abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142453475
Actueel:
Spoedbijeenkomst VN Veiligheidsraad: http://webtv.un.org/
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live
Speech Obama: http://www.c-span.org/vid(...)ks-situation-ukraine

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
189 Netherlands
44 Malaysia
27 Australia
12 Indonensia
9 UK
4 Belgium
4 Germany
3 Philippines
1 Canada
1 New Zealand
. 4 Unknown
Total 298

Uitgelekte passagierslijst

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorien kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekrane
• Rusland legt de schuld bij de Oekraense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• OVSE experts zijn gearriveerd en hebben toegang tot de crashsite

Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
quote:
http://nos.nl/artikel/676517-rutte-onderste-steen-moet-boven.html
Rutte: onderste steen moet boven

Nederland zal niet rusten voor de daders van de mogelijke aanslag op het vliegtuig MH17 zijn opgespoord. Dit zei premier Rutte op een persconferentie over het neergestorte vliegtuig van Malaysia Airlines.

In de persconferentie gaven Rutte en minister Timmermans van Buitenlandse Zaken de laatste stand van zaken. Timmermans reist vanavond met een onderzoekersteam mee naar de regio.

Niet rusten

Het kabinet weet nog niet helemaal zeker of er sprake is van een aanslag. "Maar een ding moet glashelder zijn. De onderste steen moet boven. Als het een aanslag is moeten de daders worden opgespoord en hun gerechte straf krijgen. Eerder zullen we niet rusten. Daar hebben de slachtoffers en hun nabestaanden recht op," aldus Rutte.

Onafhankelijk onderzoek

Het kabinet eist een volledig onafhankelijk onderzoek. De premier heeft met de Russische president Poetin gesproken en die heeft Nederland beloofd dat er er zo'n onderzoek komt.

Rutte wil niet nu al zeggen dat hij er vertrouwen in heeft dat zo'n volledig onafhankelijk onderzoek er ook komt. "Dat vertrouwen moet groeien. Het moet blijken of de betrokken partijen in de regio mee gaan werken."

Niet speculeren

Hij weerspreekt dat Nederland te voorzichtig is. Andere landen, zoals Australi en de Verenigde Staten spreken nu al over de verantwoordelijkheid van Rusland. "Ik wil niet speculeren en vinger wijzen. Ik wil dat de feiten boven komen en zo is de kans groter dat zo'n onderzoek er komt.

Rutte zei verder dat het drama een "steeds tragischer verschijning" krijgt. "We horen steeds meer verhalen van individuele reizigers die niets vermoedend aan boord gingen, hun kansloze lot tegemoet". Hij zei dat heel Nederland intens meeleeft. "Nu blijkt weer hoe nauw een klein land verbonden is."
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:

quote:
Dodental Nederlanders op 189

Het aantal Nederlandse slachtoffers bij de vliegramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines is weer naar boven bijgesteld. Er zijn ten minste 189 Nederlanders onder de passagiers van de vliegramp in Oekrane, meldt Malaysia Airlines op de website.

Van vier van de 298 mensen die aan boord waren, is de identiteit nog niet vastgesteld.

Behalve Nederland heeft ook Maleisi veel slachtoffers te betreuren. Volgens de laatste gegevens van Malaysia Airlines zijn er ten minste 44 Maleisische passagiers onder de doden. Dat is inclusief de bemanning van 15 personen. Verder kwamen de slachtoffers voornamelijk uit Australi (27) en Indonesi (12).

Berging
Op de plek waar gisteren vlucht MH17 neerstortte zijn tot nu toe 181 lichamen geborgen. Dat hebben de Oekraense autoriteiten bekendgemaakt tijdens een persconferentie. De berging verloopt moeizaam.

Lichamen en brokstukken liggen verspreid in een straal van 5 kilometer rond de plek van de crash. Lichamen liggen onder meer in tuinen van mensen. Mijnwerkers, hulpdiensten en burgers zoeken naar slachtoffers. De rampplek wordt bewaakt door bewapende separatisten.
quote:
Slachtoffers krijgen een gezicht

Heel langzaam wordt er iets meer duidelijk over de identiteit van de Nederlandse inzittenden van de verongelukte vlucht MH17 van Malaysia Airlines.

In diverse gemeenten doen namen de ronde van mensen die hoogstwaarschijnlijk aan boord waren.

De Amsterdamse aidsonderzoeker Joep Lange zat vrijwel zeker aan boord, samen met een aantal collega's. Ze waren op weg naar een conferentie in Australi.

"Een nachtmerrie"
De Naardense burgemeester heeft bevestigd dat een moeder met haar drie jonge kinderen in het verongelukte vliegtuig zat. "Het is een nachtmerrie", zegt burgemeester Joyce Sylvester.

De gemeente Cuijk maakt bekend dat waarschijnlijk een gezin van vier personen uit de gemeente aan boord zat. Burgemeester Wim Hillenaar schrijft: "Een gezin van vier, waarvan twee gewaardeerde medewerkers van de gemeente, zat ook aan boord van het toestel. Het nieuws is nauwelijks te bevatten en vervult ons, gemeentebestuur en alle collega's, met groot verdriet. Wij wensen alle familieleden, vrienden en andere naasten van dit gezin veel sterkte bij het verwerken van het verlies."

Vlaggen halfstok
In Neerkant hangen vlaggen halfstok. Het kleine dorp rouwt om het verlies van het gezin Wals. Vader, moeder en hun vier kinderen zaten donderdag in het neergestorte vliegtuig. Een beestje, een bloemetje, een kaart en een kaars bij de voordeur van hun woning bevestigen in stilte het trieste nieuws. De jongste van het gezin zat op de basisschool. De klasgenoten van het meisje worden op school opgevangen om samen te zijn.

Volendam rouwt om het overlijden van twee inwoners. Burgemeester Willem van Beek bevestigt het verlies op Twitter. Hij schrijft: "Ik heb even radiostilte (aandacht voor familie en collega's). Veel kracht gewenst."

Leerlingen
Ook in Woerden wordt getreurd. Drie leerlingen van het Minkema College zaten aan boord van MH17. Twee van hen zouden mogelijk in het gezelschap zijn van hun grootouders. Het Minkema College schrijft op Facebook: "Ouders hebben ons bevestigd dat drie van onze leerlingen aan boord zaten van vlucht MH17. Het betreft Robert-Jan en Frederique van Zijtveld (5 en 6 vwo) en Robin Hemelrijk (4 havo). Met grote verslagenheid hebben wij dit bericht ontvangen."

Op de website condoleance.nl zijn al ruim 5000 berichten binnengekomen waarin mensen hun medeleven betuigen aan nabestaanden van de slachtoffers van de vliegramp met vlucht MH17.
quote:
[upd] PvdA onthutst door omkomen senator

Onder de 173 Nederlandse slachtoffers van de vliegramp in Oekrane, is ook een politicus.

Prof. dr. W.J. Witteveen, senator voor de PvdA in de Eerste Kamer, bleek n van de passagiers van vlucht MH17 te zijn, zo staat op de site van de Eerste Kamer te lezen.
Gegevens van FlightRadar24
Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.

Video Persconferentie 17 juli 22.30 uur
NOS Video Persco: Zeker 154 Nederlanders aan boord neergestort vliegtuig

Live Video / blogs
Liveblog NOS: http://nos.nl/liveblog/67(...)dam-neergestort.html
Liveblog NRC: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gestort-in-oekraine/
Liveblog Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/(...)-neergeschoten.dhtml
Liveblog Huffington post: http://www.huffingtonpost(...)595516.html#liveblog
Livestream RU: http://lifenews.ru/watch-live
Ukrainewatwar Blog: http://ukraineatwar.blogs(...)-malaysian-mh17.html

Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:16:15 #2
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_142453485
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:15 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Die onderzoekers zouden toch onbelemmerde toegang krijgen, hadden die separatisten beloofd?
Ook de separatisten zijn het niet helemaal met elkaar eens
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_142453488
j
pi_142453508
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:15 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Die onderzoekers zouden toch onbelemmerde toegang krijgen, hadden die separatisten beloofd?
Ja, maar ik begrijp wel vanuit hun oogpunt dat ze er ook Russen bij willen. Zij zijn juist bang de OVSE club, bewijzen wegmaakt.
.
pi_142453531
Jammer dat Ranking the Stars niet doorgaat. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:17:54 #6
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_142453550
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:17 schreef superniger het volgende:
Jammer dat Ranking the Stars niet doorgaat. :{
gelukkig maar.
How can I make this topic about me?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:17:55 #7
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_142453553
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:14 schreef Igen het volgende:
Volkomen achterlijke imbecielen zijn die rebellen gewoon. :r
Zoals gezegd, ze weten hoe ze een geweer moeten vasthouden, maar van politiek hebben ze totaal geen kaas gegeten... laat staan van internationale relaties.
pi_142453577
Bij dat stukje van die pvda dude staat nog een verkeerd aantal in je OP.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_142453586
Cor's tweet op de website van een Iraakse tv-zender, ze noemen hem 'de Duitse man'

https://translate.google.(...)8%B7%2Far&edit-text=
-
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:19:14 #10
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_142453601
Is al bekend van wie die rebellen dat wapentuig hebben gekregen? Dat zijn eigenlijk de echte daders.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:19:29 #11
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_142453613
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:16 schreef Starm het volgende:

[..]

Ook de separatisten zijn het niet helemaal met elkaar eens
Die gasten/rebellen en Rusland sporen sowieso niet, onderzoekers geen toegang verschaffen :') x1000
pi_142453617
Die separatisten hebben al eerder OVSE beschuldigd dat ze spionnen zijn. De lui wantrouwen iedereen, behalve de Russen. Deels door de Russische propaganda. In Rusland krijgt men een heel andere soort 'waarheid' voorgeschoteld.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:19:35 #13
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142453618
quote:
18:12: Daniel Sandford BBC News, Grabovo The most noticeable thing at the scene of the crash is how far the wreckage has been spread across the wheat fields and sunflower fields near the town of Grabova. Small pieces of insulation, slivers of fuselage, large chunks of the tail. And a terrible burnt tangle of bodies, aircraft seats and luggage. Twenty four hours after the crash, parts of the wreckage are still smouldering.

18:14: Daniel Sandford BBC News, Grabovo Each body that has been found so far is marked with a rudimentary stick with a white piece of cloth tied onto it. The marker sticks are not just in the wreckage dotted across the fields. Bodies have rained down from the sky after plane exploded.

18:15: Daniel Sandford BBC News, Grabovo Nobody has secured the site. A few rebels in ad hoc uniforms are walking around with guns and there are a few firemen. Otherwise it is just contorted bodies and wreckage. As we drove away from the crash site we kept passing more pieces of fuselage several miles from the scene.
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-28360784
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142453634
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Is al bekend van wie die rebellen dat wapentuig hebben gekregen? Dat zijn eigenlijk de echte daders.
Van Putin uiteraard.
Rusland steunt de separatisten met trainingen en wapens en dergelijke.
pi_142453650
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:05 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Respect voor die kerel, wat een held is dat. Gelijk ridderen in de orde van oranje Nassau.
Wie? En wat heeft 'ie gedaan?
pi_142453655
De foto's van de gevonden bagage maken me zo verdrietig.

http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:20:51 #17
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:21:37 #18
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_142453685
quote:
Men twijfelt. Het kunnen willekeurige opnamen zijn van misschien weken geleden.
How can I make this topic about me?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:21:40 #19
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_142453689
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:17 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Zoals gezegd, ze weten hoe ze een geweer moeten vasthouden, maar van politiek hebben ze totaal geen kaas gegeten... laat staan van internationale relaties.
Die gasten graven momenteel hun eigen graf. Rusland kan ze niet meer steunen, want als dat gebeurd breekt de hel los. Het enige wat ze kunnen doen is volledige openheid geven en hopen dat de schade beperkt blijft tot de paar daders. Al vermoed ik dat dit het einde is van die opstand.
pi_142453697
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:20 schreef brojo het volgende:

Wow ;(
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:22:11 #21
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_142453701
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:20 schreef brojo het volgende:

Godverdomme :'(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:24:02 #22
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142453745
Vroeg me al af waar die ene Amerikaan vandaan kwam die Obama noemde, maar blijkt een dubbele nationaliteit te hebben:
quote:
Jen Psaki, US State Department tweets: Thoughts and prayers go out to all families of Malaysia flight victims including family of Quinn Lucas Schansman, a dual Dutch-U.S. citizen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:24:13 #23
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_142453747
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 19:21 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die gasten graven momenteel hun eigen graf. Rusland kan ze niet meer steunen, want als dat gebeurd breekt de hel los. Het enige wat ze kunnen doen is volledige openheid geven en hopen dat de schade beperkt blijft tot de paar daders. Al vermoed ik dat dit het einde is van die opstand.
Je merkt nu dus al dat er gemor is binnen hun eigen gelederen. Gecombineerd met Rusland die heel tactisch zegt dat 'het een probleem van Oekraine is' worden de rebellen nu eigenlijk in het diepe gegooid... en die zelf-uitgeroepen 'volksrepubliek' is bij lange na niet stabiel genoeg om dit soort druk te kunnen handelen.
pi_142453751
Update: Joop Braakhekke en Marlies Dekker vinden het verschrikkelijk.
Bron: SBS6
pi_142453753
Kan die passagierslijst weg. Ik zie geen enkele naam die inmiddels bekend is geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')