Als zoiets je niets doet.... Iedereen ervaart er wel wat bij.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja inderdaad, al moet ik even terug denken aan die pro rus met die teddybeer, de beelden spreken voor zich hij zag er best aangeslagen uit voor wat hij aantrof in dat gebied.
[ afbeelding ]
hier wat meer informatie en foto's http://www.dailymail.co.u(...)g-investigation.html
Ik vind het nog wel mee vallen hoe de Pro russen dit aanpakken, ze hebben natuurlijk niet de ervaring of het materiaal hier voor, dit komt veel uit Rusland.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:13 schreef nikao het volgende:
Ongeacht de exacte oorzaak en verantwoordelijken is het natuurlijk op z'n zachts gezegd 'idioot' hoe de pro-russische separatisten dit op dit moment aan het handlen zijn. En ook Rusland mag je aanrekening dat ze hun invloed niet gebruiken om de berging en het onderzoek gewoon goed te laten verlopen.
En dat helpt uiteraard niet voor de beeldvorming omtrent de toedracht.
Meevallen? Puur het feit dat ze onafhankelijke ongewapende onderzoekers niet willen toelaten is toch absurd? Dat heeft niets te maken met ervaring of materiaal, dat is een keuze!quote:Op zondag 20 juli 2014 13:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik vind het nog wel mee vallen hoe de Pro russen dit aanpakken, ze hebben natuurlijk niet de ervaring of het materiaal hier voor, dit komt veel uit Rusland.
Zie link naar foto's hier boven, Wat wel het geval is dat mensen in de dorpen er om heen aan het plunderen waren geslagen, dat vind ik verschrikkelijk.
alle 3 de groepen, gebruiken dit als propaganda, en wijzen met de vinger naar elkaar.
Ja dat is ook weer zo.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:57 schreef nikao het volgende:
[..]
Meevallen? Puur het feit dat ze onafhankelijke ongewapende onderzoekers niet willen toelaten is toch absurd? Dat heeft niets te maken met ervaring of materiaal, dat is een keuze!
Ja ik ben bang dat niemand wilt toegeven want de verantwoordelijkheden.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja dat is ook weer zo.
Maar goed een soldaat is soldaat, dus wie gaf het bevel hun tegen te houden?
Als het vliegtuig daadwerkelijk is neer geschoten ga ik er vanuit dat het gewoon een militaire blunder betrof door stelletje Pro Russische luchtafweer Amateurs, misschien werden ze wel beetje overmoedig omdat ze al meer vliegtuigen boven die regio hadden neergehaald.
Dat lijkt mij ook de meest waarschijnlijke verklaring. Dat maakt de huidige benadering van de situatie door deze 'luchtafweer Amateurs' alleen maar erger.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja dat is ook weer zo.
Maar goed een soldaat is soldaat, dus wie gaf het bevel hun tegen te houden?
Als het vliegtuig daadwerkelijk is neer geschoten ga ik er vanuit dat het gewoon een militaire blunder betrof door stelletje Pro Russische luchtafweer Amateurs, misschien werden ze wel beetje overmoedig omdat ze al meer vliegtuigen boven die regio hadden neergehaald.
Damn!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:59 schreef BoefB2 het volgende:
[..]
Vladimir Putin
Geboren op 7 October 1952![]()
7 + 10 = 17
1+9+5+2 = 17
Nog niet tegengekomen, maar weer 17 dus....
7quote:
quote:Op zondag 20 juli 2014 14:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
7![]()
Assumed office
7 May 2012
Preceded by Dmitry Medvedev
In office
7 May 2000 – 7 May 2008
Acting: 31 December 1999 – 7 May 2000
In office
8 May 2008 – 7 May 2012
Born
7 October 1952
Hele pagina is een en al 7mja min de [7] links.
Iedereen liep weer te kk'ren, maar dat zag ik niet eens.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
7![]()
Assumed office
7 May 2012
Preceded by Dmitry Medvedev
In office
7 May 2000 – 7 May 2008
Acting: 31 December 1999 – 7 May 2000
In office
8 May 2008 – 7 May 2012
Born
7 October 1952
Hele pagina is een en al 7mja min de [7] links.
quote:Op zondag 20 juli 2014 15:03 schreef nikao het volgende:
[..]![]()
Schrijf 'may' nou gewoon eens als '5', en je hele pagina is een en al 5...
Ben ik met je eens hoor, tot die first flight 17 juli 1997 van de Boeing 777 aan het licht kwam, zit ik voor de gein te kijken, dus uiteraard ook bij Poetin. Toch een hoop 7's. Zijn geluksnummer.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:25 schreef theguyver het volgende:
[..]i know, vind het nummer gedoe ook,
beetje onzin.
zie paar pagina's terug, zo kan je altijd wel wat vinden.
Dit wel. Die Oekraïense zijn ook nazi's hoor..quote:Op zondag 20 juli 2014 16:37 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Ik wil 1 ding van mijn hart. Ik word er schijtziek van dat mensen blindelings de vinger naar poetin wijzen. 'Rusland en Oekraine zijn corrupt'. De hele propagande tegen Rusland werkt als een stier. Godverdomme zeg
As usual.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:42 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Oh dat sowieso haha, elke partij is dit gebeuren verschrikkelijk aan het exploiteren voor eigen gewin
Dus vandaag stort er weer iets neer? Of is de gap van drie dagen tussen ramp en grote dag ook numerologisch verklaarbaar?quote:Op zondag 20 juli 2014 16:34 schreef HalfGod het volgende:
Volgens 4chan (jaja) is vandaag een grote dag (ook volgens numerology) en.. het kan best.
Volgens flightradar heeft het toestel eerst op FL310 gevlogen en klom boven Oekraïne naar FL330.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Airtraffic control heeft gevraagd om lager te vliegen en dat hebben ze vervolgens gedaan. Niet veel lager maar toch. Ook bevestigd door Malaysian Airlines zelf.
Alles is met de juiste nummertjes te verklaren. Daarom is de simpele man zo dol op dergelijke voorspellingen.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus vandaag stort er weer iets neer? Of is de gap van drie dagen tussen ramp en grote dag ook numerologisch verklaarbaar?
Afstand tussen Nederland en de rampplek is 3 uur vliegen.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus vandaag stort er weer iets neer? Of is de gap van drie dagen tussen ramp en grote dag ook numerologisch verklaarbaar?
Ik ben overtuigd.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:07 schreef Panzermaus het volgende:
Afstand tussen Nederland en de rampplek is 3 uur vliegen.
En je hebt ook nog gepost op een tijdstip met een 7 erin!quote:Op zondag 20 juli 2014 17:14 schreef Copycat het volgende:
Tel je alle cijfers van mijn geboortedatum op, is dat 43 ... 4 + 3 is 7.
I am doomed.
yup fuckedquote:Op zondag 20 juli 2014 17:14 schreef Copycat het volgende:
Tel je alle cijfers van mijn geboortedatum op, is dat 43 ... 4 + 3 is 7.
I am doomed.
Ik heb de belangrijke stukken benadrukt, het komt overeen met, weliswaar Russische bron, dit bericht:quote:I don’t mind a good conspiracy theory. The sad thing is that with all the crap we get fed by our media outlets, there is probably more accuracy in some theories than the official reporting we are given.
The downing of Malaysian Airlines flight MH17 from Amsterdam to Kuala Lumpur appears on the surface, at least by virtue of western reporting, to be a case of dumb arse pro-Russian separatist militia in the Ukraine using sophisticated military equipment in error on a civilian target.
It may turn out that this is exactly what happened. Without the benefit of all the facts, I am not personally able to say one way or the other. Neither are you, the reader. However, one thing we should all do is look at any significant events with possible political outcomes and be suspicious enough to not blindly jump on the media bandwagon.
I have intentionally left out sourcing in this article. Go ahead and google for yourself. I’m not prepared to apply any credibility to any source out there, merely bring together a couple of ideas, some established facts and some of my own observations. It is up to you to form your own opinion, do your own research and see what adds up for you. Ultimately, I have reservations that the results of any official investigation will actually resemble reality, so believe what you will.
Flight MH17 departed Amsterdam Airport Schiphol at 10:14UTC, 14 minutes behind schedule. It disappeared off radar at 13:15UTC. There were 298 people on board the aircraft, it was last detected flying at 33,000 feet, as ordered by Ukraine air traffic control. It had originally filed a plan to fly at 35,000 feet. The minimum advised height in Ukraine Airspace at the time was 32,000 feet.
Ukraine air traffic control have as yet not released radar data and there are suggestions from unidentified sources who apparently were in the Kiev control centre at the time that it is unlikely the data will ever be released. It has been alleged that until three minutes prior to the shoot down there were two Ukrainian Airforce jets flying in close formation with the airliner. These sources claim the aircraft was shot down by an air-to-air missile fired from one of these aircraft.
The US is claiming they have satellite imagery showing a ground based missile launch. Frankly, anyone who believes anything the Americans say without independent verification is a tool.
The Russians claim none of their launcher crews are in Ukraine. Well, they would say that, they aren’t supposed to have any of their personnel there period.
So far very little has surfaced showing the plane come down. The best footage to date is of a fireball at the point of impact. But this does tell us more than you may give credit at first consideration. For example we know there was no fire prior to impact on account of there being no smoke trail. This means the engines were not burning and that the fuel tanks were not ruptured. This helps us confirm that if a missile is the cause, it was a radar guided, not thermal guided device as it did not target the engines.
We also know the rear of the plane was separated most likely at the time of the explosion. It fell some distance from the main body of the wreckage, and bodies, luggage and other debris was scattered between the two main sections of the aircraft.
Bodies which came down with the tail appear to be riddled with injuries consistent with fast moving projectiles. It is important to note that missiles are designed for proximal detonation, not contact detonation. This is so the missile is more effective across a range of scenarios. Relying on contact reduces the likelihood of taking down an aircraft fired from in front of it as the chance of striking the plane is very low, especially against supersonic targets. Instead the missile detonates when within a lethal range, launching a cone of projectiles with a destructive shock wave. Excellent video can be located demonstrating how this works. Needless to say, given the plane does not appear to have been on fire before the ground strike, it seems likely detonation occurred near the rear of the plane. At 63m in length, it is highly probably that any detonation capable of taking a section of the plane off would have been close enough to disable everyone on board with the concussion. It is noteworthy that no distressed call was made, and only the black box recording will tell us if the flight crew made any attempt to control the aircraft after it was hit.
Interestingly, a BUK missile, the type alleged by Ukraine as having brought down MH17, relies on the command post to direct it to target. I am not an expert on how the missile is designed to close on its target, but given it is intended for use against everything from fighter jets to cruise missiles and smart bombs, I would have guessed the missile would be far more accurate than to hit the tail of a large commercial aircraft flying at subsonic speed. Firing from in front of the aircraft, as alleged by Ukraine, and striking the aircraft many kilometres in front of the launcher, I can’t help but wonder why the rear of the plane was hit. It makes me consider the possibility that the allegations of an air-to-air shoot down, with the missile arriving from the rear, has at least a little plausibility. Likewise would a BUK launch from behind the aircraft, coming from inside Ukraine government controlled territory.
Anyone capable of operating one of these systems would be able to use the basic telemetry provided by the computers to identify the target. The system is designed to look for characteristic patterns in the radar signal to determine the shape and probable type of aircraft. Further, the system is scanning for identifying squawking from the target. In this case MH17 would have been identifying itself as a commercial aircraft. The flight would have appeared on the operator’s screen as such.
So what motivation would Ukraine have had for shooting down a commercial aircraft?
Up to this point Ukraine has had very limited support from the West in fighting separatists. They have lost Crimea and currently do not have control of much of the East of the country. Rhetoric is not going to defeat the separatists, sanctions on the Russian leadership are not going to defeat the separatists. Ukraine needs the west to step up and fight its war for it.
I’m not going to ask you to believe that the downing of MH17 is a conspiracy to bring the West into direct conflict with Russia, whether that conflict be military or political. What I ask you to consider, before adding your voice to the choir of condemnation against Russia for its support of the rebels, is that maybe there is more to this than what initially meets the eye. We have seen on numerous occasions that the governments of the West have fooled their populations. Perhaps that isn’t the case here, but perhaps it is.
Think before you let yourself be caught up in the hysteria.
Deze Spaanse luchtvaart controller liet dit weten via twitter:quote:2 Ukrainian fighters seen following Malaysian jet minutes before crash
Russia
July 18, 3:35 UTC+4
MOSCOW, July 18, /ITAR-TASS/. Two Ukrainian fighters were following the passenger Boeing-777 of Malaysian Airlines several minutes before the crash, Russia’s television Channel One said on Friday, citing a tweet made a Spanish air traffic controller of Kiev’s airport Borispol.
According to the Spanish air traffic controller, two Ukrainian fighters had been seen near the Malaysian jet three minutes before it disappeared from radars.
This information is confirmed by eyewitnesses in the Donetsk region who saw Ukrainian warplanes near the passenger jet. They say they heard sounds of powerful blasts and saw a Ukraine warplane shortly before the crash.
A Boeing-777 of the Malaysian Airlines that was en route from Amsterdam to Kuala Lumpur, disappeared from the radars and crashed on Thursday evening near the settlement of Grabovo in Ukraine’s Donetsk region. All those who were onboard the plane - 280 passengers and 15 crew members - died. According to preliminary data, passengers included citizens of the Netherlands, the United States, Great Britain, France, and Malaysia. According to Russian Emergencies Minister Vladimir Puchkov, there were no Russians among the passengers.
't Is wel zo. BNW moet je met een korreltje paar kilo zout nemen.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:21 schreef OuwePers het volgende:
[..]
Beetje voor de hand liggende reactie, post dan niet
Je post iets van een ander poster via bestgore website en dan moet ik daar serieus over na gaan denken? Echt??quote:Op zondag 20 juli 2014 18:21 schreef OuwePers het volgende:
[..]
Beetje voor de hand liggende reactie, post dan niet
Iemand die de eindjes logischerwijs en kritisch aan elkaar knoopt verdient het om gelezen te worden, wat de bron ook mag zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:27 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Je post iets van een ander poster via bestgore website en dan moet ik daar serieus over na gaan denken? Echt??
Eerder dan iemand die zich mc nog wat noemt.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:37 schreef OuwePers het volgende:
[..]
Iemand die de eindjes logischerwijs en kritisch aan elkaar knoopt verdient het om gelezen te worden, wat de bron ook mag zijn.
Ik raad je aan om dat bord voor je kop te halen en gewoon te lezen.
Of geloof je liever de Mainstream-media?
De BUK raketten zijn volgens de text hierboven geen contact wapens, maar werken via een flinke explosie als ze in de buurt komen. Dan zou het best kunnen dat sommige sporen deels van achter lijken te komen.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:36 schreef doge het volgende:
Volgens sommige bronnen komt de schade toegebracht aan de fuselage van het vliegtuig overeen met de schade die een air to air raket toe zou moeten brengen.
[ afbeelding ]
http://beforeitsnews.com/(...)f-mh-17-2453132.html
Ik wil hier niks claimen, maar als je naar de hoek van de impact kijkt, lijkt het net alsof de projectielen recht van achter het vliegtuig waren geschoten terwijl overal wordt beweerd dat de raket vanaf de onderkant kwam. Je ziet zelfs een aantal deuken op de vleugel die zijn veroorzaakt doordat een projectiel er langs schraapte.
Er wordt steeds vaker geroepen dat BNW onderwerpen eigenlijk in NWS thuishoren.. Vanwege de steeds grotere raakvlakken.quote:
Ik ontken dat ook niet en als je de geschiedenis kent weet je dat niets te bizar is. Echter is dit een post van een poster zonder bronnen of wat dan ook.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er wordt steeds vaker geroepen dat BNW onderwerpen eigenlijk in NWS thuishoren.. Vanwege de steeds grotere raakvlakken.
Misschien had jij zelf dit topic nooit naar de numerologie moeten titelen, ik vind het aardig ergerlijk dat er nu telkens geintjes over cijferreeksen worden gemaakt en dat de mensen die op zoek zijn naar onafhankelijk bewijs over de schuldvraag worden weggezet als cijfer-gekkies.quote:
helemaal mee eens..quote:Op zondag 20 juli 2014 19:15 schreef n0ir het volgende:
[..]
Misschien had jij zelf dit topic nooit naar de numerologie moeten titelen, ik vind het aardig ergerlijk dat er nu telkens geintjes over cijferreeksen worden gemaakt en dat de mensen die op zoek zijn naar onafhankelijk bewijs over de schuldvraag worden weggezet als cijfer-gekkies.
Die mensen zitten niet in BNW..quote:mensen die op zoek zijn naar onafhankelijk bewijs over de schuldvraag
Van beeldmateriaal van de stoffelijke overschotten die laten zien dat deze zijn doorboord met projectielen, of:quote:Op zondag 20 juli 2014 18:56 schreef nikao het volgende:
En hoezo kan je aan zo'n panel zien dat de 'deuken overeenkomen met een projectiel van achteren afgeschoten'?waar haal je die wijsheid en vooral stelligheid vandaan?
quote:Bodies which came down with the tail appear to be riddled with injuries consistent with fast moving projectiles. It is important to note that missiles are designed for proximal detonation, not contact detonation.
Dat is waar, maar alles is te vinden via google, zoals de poster (een artikelschrijver voor die site) zelf ook aangeeft. Hij wilt zich niet vastpinnen aan bronnen omdat zelfs de officiële bronnen over dit nieuws onbetrouwbaar en (nog) niet verifieerbaar zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:53 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Ik ontken dat ook niet en als je de geschiedenis kent weet je dat niets te bizar is. Echter is dit een post van een poster zonder bronnen of wat dan ook.
Dat is inderdaad merkwaardig, had dat zelf nog niet gelezen of gezien!quote:Op zondag 20 juli 2014 18:36 schreef doge het volgende:
Volgens sommige bronnen komt de schade toegebracht aan de fuselage van het vliegtuig overeen met de schade die een air to air raket toe zou moeten brengen.
[ afbeelding ]
http://beforeitsnews.com/(...)f-mh-17-2453132.html
Ik wil hier niks claimen, maar als je naar de hoek van de impact kijkt, lijkt het net alsof de projectielen recht van achter het vliegtuig waren geschoten terwijl overal wordt beweerd dat de raket vanaf de onderkant kwam. Je ziet zelfs een aantal deuken op de vleugel die zijn veroorzaakt doordat een projectiel er langs schraapte.
Dat lijkt me eerder secundaire schade.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:36 schreef doge het volgende:
Volgens sommige bronnen komt de schade toegebracht aan de fuselage van het vliegtuig overeen met de schade die een air to air raket toe zou moeten brengen.
[ afbeelding ]
http://beforeitsnews.com/(...)f-mh-17-2453132.html
Ik wil hier niks claimen, maar als je naar de hoek van de impact kijkt, lijkt het net alsof de projectielen recht van achter het vliegtuig waren geschoten terwijl overal wordt beweerd dat de raket vanaf de onderkant kwam. Je ziet zelfs een aantal deuken op de vleugel die zijn veroorzaakt doordat een projectiel er langs schraapte.
Die zitten zeker niet in NWS, waar al lang bewezen is dat de seperatisten schuldig zijn aan het neerhalen van het vliegtuig. Als jij het ook prettiger vindt om elk overheidsverhaal direct voor waarheid aan te nemen ga je lekker daar heen, dan lezen wij hier wel over de schreeuwers heen om onze eigen conclusie te trekken.quote:
Ik WIST het wel.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:24 schreef H4ppy het volgende:
Ik heb dit al in NWS gepost, maar daar hadden de meeste users het te druk met het verzinnen van scenario's over hoe Rusland bewijzen aan het "wegmoffelen" is en hun schuld gaat verbergen o.a. dmv een dode spion in het vliegtuig.
Ik kwam dit stuk van het Russische nieuws tegen op het internet, welke ik heb ondertiteld. In de video worden verklaringen gegeven voor het onderschepte gesprek tussen de rebellen en ook het filmpje van hoe het BUK systeem wordt vervoerd.
Zie hier, en doorskippen naar 0:25 sec.
Mocht je niet automatisch ondertiteling krijgen, moet je die even in de youtube player aanzetten door op "CC" onder het filmpje te klikken.
Dit artikel van The Guardian bevestigt dat er inderdaad een SU gevechtsvliegtuig de avond ervoor neer is geschoten, wat in samenhorigheid is met wat de officier in het filmpje zegt.
http://www.theguardian.co(...)t-by-russian-missile
Inderdaad Ze gaven aan dat raken niet eens hoeft in de buurt ontploffen was al voldoende.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De BUK raketten zijn volgens de text hierboven geen contact wapens, maar werken via een flinke explosie als ze in de buurt komen. Dan zou het best kunnen dat sommige sporen deels van achter lijken te komen.
quote:Op zondag 20 juli 2014 19:35 schreef n0ir het volgende:
[..]
Die zitten zeker niet in NWS, waar al lang bewezen is dat de seperatisten schuldig zijn aan het neerhalen van het vliegtuig. Als jij het ook prettiger vindt om elk overheidsverhaal direct voor waarheid aan te nemen ga je lekker daar heen, dan lezen wij hier wel over de schreeuwers heen om onze eigen conclusie te trekken.
Het doorboord zijn met projectielen is volgens de door jouw gequote text precies wat je zou verwachten bij een BUK raket.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:29 schreef OuwePers het volgende:
[..]
Van beeldmateriaal van de stoffelijke overschotten die laten zien dat deze zijn doorboord met projectielen, of:
[..]
[..]
Dat is waar, maar alles is te vinden via google, zoals de poster (een artikelschrijver voor die site) zelf ook aangeeft. Hij wilt zich niet vastpinnen aan bronnen omdat zelfs de officiële bronnen over dit nieuws onbetrouwbaar en (nog) niet verifieerbaar zijn.
[..]
Dat is inderdaad merkwaardig, had dat zelf nog niet gelezen of gezien!
Wat dat betreft zal het afhangen van de zwarte doos (mits daar nu niet mee gesjoemeld is) die de fysieke gevolgtrekkingen kan laten zien om zo scenario's uit te sluiten.
Verder zal de rest afhangen van de mysterieuze ''Carlos'', de Spaanse luchtvaartcontroller.
Ik borduur in de TT voort op het vorige topic, waarin numerologie een belangrijke rol speelde. Neem het zo serieus als je wilt, doe ik dat ook.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:15 schreef n0ir het volgende:
Misschien had jij zelf dit topic nooit naar de numerologie moeten titelen, ik vind het aardig ergerlijk dat er nu telkens geintjes over cijferreeksen worden gemaakt en dat de mensen die op zoek zijn naar onafhankelijk bewijs over de schuldvraag worden weggezet als cijfer-gekkies.
Klopt helemaal, evenals andere raketten dat doen.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het doorboord zijn met projectielen is volgens de door jouw gequote text precies wat je zou verwachten bij een BUK raket.
Ik ben geen militair deskundige op dat gebied, dus ik kan niet zeggen of dat raar is of niet.quote:Firing from in front of the aircraft, as alleged by Ukraine, and striking the aircraft many kilometres in front of the launcher
Ja waarom niet? Hij komt niet alleen van voren, maar ook van onderen.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:42 schreef OuwePers het volgende:
[..]
Klopt helemaal, evenals andere raketten dat doen.
Maar de vraag was eigenlijk: waar explodeerde die raket?
Een BUK-raket die van voren komt (zoals Oekraïne stelt, de lanceerinstallatie was kilometers vóór het toestel op de grond) en pas bij de staart ontploft?
Waarom zou het raar zijn? Een raket systeem wat alleen werkt als je recht omhoog schiet lijkt mij veel raarderquote:Ik ben geen militair deskundige op dat gebied, dus ik kan niet zeggen of dat raar is of niet.
quote:Op zondag 20 juli 2014 18:56 schreef nikao het volgende:
En hoezo kan je aan zo'n panel zien dat de 'deuken overeenkomen met een projectiel van achteren afgeschoten'? waar haal je die wijsheid en vooral stelligheid vandaan?
Goed opgemerkt!quote:Op zondag 20 juli 2014 20:07 schreef doge het volgende:
Oke ik heb wat illustraties gemaakt om het een en ander uit te leggen van wat mij opviel. Ik zit zelf elk jaar rond de 10-12 keer in het vliegtuig, dus ik weet ook het een en ander over hoe een vliegtuig er in detail uitziet. Overigens beweer ik absoluut niet dat wat ik hieronder uitleg, definitief iets verklaart. Het is gewoon iets wat mij op is gevallen.
[..]
[ afbeelding ]
Ten eerste is op de foto de bovenkant van de vleugel afgebeeld. Dat kan je ten eerste herkennen aan de "safety line attachment point" met de rode cirkel, die zit altijd aan de bovenkant. De rest komt later in mijn uitleg.
[ afbeelding ]
Air to air raketten schiet kleine projectielen af, en zoals ik op de 2de afbeelding af heb gebeeld zie je 2 sporen, afkomstig van 2 kleine projectielen. Het rechter projectiel schampt eerst de vleugel op de plek welke hieronder aan is geduid. Nadat het projectiel de vleugel heeft geschampt scheurt het het metaal open.
Het linker projectiel schampt de vleugel alleen maar op de plek welke hieronder is gemarkeerd. Dit kan je ook zien aan de beschadiging aan de verf en de deuk.
Hier kan je jezelf afvragen hoe het mogelijk is om een schamp te krijgen aan de bovenkant van de vleugel als het projectiel daadwerkelijk afkomstig was van een BUK systeem welke op de grond stond.
[ afbeelding ]
Maar hoe weten we dat dit spoor erop duidt dat het projectiel van achteren komt?
Kijk eerst naar deze lijnen op de foto:
[ afbeelding ]
Hier heb ik aangeduid van welk deel van de vleugel de originele foto is genomen:
[ afbeelding ]
Als we vervolgens de sporen van de projectielen erbij halen, krijg je dit plaatje. De blauwe lijn laat zien hoe de projectielen zijn gevlogen. Op deze manier kan je dus bevestigen dat hetgeen wat de schade aan heeft gebracht af werd geschoten van de achterkant van het vliegtuig.
Vergelijk het nog maar eens met de 2de afbeelding op welke de sporen zijn geïllustreerd.
[ afbeelding ]
Kijk even naar de illustraties hierboven, alles valt te goed op zijn plaatsen om het meteen als secundaire schade te bestempelen.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:32 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder secundaire schade.
Wat nou als het eigenlijk een deel is van de andere vleugel? Dan komt die hoek opeens wel overeen met een bron in de buurt van de staart.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:07 schreef doge het volgende:
Oke ik heb wat illustraties gemaakt om het een en ander uit te leggen van wat mij opviel. Ik zit zelf elk jaar rond de 10-12 keer in het vliegtuig, dus ik weet ook het een en ander over hoe een vliegtuig er in detail uitziet. Overigens beweer ik absoluut niet dat wat ik hieronder uitleg, definitief iets verklaart. Het is gewoon iets wat mij op is gevallen.
[..]
[ afbeelding ]
Ten eerste is op de foto de bovenkant van de vleugel afgebeeld. Dat kan je ten eerste herkennen aan de "safety line attachment point" met de rode cirkel, die zit altijd aan de bovenkant. De rest komt later in mijn uitleg.
[ afbeelding ]
Air to air raketten schiet kleine projectielen af, en zoals ik op de 2de afbeelding af heb gebeeld zie je 2 sporen, afkomstig van 2 kleine projectielen. Het rechter projectiel schampt eerst de vleugel op de plek welke hieronder aan is geduid. Nadat het projectiel de vleugel heeft geschampt scheurt het het metaal open.
Het linker projectiel schampt de vleugel alleen maar op de plek welke hieronder is gemarkeerd. Dit kan je ook zien aan de beschadiging aan de verf en de deuk.
Hier kan je jezelf afvragen hoe het mogelijk is om een schamp te krijgen aan de bovenkant van de vleugel als het projectiel daadwerkelijk afkomstig was van een BUK systeem welke op de grond stond.
[ afbeelding ]
Maar hoe weten we dat dit spoor erop duidt dat het projectiel van achteren komt?
Kijk eerst naar deze lijnen op de foto:
[ afbeelding ]
Hier heb ik aangeduid van welk deel van de vleugel de originele foto is genomen:
[ afbeelding ]
Als we vervolgens de sporen van de projectielen erbij halen, krijg je dit plaatje. De blauwe lijn laat zien hoe de projectielen zijn gevlogen. Op deze manier kan je dus bevestigen dat hetgeen wat de schade aan heeft gebracht af werd geschoten van de achterkant van het vliegtuig.
Vergelijk het nog maar eens met de 2de afbeelding op welke de sporen zijn geïllustreerd.
[ afbeelding ]
Of het klopte gewoon echt niet?quote:Op zondag 20 juli 2014 21:15 schreef gijsman het volgende:
Volgens het alwetende Niburu gaan we wel samen met de Amerikanen ingrijpen.
Dit allemaal na aanleiding van een verwijderd bericht op spitsnieuws, datzelfde spitsnieuws heeft blijkbaar ook bronnen dichtbij de Amerikaanse ambassade in Polen
Lees hier
http://www.niburu.co/inde(...)et-complot&Itemid=33
We zullen het snel genoeg mee maken.......quote:De Nederlandse en Amerikaanse ministers van Defensie Hennis en Hagel hebben zaterdag telefonisch overleg gevoerd over de situatie. Maar het is volgens Van Kappen "hoogst onwaarschijnlijk" dat er over eventuele militaire actie is gesproken.
Identificatie
"Misschien is er gesproken over militaire steun bij het identificeren van de slachtoffers", denkt Van Kappen. "Amerika beschikt dat gebied over grote militaire expertise. Meer dan dat is het niet."
Het is maar de vraag of die data publiek vrij wordt gegeven. Waarschijnlijk gaat dat niet gebeuren.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:57 schreef nikao het volgende:
Er zijn satellieten die dit gezien moeten hebben, en op basis van de 'IR signature' kan je het type raket ook identificeren. Tis wachten tot die data publiek gegeven wordt en liefst bevestigd door meerdere partijen.
Tja je hebt te maken met dronken separatisten met tanks en wapens die uit Rusland komen.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:24 schreef nikao het volgende:
[..]
Of het klopte gewoon echt niet?
Zoals hier openlijk in twijfel wordt getrokken?
http://nos.nl/artikel/677(...)plek-gevaarlijk.html
[..]
We zullen het snel genoeg mee maken.......
Dat lijkt mij ook op dit moment het allerbelangrijkste.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:41 schreef gijsman het volgende:
[..]
Tja je hebt te maken met dronken separatisten met tanks en wapens die uit Rusland komen.
De rol van Poetin is natuurlijk ook groot in dat gebied.
Als het sommige users in andere topics ligt staan we daar nu al met ons uitgedunde legertje in samenwerking met de Amerikanen.
En als je een korte blik werpt op de telegraaf sturen die het liefst zelf mensen daarheen om Poetin en die separatisten een lesje te leren.
Ik denk dat dan nu vooral om de steun omtrent de identificatie gaat.
Maar inderdaad we zullen het zien.
De enige manier waarop dit een deel van de andere vleugel zou kunnen zijn is als het deel op de foto ondersteboven ligt. Dus de foto zou van de onderkant zijn. En er zit een enorm verschil in hoe de onder en bovenkant van een boeing 777 vleugel eruit ziet.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat nou als het eigenlijk een deel is van de andere vleugel? Dan komt die hoek opeens wel overeen met een bron in de buurt van de staart.
Kan je de exacte gebeurtenissen afleiden puur op basis van de schade aan de brokstukken? Nee dat kan je niet, daar is meer voor nodig. Maar de foto's van de vleugels en de schade zijn de ochtend na de ramp verschenen.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:55 schreef Joeri. het volgende:
Kan je nog wel gebeurtenissen afleiden puur op basis van de - schade aan de - brokstukken? De separatisten, hoofdverdachte, heeft de onderdelen een aantal dagen ongecontroleerd in beheer gehad.
De andere optie is dat jij het schema verkeerd gelezen hebt qua naar welke vormen je aan het kijken bentquote:Op zondag 20 juli 2014 22:26 schreef doge het volgende:
[..]
De enige manier waarop dit een deel van de andere vleugel zou kunnen zijn is als het deel op de foto ondersteboven ligt. Dus de foto zou van de onderkant zijn. En er zit een enorm verschil in hoe de onder en bovenkant van een boeing 777 vleugel eruit ziet.
[ afbeelding ]
Let vooral op de voorste rand van de vleugel welke aan de bovenkant in secties is verdeeld zoals op de foto in mijn eerdere post te zien is, terwijl de onderkant gewoon 1 vlak stuk is.
[ afbeelding ]
Ook een goed punt ja. Zou zomaar kunnen dat wat wij voor sporen op een vleugel aanzien veroorzaakt is doordat ze met een jeep eroverheen reden.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:55 schreef Joeri. het volgende:
Kan je nog wel gebeurtenissen afleiden puur op basis van de - schade aan de - brokstukken? De separatisten, hoofdverdachte, heeft de onderdelen een aantal dagen ongecontroleerd in beheer gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 57% gewijzigd door Arcee op 20-07-2014 23:55:15 ]Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Laten we eerst het onderzoek maar eens afwachten (voor zover dat nog mogelijk is)quote:Op maandag 21 juli 2014 02:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Wat ik mij even afvraag is, hoe gaan jullie om met het belachelijk alomvattende meegaan van het publiek (nederland) in dat rusland de zwarte piet word toegespeeld in deze, zogezegd word gevillainised.
Merken jullie woede in je omgeving wanneer je probeerd mensen met argumenten te overtuigen dat ze wel heel erg kort door de bocht gaan allemaal?
En op de fp? Je kunt niks positiefs over poetin zeggen of je hebt -10.
En mensen die primaal oproepen tot een EU leger of commandos sturen, of zelfs de dochter van poetin te lynchen krijgen upvotes...
Ik begin te begrijpen hoe het geweest moet zijn in nazi duitsland. :/
Omdat ik niet van gisteren ben, ik heb dan wel een concentratiestoornis maar dat weerhoud me niet van analyse, sterker nog dat is een van mijn specialiteiten.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:21 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Laten we eerst het onderzoek maar eens afwachten (voor zover dat nog mogelijk is)
Waarom denk je het beter te weten dan anderen en meen je hen te moeten overtuigen?
Dit plaatje laat naar mijn mening zien dat deze schade aan de vleugel veroorzaakt is door iets dat van de romp van het vliegtuig of misschien uit het vliegtuig afkomstig.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:07 schreef doge het volgende:
Oke ik heb wat illustraties gemaakt om het een en ander uit te leggen van wat mij opviel. Ik zit zelf elk jaar rond de 10-12 keer in het vliegtuig, dus ik weet ook het een en ander over hoe een vliegtuig er in detail uitziet. Overigens beweer ik absoluut niet dat wat ik hieronder uitleg, definitief iets verklaart. Het is gewoon iets wat mij op is gevallen.
[..]
[ afbeelding ]
Ten eerste is op de foto de bovenkant van de vleugel afgebeeld. Dat kan je ten eerste herkennen aan de "safety line attachment point" met de rode cirkel, die zit altijd aan de bovenkant. De rest komt later in mijn uitleg.
[ afbeelding ]
Air to air raketten schiet kleine projectielen af, en zoals ik op de 2de afbeelding af heb gebeeld zie je 2 sporen, afkomstig van 2 kleine projectielen. Het rechter projectiel schampt eerst de vleugel op de plek welke hieronder aan is geduid. Nadat het projectiel de vleugel heeft geschampt scheurt het het metaal open.
Het linker projectiel schampt de vleugel alleen maar op de plek welke hieronder is gemarkeerd. Dit kan je ook zien aan de beschadiging aan de verf en de deuk.
Hier kan je jezelf afvragen hoe het mogelijk is om een schamp te krijgen aan de bovenkant van de vleugel als het projectiel daadwerkelijk afkomstig was van een BUK systeem welke op de grond stond.
[ afbeelding ]
Maar hoe weten we dat dit spoor erop duidt dat het projectiel van achteren komt?
Kijk eerst naar deze lijnen op de foto:
[ afbeelding ]
Hier heb ik aangeduid van welk deel van de vleugel de originele foto is genomen:
[ afbeelding ]
Als we vervolgens de sporen van de projectielen erbij halen, krijg je dit plaatje. De blauwe lijn laat zien hoe de projectielen zijn gevlogen. Op deze manier kan je dus bevestigen dat hetgeen wat de schade aan heeft gebracht af werd geschoten van de achterkant van het vliegtuig.
Vergelijk het nog maar eens met de 2de afbeelding op welke de sporen zijn geïllustreerd.
[ afbeelding ]
Dat zou niet kloppen met de richting en de inslag die het heeft op de vleugel,quote:Op maandag 21 juli 2014 03:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit plaatje laat naar mijn mening zien dat deze schade aan de vleugel veroorzaakt is door iets dat van de romp van het vliegtuig of misschien uit het vliegtuig afkomstig.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 juli 2014 22:35 schreef doge het volgende:
[..]
Kan je de exacte gebeurtenissen afleiden puur op basis van de schade aan de brokstukken? Nee dat kan je niet, daar is meer voor nodig. Maar de foto's van de vleugels en de schade zijn de ochtend na de ramp verschenen.
Ziet er wel naar uit maar misschien komt het door de impact met de grond zoals je op de beelden ziet was er best wel een explosie bij de impact in de grond, de brandstof die ontbrande.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:58 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dit plaatje laat naar mijn mening zien dat deze schade aan de vleugel veroorzaakt is door iets dat van de romp van het vliegtuig of misschien uit het vliegtuig afkomstig.
[ afbeelding ]
Inderdaad, het bewijs daarvoor ligt ook op diverse plaatsen verspreid zoals op deze plaatjes te zien is.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:29 schreef OuwePers het volgende:
[..]
Dat zou niet kloppen met de richting en de inslag die het heeft op de vleugel,
http://i.imgur.com/CIp8hIk.jpg
Of een en ander moet van de romp afgekomen zijn en de vleugel hebben geraakt toen het toestel uiteen scheurde, maar dan krijg je toch deze verwondingen niet?
Oftwel:
[..]
Het is jammer dat we niet kunnen zien waar dit stuk vleugel ligt, in ieder geval niet op de plaats waar het gedeelte met de tanks en motoren terecht is gekomen, misschien is dit deel van de vleugel door de klap afgebroken?quote:Op maandag 21 juli 2014 12:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ziet er wel naar uit maar misschien komt het door de impact met de grond zoals je op de beelden ziet was er best wel een explosie bij de impact in de grond, de brandstof die ontbrande.
En ik weet niet die dop, kan di niet aan de onderkant zitten?
Heb niet zo heel erg veel verstand van fliegtuigen tenzij het gaat om hele oude.
True, maar goed ik durf ook niet te zeggen of de val zoiets zou kunnen veroorzaken, een stuk ander materiaal dat door de grond explosie er tegen aan geslingerd is.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:02 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het is jammer dat we niet kunnen zien waar dit stuk vleugel ligt, in ieder geval niet op de plaats waar het gedeelte met de tanks en motoren terecht is gekomen, misschien is dit deel van de vleugel door de klap afgebroken?
Duidelijk zijn wat mij betreft de sporen die een impact laten zien van iets wat van voorzijde over de vleugel heen gaat.
Zwaar gestoord figuur is dat, en helaas heeft ze weer macht ook.quote:
http://www.nu.nl/buitenla(...)egtuig-bij-mh17.htmlquote:Russen willen uitleg Kiev over gevechtsvliegtuig bij MH17
Het Russische ministerie van Defensie eist uitleg van Kiev over een Oekraïens gevechtsvliegtuig dat in de buurt van vlucht MH17 vloog voordat het neerstortte.
Dat meldt persbureau Reuters. Het gevechtsvliegtuig zou de Boeing 777 van Malaysia Airlines tot drie kilometer hebben genaderd.
Het ministerie stelt ook dat het geen raketlanceringen heeft waargenomen in de buurt van de vliegroute van MH17, en vraagt Amerika om satellietbeelden van de lancering te delen als het land deze in het bezit heeft.
Rusland zou bovendien geen radargeleide luchtdoelraketsystemen hebben geleverd aan de separatisten, "of welke wapens dan ook".
Breaking newsquote:Op maandag 21 juli 2014 15:26 schreef doge het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)egtuig-bij-mh17.html
Je moet niet vreemd opkijken als media opeens jouw bewerkte afbeeldingen gebruikenquote:Op maandag 21 juli 2014 15:26 schreef doge het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)egtuig-bij-mh17.html
Dat is zelfs zeer waarschijnlijk want de raket wordt met grote snelheid gelanceerd, vliegt razendsnel omhoog en begint dan te draaien en het toestel te naderen. Over het algemeen zal die dus van boven naderen. Van achteren of van voren zal afhangen van de positie van de lanceerinrichting tov vliegtuig.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:07 schreef doge het volgende:
Hier kan je jezelf afvragen hoe het mogelijk is om een schamp te krijgen aan de bovenkant van de vleugel als het projectiel daadwerkelijk afkomstig was van een BUK systeem welke op de grond stond.
Hmm, ben benieuwd. Voor zover ik even snel kan vinden ondersteund de Su-25 alleen maar heat seeking air-to-air missiles. Beetje raar dat zo'n raket de staart er af zou blazen. Die dingen gaan op de motoren af.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:26 schreef doge het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)egtuig-bij-mh17.html
Dit filmpje was eerder al door user H4ppy ondertiteld... Je moet wel naar 0:25 doorspoelen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:53 schreef OuwePers het volgende:
There is considerable circumstantial evidence in support of this second explanation. There is the youtube video which purports to be a conversation between a Russian general and separatists who are discussing having mistakenly brought down a civilian airliner. According to reports, expert examination of the code in the video reveal that it was made the day before the airliner was hit.
Kwam 'm oa tegen op militaryphotos.net. Ook elders, maar ben even vergeten waar.quote:Op maandag 21 juli 2014 17:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waar heb je die gevonden want dat lijkt mij een erg belangrijke foto.
twitter:Justin_Br0nk twitterde op maandag 21-07-2014 om 14:35:59#MH17 fuselage from port side cockpit section showing heavy shrapnel damage consistent with SA-11 hit, credit @FT http://t.co/F4TWSXWvTZ reageer retweet
twitter:Justin_Br0nk twitterde op maandag 21-07-2014 om 16:33:05High density shrapnel perforation on an internal structural component from #MH17 here - possibly part of a spar: http://t.co/1LtN8Q3DUe reageer retweet
twitter:Justin_Br0nk twitterde op maandag 21-07-2014 om 16:58:48@vpkivimaki @MikaPeltokorpi @Brown_Moses looks like. Shrapnel damage on leading edge and slanted near tip fits with low port-side explosion reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |