik wat verschillende biertjes voor hem halen.

Ik wil richting de donkere bieren gaan. Zo is hij wel erg fan van Guinness & Grand Prestige (Hertog Jan). En niet te populaire bieren halen, Ik heb al een fles rode Chimay gehaald en wil daarnaast wat uit de haaagse regio halen ( deze staat op het programma: http://monasticstore.nl/haagsche-broeder-prior.html ).

Heeft iemand daarnaast nog een leuke tip?
Kompaan 45? Heerlijk donker Haags biertje :Y

:W
pi_143087551
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:24 schreef mckroket het volgende:

[..]

Over wat voor prijzen heb je het dan? Neem een (onbekende) amerikaanse goede ipa oid? (Westcoast ipa ofzo). En wat kosten bijv de bekendere nederlandse bieren?
Wil er wel eens naartoe maar is 40 minuten rijden. Als alles bij wijze 3,50+ is ga ik er niet speciaal voor naartoe maar kijk ik wel ff als ik in de buurt ben.
Westcoast IPA was 3,50, die heb ik zelf gekocht. Verder weet ik het niet uit mijn hoofd.
pi_143087688
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:15 schreef Quoi het volgende:

[..]

Kompaan 45? Heerlijk donker Haags biertje :Y

:W
Ja die gasten heb ik op facebook al een bericht gestuurd waar hun producten te koop zijn. Alhans voor de 39.

Ik snap niet dat ze geen online lijsjte hebben met verkooppunten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_143087776
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:20 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ja die gasten heb ik op facebook al een bericht gestuurd waar hun producten te koop zijn. Alhans voor de 39.

Ik snap niet dat ze geen online lijsjte hebben met verkooppunten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woon je zelf in Den Haag? Heb wel wat adresjes.
pi_143087819
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:23 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Woon je zelf in Den Haag? Heb wel wat adresjes.
Ja, die hoor ik graag :)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')