Ik wist helemaal niet dat de reguliere Aura een krasgevoelig scherm heeft. In ieder geval nergens last van.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:25 schreef _Dido_ het volgende:
Wat jammer dat de Kobo Aura HD niet meer in het wit verkrijgbaar is, die vond ik juist zo mooiAls ik de opmerkingen hier zo lees:
- Aura valt af vanwege krasgevoelig scherm
- Glo heeft mindere specs dan de Aura, maar is duurder, waarom zou ik die kopen? Minder opslagruimte, kortere accuduur (hoe zit het eigenlijk met het glas van de Glo?)
- Kindle Paperwhite is niet in NL te koop, voor zover ik zie, niet wenselijk in het geval dat er iets kapot gaat
Aura HD is best prijzig, maar lijkt me wel de beste optie? Zie ik nog iets over het hoofd?
De kindle paperwhite kun je bij waterstones in Amsterdam kopen.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:25 schreef _Dido_ het volgende:
Wat jammer dat de Kobo Aura HD niet meer in het wit verkrijgbaar is, die vond ik juist zo mooiAls ik de opmerkingen hier zo lees:
- Aura valt af vanwege krasgevoelig scherm
- Glo heeft mindere specs dan de Aura, maar is duurder, waarom zou ik die kopen? Minder opslagruimte, kortere accuduur (hoe zit het eigenlijk met het glas van de Glo?)
- Kindle Paperwhite is niet in NL te koop, voor zover ik zie, niet wenselijk in het geval dat er iets kapot gaat
Aura HD is best prijzig, maar lijkt me wel de beste optie? Zie ik nog iets over het hoofd?
Heb jij een gewone Aura dan? Bevalt goed?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat de reguliere Aura een krasgevoelig scherm heeft. In ieder geval nergens last van.
Volgens mij zie je niets over het hoofd. Weet wel dat de Aura HD minder lekker is vast te houden in één hand.
Oké thanksquote:Op zondag 20 juli 2014 11:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
De kindle paperwhite kun je bij waterstones in Amsterdam kopen.
via de bieb en er komen steeds meer boeken bijquote:
Ja, ik heb sinds twee dagen een gewone Aura. Het bevalt meer dan goed. Gisteren ook mee naar het strand geweest en dat las echt prima. Ik ben alleen een beetje panisch en was bang dat er zand tussenkwam dus heb hem heel erg voorzichtig gebruikt.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:43 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Heb jij een gewone Aura dan? Bevalt goed?
Dat klopt inderdaad. Een hoesje heb ik nog niet gekocht omdat ze best prijzig zijn.quote:Krassen op het scherm kun je natuurlijk wel voorkomen door een hoesje te gebruiken (wat ik sowieso ga doen). De zwarte is voor 99 euro te koop bij Bobshop. Leuk hoesje erbij via eBay en je zit gebeiteld. Misschien ga ik toch die gewone Aura dus maar doen. Even verder lezen
Dat maakt niet zo veel uit denk ik. Bol.com geeft de e-books uit hun .epub waardoor je ze op een Kobo niet zou hoeven te converteren. Bij een Kindle moet je ze eerst converteren naar .mobi, maar met programma's als Calibri is dat heel makkelijk.quote:Ik lees overigens grotendeels Nederlandstalige boeken. Dan lijkt een Kobo me geschikter dan een Kindle? En hoe zit het met de combinatie Kobo en Goodreads? Weet dat Goodreads goed samenwerkt met Kindle, maar geldt dat ook voor de Kobo?
Is dat zo?quote:Op zondag 20 juli 2014 11:52 schreef CartWOman het volgende:
De Aura is tijdelijk in prijs verlaagd, over een week kost 'ie weer ¤ 139.95 dus ik zou het wel weten... de HD is nu dus 70 euro duurder, en ligt minder prettig in de hand. Het iets grotere scherm vind ik te weinig verschil maken.
Thanks voor je inputquote:Op zondag 20 juli 2014 11:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja, ik heb sinds twee dagen een gewone Aura. Het bevalt meer dan goed. Gisteren ook mee naar het strand geweest en dat las echt prima. Ik ben alleen een beetje panisch en was bang dat er zand tussenkwam dus heb hem heel erg voorzichtig gebruikt.
[..]
Dat klopt inderdaad. Een hoesje heb ik nog niet gekocht omdat ze best prijzig zijn.Maar via eBay valt het inderdaad wel mee.
Overigens hier een goede vergelijking tussen de Aura en Paperwhite:
En ook een tussen de Aura en de Aura HD:
[..]
Dat maakt niet zo veel uit denk ik. Bol.com geeft de e-books uit hun .epub waardoor je ze op een Kobo niet zou hoeven te converteren. Bij een Kindle moet je ze eerst converteren naar .mobi, maar met programma's als Calibri is dat heel makkelijk.
GoodReads integratie is er op de Aura niet volgens mij. Ik heb het niet ontdekt.
Overigens ben ik niet voor een Kindle gegaan omdat ik echt een hekel heb aan Amazon. Op dit moment is het zo'n grote speler dat ik het een beetje eng vind worden. Zo'n grote corporatie met zoveel macht lijkt me niet gezond, dus als er een goed alternatief is prefereer ik dat.
Dit soort streken vind ik bijvoorbeeld ook echt niet kunnen:
http://pogue.blogs.nytime(...)rue&_type=blogs&_r=0
:1984 werd gewoon remote verwijderd bij veel e-readers omdat de uitgever zich had bedacht over de digitale editie. Dat Amazon ebooks op afstand kan verwijderen vind ik gewoon echt niet goed te praten en zo'n bedrijf zal ik met al mijn macht proberen te mijden.
Geen dank! Bij modern.nl, http://www.modern.nl/nl/c(...)/aura-6-black/p50322quote:Op zondag 20 juli 2014 11:58 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Thanks voor je inputFijn dat je Aura goed bevalt! Waar heb je hem besteld?
Ik heb inmiddels gelezen dat Goodreads momenteel niet werkt op de Kobo, omdat Goodreads is overgenomen door AmazonKan zijn dat dat in de toekomst wel weer zo is, maar nu dus niet. Maar goed, dat is geen probleem
Bij Libris (waar ik werkquote:Op zondag 20 juli 2014 11:57 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Is dat zo?Waar is 'ie in prijs verlaagd dan? En thx, dan ga ik hem bestellen, denk ik. Anders blijf ik toch eindeloos vergelijken en je moet een keer een knoop doorhakken
.
Ik ga hem via Topdeals bestellenquote:Op zondag 20 juli 2014 12:07 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Bij Libris (waar ik werk) is 'ie vanaf morgen beperkt weer te bestellen, ik ben bang dat je daarvoor te laat bent. Of je moet een paar weken op de levering willen wachten...
Er zijn nog wel aanbieders die 'm wel op voorraad hebben zegt Google.
Het is echt een hele fijne reader.
quote:
Goeie vraagquote:Op zondag 20 juli 2014 12:20 schreef robin007bond het volgende:
Een vraag aan de mensen met de Aura:
Welk hoesje va eBay hebben jullie genomen en ben je daarmee tevreden? De officiële hoesjes vind ik wel erg duur, maar ik wil ook weer niet totale baggerkwaliteit hebben.
Dat uitgerekend dát boek op afstand van ereaders wordt verwijderd door Amazon.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:55 schreef robin007bond het volgende:
:1984 werd gewoon remote verwijderd bij veel e-readers omdat de uitgever zich had bedacht over de digitale editie. Dat Amazon ebooks op afstand kan verwijderen vind ik gewoon echt niet goed te praten en zo'n bedrijf zal ik met al mijn macht proberen te mijden.
Ik heb een luxe uitvoering van Geckocovers.nl. Ziet er goed uit, past netjes en is niet te duur (¤ 19,95 met gratis verzenden). Vind een goede hoes met rand wel prettig, vooral omdat de Aura zelf geen rand heeft die het scherm beschermt. Ze hebben ook 'slim fit' covers, die lichter en compacter zijn, maar daar zie ik het nut niet zo van in. In die luxe hoes is mijn e-reader nog steeds compacter dan een gemiddelde paperback. De automatische sleep-functie werkt prima trouwens.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:20 schreef robin007bond het volgende:
Een vraag aan de mensen met de Aura:
Welk hoesje va eBay hebben jullie genomen en ben je daarmee tevreden? De officiële hoesjes vind ik wel erg duur, maar ik wil ook weer niet totale baggerkwaliteit hebben.
Mooie hoezen wel. Had ik ook geen roze hoeven te bestellen als 'ie toch in een hoes gaatquote:Op zondag 20 juli 2014 12:45 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat uitgerekend dát boek op afstand van ereaders wordt verwijderd door Amazon.![]()
[..]
Ik heb een luxe uitvoering van Geckocovers.nl. Ziet er goed uit, past netjes en is niet te duur (¤ 19,95 met gratis verzenden). Vind een goede hoes met rand wel prettig, vooral omdat de Aura zelf geen rand heeft die het scherm beschermt. Ze hebben ook 'slim fit' covers, die lichter en compacter zijn, maar daar zie ik het nut niet zo van in. In die luxe hoes is mijn e-reader nog steeds compacter dan een gemiddelde paperback. De automatische sleep-functie werkt prima trouwens.
Zijn er hier ook die strips lezen op e-readers?
Bedankt voor de tip. Die covers zien er zeker netjes uit.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:45 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat uitgerekend dát boek op afstand van ereaders wordt verwijderd door Amazon.![]()
[..]
Ik heb een luxe uitvoering van Geckocovers.nl. Ziet er goed uit, past netjes en is niet te duur (¤ 19,95 met gratis verzenden). Vind een goede hoes met rand wel prettig, vooral omdat de Aura zelf geen rand heeft die het scherm beschermt. Ze hebben ook 'slim fit' covers, die lichter en compacter zijn, maar daar zie ik het nut niet zo van in. In die luxe hoes is mijn e-reader nog steeds compacter dan een gemiddelde paperback. De automatische sleep-functie werkt prima trouwens.
Zijn er hier ook die strips lezen op e-readers?
Mooi om te horen.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:05 schreef Cygne het volgende:
Ik ben ook erg tevreden over mijn hoes van gecko.
Wees gerust, ze komen niet uit Hong Kong, die hoezen worden in China gemaakt. Net als je Aura overigens.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mooi om te horen.![]()
Ik vind het wel prijzig, maar het lijkt wel hoogwaardige kwaliteit. Stiekem ben ik bang dat ze ook gewoon uit Hong kong komen.
Tsja, ik bedoel uit dezelfde fabrieken als de eBay-hoezen wiens verkopers zich vaak in Hong Kong vestigen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:06 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wees gerust, ze komen niet uit Hong Kong, die hoezen worden in China gemaakt. Net als je Aura overigens.
Worden ze niet gewoon in NL gemaakt? Dat suggereert de site nu wel.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:06 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wees gerust, ze komen niet uit Hong Kong, die hoezen worden in China gemaakt. Net als je Aura overigens.
Lijkt er wel op.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:16 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Worden ze niet gewoon in NL gemaakt? Dat suggereert de site nu wel.
Op de verpakking staat gewoon 'made in china'. Ze worden alleen in Nederland ontworpen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:16 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Worden ze niet gewoon in NL gemaakt? Dat suggereert de site nu wel.
Op hun website beweren ze dat alles met de hand wordt gedaan. Tsja, wel in China blijkbaar. Ze romantiseren het wel heel erg.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:29 schreef Fixers het volgende:
[..]
Op de verpakking staat gewoon 'made in china'. Ze worden alleen in Nederland ontworpen.
Dat klopt inderdaad.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:41 schreef Fixers het volgende:
Niets mis met in china gemaakte spullen. Dat het met de hand gemaakt is zegt weinig. Vaak genoeg is het goedkoper om dingen met de hand te maken dat een robot-productielijn op te zetten.
Anders dan die cheap hoesjes op DX, moeten deze hoesjes nog steeds voldoen aan de kwaliteitseisen van Gecko, dus dat komt wel goed iddquote:Op zondag 20 juli 2014 18:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad.
En ook in China heb je verschillende marktsegmenten variërend van totale crap tot luxeproducten.
Dat is waar.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:00 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Anders dan die cheap hoesjes op DX, moeten deze hoesjes nog steeds voldoen aan de kwaliteitseisen van Gecko, dus dat komt wel goed idd
quote:Op zondag 20 juli 2014 19:06 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is waar.
Deze is het geworden, in het zwart:
http://www.geckocovers.nl/kobo-aura-6-inch-beschermhoes-luxe.html
Haha leuk! Dan kunnen we allebei onze bevindingen posten.quote:
Betwijfel of men in Europa de iPhone of iPad zou kunnen makenquote:Op zondag 20 juli 2014 18:41 schreef Fixers het volgende:
Niets mis met in china gemaakte spullen. Dat het met de hand gemaakt is zegt weinig. Vaak genoeg is het goedkoper om dingen met de hand te maken dat een robot-productielijn op te zetten.
Oei, nav mijn opmerking over de krassen?quote:Op zondag 20 juli 2014 19:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Haha leuk! Dan kunnen we allebei onze bevindingen posten.
In de tussentijd durf ik hem niet mee te nemen in het OV (met de bus).
Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:42 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Oei, nav mijn opmerking over de krassen?Ik ook niet, maar ik hoef toch niet met het ov de komende dagen
Misschien kun je hem eerst in een washandje oid bewaren?
quote:Op zondag 20 juli 2014 19:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.
In de tussentijd neem ik hem mee in de originele verpakking of wikkel ik hem in een handdoek.
quote:Op maandag 21 juli 2014 13:43 schreef Lov1 het volgende:
Ik kom hier ook buurten, vandaag een Kobo Aura besteld!
Welkom bij de zeer-exclusieve Aura-bezitters-clubquote:Op maandag 21 juli 2014 13:43 schreef Lov1 het volgende:
Het klinkt als een zo een japanse compact autoquote:Op maandag 21 juli 2014 13:43 schreef Lov1 het volgende:
Zou ik ook handig vinden. Helaas vind ik het niet prettig om zoveel interesses van me in de cloud te hebben waar een commercieel bedrijf alles mee kan doen.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:11 schreef Fixers het volgende:
Ik ben inmiddels ook wel fan van Pocket. Als ik lange teksten als blogs tegenkom die ik rustig wil lezen stuur ik ze door naar mijn Pocket account.
Haha thanks! Ik heb hem besteld bij Wehkamp, mijn Ipad daar ook besteld en goede ervaring daarmee. Voor 99 euro incl. verzending jeej!quote:Op maandag 21 juli 2014 18:12 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Welkom bij de zeer-exclusieve Aura-bezitters-clubWaar heb je hem besteld?
Heeft Wehkamp geen lange levertijd? Die van mij komt vandaag iigquote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:51 schreef Lov1 het volgende:
[..]
Haha thanks! Ik heb hem besteld bij Wehkamp, mijn Ipad daar ook besteld en goede ervaring daarmee. Voor 99 euro incl. verzending jeej!
Helemaal niet, zondag besteld en nu al af te halen bij het servicepunt! Is die van jou al binnen? Goeie tip trouwens, die dode pixelsquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:41 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Heeft Wehkamp geen lange levertijd? Die van mij komt vandaag iigThuis meteen checken of er geen dode pixels op zitten (dit lees ik nog wel eens).
Ja, die van mij ligt thuis op me te wachtenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:20 schreef Lov1 het volgende:
[..]
Helemaal niet, zondag besteld en nu al af te halen bij het servicepunt! Is die van jou al binnen? Goeie tip trouwens, die dode pixels
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:40 schreef _Dido_ het volgende:
Hij is er en alles ziet er goed uitWat een compleet ander beeld dan op een tablet idd!
Nu configureren
Hoesje is er helaas nog niet, maar dat heb ik toch pas dodag nodig. En anders maar meenemen in het doosje tot die tijd
werkt ook doodsimpel, fijne servicequote:Op zondag 20 juli 2014 11:45 schreef Ynske het volgende:
[..]
via de bieb en er komen steeds meer boeken bij
quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ohai, ik heb eindelijk ook een ereader besteld. Vanavond wordt hij thuisbezorgd
Een kobo aurabij wehkamp
Ik had nog een 10 euro kortingscode liggen dus dat was mooi meegenomen
Tsja. Gecko en levering is blijkbaar geen goede combinatie. Straks krijg jij ook nog een excuusmail dat je hem pas 1 augustus kan krijgen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 06:47 schreef _Dido_ het volgende:
Hoesje was er gisteren nog nietraar want hij is maandag per briefpost verzonden. Irritant ook als je 24 uurslevering gewend bent /verwend
De mijne is al verzondenquote:Op donderdag 24 juli 2014 07:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja. Gecko en levering is blijkbaar geen goede combinatie. Straks krijg jij ook nog een excuusmail dat je hem pas 1 augustus kan krijgen.
Dat jij toevallig pech hebt bij Gecko is heel vervelend. Maar Gecko en levering is wel een goede combinatie. Al meerdere keren bij hun besteld en het gewoon de volgende dag geleverd gekregen. Prima bedrijf, mooie hoesjes. Bij de koop van een nieuwe ereader bestel ik er zeker weer.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tsja. Gecko en levering is blijkbaar geen goede combinatie. Straks krijg jij ook nog een excuusmail dat je hem pas 1 augustus kan krijgen.
Dat is mooi om te horen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:15 schreef Fairytale1982 het volgende:
[..]
Dat jij toevallig pech hebt bij Gecko is heel vervelend. Maar Gecko en levering is wel een goede combinatie. Al meerdere keren bij hun besteld en het gewoon de volgende dag geleverd gekregen. Prima bedrijf, mooie hoesjes. Bij de koop van een nieuwe ereader bestel ik er zeker weer.
Ik heb hier niks van gemerkt. Lees al 2 jaar op die manier en binnenvoering zit nog steeds vast. Dus misschien was het net een misfabrikaat.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:12 schreef _Dido_ het volgende:
Ik las trouwens wel dat na een tijdje de binnenvoering van een Gecko cover kan loslaten als je de voorkant naar achteren vouwt (wat je natuurlijk doet, want dat leest prettiger). Ben benieuwd naar de duurzaamheid van die hoes!
Daar heb je gelijk in. Ze hadden het op een mooiere manier mogen afhandelen. Al vind ik persoonlijk een screenprotector niet nodig bij een ereader.quote:Op donderdag 24 juli 2014 19:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is mooi om te horen.
Tsja, ik weet niet. Ik had een wat leukere afhandeling verwacht. Als ze een gratis screen protector zouden sturen zou ik dat ook heel erg op prijs stellen. Ze waren weinig creatief in het bieden van troost behalve ¤1.
ruikt lekker?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 19:47 schreef _Dido_ het volgende:
Ik heb gisteren eindelijk mijn Geckocover binnen gekregen, geweldig ding. Ruikt lekker, voelt lekker en ik kan me idd niet voorstellen dat de binnenkant loslaat. Heb in twee avonden en een ochtend al 1,5 boek gelezen (300 pagina's in totaal) en dat is echt veel voor mijn doen!Komende week vakantie, dus dan zullen er nog wel wat pagina's bij komen.
Naar leer natuurlijkquote:
Kun je beter voor de Aura gaan, dat is de opvolger en die is beter en goedkoper. Je kunt de brightness idd instellen vanaf 1%. Hoelang je nog nodig hebt voor een chapter geeft ie niet aan volgens mij, heb het iig op de Aura niet gezien.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:02 schreef µ het volgende:
* µ wilde een Paperwhite kopen maar die kan ik niet orderen via amazon.com/co.uk... Vaag.
Dus misschien voor die Glo gaan, maar ik heb twee vragen:
• Gaat die brightness echt tot heel laag?
• Doet hij ook "x minutes left in chapter"
Of kent iemand een andere ereader met die hieraan voldoet?
Ja, als ik het licht gebruik is 't op 1%! Heel fijn.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:02 schreef µ het volgende:
* µ wilde een Paperwhite kopen maar die kan ik niet orderen via amazon.com/co.uk... Vaag.
• Doet hij ook "x minutes left in chapter"
Waar gebruik je dat voor? Ik ken die functie niet dus ik ben er wel benieuwd naar waarom dat voor jou belangrijk isquote:Op zondag 27 juli 2014 23:02 schreef µ het volgende:
[*] Doet hij ook "x minutes left in chapter"
Ik koop best vaak fysieke boeken die ik op mijn e-reader heb gelezen. Gewoon omdat ik ze wil hebben voor in mijn kast.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:02 schreef _Dido_ het volgende:
Ben net verhuisd en moet m'n boekenkast inruimen. Merk dat ik, nu ik een ereader heb, makkelijker dingen wegdoe. Omdat ik het boek al gekocht heb, mag ik van mezelf het ebook gewoon downloaden, heb er immers toch al voor betaaldZo kan ik ineens toch drie dozen boeken wegdoen
Ik heb nog steeds 3,5 doos over met boeken waarvan m'n hart au zegt bij de gedachte aan wegdoenquote:Op maandag 28 juli 2014 09:03 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik koop best vaak fysieke boeken die ik op mijn e-reader heb gelezen. Gewoon omdat ik ze wil hebben voor in mijn kast.
En die 1% is heel donker?quote:Op maandag 28 juli 2014 04:55 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Kun je beter voor de Aura gaan, dat is de opvolger en die is beter en goedkoper. Je kunt de brightness idd instellen vanaf 1%. Hoelang je nog nodig hebt voor een chapter geeft ie niet aan volgens mij, heb het iig op de Aura niet gezien.
Als de Glo 1% doet zal de Aura dat ook doen gok ik zoquote:Op maandag 28 juli 2014 07:27 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ja, als ik het licht gebruik is 't op 1%! Heel fijn.
En sommige boeken doen het wel en sommige niet. Boeken die ik van Bol.com heb niet maar die uit de Kobo store wel.
Ik zag het staan bij de paperwhite. Zit op mijn huidige Kindle ook niet overigens, maar leek mij wel handig. In echte boeken kijk ik ook wel eens hoe ver ik nog moet in het hoofdstuk, ik stop liever op hele hoofdstukkenquote:Op maandag 28 juli 2014 08:20 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waar gebruik je dat voor? Ik ken die functie niet dus ik ben er wel benieuwd naar waarom dat voor jou belangrijk is
Is die aanbieding nog ergens?quote:Op maandag 28 juli 2014 09:25 schreef Etcetera het volgende:
Vorige week heb ik ook een Aura besteld, kwam me goed uit dat die in de aanbieding was. Heb nu al 3 boeken gelezen, terwijl ik de afgelopen tijd nauwelijks een boek had aangeraakt. Goede aankoop dit
Ik ben bang van niet, die liep tot en met afgelopen week volgens mij.quote:
Ik heb hem zelf bij Topdeals gekocht. Betaalde er zelf 99,95 voor, maar hij is nu 119,95. Dacht dat die actie alleen van Libris was, maar blijkbaar was het een wereldwijde actie.quote:
Hij is veel makkelijker mee te nemen dus je gaat makkelijker spontaan even lezen. Moet straks weer met de trein, dus dan gaat 'ie weer mee. Hoop vandaag m'n tweede boek in een week uit te lezen. En ja, dat is veel voor mijn doenquote:Op maandag 28 juli 2014 09:25 schreef Etcetera het volgende:
Vorige week heb ik ook een Aura besteld, kwam me goed uit dat die in de aanbieding was. Heb nu al 3 boeken gelezen, terwijl ik de afgelopen tijd nauwelijks een boek had aangeraakt. Goede aankoop dit
Op die manierquote:Op maandag 28 juli 2014 11:30 schreef � het volgende:
Ik zag het staan bij de paperwhite. Zit op mijn huidige Kindle ook niet overigens, maar leek mij wel handig. In echte boeken kijk ik ook wel eens hoe ver ik nog moet in het hoofdstuk, ik stop liever op hele hoofdstukken .
bladwijzer/lintje doet dat ook?quote:Op maandag 28 juli 2014 15:24 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Op die manierDa's wel handig aan een e-reader, je komt altijd precies terug waar je gebleven bent
Ik heb een Aura HD maar ik gok dat de Aura en Glo hetzelfde werken met background-light.quote:Op maandag 28 juli 2014 11:30 schreef µ het volgende:
[..]
En die 1% is heel donker?.
Zal eens naar de Aura kijken, thanks.
[..]
Als de Glo 1% doet zal de Aura dat ook doen gok ik zo.
[..]
Ik zag het staan bij de paperwhite. Zit op mijn huidige Kindle ook niet overigens, maar leek mij wel handig. In echte boeken kijk ik ook wel eens hoe ver ik nog moet in het hoofdstuk, ik stop liever op hele hoofdstukken.
Is het een foutmelding over DRM ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:49 schreef CheshireMoon het volgende:
Misschien stel ik een hele domme vraag - ik heb nog nooit eerder ervaring met e-books gehad - maar ik heb onlangs bij Bol.com een papieren boek besteld waar een code bij zat voor een gratis te downloaden e-book (via krasenlees.nl). Nu had ik verwacht dat ik met een e-book-ondersteunende app op mijn mobiel, bijvoorbeeld Play Books het e-book kon openen, maar niets is minder waar. Ik heb verschillende apps op zowel mobiel als laptop nu geprobeerd en ik krijg steeds een foutmelding bij het laden van het boek. Is er iemand die weet wat ik verkeerd doe?
Verkeerde formaat misschien? Is het een epub? Kijk even wat voor bestand het is en zet het eventueel om met Calibre in het juiste formaat (eentje dat je app aankan)quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:49 schreef CheshireMoon het volgende:
Misschien stel ik een hele domme vraag - ik heb nog nooit eerder ervaring met e-books gehad - maar ik heb onlangs bij Bol.com een papieren boek besteld waar een code bij zat voor een gratis te downloaden e-book (via krasenlees.nl). Nu had ik verwacht dat ik met een e-book-ondersteunende app op mijn mobiel, bijvoorbeeld Play Books het e-book kon openen, maar niets is minder waar. Ik heb verschillende apps op zowel mobiel als laptop nu geprobeerd en ik krijg steeds een foutmelding bij het laden van het boek. Is er iemand die weet wat ik verkeerd doe?
Ik krijg het volgende te lezen: "End of Central Directory record could not be found."quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:42 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Is het een foutmelding over DRM ?
Het is gewoon epub, dus aan het formaat zou het dan toch niet hoeven te liggen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Verkeerde formaat misschien? Is het een epub? Kijk even wat voor bestand het is en zet het eventueel om met Calibre in het juiste formaat (eentje dat je app aankan)
Epub is een gezipt bestand , kun je deze wel openen en uitpakken met bv winzip.quote:Op zondag 3 augustus 2014 01:23 schreef CheshireMoon het volgende:
End of Central Directory record could not be found.
Vroeger waren ze een van de weinige, nu een van de vele die ook kwaliteit leveren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:56 schreef borisz het volgende:
Sony houdt er mee op http://www.ereaders.nl/ar(...).nl+%3A%3A+Nieuws%29
Heftig. Vooral omdat ze toch erg prominent aanwezig waren hier in NL bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:56 schreef borisz het volgende:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:51 schreef _Dido_ het volgende:
Echt blij dat ik m'n ereader op het juiste moment heb gekocht. Hij is nu weer flink duurder!!
Verder begin ik dadelijk aan mijn vierde boek in 1,5 weekEn er zat ook nog een verhuizing tussen, dus dat belooft wat als ik vanaf volgende week weer veel moet treinen
heel jammer, ben erg tevreden met de ereaders van Sony.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:56 schreef borisz het volgende:
Je hebt altijd nog wettelijke garantie.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:40 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb ook een ereader van Sony en ben er zeer tevreden over. Hopen dat ie niet kapot gaat, wat moet ik dan?
Hmmm ja maar ik heb het ding al ruim een jaar in bezit of zo, dus die garantie duurt ook niet heel lang meer. En als het product niet meer bestaat kan het ook niet vervangen worden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 09:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je hebt altijd nog wettelijke garantie.
Als we dit topic mogen geloven dan is de Kobo Aura een bestseller.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:31 schreef JimmyJames het volgende:
Verkoopt de kobo nog een beetje goed? Of moeten we vrezen voor een ereader-markt die volledig gedomineerd wordt door amazon?
Wel in Nederland, mede omdat de kindle nog moeilijk verkrijgbaar is. Overigens ben ik fan van Amazon.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als we dit topic mogen geloven dan is de Kobo Aura een bestseller.
Volgens mij verkoopt die best aardig. Volledige dominantie van het kwaadaardige Amazon is gelukkig niet het geval.
Volgens mij verkoopt dat ding supergoed!quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:31 schreef JimmyJames het volgende:
Verkoopt de kobo nog een beetje goed? Of moeten we vrezen voor een ereader-markt die volledig gedomineerd wordt door amazon?
De Kindle moeilijk verkrijgbaar? Welnee. Laatst online op zondag een besteld bij Amazon.com en dinsdag stond de koerier al op de stoep. Rechtstreeks uit de US en altijd gegarandeerd zonder extra kosten.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:48 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Wel in Nederland, mede omdat de kindle nog moeilijk verkrijgbaar is. Overigens ben ik fan van Amazon.
Ik had de nieuwste Paperwhite voor ¤ 99 bij Mediamarkt in Duitsland, dus daar sowieso (er stond ¤ 125 op maar hoefde maar ¤ 99 te betalen)quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:49 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij kun je de Kindle ook bij de Saturn in Duitsland kopen, scheelt weer als je bij de grens woont.
Ongeveer dezelfde winkelquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:22 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik had de nieuwste Paperwhite voor ¤ 99 bij Mediamarkt in Duitsland, dus daar sowieso (er stond ¤ 125 op maar hoefde maar ¤ 99 te betalen)
Sony stopt met ereaders, weet niet of dat ook betekent dat ze op korte termijn ook gaan stoppen met de ondersteuning ervan. Je kunt ook voor een Kobo Aura (HD) of Kindle Paperwhite gaanquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:11 schreef kanovinnie het volgende:
Hallo hallo
Collega van me heeft een sony TS2. Ik zit er aan te denken om de opvolger daarvan (TS3) te kopen. Of zijn er betere/andere opties?
Wil alleen boeken lezen erop.
geen idee, gaat bij mij altijd goed.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:17 schreef Mange-tout het volgende:
Kindle-Calibre-epub-vraagje:
Telkens als ik epub naar mobi omzet, is de tekst niet meer uitgelijnd (justified). Heb al met instellingen zitten spelen, maar het wil maar niet. Iemand tips?
Mooi man. Echt een koopje.quote:Op maandag 1 september 2014 21:12 schreef Yngwie het volgende:
Ben in de vakantie ook "bekeerd" tot een ereader.... Zat al een hele poos te twijfelen en kwam op vakantie in Engeland in een winkel de Nook Simple Touch Glowlight tegen voor 39 Engelse ponden. Is dus het oude model, maar wel met microsd slot itt de nieuwe en ook met verlichting, touchscreen plus fysieke knoppen. Voor dat bedrag wilde ik toch eens proberen hoe een ereader zou bevallen en vooralsnog echt geen spijt van
???quote:Op woensdag 3 september 2014 09:19 schreef maartend het volgende:
mensen hier ervaring met een kindle te bestellen via huifkar ij amazon.de?
Hoe heb je dat gedaan, ik krijg steeds een melding dat ik hem niet naar nederland kan verzenden (gaat wel over de kindle 4 met ads)quote:Op woensdag 3 september 2014 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
???
IK heb mij Kindle op amazon.de besteld
Heeft dat niet met de specifieke webwinkel te maken? Ik wilde ook eens via Amazon.de bestellen, maar de webwinkel die het artikel op voorraad had, verzond niet naar NL. Miss kun je Amazon.co.uk proberen?quote:Op woensdag 3 september 2014 09:53 schreef maartend het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan, ik krijg steeds een melding dat ik hem niet naar nederland kan verzenden (gaat wel over de kindle 4 met ads)
Geen idee, ik woon niet in NL, vandaarquote:Op woensdag 3 september 2014 09:53 schreef maartend het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan, ik krijg steeds een melding dat ik hem niet naar nederland kan verzenden (gaat wel over de kindle 4 met ads)
Daarom gewoon Kobo. Tenminste fatsoenlijk verkrijgbaar.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:10 schreef µ het volgende:
Ik kreeg die paperwhite niet naar NL via .co.uk / .de en .com. iirc
Via amazon.com werkt hier gewoon, ik heb het kort geleden nog geprobeerd om de totaalprijs te zien.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:10 schreef µ het volgende:
40-50 euro prijsverschil? Kans op invoerrechten en meer van dat spul.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:59 schreef Aventura het volgende:
Maarten, je kunt je kindle gewoon via amazon.com bestellen, dan heb je m binnen 3 dagen in huis. Waarom zo moeilijk doen?
Thanks. Zal die proberen.quote:
Dat heb ik in Calibre ook kunnen doenquote:Op woensdag 3 september 2014 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Thanks. Zal die proberen.
Ik heb een hele mappenstructuur die ik wil importeren. Hoe doe je dat? #noob
boeken op een kobo glo zetten? Of importeren? Het importeren was me daar wel in gelukt, maar het op de kobo zetten niet.quote:Op woensdag 3 september 2014 21:11 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Dat heb ik in Calibre ook kunnen doen
Net gedaan, maar dan komt ie niet in de bieb op m'n koboquote:Op woensdag 3 september 2014 21:18 schreef Etcetera het volgende:
Van Calibre naar een Kobo Aura.
Aura aan pc koppelen, Calibre starten, wachten tot je de 'Send to device' knop ziet. Boeken selecteren en op 'Send to device' klikken. Wachten tot de taak volbracht is, netjes je device afkoppelen en dan moet ik even wachten tot mijn Aura alle informatie update. Klaar.
En die zoek ik dus.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:47 schreef FrankRicard het volgende:
In Duitsland kun je ook nog voor 50 euro een simpele Kindle halen, geen verlichting, geen touchscreen, maar voor gewoon boeken lezen is de prijs-kwaliteitsverhouding natuurlijk zeer interessant. Touchscreen heb ik op mijn Kindle Touch wel, maar fysieke knoppen zijn toch ook wel erg handig. Verlichting lijkt me wel erg handig.
Raarquote:Op woensdag 3 september 2014 21:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Net gedaan, maar dan komt ie niet in de bieb op m'n kobo
Als je hem downloadt, sla je hem toch op je pc op? Dan ben je hem toch niet kwijt?quote:Op zondag 7 september 2014 09:51 schreef _Dido_ het volgende:
Vraagje: ik heb een ebook gekocht en wil het nu graag gewoon in Calibre hebben. Kan dat en zo ja hoe? Want op de aankooppagina staat dat ik hem maximaal 3 keer kan downloaden en dat de download 14 dagen beschikbaar is. Ben ik hem daarna gewoon kwijt, ook al heb ik ervoor betaaldIk wil gewoon al m'n boeken overzichtelijk bij elkaar hebben en niet de officieel gekochte ebooks op een aparte plek.
Ai dat is zeker zondequote:Op zondag 7 september 2014 10:11 schreef buzz1291 het volgende:
Kobo Aura HD hier naar z'n vaantjes. Schoof van salontafel op de houten vloer en nu op een deel van het scherm nog wat vage tekst met een mooie elipsche breuklijn waaronder alles blank is. Eerst maar eens kijken wat de garantie oplevert want die Helpdesk is zwaar ruk.
Iemand ervaring met reparatiekosten? Want wegflikkeren en een nieuwe kopen is een beetje te gemakkelijk en zonde van die 169 euro's.
Je kunt misschien je inboedelverzekering proberen?quote:Op zondag 7 september 2014 10:11 schreef buzz1291 het volgende:
Kobo Aura HD hier naar z'n vaantjes. Schoof van salontafel op de houten vloer en nu op een deel van het scherm nog wat vage tekst met een mooie elipsche breuklijn waaronder alles blank is. Eerst maar eens kijken wat de garantie oplevert want die Helpdesk is zwaar ruk.
Iemand ervaring met reparatiekosten? Want wegflikkeren en een nieuwe kopen is een beetje te gemakkelijk en zonde van die 169 euro's.
Zo deed ik het eerst maar dat leverde me een corrupt bestand op. Ging pas goed toen ik het opende met Adobe digital editions en vanuit daar naar mn ereader sleepte...quote:Op zondag 7 september 2014 10:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als je hem downloadt, sla je hem toch op je pc op? Dan ben je hem toch niet kwijt?
Dat komt door de DRM in het bestand. Er bestaat een plugin voor Calibre die dat er meteen en voorgoed uitsloopt zodra je het boek voor het eerst opent.quote:Op zondag 7 september 2014 18:44 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Zo deed ik het eerst maar dat leverde me een corrupt bestand op. Ging pas goed toen ik het opende met Adobe digital editions en vanuit daar naar mn ereader sleepte...
ok thx ga ff zoeken!quote:Op zondag 7 september 2014 19:21 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
[..]
Dat komt door de DRM in het bestand. Er bestaat een plugin voor Calibre die dat er meteen en voorgoed uitsloopt zodra je het boek voor het eerst opent.
Weet je ook hoe die heet? Of kun je me een linkje sturen?quote:Op zondag 7 september 2014 19:21 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Dat komt door de DRM in het bestand. Er bestaat een plugin voor Calibre die dat er meteen en voorgoed uitsloopt zodra je het boek voor het eerst opent.
Wat is dat?quote:Op woensdag 10 september 2014 13:17 schreef Etcetera het volgende:
Heeft hier iemand zich ook aangemeld voor Elly's Choice?
Bol bellen, met bewijs van aankoop zetten ze ze weer beschikbaarquote:Op dinsdag 9 september 2014 09:48 schreef Rewimo het volgende:
Mijn ebooks zijn nog steeds zoek bij bolDus ik kan het nog steeds niet testen.
Net gelanceerd platform, 10 ebooks voor 2,99 per maand. http://www.ellyschoice.nl/quote:
zitten niet echt titels tussen die mijn interesse hebben.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:17 schreef Etcetera het volgende:
Heeft hier iemand zich ook aangemeld voor Elly's Choice?
Dat houdt mij ook tegenquote:Op woensdag 10 september 2014 13:25 schreef Aventura het volgende:
[..]
zitten niet echt titels tussen die mijn interesse hebben.
Dus je kutn alleen die 10 boeken krijgen mits je een jaarabo neemt voor die 3 euroquote:Op woensdag 10 september 2014 13:25 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Net gelanceerd platform, 10 ebooks voor 2,99 per maand. http://www.ellyschoice.nl/
Ze zijn nooit beschikbaar geweestquote:Op woensdag 10 september 2014 13:23 schreef Ynske het volgende:
Bol bellen, met bewijs van aankoop zetten ze ze weer beschikbaar
Precies wat ik ook dacht toen ik het eens bekeek.quote:Op woensdag 10 september 2014 13:25 schreef Aventura het volgende:
[..]
zitten niet echt titels tussen die mijn interesse hebben.
Ik heb hem via een Chinese webwinkel gekocht. Iets meer dan honderd Euro en zeer snel geleverd. Enkel de verpakking is Chinees.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:10 schreef µ het volgende:
Misschien is LeesID.nu wat voor je, verzamelt al je gekochte Ebooks op 1 plek en je krijgt er ook 5 gratis.quote:Op zondag 7 september 2014 09:51 schreef _Dido_ het volgende:
Vraagje: ik heb een ebook gekocht en wil het nu graag gewoon in Calibre hebben. Kan dat en zo ja hoe? Want op de aankooppagina staat dat ik hem maximaal 3 keer kan downloaden en dat de download 14 dagen beschikbaar is. Ben ik hem daarna gewoon kwijt, ook al heb ik ervoor betaaldIk wil gewoon al m'n boeken overzichtelijk bij elkaar hebben en niet de officieel gekochte ebooks op een aparte plek.
Tuurlijk niet. Payserver, downloaden, bewerken met Callibre en naar je e- reader overzetten zolang de prijs van een e-book niet met minstens de helft daalt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 12:57 schreef W00fer het volgende:
Iemand al een tweedehands Ebook gekocht via Tomkabinet.nl?
Ik vind het wel handig.
Sure, maar niet alles is te verkrijgen via een payserver. Die optie had ik al bekeken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 19:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Payserver, downloaden, bewerken met Callibre en naar je e- reader overzetten zolang de prijs van een e-book niet met minstens de helft daalt.
Dat is een redelijke prijs. Dat heb ik best voor een e-book over. Ik zal er eens naar kijken. Kun je daar je gelezen boeken dan ook dumpen? En wat als er meerdere aanbieders van hetzelfde boek zijn? Hoe bepalen ze of een aangeboden boek niet gratis van een payserver gehaald is? Lijkt me niet eenvoudig dit dicht te timmeren.quote:Op zaterdag 13 september 2014 19:33 schreef W00fer het volgende:
[..]
Sure, maar niet alles is te verkrijgen via een payserver. Die optie had ik al bekeken.
Besides, op Tomkabinet koop je legaal en voor 3 a 4 euro een tweedehands boek.
Alle vragen die je hebt staan op de site. Resumerend komt het erop neer dat ze dmv hash checks bekijken of het geen bootleg boek is. Meerdere aanbieders van dezelfde titel kan. Je kan daar ook weer boeken verkopen mits er geen DRM op zit. Elk boek wordt ook weer van een zichtbare en onzichtbare watermark voorzien bij verkoop. En ze vragen of jij het exemplaar dat je verkoopt wist na verkoop, anders zou je hetzelfde boek 4x kunnen verkopen. Helemaal 100% waterdicht zal het niet zijn, anders konden er geen titels op staan die nooit officieel in ebook formaat verschenen zijn. Maar dat boeit me niet, ik ben legaal aan een titel gekomen die 15 euro was bij Bol.com voor slechts een fractie daarvan, die ook niet op nieuwsgroepen of anderszins beschikbaar was. Het hoger beroep loopt overigens nog tegen de site (materie was te ingewikkeld voor de kort geding rechter).quote:Op zaterdag 13 september 2014 19:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is een redelijke prijs. Dat heb ik best voor een e-book over. Ik zal er eens naar kijken. Kun je daar je gelezen boeken dan ook dumpen? En wat als er meerdere aanbieders van hetzelfde boek zijn? Hoe bepalen ze of een aangeboden boek niet gratis van een payserver gehaald is? Lijkt me niet eenvoudig dit dicht te timmeren.
Ik heb het inmiddels gezien en de werkwijze gelezen. Lijkt me wel OK. Maar wat je ziet is veschillende prijzen voor hetzelfde boek. Alles behalve de laagste prijs verkoopt dus nooit.quote:Op zaterdag 13 september 2014 19:46 schreef W00fer het volgende:
[..]
Alle vragen die je hebt staan op de site.
Vergeet ook de bemiddelingskosten niet, die je als verkoper betaald aan Tomkabinet. 1 euro nogwat heb ik gelezen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 19:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb het inmiddels gezien en de werkwijze gelezen. Lijkt me wel OK. Maar wat je ziet is veschillende prijzen voor hetzelfde boek. Alles behalve de laagste prijs verkoopt dus nooit.
viel mij ook al op. Van sommige titels weet ik 100% zeker dat ze uit het illegale circuit komen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 19:45 schreef Manke het volgende:
aan de bestandsnamen te zien op tomkabinet, zijn er veel illegale ebooks die iemand heeft gedownload van internet en ze daar aanbiedt. wel makkelijk verdiend.
quote:Op dinsdag 9 september 2014 02:19 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Hier kun je nuttige info vinden over DRM en hoe er met moed, beleid en trouw mee om te gaan
Merci! Top tipquote:Op maandag 15 september 2014 10:11 schreef JimmyJames het volgende:
Kobo aura + 2 ebooks voor 99¤ bij bol.com
Link?quote:Op maandag 15 september 2014 10:11 schreef JimmyJames het volgende:
Kobo aura + 2 ebooks voor 99¤ bij bol.com
Als ik ernaar link wordt er door fok zo'n partnerlink van gemaakt, en kom je niet op de juiste pagina terecht.quote:
Wel een zeer magere selectie waar je uit kunt kiezenquote:Op maandag 15 september 2014 11:13 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Als ik ernaar link wordt er door fok zo'n partnerlink van gemaakt, en kom je niet op de juiste pagina terecht.
Gewoon naar de homepage gaan en dan zou je hem meteen moeten zien staan tussen de bulk-deals.
Volgens mij is het trouwens een algehele prijsverlaging, maar alleen bij bol krijg je er nu 2 ebooks gratis bij.
PS: dit moet hem zijn: http://www.bol.com/nl/d/a(...)bulk-kobo-ereader_6_
Ik vorige week via MailboxDE.com. Totale prijs 60 euroquote:Op woensdag 10 september 2014 22:17 schreef maartend het volgende:
Oke.
Zelf dus in Duitsland voor 49 euro een Kindle 4 gekocht en via de Huifkar ier in Nedrland laten bezorgen. Totale prijs ; 64 euro voor een kindle 4.
Had ik ook zien staan, maar vond ik wat onoverzichtelijk. Toch maar in de gaten houden.quote:Op maandag 15 september 2014 13:59 schreef funky_fart het volgende:
[..]
Ik vorige week via MailboxDE.com. Totale prijs 60 euro
Volgende keer dat je naar Dld gaat gewoon even bestellen op amazon.de, dan ligt ie een dag later gewoon bij een ophaalpunt naar keuze.quote:Op maandag 15 september 2014 14:00 schreef CherryLips het volgende:
Ik was zaterdag in Duitsland, waren ze allemaal op bij de Saturn
Totale prijs blijkt zelfs lager uit te vallen, namelijk 58,09 euro. </krent-modus>quote:Op maandag 15 september 2014 15:20 schreef maartend het volgende:
[..]
Had ik ook zien staan, maar vond ik wat onoverzichtelijk. Toch maar in de gaten houden.
Edit ; en aangemeld.
Hij was voor m'n moeder en die wilde hem eerst even zien. Volgende keer beterquote:Op maandag 15 september 2014 15:45 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Volgende keer dat je naar Dld gaat gewoon even bestellen op amazon.de, dan ligt ie een dag later gewoon bij een ophaalpunt naar keuze.
Handig, nu hoef je dus geen paypal of een creditcard meer te gebruikenquote:Op maandag 15 september 2014 18:32 schreef Etcetera het volgende:
Ook alle eBooks die Kobo te koop heeft gaan op Bol te koop zijn. Lijkt me een goede ontwikkeling.
En de integratie tussen Bol.com en Kobo wordt dus ook makkelijker!quote:Op maandag 15 september 2014 18:32 schreef Etcetera het volgende:
Ook alle eBooks die Kobo te koop heeft gaan op Bol te koop zijn. Lijkt me een goede ontwikkeling.
Bol is inderdaad alleen mogelijk bij het gebruik van Digital Editions.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef Cathmar het volgende:
Ik voel me echt een enorme kneus. Heb nu de Aura binnen en 2 ebooks bij bol klaarstaan maar dan.... euh.... Ik lees op bol over adobe digital editions software. Is dat nodig, zijn er andere opties? Zoveel vragen. En mijn it-er is pas zaterdag weer thuis![]()
Vanavond eens op mijn gemak verder kijken.
Ik heb het maar met adobe gedaan, en het is veel eenvoudiger dan ik had gedacht.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef Cathmar het volgende:
Ik voel me echt een enorme kneus. Heb nu de Aura binnen en 2 ebooks bij bol klaarstaan maar dan.... euh.... Ik lees op bol over adobe digital editions software. Is dat nodig, zijn er andere opties? Zoveel vragen. En mijn it-er is pas zaterdag weer thuis![]()
Vanavond eens op mijn gemak verder kijken.
hahaha kijk daar zou ik bijna de mist ingaanquote:Op woensdag 17 september 2014 11:49 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik heb het maar met adobe gedaan, en het is veel eenvoudiger dan ik had gedacht.
Hier downloaden: http://www.adobe.com/solu(...)itions/download.html
Installeren, en daarna kun je met het programma heel eenvoudig je gedownloade boeken slepen naar de je kobo-apparaat (mits je kobo is verbonden met je computer).
Merci. Calibre. Tja, eens opzoeken.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
Bol is inderdaad alleen mogelijk bij het gebruik van Digital Editions.
Later kun je overzetten met calibre
Een wit puntje? Ik heb ook gelijk het scherm geïnspecteerd en gelukkig geen soortgelijke mankementen geconstateerd. Wel lijkt het licht een beetje oneven te zijn aan de onderkant van het scherm.quote:
wel even importeren in Calibre nadat je de plugin hebt geïnstalleerd want ze staan maar twee weken in je bol-account.quote:Op woensdag 17 september 2014 11:49 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik heb het maar met adobe gedaan, en het is veel eenvoudiger dan ik had gedacht.
Hier downloaden: http://www.adobe.com/solu(...)itions/download.html
Installeren, en daarna kun je met het programma heel eenvoudig je gedownloade boeken naar je kobo-apparaat slepen (mits je kobo is verbonden met je computer).
1 wit puntje ja, super bright...quote:Op woensdag 17 september 2014 12:51 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Een wit puntje? Ik heb ook gelijk het scherm geïnspecteerd en gelukkig geen soortgelijke mankementen geconstateerd. Wel lijkt het licht een beetje oneven te zijn aan de onderkant van het scherm.
Als het echt vervelend is, zou ik bol gewoon vragen om een vervangend apparaat.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:26 schreef µ het volgende:
[..]
1 wit puntje ja, super bright...
Zeg maar 10 keer zo helder als de rest van de backlight. En als ik het backlight uit zet is-ie weg.
Dat is ook de doelgroep van Kruidvat.quote:Op dinsdag 16 september 2014 09:39 schreef Aventura het volgende:
Zag net dat Kruidvat ook een ebookwinkel heeft. Met de klantenkaart krijg je 1 euro korting. Wel een hoog Libellegehalte, die titels.
je hebt toch bedenk tijd. Stuur m terug en koop een nieuwe?quote:Op woensdag 17 september 2014 15:26 schreef µ het volgende:
[..]
1 wit puntje ja, super bright...
Zeg maar 10 keer zo helder als de rest van de backlight. En als ik het backlight uit zet is-ie weg.
quote:Op donderdag 18 september 2014 15:17 schreef NoCigar het volgende:
Hier, de nieuwe Kindle, nog duurder en beter, zoals altijd.
http://www.wired.com/2014(...)?mbid=social_twitter
Beetje sneu. Een van de sterke punten van ereader is juist dat je meteen toegang hebt tot je aanschaf.quote:Op donderdag 18 september 2014 15:22 schreef Rewimo het volgende:
Pfff ik had via een actie van de NS twee ebooks besteld op bol.com. Dat was op 8 september. Bij de bestelling geven ze aan dat ze binnen 8 uur online beschikbaar komen. Een aantal mailtjes en 10 dagen later staan ze er nog steeds niet
Ik moet morgen het ziekenhuis in, had ze graag mee willen nemen
balenquote:Op donderdag 18 september 2014 15:22 schreef Rewimo het volgende:
Pfff ik had via een actie van de NS twee ebooks besteld op bol.com. Dat was op 8 september. Bij de bestelling geven ze aan dat ze binnen 8 uur online beschikbaar komen. Een aantal mailtjes en 10 dagen later staan ze er nog steeds niet
Ik moet morgen het ziekenhuis in, had ze graag mee willen nemen
Ja precies, waarom moet het meer dan 10 dagen duren voor je die boeken kunt downloadenquote:Op donderdag 18 september 2014 16:51 schreef NoCigar het volgende:
Beetje sneu. Een van de sterke punten van ereader is juist dat je meteen towgang hebt tot je aanschaf.
Dm...quote:Op donderdag 18 september 2014 16:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja precies, waarom moet het meer dan 10 dagen duren voor je die boeken kunt downloadenIk vind die 8 uur van hun al lang.
Ik krijg je wel van Sophie Kinsella en Mijn tweede leven van Christiane F.quote:
Die eerste heb ik nog wel liggen geloof ik. Thuis.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:55 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik krijg je wel van Sophie Kinsella en Mijn tweede leven van Christiane F.
Ach, ik heb genoeg andere boeken maar het valt me gewoon erg tegen van bol.com, had betere en snellere service verwacht
En het dan raar vinden dat mensen boeken downloadenquote:Op donderdag 18 september 2014 16:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja precies, waarom moet het meer dan 10 dagen duren voor je die boeken kunt downloadenIk vind die 8 uur van hun al lang.
Ik ga maar eens even grasduinen in mijn voorraadquote:Op donderdag 18 september 2014 17:00 schreef Ynske het volgende:
Die eerste heb ik nog wel liggen geloof ik. Thuis.
Dat ja.quote:Op vrijdag 19 september 2014 16:15 schreef JimmyJames het volgende:
Ik geloof dat ik ook bright pixels heb op mijn auraZe waren me niet eerder opgevallen.
Wat een sukkels zijn het toch ook daarquote:Op zondag 21 september 2014 13:34 schreef Rewimo het volgende:
Gut, na een boze e-mail van manlief kregen we binnen 3 minuten een tegoedbon
Het schijnt toch erg lastig te zijn om 2 e-books te leveren voor bol.com
Ja, 't is nou niet dat boeken hun core-business zijn of zo. O wachtquote:Op zondag 21 september 2014 13:35 schreef Mord_Sith het volgende:
Wat een sukkels zijn het toch ook daar![]()
quote:Op zondag 21 september 2014 13:37 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, 't is nou niet dat boeken hun core-business zijn of zo. O wacht
Boze mail sturen dusquote:Op zondag 21 september 2014 13:40 schreef Mazou het volgende:
Ik had ook die trein dagkaart besteld met 2 ebooks. De 1e kon direct worden gedownload maar de 2e werkt niet. Als ik op downloaden klik krijg ik een lege pagina. Ben benieuwd hoe en of ze het gaan oplossen. Ik heb geen hoge verwachtingen na jouw ervaring Rewimo
Oh hierover, wat voor abonnement heb je? Want ik zag dat ze voor 5 euro een 'af en toe' abonnement aanbieden, maar ik kan nergens terugvinden of je dan ook eBooken kunt lenen. Want dat zou fantastisch goedkoop zijnquote:
Ik heb een gewoon abo zonder leengeld de eerste 3 weken en daar zitten gratis ebooks bij.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:23 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Oh hierover, wat voor abonnement heb je? Want ik zag dat ze voor 5 euro een 'af en toe' abonnement aanbieden, maar ik kan nergens terugvinden of je dan ook eBooken kunt lenen. Want dat zou fantastisch goedkoop zijn
ah da's dan wat anders. Misschien moet ik ze toch eens een mailtje sturen hierover.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik heb een gewoon abo zonder leengeld de eerste 3 weken en daar zitten gratis ebooks bij.
ik heb een jongerenpas t/m 20 jaar, dan betaal ik 18.50 per jaar en kan ik 10 ebooks tegelijk lenen. (+ natuurlijk uit de echte bieb zelf, maar dat doe ik nooit) deze ebooks zijn dan 21 dagen geldig en dan kan je er weer 10 lenen. dus per 21 dagen 10 nieuwe ebooks. als je hem nog niet uit hebt kan je hem ook opnieuw lenen natuurlijkquote:Op maandag 20 oktober 2014 16:24 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ah da's dan wat anders. Misschien moet ik ze toch eens een mailtje sturen hierover.
Gaan de uitgevers hier nooit goedkeuren.quote:Op maandag 3 november 2014 10:20 schreef _Arual_ het volgende:
Ik wil dit ook in Nederland: https://www.amazon.de/Kin(...)_56614861_pe_row3_b2
* _Arual_ leest tekst. Haakt af. Wat een gezemel.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:04 schreef UltraBrain het volgende:
Ik heb sinds gisteren de Kobo Aura, maar nu zie ik als ik het ingebouwde lampje heb aanstaan onder en boven een donkere balk, alsof de rand een schaduw werpt.
Is dat normaal?
[ afbeelding ]
Ik hoop dat dat een inleiding is naar stomende, keiharde huisvrouwensex, want mijn hemel, wat een prutquote:Op woensdag 5 november 2014 18:19 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
* _Arual_ leest tekst. Haakt af. Wat een gezemel.
Op mijn Kobo Aura zie ik die strepen ook.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:30 schreef UltraBrain het volgende:
Hoop dat de titel van dat boek ook het antwoord op mijn vraag is!
Bedankt!quote:Op woensdag 5 november 2014 19:44 schreef freako het volgende:
[..]
Op mijn Kobo Aura zie ik die strepen ook.
Aaaaarghh!!!quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:31 schreef roos94 het volgende:
Op mijn Kobo Aura heb ik die strepen niet..
Je weet dat je met de lettergrootte kan spelen?quote:Op vrijdag 7 november 2014 21:48 schreef SuperFood het volgende:
in afwachting van een betaalbare 13 inch reader
ja het gaat er meer om dat ik beeldvullend pdf's kan lezenquote:Op zaterdag 8 november 2014 23:17 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je weet dat je met de lettergrootte kan spelen?
Dan is de keuze vrij beperkt ja. Omdat het nogal een nichemarkt is liggen de prijzen aan de hoge kant. Wellicht is een normaal tablet een optie?quote:Op zondag 9 november 2014 04:28 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ja het gaat er meer om dat ik beeldvullend pdf's kan lezen
Die strepen heb ik ook. Ik stoor me er niet zo aan.quote:Op woensdag 5 november 2014 18:04 schreef UltraBrain het volgende:
Ik heb sinds gisteren de Kobo Aura, maar nu zie ik als ik het ingebouwde lampje heb aanstaan onder en boven een donkere balk, alsof de rand een schaduw werpt.
Is dat normaal?
[ afbeelding ]
Ik dacht exact hetzelfdequote:Op woensdag 5 november 2014 18:20 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat een inleiding is naar stomende, keiharde huisvrouwensex, want mijn hemel, wat een prut
Ik heb geen Kindle. Las wel iets over dat als je je account kunt overzetten je via de Kindle een berichtje krijgt? Zou de site even doornemen als ik jou wasquote:Op woensdag 12 november 2014 09:16 schreef CherryLips het volgende:
Kan ik m'n Kindle ook op NL zetten of ben ik dan de e-books van .com kwijt?
Als je je Kindle-account overzet naar Amazon.nl, behoud je toegang tot al je Kindle-content. Je raakt geen content kwijt die je eerder gekocht hebt op een website van een andere Amazon-partner. Je kunt je Kindle-content bekijken via Gearchiveerde items of de Cloud op je Kindle-apparaat of via de pagina 'Je content en apparaten beherenquote:Op woensdag 12 november 2014 09:16 schreef CherryLips het volgende:
Kan ik m'n Kindle ook op NL zetten of ben ik dan de e-books van .com kwijt?
Alleen dat je Nederlandse boeken kan kopen. De Nederlandse accounts kunnen (nog) niet met Paypal betalen. Je kan beter een tweede account aanmaken.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:25 schreef NoCigar het volgende:
Wat heeft het voor voordelen als ik besluit mijn Kindle-account naar NL te migreren?
Backlight bleeding, wellicht kun je hem nog omruilen, of ze hebben het allemaal (ontwerp danwel productiefout).quote:Op woensdag 5 november 2014 18:04 schreef UltraBrain het volgende:
Is dat normaal?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |