Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend • Geruchten komen binnen dat de Berkut (separatistische troepen) de crashsite overgenomen zouden hebben
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt.
• Onder de slachtoffers bevonden zich Minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
Zij zien zichzelf als een autonoom gebied, een soevereine staat. Ik vind het niet zo raar dat ze die shit zelf willen regelen. Kun je je voorstellen dat toen bij dat ongeluk met dat Turkse vliegtuig bij Schiphol een Turks team de lijken zou bergen?
DEN HAAG - De vader van Elsemiek de Borst, het 17-jarige meisje uit Den Haag dat is omgekomen bij de ramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines, heeft een brief gestuurd aan onder meer de Russische president Vladimir Poetin. Dat zegt hij zondag. 'Zeer bedankt meneer Poetin, leiders seperatisten of Oekraïnse regering voor het vermoorden van mijn lieve en enige kind, Elsemiek de Borst', zo schrijft Hans de Borst. 'Zij was 17 jaar oud, 5 gymnasiumleerling op het Segbroek College in Den Haag en op weg naar vakantie in Maleisië.'
De Haagse Elsemiek zat donderdag samen met haar moeder, broertje en stiefvader in het vliegtuig naar Kuala Lumpur. 'Elsemiek zou volgend jaar eindexamen doen, samen met haar beste vriendinnen Julia en Marina, en deed het goed op school', staat in de brief. 'Ze wilde daarna naar de TU Delft om bouwkunde te gaan studeren, ze had er veel zin in! Ze is er plotseling niet meer! Uit de lucht geschoten in een vreemd land waar oorlog gaande is.'
'Ik hoop dat u trots bent'
'Heren bovengenoemd, ik hoop dat u trots bent o.a. haar jonge leven overhoop geschoten te hebben en dat u morgen weer relaxed in de spiegel kunt kijken! Ik hoop dat u dit berichtje, misschien in het Engels vertaald (wat u als intelligente heren prima kunt lezen) binnenkort zult kunnen lezen', aldus De Borst.
Onderaan de brief staat geschreven: 'Nogmaals dank. Met vriendelijke groet, Elsemieks vader Hans de Borst te Monster, wiens leven geruïneerd is. P.s. meneer Poetin: ik hoop dat uw intense gesprek met onze polderpremier Rutte u de ogen heeft geopend!! Ik weet dat u onder de indruk bent hiervan en zou het stoer van u vinden als u initiatief zou nemen met Russische militairen het rampgebied te bewaken, zodat Nederlandse deskundigen alles nauwgezet kunnen uitzoeken! Bij voorbaat dank!'
193 omgekomen Nederlanders
Aan boord van het ramptoestel van Malaysia Airlines zaten 193 Nederlanders. Verder kwamen de omgekomen slachtoffers uit Maleisië, Australië, Indonesië, Groot-Brittannië, België, Duitsland, Filipijnen, Canada en Nieuw-Zeeland.
Dat was een bom aan boord.. Dit was een raket naar het vliegtuig...
but still, je kan een val overleven.
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
Op zondag 20 juli 2014 11:21 schreef Snowballed het volgende: [..] En een ontploffing van een raket overleef je..? ja..? Weet je wat voor druk daarbij vrij komt?
Schrijf een artikel waar je deze bekende theorie fileert..ja..?
Ik weet niet zo goed hoeveel topics ik ervoor moet teruglezen, dus kan iemand me ajb vertellen of iemand al weet waar die gevonden zwarte dozen nou zijn op dit moment? Heeft Timmermans daar geen antwoord op kunnen krijgen voor hij weer terug ging naar Nederland, of heb ik dus ergens iets gemist?
Niet als je in en stoel zit en 0 km naar beneden dondert en met je gezicht op de grond terecht komt...
nee das logisch, dan ben je gebroken botten en spaghetti.
Nee de motoren houden juist enige tijd een stuwende kracht en "vliegen" nog een tijd door.
In dit geval zaten de motoren nog aan de vleugels volgens de beelden op tv op de plek van de rookwolk bij inslag dus ik vermoed dat een grrot deel nog compacht was.
Op zondag 20 juli 2014 11:26 schreef Greys het volgende: Ik weet niet zo goed hoeveel topics ik ervoor moet teruglezen, dus kan iemand me ajb vertellen of iemand al weet waar die gevonden zwarte dozen nou zijn op dit moment? Heeft Timmermans daar geen antwoord op kunnen krijgen voor hij weer terug ging naar Nederland, of heb ik dus ergens iets gemist?
Ze zijn gevonden/ze zijn niet gevonden/ze zijn in Rusland/ze zijn vermist.
Zij zien zichzelf als een autonoom gebied, een soevereine staat. Ik vind het niet zo raar dat ze die shit zelf willen regelen. Kun je je voorstellen dat toen bij dat ongeluk met dat Turkse vliegtuig bij Schiphol een Turks team de lijken zou bergen?
[..]
Ik vind het aannemelijk dat ook in Oekraïne inmiddels telefoons bestaan met camera's. Jij niet?
Ben je al eens in de wat armere gedeelten van bijvoorbeeld Rusland geweest? Toegang tot internet was daar een tijdje terug niet eens vanzelfsprekend. Laat staan dat iedereen daar rondliep met mobiele telefoons met camera's.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Op zondag 20 juli 2014 11:26 schreef Greys het volgende: Ik weet niet zo goed hoeveel topics ik ervoor moet teruglezen, dus kan iemand me ajb vertellen of iemand al weet waar die gevonden zwarte dozen nou zijn op dit moment? Heeft Timmermans daar geen antwoord op kunnen krijgen voor hij weer terug ging naar Nederland, of heb ik dus ergens iets gemist?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
En een ontploffing van een raket overleef je..? ja..? Weet je wat voor druk daarbij vrij komt?
Kennelijk niet genoeg om alle mensen uit elkaar te trekken. Het lijkt me nogal af te hangen van de wijze van impact en je positie in het vliegtuig o.a.
Je raakt al buiten bewustzijn door de schokgolf van de explosie van de raket. Als dat nog niet genoeg was raak je buiten bewustzijn door de krachten die vrijkomen bij de implosie.
Die vrouw die gevonden was bij Lockerbie heeft ook nooit tekenen van bewustzijn vertoond overigens.
Voor diegene die twijfelden over russen in Oekraïne:
quote:
Russia starts giving out passports to Ukraine’s ex-Berkut officers pelted with ‘threats’
The Russian Foreign Ministry has answered SOS signals coming from the disbanded Ukrainian riot police “Berkut.” The ministry ordered the prompt issue of Russian passports for the officers, who have been threatened by lynch mobs.
"The Consulate General in Simferopol has started giving out Russian passports to officers of the special Berkut forces, based on the applications it has received,” the consulate’s spokesperson Evgeniya Kaplunenko told Itar-Tass.
The Berkut officers who choose to get a Russian citizenship will be offered career opportunities in some regions of Russia, Russian Interior Ministry’s press-service said earlier on Friday.
En daarna zijn ze opgenomen in het ministerie van Binnenlandse zaken, zoals iemand hier al meldde:
quote:
Russian interior bodies created in Crimea and Sevastopol
OSCOW, March 25, 22:14 /ITAR-TASS/. Russian Interior Minister Vladimir Kolokoltsev on Tuesday signed a decree creating Russian Interior Ministry bodies in Crimea and Sevastopol, the two new constituent entities of Russia.
The decree has created the Interior Ministry’s department for the Republic of Crimea and territorial bodies subordinate to it at a district level.
[...]
The Crimean Berkut unit has 400 members with subsidiaries in Kerch and Yalta. The unit took part in maintaining public order during the recent unrest in Kiev.
Nee en nee.. Maar daar was ie ook niet voor aanwezig...
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley