abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juli 2014 @ 09:51:00 #1
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_142505945

Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.

Wat is een ebook:
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen. Het is is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo
• Fok! Review Pocketbook Pro 903
• Fok! Review Pocketbook Pro 602
• Fok! Review Icarus Go
• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 20 juli 2014 @ 09:51:53 #2
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142505964
Welke site bedoel jij dan Ynske? :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zondag 20 juli 2014 @ 11:25:19 #3
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142507309
Wat jammer dat de Kobo Aura HD niet meer in het wit verkrijgbaar is, die vond ik juist zo mooi :'( Als ik de opmerkingen hier zo lees:

- Aura valt af vanwege krasgevoelig scherm
- Glo heeft mindere specs dan de Aura, maar is duurder, waarom zou ik die kopen? Minder opslagruimte, kortere accuduur (hoe zit het eigenlijk met het glas van de Glo?)
- Kindle Paperwhite is niet in NL te koop, voor zover ik zie, niet wenselijk in het geval dat er iets kapot gaat

Aura HD is best prijzig, maar lijkt me wel de beste optie? Zie ik nog iets over het hoofd? :)
And eternity in an hour.
pi_142507638
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:25 schreef _Dido_ het volgende:
Wat jammer dat de Kobo Aura HD niet meer in het wit verkrijgbaar is, die vond ik juist zo mooi :'( Als ik de opmerkingen hier zo lees:

- Glo heeft mindere specs dan de Aura, maar is duurder, waarom zou ik die kopen? Minder opslagruimte, kortere accuduur (hoe zit het eigenlijk met het glas van de Glo?)
- Kindle Paperwhite is niet in NL te koop, voor zover ik zie, niet wenselijk in het geval dat er iets kapot gaat

Aura HD is best prijzig, maar lijkt me wel de beste optie? Zie ik nog iets over het hoofd? :)
Ik wist helemaal niet dat de reguliere Aura een krasgevoelig scherm heeft. In ieder geval nergens last van. ;(

Volgens mij zie je niets over het hoofd. Weet wel dat de Aura HD minder lekker is vast te houden in één hand.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 11:41:23 ]
  zondag 20 juli 2014 @ 11:42:28 #5
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_142507668
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:25 schreef _Dido_ het volgende:

De kindle paperwhite kun je bij waterstones in Amsterdam kopen.
  zondag 20 juli 2014 @ 11:43:28 #6
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142507689
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik wist helemaal niet dat de reguliere Aura een krasgevoelig scherm heeft. In ieder geval nergens last van. ;(

Volgens mij zie je niets over het hoofd. Weet wel dat de Aura HD minder lekker is vast te houden in één hand.
Heb jij een gewone Aura dan? Bevalt goed? :)
Krassen op het scherm kun je natuurlijk wel voorkomen door een hoesje te gebruiken (wat ik sowieso ga doen). De zwarte is voor 99 euro te koop bij Bobshop. Leuk hoesje erbij via eBay en je zit gebeiteld. Misschien ga ik toch die gewone Aura dus maar doen. Even verder lezen ;)

Ik lees overigens grotendeels Nederlandstalige boeken. Dan lijkt een Kobo me geschikter dan een Kindle? En hoe zit het met de combinatie Kobo en Goodreads? Weet dat Goodreads goed samenwerkt met Kindle, maar geldt dat ook voor de Kobo? :)
And eternity in an hour.
  zondag 20 juli 2014 @ 11:44:45 #7
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142507719
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:42 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De kindle paperwhite kun je bij waterstones in Amsterdam kopen.
Oké thanks :)
And eternity in an hour.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juli 2014 @ 11:45:39 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_142507738
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:51 schreef _Dido_ het volgende:
Welke site bedoel jij dan Ynske? :)
via de bieb en er komen steeds meer boeken bij
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_142507877
De Aura is tijdelijk in prijs verlaagd, over een week kost 'ie weer ¤ 139.95 dus ik zou het wel weten... de HD is nu dus 70 euro duurder, en ligt minder prettig in de hand. Het iets grotere scherm vind ik te weinig verschil maken.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_142507955
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:43 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Heb jij een gewone Aura dan? Bevalt goed? :)
Ja, ik heb sinds twee dagen een gewone Aura. Het bevalt meer dan goed. Gisteren ook mee naar het strand geweest en dat las echt prima. Ik ben alleen een beetje panisch en was bang dat er zand tussenkwam dus heb hem heel erg voorzichtig gebruikt. :')
quote:
Krassen op het scherm kun je natuurlijk wel voorkomen door een hoesje te gebruiken (wat ik sowieso ga doen). De zwarte is voor 99 euro te koop bij Bobshop. Leuk hoesje erbij via eBay en je zit gebeiteld. Misschien ga ik toch die gewone Aura dus maar doen. Even verder lezen ;)
Dat klopt inderdaad. Een hoesje heb ik nog niet gekocht omdat ze best prijzig zijn. :@ Maar via eBay valt het inderdaad wel mee.

Overigens hier een goede vergelijking tussen de Aura en Paperwhite:

En ook een tussen de Aura en de Aura HD:
quote:
Ik lees overigens grotendeels Nederlandstalige boeken. Dan lijkt een Kobo me geschikter dan een Kindle? En hoe zit het met de combinatie Kobo en Goodreads? Weet dat Goodreads goed samenwerkt met Kindle, maar geldt dat ook voor de Kobo? :)
Dat maakt niet zo veel uit denk ik. Bol.com geeft de e-books uit hun .epub waardoor je ze op een Kobo niet zou hoeven te converteren. Bij een Kindle moet je ze eerst converteren naar .mobi, maar met programma's als Calibri is dat heel makkelijk.

GoodReads integratie is er op de Aura niet volgens mij. Ik heb het niet ontdekt. :P

Overigens ben ik niet voor een Kindle gegaan omdat ik echt een hekel heb aan Amazon. Op dit moment is het zo'n grote speler dat ik het een beetje eng vind worden. Zo'n grote corporatie met zoveel macht lijkt me niet gezond, dus als er een goed alternatief is prefereer ik dat.

Dit soort streken vind ik bijvoorbeeld ook echt niet kunnen:

http://pogue.blogs.nytime(...)rue&_type=blogs&_r=0

:1984 werd gewoon remote verwijderd bij veel e-readers omdat de uitgever zich had bedacht over de digitale editie. Dat Amazon ebooks op afstand kan verwijderen vind ik gewoon echt niet goed te praten en zo'n bedrijf zal ik met al mijn macht proberen te mijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 11:57:11 ]
  zondag 20 juli 2014 @ 11:57:00 #11
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142507982
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:52 schreef CartWOman het volgende:
De Aura is tijdelijk in prijs verlaagd, over een week kost 'ie weer ¤ 139.95 dus ik zou het wel weten... de HD is nu dus 70 euro duurder, en ligt minder prettig in de hand. Het iets grotere scherm vind ik te weinig verschil maken.
Is dat zo? :o Waar is 'ie in prijs verlaagd dan? En thx, dan ga ik hem bestellen, denk ik. Anders blijf ik toch eindeloos vergelijken en je moet een keer een knoop doorhakken ;).
And eternity in an hour.
  zondag 20 juli 2014 @ 11:58:56 #12
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142508026
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:55 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ja, ik heb sinds twee dagen een gewone Aura. Het bevalt meer dan goed. Gisteren ook mee naar het strand geweest en dat las echt prima. Ik ben alleen een beetje panisch en was bang dat er zand tussenkwam dus heb hem heel erg voorzichtig gebruikt. :')

[..]

Dat klopt inderdaad. Een hoesje heb ik nog niet gekocht omdat ze best prijzig zijn. :@ Maar via eBay valt het inderdaad wel mee.

Overigens hier een goede vergelijking tussen de Aura en Paperwhite:

En ook een tussen de Aura en de Aura HD:

[..]

Dat maakt niet zo veel uit denk ik. Bol.com geeft de e-books uit hun .epub waardoor je ze op een Kobo niet zou hoeven te converteren. Bij een Kindle moet je ze eerst converteren naar .mobi, maar met programma's als Calibri is dat heel makkelijk.

GoodReads integratie is er op de Aura niet volgens mij. Ik heb het niet ontdekt. :P

Overigens ben ik niet voor een Kindle gegaan omdat ik echt een hekel heb aan Amazon. Op dit moment is het zo'n grote speler dat ik het een beetje eng vind worden. Zo'n grote corporatie met zoveel macht lijkt me niet gezond, dus als er een goed alternatief is prefereer ik dat.

Dit soort streken vind ik bijvoorbeeld ook echt niet kunnen:

http://pogue.blogs.nytime(...)rue&_type=blogs&_r=0

:1984 werd gewoon remote verwijderd bij veel e-readers omdat de uitgever zich had bedacht over de digitale editie. Dat Amazon ebooks op afstand kan verwijderen vind ik gewoon echt niet goed te praten en zo'n bedrijf zal ik met al mijn macht proberen te mijden.
Thanks voor je input :) Fijn dat je Aura goed bevalt! Waar heb je hem besteld? :)

Ik heb inmiddels gelezen dat Goodreads momenteel niet werkt op de Kobo, omdat Goodreads is overgenomen door Amazon :P Kan zijn dat dat in de toekomst wel weer zo is, maar nu dus niet. Maar goed, dat is geen probleem :)
And eternity in an hour.
pi_142508107
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:58 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Thanks voor je input :) Fijn dat je Aura goed bevalt! Waar heb je hem besteld? :)

Ik heb inmiddels gelezen dat Goodreads momenteel niet werkt op de Kobo, omdat Goodreads is overgenomen door Amazon :P Kan zijn dat dat in de toekomst wel weer zo is, maar nu dus niet. Maar goed, dat is geen probleem :)
Geen dank! Bij modern.nl, http://www.modern.nl/nl/c(...)/aura-6-black/p50322

Ik raad je aan om bij de pricewatch te kijken:

https://tweakers.net/categorie/804/e-readers/producten/

Daar zie je een overzicht van online verkooppunten met prijzen zodat je mooi kunt vergelijken. Volgens mij heeft modern.nl alleen de zwarte editie.

Dat GoodReads is overgenomen door Amazon vind ik wel erg jammer. ;( Dat kan een overweging zijn om mijn account te verwijderen of om gewoon zelf een lijst bij te houden.
pi_142508250
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:57 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Is dat zo? :o Waar is 'ie in prijs verlaagd dan? En thx, dan ga ik hem bestellen, denk ik. Anders blijf ik toch eindeloos vergelijken en je moet een keer een knoop doorhakken ;).
Bij Libris (waar ik werk ;) ) is 'ie vanaf morgen beperkt weer te bestellen, ik ben bang dat je daarvoor te laat bent. Of je moet een paar weken op de levering willen wachten...
Er zijn nog wel aanbieders die 'm wel op voorraad hebben zegt Google.
Het is echt een hele fijne reader. :Y
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zondag 20 juli 2014 @ 12:08:27 #15
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142508280
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:07 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Bij Libris (waar ik werk ;) ) is 'ie vanaf morgen beperkt weer te bestellen, ik ben bang dat je daarvoor te laat bent. Of je moet een paar weken op de levering willen wachten...
Er zijn nog wel aanbieders die 'm wel op voorraad hebben zegt Google.
Het is echt een hele fijne reader. :Y
Ik ga hem via Topdeals bestellen :Y Nog geen 100 euro, prima deal lijkt me :)
And eternity in an hour.
pi_142508351
*O*

Veel plezier ermee!
  zondag 20 juli 2014 @ 12:13:34 #17
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142508430
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:11 schreef CartWOman het volgende:
*O*

Veel plezier ermee!
*O* Ik moet straks weer 3 uur per dag in de trein zitten, dus dat komt wel goed, denk ik ;)
En hij is roze *O* Nu maar even een hoesje zoeken ;) Zal ik zo'n magnetische cover met sleep wake doen of een neoprene hoesje? Wat zou beter zijn tegen krassen? :)
And eternity in an hour.
pi_142508624
Een vraag aan de mensen met de Aura:

Welk hoesje va eBay hebben jullie genomen en ben je daarmee tevreden? De officiële hoesjes vind ik wel erg duur, maar ik wil ook weer niet totale baggerkwaliteit hebben.
  zondag 20 juli 2014 @ 12:25:14 #19
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142508767
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:20 schreef robin007bond het volgende:

Welk hoesje va eBay hebben jullie genomen en ben je daarmee tevreden? De officiële hoesjes vind ik wel erg duur, maar ik wil ook weer niet totale baggerkwaliteit hebben.
Goeie vraag :P Ik zie veel van die gekleurde magnetic covers. Ik vind die neoprene dingen met design echter toch ook wel erg mooi. Voor m'n iPad gebruik ik zowel een magnetic cover als een hoes :').
And eternity in an hour.
pi_142509340
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:55 schreef robin007bond het volgende:
Dat uitgerekend dát boek op afstand van ereaders wordt verwijderd door Amazon. :') _O-
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:20 schreef robin007bond het volgende:

Ik heb een luxe uitvoering van Geckocovers.nl. Ziet er goed uit, past netjes en is niet te duur (¤ 19,95 met gratis verzenden). Vind een goede hoes met rand wel prettig, vooral omdat de Aura zelf geen rand heeft die het scherm beschermt. Ze hebben ook 'slim fit' covers, die lichter en compacter zijn, maar daar zie ik het nut niet zo van in. In die luxe hoes is mijn e-reader nog steeds compacter dan een gemiddelde paperback. De automatische sleep-functie werkt prima trouwens.

Zijn er hier ook die strips lezen op e-readers?
  zondag 20 juli 2014 @ 12:47:45 #21
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142509395
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:45 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat uitgerekend dát boek op afstand van ereaders wordt verwijderd door Amazon. :') _O-

[..]

Ik heb een luxe uitvoering van Geckocovers.nl. Ziet er goed uit, past netjes en is niet te duur (¤ 19,95 met gratis verzenden). Vind een goede hoes met rand wel prettig, vooral omdat de Aura zelf geen rand heeft die het scherm beschermt. Ze hebben ook 'slim fit' covers, die lichter en compacter zijn, maar daar zie ik het nut niet zo van in. In die luxe hoes is mijn e-reader nog steeds compacter dan een gemiddelde paperback. De automatische sleep-functie werkt prima trouwens.

Mooie hoezen wel. Had ik ook geen roze hoeven te bestellen als 'ie toch in een hoes gaat :P
And eternity in an hour.
pi_142511026
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 12:45 schreef Fixers het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor de tip. Die covers zien er zeker netjes uit.

Op mijn e-reader ga ik wel manga lezen. Gewone strips vind ik iets te kleurrijk voor een e-reader, maar manga is haast altijd in zwart-wit. Dat gaat gewoon prima.

zondag 20 juli 2014 @ 14:30:45 #23
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142512413
http://www.geckocovers.nl(...)_y078CFScXwwodK2EAyA

Ik heb deze besteld (in het bruin). Er is ook een kunstlederen versie, maar ja, voor 5 euro extra heb ik toch liever echt leer ;) Heb hem bij een andere webshop besteld en hij komt dinsdag tegelijk met mijn ereader binnen. Moet donderdag en vrijdag weer een end met de trein, dus dan komt 'ie mooi van pas :D
And eternity in an hour.
pi_142515656
Ik ben ook erg tevreden over mijn hoes van gecko. O+
pi_142517617
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 16:05 schreef Cygne het volgende:
Ik ben ook erg tevreden over mijn hoes van gecko. O+
Mooi om te horen. :)

Ik vind het wel prijzig, maar het lijkt wel hoogwaardige kwaliteit. Stiekem ben ik bang dat ze ook gewoon uit Hong kong komen.
pi_142517918
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 16:59 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mooi om te horen. :)

Ik vind het wel prijzig, maar het lijkt wel hoogwaardige kwaliteit. Stiekem ben ik bang dat ze ook gewoon uit Hong kong komen.
Wees gerust, ze komen niet uit Hong Kong, die hoezen worden in China gemaakt. Net als je Aura overigens.
pi_142518108
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wees gerust, ze komen niet uit Hong Kong, die hoezen worden in China gemaakt. Net als je Aura overigens.
Tsja, ik bedoel uit dezelfde fabrieken als de eBay-hoezen wiens verkopers zich vaak in Hong Kong vestigen. :P
  zondag 20 juli 2014 @ 17:16:33 #28
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142518262
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

Worden ze niet gewoon in NL gemaakt? Dat suggereert de site nu wel.
And eternity in an hour.
pi_142519325
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:16 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Lijkt er wel op. _O_
http://www.geckocovers.nl/how-its-made
pi_142519578
Nu nog kiezen tussen de luxe beschermhoes en de slimfit hoes. Pff, wat een overdaad aan keuzes.
pi_142521087
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:16 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Op de verpakking staat gewoon 'made in china'. Ze worden alleen in Nederland ontworpen.
pi_142521274
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:29 schreef Fixers het volgende:

[..]

Op de verpakking staat gewoon 'made in china'. Ze worden alleen in Nederland ontworpen.
Op hun website beweren ze dat alles met de hand wordt gedaan. Tsja, wel in China blijkbaar. Ze romantiseren het wel heel erg. ;(
pi_142521558
Niets mis met in china gemaakte spullen. Dat het met de hand gemaakt is zegt weinig. Vaak genoeg is het goedkoper om dingen met de hand te maken dat een robot-productielijn op te zetten.
pi_142522130
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:41 schreef Fixers het volgende:
Niets mis met in china gemaakte spullen. Dat het met de hand gemaakt is zegt weinig. Vaak genoeg is het goedkoper om dingen met de hand te maken dat een robot-productielijn op te zetten.
Dat klopt inderdaad.

En ook in China heb je verschillende marktsegmenten variërend van totale crap tot luxeproducten.
  zondag 20 juli 2014 @ 19:00:21 #35
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142522393
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad.

En ook in China heb je verschillende marktsegmenten variërend van totale crap tot luxeproducten.
Anders dan die cheap hoesjes op DX, moeten deze hoesjes nog steeds voldoen aan de kwaliteitseisen van Gecko, dus dat komt wel goed idd ;)
And eternity in an hour.
pi_142522652
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:00 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Anders dan die cheap hoesjes op DX, moeten deze hoesjes nog steeds voldoen aan de kwaliteitseisen van Gecko, dus dat komt wel goed idd ;)
Dat is waar. :)

Deze is het geworden, in het zwart:
http://www.geckocovers.nl/kobo-aura-6-inch-beschermhoes-luxe.html
  zondag 20 juli 2014 @ 19:39:54 #37
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142523968
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat is waar. :)

Deze is het geworden, in het zwart:
http://www.geckocovers.nl/kobo-aura-6-inch-beschermhoes-luxe.html
^O^

Wij allebei blij dinsdag ;)
And eternity in an hour.
pi_142524015
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:39 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

^O^

Wij allebei blij dinsdag ;)
Haha leuk! Dan kunnen we allebei onze bevindingen posten.

In de tussentijd durf ik hem niet mee te nemen in het OV (met de bus).
  zondag 20 juli 2014 @ 19:42:23 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142524075
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 18:41 schreef Fixers het volgende:
Betwijfel of men in Europa de iPhone of iPad zou kunnen maken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 20 juli 2014 @ 19:42:54 #40
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142524095
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Haha leuk! Dan kunnen we allebei onze bevindingen posten.

In de tussentijd durf ik hem niet mee te nemen in het OV (met de bus).
Oei, nav mijn opmerking over de krassen? ;) Ik ook niet, maar ik hoef toch niet met het ov de komende dagen :) Misschien kun je hem eerst in een washandje oid bewaren?
And eternity in an hour.
pi_142524110
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:42 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Oei, nav mijn opmerking over de krassen? ;) Ik ook niet, maar ik hoef toch niet met het ov de komende dagen :) Misschien kun je hem eerst in een washandje oid bewaren?
Bedankt voor de tip. _O_

In de tussentijd neem ik hem mee in de originele verpakking of wikkel ik hem in een handdoek.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 19:47:16 ]
  zondag 20 juli 2014 @ 19:49:19 #42
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142524376
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip. _O_

In de tussentijd neem ik hem mee in de originele verpakking of wikkel ik hem in een handdoek.
^O^ Jij hebt hem iig al, ik moet wachten :(
And eternity in an hour.
  maandag 21 juli 2014 @ 13:43:11 #43
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_142551302
Ik kom hier ook buurten, vandaag een Kobo Aura besteld!
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_142561882
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:43 schreef Lov1 het volgende:
*O*
  maandag 21 juli 2014 @ 18:12:24 #45
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142562970
quote:
Welkom bij de zeer-exclusieve Aura-bezitters-club ;) Waar heb je hem besteld? :)
And eternity in an hour.
  maandag 21 juli 2014 @ 18:18:04 #46
45206 Pietverdriet
pi_142563190
quote:
Het klinkt als een zo een japanse compact auto
:)
pi_142571534
Vandaag de Kobo Aura aan een collega laten zien. Hij vond hem zo interessant dat ik hem morgen weer laat zien. :D
pi_142571773
Ik ben inmiddels ook wel fan van Pocket. Als ik lange teksten als blogs tegenkom die ik rustig wil lezen stuur ik ze door naar mijn Pocket account.
pi_142573132
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:11 schreef Fixers het volgende:
Ik ben inmiddels ook wel fan van Pocket. Als ik lange teksten als blogs tegenkom die ik rustig wil lezen stuur ik ze door naar mijn Pocket account.
Zou ik ook handig vinden. Helaas vind ik het niet prettig om zoveel interesses van me in de cloud te hebben waar een commercieel bedrijf alles mee kan doen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:51:27 #50
129638 Lov1
pi_142588179
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 18:12 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Welkom bij de zeer-exclusieve Aura-bezitters-club ;) Waar heb je hem besteld? :)
Haha thanks! Ik heb hem besteld bij Wehkamp, mijn Ipad daar ook besteld en goede ervaring daarmee. Voor 99 euro incl. verzending jeej!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 11:41:13 #51
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142589405
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:51 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Haha thanks! Ik heb hem besteld bij Wehkamp, mijn Ipad daar ook besteld en goede ervaring daarmee. Voor 99 euro incl. verzending jeej!
Heeft Wehkamp geen lange levertijd? Die van mij komt vandaag iig *O* Thuis meteen checken of er geen dode pixels op zitten (dit lees ik nog wel eens).
And eternity in an hour.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:20:29 #52
129638 Lov1
pi_142595311
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 11:41 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Heeft Wehkamp geen lange levertijd? Die van mij komt vandaag iig *O* Thuis meteen checken of er geen dode pixels op zitten (dit lees ik nog wel eens).
Helemaal niet, zondag besteld en nu al af te halen bij het servicepunt! Is die van jou al binnen? Goeie tip trouwens, die dode pixels
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:30:53 #53
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142595814
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 14:20 schreef Lov1 het volgende:

[..]

Helemaal niet, zondag besteld en nu al af te halen bij het servicepunt! Is die van jou al binnen? Goeie tip trouwens, die dode pixels
Ja, die van mij ligt thuis op me te wachten ;) Ik dacht een levertijd van > 5 dagen te zien bij Wehkamp maar misschien was dat bij een andere e-reader :)
And eternity in an hour.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 17:40:35 #54
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142603368
Hij is er en alles ziet er goed uit *O* Wat een compleet ander beeld dan op een tablet idd! :o Nu configureren :) Hoesje is er helaas nog niet, maar dat heb ik toch pas dodag nodig. En anders maar meenemen in het doosje tot die tijd ;)
And eternity in an hour.
pi_142606929
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 17:40 schreef _Dido_ het volgende:
Hij is er en alles ziet er goed uit *O* Wat een compleet ander beeld dan op een tablet idd! :o Nu configureren :) Hoesje is er helaas nog niet, maar dat heb ik toch pas dodag nodig. En anders maar meenemen in het doosje tot die tijd ;)
_O_

Stiekem keek ik wel een beetje op van de iPad mini van een collega. Als softwareontwikkelaar moet ik toegeven dat boeken over programmeren wel beter lezen op een tablet als er bijvoorbeeld stukjes code instaan.

Maar veel plezier! Hou ons op de hoogte van je bevindingen als je dat leuk vindt. :D

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2014 19:25:21 ]
pi_142614266
Het hoesje dat ik had besteld kan pas op 1 augustus worden geleverd. :') Een foutje op de site.

Nu kan ik een ander kleurtje kiezen of wachten. Ik heb zelf aangeboden de slim fit wel te willen hebben tegen dezelfde prijs als de hoes die ik al had besteld.
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 juli 2014 @ 00:20:58 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_142621344
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 11:45 schreef Ynske het volgende:

[..]

via de bieb en er komen steeds meer boeken bij
werkt ook doodsimpel, fijne service :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 23 juli 2014 @ 08:34:26 #58
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142626177
Beetje jammer wel dat m'n leesstatistieken meteen fucked up zijn doordat mijn ereader ineens van niks naar pagina 136 schoot :') Kun je ook niet resetten volgens mij. Ach, het zal uiteindelijk wel weer rechttrekken, als ik eenmaal genoeg boeken heb gelezen :P
And eternity in an hour.
  woensdag 23 juli 2014 @ 13:17:13 #59
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_142634044
Ohai, ik heb eindelijk ook een ereader besteld. Vanavond wordt hij thuisbezorgd *O*
Een kobo aura :) bij wehkamp :P
Ik had nog een 10 euro kortingscode liggen dus dat was mooi meegenomen :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_142647880
Vervolg op Geckohoes-vertraging:

Ze hebben me nog 5% van het aankoopbedrag retour willen sturen (dat is 95 cent). :') Hoe gierig.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2014 18:35:04 ]
pi_142648093
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 13:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ohai, ik heb eindelijk ook een ereader besteld. Vanavond wordt hij thuisbezorgd *O*
Een kobo aura :) bij wehkamp :P
Ik had nog een 10 euro kortingscode liggen dus dat was mooi meegenomen :)
*O*
  donderdag 24 juli 2014 @ 06:47:28 #62
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142669459
Hoesje was er gisteren nog niet :'( raar want hij is maandag per briefpost verzonden. Irritant ook als je 24 uurslevering gewend bent /verwend :')
And eternity in an hour.
pi_142669580
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 06:47 schreef _Dido_ het volgende:
Hoesje was er gisteren nog niet :'( raar want hij is maandag per briefpost verzonden. Irritant ook als je 24 uurslevering gewend bent /verwend :')
Tsja. Gecko en levering is blijkbaar geen goede combinatie. Straks krijg jij ook nog een excuusmail dat je hem pas 1 augustus kan krijgen. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2014 07:12:13 ]
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:33:03 #64
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142672501
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tsja. Gecko en levering is blijkbaar geen goede combinatie. Straks krijg jij ook nog een excuusmail dat je hem pas 1 augustus kan krijgen. ;(
De mijne is al verzonden :P
And eternity in an hour.
pi_142679688
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 07:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat jij toevallig pech hebt bij Gecko is heel vervelend. Maar Gecko en levering is wel een goede combinatie. Al meerdere keren bij hun besteld en het gewoon de volgende dag geleverd gekregen. Prima bedrijf, mooie hoesjes. Bij de koop van een nieuwe ereader bestel ik er zeker weer.
pi_142681200
Ik ben ook niet echt overtuigd van Gecko. Mijn hoesje kwam vol met krassen en duidelijk gebruikt aan... Klantenservice opgebeld en mijn geld teruggekregen, dat dan weer wel. Maar de volgende keer bestel ik ergens anders.
  donderdag 24 juli 2014 @ 15:12:26 #67
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142681719
Ik las trouwens wel dat na een tijdje de binnenvoering van een Gecko cover kan loslaten als je de voorkant naar achteren vouwt (wat je natuurlijk doet, want dat leest prettiger). Ben benieuwd naar de duurzaamheid van die hoes!
And eternity in an hour.
pi_142690349
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:15 schreef Fairytale1982 het volgende:

[..]

Dat jij toevallig pech hebt bij Gecko is heel vervelend. Maar Gecko en levering is wel een goede combinatie. Al meerdere keren bij hun besteld en het gewoon de volgende dag geleverd gekregen. Prima bedrijf, mooie hoesjes. Bij de koop van een nieuwe ereader bestel ik er zeker weer.
Dat is mooi om te horen.

Tsja, ik weet niet. Ik had een wat leukere afhandeling verwacht. Als ze een gratis screen protector zouden sturen zou ik dat ook heel erg op prijs stellen. Ze waren weinig creatief in het bieden van troost behalve ¤1. ;(
pi_142710320
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 15:12 schreef _Dido_ het volgende:
Ik las trouwens wel dat na een tijdje de binnenvoering van een Gecko cover kan loslaten als je de voorkant naar achteren vouwt (wat je natuurlijk doet, want dat leest prettiger). Ben benieuwd naar de duurzaamheid van die hoes!
Ik heb hier niks van gemerkt. Lees al 2 jaar op die manier en binnenvoering zit nog steeds vast. Dus misschien was het net een misfabrikaat.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 19:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat is mooi om te horen.

Tsja, ik weet niet. Ik had een wat leukere afhandeling verwacht. Als ze een gratis screen protector zouden sturen zou ik dat ook heel erg op prijs stellen. Ze waren weinig creatief in het bieden van troost behalve ¤1. ;(
Daar heb je gelijk in. Ze hadden het op een mooiere manier mogen afhandelen. Al vind ik persoonlijk een screenprotector niet nodig bij een ereader.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:47:09 #70
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142727861
Ik heb gisteren eindelijk mijn Geckocover binnen gekregen, geweldig ding. Ruikt lekker, voelt lekker en ik kan me idd niet voorstellen dat de binnenkant loslaat. Heb in twee avonden en een ochtend al 1,5 boek gelezen (300 pagina's in totaal) en dat is echt veel voor mijn doen! :D Komende week vakantie, dus dan zullen er nog wel wat pagina's bij komen.
And eternity in an hour.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 25 juli 2014 @ 19:51:13 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_142727986
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:47 schreef _Dido_ het volgende:
Ik heb gisteren eindelijk mijn Geckocover binnen gekregen, geweldig ding. Ruikt lekker, voelt lekker en ik kan me idd niet voorstellen dat de binnenkant loslaat. Heb in twee avonden en een ochtend al 1,5 boek gelezen (300 pagina's in totaal) en dat is echt veel voor mijn doen! :D Komende week vakantie, dus dan zullen er nog wel wat pagina's bij komen.
ruikt lekker?
Waar ruikt ie naar dan?
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:53:10 #72
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142728047
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:51 schreef Ynske het volgende:

[..]

ruikt lekker?
Waar ruikt ie naar dan?
Naar leer natuurlijk ;)
And eternity in an hour.
pi_142760933
Nog aanraders voor gratis goede boeken? :7
pi_142795778
* µ wilde een Paperwhite kopen maar die kan ik niet orderen via amazon.com/co.uk... Vaag.

Dus misschien voor die Glo gaan, maar ik heb twee vragen:
• Gaat die brightness echt tot heel laag?
• Doet hij ook "x minutes left in chapter"

Of kent iemand een andere ereader met die hieraan voldoet?
జ్ఞ‌ా
  maandag 28 juli 2014 @ 04:55:30 #75
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142802528
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2014 23:02 schreef µ het volgende:
* µ wilde een Paperwhite kopen maar die kan ik niet orderen via amazon.com/co.uk... Vaag.

Kun je beter voor de Aura gaan, dat is de opvolger en die is beter en goedkoper. Je kunt de brightness idd instellen vanaf 1%. Hoelang je nog nodig hebt voor een chapter geeft ie niet aan volgens mij, heb het iig op de Aura niet gezien.
And eternity in an hour.
  maandag 28 juli 2014 @ 07:27:41 #76
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142802796
quote:

Ja, als ik het licht gebruik is 't op 1%! Heel fijn.

En sommige boeken doen het wel en sommige niet. Boeken die ik van Bol.com heb niet maar die uit de Kobo store wel.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juli 2014 @ 08:20:34 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_142803124
quote:

[*] Doet hij ook "x minutes left in chapter"

Waar gebruik je dat voor? Ik ken die functie niet dus ik ben er wel benieuwd naar waarom dat voor jou belangrijk is :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 28 juli 2014 @ 09:02:02 #78
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142803525
Ben net verhuisd en moet m'n boekenkast inruimen. Merk dat ik, nu ik een ereader heb, makkelijker dingen wegdoe. Omdat ik het boek al gekocht heb, mag ik van mezelf het ebook gewoon downloaden, heb er immers toch al voor betaald :) Zo kan ik ineens toch drie dozen boeken wegdoen :)
And eternity in an hour.
  maandag 28 juli 2014 @ 09:03:14 #79
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142803538
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:02 schreef _Dido_ het volgende:
Ben net verhuisd en moet m'n boekenkast inruimen. Merk dat ik, nu ik een ereader heb, makkelijker dingen wegdoe. Omdat ik het boek al gekocht heb, mag ik van mezelf het ebook gewoon downloaden, heb er immers toch al voor betaald :) Zo kan ik ineens toch drie dozen boeken wegdoen :)
Ik koop best vaak fysieke boeken die ik op mijn e-reader heb gelezen. Gewoon omdat ik ze wil hebben voor in mijn kast. :')
  maandag 28 juli 2014 @ 09:05:52 #80
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142803578
quote:
10s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:03 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik koop best vaak fysieke boeken die ik op mijn e-reader heb gelezen. Gewoon omdat ik ze wil hebben voor in mijn kast. :')
Ik heb nog steeds 3,5 doos over met boeken waarvan m'n hart au zegt bij de gedachte aan wegdoen :P De allermooiste krijgen een plekje in m'n kast. Denk Norwegian Wood van Murakami, Wuthering Heights, Het huis van de moskee van Kader Abdolah etc O+ Ik heb straks een boekenkast die écht wat over mij zegt ;) Ipv dat ik interessant kan doen met moeilijke boeken die ik nooit gelezen heb en ook nooit ga lezen.
And eternity in an hour.
  maandag 28 juli 2014 @ 09:24:36 #81
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_142803842
Ik hou van mn glo O+ bewust geen aura genomen ivm het formaat, glo is ideaal om vast te houden.

Het blijft me verbazen hoe lang de accu van dat dit mee gaat :o
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Redactie Frontpage maandag 28 juli 2014 @ 09:25:01 #82
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_142803850
Vorige week heb ik ook een Aura besteld, kwam me goed uit dat die in de aanbieding was. Heb nu al 3 boeken gelezen, terwijl ik de afgelopen tijd nauwelijks een boek had aangeraakt. Goede aankoop dit ^O^
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_142806540
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 04:55 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Kun je beter voor de Aura gaan, dat is de opvolger en die is beter en goedkoper. Je kunt de brightness idd instellen vanaf 1%. Hoelang je nog nodig hebt voor een chapter geeft ie niet aan volgens mij, heb het iig op de Aura niet gezien.
En die 1% is heel donker? :s).

Zal eens naar de Aura kijken, thanks.
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 07:27 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ja, als ik het licht gebruik is 't op 1%! Heel fijn.

En sommige boeken doen het wel en sommige niet. Boeken die ik van Bol.com heb niet maar die uit de Kobo store wel.
Als de Glo 1% doet zal de Aura dat ook doen gok ik zo :s).
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 08:20 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Waar gebruik je dat voor? Ik ken die functie niet dus ik ben er wel benieuwd naar waarom dat voor jou belangrijk is :)
Ik zag het staan bij de paperwhite. Zit op mijn huidige Kindle ook niet overigens, maar leek mij wel handig. In echte boeken kijk ik ook wel eens hoe ver ik nog moet in het hoofdstuk, ik stop liever op hele hoofdstukken :s).
జ్ఞ‌ా
pi_142806555
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:25 schreef Etcetera het volgende:
Vorige week heb ik ook een Aura besteld, kwam me goed uit dat die in de aanbieding was. Heb nu al 3 boeken gelezen, terwijl ik de afgelopen tijd nauwelijks een boek had aangeraakt. Goede aankoop dit ^O^
Is die aanbieding nog ergens? :s)
జ్ఞ‌ా
  Redactie Frontpage maandag 28 juli 2014 @ 11:34:24 #85
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_142806637
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:31 schreef µ het volgende:

[..]

Ik ben bang van niet, die liep tot en met afgelopen week volgens mij.
With four other people
And aliens
  maandag 28 juli 2014 @ 13:14:19 #86
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142809858
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:31 schreef µ het volgende:

[..]

Ik heb hem zelf bij Topdeals gekocht. Betaalde er zelf 99,95 voor, maar hij is nu 119,95. Dacht dat die actie alleen van Libris was, maar blijkbaar was het een wereldwijde actie.
And eternity in an hour.
  maandag 28 juli 2014 @ 13:15:04 #87
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142809885
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 09:25 schreef Etcetera het volgende:
Hij is veel makkelijker mee te nemen dus je gaat makkelijker spontaan even lezen. Moet straks weer met de trein, dus dan gaat 'ie weer mee. Hoop vandaag m'n tweede boek in een week uit te lezen. En ja, dat is veel voor mijn doen :P
And eternity in an hour.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juli 2014 @ 15:22:57 #88
13151 crew  Rewimo
pi_142814521
Ik lees nu ook altijd en overal. Vanmiddag nog een tijd moeten wachten in het ziekenhuis, heerlijk zitten lezen in wat ik zelf leuk vind i.p.v. die stomme tijdschriften die ze hebben liggen :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juli 2014 @ 15:24:23 #89
13151 crew  Rewimo
pi_142814579
quote:
2s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:30 schreef het volgende:
Ik zag het staan bij de paperwhite. Zit op mijn huidige Kindle ook niet overigens, maar leek mij wel handig. In echte boeken kijk ik ook wel eens hoe ver ik nog moet in het hoofdstuk, ik stop liever op hele hoofdstukken .
Op die manier :) Da's wel handig aan een e-reader, je komt altijd precies terug waar je gebleven bent ^O^
  dinsdag 29 juli 2014 @ 03:03:28 #90
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142838676
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 15:24 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Op die manier :) Da's wel handig aan een e-reader, je komt altijd precies terug waar je gebleven bent ^O^
bladwijzer/lintje doet dat ook? :P Ik heb m'n ereader nu een week en ben al aan m'n derde boek bezig. Geen Facebook meer in de trein maar lekker lezen. Lees ook een stuk vlotter, merk ik. Superding!!
And eternity in an hour.
pi_142838982
Mijn kindle touch geeft ook aan hoe lang je nog moet lezen tot het volgende hoofdstuk. Was een update vorig jaar geloof ik.
Tap tap tap
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 29 juli 2014 @ 06:49:26 #92
13151 crew  Rewimo
pi_142839065
Ik heb maar een simpele Kobo Mini, die geeft alleen het aantal bladzijden aan (gelezen/totaal). Maakt me op zich niks uit :) De Mini past zelfs in mijn broekzak (zonder hoesje, dat wel - normaal gesproken reist ie in zijn hoesje) en gaat overal mee heen.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:04:14 #93
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142839961
quote:
2s.gif Op maandag 28 juli 2014 11:30 schreef µ het volgende:

[..]

En die 1% is heel donker? :s).

Zal eens naar de Aura kijken, thanks.

[..]

Als de Glo 1% doet zal de Aura dat ook doen gok ik zo :s).

[..]

Ik zag het staan bij de paperwhite. Zit op mijn huidige Kindle ook niet overigens, maar leek mij wel handig. In echte boeken kijk ik ook wel eens hoe ver ik nog moet in het hoofdstuk, ik stop liever op hele hoofdstukken :s).
Ik heb een Aura HD maar ik gok dat de Aura en Glo hetzelfde werken met background-light.
pi_142867650
Heb nu sinds een weekje een Aura HD en al meer gelezen dan afgelopen 10 jaar, kortom ben weer aan het lezen geslagen en het bevalt prima.
pi_142948644
Misschien stel ik een hele domme vraag - ik heb nog nooit eerder ervaring met e-books gehad - maar ik heb onlangs bij Bol.com een papieren boek besteld waar een code bij zat voor een gratis te downloaden e-book (via krasenlees.nl). Nu had ik verwacht dat ik met een e-book-ondersteunende app op mijn mobiel, bijvoorbeeld Play Books het e-book kon openen, maar niets is minder waar. Ik heb verschillende apps op zowel mobiel als laptop nu geprobeerd en ik krijg steeds een foutmelding bij het laden van het boek. Is er iemand die weet wat ik verkeerd doe?
Only a few find the way, some don't recognize it when they do - some... don't ever want to.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:51:53 #96
401956 _Dido_
Remember me!
pi_142948717
Echt blij dat ik m'n ereader op het juiste moment heb gekocht. Hij is nu weer flink duurder!!
Verder begin ik dadelijk aan mijn vierde boek in 1,5 week :D En er zat ook nog een verhuizing tussen, dus dat belooft wat als ik vanaf volgende week weer veel moet treinen :)
And eternity in an hour.
pi_142950243
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:49 schreef CheshireMoon het volgende:
Misschien stel ik een hele domme vraag - ik heb nog nooit eerder ervaring met e-books gehad - maar ik heb onlangs bij Bol.com een papieren boek besteld waar een code bij zat voor een gratis te downloaden e-book (via krasenlees.nl). Nu had ik verwacht dat ik met een e-book-ondersteunende app op mijn mobiel, bijvoorbeeld Play Books het e-book kon openen, maar niets is minder waar. Ik heb verschillende apps op zowel mobiel als laptop nu geprobeerd en ik krijg steeds een foutmelding bij het laden van het boek. Is er iemand die weet wat ik verkeerd doe?
Is het een foutmelding over DRM ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:12:19 #98
13151 crew  Rewimo
pi_142955853
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:49 schreef CheshireMoon het volgende:
Verkeerde formaat misschien? Is het een epub? Kijk even wat voor bestand het is en zet het eventueel om met Calibre in het juiste formaat (eentje dat je app aankan)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:47:38 #99
13151 crew  Rewimo
pi_142963143
Kindle aangeboden (niet van mij, kwam hem toevallig tegen)

V&A / [tk] Kindle 4 (Zwart/Wifi) Nieuw nog in de doos
pi_143006680
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:42 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Is het een foutmelding over DRM ?
Ik krijg het volgende te lezen: "End of Central Directory record could not be found."

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Verkeerde formaat misschien? Is het een epub? Kijk even wat voor bestand het is en zet het eventueel om met Calibre in het juiste formaat (eentje dat je app aankan)
Het is gewoon epub, dus aan het formaat zou het dan toch niet hoeven te liggen?

Edit: Na het bestand voor de tweede keer te hebben gedownload (ik dacht laat ik het gewoon nog een keertje proberen) werkt het ineens wel. Raar. :')
In ieder geval bedankt voor het meedenken. :)
Only a few find the way, some don't recognize it when they do - some... don't ever want to.
  Redactie Frontpage zondag 3 augustus 2014 @ 01:41:54 #101
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_143007021
Aan de error te lezen: downloadfoutje, is niet helemaal goed gegaan blijkbaar.
With four other people
And aliens
pi_143010169
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:23 schreef CheshireMoon het volgende:
End of Central Directory record could not be found.
Epub is een gezipt bestand , kun je deze wel openen en uitpakken met bv winzip.

De melding die je krijgt is dat het het slot zinnetje van de zip file niet gevonden kan worden
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:35:37 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143010300
Hij heeft het al opgelost.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 3 augustus 2014 @ 11:46:05 #104
431837 fransos
hey ho, let's go
pi_143011385
PocketBook heeft deze http://www.pocketbook-int.com/nl/products/pocketbook-inkpad alweer een poos geleden aangekondigd. De Inkpad zou mijn oude Nook moeten vervangen. Helaas is mijn vakantie begonnen en dat ding is nog steeds niet uitgebracht.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 augustus 2014 @ 16:56:37 #105
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_143056631
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_143061679
quote:
Vroeger waren ze een van de weinige, nu een van de vele die ook kwaliteit leveren.
pi_143230426
quote:
Heftig. Vooral omdat ze toch erg prominent aanwezig waren hier in NL bijvoorbeeld.
pi_143236113
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:51 schreef _Dido_ het volgende:
Echt blij dat ik m'n ereader op het juiste moment heb gekocht. Hij is nu weer flink duurder!!
Verder begin ik dadelijk aan mijn vierde boek in 1,5 week :D En er zat ook nog een verhuizing tussen, dus dat belooft wat als ik vanaf volgende week weer veel moet treinen :)
_O_
Mooi dat we die goede deal hebben gepakt.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:58:44 #109
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_143237402
Hier iemand al iets gekocht of verkocht met Tom Kabinet? Ik heb gister een van mijn boeken geprobeerd te uploaden, maar kreeg een foutmelding. Jammer, maar ik wacht wel tot de kinderziektes eruit zijn.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:42:24 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_143238671
quote:
heel jammer, ben erg tevreden met de ereaders van Sony.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 21:40:26 #111
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_143242564
Ik heb ook een ereader van Sony en ben er zeer tevreden over. Hopen dat ie niet kapot gaat, wat moet ik dan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_143253034
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 21:40 schreef karr-1 het volgende:
Ik heb ook een ereader van Sony en ben er zeer tevreden over. Hopen dat ie niet kapot gaat, wat moet ik dan?
Je hebt altijd nog wettelijke garantie.
  zondag 10 augustus 2014 @ 11:31:21 #113
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_143254510
Verkoopt de kobo nog een beetje goed? Of moeten we vrezen voor een ereader-markt die volledig gedomineerd wordt door amazon?
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 10 augustus 2014 @ 11:31:28 #114
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_143254512
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 09:56 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je hebt altijd nog wettelijke garantie.
Hmmm ja maar ik heb het ding al ruim een jaar in bezit of zo, dus die garantie duurt ook niet heel lang meer. En als het product niet meer bestaat kan het ook niet vervangen worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_143254832
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:31 schreef JimmyJames het volgende:
Verkoopt de kobo nog een beetje goed? Of moeten we vrezen voor een ereader-markt die volledig gedomineerd wordt door amazon?
Als we dit topic mogen geloven dan is de Kobo Aura een bestseller. :D

Volgens mij verkoopt die best aardig. Volledige dominantie van het kwaadaardige Amazon is gelukkig niet het geval.
  zondag 10 augustus 2014 @ 11:48:41 #116
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_143254930
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:44 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Als we dit topic mogen geloven dan is de Kobo Aura een bestseller. :D

Volgens mij verkoopt die best aardig. Volledige dominantie van het kwaadaardige Amazon is gelukkig niet het geval.
Wel in Nederland, mede omdat de kindle nog moeilijk verkrijgbaar is. Overigens ben ik fan van Amazon.
pi_143256760
Die Kindle werkt in ieder geval als een tierelier.
Tap tap tap
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:30:54 #118
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_143258248
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:31 schreef JimmyJames het volgende:
Volgens mij verkoopt dat ding supergoed!
pi_143437325
Mijn e-reader eens onder het stof vandaag gehaald... Hij had liggen verstoffen omdat ik de oude papieren boeken wilde lezen en ben hem toen vergeten. Alleen nu zo met de vakantie is het wel handig (en ik heb besloten dat hij ook heel handig is om de tussenuren en wachtkameruren door te komen). Weer helemaal blij
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:51:11 #120
401956 _Dido_
Remember me!
pi_143587188
Hier nog steeds superblij met m'n ereader. Ik las normaal misschien 2 of 3 boeken per jaar, nu ben ik al met m'n 8e boek in 3 weken bezig. Heb hem altijd bij me en het reizen voor m'n werk is een stuk minder vervelend zo. Baal soms zelfs als ik al op m'n eindbestemming ben :')
And eternity in an hour.
pi_143595865
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:48 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Wel in Nederland, mede omdat de kindle nog moeilijk verkrijgbaar is. Overigens ben ik fan van Amazon.
De Kindle moeilijk verkrijgbaar? Welnee. Laatst online op zondag een besteld bij Amazon.com en dinsdag stond de koerier al op de stoep. Rechtstreeks uit de US en altijd gegarandeerd zonder extra kosten.

Sommige winkels verkopen ze ook in Nederland, zoals Waterstones. Maar online is het gemakkelijkste.
Ik vind de software op de Kindle beter dan op de Kobo. Nooit vastlopers. En voor giga grote Amazon Store natuurlijk, did zou ik vreselijk missen.

Geruchten gaan al even dat Amazon.nl er ook gaat komen. Dat zou helemaal gewldig zijn voor een groot Nederlandstalig aanbod.
pi_143597777
Volgens mij kun je de Kindle ook bij de Saturn in Duitsland kopen, scheelt weer als je bij de grens woont.
Tap tap tap
pi_143600928
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:49 schreef CherryLips het volgende:
Volgens mij kun je de Kindle ook bij de Saturn in Duitsland kopen, scheelt weer als je bij de grens woont.
Ik had de nieuwste Paperwhite voor ¤ 99 bij Mediamarkt in Duitsland, dus daar sowieso (er stond ¤ 125 op maar hoefde maar ¤ 99 te betalen)
pi_143610993
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:22 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik had de nieuwste Paperwhite voor ¤ 99 bij Mediamarkt in Duitsland, dus daar sowieso (er stond ¤ 125 op maar hoefde maar ¤ 99 te betalen)
Ongeveer dezelfde winkel :P Had ik dat maar eerder geweten.
Tap tap tap
pi_143621732
Je kunt ze ook op amazon.de bestellen en naar een afhaalpunt/postkantoor in Duitsland laten sturen.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:11:42 #126
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143812725
Hallo hallo

Collega van me heeft een sony TS2. Ik zit er aan te denken om de opvolger daarvan (TS3) te kopen. Of zijn er betere/andere opties?

Wil alleen boeken lezen erop.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:47:05 #127
401956 _Dido_
Remember me!
pi_143843582
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:11 schreef kanovinnie het volgende:
Hallo hallo

Collega van me heeft een sony TS2. Ik zit er aan te denken om de opvolger daarvan (TS3) te kopen. Of zijn er betere/andere opties?

Wil alleen boeken lezen erop.
Sony stopt met ereaders, weet niet of dat ook betekent dat ze op korte termijn ook gaan stoppen met de ondersteuning ervan. Je kunt ook voor een Kobo Aura (HD) of Kindle Paperwhite gaan :)
And eternity in an hour.
pi_143852411
De Kobo Aura (niet-HD) is goedkoper dan de Sony, en heeft een buitengewoon comfortabele geïntegreerde verlichting. Echt een groot pluspunt t.o.v. losse lampjes op covers.
Van de Sony vind ik het dan weer een voordeel dat deze niet alleen een aanraakscherm heeft, maar ook nog mechanische knopjes. Plus dat de Android-achtige interface me iets meer ligt, maar da’s uiteraard persoonlijk.
Software gebruik ik van geen van beiden, alles met Calibre.
“I don’t hate people. I just feel better when they’re not around.”
pi_143857239
In Duitsland kun je ook nog voor 50 euro een simpele Kindle halen, geen verlichting, geen touchscreen, maar voor gewoon boeken lezen is de prijs-kwaliteitsverhouding natuurlijk zeer interessant. Touchscreen heb ik op mijn Kindle Touch wel, maar fysieke knoppen zijn toch ook wel erg handig. Verlichting lijkt me wel erg handig.
BZB - Zeven Sloten
pi_143869255
Kindle-Calibre-epub-vraagje:

Telkens als ik epub naar mobi omzet, is de tekst niet meer uitgelijnd (justified). Heb al met instellingen zitten spelen, maar het wil maar niet. Iemand tips?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:09:52 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_143875632
Als ik nu een nieuwe ereader nodig had, zou ik voor de Kobo Aura H2o kiezen. Een waterdicht en stofvrij model. Ideaal in bad lijkt me!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:10:22 #132
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_143875643
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 00:17 schreef Mange-tout het volgende:
Kindle-Calibre-epub-vraagje:

Telkens als ik epub naar mobi omzet, is de tekst niet meer uitgelijnd (justified). Heb al met instellingen zitten spelen, maar het wil maar niet. Iemand tips?
geen idee, gaat bij mij altijd goed.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 13:01:27 #133
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_143879374
Blijkbaar leest een niet onaanzienlijk deel van de kobo-klandizie graag in bad: http://www.kobo.com/koboaurah2o
pi_144077978
Ben in de vakantie ook "bekeerd" tot een ereader.... Zat al een hele poos te twijfelen en kwam op vakantie in Engeland in een winkel de Nook Simple Touch Glowlight tegen voor 39 Engelse ponden. Is dus het oude model, maar wel met microsd slot itt de nieuwe en ook met verlichting, touchscreen plus fysieke knoppen. Voor dat bedrag wilde ik toch eens proberen hoe een ereader zou bevallen en vooralsnog echt geen spijt van :D
pi_144086590
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:12 schreef Yngwie het volgende:
Ben in de vakantie ook "bekeerd" tot een ereader.... Zat al een hele poos te twijfelen en kwam op vakantie in Engeland in een winkel de Nook Simple Touch Glowlight tegen voor 39 Engelse ponden. Is dus het oude model, maar wel met microsd slot itt de nieuwe en ook met verlichting, touchscreen plus fysieke knoppen. Voor dat bedrag wilde ik toch eens proberen hoe een ereader zou bevallen en vooralsnog echt geen spijt van :D
Mooi man. Echt een koopje. :)
pi_144126853
mensen hier ervaring met een kindle te bestellen via huifkar ij amazon.de?
  woensdag 3 september 2014 @ 09:25:17 #137
45206 Pietverdriet
pi_144126935
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:19 schreef maartend het volgende:
mensen hier ervaring met een kindle te bestellen via huifkar ij amazon.de?
???
IK heb mij Kindle op amazon.de besteld
pi_144127486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

???
IK heb mij Kindle op amazon.de besteld
Hoe heb je dat gedaan, ik krijg steeds een melding dat ik hem niet naar nederland kan verzenden (gaat wel over de kindle 4 met ads)

[ Bericht 0% gewijzigd door maartend op 03-09-2014 09:59:29 ]
  woensdag 3 september 2014 @ 10:47:39 #139
401956 _Dido_
Remember me!
pi_144128888
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:53 schreef maartend het volgende:

[..]

Hoe heb je dat gedaan, ik krijg steeds een melding dat ik hem niet naar nederland kan verzenden (gaat wel over de kindle 4 met ads)
Heeft dat niet met de specifieke webwinkel te maken? Ik wilde ook eens via Amazon.de bestellen, maar de webwinkel die het artikel op voorraad had, verzond niet naar NL. Miss kun je Amazon.co.uk proberen?
And eternity in an hour.
pi_144129086
Je kunt de Kindle alleen naar een Nederlands adres laten sturen vanaf amazon.com
Dat staat er volgens mij ook gewoon bij als je op amazon.de probeert te bestellen. Je kunt de Kindle wel vanaf amazon.de naar een Duits postkantoor laten sturen.
BZB - Zeven Sloten
pi_144129483
Ik kreeg die paperwhite niet naar NL via .co.uk / .de en .com. iirc
జ్ఞ‌ా
  woensdag 3 september 2014 @ 11:14:18 #142
45206 Pietverdriet
pi_144129583
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:53 schreef maartend het volgende:

[..]

Geen idee, ik woon niet in NL, vandaar
pi_144129920
Oke, dus een hoop wat niks toevoegd.

Ik zal mijn vraag duidelijker meoten stellen;

Iemand ervaring met de volgende site ; http://www.huifkar.de/
Gaat er om een Kindle 4 met adds naar nederland te laten komen vanaf amazon.de
  woensdag 3 september 2014 @ 11:59:43 #144
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_144130912
Maarten, je kunt je kindle gewoon via amazon.com bestellen, dan heb je m binnen 3 dagen in huis. Waarom zo moeilijk doen?
  woensdag 3 september 2014 @ 19:29:43 #145
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144145448
Hmm. Hoe kan ik boeken die ik gekregen heb op m'n kobo desktop krijgen?
pi_144147695
quote:
9s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:10 schreef µ het volgende:
Daarom gewoon Kobo. Tenminste fatsoenlijk verkrijgbaar.
  woensdag 3 september 2014 @ 20:33:01 #147
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144147915
quote:
Via amazon.com werkt hier gewoon, ik heb het kort geleden nog geprobeerd om de totaalprijs te zien.

Het is wel een stuk duurder (147¤ meen ik, en sindsdien is de ¤ nog verder onderuitgegaan).

Ik heb zelf besloten om maar een kobo te nemen gezien het prijsverschil.
pi_144147986
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:59 schreef Aventura het volgende:
Maarten, je kunt je kindle gewoon via amazon.com bestellen, dan heb je m binnen 3 dagen in huis. Waarom zo moeilijk doen?
40-50 euro prijsverschil? Kans op invoerrechten en meer van dat spul.
Dacht ik.

Buiten het feit om dat de K4 niet meer te verkrijgen is daar.
  woensdag 3 september 2014 @ 20:44:22 #149
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144148343
Hmmm.... Probeer nu calibre maar daarmee lukt het me zo snel niet om boeken op m'n kobe glo te zetten. En kobo desktop heeft geen functie om boeken in zijn bieb te zetten, alleen om te kopen.

Hellup ;(
  woensdag 3 september 2014 @ 20:56:16 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144148760
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 3 september 2014 @ 21:10:49 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144149328
quote:
Thanks. Zal die proberen.

Ik heb een hele mappenstructuur die ik wil importeren. Hoe doe je dat? #noob
  Redactie Frontpage woensdag 3 september 2014 @ 21:11:37 #152
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_144149357
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Thanks. Zal die proberen.

Ik heb een hele mappenstructuur die ik wil importeren. Hoe doe je dat? #noob
Dat heb ik in Calibre ook kunnen doen :?
With four other people
And aliens
  woensdag 3 september 2014 @ 21:14:25 #153
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144149457
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:11 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Dat heb ik in Calibre ook kunnen doen :?
boeken op een kobo glo zetten? Of importeren? Het importeren was me daar wel in gelukt, maar het op de kobo zetten niet.
  Redactie Frontpage woensdag 3 september 2014 @ 21:18:15 #154
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_144149594
Van Calibre naar een Kobo Aura.

Aura aan pc koppelen, Calibre starten, wachten tot je de 'Send to device' knop ziet. Boeken selecteren en op 'Send to device' klikken. Wachten tot de taak volbracht is, netjes je device afkoppelen en dan moet ik even wachten tot mijn Aura alle informatie update. Klaar.
With four other people
And aliens
  woensdag 3 september 2014 @ 21:19:35 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_144149645
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:18 schreef Etcetera het volgende:
Van Calibre naar een Kobo Aura.

Aura aan pc koppelen, Calibre starten, wachten tot je de 'Send to device' knop ziet. Boeken selecteren en op 'Send to device' klikken. Wachten tot de taak volbracht is, netjes je device afkoppelen en dan moet ik even wachten tot mijn Aura alle informatie update. Klaar.
Net gedaan, maar dan komt ie niet in de bieb op m'n kobo ;(
pi_144149657
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 19:47 schreef FrankRicard het volgende:
In Duitsland kun je ook nog voor 50 euro een simpele Kindle halen, geen verlichting, geen touchscreen, maar voor gewoon boeken lezen is de prijs-kwaliteitsverhouding natuurlijk zeer interessant. Touchscreen heb ik op mijn Kindle Touch wel, maar fysieke knoppen zijn toch ook wel erg handig. Verlichting lijkt me wel erg handig.
En die zoek ik dus.
  Redactie Frontpage woensdag 3 september 2014 @ 21:23:20 #157
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_144149802
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Net gedaan, maar dan komt ie niet in de bieb op m'n kobo ;(
Raar :{
With four other people
And aliens
  zondag 7 september 2014 @ 09:51:35 #158
401956 _Dido_
Remember me!
pi_144265258
Vraagje: ik heb een ebook gekocht en wil het nu graag gewoon in Calibre hebben. Kan dat en zo ja hoe? Want op de aankooppagina staat dat ik hem maximaal 3 keer kan downloaden en dat de download 14 dagen beschikbaar is. Ben ik hem daarna gewoon kwijt, ook al heb ik ervoor betaald :? Ik wil gewoon al m'n boeken overzichtelijk bij elkaar hebben en niet de officieel gekochte ebooks op een aparte plek.
And eternity in an hour.
  zondag 7 september 2014 @ 10:11:36 #159
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144265491
Kobo Aura HD hier naar z'n vaantjes. Schoof van salontafel op de houten vloer en nu op een deel van het scherm nog wat vage tekst met een mooie elipsche breuklijn waaronder alles blank is. Eerst maar eens kijken wat de garantie oplevert want die Helpdesk is zwaar ruk.

Iemand ervaring met reparatiekosten? Want wegflikkeren en een nieuwe kopen is een beetje te gemakkelijk en zonde van die 169 euro's.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 september 2014 @ 10:19:36 #160
13151 crew  Rewimo
pi_144265589
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 09:51 schreef _Dido_ het volgende:
Vraagje: ik heb een ebook gekocht en wil het nu graag gewoon in Calibre hebben. Kan dat en zo ja hoe? Want op de aankooppagina staat dat ik hem maximaal 3 keer kan downloaden en dat de download 14 dagen beschikbaar is. Ben ik hem daarna gewoon kwijt, ook al heb ik ervoor betaald :? Ik wil gewoon al m'n boeken overzichtelijk bij elkaar hebben en niet de officieel gekochte ebooks op een aparte plek.
Als je hem downloadt, sla je hem toch op je pc op? Dan ben je hem toch niet kwijt?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 september 2014 @ 10:20:33 #161
13151 crew  Rewimo
pi_144265603
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 10:11 schreef buzz1291 het volgende:
Kobo Aura HD hier naar z'n vaantjes. Schoof van salontafel op de houten vloer en nu op een deel van het scherm nog wat vage tekst met een mooie elipsche breuklijn waaronder alles blank is. Eerst maar eens kijken wat de garantie oplevert want die Helpdesk is zwaar ruk.

Iemand ervaring met reparatiekosten? Want wegflikkeren en een nieuwe kopen is een beetje te gemakkelijk en zonde van die 169 euro's.
Ai dat is zeker zonde :X Contact opnemen met de winkel lijkt me het beste.
pi_144266280
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 10:11 schreef buzz1291 het volgende:

Je kunt misschien je inboedelverzekering proberen?
Tap tap tap
  zondag 7 september 2014 @ 18:44:03 #163
401956 _Dido_
Remember me!
pi_144279461
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 10:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als je hem downloadt, sla je hem toch op je pc op? Dan ben je hem toch niet kwijt?
Zo deed ik het eerst maar dat leverde me een corrupt bestand op. Ging pas goed toen ik het opende met Adobe digital editions en vanuit daar naar mn ereader sleepte...
And eternity in an hour.
pi_144280923
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 18:44 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Zo deed ik het eerst maar dat leverde me een corrupt bestand op. Ging pas goed toen ik het opende met Adobe digital editions en vanuit daar naar mn ereader sleepte...
Dat komt door de DRM in het bestand. Er bestaat een plugin voor Calibre die dat er meteen en voorgoed uitsloopt zodra je het boek voor het eerst opent.
  zondag 7 september 2014 @ 20:49:36 #165
401956 _Dido_
Remember me!
pi_144286798
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:21 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:

[..]

Dat komt door de DRM in het bestand. Er bestaat een plugin voor Calibre die dat er meteen en voorgoed uitsloopt zodra je het boek voor het eerst opent.
ok thx ga ff zoeken! :)
And eternity in an hour.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 september 2014 @ 14:04:23 #166
13151 crew  Rewimo
pi_144310700
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:21 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:

Weet je ook hoe die heet? Of kun je me een linkje sturen? :) Ik heb 2 ebooks gekregen bij een treinkaartje dus die zullen ook wel beveiligd zijn (vooropgesteld dat onze blauwe bolle vrienden de download even beschikbaar stellen :P )
pi_144338830
Hier kun je nuttige info vinden over DRM en hoe er met moed, beleid en trouw mee om te gaan ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 9 september 2014 @ 09:48:19 #168
13151 crew  Rewimo
pi_144341235
Mijn ebooks zijn nog steeds zoek bij bol :( Dus ik kan het nog steeds niet testen.
  Redactie Frontpage woensdag 10 september 2014 @ 13:17:02 #169
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_144386297
Heeft hier iemand zich ook aangemeld voor Elly's Choice?
With four other people
And aliens
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 september 2014 @ 13:22:42 #170
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_144386487
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:17 schreef Etcetera het volgende:
Wat is dat?
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 september 2014 @ 13:23:06 #171
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_144386495
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:48 schreef Rewimo het volgende:
Mijn ebooks zijn nog steeds zoek bij bol :( Dus ik kan het nog steeds niet testen.
Bol bellen, met bewijs van aankoop zetten ze ze weer beschikbaar
Today is life -

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage woensdag 10 september 2014 @ 13:25:06 #172
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_144386549
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

Wat is dat?
Net gelanceerd platform, 10 ebooks voor 2,99 per maand. http://www.ellyschoice.nl/
With four other people
And aliens
  woensdag 10 september 2014 @ 13:25:50 #173
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_144386569
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:17 schreef Etcetera het volgende:
zitten niet echt titels tussen die mijn interesse hebben.
  Redactie Frontpage woensdag 10 september 2014 @ 13:26:12 #174
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_144386580
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:25 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat houdt mij ook tegen :P
With four other people
And aliens
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 september 2014 @ 13:27:51 #175
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_144386630
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:25 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Net gelanceerd platform, 10 ebooks voor 2,99 per maand. http://www.ellyschoice.nl/
Dus je kutn alleen die 10 boeken krijgen mits je een jaarabo neemt voor die 3 euro
andere boeken met 25%
niet fijn, geen eigen keus te hebben
als je een maand wilt is t meteen 25 euro

en nergens staat hoe het zit met een drm etc

ah je mag niet delen
Today is life -

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage woensdag 10 september 2014 @ 13:30:10 #176
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_144386697
Je mag boeken 3x downloaden. Las net een review op de site van de Consumentenbond.

voor de prijs hoef je het niet te laten, maar ik denk dat ik liever iets als het Amerikaanse Oyster heb.
With four other people
And aliens
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 september 2014 @ 21:33:21 #177
13151 crew  Rewimo
pi_144402873
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:23 schreef Ynske het volgende:

Bol bellen, met bewijs van aankoop zetten ze ze weer beschikbaar
Ze zijn nooit beschikbaar geweest :P De klantenservice is er mee bezig.
pi_144405228
Oke.

Zelf dus in Duitsland voor 49 euro een Kindle 4 gekocht en via de Huifkar ier in Nedrland laten bezorgen. Totale prijs ; 64 euro voor een kindle 4.
  donderdag 11 september 2014 @ 01:03:08 #179
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_144410839
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:25 schreef Aventura het volgende:

[..]

Precies wat ik ook dacht toen ik het eens bekeek.
pi_144477898
quote:
Ik heb hem via een Chinese webwinkel gekocht. Iets meer dan honderd Euro en zeer snel geleverd. Enkel de verpakking is Chinees.

[ Bericht 28% gewijzigd door NoCigar op 14-09-2014 02:20:49 ]
anonieme razernist
pi_144477914
Vraagje overigen voor de Kindle-bezitters: Als ik op het apparaat iets wil opzoeken (via de tekst) op Wikipedia gebruikt hij automatisch de Nederlandse Wiki, die toch een stuk kleiner en beperkter is dan de Engelstalige en zeker als je Engels leest lang niet toereikend is. Het is me niet gelukt om alles zo in te stellen dat ik voortaan de Engelstalige Wiki krijg. Weet iemand hoe dat moet?
anonieme razernist
pi_144478521
Ik wist niet eens dat dat kon :D
Tap tap tap
pi_144482074
Iemand al een tweedehands Ebook gekocht via Tomkabinet.nl?

Ik vind het wel handig.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_144482119
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 09:51 schreef _Dido_ het volgende:
Misschien is LeesID.nu wat voor je, verzamelt al je gekochte Ebooks op 1 plek en je krijgt er ook 5 gratis.
  zaterdag 13 september 2014 @ 19:24:00 #185
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144492320
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:57 schreef W00fer het volgende:
Iemand al een tweedehands Ebook gekocht via Tomkabinet.nl?

Ik vind het wel handig.
Tuurlijk niet. Payserver, downloaden, bewerken met Callibre en naar je e- reader overzetten zolang de prijs van een e-book niet met minstens de helft daalt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_144492604
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Payserver, downloaden, bewerken met Callibre en naar je e- reader overzetten zolang de prijs van een e-book niet met minstens de helft daalt.
Sure, maar niet alles is te verkrijgen via een payserver. Die optie had ik al bekeken.
Besides, op Tomkabinet koop je legaal en voor 3 a 4 euro een tweedehands boek.
  zaterdag 13 september 2014 @ 19:38:15 #187
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144492751
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:33 schreef W00fer het volgende:

[..]

Sure, maar niet alles is te verkrijgen via een payserver. Die optie had ik al bekeken.
Besides, op Tomkabinet koop je legaal en voor 3 a 4 euro een tweedehands boek.
Dat is een redelijke prijs. Dat heb ik best voor een e-book over. Ik zal er eens naar kijken. Kun je daar je gelezen boeken dan ook dumpen? En wat als er meerdere aanbieders van hetzelfde boek zijn? Hoe bepalen ze of een aangeboden boek niet gratis van een payserver gehaald is? Lijkt me niet eenvoudig dit dicht te timmeren.
  zaterdag 13 september 2014 @ 19:45:46 #188
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_144492938
aan de bestandsnamen te zien op tomkabinet, zijn er veel illegale ebooks die iemand heeft gedownload van internet en ze daar aanbiedt. wel makkelijk verdiend.
pi_144492956
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:38 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat is een redelijke prijs. Dat heb ik best voor een e-book over. Ik zal er eens naar kijken. Kun je daar je gelezen boeken dan ook dumpen? En wat als er meerdere aanbieders van hetzelfde boek zijn? Hoe bepalen ze of een aangeboden boek niet gratis van een payserver gehaald is? Lijkt me niet eenvoudig dit dicht te timmeren.
Alle vragen die je hebt staan op de site. Resumerend komt het erop neer dat ze dmv hash checks bekijken of het geen bootleg boek is. Meerdere aanbieders van dezelfde titel kan. Je kan daar ook weer boeken verkopen mits er geen DRM op zit. Elk boek wordt ook weer van een zichtbare en onzichtbare watermark voorzien bij verkoop. En ze vragen of jij het exemplaar dat je verkoopt wist na verkoop, anders zou je hetzelfde boek 4x kunnen verkopen. Helemaal 100% waterdicht zal het niet zijn, anders konden er geen titels op staan die nooit officieel in ebook formaat verschenen zijn. Maar dat boeit me niet, ik ben legaal aan een titel gekomen die 15 euro was bij Bol.com voor slechts een fractie daarvan, die ook niet op nieuwsgroepen of anderszins beschikbaar was. Het hoger beroep loopt overigens nog tegen de site (materie was te ingewikkeld voor de kort geding rechter).
  zaterdag 13 september 2014 @ 19:53:39 #190
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144493136
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:46 schreef W00fer het volgende:

[..]

Alle vragen die je hebt staan op de site.
Ik heb het inmiddels gezien en de werkwijze gelezen. Lijkt me wel OK. Maar wat je ziet is veschillende prijzen voor hetzelfde boek. Alles behalve de laagste prijs verkoopt dus nooit.
pi_144493189
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik heb het inmiddels gezien en de werkwijze gelezen. Lijkt me wel OK. Maar wat je ziet is veschillende prijzen voor hetzelfde boek. Alles behalve de laagste prijs verkoopt dus nooit.
Vergeet ook de bemiddelingskosten niet, die je als verkoper betaald aan Tomkabinet. 1 euro nogwat heb ik gelezen.
  zaterdag 13 september 2014 @ 21:27:56 #192
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144496839
Bol.com komt volgende week mets iets groots op het gebied van ebooks. Ik ben benieuwd of het een samenwerking met Kobo betreft, nu Sony gaat stoppen met ereaders.
  zaterdag 13 september 2014 @ 23:57:38 #193
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_144503251
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 19:45 schreef Manke het volgende:
aan de bestandsnamen te zien op tomkabinet, zijn er veel illegale ebooks die iemand heeft gedownload van internet en ze daar aanbiedt. wel makkelijk verdiend.
viel mij ook al op. Van sommige titels weet ik 100% zeker dat ze uit het illegale circuit komen.
  zondag 14 september 2014 @ 11:10:30 #194
401956 _Dido_
Remember me!
pi_144509560
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 02:19 schreef Fat_Papa_Jefferson het volgende:
Hier kun je nuttige info vinden over DRM en hoe er met moed, beleid en trouw mee om te gaan ;)
^O^ Thanks, het is nu gefixed! :D
And eternity in an hour.
  maandag 15 september 2014 @ 10:11:47 #195
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144543088
Kobo aura + 2 ebooks voor 99¤ bij bol.com
pi_144543286
quote:
11s.gif Op maandag 15 september 2014 10:11 schreef JimmyJames het volgende:
Merci! Top tip ^O^
Met een meidenkwartet
pi_144544455
quote:
11s.gif Op maandag 15 september 2014 10:11 schreef JimmyJames het volgende:
Link?
జ్ఞ‌ా
  maandag 15 september 2014 @ 11:13:03 #199
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144544512
quote:
14s.gif Op maandag 15 september 2014 11:10 schreef µ het volgende:

[..]

Link?
Als ik ernaar link wordt er door fok zo'n partnerlink van gemaakt, en kom je niet op de juiste pagina terecht.

Gewoon naar de homepage gaan en dan zou je hem meteen moeten zien staan tussen de bulk-deals.

Volgens mij is het trouwens een algehele prijsverlaging, maar alleen bij bol krijg je er nu 2 ebooks gratis bij.

PS: dit moet hem zijn: http://www.bol.com/nl/d/a(...)bulk-kobo-ereader_6_
pi_144544685
Besteld ^O^.
జ్ఞ‌ా
  maandag 15 september 2014 @ 12:49:17 #201
401956 _Dido_
Remember me!
pi_144546866
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:13 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Als ik ernaar link wordt er door fok zo'n partnerlink van gemaakt, en kom je niet op de juiste pagina terecht.

Gewoon naar de homepage gaan en dan zou je hem meteen moeten zien staan tussen de bulk-deals.

Volgens mij is het trouwens een algehele prijsverlaging, maar alleen bij bol krijg je er nu 2 ebooks gratis bij.

PS: dit moet hem zijn: http://www.bol.com/nl/d/a(...)bulk-kobo-ereader_6_
Wel een zeer magere selectie waar je uit kunt kiezen ;)
And eternity in an hour.
  maandag 15 september 2014 @ 13:59:14 #202
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_144548647
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:17 schreef maartend het volgende:
Oke.

Zelf dus in Duitsland voor 49 euro een Kindle 4 gekocht en via de Huifkar ier in Nedrland laten bezorgen. Totale prijs ; 64 euro voor een kindle 4.
Ik vorige week via MailboxDE.com. Totale prijs 60 euro :+
pi_144548676
Ik was zaterdag in Duitsland, waren ze allemaal op bij de Saturn :(
Tap tap tap
pi_144551419
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 13:59 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Ik vorige week via MailboxDE.com. Totale prijs 60 euro :+
Had ik ook zien staan, maar vond ik wat onoverzichtelijk. Toch maar in de gaten houden.

Edit ; en aangemeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door maartend op 15-09-2014 15:27:25 ]
pi_144552300
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:00 schreef CherryLips het volgende:
Ik was zaterdag in Duitsland, waren ze allemaal op bij de Saturn :(
Volgende keer dat je naar Dld gaat gewoon even bestellen op amazon.de, dan ligt ie een dag later gewoon bij een ophaalpunt naar keuze.
BZB - Zeven Sloten
  maandag 15 september 2014 @ 16:10:44 #206
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_144553239
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:20 schreef maartend het volgende:

[..]

Had ik ook zien staan, maar vond ik wat onoverzichtelijk. Toch maar in de gaten houden.

Edit ; en aangemeld.
Totale prijs blijkt zelfs lager uit te vallen, namelijk 58,09 euro. </krent-modus>

De site oogt niet superstrak maar de dienstverlening is uitstekend. Je wordt goed geïnformeerd en op de hoogte gehouden, de condities zijn zeer gunstig. Voor mij voor herhaling vatbaa!
pi_144554838
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:45 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Volgende keer dat je naar Dld gaat gewoon even bestellen op amazon.de, dan ligt ie een dag later gewoon bij een ophaalpunt naar keuze.
Hij was voor m'n moeder en die wilde hem eerst even zien. Volgende keer beter ;) Ze hadden helemaal geen e-readers, alleen een Kobo was uitgestald maar ook daar was de prijs van weggehaald.
Tap tap tap
  Redactie Frontpage maandag 15 september 2014 @ 18:32:16 #208
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_144557760
Ook alle eBooks die Kobo te koop heeft gaan op Bol te koop zijn. Lijkt me een goede ontwikkeling.
With four other people
And aliens
pi_144559934
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:32 schreef Etcetera het volgende:
Ook alle eBooks die Kobo te koop heeft gaan op Bol te koop zijn. Lijkt me een goede ontwikkeling.
Handig, nu hoef je dus geen paypal of een creditcard meer te gebruiken
  maandag 15 september 2014 @ 20:00:04 #210
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144561313
Ik heb vorige week nog een boek op kobobooks met ideal betaald?
  maandag 15 september 2014 @ 20:57:33 #211
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_144564043
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:32 schreef Etcetera het volgende:
En de integratie tussen Bol.com en Kobo wordt dus ook makkelijker! _O_ KOBO
  dinsdag 16 september 2014 @ 09:39:25 #212
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_144578095
Zag net dat Kruidvat ook een ebookwinkel heeft. Met de klantenkaart krijg je 1 euro korting. Wel een hoog Libellegehalte, die titels.
pi_144580678
Iemand enig idee hoe ik de boek covers groter krijg op mijn Sony PRS-T2 e-Reader?
Ik heb alle juiste covers gedownload en in Calibre toegevoegd aan de boeken. Maar nu komt de cover er miniscuul op te staan als ik het boek open.

Geen wereldprobleem natuurlijk... maar ik kan er gewoon niet tegen! :'(
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_144581222
Ik voel je pijn! Ik heb dat ook op mijn Kobo. Covers die dan de helft van de schermgrootte beslaan en dan ook nog eens niet netjes in het midden staan, maar bovenaan. Mijn innerlijke ocd-er kan er niet tegen.

First world problems...
pi_144618241
Ik voel me echt een enorme kneus. Heb nu de Aura binnen en 2 ebooks bij bol klaarstaan maar dan.... euh.... Ik lees op bol over adobe digital editions software. Is dat nodig, zijn er andere opties? Zoveel vragen. En mijn it-er is pas zaterdag weer thuis :')
Vanavond eens op mijn gemak verder kijken.
Met een meidenkwartet
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 september 2014 @ 11:47:04 #216
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_144618316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef Cathmar het volgende:
Ik voel me echt een enorme kneus. Heb nu de Aura binnen en 2 ebooks bij bol klaarstaan maar dan.... euh.... Ik lees op bol over adobe digital editions software. Is dat nodig, zijn er andere opties? Zoveel vragen. En mijn it-er is pas zaterdag weer thuis :')
Bol is inderdaad alleen mogelijk bij het gebruik van Digital Editions.
Later kun je overzetten met calibre
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 17 september 2014 @ 11:49:50 #217
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144618391
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:44 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb het maar met adobe gedaan, en het is veel eenvoudiger dan ik had gedacht.

Hier downloaden: http://www.adobe.com/solu(...)itions/download.html
Installeren, en daarna kun je met het programma heel eenvoudig je gedownloade boeken naar je kobo-apparaat slepen (mits je kobo is verbonden met je computer ;) ).
pi_144618427
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:49 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ik heb het maar met adobe gedaan, en het is veel eenvoudiger dan ik had gedacht.

Installeren, en daarna kun je met het programma heel eenvoudig je gedownloade boeken slepen naar de je kobo-apparaat (mits je kobo is verbonden met je computer ;) ).
hahaha kijk daar zou ik bijna de mist ingaan :+
Met een meidenkwartet
pi_144618459
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:47 schreef Ynske het volgende:

[..]

Bol is inderdaad alleen mogelijk bij het gebruik van Digital Editions.
Later kun je overzetten met calibre
Merci. Calibre. Tja, eens opzoeken.
Ik kom er wel hoor. Uiteindelijk.

edit: wij hebben linux en op de adobe website kan ik kiezen voor mac of windows. Ik bel mijn it nerd vanavond even.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cathmar op 17-09-2014 12:03:41 ]
Met een meidenkwartet
pi_144619819
Hoppa, Aura binnen *G*.

Handmatig geactiveerd, heb geen zin om hem op wifi te zetten of officieel te activeren :r.
జ్ఞ‌ా
pi_144619826
Zit wel 1 heldere pixel in :{.
జ్ఞ‌ా
pi_144619886
quote:
9s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:36 schreef µ het volgende:
Bekijk het zonnig, je hebt 776.191 goeie pixels :+
Robert Moog died for our synths
  woensdag 17 september 2014 @ 12:51:02 #223
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144620278
quote:
9s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:36 schreef µ het volgende:
Een wit puntje? Ik heb ook gelijk het scherm geïnspecteerd en gelukkig geen soortgelijke mankementen geconstateerd. Wel lijkt het licht een beetje oneven te zijn aan de onderkant van het scherm.
  woensdag 17 september 2014 @ 15:11:36 #224
401956 _Dido_
Remember me!
pi_144624924
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 11:49 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Installeren, en daarna kun je met het programma heel eenvoudig je gedownloade boeken naar je kobo-apparaat slepen (mits je kobo is verbonden met je computer ;) ).
wel even importeren in Calibre nadat je de plugin hebt geïnstalleerd want ze staan maar twee weken in je bol-account.
And eternity in an hour.
pi_144625405
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 12:51 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Een wit puntje? Ik heb ook gelijk het scherm geïnspecteerd en gelukkig geen soortgelijke mankementen geconstateerd. Wel lijkt het licht een beetje oneven te zijn aan de onderkant van het scherm.
1 wit puntje ja, super bright...
Zeg maar 10 keer zo helder als de rest van de backlight. En als ik het backlight uit zet is-ie weg.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 17 september 2014 @ 17:07:56 #226
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144629111
quote:
3s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:26 schreef µ het volgende:

[..]

Zeg maar 10 keer zo helder als de rest van de backlight. En als ik het backlight uit zet is-ie weg.
Als het echt vervelend is, zou ik bol gewoon vragen om een vervangend apparaat.
pi_144638221
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 09:39 schreef Aventura het volgende:
Zag net dat Kruidvat ook een ebookwinkel heeft. Met de klantenkaart krijg je 1 euro korting. Wel een hoog Libellegehalte, die titels.
Dat is ook de doelgroep van Kruidvat. :@
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 september 2014 @ 22:13:24 #228
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_144640962
quote:
3s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:26 schreef µ het volgende:

[..]

je hebt toch bedenk tijd. Stuur m terug en koop een nieuwe?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_144659771
Hier, de nieuwe Kindle, nog duurder en beter, zoals altijd.

http://www.wired.com/2014(...)?mbid=social_twitter
anonieme razernist
pi_144659861
quote:
16s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:17 schreef NoCigar het volgende:
Hier, de nieuwe Kindle, nog duurder en beter, zoals altijd.

http://www.wired.com/2014(...)?mbid=social_twitter
:9~
Tap tap tap
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 september 2014 @ 15:22:12 #231
13151 crew  Rewimo
pi_144659913
Pfff ik had via een actie van de NS twee ebooks besteld op bol.com. Dat was op 8 september. Bij de bestelling geven ze aan dat ze binnen 8 uur online beschikbaar komen. Een aantal mailtjes en 10 dagen later staan ze er nog steeds niet :(

Ik moet morgen het ziekenhuis in, had ze graag mee willen nemen :{
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_144662666
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:22 schreef Rewimo het volgende:
Pfff ik had via een actie van de NS twee ebooks besteld op bol.com. Dat was op 8 september. Bij de bestelling geven ze aan dat ze binnen 8 uur online beschikbaar komen. Een aantal mailtjes en 10 dagen later staan ze er nog steeds niet :(

Beetje sneu. Een van de sterke punten van ereader is juist dat je meteen toegang hebt tot je aanschaf.
anonieme razernist
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 18 september 2014 @ 16:52:47 #233
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_144662686
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:22 schreef Rewimo het volgende:

balen

welke boeken waren het?
Today is life -

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 september 2014 @ 16:52:53 #234
13151 crew  Rewimo
pi_144662689
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:51 schreef NoCigar het volgende:

Beetje sneu. Een van de sterke punten van ereader is juist dat je meteen towgang hebt tot je aanschaf.
Ja precies, waarom moet het meer dan 10 dagen duren voor je die boeken kunt downloaden :? Ik vind die 8 uur van hun al lang.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_144662748
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja precies, waarom moet het meer dan 10 dagen duren voor je die boeken kunt downloaden :? Ik vind die 8 uur van hun al lang.
Dm...
anonieme razernist
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 september 2014 @ 16:55:08 #236
13151 crew  Rewimo
pi_144662749
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:52 schreef Ynske het volgende:
balen

welke boeken waren het?
Ik krijg je wel van Sophie Kinsella en Mijn tweede leven van Christiane F.

Ach, ik heb genoeg andere boeken maar het valt me gewoon erg tegen van bol.com, had betere en snellere service verwacht -O-
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 18 september 2014 @ 17:00:34 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_144662902
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:55 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik krijg je wel van Sophie Kinsella en Mijn tweede leven van Christiane F.

Ach, ik heb genoeg andere boeken maar het valt me gewoon erg tegen van bol.com, had betere en snellere service verwacht -O-
Die eerste heb ik nog wel liggen geloof ik. Thuis.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_144663222
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En het dan raar vinden dat mensen boeken downloaden :D
Tap tap tap
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 september 2014 @ 17:13:11 #239
13151 crew  Rewimo
pi_144663238
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 17:00 schreef Ynske het volgende:

Die eerste heb ik nog wel liggen geloof ik. Thuis.
Ik ga maar eens even grasduinen in mijn voorraad ;) Na het ziekenhuis nog een paar weken revalidatiecentrum te gaan, dus ik moet wel een flinke stapel e-boeken meenemen :)
  vrijdag 19 september 2014 @ 16:15:05 #240
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144696520
Ik geloof dat ik ook bright pixels heb op mijn aura -O- Ze waren me niet eerder opgevallen.
pi_144700149
quote:
15s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:15 schreef JimmyJames het volgende:
Ik geloof dat ik ook bright pixels heb op mijn aura -O- Ze waren me niet eerder opgevallen.
Dat ja.
జ్ఞ‌ా
  zondag 21 september 2014 @ 12:18:32 #242
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_144748114
Gelukt! Zoals gezegd mijn Kobo Aura HD naar z'n vaantjes door een scheur overdwars. Terug naar de winkel en die konden het opsturen maar mocht het gebruikersschade zijn dan niks nada noppes. Beetje dom die serviceboy aankijken totdat hij zei dat ze nu van KOBO zelf mochten beoordelen. Geen valschade te zien dus na wat heen en weer gebel, een nieuwe zo uit de doos gekregen. Scheelde toch weer 169 euries. Maar nu dus een probleem met Calibre, laatste versie, die de laatste firmware update ven KOBO niet herkent, dus wel uploaden maar niet managen vanaf laptop. Mwah, werkt zo ook wel. Buzz is weer helemaal blij.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 september 2014 @ 13:34:39 #243
13151 crew  Rewimo
pi_144749944
Gut, na een boze e-mail van manlief kregen we binnen 3 minuten een tegoedbon :')

Het schijnt toch erg lastig te zijn om 2 e-books te leveren voor bol.com :P
pi_144749968
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 13:34 schreef Rewimo het volgende:
Gut, na een boze e-mail van manlief kregen we binnen 3 minuten een tegoedbon :')

Het schijnt toch erg lastig te zijn om 2 e-books te leveren voor bol.com :P
Wat een sukkels zijn het toch ook daar :D :')
Mokkel met stuntstok
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 september 2014 @ 13:37:07 #245
13151 crew  Rewimo
pi_144750046
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 13:35 schreef Mord_Sith het volgende:

Wat een sukkels zijn het toch ook daar :D :')
Ja, 't is nou niet dat boeken hun core-business zijn of zo. O wacht :')
pi_144750061
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 13:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, 't is nou niet dat boeken hun core-business zijn of zo. O wacht :')
:D
Mokkel met stuntstok
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 september 2014 @ 13:37:42 #247
13151 crew  Rewimo
pi_144750072
Maar al met al heb ik ze dus niet :P
pi_144750187
Ik had ook die trein dagkaart besteld met 2 ebooks. De 1e kon direct worden gedownload maar de 2e werkt niet. Als ik op downloaden klik krijg ik een lege pagina. Ben benieuwd hoe en of ze het gaan oplossen. Ik heb geen hoge verwachtingen na jouw ervaring Rewimo :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 september 2014 @ 13:55:37 #249
13151 crew  Rewimo
pi_144750695
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 13:40 schreef Mazou het volgende:
Ik had ook die trein dagkaart besteld met 2 ebooks. De 1e kon direct worden gedownload maar de 2e werkt niet. Als ik op downloaden klik krijg ik een lege pagina. Ben benieuwd hoe en of ze het gaan oplossen. Ik heb geen hoge verwachtingen na jouw ervaring Rewimo :')
Boze mail sturen dus ;) Mijn boeken kwamen helemaal niet bij mijn e-books te staan terwijl dat binnen 8 uur het geval moet zijn. Er zijn inmiddels 13 dagen voorbij :P
  dinsdag 23 september 2014 @ 17:53:24 #250
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_144828824
Bol.com heeft Kobo readers in de aanbieding. De Aura is voor 99 te koop, is dat een mooie deal? Ik gebruik nu nog m'n oude Kobo touch.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 23 september 2014 @ 19:26:17 #251
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_144831596
Toch maar gewoon besteld, samen met een gecko slimfit hoes die ook is afgeprijsd *O*
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  Redactie Frontpage dinsdag 30 september 2014 @ 20:31:22 #252
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_145067345
BookLover-award eindelijk gekregen zag ik net :D
With four other people
And aliens
  woensdag 8 oktober 2014 @ 13:41:25 #253
45206 Pietverdriet
pi_145328109
Amazon is met Kindle Unlimited gekomen, alle kindle boeken onbeperkt lezen voor 9,95 per maand
  Redactie Frontpage zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:17:17 #254
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_145439928
Meer dan 200.000 eBooks te koop bij Bol.com *O*
With four other people
And aliens
pi_145709071
Heb na al die jaren eindelijk een e-reader gekocht, had geen zin meer om naar backlight van me tablet te kijken.
De basic kindle 2014 bij central point alleen word de datum steeds verder verschoven :(
  Miss 200.000.000! maandag 20 oktober 2014 @ 15:34:28 #256
367000 roos94
pi_145735813
Sinds een aantal weken heb ik de Kobo Aura (niet de HD versie) en ik vind hem erg goed. Lees nu al meer dan voorheen :) Kocht hem in de aanbieding bij bol.com voor 100 euro.

kopen jullie boeken of downloaden jullie ze illegaal?
Moet bekennen dat ik al een aantal boeken illegaal heb gedownload, maar het is ook zo snel gedaan. Binnen een paar klikken heb je zo een hele boekenreeks binnen handbereik.
pi_145735905
Persoonlijk koop ik ze allemaal, weet uit ervaring dat ik anders meer ga verzamelen dan het ga spelen/lezen :D

Enige die ik wel illegaal heb zijn de ebook-versies van paperbacks die ik heb verkocht met het idee dat ik de boeken later wellicht nog zou willen lezen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Redactie Frontpage maandag 20 oktober 2014 @ 15:41:58 #258
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_145736136
Ik heb best veel illegale ebooks nu, denk dat ik maar eens goed moet opruimen. Geld uitgeven aan boeken vind ik niet erg, als het legaal kan, waarom niet :)

Alleen kan ik bijvoorbeeld een serie van Tom Clancy (Netforce) niet als eBook vinden, zonder dat ik DRM moet gaan slopen - tenminste, als ik het goed heb. Dus dan is het jammer en weet ik ze wel te vinden :P
With four other people
And aliens
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 16:11:40 #259
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145737514
ik download ook vooral gratis boeken via Chicklit.nl en leen er van de bieb
Today is life -

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage maandag 20 oktober 2014 @ 16:23:40 #260
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_145738062
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:11 schreef Ynske het volgende:
en leen er van de bieb
Oh hierover, wat voor abonnement heb je? Want ik zag dat ze voor 5 euro een 'af en toe' abonnement aanbieden, maar ik kan nergens terugvinden of je dan ook eBooken kunt lenen. Want dat zou fantastisch goedkoop zijn :D
With four other people
And aliens
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 16:24:14 #261
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145738102
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:23 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Oh hierover, wat voor abonnement heb je? Want ik zag dat ze voor 5 euro een 'af en toe' abonnement aanbieden, maar ik kan nergens terugvinden of je dan ook eBooken kunt lenen. Want dat zou fantastisch goedkoop zijn :D
Ik heb een gewoon abo zonder leengeld de eerste 3 weken en daar zitten gratis ebooks bij.
Today is life -

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage maandag 20 oktober 2014 @ 16:24:47 #262
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_145738130
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

Ik heb een gewoon abo zonder leengeld de eerste 3 weken en daar zitten gratis ebooks bij.
ah da's dan wat anders. Misschien moet ik ze toch eens een mailtje sturen hierover.
With four other people
And aliens
  Miss 200.000.000! maandag 20 oktober 2014 @ 16:26:25 #263
367000 roos94
pi_145738209
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:24 schreef Etcetera het volgende:

[..]

ah da's dan wat anders. Misschien moet ik ze toch eens een mailtje sturen hierover.
ik heb een jongerenpas t/m 20 jaar, dan betaal ik 18.50 per jaar en kan ik 10 ebooks tegelijk lenen. (+ natuurlijk uit de echte bieb zelf, maar dat doe ik nooit) deze ebooks zijn dan 21 dagen geldig en dan kan je er weer 10 lenen. dus per 21 dagen 10 nieuwe ebooks. als je hem nog niet uit hebt kan je hem ook opnieuw lenen natuurlijk
  maandag 20 oktober 2014 @ 17:27:10 #264
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_145740621
Heeft jullie bibliotheek interessante e-boeken dan? Die van ons totaal niet.
  Miss 200.000.000! maandag 20 oktober 2014 @ 17:31:45 #265
367000 roos94
pi_145740769
Ja hoor, best wel veel :)
pi_145786897
Ik haal ze soms illegaal maar koop ze steeds vaker bij Google Play, daar zijn ze soms nog wel goedkoop.

https://www.bibliotheek.nl/ebooks
Vind deze selectie minder, ze hebben ook audioboeken das helemaal om te huilen
  Redactie Frontpage dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:44:21 #267
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_145787180
Heel veel klassiekers zijn via http://www.gutenberg.org te downloaden.
With four other people
And aliens
pi_146281007
quote:
Gaan de uitgevers hier nooit goedkeuren.
pi_146281400
Enig idee wanneer de Kindle Voyage vanuit Nederland te bestellen is op amazon.com?
pi_146338359
Ik heb sinds gisteren de Kobo Aura, maar nu zie ik als ik het ingebouwde lampje heb aanstaan onder en boven een donkere balk, alsof de rand een schaduw werpt.
Is dat normaal?

pi_146338796
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:04 schreef UltraBrain het volgende:
Ik heb sinds gisteren de Kobo Aura, maar nu zie ik als ik het ingebouwde lampje heb aanstaan onder en boven een donkere balk, alsof de rand een schaduw werpt.
Is dat normaal?

[ afbeelding ]
* _Arual_ leest tekst. Haakt af. Wat een gezemel.
pi_146338811
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:19 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

* _Arual_ leest tekst. Haakt af. Wat een gezemel.
Ik hoop dat dat een inleiding is naar stomende, keiharde huisvrouwensex, want mijn hemel, wat een prut :@
Mokkel met stuntstok
pi_146339062
Hehe, is van Daphne Deckers, "Alles is zoals het zou moeten zijn".
pi_146339088
Hoop dat de titel van dat boek ook het antwoord op mijn vraag is!
  woensdag 5 november 2014 @ 19:44:34 #276
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_146342402
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:30 schreef UltraBrain het volgende:
Hoop dat de titel van dat boek ook het antwoord op mijn vraag is!
Op mijn Kobo Aura zie ik die strepen ook.
pi_146414828
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:44 schreef freako het volgende:

[..]

Op mijn Kobo Aura zie ik die strepen ook.
Bedankt!
Prachtig apparaatje trouwens, leest heerlijk. Heb ook die kobo sleepcover er bij gehaald, leest net als een boek.
Helaas weer inpakken straks want hij is voor mijn Moeder :)
  Miss 200.000.000! vrijdag 7 november 2014 @ 21:31:33 #278
367000 roos94
pi_146416203
Op mijn Kobo Aura heb ik die strepen niet..
pi_146416933
in afwachting van een betaalbare 13 inch reader _O_
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:13:40 #280
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_146418246
Ik lees niet meer met m'n ereader, m'n telefoon heeft autoscroll in moon reader. :)
pi_146448209
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:31 schreef roos94 het volgende:
Op mijn Kobo Aura heb ik die strepen niet..
Aaaaarghh!!!
*hik*
  zaterdag 8 november 2014 @ 23:17:11 #282
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146448698
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:48 schreef SuperFood het volgende:
in afwachting van een betaalbare 13 inch reader _O_
Je weet dat je met de lettergrootte kan spelen?
pi_146454250
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 23:17 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je weet dat je met de lettergrootte kan spelen?
ja het gaat er meer om dat ik beeldvullend pdf's kan lezen ;)
  Miss 200.000.000! zondag 9 november 2014 @ 08:24:39 #284
367000 roos94
pi_146455030
Als mijn kobo aura volledig is opgeladen en ik zet hem aan, staat de batterij direct op 88%. Zijn er meer mensen die dit hebben en hoe kan dit?
  zondag 9 november 2014 @ 09:48:19 #285
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146455632
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 04:28 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ja het gaat er meer om dat ik beeldvullend pdf's kan lezen ;)
Dan is de keuze vrij beperkt ja. Omdat het nogal een nichemarkt is liggen de prijzen aan de hoge kant. Wellicht is een normaal tablet een optie?
pi_146511482
quote:
Is dat normaal?

[ afbeelding ]
Die strepen heb ik ook. Ik stoor me er niet zo aan.
  woensdag 12 november 2014 @ 03:02:14 #287
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_146562028
Amazon vanaf morgen in Nederland met ebooks en ereaders
Vanaf morgen zal de Amerikaanse webwinkel Amazon in Nederland van start gaan met de verkoop van ebooks en ereaders. Dat melden diverse media. In eerste instantie biedt het bedrijf zo'n 20.000 ebooks in het Nederlands aan, naast miljoenen ebooks in andere talen.

Al maandenlang wordt er gespeculeerd over de komst van Amazon. Vanaf morgen kunnen consumenten dan eindelijk terecht op amazon.nl, waar ze dan de keus hebben uit de ereaders van het bedrijf en de ebooks. Amazon zegt contracten te hebben gesloten met alle grote Nederlandse uitgevers.

Als Amazon inderdaad morgen 20.000 Nederlandse ebooks aanbiedt ligt het iets achter op de concurrenten als Bol.com, Kobo en eBook.nl. Die hebben zo'n 30.000 titels in het assortiment.

Amazon gaat in Nederland drie verschillende ereaders verkopen. Het instapmodel van de Kindle kost 59 euro. De Paperwhite, met schermverlichting, kost tijdelijk 109 euro en wordt daarna verkocht voor 129 euro. De Kindle Voyage zal te koop zijn voor 189 euro. De ereaders worden voorlopig nog vanuit het buitenland verzonden.

Of Amazon.nl op termijn ook andere producten gaat aanbieden is nog niet bekend. Ook wil het bedrijf nog niet zeggen of de abonnementsdienst Kindle Unlimited in Nederland gelanceerd zal worden.

Bron: ereaders.nl
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 08:59:05 #288
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_146563576
Ze zijn al open :9
With four other people
And aliens
pi_146563839
Kan ik m'n Kindle ook op NL zetten of ben ik dan de e-books van .com kwijt?
Tap tap tap
  woensdag 12 november 2014 @ 09:17:39 #290
45206 Pietverdriet
pi_146563854
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:20 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat een inleiding is naar stomende, keiharde huisvrouwensex, want mijn hemel, wat een prut :@
Ik dacht exact hetzelfde
  Redactie Frontpage woensdag 12 november 2014 @ 09:18:16 #291
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_146563865
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:16 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb geen Kindle. Las wel iets over dat als je je account kunt overzetten je via de Kindle een berichtje krijgt? Zou de site even doornemen als ik jou was :)
With four other people
And aliens
  woensdag 12 november 2014 @ 09:52:21 #292
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_146564539
Eindelijk *O*

De paperwhite kost nu maar 100¤ incl :o
pi_146567925
Yeah! Meteen een Voyage besteld voor ¤192,17 (via Amazon.de) *O* *O* *O*
pi_146571716
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:16 schreef CherryLips het volgende:
Als je je Kindle-account overzet naar Amazon.nl, behoud je toegang tot al je Kindle-content. Je raakt geen content kwijt die je eerder gekocht hebt op een website van een andere Amazon-partner. Je kunt je Kindle-content bekijken via Gearchiveerde items of de Cloud op je Kindle-apparaat of via de pagina 'Je content en apparaten beheren

http://www.amazon.nl/gp/h(...)tml?nodeId=201248840
pi_146572395
Je kunt je Kindle sowiezo beter beheren via een programma als Calibre.
pi_146576930
Wat heeft het voor voordelen als ik besluit mijn Kindle-account naar NL te migreren?
anonieme razernist
pi_146577305
100 euro voor een Paperwhite is wel heel verleidelijk. Ik lees veel ebooks op mijn 5'5" smartphone, en gebruik op vakantie altijd mijn oude Kindle Touch voor op het strand. Maar nu de kinderen ook steeds meer warmlopen voor een eReader, is dit wel een erg aantrekkelijke koop voor in de zak van de goedheiligman.
  woensdag 12 november 2014 @ 16:42:47 #298
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_146577491
Ik vind de pw een heel fijn apparaat. Ik mis alleen wel knoppen aan de zijkant. De voorganger had dit en de nieuwe Voygager heeft ze ook. Dit vind ik vooral handig omdat ik linkshandig ben. Ik wil de pagina met mijn linkerhand omslaan en dat wil nu niet zo heel makkelijk.
pi_146861800
Mijn kobo aura is ineens kapot. Hij doet helemaal niks meer, daar ging aan vooraf dat ik hem bijna dagelijks moest resetten.
Ben naar foto klein geweest waar ik hem heb gekocht en die geven aan dat het gebruikersschade is en dat ik mijn scherm heb gesloopt...
Ik heb hem nooit laten vallen. En heb hem vanaf dag 2 in een case..
Op de site staat wel een nummer van de klantenservice maar het lukt me niet die te bellen. Wat kan ik doen. Ik lees online wel meer klachten over de aura.
Heb ook een kobo mini. Daar heb ik serieus nooit problemen mee gehad
pi_146909470
quote:
5s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:25 schreef NoCigar het volgende:
Wat heeft het voor voordelen als ik besluit mijn Kindle-account naar NL te migreren?

Alleen dat je Nederlandse boeken kan kopen. De Nederlandse accounts kunnen (nog) niet met Paypal betalen. Je kan beter een tweede account aanmaken.
pi_146909521
quote:
Is dat normaal?

[ afbeelding ]
Backlight bleeding, wellicht kun je hem nog omruilen, of ze hebben het allemaal (ontwerp danwel productiefout).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')